Dat gebeurd inderdaad ook zo vaak, elke week is het raak in Nederland!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:14 schreef Janneke141 het volgende:
. Er zijn blijkbaar een paar bataljons ME nodig om te zorgen dat er een potje gevoetbald kan worden zonder dat supportersgroepen elkaar de hersens in slaan, of de omliggende woonwijk en auto's gaan slopen.
Tel even de topics in je eigen forum, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zegt toch helemaal niemand?
jij beweert dat we helemaal wild gaan over Syriegangers rerwijl we de h00lies gewoon hun gang laten gaan
daarna toon je aan dat dat niet zo is
ik snap je punt niet echt
over welke periode?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tel even de topics in je eigen forum, zou ik zeggen.
Ik heb eerder het vermoeden dat ie op de verkeerde plek, op het verkeerde moment was, ik ken die gast goed genoeg om te weten dat het niet zo'n vechtlustig type is. Ik zal zijn FB eens effe checken straks, zal vast wel wat op te vinden zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:22 schreef sp3c het volgende:
dit keer wel blijkbaar
hij zal ervan geleerd hebben
Bij een ME charge houden ze echt geen rekening met toekijkers en daders.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
haha ik heb er eentje herkend, die met dat zwarte petje op en dat bebloede gezicht heeft vroeger bij mij op voetbal gezeten. Ik vind het alleen een beetje vaag hem zo aan te treffen op die foto, want hij is allerminst een hooligan, hooguit iemand die altijd op een afstandje staat te kijken, maar er zelf nooit in betrokken raakt.
Das een hele pijnlijke waarheid.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:25 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Bij een ME charge houden ze echt geen rekening met toekijkers en daders.
Helemaal gelijk, herken het zelf wel, maar altijd slim genoeg geweest om er bij weg te lopen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:25 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Bij een ME charge houden ze echt geen rekening met toekijkers en daders.
Genoeg met een uitkering die heengaan,quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nog zo'n idioot. Denk jij nu werkelijk dat iemand met een uitkering zich dit soort uitstapjes kan veroorloven? Enig idee wat een voetbalstadion bezoeken kost tegenwoordig, inclusief reizen, hapjes en drankjes? En dan in dit geval wss ook nog een een hotelletje erbij, aangezien ze er al een dag van tevoren waren.
Dit.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:27 schreef JDx het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, herken het zelf wel, maar altijd slim genoeg geweest om er bij weg te lopen.
Alleen las van een reporter ofzo dat ze echt geen kant op konden. Straten afgesloten en allemaal 1 kant op gedreven.
Maar die boete van 45K...overleef je die ook?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:27 schreef sp3c het volgende:
meestal roepen ze heel hard dat iedereen op moet zouten
dan moet je niet blijven rondhangen, dan zal hij ook niet gestraft zijn verder ... tik op je kop overleef je ook nog wel
Hooligans berokkenen hier meer schade dan de IS-figuren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, gewoon een idiote opmerking, samenleving ontwrichten nog wel, hoe vaak heb jij er zelf hinder van ondervonden?
Ja hoor Guido, het is al goed.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hooligans berokkenen hier meer schade dan de IS-figuren.
Dank u.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, hij zal niet zijn opgepakt omdat hij iedereen in toom probeerde te houden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
haha ik heb er eentje herkend, die met dat zwarte petje op en dat bebloede gezicht heeft vroeger bij mij op voetbal gezeten. Ik vind het alleen een beetje vaag hem zo aan te treffen op die foto, want hij is allerminst een hooligan, hooguit iemand die altijd op een afstandje staat te kijken, maar er zelf nooit in betrokken raakt.
Vooral pijnlijk voor de mensen die niet op tijd doorhebben dat ze op de verkeerde plek staan.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:52 schreef Jibberwism het volgende:
En nu de roma ultras er nog ff overheen lol. Steekpartijtje geweest.
Via via. Geen idee, maar zeer aannemelijk.quote:
Ik geloof je ook wel, ik probeer het alleen even bevestigd te krijgen, kan er zelf nog niks over vinden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:56 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Via via. Geen idee, maar zeer aannemelijk.
Ik zie dat het op een of andere fb pagina ook staat. Krijg net een screenshotje binnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof je ook wel, ik probeer het alleen even bevestigd te krijgen, kan er zelf nog niks over vinden.
In Italiaanse cellen hebben ze geen Playstation.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:06 schreef MakkieR het volgende:
Klopt het nou dat deze supporters een schikking hebben getroffen van 40.000 euro in plaats van een celstraf van 8 maanden in Italie? Als dat zo is, wat zijn het dan toch kneusjes die hooligans, het is maar acht maanden zitten, dacht dat die stoere lui wel wat meer waren gewend
haha paniekquote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
In Italiaanse cellen hebben ze geen Playstation.
Weet je wie er zijn opgepakt? Weet je wat ze voor verplichtingen hebben?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:06 schreef MakkieR het volgende:
Klopt het nou dat deze supporters een schikking hebben getroffen van 40.000 euro in plaats van een celstraf van 8 maanden in Italie? Als dat zo is, wat zijn het dan toch kneusjes die hooligans, het is maar acht maanden zitten, dacht dat die stoere lui wel wat meer waren gewend
Tsja, er zitten er ongetwijfeld een stel bij die het zich niet kunnen veroorloven om morgen niet op het werk te verschijnen, dan ben je toch sneller geneigd dit soort deals te sluiten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:13 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Weet je wie er zijn opgepakt? Weet je wat ze voor verplichtingen hebben?
Denk je dat je zelf meer mans bent? Pak ze aan dan!
wat praat je nou allemaal voor onzin joh. Wie zich brand, moet op de blaren zitten is mij altijd geleerd. Ga niet als een klein kind lopen janken als er acht maanden cel van jou wordt geëist.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:13 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Weet je wie er zijn opgepakt? Weet je wat ze voor verplichtingen hebben?
Denk je dat je zelf meer mans bent? Pak ze aan dan!
En als je baan op het spel staat? Of je eigen bedrijfje?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:16 schreef MakkieR het volgende:
[..]
wat praat je nou allemaal voor onzin joh. Wie zich brand, moet op de blaren zitten is mij altijd geleerd. Ga niet als een klein kind lopen janken als er acht maanden cel van jou wordt geëist.
denk je daar niet over na als je in de bus/vliegtuig stapt richting Rome?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
En als je baan op het spel staat? Of je eigen bedrijfje?
Je gaat meestal niet van dat soort rampscenario's uit nee. Als je daar met je zatte kop stenen en flessen naar de carabinieri gaat lopen gooien dan vraag je er om natuurlijk, maar je zal er maar eens per ongeluk tussen staan, helemaal niks doen, maar er toch tussenuit gepikt worden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
denk je daar niet over na als je in de bus/vliegtuig stapt richting Rome?
Misschien dat de straffen worden overgenomen door de Nederlandse justitie?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:21 schreef Modus het volgende:
Volgens een advocaat op Radio 1 vandaag waren de meeste arrestanten inmiddels al naar NL teruggestuurd en zou de kans dat Italië alsnog wat met de opgelegde straffen zou doen uitermate klein zijn, omdat die blijkbaar alleen op Italiaans grondgebied zouden gelden.
Hier terug te luisteren http://www.radio1.nl/item(...)iseerden%20Rome.html
Dat was te verwachten natuurlijk, volgens mij kunnen ze die lui niet zomaar van de ene op de andere dag opsluiten in een Italiaanse gevangenis. Wellicht mogen ze alleen nooit meer terug naar Italie aangezien ze dan alsnog de straf moeten uitzitten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:21 schreef Modus het volgende:
Volgens een advocaat op Radio 1 vandaag waren de meeste arrestanten inmiddels al naar NL teruggestuurd en zou de kans dat Italië alsnog wat met de opgelegde straffen zou doen uitermate klein zijn, omdat die blijkbaar alleen op Italiaans grondgebied zouden gelden.
Hier terug te luisteren http://www.radio1.nl/item(...)iseerden%20Rome.html
Ik hoor je te vaak, maar en als zeggen. Ieder mens is geboren met een gezond verstand en als je verstandig bent dan blijf je uit de buurt van dit soort relletjes, dat lijkt me allerminst moeilijk toe. Als toerist loop ik ook niet te etteren met politie als ik op vakantie ben, ik weet namelijk het gevolg.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je gaat meestal niet van dat soort rampscenario's uit nee. Als je daar met je zatte kop stenen en flessen naar de carabinieri gaat lopen gooien dan vraag je er om natuurlijk, maar je zal er maar eens per ongeluk tussen staan, helemaal niks doen, maar er toch tussenuit gepikt worden.
Wat ben je begripvol vandaag. Niet van je gewend.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dank u meneer.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ben je begripvol vandaag. Niet van je gewend.
Wie praat er nou onzin?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:16 schreef MakkieR het volgende:
[..]
wat praat je nou allemaal voor onzin joh. Wie zich brand, moet op de blaren zitten is mij altijd geleerd. Ga niet als een klein kind lopen janken als er acht maanden cel van jou wordt geëist.
De uitkering inhouden tot die 45000 betaald is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:00 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik vraag me af hoe ze denken die 45.000,00 ¤ denken te kunnen gaan ontvangen van die uitkeringstrekkers
Haha dat wordt niks ik krijg ook nog geld van zulke figuren, bijna 6000 euro duurde echt jaren, ging met ongeveer 50 euro per maand. Tot een bepaald deel waarvan je kan leven mogen ze alles houden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De uitkering inhouden tot die 45000 betaald is.
Uit en thuis. Zij niet hierheen en wedstrijd in Polen geen publiek. Zijn wel legia fans gekomen, maar zijn nauwelijks in Amsterdam geweest eigenlijk. Zitten bij hun vriendjes in den haag.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:57 schreef Hathor het volgende:
Klopt het trouwens dat die van Legia gisteren geweerd waren uit Amsterdam? Als dat zo is mogen ze daar hun handen dichtknijpen, als er een paar duizend van die Polen naar je stad komen, dan ga je pas echt wat meemaken.
eigen schuld, dikke bult.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar ging het alleen niet om. Nogal wiedes dat het je eigen schuld is als je daadwerkelijk iets gedaan hebt en gepakt bent.quote:
Word een troosteloze pot dan die uitwedstrijd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:02 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Uit en thuis. Zij niet hierheen en wedstrijd in Polen geen publiek. Zijn wel legia fans gekomen, maar zijn nauwelijks in Amsterdam geweest eigenlijk. Zitten bij hun vriendjes in den haag.
Nogal ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Word een troosteloze pot dan die uitwedstrijd.
En daarmee de dader compleet de vernieling in helpen waardoor die alleen maar crimineler wordt?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:27 schreef Poolhond39 het volgende:
Zouden ze in Nederland ook moeten doen: een boete van 10.000 - 50.000 euro voor ´kleinere misdrijven´ als vernielingen, geweld tegen de politie, zakkenrollen, winkeldiefstal e.d.
Dat werkt véél afschrikwekkender dan een boete van een paar honderd euro of 100 uurtjes schoffelen als taakstraf.
Je vraagt je af en toe echt af uit welk ei mensen gekropen komen hierquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarmee de dader compleet de vernieling in helpen waardoor die alleen maar crimineler wordt?
Nee, goed plan.
Het sleutelwoord in deze is proportionaliteit.
je moet wel een hele pauper zijn als je jezelf ervoor van een flatgebouw gooit jaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar die boete van 45K...overleef je die ook?
Zijn maar weinig mensen die meer dan 200 euro per maand kunnen missen hoor, zeker dat volk, als ik zo die foto's heb gezienquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
je moet wel een hele pauper zijn als je jezelf ervoor van een flatgebouw gooit ja
maar hetligt een beetje aan de termijn, als het binnen een maand betaald moet zijn is het voor de meeste mensen een lastig verhaal maar als je het in 10 jaar kunt afbetalen is het minder dan 400 per maand
moet je wel ff je voetbal via de illegale streams kijken dat wel maar je zal het heus overleven
daarom taat er politie van het vliegveld tot het stadion en terug als er notoire h00lies op bezoek komen terwijl er bij Syrie gangers op zijn hoogst een onopvallende waggie van de mivd staat te wachtenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
kreeg jij vroeger stickers ipv cijfers ofzoquote:
Het zijn van ondoordachte oplossingen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:34 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Je vraagt je af en toe echt af uit welk ei mensen gekropen komen hier
Niet doelend op jou.
Die ¤45000 is voorwaardelijkquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De uitkering inhouden tot die 45000 betaald is.
Zou je nog verbazen hoor. Vind het apart dat mensen zich dat blijkbaar echt niet kunnen voorstellen. Althans, het element van potentieel gewelddadige rivaliteit. Slopen is gewoon suf en een monument slopen is gewoon ronduit dom en laag.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn van ondoordachte oplossingen.
Het is nogal naïef te denken dat criminaliteit verdwijnt als je boetes maar hoog genoeg maakt.
Zo'n bedrag zal normale, rationele mensen tegenhouden. Maar normale, rationele mensen gaan al niet een stad in puin schoppen.
Je ziet het verkeerd. Ik hoop dat de hoogte van die boetes juist zo afschrikwekkend is, dat mensen het juist LATEN om in de fout te gaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarmee de dader compleet de vernieling in helpen waardoor die alleen maar crimineler wordt?
Nee, goed plan.
Het sleutelwoord in deze is proportionaliteit.
Ja, en zo werkt de menselijke psyche dus niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:52 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Ik hoop dat de hoogte van die boetes juist zo afschrikwekkend is, dat mensen het juist LATEN om in de fout te gaan.
We proberen nu al decennia-lang om met lage geldboetes en korte taakstrafjes de kleine criminaliteit aan te pakken. Blijkbaar helpt dit niet, gezien de misdaadstatistieken.
Je moet het zo zien: als één Achmed of één Wesley nu een boete van 40.000 euro krijgt voor een klein vergreep, laten hun vrienden het (hopelijk) wel in hun hoofd om niet een zelfde vergrijp te begaan.
Het is alleen niet proportioneel en als 1 die straf krijgt dient iedereen voor dat feit een soortgelijke straf te krijgen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:52 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Ik hoop dat de hoogte van die boetes juist zo afschrikwekkend is, dat mensen het juist LATEN om in de fout te gaan.
We proberen nu al decennia-lang om met lage geldboetes en korte taakstrafjes de kleine criminaliteit aan te pakken. Blijkbaar helpt dit niet, gezien de misdaadstatistieken.
Je moet het zo zien: als één Achmed of één Wesley nu een boete van 40.000 euro krijgt voor een klein vergreep, laten hun vrienden het (hopelijk) wel in hun hoofd om niet een zelfde vergrijp te begaan.
dit heeft echt niets met rivaliteit te maken, deze teams zijn elkaar in de afgelopen tien jaar wat, 1x tegengekomen?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:52 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Zou je nog verbazen hoor. Vind het apart dat mensen zich dat blijkbaar echt niet kunnen voorstellen. Althans, het element van potentieel gewelddadige rivaliteit. Slopen is gewoon suf en een monument slopen is gewoon ronduit dom en laag.
Je denkt nu echt te gemakkelijk, vind ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is nogal naïef te denken dat criminaliteit verdwijnt als je boetes maar hoog genoeg maakt.
Zo'n bedrag zal normale, rationele mensen tegenhouden. Maar normale, rationele mensen gaan al niet een stad in puin schoppen.
Die rivaliteit bedoel ik dan ook nietquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit heeft echt niets met rivaliteit te maken, deze teams zijn elkaar in de afgelopen tien jaar wat, 1x tegengekomen?
als het niet minder is ... als het om een echte goede ouderwetse rivaliteit gaat keur ik het nog af maar dan snap ik het beter maar daar is hier echt geen sprake van
gewoon baldadigheid en drank
of het moet gaan om wie de hardste harde kern heeft ofzo maar daar zit sowieso niemand op te wachten
Ja he meid.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Het is te hopen dat de Italiaanse politie een paar van die mongolen in de cel nog een paar keer hard aanpakt met de wapenstok, zo dat ze de rest van hun leven in een rolstoeltje zitten en enkel nog door een slangetje kunnen eten.
Heb liever dat ze nog wat kunnen verdienen in de bouw en belasting betalen dan dat.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Het is te hopen dat de Italiaanse politie een paar van die mongolen in de cel nog een paar keer hard aanpakt met de wapenstok, zo dat ze de rest van hun leven in een rolstoeltje zitten en enkel nog door een slangetje kunnen eten.
wat bedoel je dan wel?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:15 schreef Jibberwism het volgende:
[..]
Die rivaliteit bedoel ik dan ook niet
En zij zitten er wel op te wachten. Die rivaliteit bedoel ik idd.
Het is eigenlijk heel simpel, het is een status ding, het halen van het nieuws enzo, mijn pik is groter dan de jouwe, blah blah...veel meer moet je er niet achter zoeken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat bedoel je dan wel?
zo snapt idd niemand het
Natte vingerwerk, winkeliers die er zelf voor kiezen om hun tent op slot te gooien en daardoor inkomsten mis lopen en dan maar een random bedrag uit de duim zuigen. Zo lust ik er nog wel een.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:40 schreef Janneke141 het volgende:
'Schade Feyenoordrellen zeker drie miljoen'
Stuur de rekening maar naar de Kuip. Dan maar even een speler minder aankopen.
Ja, ik zou mijn winkel wel open houden als de winkelstraat een slagveld is tussen carabinieri en een paarhonderd dronken halve zolen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Natte vingerwerk, winkeliers die er zelf voor kiezen om hun tent op slot te gooien en daardoor inkomsten mis lopen en dan maar een random bedrag uit de duim zuigen. Zo lust ik er nog wel een.
Waarom hebben ze überhaupt vuurwerk bij hun?quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:41 schreef Inspireme het volgende:
De politie is toen op de groep gaan inslaan, waarop een reactie volgde van de fans die met vuurwerk en flessen gooiden."
Processen verbaal die vermelden dat de verdacht zich losrukte en uit het raam sprong van de 7e verdieping? Of struikelde en dat hele trappenhuis naar beneden vielquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Welke schade? Er lag alleen wat troep in, binnen 10 minuten weer schoon.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik zou mijn winkel wel open houden als de winkelstraat een slagveld is tussen carabinieri en een paarhonderd dronken halve zolen.
Die schade is er en die is veroorzaakt door het feestje dat deze 'supporters' daar hebben gebouwd. Of jij dat nu leuk vindt of niet.
De schade aan een middeleeuwse fontein is trouwens niet eens in geld uit te drukken.
Schoonmaakkosten, gesneuvelde inboedel, gesloopt straatmeubilair, kosten voor het gevangen zetten van de raddraaiers, kosten politie-inzet, gemiste omzet. Tel maar uit.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke schade? Er lag alleen wat troep in, binnen 10 minuten weer schoon.
Nooit voetbal gezien neem ik aan? dat is bijna traditie geworden in stadions vlak voor de wedstrijd, en in Italie zelf al helemaal. Die gasten hebben dat wss gewoon daar ter plekke gekocht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Waarom hebben ze überhaupt vuurwerk bij hun?
Oh ja, en niet te vergeten de jarenlange ontwrichting van de maatschappij.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schoonmaakkosten, gesneuvelde inboedel, gesloopt straatmeubilair, kosten voor het gevangen zetten van de raddraaiers, kosten politie-inzet, gemiste omzet. Tel maar uit.
Is het slopen van de binnenstad ook traditie?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nooit voetbal gezien neem ik aan? dat is bijna traditie geworden in stadions vlak voor de wedstrijd, en in Italie zelf al helemaal. Die gasten hebben dat wss gewoon daar ter plekke gekocht.
Ik zat er net nog even over na te denkenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nooit voetbal gezien neem ik aan? dat is bijna traditie geworden in stadions vlak voor de wedstrijd, en in Italie zelf al helemaal. Die gasten hebben dat wss gewoon daar ter plekke gekocht.
Hele stukken steen er uit gemeptquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke schade? Er lag alleen wat troep in, binnen 10 minuten weer schoon.
Ik denk dat het bij basketbal een groter probleem is, aangezien je daar in een afgesloten ruimte zit, maar ook daar is het traditie in bijna heel zuid Europa.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik zat er net nog even over na te denkenDacht nog 'volgens mij is dat toch normaler bij voetbal dan ik denk'.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:13 schreef Accursius het volgende:
Mooie fotoreportage op GeenStijl
http://gigapica.geenstijl(...)oord_fans_clash.html
Correct, de pakkans moet ook flink omhoogquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
Als je geen goed voorbeeld kan zijn, wees dan maar een afschrikwekkendquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandaar dan ook wss die torenhoge boetes.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:57 schreef Amarantha het volgende:
Op andere foto's zie je wel duidelijker dat er echt wel schade is aan dat fontein.
Ja de edit kwam laterquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat bedoel je dan wel?
zo snapt idd niemand het
edit: ow antwoord is al gegeven
die rivaliteit begrijp ik idd niet
Niet echt meer. Jaren 80 en 90 meer.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het slopen van de binnenstad ook traditie?
Als er 78 relschoppers zijn aangehouden, dan ben je met ¤ 45.000 per persoon al boven de 3½ miljoen euro.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:40 schreef Janneke141 het volgende:
'Schade Feyenoordrellen zeker drie miljoen'
Stuur de rekening maar naar de Kuip. Dan maar even een speler minder aankopen.
Die vent ligt nooit lekker met z'n dikke pokkel.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:55 schreef Amarantha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die ligt er niet echt lekker bij
3 miljoenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als er 78 relschoppers zijn aangehouden, dan ben je met ¤ 45.000 per persoon al boven de 3½ miljoen euro.
Dat is mooi dan. En voor het geld dat niet betaald wordt sturen ze maar een rekening naar de club.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als er 78 relschoppers zijn aangehouden, dan ben je met ¤ 45.000 per persoon al boven de 3½ miljoen euro.
Het gros zal bestaan uit behoorlijk rationele mensen die een hele sterke kick krijgen van dit soort toestanden, en het daarom heel rationeel blijven opzoeken. Zo heel abnormaal is die kick ook niet eens. De meeste hebben ook gewoon een fatsoenlijke baan, en velen een behoorlijk goede.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik sinds ik niet meer naar voetbal ga wel vaker agressieve uitspattingen heb, terwijl ik het vroeger elke week kwijt kon met een beetje schelden op je team omdat je achter stond.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gros zal bestaan uit behoorlijk rationele mensen die een hele sterke kick krijgen van dit soort toestanden, en het daarom heel rationeel blijven opzoeken. Zo heel abnormaal is die kick ook niet eens. De meeste hebben ook gewoon een fatsoenlijke baan, en velen een behoorlijk goede.
Ergo, zwaar straffen en pakkans vergrotenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gros zal bestaan uit behoorlijk rationele mensen die een hele sterke kick krijgen van dit soort toestanden, en het daarom heel rationeel blijven opzoeken. Zo heel abnormaal is die kick ook niet eens. De meeste hebben ook gewoon een fatsoenlijke baan, en velen een behoorlijk goede.
Voor de harde kern hoort het risico op gevangenisstraf erbij, en rellen in je eentje werkt niet zoals Koot ooit demonstreerde. Die huisvaders met hun baan heb je er ook bij nodig, dus als er eentje in de gevangenis belandt, wordt er gezorgd voor diens vaste lasten. Dat kost ze dan allemaal een paar procent van hun inkomen, maar dat is de kick wel waard. Verleng de straffen en verhoog de boetes, en het wordt al een stuk moeilijk om zo'n harde kern op die manier in stand te houden. Schiet er eens wat vaker eentje dood, en het wordt ook alweer minder aantrekkelijk.
Daarnaast gaat het niet alleen om wat werkt, maar is vergelding ook een zelfstandig strafdoel, het hoofddoel zelfs. Leedtoevoeging dus. Dus ongenadig hard straffen voor dat wat bewezen kan worden, en hou de anderen maar vast tot ze verklaard hebben wie wat heeft gedaan, anders kan er immers niet vastgesteld worden dat ze buiten de groepsaansprakelijkheid vallen. Als je dan een paar snipperdagen opneemt om naar een voetbalwedstrijd te gaan, en je komt pas een paar maanden later terug uit Italie ben je je baan kwijt. Met elke hooligan die dat treft wordt zo'n criminele organisatie verder verzwakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |