M'n woordkennis was wel goed, maar die debiele grammatica... In de praktijk kan ik dat allemaal prima, maar je moet me niet gaan vragen het te theoretiserenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Woordjes leren voor Engels, in de paar minuten tussen lessen even de rijtjes nalezen in het boek en vervolgens een 10 scoren
Als je klasgenoten chagrijnig wil hebben, moet je dat doen.
Ja maar stampen werkt dus niet. Er zijn veel effectievere manieren van lerenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, enige feitenkennis is wel handig en voor talen is stampwerk noodzakelijk om de taal fatsoenlijk te kunnen spreken.
Er wordt niet voor niks geklaagd dat studenten te weinig parate kennis hebben op hun vervolgopleiding
Ik ben meer van uitbreiden in de praktijk, dus ik vind stampwerk niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, enige feitenkennis is wel handig en voor talen is stampwerk noodzakelijk om de taal fatsoenlijk te kunnen spreken.
Er wordt niet voor niks geklaagd dat studenten te weinig parate kennis hebben op hun vervolgopleiding
Als er een voorbeeldje bij stond kon ik het allemaal wel, maar de werkwoordsvormen een naam geven, dat kan ik nog steeds niet, terwijl het volgens mij heel erg logisch is. Maar het hoe en waarom? Geen idee. 'Omdat het zo goed klinkt.'quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
M'n woordkennis was wel goed, maar die debiele grammatica... In de praktijk kan ik dat allemaal prima, maar je moet me niet gaan vragen het te theoretiseren
Zwanger kan ookquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet ziek voor te zijn
En dat terwijl ik juist zo zielig benquote:
Dat is toch een variant op ziek?quote:
Juist, dat voel je toch gewoon aan? Nou ja, ik danquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als er een voorbeeldje bij stond kon ik het allemaal wel, maar de werkwoordsvormen een naam geven, dat kan ik nog steeds niet, terwijl het volgens mij heel erg logisch is. Maar het hoe en waarom? Geen idee. 'Omdat het zo goed klinkt.'
Afleiding is afleidingquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En dat terwijl ik juist zo zielig ben
Ik heb een bril, maar dat heb ik dus ookquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik gewoon een bril nodig, ik stoot me echt te vaak aan dingen.
Last van een parasietquote:
Engels was bij mij ook de uitzondering.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Woordjes leren voor Engels, in de paar minuten tussen lessen even de rijtjes nalezen in het boek en vervolgens een 10 scoren
Als je klasgenoten chagrijnig wil hebben, moet je dat doen.
Ik heb toch liever lieve afleidingquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Afleiding is afleiding.
Voor lief heb je Air.
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik heb een bril, maar dat heb ik dus ook
Toch maar even langs de opticien?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenOf ik heb ALS.
Boeken lezen, gewoon een boek uit m'n eigen boekenkast pakken dat ik al kendequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Engels was geen vak voor mij dat was een soort breinpauze, nadenken hoefde niet.
Was ook het enige vak waar ik helemaal niets voor hoefde te doen hoor.
Dat heb ik zo het eerste half uur na het wakker worden nogal eens...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Glazen omstoten, me stoten aan de deur terwijl ik de deurklink wil pakken, er gewoon een halve meter naastzitten als ik de sleutel in het slot wil steken, achter dingen blijven hakenOf ik heb ALS.
Aardrijkskunde was voor mij ook zo'n uitmijnneusvreetuurtjequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Engels was geen vak voor mij dat was een soort breinpauze, nadenken hoefde niet.
Was ook het enige vak waar ik helemaal niets voor hoefde te doen hoor.
Daardoor heb ik mijn cijfer juist naar beneden gehaald, literatuur boeit me echt voor geen meterquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Boeken lezen, gewoon een boek uit m'n eigen boekenkast pakken dat ik al kende
Hoewel ik dan voor Nederlands weer een goed cijfer had voor m'n mondeling, maar dat was omdat ik één extreem lastig boek had en ze daar dus 90% van de tijd naar vroegen (en ik me daar dus juist extreem goed in had verdieptquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Daardoor heb ik mijn cijfer juist naar beneden gehaald, literatuur boeit me echt voor geen meter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |