M'n woordkennis was wel goed, maar die debiele grammatica... In de praktijk kan ik dat allemaal prima, maar je moet me niet gaan vragen het te theoretiserenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Woordjes leren voor Engels, in de paar minuten tussen lessen even de rijtjes nalezen in het boek en vervolgens een 10 scoren
Als je klasgenoten chagrijnig wil hebben, moet je dat doen.
Ja maar stampen werkt dus niet. Er zijn veel effectievere manieren van lerenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, enige feitenkennis is wel handig en voor talen is stampwerk noodzakelijk om de taal fatsoenlijk te kunnen spreken.
Er wordt niet voor niks geklaagd dat studenten te weinig parate kennis hebben op hun vervolgopleiding
Ik ben meer van uitbreiden in de praktijk, dus ik vind stampwerk niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, enige feitenkennis is wel handig en voor talen is stampwerk noodzakelijk om de taal fatsoenlijk te kunnen spreken.
Er wordt niet voor niks geklaagd dat studenten te weinig parate kennis hebben op hun vervolgopleiding
Als er een voorbeeldje bij stond kon ik het allemaal wel, maar de werkwoordsvormen een naam geven, dat kan ik nog steeds niet, terwijl het volgens mij heel erg logisch is. Maar het hoe en waarom? Geen idee. 'Omdat het zo goed klinkt.'quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
M'n woordkennis was wel goed, maar die debiele grammatica... In de praktijk kan ik dat allemaal prima, maar je moet me niet gaan vragen het te theoretiseren
Zwanger kan ookquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet ziek voor te zijn
En dat terwijl ik juist zo zielig benquote:
Dat is toch een variant op ziek?quote:
Juist, dat voel je toch gewoon aan? Nou ja, ik danquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als er een voorbeeldje bij stond kon ik het allemaal wel, maar de werkwoordsvormen een naam geven, dat kan ik nog steeds niet, terwijl het volgens mij heel erg logisch is. Maar het hoe en waarom? Geen idee. 'Omdat het zo goed klinkt.'
Afleiding is afleidingquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En dat terwijl ik juist zo zielig ben
Ik heb een bril, maar dat heb ik dus ookquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik gewoon een bril nodig, ik stoot me echt te vaak aan dingen.
Last van een parasietquote:
Engels was bij mij ook de uitzondering.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Woordjes leren voor Engels, in de paar minuten tussen lessen even de rijtjes nalezen in het boek en vervolgens een 10 scoren
Als je klasgenoten chagrijnig wil hebben, moet je dat doen.
Ik heb toch liever lieve afleidingquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Afleiding is afleiding.
Voor lief heb je Air.
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik heb een bril, maar dat heb ik dus ook
Toch maar even langs de opticien?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenOf ik heb ALS.
Boeken lezen, gewoon een boek uit m'n eigen boekenkast pakken dat ik al kendequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Engels was geen vak voor mij dat was een soort breinpauze, nadenken hoefde niet.
Was ook het enige vak waar ik helemaal niets voor hoefde te doen hoor.
Dat heb ik zo het eerste half uur na het wakker worden nogal eens...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenOf ik heb ALS.
Aardrijkskunde was voor mij ook zo'n uitmijnneusvreetuurtjequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Engels was geen vak voor mij dat was een soort breinpauze, nadenken hoefde niet.
Daardoor heb ik mijn cijfer juist naar beneden gehaald, literatuur boeit me echt voor geen meterquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Boeken lezen, gewoon een boek uit m'n eigen boekenkast pakken dat ik al kende
Hoewel ik dan voor Nederlands weer een goed cijfer had voor m'n mondeling, maar dat was omdat ik één extreem lastig boek had en ze daar dus 90% van de tijd naar vroegen (en ik me daar dus juist extreem goed in had verdieptquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daardoor heb ik mijn cijfer juist naar beneden gehaald, literatuur boeit me echt voor geen meter
Nou ja, daar moest ik wel voor studeren, nou ja, stampen, soms. Ik heb voor engels echt nooit ene fuck hoeven doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Aardrijkskunde was voor mij ook zo'n uitmijnneusvreetuurtje
Voor de rest was ik een stumper
Ik heb er als klein kind ontzettend veel voor gedaan. Elke zaterdag en zondag tekenfilms op Skychannel kijken vanaf een uur of half zevenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Wij keken altijd Sky Channel in het weekend. Ook heel leerzaam.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, daar moest ik wel voor studeren, nou ja, stampen, soms. Ik heb voor engels echt nooit ene fuck hoeven doen.
Ik zat al van kleins af aan, zonder het toen te snappen, met games op de MSX etc te kloten, ouders waren er van overtuigd dat engels heel belangrijk was, dus die waren er ook al vroeg mee begonnen bij ons.
Dus toen ik 14 was ofzo was het bijna een tweede taal al.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er als klein kind ontzettend veel voor gedaan. Elke zaterdag en zondag tekenfilms op Skychannel kijken vanaf een uur of half zeven![]()
Fascinerend hoe snel je kinderbrein een taal die je totaal niet kent oppikt. In het begin was het gewoon plaatjes kijken, 2 jaar later versta je Engels op eindexamenniveau
Dat ook dus idd, niets nagesynced ofzo, gewoon lezen met je kop kutkind, leer je wat vanquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er als klein kind ontzettend veel voor gedaan. Elke zaterdag en zondag tekenfilms op Skychannel kijken vanaf een uur of half zeven![]()
Fascinerend hoe snel je kinderbrein een taal die je totaal niet kent oppikt. In het begin was het gewoon plaatjes kijken, 2 jaar later versta je Engels op eindexamenniveau
ik heb mijn hele middelbare school carrière niks gedaan. Ik was alleen maar vervelendquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Aardrijkskunde was ik een kei in topografie. Overgehouden aan mijn fascinatie met landkaarten als klein kind. Maar zelfs dat ben ik grotendeels vergeten dus.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat was toch zeker 10 uur per weekend, zoveel tijd heb ik daarna nooit meer in één weekend aan een vak besteed.quote:
ja omdat er in jouw tijd nog niet eens een lerarenopleiding voor wasquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik zeg 1 ding:
Maatschappijleer!.
Dat was gewoon een uur extra pauze.
In mijn tijd waren er nog geen opleidingen, alleen grottekeningenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja omdat er in jouw tijd nog niet eens een lerarenopleiding voor was
traditioneel onderwijs misschienquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:24 schreef MissMSX het volgende:
Hoe dan ook, school is een kansloos instituut.
Wij hadden een overjarige hippie als docent. Als we geen zin hadden in les vroegen we of hij één van zijn drugsverhalen wilde vertellenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik zeg 1 ding:
Maatschappijleer!.
Aardrijkskunde was ook tof ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
99% van het onderwijs dus.quote:
Zoeen had ik voor Engels. De (korte) verhalen waar hij altijd mee aan kwam zetten vond ik echt tof. Lekker bizar altijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wij hadden een overjarige hippie als docent. Als we geen zin hadden in les vroegen we of hij één van zijn drugsverhalen wilde vertellen
Ik win altijd met Triviantquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:32 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, ik heb niet het idee dat mijn schoolopleiding volkomen nutteloos was, zeker de talen waren handig. Biologie, natuurkunde, niet heel veel nodig gehad, maar wel fijn om van de basisdingen iets te weten.
Ik heb een vrij brede kennis, maar maar van weinig zaken echt diepe kennis. Ik doe het dan ook altijd erg goed op pubquizzen.
We moesten in de derde alleen bepaalde boeken uit de bieb van de school lezen, daar stonden dan vragen over op de computers die je moest maken en aan de hand daarvan kreeg je je cijfer. Maar je mocht aan het eind van de vragen niet op FINISH klikken, dat moest de docent doen. Dus ik klik met m'n domme kop op FINISH en had een 1. Ik kende het boek al (had hem zelf thuis ook, de volledige versie en niet de ingekorte scholierenversie uit de bieb) en had de films gezien, dus ik had eigenlijk een 8 gehad. Lekker zuurquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daardoor heb ik mijn cijfer juist naar beneden gehaald, literatuur boeit me echt voor geen meter
nee joh, al lang niet meerquote:
Het curriculum is toch vrijwel overal gelijk? Exameneisen enzo.quote:
Wat een debiele bureaucratiequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We moesten in de derde alleen bepaalde boeken uit de bieb van de school lezen, daar stonden dan vragen over op de computers die je moest maken en aan de hand daarvan kreeg je je cijfer. Maar je mocht aan het eind van de vragen niet op FINISH klikken, dat moest de docent doen. Dus ik klik met m'n domme kop op FINISH en had een 1. Ik kende het boek al (had hem zelf thuis ook, de volledige versie en niet de ingekorte scholierenversie uit de bieb) en had de films gezien, dus ik had eigenlijk een 8 gehad. Lekker zuur
Paar weken later zaten we weer in het computerlokaal en was ik vroeg klaar, mocht ik van de docente die vragen van het boekverslag nog een keer beantwoorden, had ik een 9Dat mens helemaal verbaasd dat ik dat nog allemaal wist
Kende de film uit m'n hoofd.
Onze docent maatschappijleer ging mee naar het schoolreisje naar Parijsquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik zeg 1 ding:
Maatschappijleer!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |