Sterretjes staan je goed,D.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb alleen een complimentje aan mezelf gegeven
Oh... eh, voor jou alleen zou ik 4 eieren klutsen, zo'n klein bakkie Gr Yoghurt erbij,quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
heb je een recept? Wat yoghurt heb ik meestal wel, maar melk niet
Ja, en dat lag dan 3 huizen verderop bij de buren, het werd niet gejat, meer verwisseld...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:06 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat dingen uit tuinen gejat werden deden ze tijdens luilak?
Ik dacht dat luilak vooral het bekliederen van huizen was.
Oeps,sorry.quote:
Nah jah koop je een pakkiequote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Ah kijk, zelfrijzend bakmeel heb ik nog nooit in huis gehad
Eendjes voeren,kan ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Nah jah koop je een pakkie![]()
Dan weet je wel wat je voortaan met je oud brood kan doen
heb net het brood alvast uit de vriezer gehaaldquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Oh... eh, voor jou alleen zou ik 4 eieren klutsen, zo'n klein bakkie Gr Yoghurt erbij,
beetje Zelfrijzend bakmeel en beetje zout, je moet een beetje op gevoel doen hoor,
ik meet nooit dingen afgewoon een lekker beslagje maken.
De boterhammetjes door de helft snijden, is makkelijker met keren in de pan...
Olijfolie in pan, boterhammetje door beslag heen halen en bakker maar...
beslag moet een beetje dik zijn, dan komt er zo'n laagje over je hele
boterhamen tijdens het bakken zal je merken dat er af en toe een beetje
olijfolie bij moet, niet te hoog vuur...
En als ze klaar zijn, kan je ze zó eten, dat doen ze in Griekenland en dat doe ik ook
wel eens, maar soms doe ik er kaneelsuiker op, je hebt van die strooibusjes, die zijn handig,en dan zijn het net wentelteefjes dus
Jij melkt je logees?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:20 schreef Doedezemaar het volgende:
en soms heb ik een restje melk van logees
Verwisseld met andere dorpen, dus een heel uitgezoek waar de tuinbanken waren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, en dat lag dan 3 huizen verderop bij de buren, het werd niet gejat, meer verwisseld...
en er was ook een liedjes
LUILAK, BEDDEZAK...
de rest ben ik vergeten
Ga je de Griekse versie proberen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:21 schreef drakin het volgende:
[..]
heb net het brood alvast uit de vriezer gehaald
Nah... bij ons bleef het dan nog wel in de buurt, het meeste kon je terugvinden bij buren een paar huizenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:22 schreef drakin het volgende:
[..]
Verwisseld met andere dorpen, dus een heel uitgezoek waar de tuinbanken waren.
Dat verwisselen ken ik dus van oud en nieuw maar wel in een hele andere uithoek van Friesland, meer richting Groningen of Drenthe. Wel grappig dat er staat dat het van Friese oorsprong is terwijl hier het al ergens anders in het jaar is en op een plek het verst weg van west-Frieslandquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:14 schreef FANN het volgende:
Ah...![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luilak
Luilak of Looilak is een folkloristische viering op de zaterdag voor Pinksteren. De viering vindt vooral plaats in West-Friesland en enkele andere Hollandse plaatsen. Met Luilak worden oorspronkelijk langslapers en telaatkomers bespot en wakker gemaakt. Er wordt vrij algemeen uitgegaan dat het een viering is met een Friese oorsprong.
Een van de liedjes die traditioneel bij Luilak wordt gezongen, is:
"Luilak, beddezak.
Staat om negen uren op.
Negen uren, hallef tien,
heb je die luilak al gezien?".
Ik snap dat vrouwen het graag 'op z'n Grieks' doen, maar ik houd het toch op de ouderwetse manierquote:
Nee mijn versie, heb geen griekse yoghurt en ook geen olijfoliequote:
Jah, de wiki klopt niet altijd, want ik woonde niet in Frieslandquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:24 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat verwisselen ken ik dus van oud en nieuw maar wel in een hele andere uithoek van Friesland, meer richting Groningen of Drenthe. Wel grappig dat er staat dat het van Friese oorsprong is terwijl hier het al ergens anders in het jaar is en op een plek het verst weg van west-Friesland
Dat grapje is zoooooooo oud.... struikel niet over zijn baardquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:24 schreef D. het volgende:
[..]
Ik snap dat vrouwen het graag 'op z'n Grieks' doen, maar ik houd het toch op de ouderwetse manier
Je bakt altijd in boter?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee mijn versie, heb geen griekse yoghurt en ook geen olijfolie
Maar hier is het ook geen luilak, dat er toevallig ook verwisseld werd maakt het niet hetzelfdequote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Jah, de wiki klopt niet altijd, want ik woonde niet in Frieslandzo zie je maar weer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |