Ze moeten mij wel hebben deze week hequote:Op donderdag 5 maart 2015 13:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die seinstoring van vanochtend is nog altijd niet opgelost
quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:02 schreef boriq het volgende:
Nu met +10 vertrokken door een suïcidaal persoon op emplacement Zwolle...
twitter:NS_online twitterde op donderdag 05-03-2015 om 17:10:23Zwolle: treinen rijden langzamer dan normaal; er loopt 'n persoon op t spoor. Dit zorgt voor vertraging tot 10 minuten. Politie is onderweg. reageer retweet
NS doet waarschijnlijk zijn best om de trein zo impopulair als mogelijk te maken, zodat ze misschien later alsnog kunnen afschaffen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:50 schreef James1988 het volgende:
De Benelux heeft een dramatisch traag pad van Schiphol tot aan Roosendaal. Alleen al door de stilstanden in Den Haag en Rotterdam wat te verkorten kun je zo 5 tot 7 minuten winnen, als dat ding onderweg nog wat treinen zou kunnen inhalen zou het me niet verbazen als je 10 minuten van de rijtijd af kunt krijgen...
quote:Door een ‘aanrijding met een persoon’ staat onze trein nu één uur stil tussen de weilanden in Weesp. Het is inmiddels 19.00 uur en de mensen raken geïrriteerd door de honger. Het gaat nog wel even duren.
Een studente besluit Thuisbezorgd te bellen. Na inventarisatie blijkt in treinstel 9558 veel animo voor pizza’s. Via GPS wordt de exacte locatie van de trein bepaald en doorgegeven aan de pizzaleverancier.
Even later vraagt de studente: „Conducteur, kunnen deze treindeuren misschien open? Hoezo? Omdat er zo 25 pizza’s worden bezorgd.”
Dit is wat anders dan de gratis koffie en thee van de NS.
Godverdegodver.twitter:NS_online twitterde op donderdag 05-03-2015 om 18:47:07Rotterdam-Breda: vanwege een stroomstoring op de HSL kan Intercity direct niet rijden op dit traject. http://t.co/axyyfHaEPO #RtdBd reageer retweet
NS wil de binnenlandse treinen niet aanpassen voor de Benelux. Vroeger paste men de binnenlandse treinen aan op de Benelux zodat die een snel pad zou krijgen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
NS doet waarschijnlijk zijn best om de trein zo impopulair als mogelijk te maken, zodat ze misschien later alsnog kunnen afschaffen.
Daar is niet veel 1, 2 en 3 aan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NS wil de binnenlandse treinen niet aanpassen voor de Benelux. Vroeger paste men de binnenlandse treinen aan op de Benelux zodat die een snel pad zou krijgen.
Gepland 1 minuut. Alleen het vertrekproces duurt al een halve minuut. Al zal het best voorkomen dat terinen voor de oorspronkelijke aankomsttijd binnenkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:59 schreef ReisT het volgende:
De treinen staan daar ongeveer 2 minuten stil, in beide richtingen, dus als die ene het overpad blokkeert kan je 2 minuten voor vertrektijd niet meer op het andere perron komen.
Terechte klacht als je wel op tijd bij het station bent (2 minuten van tevoren) maar toch niet mee kan.
Naja.. Er zijn denk ik veel meer reizigers die profijt hebben van een kwartierdienst van de binnenlandse IC en het niet langer stilstaan van die treinen dan nodig dan er reizigers van de Benelux zijn. Dat kan dus heel 1, 2, 3 zijn..quote:
Waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:32 schreef somoht het volgende:
Fun fact: in de NS-reisplanner staat Arriva nog steeds met de code "noord"IS alleen niet zichtbaar voor reizigers
Dus, de Thalys die net via Roosendaal van Rotterdam naar Antwerpen werd gestuurd staat nu voor jan joker in Roosendaaltwitter:NMBS twitterde op donderdag 05-03-2015 om 19:37:30#L12 #Roosendaal #AntwerpenCentraal Storing aan de seininrichtingVerkeer onderbroken#NMBS reageer retweet
Dat was snel.twitter:NMBS twitterde op donderdag 05-03-2015 om 19:41:36#L12 #Roosendaal #AntwerpenCentraal Storing aan de seininrichtingSituatie hersteldVerkeer herneemt#NMBS reageer retweet
Geen idee, die lijst staat overigens vol met oude meuk uit de tijd dat NS nog data van (NS-Dochter) 9292 in de planner stook. Is NS mee gekapt toen 9292 belachelijke bedragen ging vragen. http://pastebin.com/PkCRMYEqquote:Op donderdag 5 maart 2015 19:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
De Britten doen het overigens ook. Iedere vervoerder die actief is op het Britse net heeft een eigen tweeletterige code, zo staat VT voor Virgin Trains, XC voor CrossCountry en SN voor Southern.
Virgin Trains East Coast, dat onlangs het vervoer op de Eat Coast Main Line overnam, heeft echter nog altijd de afkorting 'GR', kort voor GNER: Great North-Eastern Railway. Deze vervoerder rijdt al sinds 2007 niet meer op de ECML omdat ze failliet zijn gegaan.
Provinciale stoombootdienstenquote:Op donderdag 5 maart 2015 19:52 schreef somoht het volgende:
[..]
Geen idee, die lijst staat overigens vol met oude meuk uit de tijd dat NS nog data van (NS-Dochter) 9292 in de planner stook. Is NS mee gekapt toen 9292 belachelijke bedragen ging vragen. http://pastebin.com/PkCRMYEq
Omdat de laatste die wist hoe je dat aan moest passen in 1928 begraven is.quote:
Dat is wellicht volgens diverse regels wel, in het handboek machinist staat dat niet vermeldt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Remweg 140 - 0 is onder normale omstandigheden 1146 meter, en de afstand begin open tunnelbak - midden perron is groter dan 1146 meter. Met hier en daar wat correcties vanwege zwaartekrachtversnelling naar beneden zal het er wel om hangen.
Losse loc mag in veel gevallen gewoon baanvaksnelheid rijden. Dat is dus vaak 140 en op 1 baanvak 160.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Goederentreinen mogen in ons land maar 80/90
2 toch?quote:
Die remweg is wel maatgevend voor de plaatsing van de bordjes langs de baanquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is wellicht volgens diverse regels wel, in het handboek machinist staat dat niet vermeldt.
Ik denk dat dat het verschil is tussen 'wenselijk' en 'praktijk'. Voor ons als machinisten is er één regel. Ken je baanvak. Wegleren is een enorm belangrijke factor van ons werk. Je weet waar je seinen staan. Je weet de afstand tussen de seinen (qua remweg/tijd), niet in meters precies.
Waar je op station Delft een X afstand hebt tussen je seinen, heb je dat tussen Delfzijl-West en Appingedam weer totaal niet.
Bij ons in het handboek en de seinregelgeving staat niets over afstanden. Voor ons is van belang dat als de afstand tussen één blok seinen te kort is, er een codewisselsein staat, of dat je een eerdere snelheidsverlaging krijgt op seinbeeld.
Mooi voorbeeld: Als ik van Zwaagwesteinde naar Buitenpost rijdt, met de stoptrein en ik heb een paar minuten vertraging, dan kan ik baanvaksnelheid rijden. Dat is 140km/h. Normaliter rijd ik daar hooguit 115km/h. Puur om gewoon op tijd binnen te komen zonder te lang hoeven te wachten.
Als de treindienstleider mij met vertraging niet 'groen-door' geeft, dan moet ik in principe van 140 (groen), naar 40 (geel) naar stop (rood).
Met de afstand van de seinen zou dat onmogelijk zijn, of onwenselijk gezien comfort, dan moet ik zo hard in de ankers dat de koffie bij mij in de cabine loopt door de deur.
Dus krijg ik in de meeste gevallen (zonder groene golf) groen, geel 8, geel, rood.
Krijg ik groen door, dan weet ik dat ik wel iets kan rekken qua remweg, dat is wegbekendheid. Maar soms staan er geen codewisselseinen of snelheidsverlagingsborden. Elke situatie is anders.
Wij gaan uit van seingeving, en dat moet kloppen. Het zal ons een rotzorg wezen of het 1146 meter is of 993 meter is.
Waarom stuur je niet gewoon een sollicitatie de deur uit?quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:20 schreef Blistering het volgende:
https://werkenbijns.nl/vacatures/machinist-eindhoven/
Goddomme dat is toch wel even nice zeg. Als ik niet studeerde zou ik gewoon serieus overwegen om te solliciteren.
Ik verwacht als 23-jarige bar weinig kans te maken eigenlijk. En ja, niet geschoten is altijd mis, maar ik kan mij zo voorstellen dat er best veel mensen solliciteren op een dergelijke functie. En dan zullen de mensen met een technische achtergrond (wat ik niet heb), altijd voorgaan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom stuur je niet gewoon een sollicitatie de deur uit?
Als je niet solliciteert maak je sowieso geen kans.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:35 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik verwacht als 23-jarige bar weinig kans te maken eigenlijk. En ja, niet geschoten is altijd mis, maar ik kan mij zo voorstellen dat er best veel mensen solliciteren op een dergelijke functie. En dan zullen de mensen met een technische achtergrond (wat ik niet heb), altijd voorgaan.
Goed puntquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je niet solliciteert maak je sowieso geen kans.
Ik vond deze wel interessant laatst, nog twee jaar wachtenquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:20 schreef Blistering het volgende:
https://werkenbijns.nl/vacatures/machinist-eindhoven/
Goddomme dat is toch wel even nice zeg. Als ik niet studeerde zou ik gewoon serieus overwegen om te solliciteren.
Dat ziet er ook nice uit!quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vond deze wel interessant laatst, nog twee jaar wachten
http://werkenbijprorail.nl/vacature/technisch-trainee/
Tsja, je moet doen wat je leuk vindt he..quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:45 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat ziet er ook nice uit!
Maar ik heb überhaupt nog geen opleiding hoger dan mbo afgerond. Het enige wat ik heb is een hbo-propedeuse, dus ik ga geen moeite doen. Wellicht.. ooit.
Ik dacht dat Parijs - Brussel korter was dan 1:25!quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:14 schreef James1988 het volgende:
Voor de jongeren hier: enkeltjes Thalys vanaf ¤ 20 voor reizen van 7 maart t/m 23 maart.
Vond dat wel meevallen, dacht echt dat het net meer dan een uur was..quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:02 schreef James1988 het volgende:
Je zit flinke stukken te rommelen met die banlieu's rond Parijs en Brussel, dat vertraagt ontzettend.
comfort vs uitzicht, truequote:Op donderdag 5 maart 2015 22:13 schreef James1988 het volgende:
Brussel - Parijs is leuker, want er zitten minder van die klotetunnels in
Persoonlijk qua interne uitstraling prefereer ik de ICE, was een fijnere beleving afgelopen zomer dan de Thalys. Dusseldorf - Munchen en Berlijn - Frankfurt was prima uit te houden. In de Thalys krijg ik na een uur of 2 - 2,5 wel last.. (Dat heb ik in VIRM dan weer niet..)quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:15 schreef James1988 het volgende:
Ik vind dat er niks mis is met het comfort van een Thalys hoor
Min of meer. Gescheurde spoorstaaf ter hoogte van een overweg.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat is er daar stuk dan ? Ah, een overweg stuk
Er staat er ene in Leuven op het rangeerterrein, de oorspronkelijk bedoelde livrei was mijns inziens mooier. Ik vind er overigens erg weinig deuren in zitten, één smalle deur per wagon.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:26 schreef James1988 het volgende:
Eurostar is ook leuk ja
Ik ben benieuwd naar de nieuwe Eurostartreinstellen en -interieurs. Wat ik er zo van heb gezien op foto's ziet er erg goed uit
Dat ben ik met je eens. De kleurstelling van de mock-up was mooier dan wat er nu op zitquote:Op donderdag 5 maart 2015 22:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er staat er ene in Leuven op het rangeerterrein, de oorspronkelijk bedoelde livrei was mijns inziens mooier.
Redelijk standaard bij hogesnelheidstreinen, Thalys en ICE hebben dat ook.quote:Ik vind er overigens erg weinig deuren in zitten, één smalle deur per wagon.
Wauw.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:50 schreef James1988 het volgende:
Thalys staat stil in tunnel bij Barendrecht
gut gut, er komt weer eens een tunnel wat aandacht tekort hoorquote:Op donderdag 5 maart 2015 22:50 schreef James1988 het volgende:
Thalys staat stil in tunnel bij Barendrecht
quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
gut gut, er komt weer eens een tunnel wat aandacht tekort hoorStelletje wijffies
Omdat moeilijkmoeilijkmoeilijk.quote:
Aldus broek53 op Somda. Hoeveel stammen zullen ze daar van gaan maken? 11 stammen van 4 rijtuigen? Zijn daarvoor genoeg locs beschikbaar?quote:De schouw in de Zaanstraat is voltooid en men realiseert zich dat het hier gaat om de al vantevoren uitgezochte betere rijtuigen. De rijtuigen in Nijmegen gaan ook goed bekeken worden, om de beste 44 eruit te zoeken.
Er komen een hoop 1700-locs vrij van de ICR-stammenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aldus broek53 op Somda. Hoeveel stammen zullen ze daar van gaan maken? 11 stammen van 4 rijtuigen? Zijn daarvoor genoeg locs beschikbaar?
Toen was het een paradepaardje, nu een sta in de weg.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NS wil de binnenlandse treinen niet aanpassen voor de Benelux. Vroeger paste men de binnenlandse treinen aan op de Benelux zodat die een snel pad zou krijgen.
Aan 1500V= locs geen gebrek in Nederlandquote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:03 schreef derLudolf het volgende:
Aldus broek53 op Somda. Hoeveel stammen zullen ze daar van gaan maken? 11 stammen van 4 rijtuigen? Zijn daarvoor genoeg locs beschikbaar?
De 1800 zijn toch ook aan een grote revisie toe. Of zoiets. Iig niet voor niets dat de vorige reactivering van DDDM1 met 1700'en gebeurde.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:37 schreef b2py het volgende:
Ik zou het knap vinden als 50% daarvan überhaupt in enige vorm van rijvaardigheid is..
Maar er is bewust gekozen voor inzet met 1700 locs.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aan 1500V= locs geen gebrek in Nederland
De 1601-1603,1607,1608,1613,1617,1620,1701-1729,1824,1833,1839,1840,1842-1848,1850,1851,1853-1855,1857,1858 staan sowieso niets te doen.
Zo'n 55 stuks.
Ik boek niks meer in die kutThalys totdat ik eens garantie op een fucking raamplek ga krijgen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:14 schreef James1988 het volgende:
Voor de jongeren hier: enkeltjes Thalys vanaf ¤ 20 voor reizen van 7 maart t/m 23 maart.
Volgens mij is Narvik het meest noordelijk, met een rechtstreekse trein naar Stockholm.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 07:50 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik ga van de zomer richting Kirkenes (Noorwegen) en wil het wat uitdagender maken en niet puur 3 vliegtuigen. Hoe ver noordelijk gaan die treinen in Noorwegen eigenlijk of is dat echt af te raden omdat je 5623626226x moet overstappen?
Dat is niet zo vreemd, die zijn een stuk jonger dan de serie 1600/1800.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:13 schreef derLudolf het volgende:
Maar er is bewust gekozen voor inzet met 1700 locs.
http://www.ns.nl/reiziger(...)ren-en-vergeten.htmlquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:31 schreef xcachet het volgende:
Dag lieve schatten van het grote treinentopic.
Ik ben vandaag mijn OV verloren. Flink balen, want mijn studenten pas zit er ook in..
(Anderzijds hoop ik dat de vinder hem naar mijn school stuurt).
Het was de NS international richting Berlijn met ritnummer 141 om 7:37 te Amersfoort.
Hoe kom ik er achter of mijn OV toevallig is gevonden? Waar kan ik beginnen met zoeken?
Bellen met gevonden voorwerpen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:31 schreef xcachet het volgende:
Dag lieve schatten van het grote treinentopic.
Ik ben vandaag mijn OV verloren. Flink balen, want mijn studenten pas zit er ook in..
(Anderzijds hoop ik dat de vinder hem naar mijn school stuurt).
Het was de NS international richting Berlijn met ritnummer 141 om 7:37 te Amersfoort.
Hoe kom ik er achter of mijn OV toevallig is gevonden? Waar kan ik beginnen met zoeken?
Ik heb de conducteur nog kunnen vragen dat mochten ze hem vinden ze hem bij de gevonden voorwerpen willen afleveren. Dat zou hij doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:32 schreef JDude het volgende:
Of aan een van de dienstregelingfappers hier vragen wanneer dat ding terug naar Amsterdam rijdt en kijken of'ie er dan nog ligt.
Zo heb ik ook wel eens een pakketje teruggevonden. Alleen dan zonder dienstregelingfappers, gewoon zelf nagedacht hoe lang dat zou duren.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:32 schreef JDude het volgende:
Of aan een van de dienstregelingfappers hier vragen wanneer dat ding terug naar Amsterdam rijdt en kijken of'ie er dan nog ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjequote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:32 schreef JDude het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)ren-en-vergeten.html
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:35 schreef xcachet het volgende:
Ik heb ooit eens een paraplu laten liggen in de sprinter naar Tilburg Universiteit. Toen ben ik dat ding met de volgende sprinter naar Breda achterna gereisd en heb ik op Tilburg Universiteit als een malle van spoor 1 naar spoor 3 gerend om m'n paraplu te redden. Toen bedacht ik me pas dat ik ook gewoon op Tilburg had kunnen wachten tot dat hok even later weer terugkwam richting EindhovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Haha, ja ik dacht ook even niet helder naquote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:37 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een paraplu laten liggen in de sprinter naar Tilburg Universiteit. Toen ben ik dat ding met de volgende sprinter naar Breda achterna gereisd en heb ik op Tilburg Universiteit als een malle van spoor 1 naar spoor 3 gerend om m'n paraplu te redden. Toen bedacht ik me pas dat ik ook gewoon op Tilburg had kunnen wachten tot dat hok even later weer terugkwam richting Eindhoven.
Ze mogen mij gratis eentje brengen!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd, die zijn een stuk jonger dan de serie 1600/1800.
En NS is aan het onderzoeken hoe ze zo goedkoop mogelijk van de 1800-en afkomen.
Maak je er Hengelo van (laatste stop in Nederland).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:41 schreef xcachet het volgende:
oh, ik kan bij aankomst station geen Berlijn invoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |