Goodwill betalen heeft niks te maken met de verhaalmogelijkheden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:17 schreef Justme7005 het volgende:
In dit geval zijn zowel de aandeelhouders als de BV aansprakelijk voor de terugbetaling. Er wordt geen informatie gegeven over de motieven van mevrouw om uit het bedrijf te stappen. Ook is er geen informatie over de actuele stand van zaken binnen de onderneming. Evenmin wordt iets vermeld over het bedrag wat voor de aandelen wordt betaald. Als er goodwill voor de aandelen wordt betaald, verslechteren de verhaalsmogelijiheden voor de investeerders.
De mededeling van GvE ademt mij teveel uit van 'tekent u maar even bij het kruisje'.
klopt, ik zou er dan ook zeker bezwaar tegen maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:02 schreef MSR het volgende:
[..]
Dat is volgens mij inderdaad zo. Maar dan nog kunnen ze de last delen. Als die mevrouw weggaat valt sowieso alles op de heer.
lening is 185k trouwens (kosten e.d.)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:03 schreef MSR het volgende:
[..]
75.000 of 150.000. Het is een aardig verschil wel.
Hmm ja begrijp ik, had voor het gemak even alleen de hoofdsom gepakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:40 schreef CaLeX het volgende:
[..]
lening is 185k trouwens (kosten e.d.)
Daarvan zijn ongeveer 9 termijnen afgelost tot nu toe (op 16 mei volgeschreven), blijft er nu nog een schuld van ~157k over
Het gaat om wat er onder de pannen zit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:36 schreef MSR het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)roject.aspx?id=10151
Nieuwe, 8%
Wat een beknopte informatie.
Meeste daken bestaan toch uit dakpannen, wat zijn knellende platen dan?
Sinds 2008 al bezig met pilots, vorig jaar omzet van 50.000,-, bouwsector, ik laat hem maar weer voorbij gaan.
*Zucht*
Bij GvE is er altijd hoofdelijke aansprakelijkheid.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat om wat er onder de pannen zit.
Zie ook z'n website.
Ik heb er echter ook wel m'n twijfels bij. Het ziet er niet echt uit als iets dat een vlucht gaat nemen, maar de aanvraag is ook te vaag om er echt iets over te zeggen. Ik mis ook zaken als hoofdelijke aansprakelijkheid.
Aan de andere kant vraagt hij slechts 25k aan lening.
Ach zo ja. Ik heb er in ieder geval nog nooit eerder van gehoord. Is dat echt zo'n groot probleem met die knallende platen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat om wat er onder de pannen zit.
Zie ook z'n website.
Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Bedankt voor de informatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bij GvE is er altijd hoofdelijke aansprakelijkheid.
Dat snap ik dan weer niet, als je er vertrouwen in hebt dat top je toch gewoon je nog te besteden af?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:05 schreef bleyenburg het volgende:
Als ik niet zo krap in mijn nog te besteden limiet zat, had ik 'm wel gedaan.
Nu wacht ik nog ff tot ik weer wat meer mag.
(volgend jaar gelukkig dit soort afwegingen niet meer....)
Dat dus. Ik zou als investeerder dan ook niet akkoord gaan. 150k verhalen verdeeld over twee personen is makkelijker dan bij ééntje. Van een kale kip...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
klopt, ik zou er dan ook zeker bezwaar tegen maken.
Een verslechtering van je positie om je geld terug te krijgen. Mevrouw wist 11 maanden geleden dat de een contract voor 60 maanden aan ging.
Ik heb ook niets ontvangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:17 schreef Coelho het volgende:
Zo wordt je bijkans doodgegooid door de mailers als er een nieuw project is, en zo heb ik al dagen niks meer vernomen van de mailer van mu en van gvemailer... Meer mensen last van?
Kosten zijn begreep ik, als ik het goed onthouden heb, ongeveer 75 euro per jaar. Als er nou 8 mensen zijn die per jaar 10 euro willen betalen is het opgelost. Ik heb dan wel zoiets, niet betalen is niet op de lijst maar dat is mijn persoonlijke mening. Als er dan meer liefhebbers zijn die 10 euro willen betalen om op de lijst te komen dan is dat geld alvast weer voor volgend jaar. Geef maar, via een prive bericht, het rekeningnummer en naam door, dan maar ik het vandaag nog over.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:29 schreef µ het volgende:
Mijn server zal er wel weer mee opgehouden zijn. Te weinig werkgeheugen. Kan het nu ook niet fixen vanuit werk... Tijd voor een fatsoenlijk servertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |