quote:Supporters Feyenoord krijgen 45.000 euro boete in Rome
De Italiaanse rechter heeft acht van de 23 opgepakte supporters van Feyenoord een boete gegeven van 45.000 euro. Ook kregen ze een stadionverbod in Rome opgelegd en moeten de stad direct verlaten. Dat meldt RTL Nieuws donderdag.
Woensdagavond werden de supporters, allen tussen de 20 en 28 jaar oud, in Rome opgepakt na openbare dronkenschap en het gooien van flessen naar de politie. Ook zouden ze tegen monumenten op het plein Campo dei Fiori hebben geplast.
In eerste instantie kregen de supporters zes maanden cel, maar deze straf werd omgezet in boetes van 45.000 euro. RTL Nieuws meldt dat men in Italië zwaar bestraft wordt voor vandalisme aan historische monumenten.
De supporters worden donderdagmiddag onder begeleiding naar het vliegveld gebracht en moeten de stad dus verlaten. Vijftien opgepakte supporters worden naar alle waarschijnlijkheid ook snel berecht.
Uitgewisseld
Het Openbaar Ministerie in Rotterdam meldt aan NU.nl dat informatie over zulke incidenten waarbij supporters betrokken zijn "in de regel uitgewisseld worden".
De supporters komen dan in het voetbalvolgsysteem van de Nederlandse politie, justitie en KNVB terecht, waarna ze ook in Rotterdam een stadionverbod opgelegd kunnen krijgen.
AS Roma
De supporters zijn in Rome voor de heenwedstrijd van Feyenoord tegen AS Roma donderdagavond om 19.00 uur in de Europa League. Zo'n zesduizend fans van de Rotterdamse club zijn naar de Italiaanse hoofdstad afgereisd.
Dat lijkt me logisch.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
Ik neem aan dat het de schuld van de politie is en dat de supporters wederom weinig te verwijten valt
Ik denk dat Joeri Kievits er wel een mooi boek over kan schrijven.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
Ik neem aan dat het de schuld van de politie is en dat de supporters wederom weinig te verwijten valt
Dat roep ik al jarenquote:
Haha.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:06 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las net dat sommigen hun verblijf in Italië met 16 maanden mogen verlengen, naast de boete van 45.000.
Is cultuur, ligt aan de opvoeding en zo..quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
Droevig hoe deze figuren hun club weer in diskrediet brengen.
Hoop dat de Italiaanse rechters niet te willekeurig te werk gaan met het opleggen van dit soort straffenquote:Op donderdag 19 februari 2015 19:06 schreef StateOfMind het volgende:
Ik las net dat sommigen hun verblijf in Italië met 16 maanden mogen verlengen, naast de boete van 45.000.
snelrecht?quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:18 schreef vaarsuvius het volgende:
EEN CIVIELE RECHTSZAAK IN ITALIE DUURT GEMIDDELD 8 JAAR omdat ze nog in de jaren 60 leven qua bureaucratie en gebrek aan IT....
hoe krijgen ze dit voor elkaar in 1 dag???????/
Doe niet zo dom kerel. Feyenoord is hier noch verantwoordelijk noch aansprakelijk voor.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:04 schreef whosvegas het volgende:
En Feyenoord zelf ook aanpakken, alle punten afnemen ofzo
Die kunnen er weinig aan doen lijkt me.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:04 schreef whosvegas het volgende:
Achtelijke idioten
Keihard aanpakken
Italie kent wel een baar beruchte hooligan groepen die regelmatig los gaan, Milan, Roma, Lazio, Juventus, Fiorentina om maar eens even een greep te doen. Dus die boetes en straffen zijn geen al te hoge drempel.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:33 schreef YuckFou het volgende:
Weet iemand hoe het met Italiaanse hooligans gesteld is?
Als dat weinig voorkomt denk ik dat zo'n boete wellicht werkt....
5 jaar uitsluiting van alle europese toernooien. Niet de eerste keer dat 'het legioen' (quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:04 schreef whosvegas het volgende:
Achtelijke idioten
Keihard aanpakken
Naja, als niets helpt na jarenlange voetbalrellen en dergelijke. Italië kent een lange historie hiermee. Misschien de evolutie die hier uit is gekomen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
Brengt Rutte wel op een idee hè.
Maar belachelijk natuurlijk, je kunt die gasten best een flinke tik uitdelen, maar 45K¤?
Proportionaliteit, kent men dat niet in Italië?
Misschien dat het in de holle doorgesnoven kopjes doordringt dat hun bavianengedrag ongewenst is?quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:07 schreef ehouse het volgende:
Idiote supporters, maar die straffen zijn ook buiten proportie. Dat niemand daar een kritische noot bijzet. Lijkt op totale willekeur en ook wel een grillige totalitair systeem. Je zou er maar gewoon tussen staan als supporter er vervolgens een monsterboete krijgen omdat je aan het "rellen was". Zelfs al had je een fles gegooid. Gewoon overdreven.
Dit.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:07 schreef ehouse het volgende:
Idiote supporters, maar die straffen zijn ook buiten proportie. Dat niemand daar een kritische noot bijzet. Lijkt op totale willekeur en ook wel een grillige totalitair systeem. Je zou er maar gewoon tussen staan als supporter er vervolgens een monsterboete krijgen omdat je aan het "rellen was". Zelfs al had je een fles gegooid. Gewoon overdreven.
Snelrecht hè. Net zoals met de rellen in London, een justitie die voorbeeld wil stellen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:07 schreef ehouse het volgende:
Gebrek aan correctie speelt sowieso een rol, dat is zeker.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Is cultuur, ligt aan de opvoeding en zo..
Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook klopt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Snelrecht hè. Net zoals met de rellen in London, een justitie die voorbeeld wil stellen.
Ik vind de straffen niet buitenproportioneel. Als je niet flink bestraft, verandert er niets. Per persoon 45000 euro boete en een celstraf vind ik, gezien de vernielingen niet een gekke straf. Laat ze de rest van hun leven maar betalen. De schade aan de binnenstad zal men wel op feyenoord gaan verhalen, die dat mijn inziens ook weer op die supporters moet verhalen,quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:07 schreef ehouse het volgende:
Dat ja.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:07 schreef ehouse het volgende:
Je zou er maar gewoon tussen staan als supporter er vervolgens een monsterboete krijgen omdat je aan het "rellen was". Zelfs al had je een fles gegooid. Gewoon overdreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |