ja maar daarin is al heel veel veranderd. En hoe je daar komt al helemaalquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het curriculum is toch vrijwel overal gelijk? Exameneisen enzo.
Ik geloof niet dat ik het verbeteringen vindquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar daarin is al heel veel veranderd. En hoe je daar komt al helemaal
dat is ook al niet meer overalquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:39 schreef MissMSX het volgende:
En nog steeds hebben we het lagensysteem in NL: VMBO-HAVO-VWO. De verschillen onderling zijn groot en leerlingen zitten wat alle vakken betreft binnen een vaste bandbreedte ook al kunnen ze bepaalde vakken op een hoger niveau, of juist alleen op een lager niveau.
Lezen, daar ben ik mee begonnen de vakantie na mijn eindexamen. Van de verplichte literatuurlijsten moest ik niks hebben natuurlijk en had daarom al besloten dat lezen 'stom' was. Maar ik ging nogal eens naar de bieb om daar tijdschriften (games en computers) te lezen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We moesten in de derde alleen bepaalde boeken uit de bieb van de school lezen.
Ik volg ze wel. En natuurlijk zal het niet overal meer zo zijn, maar ik vind gewoon dat er weinig echt zinnige ingrepen worden gedaan. Ik heb gewoon een andere visie op onderwijsquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is ook al niet meer overal
Prima om kritisch te zijn op het onderwijs, dat ben ik ook. Maar misschien moet je dan eerst kijken naar de ontwikkelingen binnen het onderwijs
Games waarvan de audio in het NL is vertaald.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Het scheelt idd toch echt of je alles voorgekauwd in het nederlands krijgt of niet. Games werden vroeger gewoon niet vertaald, dus je moest wel.
Ik heb Monkey Island nog in het Duits gespeeld.
Japanse games waren toch wel wat lastig te volgenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Het scheelt idd toch echt of je alles voorgekauwd in het nederlands krijgt of niet. Games werden vroeger gewoon niet vertaald, dus je moest wel.
Ik heb Monkey Island nog in het Duits gespeeld.
Bloedirritant idd, en tegenwoordig hebben veel consoles ook dat als je je systeem op NL zet je games ook nederlands zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Games waarvan de audio in het NL is vertaald.![]()
![]()
![]()
![]()
Voor jou toch niet?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Japanse games waren toch wel wat lastig te volgen
Ik ben wel benieuwd wat jij hiervan vindt:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is ook al niet meer overal
Prima om kritisch te zijn op het onderwijs, dat ben ik ook. Maar misschien moet je dan eerst kijken naar de ontwikkelingen binnen het onderwijs
Toen nog welquote:
Ik heb ook nog wel wat pogingen gedaan met japanse MSX games, iets als Gradius ging nog welquote:
maar wat is jouw visie dan? Want ik ben er vrij zeker van dat er een stroming is, met scholen, die hem deeltquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik volg ze wel. En natuurlijk zal het niet overal meer zo zijn, maar ik vind gewoon dat er weinig echt zinnige ingrepen worden gedaan. Ik heb gewoon een andere visie op onderwijs
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Games waarvan de audio in het NL is vertaald.![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ik ben zelf echt meer een praktijk iemand dus dit soort dingen zijn voor mij iets te hoog gegrepen maar op lerarenopleidingen word je daar tegenwoordig ook mee dood gegooid hoorquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat jij hiervan vindt:
http://onsonderwijs2032.nl/
quote:
Ik zeg ook niet uniek te zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar wat is jouw visie dan? Want ik ben er vrij zeker van dat er een stroming is, met scholen, die hem deelt
En films waar alleen Nederlandse ondertiteling bij zitquote:
Die jeugd moet straks wel jouw billen wassenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Ach, ik hoef me nooit meer druk te maken over onderwijs gelukkig, dat scheelt
Het moment dat ik dat niet zelf meer kan stop ik ermeequote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:57 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Die jeugd moet straks wel jouw billen wassen
De overheid is gewoon altijd wat traag. Er komt waarschijnlijk een groot onderzoek, vanuit de overheid , naar democratisch onderwijs. Dus ze hebben wel interesse. Het kost alleen altijd wat tijd om beleidsmakers aan boord te krijgen, ook al is de werkvloer zeg maar al overtuigd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet uniek te zijnIk zeg alleen dat het overgrote deel daar niet aan voldoet. En de overheid is wat dat betreft ook een molog. En daar heeft toch iedere school mee te maken. Het curriculum voor de basisschool vind ik tenenkrommend bekrompen bijvoorbeeld.
Bovendien ben ik eigenlijk heel anti-schoolMaar als het dan toch moet denk ik richting democratisch onderwijs. Meer gericht op individuele zwakke en sterke punten van kinderen. Van alle kinderen, niet alleen de hoog- en laagvliegers.
In die tijd las ik ook nog wel geregeld. Maar boeken waar je een verslag over maakte moesten wel een bepaald aantal punten hebben natuurlijk en de boeken die ik las stonden natuurlijk niet in het systeem dus dan moest je alsnog één of ander saai kutboek gaan lezen om een nog saaier kutverslag over te schrijven. Die negatieve associaties met lezen die toen gelegd zijn, spelen me nu nog steeds parten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Boeken lezen, gewoon een boek uit m'n eigen boekenkast pakken dat ik al kende
Die nieuwste? Neequote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jij hebt Lara Croft nagesynchroniseerd?
Ik vond het schokkend dat de staatssecretaris thuisonderwijs wilde verbieden. Hoe bekrompen kun je zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
De overheid is gewoon altijd wat traag. Er komt waarschijnlijk een groot onderzoek, vanuit de overheid , naar democratisch onderwijs. Dus ze hebben wel interesse. Het kost alleen altijd wat tijd om beleidsmakers aan boord te krijgen, ook al is de werkvloer zeg maar al overtuigd.
En binnen de gestelde voorwaarden/regels is nog steeds heel veel mogelijk
middagpauze.. dus gewoon naar huisquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:12 schreef CherryLips het volgende:
Wat is er aan de hand zeg, ik hoor allemaal gillende kinderen buiten. Het zal wel pauze zijn, maar de dichtstbijzijnde basisschool is wel een eindje verderop. Mogen ze alleen tussen twaalf en kwart over twaalf even gillen ofzo?
Ik woon echt aan een basisschool, heb er natuurlijk nooit last van, want ik werk, maar als ik vrij ben is het elk speelkwartier echt een soort intifada buitenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:12 schreef CherryLips het volgende:
Wat is er aan de hand zeg, ik hoor allemaal gillende kinderen buiten. Het zal wel pauze zijn, maar de dichtstbijzijnde basisschool is wel een eindje verderop. Mogen ze alleen tussen twaalf en kwart over twaalf even gillen ofzo?
Ik vind de hele staatssecretaris echt een eiquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:11 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik vond het schokkend dat de staatssecretaris thuisonderwijs wilde verbieden. Hoe bekrompen kun je zijn?
En dat hij zei: "We hebben het de laatste jaren wel veel over de randvoorwaarden van onderwijs gehad, maar eigenlijk te weinig over de inhoud, dus bij deze heb ik bedacht dat we dat nu gaan doen.". Hoe kun je nu een hele beroepsgroep op een dergelijke manier wegzetten? Het waren juist altijd de professionals in het onderwijs die zich met de inhoud bezig wilden houden, maar daar was geen ruimte voor. En dan doen alsof hijzelf ineens een briljante ingeving had.
Overheid
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind de hele staatssecretaris echt een eiDus ik luister al heel lang niet meer naar wat hij zegt. Te slecht voor mijn bloeddruk
Of ze hebben een gezamenlijk uitjequote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met z'n tientallen samen gillend naar een huis?
Of ze wonen in dezelfde straat/wijkquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met z'n tientallen samen gillend naar een huis?
Kan jij ook niks aan doen.quote:
Dat je een goeie kooptquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:25 schreef CherryLips het volgende:
O ja, ik zoek een 11 inch laptop oid, tweedehands, waar moet ik op letten?
Budget is niet zo grootquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat je een goeie koopt.
Ligt er helemaal aan wat je er mee wil, wat je budget is etc.
Sja, kleine laptops zijn altijd duurder.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Budget is niet zo grootAls ik er iets van MS Office of Open Office en Netflix op kan zetten, is het eigenlijk wel goed. En een HDMI aansluiting, maar ik zie alleen maar micro HDMI, wat dat ook moge zijn.
Jammer dat Apple zo duur is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |