Zoals ik zei, KVK.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:47 schreef Rosite het volgende:
[..]
Tja, als je voortaan gelijk e.e.a een beetje uitlegt, dan snappen wij je beweringen. Als je dat niet doet, hoe moeten wij dan weten waar je je info vandaan haalt?
Da's op zich geen ramp. Stop je er een paar honderd euro in bij de start, en daarna knikker je er af en toe 100 euro bij.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:37 schreef MSR het volgende:
[..]
DeGiro werkt prima inderdaad, maar let op dat je order minimaal 100 euro groot moet zijn. Elke maand voor 25 euro aankopen gaat dus helaas niet lukken.
Op beide websites (http://www.agium.nl/wie-wij-zijn en https://www.kapitaalopmaat.nl/Contact) staan gewoon lijstjes namen. Er zijn geen namen die bij beide bedrijven voor komen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:18 schreef impact9 het volgende:
Agium finance is ook van Pim.. Beetje een wassen neus haha
Ja had ook zelf ook Google Maps kunnen kijken toch?quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:47 schreef Rosite het volgende:
[..]
Tja, als je voortaan gelijk e.e.a een beetje uitlegt, dan snappen wij je beweringen. Als je dat niet doet, hoe moeten wij dan weten waar je je info vandaan haalt?
Welk bedrijf?quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:09 schreef Goesten het volgende:
Vandaag mijn eerste crowdfund investeringen in aandelen gedaan via symbid. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen en of er nog wat rendement uit komt
Een beetje een 'spuit elf' reactie dit denk ik, zal ik verder maar niet op reageren.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja had ook zelf ook Google Maps kunnen kijken toch?
Kolibrie, een bedrijf wat psychologische zorg levert op afstandquote:
ik pas. Vrouw zit in dezelfde branche en de bedrijven vallen als bosjes om.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:54 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9872
vitadent
Daar zal zo nu en dan toch ook onderhoud aan gepleegd moeten worden? Aan dat hele zaakje?quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:02 schreef noppenkoning het volgende:
hebben de meeste oudjes niet een kunstgebit?
een doosje kukident?quote:
Zitten idd wat mindere projecten bij, maar dat zat er eerder ook. Dat er nu al langer geen project met een dikke voldoende langs gekomen is, is ergens ook niet erg.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:31 schreef Justme7005 het volgende:
Ik vind 'de kwaliteit' van projecten de laatste tijd hard achteruit hollen
Gelukkig hoef je niet in alles te investerenquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:56 schreef bleyenburg het volgende:
Er komen nu ook echt ronduit armoedige projecten bij
Begrijp dat het moeilijk is een fout van jezelf toe te gevenquote:Op donderdag 12 maart 2015 05:45 schreef Rosite het volgende:
[..]
Een beetje een 'spuit elf' reactie dit denk ik, zal ik verder maar niet op reageren.
Mee eens, het valt erg tegen. Helaas worden die baggerprojecten wel geplaatst en komen ze vaak nog (snel) vol ook.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:31 schreef Justme7005 het volgende:
Vitadent: projecten waar geen eigen vermogen wordt ingebracht begin ik niet gauw aan.
Ik vind 'de kwaliteit' van projecten de laatste tijd hard achteruit hollen. Heb de laatste weken niks gezien wat ook maar een beetje interessant is. Als dat niet verandert kunnen ze die grenzen van 100 projecten en 40k gerust zo houden
Nee, zie niks bijzonders.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:22 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand anders hier ook problemen met de GvE website?
Er is geen fout van mij (zou jij graag willen, maar dat was niet zo), er was een gesprek en een discussie en wat onduidelijkheid over en weer en jij meldt dan iets dat al lang door iemand anders gezegd hebt, dus dan ben je een beetje spuit elf. En het valt mij (en ook anderen heb ik begrepen) op dat je altijd tegen mij zit te zeuren, dus dan is het nog eens extra spuit elf. Mijn vraag: bemoei je er niet mee als je niets nieuws te melden hebt in een discussie.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Begrijp dat het moeilijk is een fout van jezelf toe te geven
Ik heb dat anders nog nooit iemand hier horen zeggen hoor, dus dat 'en anderen' mag je gerust achterwege laten. Met die idiote instelling van je wat betreft projecten met een man of vrouw aan het roer heb je inderdaad geen beste indruk gemaakt destijds. Sindsdien heb ik geen gekke (maar ook weinig interessante) dingen meer van je voorbij zien komen hoorquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:31 schreef Rosite het volgende:
[..]
Er is geen fout van mij (zou jij graag willen, maar dat was niet zo), er was een gesprek en een discussie en wat onduidelijkheid over en weer en jij meldt dan iets dat al lang door iemand anders gezegd hebt, dus dan ben je een beetje spuit elf. En het valt mij (en ook anderen heb ik begrepen) op dat je altijd tegen mij zit te zeuren, dus dan is het nog eens extra spuit elf. Mijn vraag: bemoei je er niet mee als je niets nieuws te melden hebt in een discussie.
Bij mij klopt het nu ook niet, zodra ik inlog in mijn geldvoorelkaar is de indeling nogal vreemd. Gebruik jij ook firefox? Ligt aan de nieuwsbrief knop die erbij is gekomen denk ik waardoor de rest in firefox vreemd uitkomt qua indeling. In chrome werkt het wel goed. Internet explorer niet getest, die gebruik ik pas als Zowel firefox als chrome het laten afwetenquote:Op donderdag 12 maart 2015 14:22 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand anders hier ook problemen met de GvE website?
Ik ben het spoor een beetje bijster wat betreft ze nu doen en/of willen doen. Het is een wirwar van b.v.'s. Het zal vast een goed bedrijf zijn maar het zegt mij niets en zelfs de incentive is nog onduidelijk, daarnaast geen hoofdelijke aansprakelijkheid een te lage rente met een korte looptijd waardoor de fee ook nog extra druk geeft. Ik pas (weer pfff).quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:48 schreef Miniem het volgende:
Project bij kom:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Financiering-led-verlichting
Gaat vermoedelijk over dit 5BB project?quote:
¤ 149.600,-...als ik het juiste project voor mij heb.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:46 schreef MSR het volgende:
Zeker interessant!
Wat is eigenlijk de hoofdsom? Kan het project zo snel niet vinden.
Als het een aardige som is die nu opeens door een persoon wordt gedragen verandert dat natuurlijk wel het risico, mocht de zaak failliet gaan natuurlijk.
Maar wat als de zaak failliet gaat? Zij zal geen zin hebben om de schuld terug te betalen van een zaak waar zij niet aan verbonden is. Maar dat zal ze dan wel moeten doen in zake hoofdelijke aansprakelijkheid.
75.000 of 150.000. Het is een aardig verschil wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:49 schreef didi80 het volgende:
[..]
¤ 149.600,-...als ik het juiste project voor mij heb.
Is het niet zo dat ze beide al voor het volledige bedrag aansprakelijk gesteld kunnen worden?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:03 schreef MSR het volgende:
[..]
75.000 of 150.000. Het is een aardig verschil wel.
Dat is volgens mij inderdaad zo. Maar dan nog kunnen ze de last delen. Als die mevrouw weggaat valt sowieso alles op de heer.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:49 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze beide al voor het volledige bedrag aansprakelijk gesteld kunnen worden?
Lijkt mij niet, ze hebben hoofdelijke aansprakelijkheid genomen als natuurlijke personen en dus niet op naam van het bedrijf. Mevrouw kan wel uit het bedrijf stappen maar blijft aansprakelijk voor deze lening. Dus als het fout gaat kan gewoon 100% van de restschuld bij mevrouw verhaald worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:02 schreef MSR het volgende:
[..]
Dat is volgens mij inderdaad zo. Maar dan nog kunnen ze de last delen. Als die mevrouw weggaat valt sowieso alles op de heer.
Goodwill betalen heeft niks te maken met de verhaalmogelijkheden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:17 schreef Justme7005 het volgende:
In dit geval zijn zowel de aandeelhouders als de BV aansprakelijk voor de terugbetaling. Er wordt geen informatie gegeven over de motieven van mevrouw om uit het bedrijf te stappen. Ook is er geen informatie over de actuele stand van zaken binnen de onderneming. Evenmin wordt iets vermeld over het bedrag wat voor de aandelen wordt betaald. Als er goodwill voor de aandelen wordt betaald, verslechteren de verhaalsmogelijiheden voor de investeerders.
De mededeling van GvE ademt mij teveel uit van 'tekent u maar even bij het kruisje'.
klopt, ik zou er dan ook zeker bezwaar tegen maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:02 schreef MSR het volgende:
[..]
Dat is volgens mij inderdaad zo. Maar dan nog kunnen ze de last delen. Als die mevrouw weggaat valt sowieso alles op de heer.
lening is 185k trouwens (kosten e.d.)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:03 schreef MSR het volgende:
[..]
75.000 of 150.000. Het is een aardig verschil wel.
Hmm ja begrijp ik, had voor het gemak even alleen de hoofdsom gepakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:40 schreef CaLeX het volgende:
[..]
lening is 185k trouwens (kosten e.d.)
Daarvan zijn ongeveer 9 termijnen afgelost tot nu toe (op 16 mei volgeschreven), blijft er nu nog een schuld van ~157k over
Het gaat om wat er onder de pannen zit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:36 schreef MSR het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)roject.aspx?id=10151
Nieuwe, 8%
Wat een beknopte informatie.
Meeste daken bestaan toch uit dakpannen, wat zijn knellende platen dan?
Sinds 2008 al bezig met pilots, vorig jaar omzet van 50.000,-, bouwsector, ik laat hem maar weer voorbij gaan.
*Zucht*
Bij GvE is er altijd hoofdelijke aansprakelijkheid.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat om wat er onder de pannen zit.
Zie ook z'n website.
Ik heb er echter ook wel m'n twijfels bij. Het ziet er niet echt uit als iets dat een vlucht gaat nemen, maar de aanvraag is ook te vaag om er echt iets over te zeggen. Ik mis ook zaken als hoofdelijke aansprakelijkheid.
Aan de andere kant vraagt hij slechts 25k aan lening.
Ach zo ja. Ik heb er in ieder geval nog nooit eerder van gehoord. Is dat echt zo'n groot probleem met die knallende platen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat om wat er onder de pannen zit.
Zie ook z'n website.
Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Bedankt voor de informatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij GvE is er altijd hoofdelijke aansprakelijkheid.
Dat snap ik dan weer niet, als je er vertrouwen in hebt dat top je toch gewoon je nog te besteden af?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:05 schreef bleyenburg het volgende:
Als ik niet zo krap in mijn nog te besteden limiet zat, had ik 'm wel gedaan.
Nu wacht ik nog ff tot ik weer wat meer mag.
(volgend jaar gelukkig dit soort afwegingen niet meer....)
Dat dus. Ik zou als investeerder dan ook niet akkoord gaan. 150k verhalen verdeeld over twee personen is makkelijker dan bij ééntje. Van een kale kip...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
klopt, ik zou er dan ook zeker bezwaar tegen maken.
Een verslechtering van je positie om je geld terug te krijgen. Mevrouw wist 11 maanden geleden dat de een contract voor 60 maanden aan ging.
Ik heb ook niets ontvangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:17 schreef Coelho het volgende:
Zo wordt je bijkans doodgegooid door de mailers als er een nieuw project is, en zo heb ik al dagen niks meer vernomen van de mailer van mu en van gvemailer... Meer mensen last van?
Kosten zijn begreep ik, als ik het goed onthouden heb, ongeveer 75 euro per jaar. Als er nou 8 mensen zijn die per jaar 10 euro willen betalen is het opgelost. Ik heb dan wel zoiets, niet betalen is niet op de lijst maar dat is mijn persoonlijke mening. Als er dan meer liefhebbers zijn die 10 euro willen betalen om op de lijst te komen dan is dat geld alvast weer voor volgend jaar. Geef maar, via een prive bericht, het rekeningnummer en naam door, dan maar ik het vandaag nog over.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:29 schreef µ het volgende:
Mijn server zal er wel weer mee opgehouden zijn. Te weinig werkgeheugen. Kan het nu ook niet fixen vanuit werk... Tijd voor een fatsoenlijk servertje.
Ik doe meequote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:53 schreef bleyenburg het volgende:
Project: 1234
Server Mu
AAA 1
Looptijd 1 jaar
Rente 0%
Donatie
Incentive: U krijgt héél veel mailtjes
Allen, excuses voor de niet ontvangen mailtjes, na onderzoek bleek de voorwaarden voor een project van gve iets te strict ingesteld te zijn geweest. Een projectId mocht namelijk maar 4 cijfers bevatten om verwerkt te worden, dit is vergroot naar 5.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:17 schreef Coelho het volgende:
Zo wordt je bijkans doodgegooid door de mailers als er een nieuw project is, en zo heb ik al dagen niks meer vernomen van de mailer van mu en van gvemailer... Meer mensen last van?
In die visie kan ik mij ook wel vinden. Het lijkt er op alsof er geen serieuze afweging gemaakt word bij het investeren van projecten. Bij overschot zal altijd de prijs dalen, in dit geval kan het twee kanten op gaan. Of er komen meer solide projecten waardoor de vraag toe neemt (en dus de prijs c.q. rente zal stijgen), of er komen minder solide/meer drama projecten waardoor de prijs flink zal dalen als deze projecten gefund blijven worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben niet zo positief over de nabije toekomst.
Als een drama project als Vitadent met 5S en BB vol gaat komen tegen 6% is dat echt geen plus hoor.
Er komt te veel geld dat érgens naartoe moet.
Crowdfund bubble in de maak.....
Inderdaad, ik heb ook net maar even digitaal bezwaar gemaakt. Ook stom dat je voor zulke dingen telefonisch contact moet nemen. Ik heb gewoon een mail teruggestuurd. Dat is tenminste te archiveren.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
klopt, ik zou er dan ook zeker bezwaar tegen maken.
Een verslechtering van je positie om je geld terug te krijgen. Mevrouw wist 11 maanden geleden dat de een contract voor 60 maanden aan ging.
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Net als met aandelen stappen er ook legio mensen op verkeerde moment op verkeerde aandelen in. De voornaamste gedupeerden zijn dan de mensen die zelf in die slechte projecten investeren. Als er dan een paar falen heeft het juist in mijn ogen als voordeel dat het aanbod aan kapitaal weer daalt, omdat die mensen afhaken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben niet zo positief over de nabije toekomst.
Als een drama project als Vitadent met 5S en BB vol gaat komen tegen 6% is dat echt geen plus hoor.
Er komt te veel geld dat érgens naartoe moet.
Crowdfund bubble in de maak.....
Ik denk dat het total rente percentage zal gaan dalen op het moment dat het aanbod aan geld groter word. Het nadeel is dan dat degene die projecten goed afwegen e.d. minder rente zullen krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Net als met aandelen stappen er ook legio mensen op verkeerde moment op verkeerde aandelen in. De voornaamste gedupeerden zijn dan de mensen die zelf in die slechte projecten investeren. Als er dan een paar falen heeft het juist in mijn ogen als voordeel dat het aanbod aan kapitaal weer daalt, omdat die mensen afhaken.
Het enige probleem zou zijn wanneer de platformen zelf gaan omvallen, maar volgens mij lopen die zelf niet heel veel risico bij wanbetaling.
ik snap jouw redenering wel en ben het er ook wel mee eens. Enkel, het risico is dat dit kan betekenen dat, voor nu, het rentepercentage zal dalen: 'het komt toch wel vol dus hoef ik niet zo'n hoog percentage te bieden.'quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Net als met aandelen stappen er ook legio mensen op verkeerde moment op verkeerde aandelen in. De voornaamste gedupeerden zijn dan de mensen die zelf in die slechte projecten investeren. Als er dan een paar falen heeft het juist in mijn ogen als voordeel dat het aanbod aan kapitaal weer daalt, omdat die mensen afhaken.
Het enige probleem zou zijn wanneer de platformen zelf gaan omvallen, maar volgens mij lopen die zelf niet heel veel risico bij wanbetaling.
Klopt, maar dat is dan ook juist iets dat de bubbel zou moeten tegengaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:54 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Ik denk dat het total rente percentage zal gaan dalen op het moment dat het aanbod aan geld groter word. Het nadeel is dan dat degene die projecten goed afwegen e.d. minder rente zullen krijgen.
Wat dat betreft is dit juist een omgekeerde bubbel. Doorgaans kun je aan een bubbel goed geld verdienen tot aan de crash. Dan storten de rendementen namelijk ineen. Hier is het juist zo dat gedurende het groeien van de bubbel wellicht rendementen zullen dalen, terwijl deze dan juist ná het barsten weer zullen stijgen omdat het kapitaalaanbod zal slinken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:00 schreef MSR het volgende:
[..]
ik snap jouw redenering wel en ben het er ook wel mee eens. Enkel, het risico is dat dit kan betekenen dat, voor nu, het rentepercentage zal dalen: 'het komt toch wel vol dus hoef ik niet zo'n hoog percentage te bieden.'
Leuke info.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:05 schreef st1ppy het volgende:
Voor geldvoorelkaar was de rente de afgelopen jaren gemiddeld per project:
2013 8.00%
2014 7.79%
2015 7.55%
Hoe is de correlatie met de GVE-rating per jaar?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:05 schreef st1ppy het volgende:
Voor geldvoorelkaar was de rente de afgelopen jaren gemiddeld per project:
2013 8.00%
2014 7.79%
2015 7.55%
Een wilde gok, de rente daalt bij lagere rating. Dubbel de verkeerde kant op dus.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:24 schreef papernote het volgende:
[..]
Hoe is de correlatie met de GVE-rating per jaar?
Als in: daalt de rente? Of: worden er betere projecten geplaatst (hogere rating = lagere rente)?
edit: en een gemiddelde zonder standaardafwijking zegt niet veel. Kun je die ook berekenen?
Ik doe mee voor ¤ 10,-quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kosten zijn begreep ik, als ik het goed onthouden heb, ongeveer 75 euro per jaar. Als er nou 8 mensen zijn die per jaar 10 euro willen betalen is het opgelost. Ik heb dan wel zoiets, niet betalen is niet op de lijst maar dat is mijn persoonlijke mening. Als er dan meer liefhebbers zijn die 10 euro willen betalen om op de lijst te komen dan is dat geld alvast weer voor volgend jaar. Geef maar, via een prive bericht, het rekeningnummer en naam door, dan maar ik het vandaag nog over.
gemiddeld risico per project bij geldvoorelkaar:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een wilde gok, de rente daalt bij lagere rating. Dubbel de verkeerde kant op dus.
Ja, dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een wilde gok, de rente daalt bij lagere rating. Dubbel de verkeerde kant op dus.
Heb je ook de standaardafwijking?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:55 schreef st1ppy het volgende:
[..]
gemiddeld risico per project bij geldvoorelkaar:
2013: 6.00
2014: 6.78
2015: 7.30
waarbij een schaal van 10 gebruikt is:
gve -> gvemailer
1->1
2->3
3->5
4->7
5->9
Wat ik al dacht.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Die conversie doe ik om het vergelijkbaar te maken met de A+/A/A-/B+/B/B-/C+/C/C- rating van KOM.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:03 schreef papernote het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik. Ik gebruikte "hoger" in de vorm van een ranking (iets dat op 1 staat, staat "hoger" dan iets dat op 2 staat), dus een GVE-rating van 1 is "hoger" dan die van 3. Maargoed, 3 > 1 natuurlijk.
[..]
Heb je ook de standaardafwijking?
Maar er lijkt dus een omgekeerde correlatie te zijn. Terwijl de ratings "hoger" worden (slechtere ratings) gaan de rentes omlaag. Dat is een tegenintuïtieve relatie.
edit: ik snap niet waarom je die conversie doet van ratings?
Wat dat betreft zijn de plannen van Symbid om ook flink aan de slag te gaan op de crowdfunding markt voor leningen geen slecht initiatief. Het aanbod moet gewoon flink toenemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:12 schreef bleyenburg het volgende:
Dalende rente bij crowdfunding is dus idd waar ik op hintte
Ik denk dat je >90% van je aanmeldingen kwijt bent zodra je een betaalde service gaat aanbieden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:16 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Die conversie doe ik om het vergelijkbaar te maken met de A+/A/A-/B+/B/B-/C+/C/C- rating van KOM.
Overigens denk ik er ook over een vergoeding te vragen voor gvemailer, wat vinden jullie een redelijk bedrag?
Zijn er mensen die interesse hebben in portfolio management (over meerdere CF platforms)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |