M'n woordkennis was wel goed, maar die debiele grammatica... In de praktijk kan ik dat allemaal prima, maar je moet me niet gaan vragen het te theoretiserenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Woordjes leren voor Engels, in de paar minuten tussen lessen even de rijtjes nalezen in het boek en vervolgens een 10 scoren
Als je klasgenoten chagrijnig wil hebben, moet je dat doen.
Ja maar stampen werkt dus niet. Er zijn veel effectievere manieren van lerenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, enige feitenkennis is wel handig en voor talen is stampwerk noodzakelijk om de taal fatsoenlijk te kunnen spreken.
Er wordt niet voor niks geklaagd dat studenten te weinig parate kennis hebben op hun vervolgopleiding
Ik ben meer van uitbreiden in de praktijk, dus ik vind stampwerk niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, enige feitenkennis is wel handig en voor talen is stampwerk noodzakelijk om de taal fatsoenlijk te kunnen spreken.
Er wordt niet voor niks geklaagd dat studenten te weinig parate kennis hebben op hun vervolgopleiding
Als er een voorbeeldje bij stond kon ik het allemaal wel, maar de werkwoordsvormen een naam geven, dat kan ik nog steeds niet, terwijl het volgens mij heel erg logisch is. Maar het hoe en waarom? Geen idee. 'Omdat het zo goed klinkt.'quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
M'n woordkennis was wel goed, maar die debiele grammatica... In de praktijk kan ik dat allemaal prima, maar je moet me niet gaan vragen het te theoretiseren
Zwanger kan ookquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet ziek voor te zijn
En dat terwijl ik juist zo zielig benquote:
Dat is toch een variant op ziek?quote:
Juist, dat voel je toch gewoon aan? Nou ja, ik danquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als er een voorbeeldje bij stond kon ik het allemaal wel, maar de werkwoordsvormen een naam geven, dat kan ik nog steeds niet, terwijl het volgens mij heel erg logisch is. Maar het hoe en waarom? Geen idee. 'Omdat het zo goed klinkt.'
Afleiding is afleidingquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En dat terwijl ik juist zo zielig ben
Ik heb een bril, maar dat heb ik dus ookquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik gewoon een bril nodig, ik stoot me echt te vaak aan dingen.
Last van een parasietquote:
Engels was bij mij ook de uitzondering.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Woordjes leren voor Engels, in de paar minuten tussen lessen even de rijtjes nalezen in het boek en vervolgens een 10 scoren
Als je klasgenoten chagrijnig wil hebben, moet je dat doen.
Ik heb toch liever lieve afleidingquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Afleiding is afleiding.
Voor lief heb je Air.
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik heb een bril, maar dat heb ik dus ook
Toch maar even langs de opticien?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenOf ik heb ALS.
Boeken lezen, gewoon een boek uit m'n eigen boekenkast pakken dat ik al kendequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Engels was geen vak voor mij dat was een soort breinpauze, nadenken hoefde niet.
Was ook het enige vak waar ik helemaal niets voor hoefde te doen hoor.
Dat heb ik zo het eerste half uur na het wakker worden nogal eens...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenOf ik heb ALS.
Aardrijkskunde was voor mij ook zo'n uitmijnneusvreetuurtjequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Engels was geen vak voor mij dat was een soort breinpauze, nadenken hoefde niet.
Daardoor heb ik mijn cijfer juist naar beneden gehaald, literatuur boeit me echt voor geen meterquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Boeken lezen, gewoon een boek uit m'n eigen boekenkast pakken dat ik al kende
Hoewel ik dan voor Nederlands weer een goed cijfer had voor m'n mondeling, maar dat was omdat ik één extreem lastig boek had en ze daar dus 90% van de tijd naar vroegen (en ik me daar dus juist extreem goed in had verdieptquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daardoor heb ik mijn cijfer juist naar beneden gehaald, literatuur boeit me echt voor geen meter
Nou ja, daar moest ik wel voor studeren, nou ja, stampen, soms. Ik heb voor engels echt nooit ene fuck hoeven doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Aardrijkskunde was voor mij ook zo'n uitmijnneusvreetuurtje
Voor de rest was ik een stumper
Ik heb er als klein kind ontzettend veel voor gedaan. Elke zaterdag en zondag tekenfilms op Skychannel kijken vanaf een uur of half zevenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Wij keken altijd Sky Channel in het weekend. Ook heel leerzaam.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, daar moest ik wel voor studeren, nou ja, stampen, soms. Ik heb voor engels echt nooit ene fuck hoeven doen.
Ik zat al van kleins af aan, zonder het toen te snappen, met games op de MSX etc te kloten, ouders waren er van overtuigd dat engels heel belangrijk was, dus die waren er ook al vroeg mee begonnen bij ons.
Dus toen ik 14 was ofzo was het bijna een tweede taal al.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er als klein kind ontzettend veel voor gedaan. Elke zaterdag en zondag tekenfilms op Skychannel kijken vanaf een uur of half zeven![]()
Fascinerend hoe snel je kinderbrein een taal die je totaal niet kent oppikt. In het begin was het gewoon plaatjes kijken, 2 jaar later versta je Engels op eindexamenniveau
Dat ook dus idd, niets nagesynced ofzo, gewoon lezen met je kop kutkind, leer je wat vanquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er als klein kind ontzettend veel voor gedaan. Elke zaterdag en zondag tekenfilms op Skychannel kijken vanaf een uur of half zeven![]()
Fascinerend hoe snel je kinderbrein een taal die je totaal niet kent oppikt. In het begin was het gewoon plaatjes kijken, 2 jaar later versta je Engels op eindexamenniveau
ik heb mijn hele middelbare school carrière niks gedaan. Ik was alleen maar vervelendquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Aardrijkskunde was ik een kei in topografie. Overgehouden aan mijn fascinatie met landkaarten als klein kind. Maar zelfs dat ben ik grotendeels vergeten dus.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat was toch zeker 10 uur per weekend, zoveel tijd heb ik daarna nooit meer in één weekend aan een vak besteed.quote:
ja omdat er in jouw tijd nog niet eens een lerarenopleiding voor wasquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik zeg 1 ding:
Maatschappijleer!.
Dat was gewoon een uur extra pauze.
In mijn tijd waren er nog geen opleidingen, alleen grottekeningenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja omdat er in jouw tijd nog niet eens een lerarenopleiding voor was
traditioneel onderwijs misschienquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:24 schreef MissMSX het volgende:
Hoe dan ook, school is een kansloos instituut.
Wij hadden een overjarige hippie als docent. Als we geen zin hadden in les vroegen we of hij één van zijn drugsverhalen wilde vertellenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik zeg 1 ding:
Maatschappijleer!.
Aardrijkskunde was ook tof ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
99% van het onderwijs dus.quote:
Zoeen had ik voor Engels. De (korte) verhalen waar hij altijd mee aan kwam zetten vond ik echt tof. Lekker bizar altijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wij hadden een overjarige hippie als docent. Als we geen zin hadden in les vroegen we of hij één van zijn drugsverhalen wilde vertellen
Ik win altijd met Triviantquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:32 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, ik heb niet het idee dat mijn schoolopleiding volkomen nutteloos was, zeker de talen waren handig. Biologie, natuurkunde, niet heel veel nodig gehad, maar wel fijn om van de basisdingen iets te weten.
Ik heb een vrij brede kennis, maar maar van weinig zaken echt diepe kennis. Ik doe het dan ook altijd erg goed op pubquizzen.
We moesten in de derde alleen bepaalde boeken uit de bieb van de school lezen, daar stonden dan vragen over op de computers die je moest maken en aan de hand daarvan kreeg je je cijfer. Maar je mocht aan het eind van de vragen niet op FINISH klikken, dat moest de docent doen. Dus ik klik met m'n domme kop op FINISH en had een 1. Ik kende het boek al (had hem zelf thuis ook, de volledige versie en niet de ingekorte scholierenversie uit de bieb) en had de films gezien, dus ik had eigenlijk een 8 gehad. Lekker zuurquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daardoor heb ik mijn cijfer juist naar beneden gehaald, literatuur boeit me echt voor geen meter
nee joh, al lang niet meerquote:
Het curriculum is toch vrijwel overal gelijk? Exameneisen enzo.quote:
Wat een debiele bureaucratiequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We moesten in de derde alleen bepaalde boeken uit de bieb van de school lezen, daar stonden dan vragen over op de computers die je moest maken en aan de hand daarvan kreeg je je cijfer. Maar je mocht aan het eind van de vragen niet op FINISH klikken, dat moest de docent doen. Dus ik klik met m'n domme kop op FINISH en had een 1. Ik kende het boek al (had hem zelf thuis ook, de volledige versie en niet de ingekorte scholierenversie uit de bieb) en had de films gezien, dus ik had eigenlijk een 8 gehad. Lekker zuur
Paar weken later zaten we weer in het computerlokaal en was ik vroeg klaar, mocht ik van de docente die vragen van het boekverslag nog een keer beantwoorden, had ik een 9Dat mens helemaal verbaasd dat ik dat nog allemaal wist
Kende de film uit m'n hoofd.
Onze docent maatschappijleer ging mee naar het schoolreisje naar Parijsquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik zeg 1 ding:
Maatschappijleer!.
ja maar daarin is al heel veel veranderd. En hoe je daar komt al helemaalquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het curriculum is toch vrijwel overal gelijk? Exameneisen enzo.
Ik geloof niet dat ik het verbeteringen vindquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar daarin is al heel veel veranderd. En hoe je daar komt al helemaal
dat is ook al niet meer overalquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:39 schreef MissMSX het volgende:
En nog steeds hebben we het lagensysteem in NL: VMBO-HAVO-VWO. De verschillen onderling zijn groot en leerlingen zitten wat alle vakken betreft binnen een vaste bandbreedte ook al kunnen ze bepaalde vakken op een hoger niveau, of juist alleen op een lager niveau.
Lezen, daar ben ik mee begonnen de vakantie na mijn eindexamen. Van de verplichte literatuurlijsten moest ik niks hebben natuurlijk en had daarom al besloten dat lezen 'stom' was. Maar ik ging nogal eens naar de bieb om daar tijdschriften (games en computers) te lezen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We moesten in de derde alleen bepaalde boeken uit de bieb van de school lezen.
Ik volg ze wel. En natuurlijk zal het niet overal meer zo zijn, maar ik vind gewoon dat er weinig echt zinnige ingrepen worden gedaan. Ik heb gewoon een andere visie op onderwijsquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is ook al niet meer overal
Prima om kritisch te zijn op het onderwijs, dat ben ik ook. Maar misschien moet je dan eerst kijken naar de ontwikkelingen binnen het onderwijs
Games waarvan de audio in het NL is vertaald.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Het scheelt idd toch echt of je alles voorgekauwd in het nederlands krijgt of niet. Games werden vroeger gewoon niet vertaald, dus je moest wel.
Ik heb Monkey Island nog in het Duits gespeeld.
Japanse games waren toch wel wat lastig te volgenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Het scheelt idd toch echt of je alles voorgekauwd in het nederlands krijgt of niet. Games werden vroeger gewoon niet vertaald, dus je moest wel.
Ik heb Monkey Island nog in het Duits gespeeld.
Bloedirritant idd, en tegenwoordig hebben veel consoles ook dat als je je systeem op NL zet je games ook nederlands zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Games waarvan de audio in het NL is vertaald.![]()
![]()
![]()
![]()
Voor jou toch niet?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Japanse games waren toch wel wat lastig te volgen
Ik ben wel benieuwd wat jij hiervan vindt:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is ook al niet meer overal
Prima om kritisch te zijn op het onderwijs, dat ben ik ook. Maar misschien moet je dan eerst kijken naar de ontwikkelingen binnen het onderwijs
Toen nog welquote:
Ik heb ook nog wel wat pogingen gedaan met japanse MSX games, iets als Gradius ging nog welquote:
maar wat is jouw visie dan? Want ik ben er vrij zeker van dat er een stroming is, met scholen, die hem deeltquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik volg ze wel. En natuurlijk zal het niet overal meer zo zijn, maar ik vind gewoon dat er weinig echt zinnige ingrepen worden gedaan. Ik heb gewoon een andere visie op onderwijs
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Games waarvan de audio in het NL is vertaald.![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ik ben zelf echt meer een praktijk iemand dus dit soort dingen zijn voor mij iets te hoog gegrepen maar op lerarenopleidingen word je daar tegenwoordig ook mee dood gegooid hoorquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij hiervan vindt:
http://onsonderwijs2032.nl/
quote:
Ik zeg ook niet uniek te zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar wat is jouw visie dan? Want ik ben er vrij zeker van dat er een stroming is, met scholen, die hem deelt
En films waar alleen Nederlandse ondertiteling bij zitquote:
Die jeugd moet straks wel jouw billen wassenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Ach, ik hoef me nooit meer druk te maken over onderwijs gelukkig, dat scheelt
Het moment dat ik dat niet zelf meer kan stop ik ermeequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:57 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Die jeugd moet straks wel jouw billen wassen
De overheid is gewoon altijd wat traag. Er komt waarschijnlijk een groot onderzoek, vanuit de overheid , naar democratisch onderwijs. Dus ze hebben wel interesse. Het kost alleen altijd wat tijd om beleidsmakers aan boord te krijgen, ook al is de werkvloer zeg maar al overtuigd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet uniek te zijnIk zeg alleen dat het overgrote deel daar niet aan voldoet. En de overheid is wat dat betreft ook een molog. En daar heeft toch iedere school mee te maken. Het curriculum voor de basisschool vind ik tenenkrommend bekrompen bijvoorbeeld.
Bovendien ben ik eigenlijk heel anti-schoolMaar als het dan toch moet denk ik richting democratisch onderwijs. Meer gericht op individuele zwakke en sterke punten van kinderen. Van alle kinderen, niet alleen de hoog- en laagvliegers.
In die tijd las ik ook nog wel geregeld. Maar boeken waar je een verslag over maakte moesten wel een bepaald aantal punten hebben natuurlijk en de boeken die ik las stonden natuurlijk niet in het systeem dus dan moest je alsnog één of ander saai kutboek gaan lezen om een nog saaier kutverslag over te schrijven. Die negatieve associaties met lezen die toen gelegd zijn, spelen me nu nog steeds parten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Boeken lezen, gewoon een boek uit m'n eigen boekenkast pakken dat ik al kende
Die nieuwste? Neequote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jij hebt Lara Croft nagesynchroniseerd?
Ik vond het schokkend dat de staatssecretaris thuisonderwijs wilde verbieden. Hoe bekrompen kun je zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
De overheid is gewoon altijd wat traag. Er komt waarschijnlijk een groot onderzoek, vanuit de overheid , naar democratisch onderwijs. Dus ze hebben wel interesse. Het kost alleen altijd wat tijd om beleidsmakers aan boord te krijgen, ook al is de werkvloer zeg maar al overtuigd.
En binnen de gestelde voorwaarden/regels is nog steeds heel veel mogelijk
middagpauze.. dus gewoon naar huisquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:12 schreef CherryLips het volgende:
Wat is er aan de hand zeg, ik hoor allemaal gillende kinderen buiten. Het zal wel pauze zijn, maar de dichtstbijzijnde basisschool is wel een eindje verderop. Mogen ze alleen tussen twaalf en kwart over twaalf even gillen ofzo?
Ik woon echt aan een basisschool, heb er natuurlijk nooit last van, want ik werk, maar als ik vrij ben is het elk speelkwartier echt een soort intifada buitenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:12 schreef CherryLips het volgende:
Wat is er aan de hand zeg, ik hoor allemaal gillende kinderen buiten. Het zal wel pauze zijn, maar de dichtstbijzijnde basisschool is wel een eindje verderop. Mogen ze alleen tussen twaalf en kwart over twaalf even gillen ofzo?
Ik vind de hele staatssecretaris echt een eiquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:11 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik vond het schokkend dat de staatssecretaris thuisonderwijs wilde verbieden. Hoe bekrompen kun je zijn?
En dat hij zei: "We hebben het de laatste jaren wel veel over de randvoorwaarden van onderwijs gehad, maar eigenlijk te weinig over de inhoud, dus bij deze heb ik bedacht dat we dat nu gaan doen.". Hoe kun je nu een hele beroepsgroep op een dergelijke manier wegzetten? Het waren juist altijd de professionals in het onderwijs die zich met de inhoud bezig wilden houden, maar daar was geen ruimte voor. En dan doen alsof hijzelf ineens een briljante ingeving had.
Overheid
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind de hele staatssecretaris echt een eiDus ik luister al heel lang niet meer naar wat hij zegt. Te slecht voor mijn bloeddruk
Of ze hebben een gezamenlijk uitjequote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met z'n tientallen samen gillend naar een huis?
Of ze wonen in dezelfde straat/wijkquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met z'n tientallen samen gillend naar een huis?
Kan jij ook niks aan doen.quote:
Dat je een goeie kooptquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:25 schreef CherryLips het volgende:
O ja, ik zoek een 11 inch laptop oid, tweedehands, waar moet ik op letten?
Budget is niet zo grootquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat je een goeie koopt.
Ligt er helemaal aan wat je er mee wil, wat je budget is etc.
Sja, kleine laptops zijn altijd duurder.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Budget is niet zo grootAls ik er iets van MS Office of Open Office en Netflix op kan zetten, is het eigenlijk wel goed. En een HDMI aansluiting, maar ik zie alleen maar micro HDMI, wat dat ook moge zijn.
Jammer dat Apple zo duur is
Volgens mij heb ik nog iets staan thuis, nieuw in doos, klein, wel medion, maar voorzien van win 8.1 door mij, weet alleen niet of ie hdmi heeft. Mag iig wel voor 100.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:16 schreef CherryLips het volgende:
Dank u
Je hebt nu ook chromebooks, weer wat anders
Het is ook echt een "vrouwenlaptop" er zit een nepleren witte draagtas bij ookquote:
Laat me raden, via je werk gewonnen ofzo?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is ook echt een "vrouwenlaptop" er zit een nepleren witte draagtas bij ook.
Opzich best een leuk dingetje verder, geen wereldspecs, maar het doet het prima.
Min of meer, wel voor betaald, was een veiling voor het goede doel waar ik me niet wou laten kennen tov een managerquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:22 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Laat me raden, via je werk gewonnen ofzo?
LOL.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Min of meer, wel voor betaald, was een veiling voor het goede doel waar ik me niet wou laten kennen tov een manager.
Dus ik vraag 100, precies was het me gekost heeft.
Ja, dat deel zag ik pas achteraf, het was donkerquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:27 schreef Sinceria het volgende:
[..]
LOL.
Mannelijke strijd om een glitter laptop.
Manager blij achteraf zeker.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat deel zag ik pas achteraf, het was donker.
Heb hem alleen uit de doos gehaald, win 8.1 eropgezet en klaar.
Neuh, die was voor de rest alles aan het opkopenquote:
Ik proost met Chocomel.quote:
Alle andere glitterdingen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, die was voor de rest alles aan het opkopen.
Geen idee meer, stuff.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:34 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik proost met Chocomel.
[..]
Alle andere glitterdingen?
APPLE?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
300 dollar, maar damn, mooi ding zeg.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:36 schreef Sinceria het volgende:
[..]
APPLE?
Neeeeeeeeeeeeee..... je principes, wat doet je.
Jij was niet anti-apple? Dan verwar ik je met iemand anders.quote:
Ja.quote:
Nee, niet bepaald neequote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:38 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Jij was niet anti-apple? Dan verwar ik je met iemand anders.
Voor 300 dollar zou zelfs ík dat setje wel willen hebbenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
300 dollar, maar damn, mooi ding zeg.
Het is alleen de stand he?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Voor 300 dollar zou zelfs ík dat setje wel willen hebben
Sja, daar heb ik geen tools voorquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:40 schreef KomtTijd... het volgende:
Oh. Ne. Die klus ik zelf wel voor een tiende van die prijs of zo
Er zitten ook nog USB-3.0 hubs in he? En in die eerste ook docks met aansluitingen voor iPhone en iPad.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Warmtedraad om plastic te buigen zou ik nog ff moeten klussen dan, voor de rest gewoon een uitslag ontwerpen en laten laseren.
O nou, hij is in principe ook voor m'n vader bedoeld, dus lief aangeboden maar ik denk niet dat het iets voor hem isquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:24 schreef HeatWave het volgende:
Oh, de mijne is zwart, wel met die kristallen dus.
nee, dan nietquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O nou, hij is in principe ook voor m'n vader bedoeld, dus lief aangeboden maar ik denk niet dat het iets voor hem is![]()
Die eerste is nog 20 euro extra en die laatsten wil je er toch zo snel mogelijk afslopenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zitten ook nog USB-3.0 hubs in he? En in die eerste ook docks met aansluitingen voor iPhone en iPad.
Jij jaquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die eerste is nog 20 euro extra en die laatsten wil je er toch zo snel mogelijk afslopen
QI-pads erin lijkt mij wel handig.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij ja.
Ik heb daadwerkelijk een iPhone en een iPad, dus das wel handig dan.
Ben benieuwd, ik weet ook nog niet of het handig is, er staat nu een mengpaneel voor de Mac, die zou ik dan niet meer kwijt kunnen...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
QI-pads erin lijkt mij wel handig.
Misschien moet ik serieus eens zo'n ding maken. Denk dat ik voor 80 euro een heel eind zou komen. Geen exacte kopie maar wel wat moois.
Daar staat het keyboard dan alquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Die kun je er dan mooi onder schuiven als je 'm niet nodig hebt.
Ik moet sowieso de hele zooi weer omgooien, pas nog een 29 inch widescreen gekocht, die is nu alweer overbodigquote:
Dat ding waar we het laatst over hadden heb je NU al niet meer nodig?!?!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik moet sowieso de hele zooi weer omgooien, pas nog een 29 inch widescreen gekocht, die is nu alweer overbodig.
Ja, erg he?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:20 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat ding waar we het laatst over hadden heb je NU al niet meer nodig?!?!
Oh ja dat geloof ik best wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, erg he?.
die heeft een resolutie van 2550x1080, de iMac 2550x1440, dus ja, dan gebruik ik de iMac.
Komt wel weer goed terecht verder hoor.
Truequote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:25 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Oh ja dat geloof ik best wel.
Ik zie al voor me dat als jij ooit al je reserve meuk wilt verkopen je een halve winkel kunt vullen
Mocht je nog wat mooi spul hebben die ik kan kopen van je hoor ik het graag! Ik heb wel een paar pctjes die upgrades kunnen gebruikenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True.
Daarom heb ik pas afgesproken om in Mei naar de IJhallen te gaan, wat meuk dumpen.
Configuratiescherm -> programma's verwijderen en al die zooi weg mieteren!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:43 schreef Samzz het volgende:
Ik wil niet weten wat voor meuk er inmiddels op mijn laptop staat dat ik nooit meer gebruik.
Ik weet niet wat wel en niet weg kanquote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Configuratiescherm -> programma's verwijderen en al die zooi weg mieteren!
Vrouwquote:
Nee joh, wat denk je wel niet?quote:
quote:
Mijn geheugen is een gatenkaas, waar had je last van, die heersende griep/verkoudheid?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:53 schreef MissMSX het volgende:
Zo, eindelijk een beetje beter. Nu stukje bij beetje achterstallig huishoudelijk werk inhalen
Succesquote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:53 schreef MissMSX het volgende:
Zo, eindelijk een beetje beter. Nu stukje bij beetje achterstallig huishoudelijk werk inhalen
Toch niet de Stairway he?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:57 schreef HeatWave het volgende:
Zo maar weer eens naar Utrecht, tijd niet geweest.
Dat heb ik de afgelopen maanden ook voor het eerst in mijn leven meegemaakt, dat katerloos stappen. Valt me nog mee hoeveel lol ik kan hebben zonder alcohol.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:57 schreef Cue_ het volgende:
Gister uitgeweest en zowaar niet echt een kater
Helaas wel de laptop van m'n werk moeten opstarten
Je bent ook wel leuk zonder drankquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:00 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Dat heb ik de afgelopen maanden ook voor het eerst in mijn leven meegemaakt, dat katerloos stappen. Valt me nog mee hoeveel lol ik kan hebben zonder alcohol.
Sta je op stand-by?
Nee, die bestaat ook alleen nog maar qua naam, tent is dood.quote:
Thanks. En hoe kom je erbij dat jij niet leuk bent zonder drank?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je bent ook wel leuk zonder drank
Ik niet, dus heb wel het nodig op gehad gister, dus deze staat verbaast me zeer
Niet eens, collega wel, maar die kwam er niet uit.
Als die mensen die hulp nodig hebben dan ook even de telefoon opnemen, dat zou wel fijn zijn
Oh fijn, mag je 'm leeg laten lopenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:04 schreef Belsezar het volgende:
Fantastisch, een wasmachine die ermee stopt terwijl hij vol water zit, grmbl.
Maandag maar een monteur laten komen
Ik ben veels te saai johquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:04 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Thanks. En hoe kom je erbij dat jij niet leuk bent zonder drank?Maar katerloos is altijd fijn (tenzij het om een daadwerkelijke kater op pootjes gaat). Heb je iets anders gedronken dan normaal dan?
Oh, die bereikbaarheid, das hier voor D. ook altijd erg frustrerend. Moet 'ie iemand in Nieuw Zeeland helpen via Teamviewer, komen ze gewoon niet online op de afgesproken tijd. Zit 'ie daar een paar uur voor niks te wachten. Nja, gratis geld in dat geval.
Gelukkig had ik stapels handdoeken en theedoeken maar leuk was anders idd. Ik had een iets andere voorstelling van zaterdagochtend.quote:
Daar ben ik het niet mee eens, maar oke. Een excuus voor drank is altijd goed.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ben veels te saai joh
Nee gewoon standaard en had hem ook wel goed zitten, maarja dunno, katerloos rules![]()
Zo erg heb ik het dan weer niet gelukkig![]()
En ik vraag ook geen compensatie voor dit half uurtje, part of the job
Liep het ding ook gewoon zomaar leeg dan? Dat is wel uitermate kut dan ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:12 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Gelukkig had ik stapels handdoeken en theedoeken maar leuk was anders idd. Ik had een iets andere voorstelling van zaterdagochtend.
die jongen werkt sowieso te veel. Maar das wel lastig met dat je echt standby moet staan en er is gezeik.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:13 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, maar oke. Een excuus voor drank is altijd goed.![]()
D. draait vrijwel ieder weekend een 24/7 stand-by, en een half uurtje doet hij ook niet moeilijk over, maar als je een paar uur lang helemaal nergens heen kunt maar ook niets kunt doen dan is dat irritant en zet hij dat wel op z'n urenlijst.
Hij ligt nog te slapen trouwens. Thank god. Die jongen blijft maar doorrennen en moest hem vannacht ook helaas weer inschakelen voor een trip naar het ziekenhuis. Nu heeft hij vermoedelijk buikgriep, dus ik laat hem zo lang mogelijk liggen.
Damnquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:12 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Gelukkig had ik stapels handdoeken en theedoeken maar leuk was anders idd. Ik had een iets andere voorstelling van zaterdagochtend.
Kon het niet meer met je eens zijn! Vertel hem dat alsjeblieft, hij wil het niet aannemen van me.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
die jongen werkt sowieso te veel. Maar das wel lastig met dat je echt standby moet staan en er is gezeik.
Zelf maar 1x in de 9 weken een hele week standby dienst, maar opzich zijn we altijd wel bereikbaar voor collega's die er niet uitkomen natuurlijk. Alleen kunnen ze dan niet dezelfde reactiesnelheid verwachten
Met jou wel alles goed dan?
Laat hem maar lekker liggen ja en als ie ziek wordt dan nu maar en niet straks. Hij moet gewoon een week eens thuis op bed gaan liggen en blijven liggen
Ja, een paar weken niet fatsoenlijk kunnen functioneren. Sinds gisteren voel ik me steeds een klein beetje beter. M'n conditie is nog prut, maar er zit een stijgende lijn inquote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:55 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Mijn geheugen is een gatenkaas, waar had je last van, die heersende griep/verkoudheid?
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:15 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Liep het ding ook gewoon zomaar leeg dan? Dat is wel uitermate kut dan ja.
Dat dusquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Damn. Tijd om een emmer aan te schaffen?
Tof! Moderniseren of in oude staat herstellen?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Succes.
Ik heb een antieke kast op de kop getikt die ik op ga knappen voor in m'n huis.
Ja je bent lekker bezig geweest, relaxen jjij nu ookquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:22 schreef Sinceria het volgende:
Oh en met mij blijkt alles wel oke, had raar soort gevoel van samentrekkingen in mijn onderbuik. Beetje eng dus. Ben wel terecht gegaan, blijk een urineweginfectie te hebben en die hebben de neiging nogal snel uit de hand te lopen bij mij.
Dus jeee, keelonsteking, verkouden en blaasontsteking. Maar who cares, ontzettend leuke tijd gehad afgelopen week, dus een paar dagen op de bank kunnen geen kwaad.
Midden in de nacht naar het ziekenhuis?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:13 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, maar oke. Een excuus voor drank is altijd goed.![]()
D. draait vrijwel ieder weekend een 24/7 stand-by, en een half uurtje doet hij ook niet moeilijk over, maar als je een paar uur lang helemaal nergens heen kunt maar ook niets kunt doen dan is dat irritant en zet hij dat wel op z'n urenlijst.
Hij ligt nog te slapen trouwens. Thank god. Die jongen blijft maar doorrennen en moest hem vannacht ook helaas weer inschakelen voor een trip naar het ziekenhuis. Nu heeft hij vermoedelijk buikgriep, dus ik laat hem zo lang mogelijk liggen.
Ja, dat heerst echt enorm he? Fijn dat je er een stijgende lijn in zit.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:21 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, een paar weken niet fatsoenlijk kunnen functioneren. Sinds gisteren voel ik me steeds een klein beetje beter. M'n conditie is nog prut, maar er zit een stijgende lijn in
Al gehoord of je een auto hebt gewonnen?
Oh yikes, sterkte daarmee. Brrrr....quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:22 schreef Sinceria het volgende:
Oh en met mij blijkt alles wel oke, had raar soort gevoel van samentrekkingen in mijn onderbuik. Beetje eng dus. Ben wel terecht gegaan, blijk een urineweginfectie te hebben en die hebben de neiging nogal snel uit de hand te lopen bij mij.
Dus jeee, keelonsteking, verkouden en blaasontsteking. Maar who cares, ontzettend leuke tijd gehad afgelopen week, dus een paar dagen op de bank kunnen geen kwaad.
Zo, dat is geluk, ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:21 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Dat dus
Gelukkig staat het ding op een tegelvloer en niet op mijn laminaat.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:24 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ja, dat heerst echt enorm he? Fijn dat je er een stijgende lijn in zit.
Nee, helaas niet.Maar goed dat je dit zegt, ik ga mijn spambox eens uitpluizen of ik niet toch toevallig iets gewonnen heb (heb echt iets van 30 prijsvragen ingevuld
)
In de oude staat herstellenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:21 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Tof! Moderniseren of in oude staat herstellen?
Lastig te verwijderen vaak.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
In de oude staat herstellen. Twijfel nog wel over de kleur. Van origine is het kastje donker hout, maar het was geverfd door de vorige eigenaren.
Dus even kijken wat ik doe.
Ja, daarom even kijken. De hoeken moeten er ook terug aangelijmd worden. Dus eerst dat doen, dan de boel flink opschuren. Ik denk dat ik 'm wit/roomwit of heel lichtblauw verfquote:
Goed in de grondverf zal dan wel voldoende zijn denk ik. Ben benieuwd naar het resultaatquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, daarom even kijken. De hoeken moeten er ook terug aangelijmd worden. Dus eerst dat doen, dan de boel flink opschuren. Ik denk dat ik 'm wit/roomwit of heel lichtblauw verf.
Maar dat duurt nog even, eerst het huis zelf schilderen.
Eerst eens proberen met een föhn zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
In de oude staat herstellen. Twijfel nog wel over de kleur. Van origine is het kastje donker hout, maar het was geverfd door de vorige eigenaren.
Dus even kijken wat ik doe.
De muren worden wit, wat er qua behang op komt weet ik nog niet, twijfel tussen twee behangetjes.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Goed in de grondverf zal dan wel voldoende zijn denk ik. Ben benieuwd naar het resultaat
Welke kleur ga je in huis gebruiken?
Nog geen bericht van de ongetwijfeld talloze dingen die ik gewonnen heb.quote:
Oh Sin, ik heb weer een nieuwe, Simcity Buildit. Een nieuwe verslaving op mijn mobiel naast The Simpsonsquote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:03 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Nog geen bericht van de ongetwijfeld talloze dingen die ik gewonnen heb.![]()
Wel in mijn spam een kortingscode voor spare-ribs. En die wil ik dus verdomme NU hebben als ontbijt.
Klinkt mooiquote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
De muren worden wit, wat er qua behang op komt weet ik nog niet, twijfel tussen twee behangetjes.
In de assecoires heb ik voor nu oudroze en lichtblauw, maar ook roomkleur en mosgroen.
Ik krijg al zoveel klachten van D. dat ik verslaafd ben aan mijn telefoon, ik vrees dat een nieuwe app dat er niet beter op gaat maken.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:12 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Oh Sin, ik heb weer een nieuwe, Simcity Buildit. Een nieuwe verslaving op mijn mobiel naast The Simpsons
Zelf gedaan of?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:33 schreef Cue_ het volgende:
Woei, mijn voorschotbedrag van gas/electra een stuk lager gezet
quote:
Dan zeker niet doen!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:40 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik krijg al zoveel klachten van D. dat ik verslaafd ben aan mijn telefoon, ik vrees dat een nieuwe app dat er niet beter op gaat maken.
Fijn! Wij hebben hem iets hoger staan zodat we wat terug kunnen krijgen. Soort spaarpotje.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]![]()
Geef regelmatig m'n tussenstand door en begon in dec op 136 euro, toen naar 120.. en nu 50 euro voor gas + elec
Ik zit wel altijd ruim genoeg, maar spaarpotidee snap ik wel jaquote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:43 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Fijn! Wij hebben hem iets hoger staan zodat we wat terug kunnen krijgen. Soort spaarpotje.![]()
Had er zowaar aan gedacht om de termostaat laag te zetten toen ik wegging bij je afgelopen week.
50? Ik betaal verdorie meer dan het dubbele en hou er niks aan overquote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]![]()
Geef regelmatig m'n tussenstand door en begon in dec op 136 euro, toen naar 120.. en nu 50 euro voor gas + elec
Nee, dat klinkt niet als iets waar ik aan moet beginnen dan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:42 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dan zeker niet doen!
Ik heb hem sinds gisteravond en ik blijf maar spelen. Ik heb mijn mobieltje al een keer op moeten laden alleen omdat ik continu speelde
En ik speelde door tijdens het opladen
Complimentje van Cue_quote:
Serieus?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:46 schreef DrMarten het volgende:
50? Ik betaal verdorie meer dan het dubbele en hou er niks aan over
Erg hoge plafonds, veel glas en slechte kozijnen, garantie voor hoge stookkosten.quote:
Meer dekens en truien dusquote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:51 schreef DrMarten het volgende:
Erg hoge plafonds, veel glas en slechte kozijnen, garantie voor hoge stookkosten.
Verhuizenquote:
Tja, het is stadje bouwen maar dan wat complexer dan the simpsons. Water en electra leveren, fabrieken bouwen voor materialen, belasting innen, infrastructuur aanleggen, etc.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:46 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Nee, dat klinkt niet als iets waar ik aan moet beginnen dan.Al klinkt het verdomd aantrekkelijk.
[..]
Complimentje van Cue_
Je gaat weg net als je huis opgeknapt wordt?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Verhuizen
En er wordt gerenoveerd. Beginnen deze maand ergens. Al hoop ik dat ik weg ben tegen de tijd dat mijn huis aan de beurt is...
Sims vind ik in de meeste versies wel erg leuk en verslavend. Sim hospital.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:56 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Tja, het is stadje bouwen maar dan wat complexer dan the simpsons. Water en electra leveren, fabrieken bouwen voor materialen, belasting innen, infrastructuur aanleggen, etc.
Crap, ik moet weer even naar mijn fabrieken kijken, er zijn weer wat materialen klaar
Ik wil hier eigenlijk al heel lang weg, alleen een ander huurhuis vinden is hier redelijk onmogelijk als je een beetje kritisch bent (plus dat ik goedkoop huur nu) en kopen was nog geen optie ivm vast contract. Vast contract is er als alles goed gaat per 1 augustus, dus dan kijken naar koophuisjequote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:56 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Je gaat weg net als je huis opgeknapt wordt?
Oh en ik heb ook nog een verslavende uitgespeeld, Plague. inc.quote:
Iets met een balkon of een tuintje in een redelijke buurt voor niet teveel geld. En dan kwam altijd het fijne lotingsysteem om de hoek waardoor er 300 mensen meeloten op zo'n huisje.... Kansloos dus. Aantal keer geprobeerd maar nooit succes.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:01 schreef Cue_ het volgende:
Wat zoek je qua huurhuis dan? je eisen dan?
Die heb ik ook!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:02 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Oh en ik heb ook nog een verslavende uitgespeeld, Plague. inc.
https://play.google.com/s(...)clip.plagueinc&hl=en
Die doe ik ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:17 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik zal er hierna mee stoppen maar je zal simcity buildit geweldig vinden!
Dan kom je al snel in de vrije sector, maar begrijp dat dat dan weer te prijzig wordt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:05 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Iets met een balkon of een tuintje in een redelijke buurt voor niet teveel geld. En dan kwam altijd het fijne lotingsysteem om de hoek waardoor er 300 mensen meeloten op zo'n huisje.... Kansloos dus. Aantal keer geprobeerd maar nooit succes.
Nu dus gewoon rustig kijken naar een leuk koophuisje.
Hoe lang ben je er al mee bezig? Ik ben net begonnenquote:
Vind ik ookquote:
Wowquote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]![]()
Ja, uitgespeeld maar was niet makkelijk kan ik je vertellen. Was een soort wedstrijdje tussen D. en ik (hij won). Maar daar hebben heel wat loze uurtjes in gezeten.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:17 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Die heb ik ook!
Heb je die uitgespeeld?Ik vind hem redelijk lastig
Ik zal er hierna mee stoppen maar je zal simcity buildit geweldig vinden!
Ik had al moeite met het eerste levelquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:43 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ja, uitgespeeld maar was niet makkelijk kan ik je vertellen. Was een soort wedstrijdje tussen D. en ik (hij won). Maar daar hebben heel wat loze uurtjes in gezeten.
Behangen plankjesquote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vind ik ook. Beetje landelijk vintage gaat het worden
.
Ik denk dat ik het kastje wit maak en dan de plankjes erin van een behangetje voorzie.
Niet als in op bezuinigd hoor, meer dat ze veels te hoge voorschot rekenen die ik nu pas lager kon zettenquote:
Ja, dat is zo leukquote:
Nee oké, maar wat je lager kunt zetten is mooi meegenomen toch.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet als in op bezuinigd hoor, meer dat ze veels te hoge voorschot rekenen die ik nu pas lager kon zetten
Hahaha, huismutsjequote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is zo leuk. En staat schattig.
Hoor mij nu.
[..]
Nee oké, maar wat je lager kunt zetten is mooi meegenomen toch.
Ik heb gewoon heel erg zin om alles in te richten en zoquote:
En terecht!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb gewoon heel erg zin om alles in te richten en zo.
Ik zag vandaag een Blond Amsterdam collectie te koop staan en moest aan jou denkenquote:
Jaquote:
Gaafquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg een oude secretaire van m'n oudersjaren 60
Hij stond in de garage te verstoffen maar nu staat ie in de teak olie en hij is zo goed als nieuw.
Is eigenlijk veel leuker, als je het hebt gekregen. Ik wilde eerst alles nieuw en mooi maar nu wil ik juist meubels die we vroeger ook hadden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gaaf.
Ik krijg van mijn moeder haar teakhouten butlertray. Ook zo awesome
.
Ik heb zelfs nog even te gaanquote:
Show mequote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zag vandaag een Blond Amsterdam collectie te koop staan en moest aan jou denken.
[..]
Ja. Ik weet ook nog niet welk behang ik wil
. Denk toch die met zilver.
Ouwe meukquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:36 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg een oude secretaire van m'n oudersjaren 60
Hij stond in de garage te verstoffen maar nu staat ie in de teak olie en hij is zo goed als nieuw.
Ik ben juist dol op oudere spulletjesquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is eigenlijk veel leuker, als je het hebt gekregen. Ik wilde eerst alles nieuw en mooi maar nu wil ik juist meubels die we vroeger ook hadden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
Ik jen de oude grenen servieskast van m'n ouders, stond tot een jaar of zes geleden in de woonkamer. M'n zus wilde hem eigenlijk ook hebben maar ik ging eerder het huis uit. En haar huis is zo groot, daar was ie gewoon in verdwenen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben juist dol op oudere spulletjes. Heb voor in mijn woonkamer een grote ronde (gebruikte) houten tafel (wel wit geschilderd), een antieke servieskast (moet ik nog opknappen) en dus die butlertray van m'n moeder. De rest is wel nieuw
.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:42 schreef MissMSX het volgende:
Wij hebben misschien binnenkort wel deze bank in de tv-kamer staan
[ afbeelding ]ZondeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tap tap tap
Mooiquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik jen de oude grenen servieskast van m'n ouders, stond tot een jaar of zes geleden in de woonkamer. M'n zus wilde hem eigenlijk ook hebben maar ik ging eerder het huis uit. En haar huis is zo groot, daar was ie gewoon in verdwenen.
Zelfs de bon lag nog in de kasten nog heel fout bruin kastpapier dat half loslaat en een kanten randje dat met punaises is vastgezet
en ik heb nog een oude tijdschriftenbak bij m'n ouders uit de garage gehaald. Het tv meubel heb ik van een vriendin overgekocht en m'n salontafel en bijzettafels komen van marktplaats.
M'n moeder heeft zoiets maar dan lelijk, heeft m'n opa ooit gemaakt van tegels die in hun oude huis lagen ofzo, mooi verhaal wel, maar man wat is dat ding lelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:44 schreef MissMSX het volgende:
En ik zulk soort bijzettafeltjes. Zelfde model, ander mozaiekje. Van m'n opa en oma geweest.
[ afbeelding ]
Ik had nog meer mooie spullen, maar toen kwam Air in m'n leven...
Raak je daar niet snel op uitgekeken?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
https://www.gamma.nl/asso(...)b_product_b021385425
Deze. Oh, fijne url.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:44 schreef MissMSX het volgende:
En ik zulk soort bijzettafeltjes. Zelfde model, ander mozaiekje. Van m'n opa en oma geweest.
[ afbeelding ]
Ik vind het juist zo zonde als mooie oude meubels geverfd wordenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mooi. Ik heb drie ronde tafeltjes in verschillende groottes die samen de salontafel vormen
.
Ik wil ook kijken naar een meer antiek tv meubel. Lukt vast wel. Tegenwoordig heb je van die mooie verfspulletjes om alles zo mooi weer op te knappen. Krijtverf en zo.
Ik nietquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Raak je daar niet snel op uitgekeken?
Ja, geen plek in huis helaas. Ik heb echt veeeeeeeeeeel mooie spullen weg moeten doenquote:
Dan moet dat nog wel kunnen... De antieke kast die ik heb voor in mijn woonkamer is al eens geverfd en de kans is vrij klein dat ik die weer mooi kaal krijgquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het juist zo zonde als mooie oude meubels geverfd wordenbeetje schuren en opnieuw in de olie en klaar.
Ik had eerst ook drie vierkante tafeltjes als salontafel, maar vond dat in de praktijk toch behoorlijk onpraktisch.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n moeder heeft zoiets maar dan lelijk, heeft m'n opa ooit gemaakt van tegels die in hun oude huis lagen ofzo, mooi verhaal wel, maar man wat is dat ding lelijk.
Het tafeltje of Air?quote:
Ja, dat is wel een goede omschrijvingquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik niet. Ik wil graag een aanwezig, maar toch rustig behang. En volgens mij voldoet deze er wel aardig aan. Al staan er nog een paar op de shortlist.
Daarnaast komt dat behang op de korte muur richting de keuken. Aan die muur komen drie grote portretten te hangen.
Het tafeltje natuurlijk.quote:
De zon staat ook 60% van de tijd op die muur, dus ik denk dat het een mooi effect gaat gevenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een goede omschrijving
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden
Als je de oude maar wegmiktquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:49 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben echt een verschrikkelijk wijf met inrichten, ik ben echt voortdurend op zoek naar nieuwe troepjes.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:51 schreef MissMSX het volgende:
Oh ja, deze hebben we in de keuken. Ook van mijn opa en oma geweest
[ afbeelding ]
OKquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het tafeltje natuurlijk.
[..]
De zon staat ook 60% van de tijd op die muur, dus ik denk dat het een mooi effect gaat geven.
De portretten worden op hout gedrukt, dus dat is ook gaaf (denk ik).
Ja, ga ik zelf maken. Als in, zelf op het hout drukken. Ik ga niet drie portretten schilderen, geen zin inquote:
Dat bedoelde ik jaquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ga ik zelf maken. Als in, zelf op het hout drukken. Ik ga niet drie portretten schilderen, geen zin in.
quote:
Totaal niet mijn smaakquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:56 schreef MissMSX het volgende:
Nog eentje dan. Deze, maar dan in het zwart (niet handig met poezen, maar OK).
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:59 schreef Samzz het volgende:
[..].
Ik heb nog een supermooi portret van Marilyn Monroe, maar ik heb gewoon (nu) geen zin om nog twee portretten te moeten schilderen.
Dus ik ga lazy-ass drie foto's afdrukken en die op hout overzetten.
[..]
Totaal niet mijn smaak.
Zo heb ik uit de nalatenschap van mijn oma een eettafel en een mooie grote houten kistquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:44 schreef MissMSX het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof helemaal dat ze heerlijk zittenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]Schilderen kan altijd nog als je een keer zin hebt
Wacht maar tot je er in hebt gezeten
Ieder z'n ding heMaar het is wel retro
Heb je toevallig nog een mooi antiek tv-meubelquote:
Welke?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:03 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zo heb ik uit de nalatenschap van mijn oma een eettafel en een mooie grote houten kist![]()
Heb ook nog twee Artifort banken in de woonkamer staan waarvan een bij de kringloop vandaan komt en de ander ongeveer 40 jaar geleden door mijn ouders is gekocht, maar daar wil ik vanaf. DIe moeten nog een keer op Marktplaats.
Dit valt inderdaad niet echt in die categoriequote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal dat ze heerlijk zitten. En retro vind ik leuk, maar mijn smaak is meer landelijk vintage
.
[..]
Heb je toevallig nog een mooi antiek tv-meubel?
Daaromquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:04 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dit valt inderdaad niet echt in die categorie
Ja, duh, die heb ik alquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:05 schreef DrMarten het volgende:
[..]
http://www.studio19honder(...)683_Kho_Liang_Le.jpg
In 2 en 3 zits
Het opnieuw laten bekleden van die bank vindt onze portemonnee ook niet leuk. Voorlopig maar ff een doekie eroverheenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarom.
Chesterfield banken vind ik ook prachtig. Alleen vindt mijn portemonnee dat niet.
Artifortbingoquote:
Ik denk dat ik met mijn zus nog stevig moet onderhandelen als de erfenis verdeeld moet worden over dat soort familiestukken.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:03 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zo heb ik uit de nalatenschap van mijn oma een eettafel en een mooie grote houten kist![]()
Een set erbij kan toch geen kwaad?quote:
Echt geen plek hierquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Een set erbij kan toch geen kwaad?
De kleine heeft m'n ma een keer voor 20 Euro bij de Het Goed vandaan gehaald. Die lui hadden geen idee wat ze hadden staan
Oh jee, familieruzie in the makingquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met mijn zus nog stevig moet onderhandelen als de erfenis verdeeld moet worden over dat soort familiestukken.![]()
Fantastische houten eettafel van een jaar of 80-90 oud met bijbehorende stoelen. Paar jaar geleden volledig gerestaureerd, wat ik enigszins zonde vond omdat nu de brandplekken van de ingekwartierde Duitsers uit WOII er niet meer in zitten
Mijn moeder en tantes hadden alles al verdeeld wat zij wilden hebben en dat was niet veel. De rest was kwestie van wie het eerst komt... Ik heb dus direct aangegeven dat ik de kist wilde hebben en niemand anders wilde de eettafel.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met mijn zus nog stevig moet onderhandelen als de erfenis verdeeld moet worden over dat soort familiestukken.![]()
Jij hebt een Chesterfieldquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:07 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het opnieuw laten bekleden van die bank vindt onze portemonnee ook niet leuk. Voorlopig maar ff een doekie eroverheen
Die eettafel kan alleen maar beeldschoon zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Fantastische houten eettafel van een jaar of 80-90 oud met bijbehorende stoelen. Paar jaar geleden volledig gerestaureerd, wat ik enigszins zonde vond omdat nu de brandplekken van de ingekwartierde Duitsers uit WOII er niet meer in zitten
Oh ja, kapstok. Nog meer retro hier in huisquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mijn moeder en tantes hadden alles al verdeeld wat zij wilden hebben en dat was niet veel. De rest was kwestie van wie het eerst komt... Ik heb dus direct aangegeven dat ik de kist wilde hebben en niemand anders wilde de eettafel.
Ook de door mijn overgrootvader gemaakte kapstok achterover gedrukt voor ooit in een nieuw huis
We komen er wel uit hoor en ik hoop dat het nog heel lang duurtquote:
Neequote:
Mwoh, beeldschoon vind ik 'm niet, maar hij heeft ontzettend veel karakter en er zitten goede verhalen aan vastquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die eettafel kan alleen maar beeldschoon zijn.
Begin het nu vast te regelen. Scheelt gedoe laterquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
We komen er wel uit hoor en ik hoop dat het nog heel lang duurt![]()
Maar als ik iets wil hebben is het wel die tafel. Ben benieuwd of zij de antieke piano wil, ik niet iig.
Verwekt op opa's keukentafel...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh, beeldschoon vind ik 'm niet, maar hij heeft ontzettend veel karakter en er zitten goede verhalen aan vast
Oh ja, bekleden kost echt idioot veelquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:14 schreef MissMSX het volgende:
[..]
NeeMaar geld voor mijn droombank (in goede staat) heb ik ook niet
(Die kuipstoel bekleden kostte al ruim 700 pietermannen. Ik wil de prijs van de bank niet weten)
Beeldschoon dusquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh, beeldschoon vind ik 'm niet, maar hij heeft ontzettend veel karakter en er zitten goede verhalen aan vast
Jij kent mijn vader niet merk ik. Die doet zelden iets weg wat nog goed is, je moet z'n gereedschapskisten eens zien. Vol met tangen, schroevendraaiers, messen etc die ook allemaal pre-WOII zijn. Doorgaans ook met verhaaltje: "Die kreeg ik van heeroom Jan toen zus en zus en zo. Oh, en deze heeft de broer van tante Marie nog blahblahblah".quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:15 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Begin het nu vast te regelen. Scheelt gedoe later
Of stel, dat het al verpatst is voor die tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |