Je stelt net dat je iemand desnoods wilt kunnen dwingen of verbieden abortus te ondergaan, hoezo keuze van beide ouders als je iemand tot een abortus wilt kunnen dwingen of een abortus wilt kunnen verbieden?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
*zucht* hoe vaak moet ik nog zeggen, keuze bij beide ouders?
Als je samen, met hulp eventueel, er uit komt, is er geen dwang.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je stelt net dat je iemand desnoods wilt kunnen dwingen of verbieden abortus te ondergaan, hoezo keuze van beide ouders als je iemand tot een abortus wilt kunnen dwingen of een abortus wilt kunnen verbieden?
Hij kan zijn verantwoordelijkheid niet meer nemen nee. Dus dan moet je hem maar ook gelijk opzadelen met een kind. Strak plan..quote:Op zondag 15 februari 2015 17:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hij kan zijn verantwoordelijkheid al niet meer nemen, dat punt is voorbij als zij zwanger is.
En als zij de zwangerschap wel wil voortzetten en hij niet, dan had zijn z'n verantwoordelijkheid maar moeten nemen toen hij dat nog wel kon doen.
Maar als je er niet samen uitkomt dan vind je dwang geen probleem....quote:Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als je samen, met hulp eventueel, er uit komt, is er geen dwang.
Dan zoek je hulp buiten die twee mensen.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als je er niet samen uitkomt dan vind je dwang geen probleem....
Het ging er inmiddels om dat een kind volgens Babylon zelfs niet ter wereld zou moeten komen als de moeder het wel wilde maar de vader niet....quote:Op zondag 15 februari 2015 17:19 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Hij kan zijn verantwoordelijkheid niet meer nemen nee. Dus dan moet je hem maar ook gelijk opzadelen met een kind. Strak plan..
Dat was helemaal niet volgens stbabylonquote:Op zondag 15 februari 2015 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging er inmiddels om dat een kind volgens Babylon zelfs niet ter wereld zou moeten komen als de moeder het wel wilde maar de vader niet....
Nee, je hebt het antwoord al gegeven, je vindt een abortus afdwingen geen probleem.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan zoek je hulp buiten die twee mensen.
Ik weet wat je wil horen, en je kunt je vraag nog wel op 100 verschillende manieren stellen, ik ga niet het antwoord geven dat je wil.
Ja, ik heb het dus dan ook niet over situatie's waar mannen hem peren. Mocht toch wel duidelijk zijnquote:Op zondag 15 februari 2015 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je hebt het antwoord al gegeven, je vindt een abortus afdwingen geen probleem.
Daarbij ga je er vanuit dat het mensen zijn die bij zo'n meningsverschil nog on speaking terms zijn, terwijl er mannen zat zijn die hem gewoon smeren als de situatie ontstaat en het meningsverschil over het al dan niet voortzetten van de zwangerschap er is.
Als iemand perongelijk zwanger wordt, dus zonder schuld, dan zitten beide met de gebakken peren.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:06 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat ze een pot is of wordt.. Man man man..
Maar goed. Ik heb het elke keer over als een vrouw per ongeluk zwanger wordt, schuldvraag even los daarvan
maar hey, dat is te ingewikkeld. Man steekt zn lul d'r in, dus die moet maar op de blaren zitten.. Sommige mensen...
Jij denkt serieus dat je mensen niet onterecht een schuldgevoel aan kan praten?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Een schuldgevoel aangepraat krijgen, lukt alleen maar als die persoon zelf ook al ergens denkt dat wat ze deed, niet helemaal correct was, of in overeenstemming met haar eigen gevoelens.
En wellicht is 'ikweetzelf' iemand die van mening is dat een zwangerschap niet afgebroken dient te worden omdat de vrouw 'de makkelijke uitweg' kiest. Aangezien je met zo'n opmerking (en dat waren haar eigen woorden) toch wel insinueert dat je beslissing niet in de eerste plaats gebaseerd is op wat voor een (kwaliteit van) leven je een kind kan geven, maar eerder op wat op dat moment het handigste is voor de vrouw / ouders.
En terwijl ik dit typ denk ik .. mjah, als je je prioriteiten zodanig ordent, is het wellicht ook maar beter dat er geen kind van komt.
Dat is natuurlijk onzin.. Er zijn er om te beginnen twee bij betrokken en omdat de natuur het zo gemaakt heeft dat de vrouw degene is die zwanger wordt, ben ik een voorstander van het 'baas in eigen buik' principe. Dus als de vrouw een kind wil laten aborteren is dat alleen en uitsluitend haar beslissing.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarbij blijf ik erbij dat als je geen kind met iemand wilt dat je dan moet zorgen dat ze niet zwanger van je raakt, ongeacht of ze aan de pil is of zegt te zijn.
Je weet niet of die keuze beter is voor het kind. En ja je zou er iets over te zeggen moeten hebben, maar het eindoordeel ligt volledig terecht bij de vrouw.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En een vrouw heeft daarna nog wel een keus. Een man niet. Ook al is de keuze van de man beter voor het kind.
Dit dus.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin.. Er zijn er om te beginnen twee bij betrokken en omdat de natuur het zo gemaakt heeft dat de vrouw degene is die zwanger wordt, ben ik een voorstander van het 'baas in eigen buik' principe. Dus als de vrouw een kind wil laten aborteren is dat alleen en uitsluitend haar beslissing.
Omgekeerd geldt ook, wat mij betreft: als een vrouw een kind wil laten komen, terwijl de vader dat niet wil, dan is ze daar vrij in.. Maar dan ook geen gezeur over alimentatie. Hij kan niet ter verantwoording worden geroepen op het moment dat de as. moeder dat uitkomt.
men kan wel eens door de pil en condoom heen schieten. De enige manier waarop je zeker bent van geen zwangerschap is door geen seks te hebben. Redelijk makkelijk gedacht dat je dat zo wel zo makkelijk altijd kan voorkomen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je kiest ervoor te zorgen dat ze niet zwanger wordt, ook niet per ongeluk.
altijd toch?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de enige manier om het eerlijk te houden, door geen seks te hebben, want zodra je seks hebt, is het 100% de keuze van de vrouw.
De enige persoon met het onbegrip van een kind dat hier post...quote:Op zondag 15 februari 2015 14:00 schreef probeer het volgende:
[..]
En als je een kind aborteert omdat 'het nu niet goed uit komt met mijn studie'? Ben je dan ook sneu, instabiel en onvolwassen? Of gaat dat alleen op voor mannen?
Niet alleen jouw buik, maar jouw gezondheid, de gezondheid van het kind (erg leuk zo'n open ruggetje namelijk), de verantwoordelijkheid voor de komende 21`jaar. Allemaal omdat het inderdaad de buik van de vrouw is.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan is het ook meer dan logisch dat als een vrouw vind dat zij het eindbesluit neemt over het kind, dat de man het eindbesluit neemt over of hij wel of geen (financiële) verantwoording neemt. Maar nee, dán ben je een loser..
Nee, dat zijn de gevolgen van het egoïstisch beslissen omdat het jouw buik is.
probleem met gedwongen abortus is n beetje dat het best regelmatig voorkomt dat vrouwen na een abortus hier last van krijgen, psychisch. Als je helemaal geen abortus wíl, maar er gedwongen een moet ondergaan, wordt die kans natuurlijk nog groter.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
*zucht* hoe vaak moet ik nog zeggen, keuze bij beide ouders?
Waar het gewoon fout gaat is dat de man in het hele verhaal niks te zeggen heeft. Uit biologisch optiek helemaal terecht. Maar het maakt de balans wel heel erg scheef.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:07 schreef erodome het volgende:
Beide hebben dit veroorzaakt, alleen de vrouw draagt altijd de consequentie's van die ellende, de man alleen in het geval dat het kind gehouden wordt.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan is het ook meer dan logisch dat als een vrouw vind dat zij het eindbesluit neemt over het kind, dat de man het eindbesluit neemt over of hij wel of geen (financiële) verantwoording neemt. Maar nee, dán ben je een loser..
Nee, dat zijn de gevolgen van het egoïstisch beslissen omdat het jouw buik is.
Maar hoe is dit dan een goed argument dat de man geen beslissing mag maken wat er voor zijn rekening komt? Ik zie in dat de keuze zwaar is voor de vrouw, maar de man krijgt geen keuze en dat moet goed zijn? Ja over het lijf van een ander beslis je niet, maar in het geval dat het kindje op aarde komt, waarom zou de man zijn betrokkenheid daar dan niet in mogen bepalen?quote:Op zondag 15 februari 2015 18:22 schreef Evie het volgende:
Niet alleen jouw buik, maar jouw gezondheid, de gezondheid van het kind (erg leuk zo'n open ruggetje namelijk), de verantwoordelijkheid voor de komende 21`jaar. Allemaal omdat het inderdaad de buik van de vrouw is.
Verplicht volbrengen dan maar?quote:Op zondag 15 februari 2015 18:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
probleem met gedwongen abortus is n beetje dat het best regelmatig voorkomt dat vrouwen na een abortus hier last van krijgen, psychisch. Als je helemaal geen abortus wíl, maar er gedwongen een moet ondergaan, wordt die kans natuurlijk nog groter.
De balans is toch al scheef, of moeten mannen ook hun halve leven aan gare hormonen om een zwangerschap te voorkomen? Dit komt ook door die biologie, het is niet anders, maar het maakt het wel scheef.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar het gewoon fout gaat is dat de man in het hele verhaal niks te zeggen heeft. Uit biologisch optiek helemaal terecht. Maar het maakt de balans wel heel erg scheef.
Hoe zit een man die geen kind wil met de gebakken peren als de vrouw die vrucht weghaalt?quote:De man zit altijd met gebakken peren als de vrouwen iets anders kiest dan hij wilt.
De vrouw heeft een kut optie maar kan daar tenminste zelf voor kiezen.
Aangezien je na kan denken voordat je neukt is dit hartstikke realistisch, zat mensen die er zo over denken, die op 1 lijn zitten met wat jij hierin wil.quote:Die afspraken van je zijn niet rechtsgeldig, leuk dat je wilt dat het zo zou gaan, dat wilt iedereen.. Maar het zegt niks en doet niks aan de ongelijkheid in deze.
Zoals je misschien al wel begrepen hebt vind ik dat heel erg, maar de verhalen van vaders die zich bedenken komen toch echt veel vaker voor.quote:Ik heb het verhaal wel eens voorbij horen komen dat een man en vrouw gezamenlijk de beslissing hadden genomen een kind te nemen, na 3 maanden zwangerschap (dacht ik) was de relatie over en liet de vrouw het kindje aborteren. De man die heel graag vader wou worden, tjah, jammer.. Daar gaat zijn kinderwens.
Van de mannen die over die ongelijkheid klagen, terwijl er wel ongelijkheid is, maar dan wel in het voordeel van de man. Wat deze jankende mannen willen is geen enkele verantwoordelijkheid ipv een gedeelde verantwoordelijkheid.quote:Dus: Jij wordt doodziek van het gejank van de mannen? Misschien is gejank van beide partijen wel terecht.
verplicht volbrengen met gevaar voor je gezondheid en dat voor t kind.. vind ik nogal veel gevraagd als je het mij vraagt.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Verplicht volbrengen dan maar?
En als dat zo is en de vrouw wilt niks te maken hebben met het kindje dan vind ik het ook terecht dat ze geen alimentatie betaald.
Ga dan ook even op het inhoudelijke deel van mijn post in. In plaats van een beetje triest olie op het vuur te gooien.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:12 schreef Evie het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat je mensen niet onterecht een schuldgevoel aan kan praten?omg how naive
wie als eerste iets zegt...quote:Op zondag 15 februari 2015 20:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Ga dan ook even op het inhoudelijke deel van mijn post in. In plaats van een beetje triest olie op het vuur te gooien.
Heb je ook daadwerkelijk iets inhoudelijks te melden?quote:Op zondag 15 februari 2015 18:22 schreef Evie het volgende:
[..]
men kan wel eens door de pil en condoom heen schieten. De enige manier waarop je zeker bent van geen zwangerschap is door geen seks te hebben. Redelijk makkelijk gedacht dat je dat zo wel zo makkelijk altijd kan voorkomen.
[..]
altijd toch?
[..]
De enige persoon met het onbegrip van een kind dat hier post...
[..]
Niet alleen jouw buik, maar jouw gezondheid, de gezondheid van het kind (erg leuk zo'n open ruggetje namelijk), de verantwoordelijkheid voor de komende 21`jaar. Allemaal omdat het inderdaad de buik van de vrouw is.
Werkelijk het enige wat ik je hier heb zien posten is of het aanvallen van een ander om zijn mening, of wat generaliserend gezeik over mannen en anticonceptie.quote:
als je zou leren lezen dan zou je snappen dat het gross wat er uit je mond komt volledige kak zonder inhoud is.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je ook daadwerkelijk iets inhoudelijks te melden?
Ja. Ok. Mijn mening is totaal waardeloos. En wat is jouw, o zo geweldige, verhaal dan wel niet? Ik ben nu zeer benieuwd.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:28 schreef Evie het volgende:
[..]
als je zou leren lezen dan zou je snappen dat het gross wat er uit je mond komt volledige kak zonder inhoud is.
Lijkt mij aanzienlijk inhoudsvol wat er staat.
ik ruik een psychopatenluchtje..quote:Op zondag 15 februari 2015 20:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja. Ok. Mijn mening is totaal waardeloos. En wat is jouw, o zo geweldige, verhaal dan wel niet? Ik ben nu zeer benieuwd.
Wow. Nog een persoonlijke aanval. Goed. Ok.quote:
stel die vraag eens aan jezelf.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Wow. Nog een persoonlijke aanval. Goed. Ok.
Nog iets nuttigs te melden dat geen kritiek op een ander is?
quote:
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:12 schreef probeer het volgende:
Waarom wordt er bij de beslissing van de vrouw geen waardeoordeel uitgesproken? (want haar keuze, en kritiek geven wordt gezien als het aanpraten van een schuldgevoel)
En waarom staat tegelijkertijd dit topic vol met oordelen over de mening van de man? Een mening die er vóór de beslissing volgens velen hier, niet eens toe doet. En ná de beslissing, lijkt de mening van de man alleen maar correct te zijn als die overeen komt met wat de vrouw wil (lees: gedaan heeft).
Het lijkt er hier serieus een beetje op alsof het enige wat een man goed kan doen, is dat hij het eens is met zijn vrouw.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Is goed. Trek het maar in het extreme.
Volgens mij heb ik in deze hele topicreeks geen enkele man (wellicht een trollende uitzondering nagelaten) horen zeggen dat een man het recht heeft om een abortus al dan niet af te dwingen.
Wel is er inderdaad, gevraagd om begrip en het uberhaupt overwegen, wanneer een man de zwangerschap wel wil en de vrouw niet. Nog steeds nergens sprake van dwang, alleen maar de vraag om de mening van de man te overwegen.
Hoe je dat dan opeens omdraait naar het recht van vrouwen om sterilisatie af te dwingen .. is echt volkomen onterechte en zeer vergezochte bullshit.
Volgens mij ging deze topicreeks namelijk vooral over openheid en elkaar informeren.
Beetje jammer dat het is vervallen in het generaliseren van 'de man'. En dan ook alleen maar als meneer het niet eens is met mevrouw, want als hij dezelfde mening heeft is het natuurlijk allemaal wel goed.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier is zeer waarschijnlijk dan ook iedereen het mee eens. Ik in ieder geval wel.
De verongelijkte reacties gaan over situaties waarin "Er wordt veel over gepraat samen, beide partners nemen de wensen van de ander serieus en samen probeer je tot een oplossing te komen waar je het beide mee eens bent." niet of nauwelijks gebeurt.
quote:Op zondag 15 februari 2015 15:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat eerste, daar heb je een punt. Dat had ik beter anders kunnen verwoorden, zodat het beter over kwam en er geen gedoe over ontstaat.
En die gedeelde verantwoordelijkheid zie ik als: vrouw zorgt voor correct gebruik van de pil. Man zorgt voor correct gebruik van het condoom.
Want volgens mij zit er helemaal niemand tijdens het voorspel te wachten op een "weet je zeker dat je de pil wel goed ingenomen hebt? was je misselijk vanochtend? Heb je onlangs een antibiotica kuur gehad?" of een "Ok, leuk, maar hoe weet ik dat die condoom niet lek is?" of een "Mooi, hij zit er omheen. Nu wil ik even kijken of je het wel goed gedaan hebt!"
Daarbij heb ik (en met mij waarschijnlijk vele anderen) aardig wat kortdurende seksuele contacten waarbij het compleet onrealistisch is om gedeelde verantwoordelijkheid te nemen over het dagelijks innemen van een pilletje door de een, of het kopen en omdoen van een condoom door de ander.
Daar hebben we onder andere seksuele voorlichting voor. Zodat men dat zelf kan, en niet afhankelijk is van de ander.
Maar inderdaad, nogmaals, excuses voor de toon van mijn 1e post.
quote:Op zondag 15 februari 2015 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zijn we het hierover inderdaad helemaal met elkaar eens, ook het verschil tussen vaste relatie en kortdurende seksuele contacten. Al duurde het (door mijn stomme reactie) helaas tot post #150 om daar achter te komen
Ik geef toe .. wellicht lees ik bij dit onderwerp (man-vrouw-ongeboren kind) eerder een negatieve lading in iemands post, om daar vervolgens tegen in te kunnen gaan in een discussie. In plaats van het zoeken naar iets positiefs, om vanuit overeenstemming verder de dialoog aan te gaan.
Laten we zeggen dat dat voortkomt uit emotie. Ondanks dat ik er, door mijn biologische opmaak, logischerwijs nooit zo veel over te zeggen heb als dat ik eigenlijk zou willen, gaat het me wel erg aan het hart. En wellicht is dat het 'm juist bij veel mannen. We snappen verdomde goed dat de uiteindelijke beslissing niet bij ons ligt, maar vinden dat soms lastig te verkroppen. Voornamelijk omdat de gevolgen van die beslissing wel weer op het bordje van beiden komen.
Na de onzin die er uit je mond kwam heb ik serieus geen zin om de rest van je bagger door te lezen FYI.quote:
Ik vind echt dat je zeer onterecht tegen hem van leer trekt.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:35 schreef Evie het volgende:
[..]
Na de onzin die er uit je mond kwam heb ik serieus geen zin om de rest van je bagger door te lezen FYI.
quote:Op zondag 15 februari 2015 20:35 schreef Evie het volgende:
[..]
Na de onzin die er uit je mond kwam heb ik serieus geen zin om de rest van je bagger door te lezen FYI.
Ik wil eerst zeggen dat ik het fijn vindt dat je blijft reageren, ook al is het nogal een gespannen discussie.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:17 schreef erodome het volgende:
De balans is toch al scheef, of moeten mannen ook hun halve leven aan gare hormonen om een zwangerschap te voorkomen? Dit komt ook door die biologie, het is niet anders, maar het maakt het wel scheef.
De man heeft zat te vertellen, hij kan zorgen dat er geen zwangerschap ontstaat, hij kan een partner zoeken met wie hij op 1 lijn zit hiermee.
Een man die wel een kind wilt zit met gebakken peren, / als de vrouw iets anders wil dan hij dus.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:17 schreef erodome het volgende:
Hoe zit een man die geen kind wil met de gebakken peren als de vrouw die vrucht weghaalt?
Mensen zijn niet altijd eerlijk / meningen veranderen / niks staat op papier... Je kunt zoveel dingen bespreken maar dat maakt nog niet dat er naar gehandeld wordt... Als jij een methode kunt verzinnen waarin dat allemaal goed gaat zonder dat dat tot moeilijke situaties leidt.. I'm listening.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:17 schreef erodome het volgende:
Aangezien je na kan denken voordat je neukt is dit hartstikke realistisch, zat mensen die er zo over denken, die op 1 lijn zitten met wat jij hierin wil.
Ja maar is dus ook weer omdat het het lichaam van de vrouw is - een onbespreekbaar punt. Ook al was er eerder ''afgesproken'' het kind uit te dragen, dan nog kan de vrucht voor het einde van het abortustermijn weggehaald worden.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:17 schreef erodome het volgende:
Zoals je misschien al wel begrepen hebt vind ik dat heel erg, maar de verhalen van vaders die zich bedenken komen toch echt veel vaker voor.
Al met al vind ik de optie dat kind uitdragen en hem laten opvoeden door de vader dan zeker iets waar over nagedacht dient te worden.
De mannen willen denk ik geen verantwoordelijkheid aangaan omdat ze naar hun gevoel niks te zeggen hebben, het lot van de man wordt in deze volledig beslist door de vrouw. Dat vinden ze niet fijn. En daarom is die discussie zo gespannen en fel.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:17 schreef erodome het volgende:
Van de mannen die over die ongelijkheid klagen, terwijl er wel ongelijkheid is, maar dan wel in het voordeel van de man. Wat deze jankende mannen willen is geen enkele verantwoordelijkheid ipv een gedeelde verantwoordelijkheid.
De praktijk is meer dat het wel degelijk een verplichting is, het wordt dat zelfs als een vanzelfsprekendheid gezien. Die biologie maakt dat er heel veel meer gewicht ligt op het voorkomen van een zwangerschap bij de vrouw. Net zoals de man dus in het nadeel is als die zwangerschap een feit is.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik wil eerst zeggen dat ik het fijn vindt dat je blijft reageren, ook al is het nogal een gespannen discussie.
Die hormonen is natuurlijk geen verplichting, als een vrouw aan de pil zit dan ben ik het met je eens dat de man daar wel blij mee mag zijn.
Ja de biologie maakt het heel scheef, maar als de biologie de schuldige is dan zou de maatschappij er iets mee moeten doen en niet de man als die dus blijkbaar niet de schuldige is.
De man heeft zat te vertellen... Nee dus, ja hij kan meewerken met de anticonceptie dat is zeker zo, maar als de vrouw zwanger raakt houdt de zeggenschap op, en daar praten we nu over.
Klopt, maar de kans dat hij absoluut wel een kind wil en zij dat kind laat aborteren is niet heel groot, je hebt het dan over extreme uitzonderingen.quote:Een man die wel een kind wilt zit met gebakken peren, / als de vrouw iets anders wil dan hij dus.
Je kan niet alles afdekken, aan beide kanten zullen er misstanden zijn, welke manier je ook kiest. De vraag is wat levert welke manier op aan misbruik?quote:Mensen zijn niet altijd eerlijk / meningen veranderen / niks staat op papier... Je kunt zoveel dingen bespreken maar dat maakt nog niet dat er naar gehandeld wordt... Als jij een methode kunt verzinnen waarin dat allemaal goed gaat zonder dat dat tot moeilijke situaties leidt.. I'm listening.
Maar hoe groot is die kans? Wil je echt de deur naar veel meer andere misstanden openzetten om deze zeer kleine kans af te vangen?quote:Ja maar is dus ook weer omdat het het lichaam van de vrouw is - een onbespreekbaar punt. Ook al was er eerder ''afgesproken'' het kind uit te dragen, dan nog kan de vrucht voor het einde van het abortustermijn weggehaald worden.
Om eerlijk en wat botter te zijn...quote:De mannen willen denk ik geen verantwoordelijkheid aangaan omdat ze naar hun gevoel niks te zeggen hebben, het lot van de man wordt in deze volledig beslist door de vrouw. Dat vinden ze niet fijn. En daarom is die discussie zo gespannen en fel.
Ik voel me niet verplicht hormonen te nemen ter anticonceptie, zal er niet snel weer aan beginnen.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
[..]
De praktijk is meer dat het wel degelijk een verplichting is, het wordt dat zelfs als een vanzelfsprekendheid gezien. Die biologie maakt dat er heel veel meer gewicht ligt op het voorkomen van een zwangerschap bij de vrouw. Net zoals de man dus in het nadeel is als die zwangerschap een feit is.
Om toch nog maar even te reageren op je aanval van 10 pagina's terug:quote:Op zondag 15 februari 2015 18:12 schreef Evie het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat je mensen niet onterecht een schuldgevoel aan kan praten?omg how naive
Gefeliciteerd, 230 reacties zonder gegeneraliseer down the drain dankzij deze post. Goed bezig met het vervuilen van de discussie.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
Om eerlijk en wat botter te zijn...
Mannen willen geen verantwoordelijkheid omdat ze seks los zien van de consequenties en dat is een stevige luxepositie die vrouwen niet kennen.
Ze willen die 2 niet aan elkaar koppelen, want dat is sfeerverlagend. Vrouwen hebben die luxe niet.
quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
Om eerlijk en wat botter te zijn...
Mannen willen geen verantwoordelijkheid omdat ze seks los zien van de consequenties en dat is een stevige luxepositie die vrouwen niet kennen.
Ze willen die 2 niet aan elkaar koppelen, want dat is sfeerverlagend. Vrouwen hebben die luxe niet.
Ik ben het er ook nog eens totaal niet mee eens. Natuurlijk zullen die mannen er tussen zitten, net zoals er zeker wel vrouwen zijn willen profiteren van mannen.quote:Op maandag 16 februari 2015 06:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, 230 reacties zonder gegeneraliseer down the drain dankzij deze post. Goed bezig met het vervuilen van de discussie.
Het is je nog nooit opgevallen dat er bijna vanuit wordt gegaan dat je dat wel doet?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik voel me niet verplicht hormonen te nemen ter anticonceptie, zal er niet snel weer aan beginnen.
Dat moet maar gewoon geaccepteerd worden.
Nee, ik heb nooit de druk gevoeld of het idee gehad dat dat als vanzelfsprekend aangenomen wordt.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is je nog nooit opgevallen dat er bijna vanuit wordt gegaan dat je dat wel doet?
Sorry, maar dat was iets wat ik meegenomen heb uit een vorige discussie erover, waaruit bleek dat bv vragen naar anticonceptie niet gedaan werd omdat dat sfeerverlagend was. Beetje mee opletten ging het dan om.quote:Op maandag 16 februari 2015 06:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, 230 reacties zonder gegeneraliseer down the drain dankzij deze post. Goed bezig met het vervuilen van de discussie.
Dat vind ik heel erg apart, serieus.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit de druk gevoeld of het idee gehad dat dat als vanzelfsprekend aangenomen wordt.
Dit gaat niet om profiteren, dit gaat gewoon om het feit dat mannen dat niet hebben, daar gewoon veel minder bij stilstaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het er ook nog eens totaal niet mee eens. Natuurlijk zullen die mannen er tussen zitten, net zoals er zeker wel vrouwen zijn willen profiteren van mannen.
Maar ik denk dat tegenwoordig het gros van de mannen zich zeer wel bewust is van de mogelijke gevolgen van seks. Ik denk wel dat ze over het algemeen wat gemakkelijker denken over abortus, maar dat is ook niet vreemd.
Daarnaast hebben vrouwen zeker wel een hele goede positie tegenwoordig als het erom gaat niet zwanger te worden. Er zijn vele soorten anticonceptie die ze zelf kan gebruiken en bovendien kan ze besluiten geen seks te hebben als er geen condoom wordt gebruikt.
Kortom, generaliserend en ook nog eens onwaar wat mij betreft.
Ik vind het niet raar dat als de relatie op een ander niveau komt en condooms vanwege soa's niet meer nodig zouden zijn, dat er dan wordt besproken of er andere manieren zijn om een zwangerschap te voorkomen. Dat veel daarvan, zeker als er mensen nog jong zijn en er in de toekomst misschien nog wel kinderen, helaas nog steeds een anticonceptie door vrouwen is, is nou eenmaal niet anders.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat vind ik heel erg apart, serieus.
Want zodra je een beginnende relatie hebt wordt er gewoon vanuit gegaan dat het moment zonder condoom komt, dat de vrouw dan de anticonceptie overneemt en de soa beveiliging weg kan.
De meeste vrouwen die bv slecht op die hormonen reageren hebben meestal dan ook vanalles uit geprobeerd voordat ze of eindelijk wat vinden wat redelijk tot goed werkt, of op ten duur zonder hormonen gaan, wat ook nog weleens op tegenstand botst.
Ik herken het gewoon niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit gaat niet om profiteren, dit gaat gewoon om het feit dat mannen dat niet hebben, daar gewoon veel minder bij stilstaan.
Ik heb het juist over de vanzelfsprekendheid dat die vrouw 1 van die vele mogelijkheden toepast.
Heb ook al gezegd dat het niet anders is, dit is nu eenmaal ook die biologie. Heb al gezegd dat dit een scheefheid oplevert waaraan niemand wat kan doen. Dat die teveel vergeten wordt door de mannen in de topic die janken over "ongelijkheid".quote:Op maandag 16 februari 2015 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat als de relatie op een ander niveau komt en condooms vanwege soa's niet meer nodig zouden zijn, dat er dan wordt besproken of er andere manieren zijn om een zwangerschap te voorkomen. Dat veel daarvan, zeker als er mensen nog jong zijn en er in de toekomst misschien nog wel kinderen, helaas nog steeds een anticonceptie door vrouwen is, is nou eenmaal niet anders.
Ik vind het erover hebben en de mogelijkheid opperen toch echt niet gelijk aan de vanzelfsprekendheid die jij schetst dat vrouwen wel voor de anticonceptie zorgen.
Dat eerste was een mening, dat tweede iets tussen mij en miss_sly. En beide gevallen niet gengeneraliserend. Daarbij was er ondertussen allang een goede discussie gaande, die jij probeert kapot te maken door mannen als simpletons neer te zetten. Top.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat vind ik heel erg apart, serieus.
Want zodra je een beginnende relatie hebt wordt er gewoon vanuit gegaan dat het moment zonder condoom komt, dat de vrouw dan de anticonceptie overneemt en de soa beveiliging weg kan.
De meeste vrouwen die bv slecht op die hormonen reageren hebben meestal dan ook vanalles uit geprobeerd voordat ze of eindelijk wat vinden wat redelijk tot goed werkt, of op ten duur zonder hormonen gaan, wat ook nog weleens op tegenstand botst.
Vroeger moesten ze trouwen met het meisje dat ze zwanger maakte, dus voor hun is het ook beter geworden tegenwoordig.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik herken het gewoon niet.
Bovendien is het niet zo dat het voor mannen gemakkelijker is, zeker tegenwoordig niet. Als ze een vrouw zwanger maken en ze wil iets van hem, geld bijvoorbeeld, kan ze een dna-test afdwingen en alimentatie. Mannen kijken echt wel uit voor ze zich in die situatie laten belanden. Ze nemen echt steeds meer wel mee de verantwoording.
Mannen die hierover janken, die het steeds over oh zo oneerlijk hebben.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat eerste was een mening, dat tweede iets tussen mij en miss_sly. En beide gevallen niet gengeneraliserend. Daarbij was er ondertussen allang een goede discussie gaande, die jij probeert kapot te maken door mannen als simpletons neer te zetten. Top.
Ja, dat wil ik beweren en dat is ook altijd erg goed gegaan. In overleg.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Vroeger moesten ze trouwen met het meisje dat ze zwanger maakte, dus voor hun is het ook beter geworden tegenwoordig.
Maar wil jij echt beweren dat jij dit heel rustig met je partners hebt overlegt en dat iets anders dan jij aan de anticonceptie ook net zo simpel tot de mogelijkheden hoorde?
Alsnog is de manier waarop je mij dingen toevoegde, waaronder het feminazi, niet erg prettig en netjes. Zou je nog op terug kunnen komen, natuurlijk. Gezien de prettigere toon in de goede discussie die is ontstaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat eerste was een mening, dat tweede iets tussen mij en miss_sly. En beide gevallen niet gengeneraliserend. Daarbij was er ondertussen allang een goede discussie gaande, die jij probeert kapot te maken door mannen als simpletons neer te zetten. Top.
Dan moet je als vrouw wel net het geld hebben dit allemaal in gang te zetten. Kost toch wat aan advocaatkosten enz. En dan moet de man die je heeft zwanger gemaakt het geld ook hebben. Van een kale kip kun je niet plukken.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik herken het gewoon niet.
Bovendien is het niet zo dat het voor mannen gemakkelijker is, zeker tegenwoordig niet. Als ze een vrouw zwanger maken en ze wil iets van hem, geld bijvoorbeeld, kan ze een dna-test afdwingen en alimentatie. Mannen kijken echt wel uit voor ze zich in die situatie laten belanden. Ze nemen echt steeds meer wel mee de verantwoording.
Toch benieuwd welke vorm van anticonceptie hij dan heeft toegepast?quote:Op maandag 16 februari 2015 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik beweren en dat is ook altijd erg goed gegaan. In overleg.
Condooms. Niet heel vreemd, op zich. En als hij zover is, laat hij zich steriliseren.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:05 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Toch benieuwd welke vorm van anticonceptie hij dan heeft toegepast?
Pro deo enzo. En de naam van de vader op de geboorteakte laten vermelden, wil ook al wel helpen, geloof ik. Mannen komen er niet als vanzelfsprekend maar gemakkelijk mee weg als ze iemand zwanger maken, en dat weten er heel veel tegenwoordig ook wel.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:04 schreef Beauke het volgende:
[..]
Dan moet je als vrouw wel net het geld hebben dit allemaal in gang te zetten. Kost toch wat aan advocaatkosten enz. En dan moet de man die je heeft zwanger gemaakt het geld ook hebben. Van een kale kip kun je niet plukken.
En wat blijkt volgens de mannen die er zo over janken, dat is de schuld van de vrouw en een soort van onderdrukking voor hun.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pro deo enzo. En de naam van de vader op de geboorteakte laten vermelden, wil ook al wel helpen, geloof ik. Mannen komen er niet als vanzelfsprekend maar gemakkelijk mee weg als ze iemand zwanger maken, en dat weten er heel veel tegenwoordig ook wel.
Natuurlijk zijn die mannen er. Net als er vrouwen zijn die graag een kind willen, een man erin luizen en hem dan ook graag nog laten betalen.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:20 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat blijkt volgens de mannen die er zo over janken, dat is de schuld van de vrouw en een soort van onderdrukking voor hun.
quote:Op maandag 16 februari 2015 11:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Condooms. Niet heel vreemd, op zich. En als hij zover is, laat hij zich steriliseren.
Voorheen heb ik een tijd de pil geslikt, maar ik reageer nogal heftig op hormonen, dus dat was niet fijn. Mirena spiraal geprobeerd, maar toen had ik een constante bloeding, dus dat was ook niet optimaal.
Alleen als jij terugkomt op je zuigere eerste postquote:Op maandag 16 februari 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alsnog is de manier waarop je mij dingen toevoegde, waaronder het feminazi, niet erg prettig en netjes. Zou je nog op terug kunnen komen, natuurlijk. Gezien de prettigere toon in de goede discussie die is ontstaan.
En het oneerlijk vinden, en op de hoogte zijn van de werking en nut van anticonceptie behoort niet tot de mogelijkheden?quote:Op maandag 16 februari 2015 10:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Mannen die hierover janken, die het steeds over oh zo oneerlijk hebben.
Bij het stoppen met het gebruik van condoom was dat in alle gevallen die kk heb meegemaakt een wens van beiden. Niet een man-only ding.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:23 schreef Sekhmet het volgende:
[..]![]()
Toch zijn het, naar mijn idee, maar weinig mannen die deze vorm van anticonceptie (langdurig) willen toepassen in een vaste relatie...zelfs al niet bij ONS als ik andere topics over dit onderwerp moet geloven.
Op deze twee vormen na, komt wel alles op de vrouw aan.
Hoe is dat mogelijk dan??? onregelmatig en de pil ??quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:
Op maandag 2 februari 2015 11:41schreef Wondertjex het volgende:Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft. Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Ja hoor, dat hoort ook tot de mogelijkheden. Maar dat wist je best aangezien ik allang heb gezegd dat het niet voor alle mannen opgaat.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En het oneerlijk vinden, en op de hoogte zijn van de werking en nut van anticonceptie behoort niet tot de mogelijkheden?
Je zegt een feit is, vervolgens kom je met een lading aannames, en eindig je met twee voorbeelden. Ik kan daar helemaal niks mee. Dat zijn geen feiten namelijk. En zolang jij veel blijft zeggen, zonder enige onderbouwing, blijf ik ageren tegen jouw feiten. Zeker als je vervolgens mannen die een andere mening hebben als jankerd bestempelt.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja hoor, dat hoort ook tot de mogelijkheden. Maar dat wist je best aangezien ik allang heb gezegd dat het niet voor alle mannen opgaat.
Stbabylon, het is gewoon een feit dat mannen hier veel minder mee bezig zijn dan de gemiddelde vrouw. Voor best heel veel mannen geld dat ze een condoom als lange termijn oplossing niet zien zitten en voor veel mannen geld dat ze er vanuit gaan dat de vrouw dit wel regelt.
De mannen die bv opmerken dat een vrouw ziek is en de pil daardoor weleens minder kan werken in die periode komen al niet zoveel voor. En bijna iedereen (inc vrouwen) gaat er vanuit dat zij die anticonceptie regelt, de mensen die graag 16+ kinderen willen in hun leven zijn nogal zeldzaam namelijk.
Ken best wat vrouwen die echt vanalles geprobeerd hebben, met best veel ellende onderweg. Bij geen van die vrouwen werd er na de eerste mislukte poging gezegd ach schat dan doen we het toch gewoon met condoom en evt de cyclus goed in de gaten houden?
Ken er 2 waarbij dat uiteindelijk wel is gebeurd, maar dat pas na 4 a 5 pogingen met grove ellende.
Dit ook, natuurlijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Het is natuurlijk ook vaak zo dat vrouwen al gebruik maken van hormonale anticonceptie, voordat het gesprek over het stoppen met condooms uberhaupt plaatsvindt. Veel vrouwen gebruiken bijv. de pil, spiraaltje of nuvaring voor een meer regelmatige menstruatie of zodat de menstruatie minder wordt of zelfs uitblijft.
Vanuit dat punt is het ook logischer om daarop over te gaan, wanneer je binnen de relatie zover bent dat je elkaar vertrouwt en condooms niet meer per se nodig zijn.
De mannen die zelf janken over het afschuwelijke onrecht wat ze aangedaan wordt omdat ze ook consequentie's hebben als er een onverhoopte zwangerschap is, die geen enkele verantwoordelijkheid willen daarin. Dat is wat anders als het niet met me eens zijn in zijn algemeenheid.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je zegt een feit is, vervolgens kom je met een lading aannames, en eindig je met twee voorbeelden. Ik kan daar helemaal niks mee. Dat zijn geen feiten namelijk. En zolang jij veel blijft zeggen, zonder enige onderbouwing, blijf ik ageren tegen jouw feiten. Zeker als je vervolgens mannen die een andere mening hebben als jankerd bestempelt.
Dit hoort bij die vanzelfsprekendheid in de maatschappij. Jonge meisjes worden vrij standaard vrij vroeg aan de pil gezet. Vaak al om het onregelmatige in het proefdraaien op te vangen.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Het is natuurlijk ook vaak zo dat vrouwen al gebruik maken van hormonale anticonceptie, voordat het gesprek over het stoppen met condooms uberhaupt plaatsvindt. Veel vrouwen gebruiken bijv. de pil, spiraaltje of nuvaring voor een meer regelmatige menstruatie of zodat de menstruatie minder wordt of zelfs uitblijft.
Vanuit dat punt is het ook logischer om daarop over te gaan, wanneer je binnen de relatie zover bent dat je elkaar vertrouwt en condooms niet meer per se nodig zijn.
Je doet het nu voorkomen als één groot complot om vrouwen aan de pil te krijgenquote:Op maandag 16 februari 2015 11:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit hoort bij die vanzelfsprekendheid in de maatschappij. Jonge meisjes worden vrij standaard vrij vroeg aan de pil gezet. Vaak al om het onregelmatige in het proefdraaien op te vangen.
Maar ik wil jou dus duidelijk maken dat dit naar mijn dus komt door de biologie, niet door de man.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
De praktijk is meer dat het wel degelijk een verplichting is, het wordt dat zelfs als een vanzelfsprekendheid gezien. Die biologie maakt dat er heel veel meer gewicht ligt op het voorkomen van een zwangerschap bij de vrouw. Net zoals de man dus in het nadeel is als die zwangerschap een feit is.
Die 2 zaken zijn heel prima tegen elkaar weg te strepen, zeker aangezien de man wel degelijk genoeg voorzorgsmaatregelen kan nemen om een zwangerschap te voorkomen.
Extreme uitzonderingen of niet, het is geen gelijke situatie..quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
Klopt, maar de kans dat hij absoluut wel een kind wil en zij dat kind laat aborteren is niet heel groot, je hebt het dan over extreme uitzonderingen.
Dat terwijl de kans dat mannen weglopen van hun verantwoordelijkheid(bij domme fout/ongelukje, zelfs bij samen aangegane afspraak) vele malen groter is.
Dat vind ik walgelijk, even eerlijk, als je er samen kiest een kind te nemen ben je een zwakke zak dat je niet op de blaren zit van je eigen keuze...quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
Een heel aantal mannen hier die steeds weer erg stellig hierin zijn vinden dat tot verwekking(sommige zelfs tot 3 maanden zwangerschap) de man zich geheel terug moet kunnen trekken. Dat levert enorm veel meer misbruik om dan de mannen wiens 'kind' nietmter wereld komt omdat de vrouw anders kiest.
Nee, helemaal met je eens, ik vind het ook zeker niet leuk als het mocht gebeuren. Maar ik zie de biologie als schuldige door de consequenties op de vrouw te leggen. Daar moet de maatschappij wat mee doen en niet de man.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
Het is op geen enkele manier ook maar een klein beetje gelijkwaardig als de vrouw alleen alle consequenties moet dragen van een onverhoopte zwangerschap. Een abortus, of een ongepland kind. Het is niet echt een keuze te noemen. Een kind grootbrengen en daar van alles voor aan de kant moeten zetten(dat hoort nu eenmaal bij ongepland), of een medische ingreep met de nodige narigheid zoals pijn en bloeden, met een kans op nare bijwerkingen.
Tjah... De meeste zijn ook geen nare mannen toch? Hoewel mijn gevoel mij ingeeft dat dit probleem zich wel een beetje in het afvoerputje van de samenleving het hoogst vertegenwoordigd is.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
Dat er nare wijven zijn die hiervan misbruik maken ben ik echt niet blij mee. Maar ik weet niet goed wat ik daarmee moet, of ik dat wel zo zwaar mee wil laten wegen in dit verhaal waarbij de meeste geen nare wijven zijn.
Misschien zou je bij een soort van samenlevingscontract en bij huwelijk kunnen vastleggen hoe je erover denkt(en dat natuurlijk samen kunt veranderen wanneer nodig). Dat er dan wel geld dat als de men samen geen kinderen afspreekt de man niet verantwoordelijk wordt gesteld. Dat zou misschien de ergste misstanden af kunnen vangen. Want het ergste is toch wel dat als er een relatie/vertrouwensband is en dat dat vertrouwen geschonden wordt.
Ik heb niet de indruk dat er met mijn idee meer andere misstanden de wereld in geworpen worden.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
Maar hoe groot is die kans? Wil je echt de deur naar veel meer andere misstanden openzetten om deze zeer kleine kans af te vangen?
Ik denk niet dat mannen over het algemeen seks los zien van de consequenties, laat je niet verbittert voelen over mannen omdat we de grenzen aan het opzoeken zijn met deze discussie.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
Het is geen complot, het is een vanzelfsprekendheid geworden.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je doet het nu voorkomen als één groot complot om vrouwen aan de pil te krijgen
Veel jonge meisjes wíllen aan de pil om het onregelmatige op te vangen. Daar zit geen "worden aan de pil gezet" bij. Wat voor idee heb je over onmondige, domme jonge meisjes die maar gedwee een pil gaan slikken?
Je zult van mij meer tegenargumenten krijgen zodra ik merk dat je er niet meer met gestrekt been in gaat. Zodra jij de nuance durft op te zoeken, ga ik mee. Die jankers waar je het over hebt, zie ik bijvoorbeeld al niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:41 schreef erodome het volgende:
[..]
De mannen die zelf janken over het afschuwelijke onrecht wat ze aangedaan wordt omdat ze ook consequentie's hebben als er een onverhoopte zwangerschap is, die geen enkele verantwoordelijkheid willen daarin. Dat is wat anders als het niet met me eens zijn in zijn algemeenheid.
Een man die het niet eens is met dat mannen in een luxepositie zitten mbt het voorkomen van een zwangerschap noem ik geen jankers. Wel ben ik het oneens daarmee en zou ik graag willen dat ze dan uitleggen waarom ze denken dat zij geen luxepositie hebben.
Voor iemand die zoveel commentaar heeft op wat iemand schrijft kom je met bar weinig argumenten.
Sorry hoor, maar in mijn omgeving herken ik dit echt niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is geen complot, het is een vanzelfsprekendheid geworden.
Het is echt vrij vanzelfsprekend, dat ligt niet alleen bij mannen(maar dat heb ik ook al aangegeven). Dat dat een biologisich feit is omdat er nu eenmaal geen mannenoplossing is heb ik ook al gezegd. Maar dat alles maakt wel dat er best heel erg veel mannen zijn die zich amper bekommeren om anticonceptie. Dat hangt nu eenmaal gewoon niet op hun schouders, ze hebben nu eenmaal die luxepositie om seks en anticonceptie voor een deel los te kunnen koppelen.
Mannen die vragen om zonder condoom omdat jij als vrouw toch wel aan de pil zal zitten(terwijl ze je niet eens kennen), mannen in relatie's die geen idee hebben hoe de dame in kwestie met anticonceptie omgaat en ga zo maar door.
Dat in combi met de klacht dat ze zo kwetsbaar zijn in dit verhaal vind ik een beetje krom. De man die wel hier rekening mee houdt, die niet zelf van die luxepositie gebruik maakt om zelf maar niet op te hoeven letten is helemaal niet zo kwetsbaar. De kans dat daar een onverhoopte zwangerschap uit komt rollen is bar klein.
Ik zeg dat er biologische ongelijkheid is voor beiden. Dat je dat heel aardig tegen elkaar weg kan strepen. Dat daar gelijkheid in zit.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar ik wil jou dus duidelijk maken dat dit naar mijn dus komt door de biologie, niet door de man.
Dat de vrouw nadeel ondervindt van de biologie betekent niet dat de man dan ook maar nadeel moet ondervinden... Ik vind wel dat we als maatschappij klaar moeten staan voor die vrouwen. Misschien moet de kinderbijslag meer dekking geven... Een inkomens afhankelijke alimentatie is in mijn ogen eigenlijk best een raar iets maar misschien dat iemand daar uitleg over kan geven.
Je zegt eigenlijk nu, doordat de vrouw nadeel ondervindt van de biologie m.b.t. de verantwoordelijkheid van anticonceptie / zwangerschap is het terecht dat de man verder geen rechten heeft bij een zwangerschap.
En daar ga ik over mijn stokkie.
In dit hele verhaal vergeet je keer op keer dat die vrucht er niet was geweest zonder die man. Waarom moet de maatschappij de consequentie's van die 2 opvangen, of beter gezegd alleen die van de man?quote:Extreme uitzonderingen of niet, het is geen gelijke situatie..
En juist dat punt wat je daar maakt, dat mannen sowieso minder verantwoordelijkheidsgevoel hebben bij een kindje - wat ook logisch is omdat het kind in de buik van de vrouw groeit - vrouwen van nature meer hechting hebben met baby's - de biologie zorgt ervoor dat er veel meer gewicht op voorkomen van zwangerschap bij de vrouwen ligt.
[..]
Dat vind ik walgelijk, even eerlijk, als je er samen kiest een kind te nemen ben je een zwakke zak dat je niet op de blaren zit van je eigen keuze...
Maar hoe dan ook, zoals de man niet zou moeten kunnen beslissen over het lijf van de vrouw. Zou de vrouw de man niet moeten kunnen dwingen aanwezig te zijn bij de opvoeding.
Ik denk dat de oplossing meer in een hogere kinderbijslag gezocht moet worden... De ongelijkheid met een 2 ouder gezin waarbij er meer gewerkt kan worden kan rechtgetrokken worden door die kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken.
[..]
Nee, helemaal met je eens, ik vind het ook zeker niet leuk als het mocht gebeuren. Maar ik zie de biologie als schuldige door de consequenties op de vrouw te leggen. Daar moet de maatschappij wat mee doen en niet de man.
De meeste zijn ook geen nare mannen nee. Maar ik heb net zoals jij het idee dat degene die dit soort dingen overkomen meestal niet tot de groep mensen die wel verantwoordelijkheid tonen zitten.quote:Tjah... De meeste zijn ook geen nare mannen toch? Hoewel mijn gevoel mij ingeeft dat dit probleem zich wel een beetje in het afvoerputje van de samenleving het hoogst vertegenwoordigd is.
Ik vind ergens wel dat je bij een huwelijk / samenlevingscontract afspreekt voor elkaar te zorgen.. Dus ook voor nare consequenties bij elkaar. Tenzij er vermeld wordt dat de man geen kinderen wilt.. Ik zou hem dan wel aanraden zijn zaadleiders te laten knippen / knoopje maar ach.
Maar ook in dit verhaal zie ik liever een overheid, dat zorgt voor minder rompslomp en werkt efficiënter... Vertrouwen is helaas niet iets wat altijd zeker is / waargemaakt zal worden.
Maar dan moet de maatschappij fiks schokken, de plaats van die mannen innemen. Als dat niet gebeurd zullen er veel meer misstanden zijn dan andersom.quote:Ik heb niet de indruk dat er met mijn idee meer andere misstanden de wereld in geworpen worden.
Ik kan ook wel snappen dat het gebeurd, vooral door die vanzelfsprekendheid dat een vrouw wel beschermt is tegen zwangerschappen. Maar waarom moet er dan maar 1tje betalen voor die domme fout en niet beide, waar beide het gedaan hebben?quote:Ik denk niet dat mannen over het algemeen seks los zien van de consequenties, laat je niet verbittert voelen over mannen omdat we de grenzen aan het opzoeken zijn met deze discussie.
Genoeg seks dat zich overigens afspeelt met semi dronken studenten die in een opwelling van lust elkaar te grazen nemen... Ik zie het wel gebeuren dat dit niet altijd met condooms gebeurt (soa's zijn hoog vertegenwoordigd bij studenten) en er vaak wordt uitgegaan van gebruik van de pil.
Allebei dom uiteraard... Maar onbegrijpelijk dat het gebeurt vind ik het niet.
En hoeveel onverhoopte zwangerschappen ken je in die groep? En dan ook nog eens dat de vrouw ineens wat anders kiest dan de afspraak was?quote:Op maandag 16 februari 2015 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar in mijn omgeving herken ik dit echt niet.
Misschien wel omdat vrouwen het niet bij zichzelf laten liggen, maar het een item maken voor hen beide. Het is nogal gemakkelijk om de mannen aan te wijzen in deze, als er ook een groot aandeel bij de vrouwen ligt. We willen graag aan de pil, want dat is zo lekker gemakkelijk met menstruatie overslaan en uitstellen. En ja, het is tevens handig tegen een zwangerschap. Als wij willen dat de mannen in ons leven daar anders mee omgaan, is het misschien ook iets waar wij een stap in kunnen zetten.
In mijn omgeving gebeurt dat doorgaans ook en is het voorkomen van een zwangerschap iets wat je samen doet.
Die nuance is er allang, maar daar lees je overheen.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je zult van mij meer tegenargumenten krijgen zodra ik merk dat je er niet meer met gestrekt been in gaat. Zodra jij de nuance durft op te zoeken, ga ik mee. Die jankers waar je het over hebt, zie ik bijvoorbeeld al niet.
Om 11:50 nog niet...quote:Op maandag 16 februari 2015 12:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Die nuance is er allang, maar daar lees je overheen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, en ook in mijn omgeving heb ik dat meegemaakt. Sterker nog, we hebben het zelf gedacht, maar gelukkig bleek het vals alarm. Maar ook dan wordt er gepraat en gepraat en gepraat en komt men er samen uit. En dat kan alle kanten opgaan, dat er samen uitkomen.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:01 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoeveel onverhoopte zwangerschappen ken je in die groep? En dan ook nog eens dat de vrouw ineens wat anders kiest dan de afspraak was?
Stel voor dat de vrouw zwanger raakt, maar ze wil het niet dus stelt voor om de baby te voldragen en dan aan de man te geven die het wel wil houden.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat er subtiel gezegd wordt maar wat jullie er graag in willen lezen omdat dat makkelijker is.
Niemand zegt dat hij gedwongen moet worden maar hij is alleen een loser en godmagwetenwatnogmeer als hij niet doet wat zij wil? Opmerkelijk...
Die tegenstand die ze dan krijgt ben ik het dan ook niet mee eens.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Stel voor dat de vrouw zwanger raakt, maar ze wil het niet dus stelt voor om de baby te voldragen en dan aan de man te geven die het wel wil houden.
Nooit zal ze meer contact hebben met het kind.
Hoe zou de maatschappij daar op reageren denk je? Vol begrip naar de moeder toe?
En overigens, wettelijk gezien moet de vrouw gaan kinderalimentatie gaan betalen.
Ik ben het hier wel mee eens, in al mijn relaties was het vanzelfsprekend dat ik na condoom voor de anticonceptie zou zorgen, hoewel ik al vanaf mijn 15de aan de anticonceptie zit. alleen niet toen we zwanger wilden worden.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is je nog nooit opgevallen dat er bijna vanuit wordt gegaan dat je dat wel doet?
Ik begrijp de tegenstand van beide kanten wel.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:47 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die tegenstand die ze dan krijgt ben ik het dan ook niet mee eens.
Zodra je stopt met condoom, zijn er ook maar alleen opties voor de vrouw of steriliseren (of onthouding). En als je wel ooit kinderen wil, ik sterilisatie geen optie. Dus tsja.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel mee eens, in al mijn relaties was het vanzelfsprekend dat ik na condoom voor de anticonceptie zou zorgen, hoewel ik al vanaf mijn 15de aan de anticonceptie zit. alleen niet toen we zwanger wilden worden.
De enige discussie die er vooraf aan is gegaan is, welke anticonceptie wil je gaan gebruiken?
En dat is nu eenmaal zo, ik heb daar geen nare gevoelens bij, ik ben ook blij met de prikpil en zie er ook voordelen in als, niet meer ongesteld worden.
Alleen denk ik nog regelmatig als ik misselijk ben of iets raars voel in mijn buik, ik zal toch niet zwanger zijn?
Ik geloof niet dat mijn exen of vriend ooit die vraag hebben gehad, angst dat ik zwanger zou zijn ongepland, dat is gewoon niet in ze opgekomen.
Nogmaals, ik heb daar geen nare gevoelens over jegens mannen, het is zoals het is, gelukkig waren die mannen ook van mening dat mocht het mis gaan de uiteindelijke keuze bij mij zou liggen.
Daarom zeg ik ook, het kan misschien oneerlijk aanvoelen, maar het is zoals het is.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zodra je stopt met condoom, zijn er ook maar alleen opties voor de vrouw of steriliseren (of onthouding). En als je wel ooit kinderen wil, ik sterilisatie geen optie. Dus tsja.
Ik kan alleen voor mijzelf en een paar vrienden spreken, maar wij hebben allen echt wel rekening gehouden met mogelijk ongeplande zwangerschap. Sowieso voor mijzelf doe ik het nooit zonder condoom buiten een relatie.
Heeft niemand anders wat over te zeggen, of ze daar nu blij mee zijn of niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dan moet op zijn minst diegene die het pertinent niet wil, verantwoordelijk gehouden worden. Die wilde namelijk zijn/haar verantwoordelijkheid nemen, maar dat werd hem/haar dan ontnomen.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, het kan misschien oneerlijk aanvoelen, maar het is zoals het is.
Als je als man een vrouw zwanger raakt en de een wil het houden en de ander niet en je blijft tegenstanders is het niet meer dan logisch dat degene die de vrucht in haar lichaam heeft de eindbeslissing maakt.
Natuurlijk zou het ideaal zijn als beide altijd eens zijn, maar zo is het helaas niet en dus moet er een vetorecht hebben, de vrouw in dit geval dus.
Hoe zie je dat dan, in de praktijk?quote:Op maandag 16 februari 2015 14:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar dan moet op zijn minst diegene die het pertinent niet wil, verantwoordelijk gehouden worden. Die wilde namelijk zijn/haar verantwoordelijkheid nemen, maar dat werd hem/haar dan ontnomen.
Je bent beide verantwoordelijk, om zwanger te worden heb je er twee nodig.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar dan moet op zijn minst diegene die het pertinent niet wil, verantwoordelijk gehouden worden. Die wilde namelijk zijn/haar verantwoordelijkheid nemen, maar dat werd hem/haar dan ontnomen.
Een man kan/mag niet kiezen voor abortus, maar kan wel verplicht worden om voor een keuze van een ander (namelijk geen abortus plegen), verantwoording te dragen. Ik blijf erbij je kunt niet en de beslissing bij één persoon leggen en de verantwoordelijkheid bij beide. Dit er even vanuit gaande dat beide voor het zwanger worden daar hun verantwoordelijkheid hebben genomen om dat te voorkomen, maar dat dat toch fout in gegaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je bent beide verantwoordelijk, om zwanger te worden heb je er twee nodig.
alleen de eindbeslissing ligt bij de vrouw.
ik zie hier veel mannen altijd zeuren over het financiële gedeelte, maar dat hun kind opgroeit zonder vader is blijkbaar geen probleem.
ik vind dat erg egoïstisch, wilde je echt geen kind, had daar dan ook verantwoording voor gedragen.
Een kind geboren laten worden is net zo goed je verantwoordelijkheid nemen.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
abortus is geen anticonceptie, het is een nood middel die bestaat voor als je echt geen andere uitweg ziet.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Een man kan/mag niet kiezen voor abortus, maar kan wel verplicht worden om voor een keuze van een ander (namelijk geen abortus plegen), verantwoording te dragen. Ik blijf erbij je kunt niet en de beslissing bij één persoon leggen en de verantwoordelijkheid bij beide. Dit er even vanuit gaande dat beide voor het zwanger worden daar hun verantwoordelijkheid hebben genomen om dat te voorkomen, maar dat dat toch fout in gegaan.
Ja, en abortus plegen, omdat deze wereld geen goede plek is voor een kind is ook je verantwoordelijkheid nemen. Als het kind er wel komt, ben ik persoonlijk van mening dat het recht heeft op beide ouders, maar dat ben ik. Dat wil ik niet eisen van iedereen.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een kind geboren laten worden is net zo goed je verantwoordelijkheid nemen.
Daarbij heeft het kind recht op verzorging door zijn ouders, en dat recht staat boven het wel of geen zin hebben van diezelfde ouders.
Een derde is inderdaad de enige optie die ik dan zie. Het Is niet een nieuwe bank waar we het over hebben.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
abortus is geen anticonceptie, het is een nood middel die bestaat voor als je echt geen andere uitweg ziet.
en hoe zie je dat gezamenlijk beslissen als beide echt iets anders willen? Een derde laten beslissen? Dat kan toch ook niet?
dwingen tot abortus zoals je eerder schreef is ook niet gezamenlijk beslissen.
dus hoe zie jij dat voor je?
als een van hen t kind niet wíl verzorgen, ook niet puur financieel, kun je als andere ouder volgens mij beter gewoon niets met hem (haar) te maken hebben in veel gevallen.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een kind geboren laten worden is net zo goed je verantwoordelijkheid nemen.
Daarbij heeft het kind recht op verzorging door zijn ouders, en dat recht staat boven het wel of geen zin hebben van diezelfde ouders.
En dan is een abortus afdwingen of dwingen een zwangerschap te voldragen wel een gezamenlijke beslissing?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Een derde is inderdaad de enige optie die ik dan zie. Het Is niet een nieuwe bank waar we het over hebben.
nee, maar je hebt kans bij n gedwongen abortus dat moeder daar grote psychische problemen mee gaat krijgen. Moet je dat willen? En waarop beoordeel je dat moeder t beter niet alleen kan doen? Of gewoon nóóit alleen?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Een derde is inderdaad de enige optie die ik dan zie. Het Is niet een nieuwe bank waar we het over hebben.
Jaquote:Op maandag 16 februari 2015 15:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dan is een abortus afdwingen of dwingen een zwangerschap te voldragen wel een gezamenlijke beslissing?
En zou jij het dan accepteren als de eindbeslissing niet in jouw voordeel zou zijn?
Moet de man als de eindbeslissing is baby houden verplicht voor zijn kind zorgen? Ook al wil hij dat niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |