SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-3-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mirador en paddocks video Edwin & FriendsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra informatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Status HERE-kaart van het gebied (samenwerking van de users in dit topic)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:19 schreef jackie12 het volgende:
En iemand zei t net al dat misschien de locatie geheim wordt gehouden omdat de ouders er toch nog een keer willen gaan zoeken naar de steen/afscheidsbericht of resten/spullen maar dan bij droog weer.
Zeer plausibel![]()
Niet per se, val kan ook op een later moment plaats gevonden hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke waterval? Eentje die bereikbaar was in de tijdlijn van de noodoproep?
Het is maar een van de vele hypothesen hè... Ze kunnen "zomaar" uitgegleden zijn (wat ik kan me lastiger voor kan stellen), maar ik kan me dus ook voorstellen dat ze uitgegleden zijn terwijl ze water (bvb van bovenaf een waterval) probeerden te drinken. Maar ik weet niet of er dergelijke watervallen zijn en waar die zich dan bevinden![]()
![]()
Als de locatie van foto's 542 en 550 bekend is, had het team geen schatting hoeven te maken van de kans op een val. Dan was er wat dat betreft zekerheid geweest.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:19 schreef jackie12 het volgende:
En iemand zei t net al dat misschien de locatie geheim wordt gehouden omdat de ouders er toch nog een keer willen gaan zoeken naar de steen/afscheidsbericht of resten/spullen maar dan bij droog weer.
Zeer plausibelAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ja, zo ervaarde ik dat moment wel. Als je het er niet over wilt hebben meer, al die telefoontjes en dilemma's dan deed F. de G. dat bewust zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:11 schreef A_Fortiori het volgende:
Goed voor die vader. In bescherming worden genomen en/of het opnemen voor iemand, is zeer respectvol.![]()
Ik vraag me ook sterk af of er wel watervallen zijn vlak achter de mirador.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:22 schreef MeloD het volgende:
[..]
Niet per se, val kan ook op een later moment plaats gevonden hebben.
Het is maar een van de vele hypothesen hè... Ze kunnen "zomaar" uitgegleden zijn (wat ik kan me lastiger voor kan stellen), maar ik kan me dus ook voorstellen dat ze uitgegleden zijn terwijl ze water (bvb van bovenaf een waterval) probeerden te drinken. Maar ik weet niet of er dergelijke watervallen zijn en waar die zich dan bevinden
De watervallen zitten volgens mij vooral aan de Boquete kant.
Als er toch watervallen zijn direct achter de mirador dan zou dat toch bekend moeten zijn bij de gidsen en of zelfs bereikbaar worden gemaakt voor toeristen
"El Pianista, een mooie trail waarbij je de unieke quetzal kunt tegen komen. Loopt u na de top door dan is er een paadje naar rechts die u bij geheime watervallen brengt"
"Een unieke ervaring"![]()
Nou dat zag ik er toch echt niet in.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:27 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, zo ervaarde ik dat moment wel. Als je het er niet over wilt hebben meer, al die telefoontjes en dilemma's dan deed F. de G. dat bewust zo.![]()
Anders gezegd: welke watervallen zijn er bekend in het gebied achter de mirador tot aan de kabelbruggen?![]()
Zelfs Baru wist ervan maar ging het niet bekend maken. De gidsen gebruiken deze geheime lokaties duidelijk als vrouwenvangers. Je bent een sukkel als je dat niet ziet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als er toch watervallen zijn direct achter de mirador dan zou dat toch bekend moeten zijn bij de gidsen en of zelfs bereikbaar worden gemaakt voor toeristen
"El Pianista, een mooie trail waarbij je de unieke quetzal kunt tegen komen. Loopt u na de top door dan is er een paadje naar rechts die u bij geheime watervallen brengt"
FvdG was er heel erg duidelijk in bij RTL LN. Ik ervaar dit als zoeken naar spoken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
We roepen hier denk ik een beetje te hard met zn allen dat we nu weten waar de val-plek is.
Maar het maakt nogal uit of ie direct achter de mirador of bij de kabelbruggen ligt.'We'? En 'alle' kanten? 'We' gaan zoals steeds verder met de informatie die 'we' krijgen. In dit geval dat die locatie daar is. En een rivier met meerdere watervallen in zijn stroombedding is geen bijzonderheid in bergachtig gebied. Dus ik vind het verre van opmerkelijk dat je tussen twee watervallen kunt zijn.quote:Verder hebben we t opeens over een rivierbedding met watervallen aan alle kanten waar je niet
uit kunt maar waar door de locals/gidsen nooit op is gewezen.
De gidsen kennen de trail, de paddocks en de huizen/nederzettingen. Niet noodzakelijkerwijze wat zich beneden aan een steile helling van 40-60 meter bevindt. Dat gidsen zoals F dit niet wisten verbaast mij dus niets. Wat hebben zij daar te zoeken? Het verbaast mij eerder dat er blijkbaar een local (indiaan?) wel eens geweest was en de locatie herkende aan de hand van de foto's.
Verder lijk je het verhaal van iemand die zegt te zijn afgedaald in die locatie niet te geloven wat ik niet anders kan vertalen dat dat jij hem beticht van liegen.Ik wel, dat is het meest voor de hand liggende. Met 'de op van de berg' is steeds de Mirador aangeduid, waarom zou dat nu opeens anders zijn?quote:Ik wil eerst zeker weten welke plek er bedoeld wordt door Frank want ,nogmaals, ik denk dat ie niet tussen de mirador en quebrada 1 ligt
En in die tijd hadden ze de rivier met zijn kabelbruggen ook niet kunnen bereiken. Onmogelijk.![]()
Er is volgens mij helegaar niet afgekapt. Ik ga het stukje nog eens bekijken (ook ivm de trui), maar ik zag niet meer dan elkaar aankijken, met een blik van: jij of ik? Normaal als een vraag voor beide gasten kan zijn (en beantwoord kan worden door beide).Geen van alle die je noemt zijn toeristen, een groot verschil. De rest gaat/ging er langs uit noodzaak. Bergpassen in Europa zijn ook eeuwenlang gebruikt, ook al waren die vaak levensgevaarlijk. Vissers gingen (en gaan nog) de zee op als het gevaarlijk is of kan worden, luchtvaart vliegt boven oorlogsgebied, en vrachtwagenchauffeurs zitten twee keer de toegestane tijd achter het stuur. Zelfs in Nederland kost het een paar doden voor er iets gebeurt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat pad is al eeuwenoud, wanneer daar supergevaarlijke onderdelen in zitten, dus langs kloven, steile hellingen en dergelijke dan:
hadden die indianen een andere route genomen,
lopen boer daar inderdaad niet met hun vee, of hadden ze hekken gebouwd
Verder hoeft het niet altijd zo gevaarlijk geweest te zijn, zelfs niet voor iemand die zo van het asfalt geplukt is. De steile helling is er al langer dan de mensheid, maar de begroeiing kan wel veranderd zijn, en daarmee het zicht.
Hekken bij alle plekken waar het mis kan gaan? Tja, hout genoeg, Maar waarom zo half? Ik zou de ravijnen dichtmaken. Wel eerst onderin fatsoenlijke afvoerpijpen aanleggen. De ruimte opvullen (dempen) hoeft niet, je maakt er een parkeergarage in. En daar een plat dak op met een pretpark.Alsof die niet mis kunnen kleunen. Of iets plaatsen zonder grondig onderzoek.quote:Had het niet in de Lonely gestaan als Pleasant day hike.quote:Ik denk dat ze verder waren. Met name omdat de vondsten kilometers verder zijn gedaan.![]()
Die sporen dat in het elk geval niet met de eerste noodoproep.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:22 schreef MeloD het volgende:
[..]
Niet per se, val kan ook op een later moment plaats gevonden hebben.
Het is maar een van de vele hypothesen hè... Ze kunnen "zomaar" uitgegleden zijn (wat ik kan me lastiger voor kan stellen), maar ik kan me dus ook voorstellen dat ze uitgegleden zijn terwijl ze water (bvb van bovenaf een waterval) probeerden te drinken. Maar ik weet niet of er dergelijke watervallen zijn en waar die zich dan bevinden
En als je van bovenaf uit een waterval kunt drinken kan je ook gewoon uit de rivier voor de waterval drinken wat een veel veiligere keuze is. Over veiligheid gesproken zou ik in die tijdspanne ook niet uit een rivier drinken.. kan je erg ziek van worden.![]()
Wel met klimuitrusting om 60 meter een steile helling af te dalen... Zucht.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook sterk af of er wel watervallen zijn vlak achter de mirador.
De watervallen zitten volgens mij vooral aan de Boquete kant.
Op het pad, normaal bereikbaar? Geen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:29 schreef jackie12 het volgende:
Anders gezegd: welke watervallen zijn er bekend in het gebied achter de mirador tot aan de kabelbruggen?![]()
Dit is wat ik vandaag eerder postte:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
FvdG was er heel erg duidelijk in bij RTL LN. Ik ervaar dit als zoeken naar spoken.
[..]
'We'? En 'alle' kanten? 'We' gaan zoals steeds verder met de informatie die 'we' krijgen. In dit geval dat die locatie daar is. En een rivier met meerdere watervallen in zijn stroombedding is geen bijzonderheid in bergachtig gebied. Dus ik vind het verre van opmerkelijk dat je tussen twee watervallen kunt zijn.
De gidsen kennen de trail, de paddocks en de huizen/nederzettingen. Niet noodzakelijkerwijze wat zich beneden aan een steile helling van 40-60 meter bevindt. Dat gidsen zoals F dit niet wisten verbaast mij dus niets. Wat hebben zij daar te zoeken? Het verbaast mij eerder dat er blijkbaar een local (indiaan?) wel eens geweest was en de locatie herkende aan de hand van de foto's.
Verder lijk je het verhaal van iemand die zegt te zijn afgedaald in die locatie niet te geloven wat ik niet anders kan vertalen dat dat jij hem beticht van liegen.
[..]
Ik wel, dat is het meest voor de hand liggende. Met 'de op van de berg' is steeds de Mirador aangeduid, waarom zou dat nu opeens anders zijn?
En in die tijd hadden ze de rivier met zijn kabelbruggen ook niet kunnen bereiken. Onmogelijk.
Hans letterlijk na 14.00 min staande bij de 2e quebrada: "[b]Het is 1 pad je kunt er niet afvallen het wordt omgeven door allemaal rotswandjes.
Als je daar valt dan val je tegen een wandje aan en loop je weer verder.
Er is ook niks waar je in kunt vallen of uit kan glijden[/b]
Dan is er volgens Frank nu opeens wel een plek waar dat kan maar waar niemand (gidsen/locals) de ouders eerder op hebben gewezen?
Ik heb grote twijfels of Frank deze plek wel bedoelt.![]()
Jij en ik zien en horen heel andere dingen dan rest hier. Dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:35 schreef JustinCase het volgende:
Er is volgens mij helegaar niet afgekapt. Ik ga het stukje nog eens bekijken (ook ivm de trui), maar ik zag niet meer dan elkaar aankijken, met een blik van: jij of ik? Normaal als een vraag voor beide gasten kan zijn (en beantwoord kan worden door beide).
Mee eens dus.![]()
Ligt niet voor de hand, omdat zich vlak achter de CD nog geen behoorlijke beek/rivier heeft kunnen vormen. Zelfs bij Q2 stelt de beek nog steeds niet veel voor. Daarom vraag ik me ook af of er in die omgeving überhaupt iets stroomt dat in staat is lichamen en bezittingen naar de hoofdstroom van de Changuinola te sleuren.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook sterk af of er wel watervallen zijn vlak achter de mirador.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Zoals overal bij de lost waterfalls bedoel je? Ja waarom niet he.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:35 schreef JustinCase het volgende:
Hekken bij alle plekken waar het mis kan gaan? Tja, hout genoeg,![]()
Ik weet dat mijn droom uiterst subjectief is en ik begrijp dat niet iedereen voor openstaat:
de droom van de val ging over 1 persoon en dat was een val loodrecht naar beneden en geen glijpartij of buiteling. Waar de trail een bocht maakt en echt heel hoog is met beneden een rivierbedding. Bomen aan de zijden. Hoe ...verstapping...en alle scenario's die je maar kunt bedenken weet ik ook niet.
Maar wel een val van zo hoog in een gat waar je niet uit kunt.
En niet op dag 1, ik denk 5 april. Dag 1? de droom val van Kris languit in de modder...al hollend...ik weet niet of die bij dag 1 hoort, ik denk t wel.![]()
Ik heb er de ballen verstand van maar als ik kijk naar het "lullige" 1e quebradaatje dan kan ik me niet voorstellen dat daar dan wel vlakbij iets is waar zoveel water naar beneden valt dat het een waterval is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:43 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ligt niet voor de hand, omdat zich vlak achter de CD nog geen behoorlijke beek/rivier heeft kunnen vormen. Zelfs bij Q2 stelt de beek nog steeds niet veel voor. Daarom vraag ik me ook af of er in die omgeving überhaupt iets stroomt dat in staat is lichamen en bezittingen naar de hoofdstroom van de Changuinola te sleuren.![]()
Ik heb gisteren (met tijden) de uitspraken van HK (ik ken hem niet goed genoeg om hem bij zijn voornaam te noemen) allemaal op een rijtje gezet. Niet die die jij hier noemt omdat ik me bepaalde punten in die video herinnerde en die specifiek opzocht.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit is wat ik vandaag eerder postte:
Hans letterlijk na 14.00 min staande bij de 2e quebrada: "[b]Het is 1 pad je kunt er niet afvallen het wordt omgeven door allemaal rotswandjes.
Als je daar valt dan val je tegen een wandje aan en loop je weer verder.
Er is ook niks waar je in kunt vallen of uit kan glijden[/b]
Dan is er volgens Frank nu opeens wel een plek waar dat kan maar waar niemand (gidsen/locals) de ouders eerder op hebben gewezen?
Ik heb grote twijfels of Frank deze plek wel bedoelt.
Ook ik kwam tot de conclusie dat het tegenstrijdig was.
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat zij het pad als breed genoeg hebben beschouwd of door de vegetatie (zie die foto!!) de afgrond helemaal niet gezien hebben.
En mensen die het hebben over een F. die daarbij stond te knikken; Die beste man spreekt helemaal geen Nederlands.![]()
De zomertijd in nederland was zojuist ingegaan op zondag 30 maart er vlak voor.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aangezien de uitspraak van (ongeveer) 1,5 uur vaker voorkomt uit bronnen die het zouden moeten weten.. zou het natuurlijk ook nog kunnen dat de tijden op de mobieltjes een uur afweken van de juiste tijd?
Ik kan me zo voorstellen dat de mobieltjes nog op de wintertijd van Nederland stonden of dat er een reken of interpretatie fout is gemaakt in de vergelijking met de lokale Panama tijd (waar volgens mij geen zomertijd is)'t gaat om hoe je ermee omgaat![]()
Niet noodzakelijkerwijze wat zich beneden aan een steile helling van 40-60 meter bevindt. Dat gidsen zoals F dit niet wisten verbaast mij dus niets. Wat hebben zij daar te zoeken? Het verbaast mij eerder dat er blijkbaar een local (indiaan?) wel eens geweest was en de locatie herkende aan de hand van de foto's.
Ze hebben er idd niets te zoeken, alleen goed oppassen als ze er lopen (evt. met toeristen).
Maar als je niet weet dat je zo diep kunt vallen, gaat het misschien automatisch goed.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Kennelijk. Maar misschien gaf Frank nonverbale signalen, met z'n trui of met die ketting. Je moet natuurlijk wel op dat soort verdachte attributen letten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij en ik zien en horen heel andere dingen dan rest hier. Dat is duidelijk.
Mee eens dus.![]()
Ik maak mijn punten op mijn eigen manier, in etappes. Mag dat?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Linken plaatsen en wat tekst erbij... is wel handiger als je een punt wilt maken.![]()
Ik heb gisteren (met tijden) de uitspraken van HK (ik ken hem niet goed genoeg om hem bij zijn voornaam te noemen)
Hoewel je het niet tegen mij hebt:Als ik voornamen weet, plaats ik ze, om duidelijk te maken wie er bedoeld wordt.
Voornamen mogen nl. geplaatst worden, van achternamen alleen de initialen.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Het hele verhaal bij Umberto zit slecht in elkaar. Frank maakt fouten en reageert met een enorme felheid over die taxichauffeur. Hans en Frank lijken zich van de domme te houden. Taxichauffeur? welke taxichauffeur? Ja ze hebben de spookverhalen gelezen, hij zou verdronken zijn, uitgegleden of vermoord, etc. Maar ik weet nergens van, weet niet eens dat hij dood is!, zegt Frank. Maar wel hier de spookverhalen lezen? De linken stonden erbij en stond in alle dagbladen dus natuurlijk wist hij over welke taxichauffeur wij het hadden. Humberto begon ook nog even over half twee afgezet maar dat werd snel afgekapt. "Er waren wel meer chauffeurs die zich gemeld hebben,....uiteindelijk hadden we 19 getuigenverklaringen waarvan er, na de vondst van de camera, er maar 1 bleek te kloppen".
Vraag me af of ze Feliciano (in de hangmat) of Plinio(rond het middag uur) bedoelen. Waarom waren er geen vragen over de pc, de verklaring van de taalschool, de blauwe schoen met witte zool, het fosfor, de verdwenen foto etc,....echt een gemiste kans van Humberto. Ik denk dat Hans ook niet weet wat hij moet geloven en daarom met de experts meegaat in de gedachte van een ongeluk. Bovendien zijn de middelen om een onderzoek voort te zetten beperkt. Als er na een jaar geen uitsluitsel is omtrent de omstandigheden blijft er niets anders over om op basis van het officiële dossier een scenario te bouwen met de hoogst mogelijke waarschijnlijkheid. De ouders zelf hadden al een aantal scenario's afgestreept dus veel bleef er niet over. Een juiste plek vinden waar dit eventueel gebeurd kan zijn, en sluiten dat dossier.
Hans, de beste man, heeft werkelijk alles uit de kast getrokken om de waarheid omtrent het overlijden van zijn dochter en haar vriendin boven tafel te krijgen. Snap dat je als familie hier helemaal aan kapot gaat, verder leven, rust wilt, verwerken.
Als de "getuigen"nooit officieel zijn gehoord zal er weinig terug te vinden zijn in het dossier. Een heilige overtuiging in de fototijden heb ik (nog) niet. Ben ondanks dat het voor de ouders klaar is van mening dat we nog even moeten doorgaan hier want soms, heel soms, gaat er weer bij iemand een lampje branden.![]()
![]()
Dan toch maar een fok forum tourbus organiseren? Ieder een taak: meeting eind van de dag. Veldonderzoek:op naar sporen en bewijzen. Vroeger ooit Wilde Kaisergebirge abgeseilt, wie weet lukt het nog een keer. Gebroken been zou nog niet t ergste zijn, te repareren voor goed doel.
Of hebben de ouders nu vrede met de uitkomst en is het tijd om het los te laten? Ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk. Zou het liefst in zo'n bus springen, F. de G en de antropoloog mee en iedereen die nog een echte poging wil doen. Zoeken zoeken tot de nachtfotoplek is bereikt. Dan klaar.![]()
Uiteraard. Maar dan kan het zijn, dat anderen die etappes niet bewaren om er later een punt in te zien.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik maak mijn punten op mijn eigen manier, in etappes. Mag dat?
Voor die lezers heb je dan dus geen punt gemaakt.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:54 schreef ToniB het volgende:
Het hele verhaal bij Umberto zit slecht in elkaar. Frank maakt fouten en reageert met een enorme felheid over die taxichauffeur. Hans en Frank lijken zich van de domme te houden. Taxichauffeur? welke taxichauffeur? Ja ze hebben de spookverhalen gelezen, hij zou verdronken zijn, uitgegleden of vermoord, etc. Maar ik weet nergens van, weet niet eens dat hij dood is!, zegt Frank. Maar wel hier de spookverhalen lezen? De linken stonden erbij en stond in alle dagbladen dus natuurlijk wist hij over welke taxichauffeur wij het hadden. Humberto begon ook nog even over half twee afgezet maar dat werd snel afgekapt. "Er waren wel meer chauffeurs die zich gemeld hebben,....uiteindelijk hadden we 19 getuigenverklaringen waarvan er, na de vondst van de camera, er maar 1 bleek te kloppen".
Vraag me af of ze Feliciano (in de hangmat) of Plinio(rond het middag uur) bedoelen. Waarom waren er geen vragen over de pc, de verklaring van de taalschool, de blauwe schoen met witte zool, het fosfor, de verdwenen foto etc,....echt een gemiste kans van Humberto. Ik denk dat Hans ook niet weet wat hij moet geloven en daarom met de experts meegaat in de gedachte van een ongeluk. Bovendien zijn de middelen om een onderzoek voort te zetten beperkt. Als er na een jaar geen uitsluitsel is omtrent de omstandigheden blijft er niets anders over om op basis van het officiële dossier een scenario te bouwen met de hoogst mogelijke waarschijnlijkheid. De ouders zelf hadden al een aantal scenario's afgestreept dus veel bleef er niet over. Een juiste plek vinden waar dit eventueel gebeurd kan zijn, en sluiten dat dossier.
Hans, de beste man, heeft werkelijk alles uit de kast getrokken om de waarheid omtrent het overlijden van zijn dochter en haar vriendin boven tafel te krijgen. Snap dat je als familie hier helemaal aan kapot gaat, verder leven, rust wilt, verwerken.
Als de "getuigen"nooit officieel zijn gehoord zal er weinig terug te vinden zijn in het dossier. Een heilige overtuiging in de fototijden heb ik (nog) niet. Ben ondanks dat het voor de ouders klaar is van mening dat we nog even moeten doorgaan hier want soms, heel soms, gaat er weer bij iemand een lampje branden.![]()
![]()
Heel goed verwoord Toni![]()
We bedoelen hetzelfde denk ik: door beiden te beantwoorden. Alleen daarna liet F. de G. duidelijk weten dat hij niet op tel.gegevens end. wil ingaan. Om die reden ging hij denk ik antwoorden, omdat het vermoeiend is voor de vader dat allemaal te herhalen. Meer op die manier.quote:![]()
Idc.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:55 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dan kan het zijn, dat anderen die etappes niet bewaren om er later een punt in te zien.
Voor die lezers heb je dan dus geen punt gemaakt.![]()
Dan doe ik het wel voor je:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik maak mijn punten op mijn eigen manier, in etappes. Mag dat?
http://boqueteandbocas.com/lost-world-waterfall/
Deze vind ik dan mooier:
Het gaat hier dus om 'the lost waterfall'. In Bocas del Toro.![]()
Er schiet me iets te binnen: Toen FvdG de Pianista opliep, was het in die week en de weken ervoor slecht weer geweest. Op de foto's van de mogelijke uitglijd-plekken die ze op RTL late night hebben getoond, heeft het pad glibberige modder als ondergrond. Ja, daar zou iemand misschien op kunnen uitglijden.
De dag dat K&L op pad waren en de weken/dagen ervoor, was het uitzonderlijk droog. Op hun foto's zien we een droge ondergrond. Geen glibberige modder op het pad. Het pad was droog.
FvdG vergelijkt een doorweekt, glibberig, modderig pad met een droog pad.
[ Bericht 1% gewijzigd door RapaNui op 06-03-2015 15:17:17 ]![]()
Fail. Houd je bij je eigen punten want je hebt geen idee wat die van mij is. En dat houd ik ook graag zo trouwens.quote:![]()
Waarom verkloot je quotes? Dat heb ik namelijk niet gezegd maar Just in Case.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:57 schreef doorgaan het volgende:
[..]
We bedoelen hetzelfde denk ik: door beiden te beantwoorden. Alleen daarna liet F. de G. duidelijk weten dat hij niet op tel.gegevens end. wil ingaan. Om die reden ging hij denk ik antwoorden, omdat het vermoeiend is voor de vader dat allemaal te herhalen. Meer op die manier.![]()
"Een deel van ons onderzoek heeft zich ook op toegespitst op het
neersabelen van spookverhalen "
Taxichauffeur: alsof iemand hier dat verhaal begonnen is en de Panamese pers het overgenomen heeft, met een eigen draai eraan.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Klopt. Maar zoals ik eerder heb gezegd; los liggende zand en kleine steentjes zijn net zo glad als modder. Vraag maar eens aan een doorgewinterde motorrijder.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:00 schreef RapaNui het volgende:
Er schiet me iets te binnen: Toen FvdG de Pianista opliep, was het in die week en de weken ervoor slecht weer geweest. Op de foto's van de mogelijke uitglijd-plekken die ze op RTL late night hebben getoond, heeft het pad glibberige modder als ondergrond. Ja, daar zou iemand misschien op kunnen uitglijden.
De dag dat K&L op pad waren en de weken/dagen ervoor, was het uitzonderlijk droog. Op hun foto's zien we een droge ondergrond. Geen glibberige modder op het pad. Het pad was droog.
FvdG vergelijkt een doorweekt, glibberig, modderig pad met een droog pad.
In Engeland willen ze op de fell tracks nog weleens split op de uitgesleten paden strooien. Dat loopt echter dusdanig beroerd op de hellingen (want je glijdt steeds weg) dat iedereen naast de paden gaat lopen.![]()
Maar dan zeg ik weer: dan zullen er ook wel regelmatig koeien uitglijden die dat niet willen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt. Maar zoals ik eerder heb gezegd; los liggende zand en kleine steentjes zijn net zo glad als modder. Vraag maar eens aan een doorgewinterde motorrijder.
In Engeland willen ze op de fell tracks nog weleens split op de uitgesleten paden strooien. Dat loopt echter dusdanig beroerd op de hellingen (want je glijdt steeds weg) dat iedereen naast de paden gaat lopen.
Het is voor iedereen gewoon belangrijk welke plek Frank bedoelt![]()
zelfs mijn hond doet dat! Grit ontwijken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
dat iedereen naast de paden gaat lopen.![]()
En dan zeg ik weer: een koeienpoot is geen schoenzool en die koeien leven hun hele leven al op hellingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Maar dan zeg ik weer: dan zullen er ook wel regelmatig koeien uitglijden die dat niet willen.
Het is voor iedereen gewoon belangrijk welke plek Frank bedoelt![]()
yep en heeft 4 poten!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan zeg ik weer: een koeienpoot is geen schoenzool en die koeien leven hun hele leven al op hellingen.![]()
Noem je dat felheid? Allemachtig, wat een interpretaties regent het. Afkappen, felheid, van de domme.. wat nou eens als K daar gewoon gelijk in heeft? Dat hij al dat opgewonden gekakel maar niks vindt, is wel duidelijk. En FvdG's reactie was er ook vooral één die ik nog maar een keer omschrijf zoals ik het zie: zoals een bioloog die een lezing geeft over evolutie, reageert als er iemand begint over de zondvloed en de zes scheppingsdagen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:54 schreef ToniB het volgende:
Het hele verhaal bij Umberto zit slecht in elkaar. Frank maakt fouten en reageert met een enorme felheid over die taxichauffeur. Hans en Frank lijken zich van de domme te houden. Taxichauffeur? welke taxichauffeur? Ja ze hebben de spookverhalen gelezen, hij zou verdronken zijn, uitgegleden of vermoord, etc. Maar ik weet nergens van, weet niet eens dat hij dood is!,
Ja, ik weet dat ik uit moet kijken hier, die evolutietheorie is natuurlijk een complot. Maar ik ga er echt geen verloskundige van maken, die geërgerd kijkt als er iemand over de ooievaar begint.Stuitend dédain!quote:zegt Frank. Maar wel hier de spookverhalen lezen? De linken stonden erbij en stond in alle dagbladen dus natuurlijk wist hij over welke taxichauffeur wij het hadden. Humberto begon ook nog even over half twee afgezet maar dat werd snel afgekapt. "Er waren wel meer chauffeurs die zich gemeld hebben,....uiteindelijk hadden we 19 getuigenverklaringen waarvan er, na de vondst van de camera, er maar 1 bleek te kloppen".
Hans, de beste man,Je bent werkelijk één en al empathiequote:heeft werkelijk alles uit de kast getrokken om de waarheid omtrent het overlijden van zijn dochter en haar vriendin boven tafel te krijgen. Snap dat je als familie hier helemaal aan kapot gaat, verder leven, rust wilt, verwerken.
Begrijp ik het goed: die ouders zijn dus ontoerekeningsvatbaar geworden, en daarom zoeken ze alleen nog maar troost. Als willige schapen beamen ze wat een ingehuurd forensisch team zegt. En dat team zelf, staan die op een loonlijst van belanghebbenden? Of voelen die aan wat die geestelijk onbekwaam geworden ouders nodig hebben (een fopspeen), en leveren ze die, met een wetenschappelijk sausje?
Hoe dan ook, "wij" gaan door, want wij hebben die trauma's niet, en "wij" kunnen dus nog wèl helder denken. Toch?![]()
![]()
![]()
Dan zal jij wel gelijk hebbenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan zeg ik weer: een koeienpoot is geen schoenzool en die koeien leven hun hele leven al op hellingen.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: