Waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:32 schreef somoht het volgende:
Fun fact: in de NS-reisplanner staat Arriva nog steeds met de code "noord"IS alleen niet zichtbaar voor reizigers
Dus, de Thalys die net via Roosendaal van Rotterdam naar Antwerpen werd gestuurd staat nu voor jan joker in Roosendaaltwitter:NMBS twitterde op donderdag 05-03-2015 om 19:37:30#L12 #Roosendaal #AntwerpenCentraal Storing aan de seininrichtingVerkeer onderbroken#NMBS reageer retweet
Dat was snel.twitter:NMBS twitterde op donderdag 05-03-2015 om 19:41:36#L12 #Roosendaal #AntwerpenCentraal Storing aan de seininrichtingSituatie hersteldVerkeer herneemt#NMBS reageer retweet
Geen idee, die lijst staat overigens vol met oude meuk uit de tijd dat NS nog data van (NS-Dochter) 9292 in de planner stook. Is NS mee gekapt toen 9292 belachelijke bedragen ging vragen. http://pastebin.com/PkCRMYEqquote:Op donderdag 5 maart 2015 19:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
De Britten doen het overigens ook. Iedere vervoerder die actief is op het Britse net heeft een eigen tweeletterige code, zo staat VT voor Virgin Trains, XC voor CrossCountry en SN voor Southern.
Virgin Trains East Coast, dat onlangs het vervoer op de Eat Coast Main Line overnam, heeft echter nog altijd de afkorting 'GR', kort voor GNER: Great North-Eastern Railway. Deze vervoerder rijdt al sinds 2007 niet meer op de ECML omdat ze failliet zijn gegaan.
Provinciale stoombootdienstenquote:Op donderdag 5 maart 2015 19:52 schreef somoht het volgende:
[..]
Geen idee, die lijst staat overigens vol met oude meuk uit de tijd dat NS nog data van (NS-Dochter) 9292 in de planner stook. Is NS mee gekapt toen 9292 belachelijke bedragen ging vragen. http://pastebin.com/PkCRMYEq
Omdat de laatste die wist hoe je dat aan moest passen in 1928 begraven is.quote:
Dat is wellicht volgens diverse regels wel, in het handboek machinist staat dat niet vermeldt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Remweg 140 - 0 is onder normale omstandigheden 1146 meter, en de afstand begin open tunnelbak - midden perron is groter dan 1146 meter. Met hier en daar wat correcties vanwege zwaartekrachtversnelling naar beneden zal het er wel om hangen.
Losse loc mag in veel gevallen gewoon baanvaksnelheid rijden. Dat is dus vaak 140 en op 1 baanvak 160.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Goederentreinen mogen in ons land maar 80/90
2 toch?quote:
Die remweg is wel maatgevend voor de plaatsing van de bordjes langs de baanquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is wellicht volgens diverse regels wel, in het handboek machinist staat dat niet vermeldt.
Ik denk dat dat het verschil is tussen 'wenselijk' en 'praktijk'. Voor ons als machinisten is er één regel. Ken je baanvak. Wegleren is een enorm belangrijke factor van ons werk. Je weet waar je seinen staan. Je weet de afstand tussen de seinen (qua remweg/tijd), niet in meters precies.
Waar je op station Delft een X afstand hebt tussen je seinen, heb je dat tussen Delfzijl-West en Appingedam weer totaal niet.
Bij ons in het handboek en de seinregelgeving staat niets over afstanden. Voor ons is van belang dat als de afstand tussen één blok seinen te kort is, er een codewisselsein staat, of dat je een eerdere snelheidsverlaging krijgt op seinbeeld.
Mooi voorbeeld: Als ik van Zwaagwesteinde naar Buitenpost rijdt, met de stoptrein en ik heb een paar minuten vertraging, dan kan ik baanvaksnelheid rijden. Dat is 140km/h. Normaliter rijd ik daar hooguit 115km/h. Puur om gewoon op tijd binnen te komen zonder te lang hoeven te wachten.
Als de treindienstleider mij met vertraging niet 'groen-door' geeft, dan moet ik in principe van 140 (groen), naar 40 (geel) naar stop (rood).
Met de afstand van de seinen zou dat onmogelijk zijn, of onwenselijk gezien comfort, dan moet ik zo hard in de ankers dat de koffie bij mij in de cabine loopt door de deur.
Dus krijg ik in de meeste gevallen (zonder groene golf) groen, geel 8, geel, rood.
Krijg ik groen door, dan weet ik dat ik wel iets kan rekken qua remweg, dat is wegbekendheid. Maar soms staan er geen codewisselseinen of snelheidsverlagingsborden. Elke situatie is anders.
Wij gaan uit van seingeving, en dat moet kloppen. Het zal ons een rotzorg wezen of het 1146 meter is of 993 meter is.
Waarom stuur je niet gewoon een sollicitatie de deur uit?quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:20 schreef Blistering het volgende:
https://werkenbijns.nl/vacatures/machinist-eindhoven/
Goddomme dat is toch wel even nice zeg. Als ik niet studeerde zou ik gewoon serieus overwegen om te solliciteren.
Ik verwacht als 23-jarige bar weinig kans te maken eigenlijk. En ja, niet geschoten is altijd mis, maar ik kan mij zo voorstellen dat er best veel mensen solliciteren op een dergelijke functie. En dan zullen de mensen met een technische achtergrond (wat ik niet heb), altijd voorgaan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom stuur je niet gewoon een sollicitatie de deur uit?
Als je niet solliciteert maak je sowieso geen kans.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:35 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik verwacht als 23-jarige bar weinig kans te maken eigenlijk. En ja, niet geschoten is altijd mis, maar ik kan mij zo voorstellen dat er best veel mensen solliciteren op een dergelijke functie. En dan zullen de mensen met een technische achtergrond (wat ik niet heb), altijd voorgaan.
Goed puntquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je niet solliciteert maak je sowieso geen kans.
Ik vond deze wel interessant laatst, nog twee jaar wachtenquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:20 schreef Blistering het volgende:
https://werkenbijns.nl/vacatures/machinist-eindhoven/
Goddomme dat is toch wel even nice zeg. Als ik niet studeerde zou ik gewoon serieus overwegen om te solliciteren.
Dat ziet er ook nice uit!quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vond deze wel interessant laatst, nog twee jaar wachten
http://werkenbijprorail.nl/vacature/technisch-trainee/
Tsja, je moet doen wat je leuk vindt he..quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:45 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat ziet er ook nice uit!
Maar ik heb überhaupt nog geen opleiding hoger dan mbo afgerond. Het enige wat ik heb is een hbo-propedeuse, dus ik ga geen moeite doen. Wellicht.. ooit.
Ik dacht dat Parijs - Brussel korter was dan 1:25!quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:14 schreef James1988 het volgende:
Voor de jongeren hier: enkeltjes Thalys vanaf ¤ 20 voor reizen van 7 maart t/m 23 maart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |