Waarom hebben ze überhaupt vuurwerk bij hun?quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:41 schreef Inspireme het volgende:
De politie is toen op de groep gaan inslaan, waarop een reactie volgde van de fans die met vuurwerk en flessen gooiden."
Processen verbaal die vermelden dat de verdacht zich losrukte en uit het raam sprong van de 7e verdieping? Of struikelde en dat hele trappenhuis naar beneden vielquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Het is te hopen dat de Italiaanse politie een paar van die mongolen in de cel nog een paar keer hard aanpakt met de wapenstok, zo dat ze de rest van hun leven in een rolstoeltje zitten en enkel nog door een slangetje kunnen eten.
Welke schade? Er lag alleen wat troep in, binnen 10 minuten weer schoon.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik zou mijn winkel wel open houden als de winkelstraat een slagveld is tussen carabinieri en een paarhonderd dronken halve zolen.
Die schade is er en die is veroorzaakt door het feestje dat deze 'supporters' daar hebben gebouwd. Of jij dat nu leuk vindt of niet.
De schade aan een middeleeuwse fontein is trouwens niet eens in geld uit te drukken.
Schoonmaakkosten, gesneuvelde inboedel, gesloopt straatmeubilair, kosten voor het gevangen zetten van de raddraaiers, kosten politie-inzet, gemiste omzet. Tel maar uit.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke schade? Er lag alleen wat troep in, binnen 10 minuten weer schoon.
Nooit voetbal gezien neem ik aan? dat is bijna traditie geworden in stadions vlak voor de wedstrijd, en in Italie zelf al helemaal. Die gasten hebben dat wss gewoon daar ter plekke gekocht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Waarom hebben ze überhaupt vuurwerk bij hun?
Oh ja, en niet te vergeten de jarenlange ontwrichting van de maatschappij.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schoonmaakkosten, gesneuvelde inboedel, gesloopt straatmeubilair, kosten voor het gevangen zetten van de raddraaiers, kosten politie-inzet, gemiste omzet. Tel maar uit.
Is het slopen van de binnenstad ook traditie?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nooit voetbal gezien neem ik aan? dat is bijna traditie geworden in stadions vlak voor de wedstrijd, en in Italie zelf al helemaal. Die gasten hebben dat wss gewoon daar ter plekke gekocht.
Ik zat er net nog even over na te denkenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nooit voetbal gezien neem ik aan? dat is bijna traditie geworden in stadions vlak voor de wedstrijd, en in Italie zelf al helemaal. Die gasten hebben dat wss gewoon daar ter plekke gekocht.
Hele stukken steen er uit gemeptquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke schade? Er lag alleen wat troep in, binnen 10 minuten weer schoon.
Ik denk dat het bij basketbal een groter probleem is, aangezien je daar in een afgesloten ruimte zit, maar ook daar is het traditie in bijna heel zuid Europa.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik zat er net nog even over na te denkenDacht nog 'volgens mij is dat toch normaler bij voetbal dan ik denk'.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:13 schreef Accursius het volgende:
Mooie fotoreportage op GeenStijl
http://gigapica.geenstijl(...)oord_fans_clash.html
Correct, de pakkans moet ook flink omhoogquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
Het is nogal naïef te denken dat criminaliteit verdwijnt als je boetes maar hoog genoeg maakt.
Als je geen goed voorbeeld kan zijn, wees dan maar een afschrikwekkendquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarmee de dader compleet de vernieling in helpen waardoor die alleen maar crimineler wordt?
Vandaar dan ook wss die torenhoge boetes.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:57 schreef Amarantha het volgende:
Op andere foto's zie je wel duidelijker dat er echt wel schade is aan dat fontein.
Ja de edit kwam laterquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat bedoel je dan wel?
zo snapt idd niemand het
edit: ow antwoord is al gegeven
die rivaliteit begrijp ik idd niet
Niet echt meer. Jaren 80 en 90 meer.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is het slopen van de binnenstad ook traditie?
Als er 78 relschoppers zijn aangehouden, dan ben je met ¤ 45.000 per persoon al boven de 3½ miljoen euro.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:40 schreef Janneke141 het volgende:
'Schade Feyenoordrellen zeker drie miljoen'
Stuur de rekening maar naar de Kuip. Dan maar even een speler minder aankopen.
Die vent ligt nooit lekker met z'n dikke pokkel.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:55 schreef Amarantha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die ligt er niet echt lekker bij
3 miljoenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als er 78 relschoppers zijn aangehouden, dan ben je met ¤ 45.000 per persoon al boven de 3½ miljoen euro.
Dat is mooi dan. En voor het geld dat niet betaald wordt sturen ze maar een rekening naar de club.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als er 78 relschoppers zijn aangehouden, dan ben je met ¤ 45.000 per persoon al boven de 3½ miljoen euro.
Het gros zal bestaan uit behoorlijk rationele mensen die een hele sterke kick krijgen van dit soort toestanden, en het daarom heel rationeel blijven opzoeken. Zo heel abnormaal is die kick ook niet eens. De meeste hebben ook gewoon een fatsoenlijke baan, en velen een behoorlijk goede.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn van ondoordachte oplossingen.
Het is nogal naïef te denken dat criminaliteit verdwijnt als je boetes maar hoog genoeg maakt.
Zo'n bedrag zal normale, rationele mensen tegenhouden. Maar normale, rationele mensen gaan al niet een stad in puin schoppen.
Ik moet zeggen dat ik sinds ik niet meer naar voetbal ga wel vaker agressieve uitspattingen heb, terwijl ik het vroeger elke week kwijt kon met een beetje schelden op je team omdat je achter stond.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gros zal bestaan uit behoorlijk rationele mensen die een hele sterke kick krijgen van dit soort toestanden, en het daarom heel rationeel blijven opzoeken. Zo heel abnormaal is die kick ook niet eens. De meeste hebben ook gewoon een fatsoenlijke baan, en velen een behoorlijk goede.
Ergo, zwaar straffen en pakkans vergrotenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gros zal bestaan uit behoorlijk rationele mensen die een hele sterke kick krijgen van dit soort toestanden, en het daarom heel rationeel blijven opzoeken. Zo heel abnormaal is die kick ook niet eens. De meeste hebben ook gewoon een fatsoenlijke baan, en velen een behoorlijk goede.
Voor de harde kern hoort het risico op gevangenisstraf erbij, en rellen in je eentje werkt niet zoals Koot ooit demonstreerde. Die huisvaders met hun baan heb je er ook bij nodig, dus als er eentje in de gevangenis belandt, wordt er gezorgd voor diens vaste lasten. Dat kost ze dan allemaal een paar procent van hun inkomen, maar dat is de kick wel waard. Verleng de straffen en verhoog de boetes, en het wordt al een stuk moeilijk om zo'n harde kern op die manier in stand te houden. Schiet er eens wat vaker eentje dood, en het wordt ook alweer minder aantrekkelijk.
Daarnaast gaat het niet alleen om wat werkt, maar is vergelding ook een zelfstandig strafdoel, het hoofddoel zelfs. Leedtoevoeging dus. Dus ongenadig hard straffen voor dat wat bewezen kan worden, en hou de anderen maar vast tot ze verklaard hebben wie wat heeft gedaan, anders kan er immers niet vastgesteld worden dat ze buiten de groepsaansprakelijkheid vallen. Als je dan een paar snipperdagen opneemt om naar een voetbalwedstrijd te gaan, en je komt pas een paar maanden later terug uit Italie ben je je baan kwijt. Met elke hooligan die dat treft wordt zo'n criminele organisatie verder verzwakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |