Ik had in amersfoort een pakket met 2 op maat gemaakte plexiglazen ramen in het bagagerek laten liggen, die gingen dus door naar Leeuwarden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:37 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een paraplu laten liggen in de sprinter naar Tilburg Universiteit. Toen ben ik dat ding met de volgende sprinter naar Breda achterna gereisd en heb ik op Tilburg Universiteit als een malle van spoor 1 naar spoor 3 gerend om m'n paraplu te redden. Toen bedacht ik me pas dat ik ook gewoon op Tilburg had kunnen wachten tot dat hok even later weer terugkwam richting Eindhoven.
Geniaal, valt me alleszins mee!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:45 schreef xcachet het volgende:
Hallo mejuffrouw cachet,
Uw kaart is alsnog gevonden door de conducteur van de Internationale trein waar u in zat en bij mij ingeleverd aan de balie van Tickets & Service te station Deventer.
Daar kunt u deze afhalen.
Het vindmeldingsnummer is 123456
Ik heb uw kaart ook nog uitgechecked.
Hopelijk heeft u de kaart nog niet laten blokkeren want als dat zo is dan heeft het geen zin om deze nog op te halen.
Vr. Groet,
MIJN HELD
Service medewerker
Station Deventer
Klopt ja. Heb ik nog wel een appeltje mee te schillen trouwens. Toen ik er in 2012 was heb ik het laatste stuk vanaf Vassijaure moeten doen met vervangend busvervoer vanwege de eerste spoorstaking in 30 jaarquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:13 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgens mij is Narvik het meest noordelijk, met een rechtstreekse trein naar Stockholm.
Deventer is de beste stad op aardequote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:45 schreef xcachet het volgende:
Hallo mejuffrouw cachet,
Uw kaart is alsnog gevonden door de conducteur van de Internationale trein waar u in zat en bij mij ingeleverd aan de balie van Tickets & Service te station Deventer.
Hopelijk heeft u de kaart nog niet laten blokkeren want als dat zo is dan heeft het geen zin om deze nog op te halen.
Vr. Groet,
MIJN HELD
Service medewerker
Station Deventer
oh wauw ook een gelukquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik had in amersfoort een pakket met 2 op maat gemaakte plexiglazen ramen in het bagagerek laten liggen, die gingen dus door naar Leeuwarden.
Ik had nog geprobeerd mensen in Leeuwarden te mobiliseren om het op te halen (gevonden voorwerpenlijn had gemeld dat de trein in leeuwarden leeggehaald zou worden) maar uiteindelijk een paar uur later maar de gok genomen dat ze het over het hoofd zouden zien en het zelfde treinstel terug zouden sturen en dat bleek gelukkig zo te zijn.
Nou he. Dikke mazzel dat de deur van waar de conducteurs stonden open was toen de trein vertrok en ik daar snel naartoe ben gerend om te vragen of ze hem wilden afleveren mochten ze hem vinden.quote:
JAquote:
Ja, als je met de trein er naar toe wilt ben je vanaf Amsterdam alleen wel 2 volle dagen onderwegquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:13 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgens mij is Narvik het meest noordelijk, met een rechtstreekse trein naar Stockholm.
Of een week of anderhalf. Genoeg moois te zien onderweg hoorquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:56 schreef boriq het volgende:
[..]
Ja, als je met de trein er naar toe wilt ben je vanaf Amsterdam alleen wel 2 volle dagen onderweg
Om alleen al met Kopenhagen en Stockholm te beginnenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of een week of anderhalf. Genoeg moois te zien onderweg hoor
Wow!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:45 schreef xcachet het volgende:
Hallo mejuffrouw cachet,
Vr. Groet,
MIJN HELD
Service medewerker
Station Deventer
haha, nou nouquote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wow!
Zelfs nog uitgecheckt, je verwacht het niet meer bij de NS
Ja, kost je in Den Haag weer een kwartier of een half uur, afhankelijk van waar je heen moet. Omdat er een treindienstleider met een IQ onder het vriespunt aan de knoppen zit tegenwoordig.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:17 schreef Blistering het volgende:
Dat moment dat ze de IC naar Den Haag vertraging laten happen op Amersfoort CS enkel zodat ze een stoptrein voor kunnen laten gaan.
Ik ga nu mijn reguliere studentenreisproduct ophalen dus dan niet handig..quote:Als je tijdelijk studentenreisproduct klaarstaat, wordt je reguliere studentenreisproduct geblokkeerd.
Geen idee eigenlijk. Er staat: "Je kunt geen reiskosten declareren in de periode dat je een geldig tijdelijk studentenreisproduct op je kaart hebt geladen. Ook als deze kaart niet bruikbaar was omdat hij bijvoorbeeld defect was." Maar dat heb ik niet dus zou ik even moeten uitzoeken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Kun je niet nog steeds één keer per jaar een los kaartje declareren als studenten-OV houder?
Ja dat kloptquote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou je hebt ze erbij zitten, liever lui dan moe
Veolia heeft geen kans omdat hun bod niet aan de vereisten voldeed. Arriva eventueel wel, maar als het om machtsmisbruik gaat, dat bedrag is peanuts op het hele concessiebedrag, maar moet wel rechtgezet worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:41 schreef _serial_ het volgende:
Ja hoor, het was te verwachten
Arriva en Veolia naar rechter over ov Limburg
Ik ben benieuwd om welk voordeel het uiteindelijk zal gaan, toegang tot diensten van kaartautomaat / paaltjes, hooguit een paar ton ?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veolia heeft geen kans omdat hun bod niet aan de vereisten voldeed. Arriva eventueel wel, maar als het om machtsmisbruik gaat, dat bedrag is peanuts op het hele concessiebedrag, maar moet wel rechtgezet worden.
http://www.ns.nl/calamite(...)lder-amersfoort.htmlquote:Herstelwerkzaamheden Utrecht/Den Dolder-Amersfoort vanaf 22.00 uur
Vrijdag 6 Maart 10:46
Oorzaak
Er rijden na 22.00 geen treinen maar bussen tussen Amersfoort en Den Dolder door herstelwerkzaamheden aan een overweg.
Verwachting
De reisplanner wordt bijgewerkt. U bent een half uur tot een uur langer onderweg. Ook morgenochtend 7 maart rijden er minder treinen. Om 12.00 uur hopen we meer te weten over de precieze aanpassingen in de treindienst.
Reisadvies
Plan uw reis vlak voor vertrek.
per kaartautomaat is het 23.000 euro per jaar. Het voordeel van Abellio als ze niet hoeven betalen kan dus op minimaal een half miljoen per jaar uit komen op een concessie die 15 jaar duurt en in totaal ongeveer 1,2 miljard euro waard is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd om welk voordeel het uiteindelijk zal gaan, toegang tot diensten van kaartautomaat / paaltjes, hooguit een paar ton ?
Maar het is niet dat het 23.000 per jaar / per automaat scheelt, want een eigen kaartautomaat / paaltje moet je ook exploiteren, dat is ook niet gratis, althans ik neem aan dat Abelio geen gratis toegang krijgt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
per kaartautomaat is het 23.000 euro per jaar. Het voordeel van Abellio als ze niet hoeven betalen kan dus op minimaal een half miljoen per jaar uit komen op een concessie die 15 jaar duurt en in totaal ongeveer 1,2 miljard euro waard is.
Dan weet je wel dat het weliswaar om een vrij aanzienlijk bedrag gaat, maar niet zodanig dat het veel invloed heeft op het totale concessiebedrag.
ik ben er vanuit gegaan dat Abellio daar soortgelijke bedragen voor rekent als de concurrentie doet en dat het in dit geval puur om het NS-spul gaat waar de concurrenten voor moeten betalen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het is niet dat het 23.000 per jaar / per automaat scheelt, want een eigen kaartautomaat / paaltje moet je ook exploiteren, dat is ook niet gratis, althans ik neem aan dat Abelio geen gratis toegang krijgt.
quote:Vraag 9
Wat denkt Abellio in Schotland te leren van het winterweer wat NS in Nederland nog niet weet?
Antwoord 9
Abellio heeft laten weten dat ervaring met extreme weersomstandigheden in meerdere landen kan leiden tot uitwisseling van best practices over de omgang met verstoringen waardoor in ieder land verbeteringen kunnen optreden.
Die omgeving.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
28 mei 2012Me @Narvik. Links in de verte staat nog een klein stoomlocje on static display
![]()
[ afbeelding ]
Ja best wel. We hadden nog het plan om met een kabelbaan die berg op te gaan, maar we hadden door werkzaamheden in Zweden en dus die vervangende bus 4 uur vertraging opgelopen toen we er eindelijk waren, geen tijd meer voor kabelbaantje helaas.quote:
Ik vlieg op Oslo > dagje daar > propellervliegtuig naar Kirkenes > Hurtigruten naar Bergen (6 dagen) > dagje Bergen > zu hause.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja best wel. We hadden nog het plan om met een kabelbaan die berg op te gaan, maar we hadden door werkzaamheden in Zweden en dus die vervangende bus 4 uur vertraging opgelopen toen we er eindelijk waren, geen tijd meer voor kabelbaantje helaas.
Vet. Ik zat ook al te kijken, wil dit jaar eigenlijk nog wel iets aan mijn noordelijkheids-PR gaan doenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:40 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik vlieg op Oslo > dagje daar > propellervliegtuig naar Kirkenes > Hurtigruten naar Bergen (6 dagen) > dagje Bergen > zu hause.
We kennen een kant van het verhaal, ik wacht rustig af op de verklaring.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
Lekker dan: er worden bij stations met stop-door-schakelingen ivm dichtligtijden wijzigingen aangebracht om voor stoppende treinen een lagere snelheid af te dwingen zonder dat machinisten en de verkeersleiding hiervan op de hoogte is ...
http://somda.nl/forum/16229/p530179/Opvallende+dingen+6+maart/
Tenminste als het waar is wat RolandRail zegt
...maar er wordt hard aan gewerkt zo te zienquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:48 schreef Bitlord het volgende:
renovatiewerkzaamheden. Het is niet bekend hoelang dit gaat duren.
Ze hebben er zelfs beton!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:48 schreef Bitlord het volgende:
In Las Tunas trof ik dit rijtuig aan. Het maakte onderdeel uit van de Tren Francés, dé sneltrein van Cuba. Samengesteld uit voormalige TEE-rijtuigen die tot half 1996 onder meer de TEE Étoile du Nord reden tussen Amsterdam en Parijs. In 2014 is de trein buiten dienst gegaan voor renovatiewerkzaamheden. Het is niet bekend hoelang dit gaat duren.
[ afbeelding ]
Voormalig GVB busje?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:40 schreef Bitlord het volgende:
Ben toch vooral daar achter de Nederlandse bussen aangegaan.
[ afbeelding ]
Nee joh, dit is een voormalig GVB-busjequote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben er zelfs beton!
[..]
Voormalig GVB busje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |