ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op donderdag 5 maart 2015 08:23 schreef Ireyon het volgende: Vergeet ook niet even naar de oude loopbrug te lopen, kan je een mooi plaatje van boven het spoor schieten
Weet niet of ik daar ook nog tijd voor heb.. Ben al een kwartier kwijt dankzij ProRail en ik wil vandaag wel vroeg op werk zijn.
Op donderdag 5 maart 2015 08:23 schreef Ireyon het volgende: Vergeet ook niet even naar de oude loopbrug te lopen, kan je een mooi plaatje van boven het spoor schieten
Als je er nog op kan, de brug is nu buiten gebruik.
Op donderdag 5 maart 2015 08:55 schreef Fiorano het volgende: Ergens tussen Barneveld Zuid en Ede Wageningen staat een valleilijntrein defect... Levert behoorlijk vertraging op.
Ja durf je het aan joh? Weet je zeker dat je geen aids, tyfus en hepatitis A t/m F krijgt van al die moderne nieuwigheid?
Als ik eraan dood ga heb ik er zelf nog het minste last van
2 van de 3 draaideuren zijn inmiddels buiten dienst in de hal. Verder ziet het er mooi uit met die gewelfjes en zo. En de pianist speelde ook wat anders dan Yann tiersen. Geen idee wat dan maar hij had bladmuziek bij zich dus ik neem aan dat het niet de eerste de beste prorailkoekenbakker was. Maar het is een giga tochthol, zowel die hal zelf als de perrons. Verder leuk om een keer gezien te hebben, maar ik zal er niet snel nogeens uitstappen denk ik
Dat is toch wel een serieus probleem aan het worden met die Protossen
Niet alleen met de Protos, maar met alle moderne treinen. De treinen gaan veel efficiënter met de energie om, waardoor de bovenleiding niet meer warm wordt als er een trein passeert. Hierdoor smelt het ijs niet meer van de bovenleiding.
Niet alleen met de Protos, maar met alle moderne treinen. De treinen gaan veel efficiënter met de energie om, waardoor de bovenleiding niet meer warm wordt als er een trein passeert. Hierdoor smelt het ijs niet meer van de bovenleiding.
Er moet iets op verzonnen gaan worden.
Niet helemaal.
Door de rijp maakt de stroomafnemer soms wel en soms niet contact en door die dipjes gaat de elektronica in de trein over de zeik.
Op donderdag 5 maart 2015 10:03 schreef b2py het volgende: Wat heeft dit voor gevolgen? Krijgen we nieuwe gunning of wordt Abellio uitgesloten en komt Arriva met een veel kutter aanbod te rijden?
Dat is een goede vraag. Met deze vaststelling in de hand zie ik Arriva wel bezwaar maken tegen de gunning.
Op donderdag 5 maart 2015 10:13 schreef Belastinginspecteur het volgende: Ja, maar als Arriva een zelfde prijs was berekend had men meer geld gehad voor dienstverlening en dus ook meer punten kunnen scoren.
Ze gaan geen 200/250 punten goedmaken met paaltjes..
Ik kan mij die werkdruk goed voorstellen. Het is een monsterklus om een aanwijzing af te geven aan 20 treinen per uur. Eigenlijk is dit ook onwenselijk. ProRail had daar beter op moeten inspelen door meer capaciteit vrij te maken voor het afgeven van de aanwijzingen. 1 iemand voor de aanwijzingen en de ander om de treindienst te regelen. De zinsneden "bang voor het personeel" slaat kant nog wal. Het gaat hier wel om veiligheid en ProRail had die borden eerder moeten plaatsen.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
Op donderdag 5 maart 2015 10:56 schreef Belastinginspecteur het volgende: Ik kan mij die werkdruk goed voorstellen. Het is een monsterklus om een aanwijzing af te geven aan 20 treinen per uur. Eigenlijk is dit ook onwenselijk. ProRail had daar beter op moeten inspelen door meer capaciteit vrij te maken voor het afgeven van de aanwijzingen. 1 iemand voor de aanwijzingen en de ander om de treindienst te regelen. De zinsneden "bang voor het personeel" slaat kant nog wal. Het gaat hier wel om veiligheid en ProRail had die borden eerder moeten plaatsen.
Of de draaideuren gewoon openzetten, dupeer je niemand mee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op donderdag 5 maart 2015 11:05 schreef mschol het volgende: was daar niet een veel simpelere oplossing voor? gewoon aan alle machinisten mededelen dat er bij die tunnel 80 gereden moet worden?
ik neem aan dat machinisten de route die ze rijden moeten kennen?
Regeltjes regeltjes, je moet ze blijkbaar allemaal handmatig bellen. Een melding op de pocket lijkt mij ook voldoende maar blijkbaar niet.
En ik kan me wel voorstellend dat zo'n telefoongesprek lang duurt. Je moet het volledig via het NAVO alfabet spellen en dan kost het wel tijd. En er zit maar 1 treindienstleider, dus dat is ook een pittige klus.
De route is voor een Vmax van 140 km/h en Machinisten kennen het baanvak ook als zodanig. Als er een TSB (Tijdelijke Snelheids Beperking) wordt opgelegd dan moet dit kenbaar worden gemaakt aan iedere trein die de TSB tegenkomt. Dat moet mondeling. Duurt het langer dan gaat men over tot het plaatsen van Langzaam Aan Ellende (LAE) borden.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
Op donderdag 5 maart 2015 11:09 schreef Belastinginspecteur het volgende: De route is voor een Vmax van 140 km/h en Machinisten kennen het baanvak ook als zodanig. Als er een TSB (Tijdelijke Snelheids Beperking) wordt opgelegd dan moet dit kenbaar worden gemaakt aan iedere trein die de TSB tegenkomt. Dat moet mondeling. Duurt het langer dan gaat men over tot het plaatsen van Langzaam Aan Ellende (LAE) borden.
Kunnen ze niet gewoon digitale matrix borden ophangen?
Op donderdag 5 maart 2015 11:09 schreef Belastinginspecteur het volgende: De route is voor een Vmax van 140 km/h en Machinisten kennen het baanvak ook als zodanig. Als er een TSB (Tijdelijke Snelheids Beperking) wordt opgelegd dan moet dit kenbaar worden gemaakt aan iedere trein die de TSB tegenkomt. Dat moet mondeling. Duurt het langer dan gaat men over tot het plaatsen van Langzaam Aan Ellende (LAE) borden.
Maar nog iets.... Ik kan mij zo maar 1 treinserie indenken die daar Überhaupt 140 km/h rijdt. De rest moet stoppen en ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat die met 140 de tunnel induiken.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
Op donderdag 5 maart 2015 10:03 schreef b2py het volgende: Wat heeft dit voor gevolgen? Krijgen we nieuwe gunning of wordt Abellio uitgesloten en komt Arriva met een veel kutter aanbod te rijden?
De punten die zijn genoemd zijn peanuts op het hele concessiebedrag. Lijkt me niet dit de gunning van de concessie tegenhoudt.
Op donderdag 5 maart 2015 11:13 schreef Belastinginspecteur het volgende: Maar nog iets.... Ik kan mij zo maar 1 treinserie indenken die daar Überhaupt 140 km/h rijdt. De rest moet stoppen en ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat die met 140 de tunnel induiken.
Remweg 140 - 0 is onder normale omstandigheden 1146 meter, en de afstand begin open tunnelbak - midden perron is groter dan 1146 meter. Met hier en daar wat correcties vanwege zwaartekrachtversnelling naar beneden zal het er wel om hangen.
Seinstoring in sein 6116 tussen Delft en Delft Aansluting (Richting Rijswijk) en er zit een Ten Onrechte Bezet Spoor (TOBS) in spoor 602, die voor het sein ligt.
100 op het hoofdrailnet volgens mij en op de Betuweroute 120 km/h. Treinpaden voor diesel zijn gebaseerd op een snelheid van 85 km/h en voor elektrisch op 95 km/h. Alles hangt uiteraard wel af van de wagons die er achter hangen en of die geen beperkingen opleggen.
100 op het hoofdrailnet volgens mij en op de Betuweroute 120 km/h. Treinpaden voor diesel zijn gebaseerd op een snelheid van 85 km/h en voor elektrisch op 95 km/h. Alles hangt uiteraard wel af van de wagons die er achter hangen en of die geen beperkingen opleggen.
Als die 140 zou rijden kwam die vééél te vroeg aan in Rotterdam c.q. Den Haag. Hij hoeft op dat stuk niet sneller te rijden dan 80.
De Benelux heeft een dramatisch traag pad van Schiphol tot aan Roosendaal. Alleen al door de stilstanden in Den Haag en Rotterdam wat te verkorten kun je zo 5 tot 7 minuten winnen, als dat ding onderweg nog wat treinen zou kunnen inhalen zou het me niet verbazen als je 10 minuten van de rijtijd af kunt krijgen...
De Benelux heeft een dramatisch traag pad van Schiphol tot aan Roosendaal. Alleen al door de stilstanden in Den Haag en Rotterdam wat te verkorten kun je zo 5 tot 7 minuten winnen, als dat ding onderweg nog wat treinen zou kunnen inhalen zou het me niet verbazen als je 10 minuten van de rijtijd af kunt krijgen...
Zou me niets verbazen als dat ding gewoon in een goederenpad ligt..
Beste NS, Zoals u op de foto kan zien blokkeerde de trein uit richting Hoogkarspel de overgang naar het perron waardoor zo'n 40 mensen niet over konden steken (zie bijgevoegde foto). Vervolgens kwam de trein vanuit Enkhuizen richting Hoorn aan gereden. De mensen die wel op het perron stonden konden gewoon instappen. Echter toen de trein die overgang blokkeerde eindelijk wegging, reed de trein richting Hoorn schaamteloos weg en liet de 40 wachtende mensen achter.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dan zou je er dus rekening mee moeten houden dat je 10 minuten voor aankomst tijd op het perron bent, want misschien verneukt de NS het weer voor je.
Onzin, gewoon fatsoenlijk doen waar je een bedrijf voor bent. En als je het op kunt lossen door 2/3 minuten langer te wachten, dan doe je dat.
Rot op, ik wil geen vertraging omdat een mcn het niet voor elkaar krijgt verder door te rijden, en omdat mensen niet op tijd op het perron zijn doorgaande reizigers zijn belangenrijker dan een handjevol mensen op huppelkuttenveen centraal
Rot op, ik wil geen vertraging omdat een mcn het niet voor elkaar krijgt verder door te rijden, en omdat mensen niet op tijd op het perron zijn doorgaande reizigers zijn belangenrijker dan een handjevol mensen op huppelkuttenveen centraal
Rot zelf lekker op man, die 3 minuten. Iedereen die daar langs komt woont of gaat naar een Huppelkuttenveen en kan dus prima even wachten als een falend Kutbedrijf het niet voor elkaar krijgt een paar treinen fatsoenlijk te kunnen laten rijden.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 5 maart 2015 12:53 schreef DriekOplopers het volgende: Voor Beter OV legt nog even uit, waarom de naam Fyratunnel terecht is. Ontwerpfout, snelheid, knoeiende monteurs. 't Is echt net de V250...
Op donderdag 5 maart 2015 12:53 schreef DriekOplopers het volgende: Voor Beter OV legt nog even uit, waarom de naam Fyratunnel terecht is. Ontwerpfout, snelheid, knoeiende monteurs. 't Is echt net de V250...
Op donderdag 5 maart 2015 12:53 schreef DriekOplopers het volgende: Voor Beter OV legt nog even uit, waarom de naam Fyratunnel terecht is. Ontwerpfout, snelheid, knoeiende monteurs. 't Is echt net de V250...
Nouja, 20 hele kilometers per uur verschil dus. En daarbij, vrijwel alle treinen stoppen in Delft dus die rijden het grootste deel van de tunnel sowieso al langzamer dan 80.
Op donderdag 5 maart 2015 13:34 schreef _JdM_ het volgende: Amersfoort-Den Dolder geen treinen tussen 20:00-Einde reizigersdienst. Morgen tot 8:30 geen IC's door een defecte overweg
Wat is er daar stuk dan ? Ah, een overweg stuk
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op donderdag 5 maart 2015 13:34 schreef _JdM_ het volgende: Amersfoort-Den Dolder: Geen treinen tussen 20:00-Einde reizigersdienst. Morgen tot 8:30 geen IC's door een defecte overweg
oh na 20:00 pas, net als gisteren bij Gouda. Hoeft voor mij geen probleem te zijn
Maximum wat vanochtend in Bovenkarspel is gestopt aan ICMm is ICMm-7 (ICMm-IV + ICMm-III). Dat is 187m aan trein, perron kan dus eigenlijk nooit te kort zijn geweest...
Op donderdag 5 maart 2015 13:51 schreef boriq het volgende: Maximum wat vanochtend in Bovenkarspel is gestopt aan ICMm is ICMm-7 (ICMm-IV + ICMm-III). Dat is 187m aan trein, perron kan dus eigenlijk nooit te kort zijn geweest...
Ik zeg alleen maar wat ik lees.
Trouwens net een leuke discussie gevolgd op twitter, van een reiziger die geld terug eist omdat zijn maandabbo maar 28 dagen had in feb
Op donderdag 5 maart 2015 13:51 schreef boriq het volgende: Maximum wat vanochtend in Bovenkarspel is gestopt aan ICMm is ICMm-7 (ICMm-IV + ICMm-III). Dat is 187m aan trein, perron kan dus eigenlijk nooit te kort zijn geweest...
En dan zijn er nog 2 mogelijke gevolgen - Die trein stond er best lang stil en de trein aan de andere kant best kort - De trein stond er niet zo lang en veel mensen waren gewoon laat
De treinen staan daar ongeveer 2 minuten stil, in beide richtingen, dus als die ene het overpad blokkeert kan je 2 minuten voor vertrektijd niet meer op het andere perron komen.
Terechte klacht als je wel op tijd bij het station bent (2 minuten van tevoren) maar toch niet mee kan.
Zit net wat spullen van m'n grootvader door te bladeren (opruimen enzo) kom ik een plaatsreservering der Nederlandsche Spoorwegen uit 1950 tegen. Ging hij even naar Metz per trein met Grootmoeders.
Puur uit interesse, zijn dat soort documenten nog wat waard?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Een beetje seinstoring kost ook gewoon een hele dag tegenwoordig he niet zo lang geleden kon je met een uurtje weer verder, maar ja. Allemaal erg moeilijk geworden
Ultieme reizigerspreiding: de sprinter van 16:49 van Zwolle naar Enschede is aan de achterkant bijna leeg (vierzits alleen voor mij), voorin staan ze nu waarschijnlijk in de gangpaden...
Op donderdag 5 maart 2015 11:50 schreef James1988 het volgende: De Benelux heeft een dramatisch traag pad van Schiphol tot aan Roosendaal. Alleen al door de stilstanden in Den Haag en Rotterdam wat te verkorten kun je zo 5 tot 7 minuten winnen, als dat ding onderweg nog wat treinen zou kunnen inhalen zou het me niet verbazen als je 10 minuten van de rijtijd af kunt krijgen...
NS doet waarschijnlijk zijn best om de trein zo impopulair als mogelijk te maken, zodat ze misschien later alsnog kunnen afschaffen.
That's a first: in Wierden vanaf spoor 2 vertrekken ri. Enschede met de sprinter uit Zwolle. Normaal is dat spoor 3, spoor 2 is het sprinter en IC spoor ri. Deventer.
DB 186 137 + PKP 5 370 002, B Jannowitzbrücke (D) De afgelopen week heb ik weer eens een bezoek gebracht aan de hoofdstad van Duitsland. Hoofddoel van deze trip waren de voor T-Mobile wervende lokomotieven van de serie 5 370 van de Poolse staatsspoorwegen. Door een defect aan de lok werd op vrijdagochtend 27 februari 2015 de hulp ingeroepen van een van de DB Traxx'en van Bw Rummelsburg. De groene Traxx'en van Alpha Trains zijn inmiddels ingewisseld voor drie exemplaren van Railpool, waaronder de ex-Lotos 186 137. Onder koude maar fraaie lichtomstandigheden passeert het geheel als EC 43 naar Warschau hier ter hoogte van de Jannowitzbrücke op weg naar het Ostbahnhof. Gelukkig zouden we later nog genoeg foto's maken met de T-Mobile lok voorop.
Door een ‘aanrijding met een persoon’ staat onze trein nu één uur stil tussen de weilanden in Weesp. Het is inmiddels 19.00 uur en de mensen raken geïrriteerd door de honger. Het gaat nog wel even duren.
Een studente besluit Thuisbezorgd te bellen. Na inventarisatie blijkt in treinstel 9558 veel animo voor pizza’s. Via GPS wordt de exacte locatie van de trein bepaald en doorgegeven aan de pizzaleverancier.
Even later vraagt de studente: „Conducteur, kunnen deze treindeuren misschien open? Hoezo? Omdat er zo 25 pizza’s worden bezorgd.”
Dit is wat anders dan de gratis koffie en thee van de NS.
Te zien zijn: loc 1150 met een Franse dubbeldeksstam die op proef was. Opvallend is dat Weesp destijds nog tweesporig was. Nu liggen er zes en er wordt gewerkt aan plannen om dit op te schroeven naar acht.
NS doet waarschijnlijk zijn best om de trein zo impopulair als mogelijk te maken, zodat ze misschien later alsnog kunnen afschaffen.
NS wil de binnenlandse treinen niet aanpassen voor de Benelux. Vroeger paste men de binnenlandse treinen aan op de Benelux zodat die een snel pad zou krijgen.
NS wil de binnenlandse treinen niet aanpassen voor de Benelux. Vroeger paste men de binnenlandse treinen aan op de Benelux zodat die een snel pad zou krijgen.
Op donderdag 5 maart 2015 14:59 schreef ReisT het volgende: De treinen staan daar ongeveer 2 minuten stil, in beide richtingen, dus als die ene het overpad blokkeert kan je 2 minuten voor vertrektijd niet meer op het andere perron komen.
Terechte klacht als je wel op tijd bij het station bent (2 minuten van tevoren) maar toch niet mee kan.
Gepland 1 minuut. Alleen het vertrekproces duurt al een halve minuut. Al zal het best voorkomen dat terinen voor de oorspronkelijke aankomsttijd binnenkomen.
Naja.. Er zijn denk ik veel meer reizigers die profijt hebben van een kwartierdienst van de binnenlandse IC en het niet langer stilstaan van die treinen dan nodig dan er reizigers van de Benelux zijn. Dat kan dus heel 1, 2, 3 zijn..
Op donderdag 5 maart 2015 19:32 schreef somoht het volgende: Fun fact: in de NS-reisplanner staat Arriva nog steeds met de code "noord" IS alleen niet zichtbaar voor reizigers
Waarom eigenlijk?
De Britten doen het overigens ook. Iedere vervoerder die actief is op het Britse net heeft een eigen tweeletterige code, zo staat VT voor Virgin Trains, XC voor CrossCountry en SN voor Southern.
Virgin Trains East Coast, dat onlangs het vervoer op de Eat Coast Main Line overnam, heeft echter nog altijd de afkorting 'GR', kort voor GNER: Great North-Eastern Railway. Deze vervoerder rijdt al sinds 2007 niet meer op de ECML omdat ze failliet zijn gegaan.
De Britten doen het overigens ook. Iedere vervoerder die actief is op het Britse net heeft een eigen tweeletterige code, zo staat VT voor Virgin Trains, XC voor CrossCountry en SN voor Southern.
Virgin Trains East Coast, dat onlangs het vervoer op de Eat Coast Main Line overnam, heeft echter nog altijd de afkorting 'GR', kort voor GNER: Great North-Eastern Railway. Deze vervoerder rijdt al sinds 2007 niet meer op de ECML omdat ze failliet zijn gegaan.
Geen idee, die lijst staat overigens vol met oude meuk uit de tijd dat NS nog data van (NS-Dochter) 9292 in de planner stook. Is NS mee gekapt toen 9292 belachelijke bedragen ging vragen. http://pastebin.com/PkCRMYEq
Geen idee, die lijst staat overigens vol met oude meuk uit de tijd dat NS nog data van (NS-Dochter) 9292 in de planner stook. Is NS mee gekapt toen 9292 belachelijke bedragen ging vragen. http://pastebin.com/PkCRMYEq
Remweg 140 - 0 is onder normale omstandigheden 1146 meter, en de afstand begin open tunnelbak - midden perron is groter dan 1146 meter. Met hier en daar wat correcties vanwege zwaartekrachtversnelling naar beneden zal het er wel om hangen.
Dat is wellicht volgens diverse regels wel, in het handboek machinist staat dat niet vermeldt. Ik denk dat dat het verschil is tussen 'wenselijk' en 'praktijk'. Voor ons als machinisten is er één regel. Ken je baanvak. Wegleren is een enorm belangrijke factor van ons werk. Je weet waar je seinen staan. Je weet de afstand tussen de seinen (qua remweg/tijd), niet in meters precies.
Waar je op station Delft een X afstand hebt tussen je seinen, heb je dat tussen Delfzijl-West en Appingedam weer totaal niet.
Bij ons in het handboek en de seinregelgeving staat niets over afstanden. Voor ons is van belang dat als de afstand tussen één blok seinen te kort is, er een codewisselsein staat, of dat je een eerdere snelheidsverlaging krijgt op seinbeeld. Mooi voorbeeld: Als ik van Zwaagwesteinde naar Buitenpost rijdt, met de stoptrein en ik heb een paar minuten vertraging, dan kan ik baanvaksnelheid rijden. Dat is 140km/h. Normaliter rijd ik daar hooguit 115km/h. Puur om gewoon op tijd binnen te komen zonder te lang hoeven te wachten. Als de treindienstleider mij met vertraging niet 'groen-door' geeft, dan moet ik in principe van 140 (groen), naar 40 (geel) naar stop (rood). Met de afstand van de seinen zou dat onmogelijk zijn, of onwenselijk gezien comfort, dan moet ik zo hard in de ankers dat de koffie bij mij in de cabine loopt door de deur.
Dus krijg ik in de meeste gevallen (zonder groene golf) groen, geel 8, geel, rood. Krijg ik groen door, dan weet ik dat ik wel iets kan rekken qua remweg, dat is wegbekendheid. Maar soms staan er geen codewisselseinen of snelheidsverlagingsborden. Elke situatie is anders.
Wij gaan uit van seingeving, en dat moet kloppen. Het zal ons een rotzorg wezen of het 1146 meter is of 993 meter is.
Dat is wellicht volgens diverse regels wel, in het handboek machinist staat dat niet vermeldt. Ik denk dat dat het verschil is tussen 'wenselijk' en 'praktijk'. Voor ons als machinisten is er één regel. Ken je baanvak. Wegleren is een enorm belangrijke factor van ons werk. Je weet waar je seinen staan. Je weet de afstand tussen de seinen (qua remweg/tijd), niet in meters precies.
Waar je op station Delft een X afstand hebt tussen je seinen, heb je dat tussen Delfzijl-West en Appingedam weer totaal niet.
Bij ons in het handboek en de seinregelgeving staat niets over afstanden. Voor ons is van belang dat als de afstand tussen één blok seinen te kort is, er een codewisselsein staat, of dat je een eerdere snelheidsverlaging krijgt op seinbeeld. Mooi voorbeeld: Als ik van Zwaagwesteinde naar Buitenpost rijdt, met de stoptrein en ik heb een paar minuten vertraging, dan kan ik baanvaksnelheid rijden. Dat is 140km/h. Normaliter rijd ik daar hooguit 115km/h. Puur om gewoon op tijd binnen te komen zonder te lang hoeven te wachten. Als de treindienstleider mij met vertraging niet 'groen-door' geeft, dan moet ik in principe van 140 (groen), naar 40 (geel) naar stop (rood). Met de afstand van de seinen zou dat onmogelijk zijn, of onwenselijk gezien comfort, dan moet ik zo hard in de ankers dat de koffie bij mij in de cabine loopt door de deur.
Dus krijg ik in de meeste gevallen (zonder groene golf) groen, geel 8, geel, rood. Krijg ik groen door, dan weet ik dat ik wel iets kan rekken qua remweg, dat is wegbekendheid. Maar soms staan er geen codewisselseinen of snelheidsverlagingsborden. Elke situatie is anders.
Wij gaan uit van seingeving, en dat moet kloppen. Het zal ons een rotzorg wezen of het 1146 meter is of 993 meter is.
Die remweg is wel maatgevend voor de plaatsing van de bordjes langs de baan
Waarom stuur je niet gewoon een sollicitatie de deur uit?
Ik verwacht als 23-jarige bar weinig kans te maken eigenlijk. En ja, niet geschoten is altijd mis, maar ik kan mij zo voorstellen dat er best veel mensen solliciteren op een dergelijke functie. En dan zullen de mensen met een technische achtergrond (wat ik niet heb), altijd voorgaan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ik verwacht als 23-jarige bar weinig kans te maken eigenlijk. En ja, niet geschoten is altijd mis, maar ik kan mij zo voorstellen dat er best veel mensen solliciteren op een dergelijke functie. En dan zullen de mensen met een technische achtergrond (wat ik niet heb), altijd voorgaan.
Als je niet solliciteert maak je sowieso geen kans.
Maar ik heb überhaupt nog geen opleiding hoger dan mbo afgerond. Het enige wat ik heb is een hbo-propedeuse, dus ik ga geen moeite doen. Wellicht.. ooit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Maar ik heb überhaupt nog geen opleiding hoger dan mbo afgerond. Het enige wat ik heb is een hbo-propedeuse, dus ik ga geen moeite doen. Wellicht.. ooit.
Tsja, je moet doen wat je leuk vindt he..
Als je graag treintjes wilt besturen dan zou ik gewoon solliciteren, en als je die behoefte minder hebt dan moet je niet solliciteren.
ik had laatst bij nsr rotjeknor gesolliciteerd, die vacatures waren al vervuld voor ze aan mijn sollicitatie toegekomen waren zit je dan met je vergunning
Op donderdag 5 maart 2015 22:02 schreef James1988 het volgende: Je zit flinke stukken te rommelen met die banlieu's rond Parijs en Brussel, dat vertraagt ontzettend.
Vond dat wel meevallen, dacht echt dat het net meer dan een uur was..
Persoonlijk qua interne uitstraling prefereer ik de ICE, was een fijnere beleving afgelopen zomer dan de Thalys. Dusseldorf - Munchen en Berlijn - Frankfurt was prima uit te houden. In de Thalys krijg ik na een uur of 2 - 2,5 wel last.. (Dat heb ik in VIRM dan weer niet..)
Ik ben benieuwd naar de nieuwe Eurostartreinstellen en -interieurs. Wat ik er zo van heb gezien op foto's ziet er erg goed uit
Er staat er ene in Leuven op het rangeerterrein, de oorspronkelijk bedoelde livrei was mijns inziens mooier. Ik vind er overigens erg weinig deuren in zitten, één smalle deur per wagon.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 22:46:02 ]
De schouw in de Zaanstraat is voltooid en men realiseert zich dat het hier gaat om de al vantevoren uitgezochte betere rijtuigen. De rijtuigen in Nijmegen gaan ook goed bekeken worden, om de beste 44 eruit te zoeken.
Aldus broek53 op Somda. Hoeveel stammen zullen ze daar van gaan maken? 11 stammen van 4 rijtuigen? Zijn daarvoor genoeg locs beschikbaar?
NS wil de binnenlandse treinen niet aanpassen voor de Benelux. Vroeger paste men de binnenlandse treinen aan op de Benelux zodat die een snel pad zou krijgen.
Toen was het een paradepaardje, nu een sta in de weg.
Op vrijdag 6 maart 2015 00:03 schreef derLudolf het volgende: Aldus broek53 op Somda. Hoeveel stammen zullen ze daar van gaan maken? 11 stammen van 4 rijtuigen? Zijn daarvoor genoeg locs beschikbaar?
Aan 1500V= locs geen gebrek in Nederland De 1601-1603,1607,1608,1613,1617,1620,1701-1729,1824,1833,1839,1840,1842-1848,1850,1851,1853-1855,1857,1858 staan sowieso niets te doen.
Ik ga van de zomer richting Kirkenes (Noorwegen) en wil het wat uitdagender maken en niet puur 3 vliegtuigen. Hoe ver noordelijk gaan die treinen in Noorwegen eigenlijk of is dat echt af te raden omdat je 5623626226x moet overstappen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Aan 1500V= locs geen gebrek in Nederland De 1601-1603,1607,1608,1613,1617,1620,1701-1729,1824,1833,1839,1840,1842-1848,1850,1851,1853-1855,1857,1858 staan sowieso niets te doen.
Zo'n 55 stuks.
Maar er is bewust gekozen voor inzet met 1700 locs.
Op vrijdag 6 maart 2015 07:50 schreef Ajaxfan het volgende: Ik ga van de zomer richting Kirkenes (Noorwegen) en wil het wat uitdagender maken en niet puur 3 vliegtuigen. Hoe ver noordelijk gaan die treinen in Noorwegen eigenlijk of is dat echt af te raden omdat je 5623626226x moet overstappen?
Volgens mij is Narvik het meest noordelijk, met een rechtstreekse trein naar Stockholm.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2015 09:14:44 ]
OK ik heb toch iets te zeuren over station Delft. Over de draaideuren. Mên wat zijn die fucking irritant traag langzaam. Kunnen ze niet weer 140 door de tunnel rijden zodat die dingen een beetje vlotter gaan?
Tevens: mijn trein gemist omdat ze die loopplanken over het oude spoor (t.h.v. blauwe brug) weggehaald hadden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dag lieve schatten van het grote treinentopic. Ik ben vandaag mijn OV verloren. Flink balen, want mijn studenten pas zit er ook in.. (Anderzijds hoop ik dat de vinder hem naar mijn school stuurt).
Het was de NS international richting Berlijn met ritnummer 141 om 7:37 te Amersfoort. Hoe kom ik er achter of mijn OV toevallig is gevonden? Waar kan ik beginnen met zoeken?
Op vrijdag 6 maart 2015 09:31 schreef xcachet het volgende: Dag lieve schatten van het grote treinentopic. Ik ben vandaag mijn OV verloren. Flink balen, want mijn studenten pas zit er ook in.. (Anderzijds hoop ik dat de vinder hem naar mijn school stuurt).
Het was de NS international richting Berlijn met ritnummer 141 om 7:37 te Amersfoort. Hoe kom ik er achter of mijn OV toevallig is gevonden? Waar kan ik beginnen met zoeken?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 6 maart 2015 09:31 schreef xcachet het volgende: Dag lieve schatten van het grote treinentopic. Ik ben vandaag mijn OV verloren. Flink balen, want mijn studenten pas zit er ook in.. (Anderzijds hoop ik dat de vinder hem naar mijn school stuurt).
Het was de NS international richting Berlijn met ritnummer 141 om 7:37 te Amersfoort. Hoe kom ik er achter of mijn OV toevallig is gevonden? Waar kan ik beginnen met zoeken?
Of aan een van de dienstregelingfappers hier vragen wanneer dat ding terug naar Amsterdam rijdt en kijken of'ie er dan nog ligt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 6 maart 2015 09:32 schreef JDude het volgende: Of aan een van de dienstregelingfappers hier vragen wanneer dat ding terug naar Amsterdam rijdt en kijken of'ie er dan nog ligt.
Ik heb de conducteur nog kunnen vragen dat mochten ze hem vinden ze hem bij de gevonden voorwerpen willen afleveren. Dat zou hij doen.
Op vrijdag 6 maart 2015 09:32 schreef JDude het volgende: Of aan een van de dienstregelingfappers hier vragen wanneer dat ding terug naar Amsterdam rijdt en kijken of'ie er dan nog ligt.
Zo heb ik ook wel eens een pakketje teruggevonden. Alleen dan zonder dienstregelingfappers, gewoon zelf nagedacht hoe lang dat zou duren.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ooit eens een paraplu laten liggen in de sprinter naar Tilburg Universiteit. Toen ben ik dat ding met de volgende sprinter naar Breda achterna gereisd en heb ik op Tilburg Universiteit als een malle van spoor 1 naar spoor 3 gerend om m'n paraplu te redden. Toen bedacht ik me pas dat ik ook gewoon op Tilburg had kunnen wachten tot dat hok even later weer terugkwam richting Eindhoven .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik heb ooit eens een paraplu laten liggen in de sprinter naar Tilburg Universiteit. Toen ben ik dat ding met de volgende sprinter naar Breda achterna gereisd en heb ik op Tilburg Universiteit als een malle van spoor 1 naar spoor 3 gerend om m'n paraplu te redden. Toen bedacht ik me pas dat ik ook gewoon op Tilburg had kunnen wachten tot dat hok even later weer terugkwam richting Eindhoven .
Haha, ja ik dacht ook even niet helder na Ik ben het formulier aan het invullen en een verzoek op FB met de traject plaatsen erbij gezet. Er stond 10 euro op. Maar in dat mapje zaten ook nog wat kaartjes van mijn afgelopen vakanties en wilde die graag bewaren.
Maak je er Hengelo van (laatste stop in Nederland).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Uw kaart is alsnog gevonden door de conducteur van de Internationale trein waar u in zat en bij mij ingeleverd aan de balie van Tickets & Service te station Deventer. Daar kunt u deze afhalen. Het vindmeldingsnummer is 123456 Ik heb uw kaart ook nog uitgechecked. Hopelijk heeft u de kaart nog niet laten blokkeren want als dat zo is dan heeft het geen zin om deze nog op te halen.
Vr. Groet, MIJN HELD Service medewerker Station Deventer
Ik heb ooit eens een paraplu laten liggen in de sprinter naar Tilburg Universiteit. Toen ben ik dat ding met de volgende sprinter naar Breda achterna gereisd en heb ik op Tilburg Universiteit als een malle van spoor 1 naar spoor 3 gerend om m'n paraplu te redden. Toen bedacht ik me pas dat ik ook gewoon op Tilburg had kunnen wachten tot dat hok even later weer terugkwam richting Eindhoven .
Ik had in amersfoort een pakket met 2 op maat gemaakte plexiglazen ramen in het bagagerek laten liggen, die gingen dus door naar Leeuwarden. Ik had nog geprobeerd mensen in Leeuwarden te mobiliseren om het op te halen (gevonden voorwerpenlijn had gemeld dat de trein in leeuwarden leeggehaald zou worden) maar uiteindelijk een paar uur later maar de gok genomen dat ze het over het hoofd zouden zien en het zelfde treinstel terug zouden sturen en dat bleek gelukkig zo te zijn.
Uw kaart is alsnog gevonden door de conducteur van de Internationale trein waar u in zat en bij mij ingeleverd aan de balie van Tickets & Service te station Deventer. Daar kunt u deze afhalen. Het vindmeldingsnummer is 123456 Ik heb uw kaart ook nog uitgechecked. Hopelijk heeft u de kaart nog niet laten blokkeren want als dat zo is dan heeft het geen zin om deze nog op te halen.
Vr. Groet, MIJN HELD Service medewerker Station Deventer
Volgens mij is Narvik het meest noordelijk, met een rechtstreekse trein naar Stockholm.
Klopt ja. Heb ik nog wel een appeltje mee te schillen trouwens. Toen ik er in 2012 was heb ik het laatste stuk vanaf Vassijaure moeten doen met vervangend busvervoer vanwege de eerste spoorstaking in 30 jaar
Uw kaart is alsnog gevonden door de conducteur van de Internationale trein waar u in zat en bij mij ingeleverd aan de balie van Tickets & Service te station Deventer. Daar kunt u deze afhalen. Het vindmeldingsnummer is 123456 Ik heb uw kaart ook nog uitgechecked. Hopelijk heeft u de kaart nog niet laten blokkeren want als dat zo is dan heeft het geen zin om deze nog op te halen.
Vr. Groet, MIJN HELD Service medewerker Station Deventer
Ik heb op een sneeuwdag wel eens een tas laten liggen in het bagagerek in de trein tussen Leeuwarden en Groningen. Allemaal sores was het die dag met twee keer overstappen, halfuursdiensten die door dichtgesneeuwde wissels uursdiensten werden en dat soort ongein. Bij een van die overstappen de tas laten liggen. Meteen melding van gemaakt natuurlijk, maar een uur later zelf maar eens naar station Groningen gegaan en gelukkig lag de tas nog in de compleet lege trein die opvallend genoeg niet afgesloten was.
Ik had in amersfoort een pakket met 2 op maat gemaakte plexiglazen ramen in het bagagerek laten liggen, die gingen dus door naar Leeuwarden. Ik had nog geprobeerd mensen in Leeuwarden te mobiliseren om het op te halen (gevonden voorwerpenlijn had gemeld dat de trein in leeuwarden leeggehaald zou worden) maar uiteindelijk een paar uur later maar de gok genomen dat ze het over het hoofd zouden zien en het zelfde treinstel terug zouden sturen en dat bleek gelukkig zo te zijn.
Nou he. Dikke mazzel dat de deur van waar de conducteurs stonden open was toen de trein vertrok en ik daar snel naartoe ben gerend om te vragen of ze hem wilden afleveren mochten ze hem vinden.
Uw kaart is alsnog gevonden door de conducteur van de Internationale trein waar u in zat en bij mij ingeleverd aan de balie van Tickets & Service te station Deventer. Daar kunt u deze afhalen. Het vindmeldingsnummer is 123456 Ik heb uw kaart ook nog uitgechecked. Hopelijk heeft u de kaart nog niet laten blokkeren want als dat zo is dan heeft het geen zin om deze nog op te halen.
Vr. Groet, MIJN HELD Service medewerker Station Deventer
Wow! Zelfs nog uitgecheckt, je verwacht het niet meer bij de NS
Op vrijdag 6 maart 2015 10:17 schreef Blistering het volgende: Dat moment dat ze de IC naar Den Haag vertraging laten happen op Amersfoort CS enkel zodat ze een stoptrein voor kunnen laten gaan.
Ja, kost je in Den Haag weer een kwartier of een half uur, afhankelijk van waar je heen moet. Omdat er een treindienstleider met een IQ onder het vriespunt aan de knoppen zit tegenwoordig. Had ik gisteren ook.
Op vrijdag 6 maart 2015 10:32 schreef KomtTijd... het volgende: Kun je niet nog steeds één keer per jaar een los kaartje declareren als studenten-OV houder?
Geen idee eigenlijk. Er staat: "Je kunt geen reiskosten declareren in de periode dat je een geldig tijdelijk studentenreisproduct op je kaart hebt geladen. Ook als deze kaart niet bruikbaar was omdat hij bijvoorbeeld defect was." Maar dat heb ik niet dus zou ik even moeten uitzoeken. Bedankt voor de tip!
Veolia heeft geen kans omdat hun bod niet aan de vereisten voldeed. Arriva eventueel wel, maar als het om machtsmisbruik gaat, dat bedrag is peanuts op het hele concessiebedrag, maar moet wel rechtgezet worden.
Veolia heeft geen kans omdat hun bod niet aan de vereisten voldeed. Arriva eventueel wel, maar als het om machtsmisbruik gaat, dat bedrag is peanuts op het hele concessiebedrag, maar moet wel rechtgezet worden.
Ik ben benieuwd om welk voordeel het uiteindelijk zal gaan, toegang tot diensten van kaartautomaat / paaltjes, hooguit een paar ton ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Afgelopen nacht is een overweg tussen Amersfoort en Den Dolder hersteld. In de periode van komende vrijdagavond tot en met zaterdagochtend wordt nog een overweg hersteld. De exacte periode en impact worden nog vastgesteld. We hopen hier in de loop van de ochtend meer over te kunnen zeggen. Via deze site houden we u op de hoogte.
Bericht geplaatst om 09.15 uur
quote:
Herstelwerkzaamheden Utrecht/Den Dolder-Amersfoort vanaf 22.00 uur Vrijdag 6 Maart 10:46
Oorzaak Er rijden na 22.00 geen treinen maar bussen tussen Amersfoort en Den Dolder door herstelwerkzaamheden aan een overweg.
Verwachting De reisplanner wordt bijgewerkt. U bent een half uur tot een uur langer onderweg. Ook morgenochtend 7 maart rijden er minder treinen. Om 12.00 uur hopen we meer te weten over de precieze aanpassingen in de treindienst.
Ik ben benieuwd om welk voordeel het uiteindelijk zal gaan, toegang tot diensten van kaartautomaat / paaltjes, hooguit een paar ton ?
per kaartautomaat is het 23.000 euro per jaar. Het voordeel van Abellio als ze niet hoeven betalen kan dus op minimaal een half miljoen per jaar uit komen op een concessie die 15 jaar duurt en in totaal ongeveer 1,2 miljard euro waard is.
Dan weet je wel dat het weliswaar om een vrij aanzienlijk bedrag gaat, maar niet zodanig dat het veel invloed heeft op het totale concessiebedrag.
per kaartautomaat is het 23.000 euro per jaar. Het voordeel van Abellio als ze niet hoeven betalen kan dus op minimaal een half miljoen per jaar uit komen op een concessie die 15 jaar duurt en in totaal ongeveer 1,2 miljard euro waard is.
Dan weet je wel dat het weliswaar om een vrij aanzienlijk bedrag gaat, maar niet zodanig dat het veel invloed heeft op het totale concessiebedrag.
Maar het is niet dat het 23.000 per jaar / per automaat scheelt, want een eigen kaartautomaat / paaltje moet je ook exploiteren, dat is ook niet gratis, althans ik neem aan dat Abelio geen gratis toegang krijgt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Maar het is niet dat het 23.000 per jaar / per automaat scheelt, want een eigen kaartautomaat / paaltje moet je ook exploiteren, dat is ook niet gratis, althans ik neem aan dat Abelio geen gratis toegang krijgt.
ik ben er vanuit gegaan dat Abellio daar soortgelijke bedragen voor rekent als de concurrentie doet en dat het in dit geval puur om het NS-spul gaat waar de concurrenten voor moeten betalen.
Dan zou je op een dergelijk verschil komen. Het is alleen verdomd lastig uit te rekenen omdat je de cijfers niet kent, behalve dan dat de huur van een NS-kaartautomaat 23.000 euro per jaar is.
Veel wijzer worden we niet van de antwoorden (Wilma weet weer weinig). Wel een hilarische laatste vraag:
quote:
Vraag 9 Wat denkt Abellio in Schotland te leren van het winterweer wat NS in Nederland nog niet weet?
Antwoord 9 Abellio heeft laten weten dat ervaring met extreme weersomstandigheden in meerdere landen kan leiden tot uitwisseling van best practices over de omgang met verstoringen waardoor in ieder land verbeteringen kunnen optreden.
Op vrijdag 6 maart 2015 10:12 schreef Dr_Flash het volgende: 28 mei 2012 Me @Narvik. Links in de verte staat nog een klein stoomlocje on static display
Ja best wel. We hadden nog het plan om met een kabelbaan die berg op te gaan, maar we hadden door werkzaamheden in Zweden en dus die vervangende bus 4 uur vertraging opgelopen toen we er eindelijk waren, geen tijd meer voor kabelbaantje helaas.
Ja best wel. We hadden nog het plan om met een kabelbaan die berg op te gaan, maar we hadden door werkzaamheden in Zweden en dus die vervangende bus 4 uur vertraging opgelopen toen we er eindelijk waren, geen tijd meer voor kabelbaantje helaas.
Ik vlieg op Oslo > dagje daar > propellervliegtuig naar Kirkenes > Hurtigruten naar Bergen (6 dagen) > dagje Bergen > zu hause.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Lekker dan: er worden bij stations met stop-door-schakelingen ivm dichtligtijden wijzigingen aangebracht om voor stoppende treinen een lagere snelheid af te dwingen zonder dat machinisten en de verkeersleiding hiervan op de hoogte is ...
Op vrijdag 6 maart 2015 12:42 schreef Peterselieman het volgende: Lekker dan: er worden bij stations met stop-door-schakelingen ivm dichtligtijden wijzigingen aangebracht om voor stoppende treinen een lagere snelheid af te dwingen zonder dat machinisten en de verkeersleiding hiervan op de hoogte is ...
Net enkele dagen terug uit het schitterende Cuba na twee weken daar rondgereden te hebben. Wat een schitterend land! Deze goggomobil kwam ik tegen te Palma Soriano
In Las Tunas trof ik dit rijtuig aan. Het maakte onderdeel uit van de Tren Francés, dé sneltrein van Cuba. Samengesteld uit voormalige TEE-rijtuigen die tot half 1996 onder meer de TEE Étoile du Nord reden tussen Amsterdam en Parijs. In 2014 is de trein buiten dienst gegaan voor renovatiewerkzaamheden. Het is niet bekend hoelang dit gaat duren.
Op vrijdag 6 maart 2015 13:48 schreef Bitlord het volgende: In Las Tunas trof ik dit rijtuig aan. Het maakte onderdeel uit van de Tren Francés, dé sneltrein van Cuba. Samengesteld uit voormalige TEE-rijtuigen die tot half 1996 onder meer de TEE Étoile du Nord reden tussen Amsterdam en Parijs. In 2014 is de trein buiten dienst gegaan voor renovatiewerkzaamheden. Het is niet bekend hoelang dit gaat duren.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 6 maart 2015 14:35 schreef icloud het volgende: Ik lees dat enschede een dubbel kopstation is, maar op gmaps zie ik 1 spoor wat wel doorloopt, hoe zit dat?
Kijk goed, als het goed is zie je een dubbele stootblok thv waar de andere kopsporen uit Nederland ophouden.
Op vrijdag 6 maart 2015 14:35 schreef icloud het volgende: Ik lees dat enschede een dubbel kopstation is, maar op gmaps zie ik 1 spoor wat wel doorloopt, hoe zit dat?
Dat spoor dat op maps door lijkt te lopen is tegenwoordig voor een meter of tien onderbroken. Tot voor de ombouw vertrokken de treinen naar Duitsland van spoor 5 dat alleen bereikt kon worden door even via de overweg te gaan. Tegenwoordig vertrekken de treinen van spoor 4b.
De situatie op de satellietbeelden van Maps is nog van voor de ombouw, maar ook toen al was het Nederlandse spoor niet verbonden met het Duitse.
Dat spoor dat op maps door lijkt te lopen is tegenwoordig voor een meter of tien onderbroken. Tot voor de ombouw vertrokken de treinen naar Duitsland van spoor 5 dat alleen bereikt kon worden door even via de overweg te gaan. Tegenwoordig vertrekken de treinen van spoor 4b.
De situatie op de satellietbeelden van Maps is nog van voor de ombouw, maar ook toen al was het Nederlandse spoor niet verbonden met het Duitse.
en daartussen komt binnenkort een soort 'loopbrug' om het station te verbinden met de noord-kant van het stationsgebied waar een nieuwe semi-ondergrondse fietsstalling gaat worden gebouwd.
Op vrijdag 6 maart 2015 15:20 schreef derLudolf het volgende: Er stond zojuist zowaar een trein op spoor 4 in Zwolle. Volgens de gele borden hoort dat geen trein te komen.
Ik ben geen machinist, maar betekenen gele borden niet dat snelheid moet worden verminderd?
Laat me raden: iets in de trant van huur maar een ov-fiets
Nee
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas kan ik uw reactie niet beantwoorden. Daarom verwijs ik u graag door naar ProRail. U kunt ProRail bereiken op telefoonnummer 0800 - 77 67 245 op maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 18.30 uur. Ook kunt u via de website www.prorail.nl een e-mail sturen via het kopje 'contact'. Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag. Onze Klantenservice is bereikbaar op 030-7515155 van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur. Met vriendelijke groet,
Willem van Olst Operationeel Manager Klantenservice
O, die gele borden Je zou haast hun bestaan vergeten met al die reisplanners.
Zag gisteren wat toeristen turen naar zo'n bord. Maar ze begrepen het niet helemaal. Dus besloten ze maar een jonge vent te vragen welke trein ze moesten hebben. Pakt die vent direct zijn mobiel en toont hun de route en tijden op mobiel....
Zag gisteren wat toeristen turen naar zo'n bord. Maar ze begrepen het niet helemaal. Dus besloten ze maar een jonge vent te vragen welke trein ze moesten hebben. Pakt die vent direct zijn mobiel en toont hun de route en tijden op mobiel....
"This advice holds no account with disruptions on the day self." [/louis]
Op vrijdag 6 maart 2015 16:46 schreef _serial_ het volgende: Haat. Ik wil bier, en de IC kruipt voor Delft richting Rotterdam van rood sein naar rood sein. En niemand zegt wat
lijkt een seinstoring te zijn tussen Den Haag en Rotterdam. Twee sprinters Den Haag - Breda zijn er al uitgeknikkert.
Als in, vroeger kocht ik gewoon kaartje beneluxtrein maar dat kan allemaal niet meer zeker?
De gewone trein naar Brussel is er nog steeds, stopt in Rotterdam CS en ook in Antwerpen Berchem. Je kunt een papieren kaartje kopen in de kaartautomaat met muntgeld (papiergeld kan helaas niet) of bij het loket, maar dan betaal je 3,50 euro extra. Je hoeft niet in of uit te checken (valideren), want het betreft een internationale reis. Je kunt een superdagretour kopen als je dezelfde dag terug reist en na 9 uur vertrekt of een weekeinderetour als je van vrijdag t/m zondag reist. In alle andere gevallen een gewone enkele reis.