quote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:52 schreef chufi het volgende:
Mijn knieen zijn kut , of wel naar de kloten ... Maar nog niet zo erg als die van Juup
Gaat goed hieroquote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Soms krijg ik spontaan kramp in mijn kuiten.
veel liggen Piet,dat helptquote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Worden andere mensen langer of ik steeds korter vraag ik me wel eens af.
Piet jij bent al klein dus je omgeving wordt groterquote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Worden andere mensen langer of ik steeds korter vraag ik me wel eens af.
Dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:59 schreef chufi het volgende:
[..]
Piet jij bent al klein dus je omgeving wordt groter
ik probeer af te kicken van de pammetjes, dus ik slik nog maar de helft, gisteren was ik tot 5 uur in de ochtend nog wakkerquote:
forbidden?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Forbidden... Fann did you broke the rules?
Lullig ook nu je dan opeens alleen bent omdat de Griek weer werkt ... Sterkte ... komt vanzelf goedquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:02 schreef FANN het volgende:
[..]
ik probeer af te kicken van de pammetjes, dus ik slik nog maar de helft, gisteren was ik tot 5 uur in de ochtend nog wakker![]()
Nee, die Griek is juist vrij, die ligt al in bedquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:04 schreef chufi het volgende:
[..]
Lullig ook nu je dan opeens alleen bent omdat de Griek weer werkt ... Sterkte ... komt vanzelf goed
Kan, maar hij is nu wel onregelmatig bezig en dat beinvloedt jouwquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, die Griek is juist vrij, die ligt al in bed
Ik blijf daar nog ff weg.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, die Griek is juist vrij, die ligt al in bed
Ja, is wel zo, maar dat geeft niet... als ik slaap maakt ie me niet wakker en omgekeerd,quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Ka maar hij is nu wel onregelmatig bezog en dat beinvloedt jouw
Op zich prima dat het zo werkt... Maar hoe vaak zien jullie elkaar nog wanneer hij werkt ?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, is wel zo, maar dat geeft niet... als ik slaap maakt ie me niet wakker en omgekeerd,
dus dan gaat allemaal wel goed, zijn we ook wel gewend
zo tussen de bedrijven doorquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:09 schreef chufi het volgende:
[..]
Op zich prima dat het zo werkt... Maar hoe vaak zien jullie elkaar nog wanneer hij werkt ?
Daar ben ik nog met bezig en gaat zeker gebeuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:11 schreef chufi het volgende:
[..]
Heb je die ene nu nog uit Noord Duitsland gehaald?
Ja dat had mijn moeder met kinderenquote:
Bij mij was er voor me een miskraam ... Anders was ik er waarschijnlijk niet geweestquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dat had mijn moeder met kinderen1 was een miskraam
motorongeluk, bij mijn Pa achterop toen nog geen auto hadden... anders had ik nog een broer of zus gehad
Ja dat kan ook nog... of je ouders hadden gewoon 1 kind meer gehadquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Bij mij was er voor me een miskraam ... Anders was ik er waarschijnlijk niet geweest
Mijn zus heb ik weinig mee, die is totaal anders.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dat had mijn moeder met kinderen1 was een miskraam
motorongeluk, bij mijn Pa achterop toen nog geen auto hadden... anders had ik nog een broer of zus gehad
Denk niet dat ze er meer in de planning hadden...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nog... of je ouders hadden gewoon 1 kind meer gehad
Bij ons is de familie hechter geworden na vorig jaar na het overlijden van mijn Pa en Ma,quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn zus heb ik weinig mee, die is totaal anders.
Mijn broertje is 8 jaar jonger en komt alleen langs als ie weer eens een plek nodig heeft even.
Hoezo dat? Had je Pa de leidingen door laten knippen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn broertje was technisch gezien onmogelijk.
Ik ben de jongste van 3 .... Scheel 6 en 4 jaar of zo met zequote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn zus heb ik weinig mee, die is totaal anders.
Mijn broertje is 8 jaar jonger en komt alleen langs als ie weer eens een plek nodig heeft even.
Biij ons zit er een hele generatie tussen geloof ikquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:19 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik ben de jongste van 3 .... Scheel 6 en 4 jaar of zo met ze
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een etterbak was het vroeger, de hele dag Abba keihard draaien om te treiteren.
Ja maar blijkbaar niet gelukt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Hoezo dat? Had je Pa de leidingen door laten knippen?
In elk geval hield zijn Pa van Abba muziekquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan ook nog natuurlijk, was zelf op mijn 17e huis uit en heb niet alles meegekregen.
Ja die ouders van ons deden volgens mij aan de sleutel wissel feestjes .....quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan ook nog natuurlijk, was zelf op mijn 17e huis uit en heb niet alles meegekregen.
We hadden ook nog de appelboer, die eens in de zoveel tijd langs kwam...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, het kan iedereen geweest zijn, maar serieus ik zou als man toch wel gaan twijfelen
Daar heb ik ijn moeder wel eens over gehoordquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja die ouders van ons deden volgens mij aan de sleutel wissel feestjes .....
Op zich is het wel bijzonder figuur, reist de hele wereld over, heeft wat vrouwen uit Brazilië en Thailand gehad dat ik weet en de 2 oudste zoontjes uit Brazilië kunnen goed voetballen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:24 schreef FANN het volgende:
[..]
In elk geval hield zijn Pa van Abba muziek
een appelboer?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:26 schreef chufi het volgende:
[..]
We hadden ook nog de appelboer, die eens in de zoveel tijd langs kwam...
EN dan woonden we in een nieuwbouwwijkquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:27 schreef FANN het volgende:
[..]
een appelboer?nee die hadden wij niet geloof ik...
en die zoontjes heb je wel eens gezien? of heb je die helemaal nooit gezien?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op zich is het wel bijzonder figuur, reist de hele wereld over, heeft wat vrouwen uit Brazilië en Thailand gehad dat ik weet en de 2 oudste zoontjes uit Brazilië kunnen goed voetballen.
Ik heb er met gevoetbald en de oudste haalde mijn gokkast leeg.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:28 schreef FANN het volgende:
[..]
en die zoontjes heb je wel eens gezien? of heb je die helemaal nooit gezien?
Kolenboer wel, de eierman moest je zelf naar toe, dat heette de ''kneusjesman'' want die verkochtquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een kolenboer en eierboer ken ik dan weer wel.
Ok maar hoe oud en is er toekomstquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb er met gevoetbald en de oudste haalde mijn gokkast leeg.
Een boer uit de buurt kwam langs om de eieren te brengen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Kolenboer wel, de eierman moest je zelf naar toe, dat heette de ''kneusjesman'' want die verkocht
ook eieren met een deukje of scheurtje en die eitjes heette ''kneusjes'' dus dan ging je met je emmertje
naar ''de kneusjesman'' om eieren te maken en daar maakte mijn moeder dan pannenkoeken,
omeletten of wentelteefjes van, die eitjes waren goedkoper namelijk
Ja bij deze moest je ze dus gaan halenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een boer uit de buurt kwam langs om de eieren te brengen.
Wij hadden een Centra en een Vége ofzoiets, die bestaan denk ik niet meer?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:38 schreef chufi het volgende:
Maar vroeger waaren onze ouders veel meer bezig met van de boer gedoe en zo Blijkbaar , nee de grote supermarkten bestonden nog niet ...
Nee, dat ging lopend... die eitjes gingen in een emmertje, dus dat gaat niet op de fiets...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk wel een risico, eieren vervoeren op een fiets.
C1000 en Emte heet dat tegenwoordig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Wij hadden een Centra en een Vége ofzoiets, die bestaan denk ik niet meer?
ah..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
C1000 en Emte heet dat tegenwoordig.
De Vege hadden we ook in het Noorden, maar wat was dat een kut kleine keet... Ik weet niet eens of mn moeder daar de boodschappen haalde.... Veel haalde ze bij de Delicatessenshop Pijbes... Ja die van de directeur van het Rijks ...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Wij hadden een Centra en een Vége ofzoiets, die bestaan denk ik niet meer?
Nooit van gehoord ....quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:43 schreef chufi het volgende:
Veel haalde ze bij de Delicatessenshop Pijbes
Nee was ook lokaal.. Maar zoon van en mijn leeftijd genoot is nu toch de baas van het Rijksmuseum...quote:
oh oké, ja dat weet ik niet... maar leuk voor de zoon vanquote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:45 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee was ook lokaal.. Maar zoon van en mijn leeftijd genoot is nu toch de baas van het Rijksmuseum...
Ik ken hem ook als in mn lijstje. Hij gaf Obama een dubbel handshake ..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:46 schreef FANN het volgende:
[..]
oh oké, ja dat weet ik niet... maar leuk voor de zoon van
Je had beloofd je best te doen ...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:47 schreef FANN het volgende:
Ik ga een proberen te slapen Heren![]()
Prettige nacht nog![]()
doei
![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:45 schreef FANN het volgende:
De Ijscoman was wel bijzonder, zelf gemaakt IJs, was zooooooooooooooooooooooo lekker
Je moet de boel wel beetje africhten natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:09 schreef chufi het volgende:
[..]
Ook al is ze zon schatje... Life is a bitch
Daar ging ik de fout in ...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je moet de boel wel beetje africhten natuurlijk.
bijna 15 jaar volgehouden ///quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
Vrouwen hebben wensen. OK.
Kerel regelt dat maar is wat lastig soms.
Slimme vrouw blijft, het snel scoren type krijgt deksel op die neus.
Als ik het ding niet aanzet wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Niet vloeken, dan wordt TH boos.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Godverdomme, krijg wat schroefjes niet los.
Volgens mij zitten er allang een paar schroefjes los.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Godverdomme, krijg wat schroefjes niet los.
Wow...nog een Pimp.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:25 schreef Deisyy het volgende:
Volgens mij zitten er allang een paar schroefjes los.
Sinds jij deze opmerking maakte regent het hier sterren.quote:Op zondag 1 maart 2015 19:48 schreef FreshFruit72 het volgende:
Compliment voor 40+.want het complimentendag.
Lief zijn,en complimentjes geven.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:23 schreef just me het volgende:
wat hebben jullie gedaan om die sterren te krijgen?
Ik weet van niks.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sinds jij deze opmerking maakte regent het hier sterren.
Vertel eens wat jij daaarmee te maken hebt!
Ik zie sterretjesquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wow...nog een Pimp.![]()
We moeten die recordpoging maar snel gaan opzetten met al die sterren hier. Dat vergroot onze kansen op succes.
Ik had vorige week wel wat last van mijn knieën, maar ik weet niet of het daarmee te maken heeft.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:23 schreef just me het volgende:
Ik vind dit een betere vraag als die je vorige keer stelde.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:49 schreef Deisyy het volgende:
Ik zie sterretjes
Hoe kom ik daaraan en wat kan ik ermee?
Je kunt users blokkeren, je ziet geen adds meer, je kunt sneller posten en nog wat onzin.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:03 schreef Deisyy het volgende:
Dat kan je toch alleen cadeau krijgen van een mod?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind dit een betere vraag als die je vorige keer stelde.
[..]
Je kunt users blokkeren, je ziet geen adds meer, je kunt sneller posten en nog wat onzin.
Je kunt ook vriendjes worden met anderen. Check het groene vinkje.
We zijn vriendjes nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Afgelopen weekend had ik wel behoefte om een user te blokkeren.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
De blokkeerfunctie is waardeloos. Heb het lang geleden ooit 1 keer gedaan (ene Dr.Nikita), maar het verneukt het discussie-overzicht en als iemand anders diegene quote, dan zie je de postings alsnog. Schiet allemaal niet echt op.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:03 schreef Deisyy het volgende:
We zijn vriendjes nu![]()
Afgelopen weekend had ik wel behoefte om een user te blokkeren.
juist dan!!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:09 schreef FANN het volgende:
Het lijkt me zoooooooooo raar om iemand te blokkeren, dan mis je de helft volgens mij![]()
zelfs als ik de pest aan iemand heb wil ik lezen wat hij of zij te melden heeft
Daar ga ik thuis eens op mijn gemak voor zitten en ja ik heb mezelf er een paar jaar geleden al gekleurd opgezet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De blokkeerfunctie is waardeloos. Heb het lang geleden ooit 1 keer gedaan (ene Dr.Nikita), maar het verneukt het discussie-overzicht en als iemand anders diegene quote, dan zie je de postings alsnog. Schiet allemaal niet echt op.
Als je echt cea bent, dan kun je ook een hoop aan de lay-out doen, zoals allerlei kleurtjes geven aan TS, vriendjes, jezelf etc. Zie in de post boven me dat je al aan de slag bent geweest met kleurtjes.
steentjes tegen Danny's raam gegooidquote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:23 schreef just me het volgende:
Ik ben ook veel te nieuwsgierig om iemand te blokkerenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:09 schreef FANN het volgende:
Het lijkt me zoooooooooo raar om iemand te blokkeren, dan mis je de helft volgens mij![]()
zelfs als ik de pest aan iemand heb wil ik lezen wat hij of zij te melden heeft
Ja precies...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:17 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben ook veel te nieuwsgierig om iemand te blokkeren
Nee, op mijn iPhone post mijn iKloonquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:21 schreef FANN het volgende:
[..]
vanaf je smartphone?![]()
Ga ik ook vandaag of morgen proberen, ben benieuwd
Posten met een mobiel vind ik ruk, maar het is wel fijn om Fok! bij te kunnen lezen in de wachtkamer bij de dokter, tandarts of ziekenhuis.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:21 schreef FANN het volgende:
[..]
vanaf je smartphone?![]()
Ga ik ook vandaag of morgen proberen, ben benieuwd
Aan iedereen zelfsquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heb je wel complimentjes gemaakt? Dat schijnt volgens FF het criterium te zijn.
Ja, ik denk dat ik hem daar ook voor ga gebruiken, iedereen om me heen zit toch al altijdquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Posten met een mobiel vind ik ruk, maar het is wel fijn om Fok! bij te kunnen lezen in de wachtkamer bij de dokter, tandarts of ziekenhuis.
Ik heb alleen een complimentje aan mezelf gegevenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heb je wel complimentjes gemaakt? Dat schijnt volgens FF het criterium te zijn.
Kennelijk had iemand medelijdenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb alleen een complimentje aan mezelf gegeven
Dan zit FF de boel voor het lapje te houden. Of de sterrengever houdt van narcisme. Dat kan ook nog.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:29 schreef Deisyy het volgende:
ik heb wel eens een avondje eieren tegen ramen gegooid met Iteejerquote:
Die uit Fanns emmertje?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:46 schreef just me het volgende:
[..]
ik heb wel eens een avondje eieren tegen ramen gegooid met Iteejer
Maar lekkerder als pannenkoek of door de wentelteefjes dan tegen een raamquote:
Je had vroeger toch ook ''luilak'' dan haalde ze ook altijd van die grapjes uit, was iemandquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar lekkerder als pannenkoek of door de wentelteefjes dan tegen een raam
Ik heb altijd zin in wentelteefjes, het enige gerecht dat mijn beppe wel kon makenquote:
Dan máák je ze toch? Zo moeilijk is dat nietquote:
Hier kennen we luilak niet, wel oud en nieuw stunten dat van alles uit tuinen verdween en compleet ergens anders terecht kwam. Zelfs een keer 2 plaatsnaamborden met elkaar verwisseld.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Je had vroeger toch ook ''luilak'' dan haalde ze ook altijd van die grapjes uit, was iemand
uit onze straat die werd ook 's morgens wakker en toen was alles bekogeld met eieren,
was wel een stinkboel daar weet ik nog
heb je een recept? Wat yoghurt heb ik meestal wel, maar melk nietquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan máák je ze toch? Zo moeilijk is dat niet![]()
Ik maak altijd Griekse teefjes, da's nét effe anders, met Griekse Yoghurt en in olijfolie,
maar met kaneel en suiker smaakt het hetzelfde
Dat heette bij ons luilakquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Hier kennen we luilak niet, wel oud en nieuw stunten dat van alles uit tuinen verdween en compleet ergens anders terecht kwam. Zelfs een keer 2 plaatsnaamborden met elkaar verwisseld.
Geen eieren in huisquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan máák je ze toch? Zo moeilijk is dat niet![]()
Ik maak altijd Griekse teefjes, da's nét effe anders, met Griekse Yoghurt en in olijfolie,
Dat dingen uit tuinen gejat werden deden ze tijdens luilak?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat heette bij ons luilakdatum weet ik niet meer, maar ik geloof ergens in de zomer...
quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:02 schreef FANN het volgende:
[..]
.... met Griekse Yoghurt en in olijfolie,
Sterretjes staan je goed,D.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Oh... eh, voor jou alleen zou ik 4 eieren klutsen, zo'n klein bakkie Gr Yoghurt erbij,quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
heb je een recept? Wat yoghurt heb ik meestal wel, maar melk niet
Ja, en dat lag dan 3 huizen verderop bij de buren, het werd niet gejat, meer verwisseld...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:06 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat dingen uit tuinen gejat werden deden ze tijdens luilak?
Ik dacht dat luilak vooral het bekliederen van huizen was.
Oeps,sorry.quote:
Nah jah koop je een pakkiequote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Ah kijk, zelfrijzend bakmeel heb ik nog nooit in huis gehad
Eendjes voeren,kan ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Nah jah koop je een pakkie![]()
Dan weet je wel wat je voortaan met je oud brood kan doen
heb net het brood alvast uit de vriezer gehaaldquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Oh... eh, voor jou alleen zou ik 4 eieren klutsen, zo'n klein bakkie Gr Yoghurt erbij,
beetje Zelfrijzend bakmeel en beetje zout, je moet een beetje op gevoel doen hoor,
ik meet nooit dingen afgewoon een lekker beslagje maken.
De boterhammetjes door de helft snijden, is makkelijker met keren in de pan...
Olijfolie in pan, boterhammetje door beslag heen halen en bakker maar...
beslag moet een beetje dik zijn, dan komt er zo'n laagje over je hele
boterhamen tijdens het bakken zal je merken dat er af en toe een beetje
olijfolie bij moet, niet te hoog vuur...
En als ze klaar zijn, kan je ze zó eten, dat doen ze in Griekenland en dat doe ik ook
wel eens, maar soms doe ik er kaneelsuiker op, je hebt van die strooibusjes, die zijn handig,en dan zijn het net wentelteefjes dus
Jij melkt je logees?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:20 schreef Doedezemaar het volgende:
en soms heb ik een restje melk van logees
Verwisseld met andere dorpen, dus een heel uitgezoek waar de tuinbanken waren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, en dat lag dan 3 huizen verderop bij de buren, het werd niet gejat, meer verwisseld...
en er was ook een liedjes
LUILAK, BEDDEZAK...
de rest ben ik vergeten
Ga je de Griekse versie proberen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:21 schreef drakin het volgende:
[..]
heb net het brood alvast uit de vriezer gehaald
Nah... bij ons bleef het dan nog wel in de buurt, het meeste kon je terugvinden bij buren een paar huizenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:22 schreef drakin het volgende:
[..]
Verwisseld met andere dorpen, dus een heel uitgezoek waar de tuinbanken waren.
Dat verwisselen ken ik dus van oud en nieuw maar wel in een hele andere uithoek van Friesland, meer richting Groningen of Drenthe. Wel grappig dat er staat dat het van Friese oorsprong is terwijl hier het al ergens anders in het jaar is en op een plek het verst weg van west-Frieslandquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:14 schreef FANN het volgende:
Ah...![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luilak
Luilak of Looilak is een folkloristische viering op de zaterdag voor Pinksteren. De viering vindt vooral plaats in West-Friesland en enkele andere Hollandse plaatsen. Met Luilak worden oorspronkelijk langslapers en telaatkomers bespot en wakker gemaakt. Er wordt vrij algemeen uitgegaan dat het een viering is met een Friese oorsprong.
Een van de liedjes die traditioneel bij Luilak wordt gezongen, is:
"Luilak, beddezak.
Staat om negen uren op.
Negen uren, hallef tien,
heb je die luilak al gezien?".
Ik snap dat vrouwen het graag 'op z'n Grieks' doen, maar ik houd het toch op de ouderwetse manierquote:
Nee mijn versie, heb geen griekse yoghurt en ook geen olijfoliequote:
Jah, de wiki klopt niet altijd, want ik woonde niet in Frieslandquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:24 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat verwisselen ken ik dus van oud en nieuw maar wel in een hele andere uithoek van Friesland, meer richting Groningen of Drenthe. Wel grappig dat er staat dat het van Friese oorsprong is terwijl hier het al ergens anders in het jaar is en op een plek het verst weg van west-Friesland
Dat grapje is zoooooooo oud.... struikel niet over zijn baardquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:24 schreef D. het volgende:
[..]
Ik snap dat vrouwen het graag 'op z'n Grieks' doen, maar ik houd het toch op de ouderwetse manier
Je bakt altijd in boter?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee mijn versie, heb geen griekse yoghurt en ook geen olijfolie
Maar hier is het ook geen luilak, dat er toevallig ook verwisseld werd maakt het niet hetzelfdequote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Jah, de wiki klopt niet altijd, want ik woonde niet in Frieslandzo zie je maar weer...
Ik ben nog jong he, voor mij is het grapje nog niet zo oudquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:26 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat grapje is zoooooooo oud.... struikel niet over zijn baard
De 'Oud Hollandsche' manier is óók lekkerquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee mijn versie, heb geen griekse yoghurt en ook geen olijfolie
Nee, dat zeg ik toch nietquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:26 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar hier is het ook geen luilak, dat er toevallig ook verwisseld werd maakt het niet hetzelfde
Nee in kokosolie, maar ik denk dat boter meer past bij de ouderwetse smaak van wentelteefjesquote:
Niemand zei datquote:
Oja, dat zekerquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:27 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee in kokosolie, maar ik denk dat boter meer past bij de ouderwetse smaak van wentelteefjes
En als iemand het wel zei ben ik het allang weer vergetenquote:
quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:24 schreef D. het volgende:
Ik snap dat mannen het graag 'op z'n Grieks' doen
quote:
kokosolie schijnt het best tegen hoge temperaturen te kunnen, andere olien worden dan giftig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb boter, kokosvet, olijfolie en koolzaadolie, maar gebruik het meeste olijfolie
Jij niet? Of heb je ze wel gehadquote:
Mag niet van chufi.quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:30 schreef chufi het volgende:
!!!! DDM hoeft geen ABO, want ze zit alleen maar mobiel
quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:36 schreef D. het volgende:
Misschien zit er gewoon iemand mee te lezen die het leuk vindt om verwarring te zaaien
wentelteefjes en sterretjesquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:40 schreef chufi het volgende:
Ben net wakker, maar hoor mn naam.... Wass ist passiert?
Morgen is nationale wentelteefjesdagquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:45 schreef chufi het volgende:
Ah die maakte n moeder wel eens, maar zelf heb ik ze nooit gemaakt... EN sterrretjes deel ik niet uit
FreshFruit zit aan iedereen sterren te geven, behalve aan DDM, want dat mag niet van jou.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:40 schreef chufi het volgende:
Ben net wakker, maar hoor mn naam.... Wass ist passiert?
Dank jequote:
Als FreshFruit FF is, ben ik ook D.quote:
Zo werkt het niet hequote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dank je
[..]
Als FreshFruit FF is, ben ik ook D.
Als ie mij nog een keer wat geeft mag DDM ze ook van mijquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
FreshFruit zit aan iedereen sterren te geven, behalve aan DDM, want dat mag niet van jou.
DD gaat hem niet worden bij mij, zullen we het dan gewoon op Dees houden?quote:
Jij draagt de mensen voor voor de sterretjes?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:52 schreef chufi het volgende:
[..]
Als ie mij nog een keer wat geeft mag DDM ze ook van mij
Dees it isquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
DD gaat hem niet worden bij mij, zullen we het dan gewoon op Dees houden?
Ik voel me er nog een beetje opgelaten bijquote:Ik vind het wel een hele leuke verrassing, die sterretjes.
Mag dat?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij draagt de mensen voor voor de sterretjes?
Is toch juist leuk! Een verrassing juist. Zo kreeg ik 2 jaar geleden op Valentijnsdag een boeket bloemen op mijn werk bezorgd, toen voelde ik me wel heel erg opgelaten, want ik wist niet en weet nog steeds niet van wie het was.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:54 schreef D. het volgende:
[..]
Dees it is
[..]
Ik voel me er nog een beetje opgelaten bij
Dat kan ik beter aan jou vragen, want jij doet het.quote:
Ik zeg nietsquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Is toch juist leuk! Een verrassing juist. Zo kreeg ik 2 jaar geleden op Valentijnsdag een boeket bloemen op mijn werk bezorgd, toen voelde ik me wel heel erg opgelaten, want ik wist niet en weet nog steeds niet van wie het was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Is toch juist leuk! Een verrassing juist. Zo kreeg ik 2 jaar geleden op Valentijnsdag een boeket bloemen op mijn werk bezorgd, toen voelde ik me wel heel erg opgelaten, want ik wist niet en weet nog steeds niet van wie het was.
oh jeequote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Sjoef, want die blokkeerde jou gelijkquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:58 schreef Kingstown het volgende:
Even tellen. Altijd fijn om lijstjes te kunnen maken.![]()
- sacha
- Deisyy
- drakin
- just me
- FANN
- D.
- FreshFruit
- Kingstown
Mis ik nog iemand die ze ook heeft gekregen?
Bij ons kwam de schillenboer met paard en wagen nog, de ouderwetse AGF zeg maar.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 02:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een kolenboer en eierboer ken ik dan weer wel.
Je moet ze wel altijd wentelen die teefjes, soms nog een heel gedoe....quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik ga ze na het weekend maken, dan is er waarschijnlijk een restje melk
Nee, enkele ster hier.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:58 schreef Kingstown het volgende:
Even tellen. Altijd fijn om lijstjes te kunnen maken.![]()
- sacha
- Deisyy
- drakin
- just me
- FANN
- D.
- FreshFruit
- Kingstown
Mis ik nog iemand die ze ook heeft gekregen?
Is je biologische klok van slag?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:11 schreef just me het volgende:
Luilak, zonder verdriet
Luilak, zonder verdriet,
Ken je onze luilak niet?
Onze luilak heeft geslapen
Op een stoel waar hij op zat.
En een blok, en een blok,
En een vierkant blok,
En een blok met zes, zeven gaten.
Dat heeft onze luilak gedaan,
En hij heeft zo lang geslapen.
Wordt gevierd op de zaterdag voor Pinksteren
belletje trekken, blikjes achter je step....
Dat liedje ken ik niet, maar belletje trekken en blikjes achter de step of fiets weet ik nog welquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:11 schreef just me het volgende:
Luilak, zonder verdriet
Luilak, zonder verdriet,
Ken je onze luilak niet?
Onze luilak heeft geslapen
Op een stoel waar hij op zat.
En een blok, en een blok,
En een vierkant blok,
En een blok met zes, zeven gaten.
Dat heeft onze luilak gedaan,
En hij heeft zo lang geslapen.
Wordt gevierd op de zaterdag voor Pinksteren
belletje trekken, blikjes achter je step....
Ik betaal er voor (of beter gezegd, ik heb er ongeveer een jaar geleden voor betaald, voor 13 maanden).quote:
Nog geen last vanquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:13 schreef FANN het volgende:
Ik heb een topic geopend voor de Opa's en Oma's....
40+ / Opa's en Oma's met kleinkinderen en gescheiden kinderen....
Gereageerd, wat een onzin...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:13 schreef FANN het volgende:
Ik heb een topic geopend voor de Opa's en Oma's....
40+ / Opa's en Oma's met kleinkinderen en gescheiden kinderen....
Het bestaat al al moeten grootouders wel aantonen een goede band te hebben met het kleinkind, en is de ouder zelf niet verantwoordelijk om de kinderen mee te nemen naar eigen familie?quote:
Zulke dingen moet je aan de kinderen zelf over laten, dat vind ik zelfs in het geval van ouders, niks omgangsregeling, als kinderen niet willen is dat hun eigen keus.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:35 schreef drakin het volgende:
[..]
Het bestaat al al moeten grootouders wel aantonen een goede band te hebben met het kleinkind, en is de ouder zelf niet verantwoordelijk om de kinderen mee te nemen naar eigen familie?
Man die kleinzoon van me is nog te lui om te praten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Zulke dingen moet je aan de kinderen zelf over laten, dat vind ik zelfs in het geval van ouders, niks omgangsregeling, als kinderen niet willen is dat hun eigen keus.
en daar moet je bij neerleggen.... moet ik er niet aan denkenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Zulke dingen moet je aan de kinderen zelf over laten, dat vind ik zelfs in het geval van ouders, niks omgangsregeling, als kinderen niet willen is dat hun eigen keus.
Maar ze gaan wel verhuizen .....quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:53 schreef just me het volgende:
[..]
en daar moet je bij neerleggen.... moet ik er niet aan denken
maar dan kan ik "haar" nog blijven zien, ik blijf één dag per week oppassenquote:
De baardaap van mij komt 2 a 3 x p. wk, dus ik zal ook wel iets goed gedaan hebben (de rest van het verhaal ken je). Hij hoeft niet te komen, en toch doet ie het omdat ie gewoon graag komt, dat doet me dan goed.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:59 schreef just me het volgende:
[..]
maar dan kan ik "haar" nog blijven zien, ik blijf één dag per week oppassen
Verjaren ze niet ? Ik had bij mezelf het idee dat ik een paar jaar geleden meer notes had...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:00 schreef just me het volgende:
4 notes in al die jaren
![]()
wat ben ik toch een brave vrouw
Makkelijk gezegd als je ze niet hebt... maar lijkt me behoorlijk lastig in het geval van nust me ofquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat is toch je zoon? niet je kleinzoon?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:17 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
De baardaap van mij komt 2 a 3 x p. wk, dus ik zal ook wel iets goed gedaan hebben (de rest van het verhaal ken je). Hij hoeft niet te komen, en toch doet ie het omdat ie gewoon graag komt, dat doet me dan goed.
kinderen, niet kleinkinderenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Man die kleinzoon van me is nog te lui om te praten.
Ik heb er 3, dus ik zeg niets makkelijk. Ja, en voor Chufi is het ook lastig omdat zijn dochter ver weg zit. Tuurlijk vreet zoiets aan je.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:17 schreef FANN het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd als je ze niet hebt... maar lijkt me behoorlijk lastig in het geval van nust me of
Pieten daar moest ik aan denken toen ik dat artikel las
Iedereen wil zowel zijn kinderen als eventuele kleinkinderen graag zien, lijkt me. Het is alleen soms niet mogelijk, en dat is hard.quote:
Mijn kinderen zie ik liever niet tbh.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:20 schreef Mo_Muffin het volgende:
Iedereen wil zowel zijn kinderen als eventuele kleinkinderen graag zien, lijkt me.
Er is niet veel begrip voor de Opa's en Oma's lees ik in dat topicquote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:20 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Iedereen wil zowel zijn kinderen als eventuele kleinkinderen graag zien, lijkt me. Het is alleen soms niet mogelijk, en dat is hard.
Zoiets kan je niet met een wet regelen. en wie gisteravond Pauw heeft gezien, dat kind zal waarschijnlijk ook wel een opa en/of een oma hebben gehad, en dan krijg je zoiets.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Er is niet veel begrip voor de Opa's en Oma's lees ik in dat topic![]()
Of er nou een wet moet komen weet ik ook zonet niet, maar een béétje begrip had ik nog wel verwacht, maar dat kan je dus vergeten
Heb ik niet gezienquote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Zoiets kan je niet met een wet regelen. en wie gisteravond Pauw heeft gezien, dat kind zal waarschijnlijk ook wel een opa en/of een oma hebben gehad, en dan krijg je zoiets.
Niet iedereen, sommigen zitten in een vechtsituatie met hun ouders.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:20 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Iedereen wil zowel zijn kinderen als eventuele kleinkinderen graag zien, lijkt me. Het is alleen soms niet mogelijk, en dat is hard.
Dat kind dat afgelopen zondag door zijn moeder vermoordt is (7 jaar).quote:
ah.... ja dat was dus niet zijn Oma, had dat kind nog beter bij Oma op bezoek kunnen gaanquote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat kind dat afgelopen zondag door zijn moeder vermoordt is (7 jaar).
nou sorry, mijn Aap heeft een Opa en Oma'squote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:27 schreef FANN het volgende:
Ik had het topic geopend voor Opa's en Oma's om hun ervaringen te delen komen er allemaal
gasten met een mening
Misschien stonden die grootouders ook wel machteloos, je weet het niet, de moeder had iig ernstige psychische problemen. Zulke dingen blijven triest.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:28 schreef FANN het volgende:
[..]
ah.... ja dat was dus niet zijn Oma, had dat kind nog beter bij Oma op bezoek kunnen gaan
Kijk dat is dan weer de andere kantquote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:33 schreef sacha het volgende:
[..]
nou sorry, mijn Aap heeft een Opa en Oma's![]()
moet er niet aan denken dat die mensen enige inspraak krijgen
En als een verzuurde moeder de vader zwart maakt bij haar kinderen, waardoor ze de kant van hun moeder kiezen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:53 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik geef mijn kinderen (ik heb makkelijk praten, ze zijn volwassen) hun eigen keuze.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:35 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En als een verzuurde moeder de vader zwart maakt bij haar kinderen, waardoor ze de kant van hun moeder kiezen?
Gelukkig is het in Nederland anders geregeld.
Wij zien de opa en oma van onze kinderen niet meer, opa en oma hebben gelukkig nooit hun best gedaan daar verandering in te brengen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:33 schreef sacha het volgende:
[..]
nou sorry, mijn Aap heeft een Opa en Oma's![]()
moet er niet aan denken dat die mensen enige inspraak krijgen
Dat kan als ze volwassen zijn, maar het is dus niet zo dat je die keuze altijd aan de kinderen over kan laten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:36 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik geef mijn kinderen (ik heb makkelijk praten, ze zijn volwassen) hun eigen keuze.
Dat weet ik, daarom is een scheiding vaak een probleem wanneer de kinderen nog erg jong zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:36 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat kan als ze volwassen zijn, maar het is dus niet zo dat je die keuze altijd aan de kinderen over kan laten.
Omdat de ouders vaak niet in het belang van het kind kunnen denken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:38 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom is een scheiding vaak een probleem wanneer de kinderen nog erg jong zijn.
Ze gaan elkaar vaak over en weer zwart maken dat is jammer, voor een kind zijn beide ouders belangrijk zelfs als ze volwassen zijn, daarom moet je dat niet doen. Ik heb het nooit over hun moeder, zeker niet in negatieve zin, wat ik verder van haar denk is mijn zaak, daar hebben de kinderen niks aan om dat te weten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Omdat de ouders vaak niet in het belang van het kind kunnen denken.
Hoeveel opa's en oma's huppelen er op Fok rond, denk je?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:27 schreef FANN het volgende:
Ik had het topic geopend voor Opa's en Oma's om hun ervaringen te delen komen er allemaal
gasten met een mening
Weet ik veel... héél wat denk ik toch welquote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoeveel opa's en oma's huppelen er op Fok rond, denk je?
Ik ken er één, maar die gedraagt zich alsof ze ergens midden 20 is...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Weet ik veel... héél wat denk ik toch wel
gekkie!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Weet ik veel... héél wat denk ik toch wel
just me zeker?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken er één, maar die gedraagt zich alsof ze ergens midden 20 is...
Piet gedraagt zich ook wel eensquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |