Gaap, relnicht wil ook weer wat zeggen hoor.quote:
Kan niet. De club kan alleen straf krijgen voor incidenten in het stadion.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:04 schreef whosvegas het volgende:
Achtelijke idioten
Keihard aanpakken
En Feyenoord zelf ook aanpakken, alle punten afnemen ofzo
http://www.telegraaf.nl/b(...)aspoorten_af___.htmlquote:'Pak paspoorten hooligans af'
AMSTERDAM -
De overheid zou paspoorten van voetbalsupporters die zich tijdens uit-wedstrijden misdragen, moeten afpakken. Dat heeft CDA-leider Buma voorgesteld in WNL-programma Vandaag de Dag.
Buma reageerde op de ravage die Feyenoordsupporters hebben aangericht in Rome. De CDA-leider zegt zich diep te schamen voor het gedrag van de Rotterdamse 'fans'. ,,Daarom paspoort afpakken zodat deze hooligans bij een volgende uit-wedstrijd in Nederland zitten en alleen de goedwillenden naar de wedstrijd kunnen."
In Italië is men woedend op de Feyenoordsupporters. Premier Renzi omschreef de meute als "barbaren". De Italiaanse minister-president eist excuses van Feyenoord. De Italiaanse autoriteiten hebben tientallen supporters opgepakt en in sommige gevallen veroordeeld tot celstraffen en geldboetes. Vrijdag staan er opnieuw 'fans' voor het hekje.
Goh, waarom zou hij zoiets nou zeggen?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)aspoorten_af___.html
Uiterst zinvol, met die open grenzen...
Zal vast níets met verkiezingen te maken hebben...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Goh, waarom zou hij zoiets nou zeggen?
Dan zou het eerlijker zijn om iedereen die er bij was 4500 te geven in plaats van 5 lui op te sluiten die ze hebben kunnen pakken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik vind de straffen niet buitenproportioneel. Als je niet flink bestraft, verandert er niets. Per persoon 45000 euro boete en een celstraf vind ik, gezien de vernielingen niet een gekke straf. Laat ze de rest van hun leven maar betalen. De schade aan de binnenstad zal men wel op feyenoord gaan verhalen, die dat mijn inziens ook weer op die supporters moet verhalen,
Ik ben bang dat de club ook weer een uitsluiting boven het hoofd hangt. Als club zou ik die supporters ook nog een levenslang stadionverbod geven. In Nederland hebben we toch ook snelrecht met ou en nieuw tegenwoordig? Een noviteit is het dus niet. Er komt nog bij dat deze straffen en de aanpak van de itialianen bekend was en zeer uitgebreid gecommuniceerd. Hoezo dom om dan toch te gaan rellen. ... !!,
Hooligans op 1 lijn zetten met jihadgangers die mensen onthoofden gaat wat ver he, die kerel moet niet zo populistisch praten. En als je het paspoort moet gaan afpakken van iedereen die zich misdraagt in het buitenland dan kan je bezig blijven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)aspoorten_af___.html
Uiterst zinvol, met die open grenzen...
Naast dat het domweg onmogelijk is. Door de invoering van de id-plicht, door o.a. zijn eigen partijtje.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hooligans op 1 lijn zetten met jihadgangers die mensen onthoofden gaat wat ver he, die kerel moet niet zo populistisch praten. En als je het paspoort moet gaan afpakken van iedereen die zich misdraagt in het buitenland dan kan je bezig blijven.
Dit. Die mensen hebben recht op een fatsoenlijke juridische procedure, de straffen zijn buiten proportie. Als ze daartegen in beroep gaan zal er uiteindelijk ook wel weinig van overblijven. Ik snap dat die Italianen boos zijn, maar als in een rechtsstaat onderbuikgevoelens de strafmaat gaan bepalen dan ben je een grotere barbaar dan degene die je de straf oplegtquote:Op donderdag 19 februari 2015 23:07 schreef ehouse het volgende:
Idiote supporters, maar die straffen zijn ook buiten proportie. Dat niemand daar een kritische noot bijzet. Lijkt op totale willekeur en ook wel een grillige totalitair systeem. Je zou er maar gewoon tussen staan als supporter er vervolgens een monsterboete krijgen omdat je aan het "rellen was". Zelfs al had je een fles gegooid. Gewoon overdreven.
Nee. Is het niet. Italië kent een lange traditie met voetbalrellen en daar zijn wetten op gebaseerd. Het is gewoon een keer over als alles niet werkt. Laat die mongolen maar bloeden voor een jaartje of 25. Potje voetbal kijken is niet hetzelfde als je neus volstoppen en in een vreemde stad, je levensfrustraties botvieren op agenten. Ook niet de eerste of tweede keer dat 'fantastische' legioen zich laat gelden in europa.quote:
Gewoon niet tussen staan, gek.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:07 schreef ehouse het volgende:
Je zou er maar gewoon tussen staan als supporter er vervolgens een monsterboete krijgen omdat je aan het "rellen was". Zelfs al had je een fles gegooid. Gewoon overdreven.
Dit. Weglopen zodra het eerste flesje door de lucht gaat. Ander pleintje zoeken. Wees gewoon wijs.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gewoon niet tussen staan, gek.
Nogmaals, met scherp schieten op die varkens. Voorkomen is beter dan genezen.
Harder. De rest werkt namelijk niet bij die doorgesnoven gasten. .quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:04 schreef JDx het volgende:
Hooligans moet je keihard aanpakken, maar gewoon net zo als ieder ander mens.
Diezelfde gasten rellen ook in het weekend buiten een cafe, wat is het verschil? Omdat er nu toevallig op die dag een voetbalwedstrijd is moeten ze opeens harder aangepakt worden? Wat heeft die voetbalwedstrijd met die lui te maken, helemaal niets.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Harder. De rest werkt namelijk niet bij die doorgesnoven gasten. .
Omdat het idioten zijn die in een vreemde stad aan het rellen zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:04 schreef JDx het volgende:
dit zijn gewoon idioten die in een stad aan het rellen zijn, waarom krijgen ze nu van die absurde straffen opgelegd, volgens mij is dat alleen maar om af te schrikken
Ik mag hopen van wel!quote:als ik op vakantie ben en ik kom in een ruzie terecht of dronken een flesje tegen een monument aan gooi, krijg ik dan ook meteen zo'n hoge boete, en een celstraf?
Wel, goed voorbeeld doet volgen. Dit is een goed voorbeeld.quote:Hooligans moet je keihard aanpakken, maar gewoon net zo als ieder ander mens.
Dit heeft niets met i.... te maken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:59 schreef El_Matador het volgende:
Dit heeft niets met voetbal te maken.
Als voetballiefhebber, distantieer ik me hiervan.
Ik zag laatst op wegmisbruikers ofzo een getint figuur die aangehouden werd in een dikke auto en even zijn openstaande boete van duizenden euro's contant aftikte en lachend weer weg ging.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Harder. De rest werkt namelijk niet bij die doorgesnoven gasten. .
Probeer je dit barbarenfeestje nu te bagatelliseren door over 'getinte figuren' te beginnen?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:11 schreef JDx het volgende:
Ik zag laatst op wegmisbruikers ofzo een getint figuur die aangehouden werd in een dikke auto en even zijn openstaande boete van duizenden euro's contant aftikte en lachend weer weg ging.
Daar werkt zo'n boete ook niet, ik ben dus van mening dat we maar iedere getinte gast in een dure auto een boete van 16.000 euro moeten geven voor te hard rijden. Oh nee dat kan niet...
Het gaat hier om racisme en discriminatie, ik vind die boete's prima hoor, maar geef ze dan wel aan iedereen, niet om anderen af te schrikken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Probeer je dit barbarenfeestje nu te bagatelliseren door over 'getinte figuren' te beginnen?
Ik heb hier geen negers of huismoeders met flessen bier naar de politie zien gooien, dus het punt dat je wilt maken ontgaat me volkomen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:14 schreef JDx het volgende:
Het gaat hier om racisme en discriminatie, ik vind die boete's prima hoor, maar geef ze dan wel aan iedereen, niet om anderen af te schrikken.
Je kan mensen niet verschillend berechten, zwart of wit, hooligan of huismoeder.
NWS / Bekladden Colosseum: 20.000 euro boetequote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:04 schreef JDx het volgende:
, als ik op vakantie ben en ik kom in een ruzie terecht of dronken een flesje tegen een monument aan gooi, krijg ik dan ook meteen zo'n hoge boete, en een celstraf?
Oeps,quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
NWS / Bekladden Colosseum: 20.000 euro boete
Ja.
Ze moeten die mongolen 10 jaar slavenarbeid laten verrichten in de zilvermijnen. Dan leren ze het wel af. 45K is een schijntje, en zal waarschijnlijk wel door de Nederlandse belastingbetaler opgehoest mogen worden.quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
Brengt Rutte wel op een idee hč.
Maar belachelijk natuurlijk, je kunt die gasten best een flinke tik uitdelen, maar 45K¤?
Proportionaliteit, kent men dat niet in Italië?
Oh wow, nou volkomen terecht dan, je moet met je poten van andermans spullen afblijven. Als die straffen daar normaal zijn dan is het goed.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
NWS / Bekladden Colosseum: 20.000 euro boete
Ja.
De meeste mensen zijn te dom om iets af te lerenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze moeten die mongolen 10 jaar slavenarbeid laten verrichten in de zilvermijnen. Dan leren ze het wel af. 45K is een schijntje, en zal waarschijnlijk wel door de Nederlandse belastingbetaler opgehoest mogen worden.
het verschil zit in de kwantiteit lijkt mequote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:08 schreef JDx het volgende:
[..]
Diezelfde gasten rellen ook in het weekend buiten een cafe, wat is het verschil? Omdat er nu toevallig op die dag een voetbalwedstrijd is moeten ze opeens harder aangepakt worden? Wat heeft die voetbalwedstrijd met die lui te maken, helemaal niets.
Pak dan iedereen keihard aan, ongeacht of er die dag een wedstrijd is.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:52 schreef Janneke141 het volgende:
Nutteloze boete, die kunnen ze toch niet betalen. We lopen allemaal op een hoop voor een handje vol Syriëgangers, maar een groep mensen die al decennia de samenleving ontwricht mag dat gewoon blijven doen omdat voetbal zogenaamd belangrijk zou zijn voor de samenleving. Als het zo belangrijk is, dan mogen ze er wel wat voorzichtiger mee omgaan.
Oh sorry, gevoelig puntje?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:58 schreef Downwards het volgende:
[..]
Kon je niet nog meer overdrijven om een belachelijk punt te maken?
Jij bent echt nog dommer dan de gemiddelde hooligan die ik ken. En dat is een prestatiequote:
Nee, gewoon een idiote opmerking, samenleving ontwrichten nog wel, hoe vaak heb jij er zelf hinder van ondervonden?quote:
De randverschijnselen van voetbalwedstrijden hebben veel meer impact op de gemiddelde inwoner van Nederland en kosten bovendien een veelvoud. Dat is hypocriet en mag best worden benoemd. Maar ik snap dat de doelgroep dat niet graag hoort.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:02 schreef sp3c het volgende:
sowieso een beetje mallotig om hier die Syriegangers nog bij te moeten halen
Ik keur voetbalgeweld ook af, maar hooligans die in Nederland de samenleving al decennialang ontwrichten? Dat is te bespottelijk voor woorden en zou ook veel teveel eer zijn.quote:
Nog zo'n idioot. Denk jij nu werkelijk dat iemand met een uitkering zich dit soort uitstapjes kan veroorloven? Enig idee wat een voetbalstadion bezoeken kost tegenwoordig, inclusief reizen, hapjes en drankjes? En dan in dit geval wss ook nog een een hotelletje erbij, aangezien ze er al een dag van tevoren waren.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:00 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik vraag me af hoe ze denken die 45.000,00 ¤ denken te kunnen gaan ontvangen van die uitkeringstrekkers
350 euro maxquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nog zo'n idioot. Denk jij nu werkelijk dat iemand met een uitkering zich dit soort uitstapjes kan veroorloven? Enig idee waht een voetbalstadion bezoeken kost tegenwoordig, inclusief reizen, hapjes en drankjes? En dan in dit geval wss ook nog een een hotelletje erbij, aangezien ze er al een dag van tevoren waren.
Zwart bijklussen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nog zo'n idioot. Denk jij nu werkelijk dat iemand met een uitkering zich dit soort uitstapjes kan veroorloven? Enig idee wat een voetbalstadion bezoeken kost tegenwoordig, inclusief reizen, hapjes en drankjes? En dan in dit geval wss ook nog een een hotelletje erbij, aangezien ze er al een dag van tevoren waren.
Uitkering plus zwartwerken/groene vingers gebruiken snap je dat niet?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nog zo'n idioot. Denk jij nu werkelijk dat iemand met een uitkering zich dit soort uitstapjes kan veroorloven? Enig idee waht een voetbalstadion bezoeken kost tegenwoordig, inclusief reizen, hapjes en drankjes? En dan in dit geval wss ook nog een een hotelletje erbij, aangezien ze er al een dag van tevoren waren.
ik moest een beetje lachen omdat het hier lijkt alsof ik zeg dat het helemaal geen impact heeft op de samenleving terwijl ik dat helemaal niet zeiquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De randverschijnselen van voetbalwedstrijden hebben veel meer impact op de gemiddelde inwoner van Nederland en kosten bovendien een veelvoud. Dat is hypocriet en mag best worden benoemd. Maar ik snap dat de doelgroep dat niet graag hoort.
Als je hier iemand wil overvallen, moet je dat doen tijdens een wedstrijd van NEC. In de verste verte geen agent te vinden, want die staan in een cordon om het stadion. Maar verder heeft het helemaal geen impact hoor. Als ze verliezen worden er ook helemaal geen vernielingen aangericht.
Dat zal ongetwijfeld voorkomen. Net zoals er mensen betrokken zijn bij voetbalrellen die 50 uur in de week op kantoor zitten en in de zomer naar Amerika op vakantie gaan.quote:
Precies. De veiligheid rondom voetbalwedstrijden kost kapitalen die door de samenleving mogen worden betaald. Er zijn blijkbaar een paar bataljons ME nodig om te zorgen dat er een potje gevoetbald kan worden zonder dat supportersgroepen elkaar de hersens in slaan, of de omliggende woonwijk en auto's gaan slopen. Maar verder heeft het écht geen impact op de samenleving hoor. Dat zie ik echt verkeerd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik moest een beetje lachen omdat het hier lijkt alsof ik zeg dat het helemaal geen impact heeft op de samenleving terwijl ik dat helemaal niet zei![]()
de vergelijking met de syriegangers is nog steeds mallotig, er gaat een stuk minder geld en aandacht naar het ''bestrijden'' van die figuren dan naar het uitbannen van de relh00lie
je geeft gvd zelf al een voorbeeld![]()
dat zegt toch helemaal niemand?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. De veiligheid rondom voetbalwedstrijden kost kapitalen die door de samenleving mogen worden betaald. Er zijn blijkbaar een paar bataljons ME nodig om te zorgen dat er een potje gevoetbald kan worden zonder dat supportersgroepen elkaar de hersens in slaan, of de omliggende woonwijk en auto's gaan slopen. Maar verder heeft het écht geen impact op de samenleving hoor. Dat zie ik echt verkeerd.
haha ik heb er eentje herkend, die met dat zwarte petje op en dat bebloede gezicht heeft vroeger bij mij op voetbal gezeten. Ik vind het alleen een beetje vaag hem zo aan te treffen op die foto, want hij is allerminst een hooligan, hooguit iemand die altijd op een afstandje staat te kijken, maar er zelf nooit in betrokken raakt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:13 schreef Accursius het volgende:
Mooie fotoreportage op GeenStijl
http://gigapica.geenstijl(...)oord_fans_clash.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |