Moet jij weten.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En zo ben je in mijn ogen een egoistisch kind wanneer je er ondanks de wensen van de man er toch voor kiest om het kind te baren.
Dat is ook echt precies hetzelfde. Wat een briljante redenatie zeg.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
Wat een topic is het weer aan het worden, waar het recht op abortus in NL 32 jaar bestaat, en mannen vrouwen nog maar 32 jaar niet meer kunnen dwingen een zwangerschap te voldragen, wordt er al gemiept dat het "niet eerlijk is" dat een man dat niet meer kan afdwingen, en dat afdwingen geldt dan zowel voor het wel als niet ondergaan van een abortus.
Ik wil de heren wel eens horen hoe het zou zijn als vrouwen het recht zouden hebben een sterilisatie bij mannen af te dwingen, want het mes in een vrouwenlichaam (of het verplicht voldragen van een zwangerschap) is kennelijk geen probleem, maar een scalpel in je ballen wel.
Goed plan. Zijn we binnen 1 generatie van de overbevolking in dit land af als wij niemand meer zwanger kunnen maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
Ik wil de heren wel eens horen hoe het zou zijn als vrouwen het recht zouden hebben een sterilisatie bij mannen af te dwingen, want het mes in een vrouwenlichaam (of het verplicht voldragen van een zwangerschap) is kennelijk geen probleem, maar een scalpel in je ballen wel.
Is goed. Trek het maar in het extreme.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
Wat een topic is het weer aan het worden, waar het recht op abortus in NL 32 jaar bestaat, en mannen vrouwen nog maar 32 jaar niet meer kunnen dwingen een zwangerschap te voldragen, wordt er al gemiept dat het "niet eerlijk is" dat een man dat niet meer kan afdwingen, en dat afdwingen geldt dan zowel voor het wel als niet ondergaan van een abortus.
quote:Op zondag 15 februari 2015 13:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als jij niks met je eigen kind te maken wil hebben, vind ik je sneu, instabiel en onvolwassen inderdaad.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Zeker, maar in mijn ogen ben je dan een loser. Als het kind er toch eenmaal is begrijp ik namelijk echt niet hoe je ervoor kunt kiezen om er niets mee te doen. Ook een faire keuze.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:00 schreef probeer het volgende:
[..]
En als je een foetus aborteert omdat 'het nu niet goed uit komt met haar studie'? Ben je dan ook sneu, instabiel en onvolwassen? Of gaat dat alleen op voor mannen?
Beetje jammer dat er mannen zijn die een andere mening zijn toegedaan dan sommige vrouwen in dit topic die dan ook meteen op de vrouw gaan spelen, neerbuigende replies posten en gaan schelden.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het is vervallen in het generaliseren van 'de man'. En dan ook alleen maar als meneer het niet eens is met mevrouw, want als hij dezelfde mening heeft is het natuurlijk allemaal wel goed.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef Beauke het volgende:
Het wordt sowieso weer een beetje een mannen vs de vrouwen topic.
Er is geen waarheid in deze. Het beste overlegt een koppel wat ongewenst zwanger is met elkaar wat te doen en proberen ze er samen uit te komen.
Lukt het niet, is de vrouw uiteindelijk baas in eigen buik.
Dat zie ik toch echt niet terug bij 'de mannen'.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beetje jammer dat er mannen zijn die een andere mening zijn toegedaan dan sommige vrouwen in dit topic die dan ook meteen op de vrouw gaan spelen, neerbuigende replies posten en gaan schelden.
Klopt. Ik vind het eigenlijk niet eens een discussie waard omdat het zo vanzelfsprekend is dat de vrouw zélf beslist wat er met haar lichaam gaat gebeuren, maar blijkbaar is dat niet zo vanzelfsprekend voor sommige mensen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp werkelijk de verongelijkte reacties niet op de stelling dat de eindbeslissing bij de vrouw ligt. En met eindbeslissing bedoel ik dan ook werkelijk eind: er is geheel per ongeluk, ondanks goede voorzorgsmaatregelen een zwangerschap ontstaan. Er wordt veel over gepraat samen, beide partners nemen de wensen van de ander serieus en samen probeer je tot een oplossing te komen waar je het beide mee eens bent. Als dit uiteindelijk niet lukt, dan is het toch niet meer dan logisch dat de vrouw als laatste beslist over wat er met haar lichaam gebeurt?
Dan is het ook meer dan logisch dat als een vrouw vind dat zij het eindbesluit neemt over het kind, dat de man het eindbesluit neemt over of hij wel of geen (financiële) verantwoording neemt. Maar nee, dán ben je een loser..quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp werkelijk de verongelijkte reacties niet op de stelling dat de eindbeslissing bij de vrouw ligt. En met eindbeslissing bedoel ik dan ook werkelijk eind: er is geheel per ongeluk, ondanks goede voorzorgsmaatregelen een zwangerschap ontstaan. Er wordt veel over gepraat samen, beide partners nemen de wensen van de ander serieus en samen probeer je tot een oplossing te komen waar je het beide mee eens bent. Als dit uiteindelijk niet lukt, dan is het toch niet meer dan logisch dat de vrouw als laatste beslist over wat er met haar lichaam gebeurt?
Er is wel degelijk één waarheid: het (ongeboren) kind op 1!quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef Beauke het volgende:
Het wordt sowieso weer een beetje een mannen vs de vrouwen topic.
Er is geen waarheid in deze. Het beste overlegt een koppel wat ongewenst zwanger is met elkaar wat te doen en proberen ze er samen uit te komen.
Lukt het niet, is de vrouw uiteindelijk baas in eigen buik.
Hier is zeer waarschijnlijk dan ook iedereen het mee eens. Ik in ieder geval wel.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zie ik toch echt niet terug bij 'de mannen'.
En TerryStone kan je beter links laten liggen in alles wat betrekking heeft op gender. Dat weet inmiddels iedereen toch wel?
Jij ziet het niet terugkomen, zeg je toch? Wat dacht je van deze? Dan kan ik ook die van Bootje en van Kingstown en van stbabylon erbij kopiëren als je wil.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]^
Je zou liever willen dat mannen, hun vrouwen als een klein kleutertje aan de hand nemen om te checken of ze hun pilletje vandaag wel ingenomen hebben? Moeten we hem dan ook nog fijn prakken en door je bananentoetje mixen, omdat het anders 'jakkiebah' smaakt voor onze kleine meid?
En omgekeerd is het dan natuurlijk hartstikke normaal als de vrouw haar man bij elke penetrerende beweging tijdens de seks, nog eventjes vraagt of die condoom er nog goed om zit, en niet gescheurd is.
Als je als volwassen mens serieus iemand anders nodig hebt om je te herinneren aan, of wijzen op, het correcte gebruik van anticonceptie, kun je er waarschijnlijk beter helemaal mee ophouden en geen seks hebben.
Maare .. dus, speciaal voor jou .. Als man zijnde, naar een vrouw toe. Om te bewijzen dat wij toch heus wel verantwoordelijk zijn:
Miss_Sly, heb je vandaag je pilletje al ingenomen?
Ja hoor, je moet als man-zijnde zelf weten wat je ermee doet. Maar ik vind je inderdaad een loser als je je verantwoordelijkheid niet neemt als je eenmaal een kindje hebt. Ik kan niet begrijpen dat je er dan als man zijnde niets met je kind te maken wil hebben. Maar geen idee of miss_sly dat ook vindt, het was dus mijn uitspraak.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan is het ook meer dan logisch dat als een vrouw vind dat zij het eindbesluit neemt over het kind, dat de man het eindbesluit neemt over of hij wel of geen (financiële) verantwoording neemt. Maar nee, dán ben je een loser..
Nee, dat zijn de gevolgen van het egoïstisch beslissen omdat het jouw buik is.
Ja, helemaal leuk, ik begon met neerbuigend postenquote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Jij ziet het niet terugkomen, zeg je toch? Wat dacht je van deze? Dan kan ik ook die van Bootje en van Kingstown en van stbabylon erbij kopiëren als je wil.
Ik vind de toon van deze post tamelijk neerbuigend, met nogal wat aannames terwijl je niets over me weet verder.
Die verantwoordelijkheid wordt weggenomen als de vrouw alleen beslist.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja hoor, je moet als man-zijnde zelf weten wat je ermee doet. Maar ik vind je inderdaad een loser als je je verantwoordelijkheid niet neemt als je eenmaal een kindje hebt. Ik kan niet begrijpen dat je er dan als man zijnde niets met je kind te maken wil hebben. Maar geen idee of miss_sly dat ook vindt, het was dus mijn uitspraak.
Please do.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Jij ziet het niet terugkomen, zeg je toch? Wat dacht je van deze? Dan kan ik ook die van Bootje en van Kingstown en van stbabylon erbij kopiëren als je wil.
Dat zegt een user hier, dat heb ik niet gezegd. Ik heb daar niets over gezegd, maar ik ben inderdaad van mening dat als je samen niet tot overeenstemming komt en de vrouw besluit tegen de zin van de man om het kind te houden, dat ze dan zelf verantwoordelijk is, op alle gebieden.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan is het ook meer dan logisch dat als een vrouw vind dat zij het eindbesluit neemt over het kind, dat de man het eindbesluit neemt over of hij wel of geen (financiële) verantwoording neemt. Maar nee, dán ben je een loser..
Nee, dat zijn de gevolgen van het egoïstisch beslissen omdat het jouw buik is.
Dus je bent tegen abortus?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er is wel degelijk één waarheid: het (ongeboren) kind op 1!
Maar goed, de vrouwen hier vinden dat zij op 1 staan...
Waarom staat dat ongeboren kind op 1?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er is wel degelijk één waarheid: het (ongeboren) kind op 1!
Maar goed, de vrouwen hier vinden dat zij op 1 staan...
Je hoeft niet gelijk te schelden en zo neerbuigend te doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Het is heel gemakkelijk, en tevens dom, om te generaliseren en te denken dat je weet wat alle vrouwen vinden.
Het is redelijk simpel: je neemt je verantwoordelijkheid niet als je er niet bent voor je eigen kind. Zo denk ik erover.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid wordt weggenomen als de vrouw alleen beslist.
Ja, dat vind ik ook. Maar dat je als man-zijnde niets met je eigen kind te maken wil hebben..Tsja, dat is een keuze en dat mag. Maar dan vind ik je alsnog een loser. Of een lambal. Je hebt het wel over een kind, een mens.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zegt een user hier, dat heb ik niet gezegd. Ik heb daar niets over gezegd, maar ik ben inderdaad van mening dat als je samen niet tot overeenstemming komt en de vrouw besluit tegen de zin van de man om het kind te houden, dat ze dan zelf verantwoordelijk is, op alle gebieden.
Het is heel gemakkelijk, en tevens dom, om te generaliseren en te denken dat je weet wat alle vrouwen vinden.
Nee, ik vind dat de beslissing bij zowel man als vrouw moet liggen, kijkend naar het belang van het kind.quote:
Serieus?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom staat dat ongeboren kind op 1?
Neerbuigend? Ow ja zeker. Waarom? Omdat ik aanneem dat wanneer volwassen mensen seks hebben, ze ook slim genoeg zijn om hun eigen anticonceptie te regelen. En dat niet op anderen afschuiven onder het mom van 'hij/zij is niet begaan met...'. Dat vind ik erg zwak, en bovendien kinderachtig. Daarom dus ook de toon van mijn post; alsof je een kind zijn/haar medicatie toe moet dienen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik vind de toon van deze post tamelijk neerbuigend, met nogal wat aannames terwijl je niets over me weet verder.
Ik neem die verantwoordelijkheid wel: abortus. Maar die kan dus ge-veto-d worden.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:49 schreef Nammie het volgende:
[..]
Het is redelijk simpel: je neemt je verantwoordelijkheid niet als je er niet bent voor je eigen kind. Zo denk ik erover.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik neem die verantwoordelijkheid wel: abortus. Maar die kan dus ge-veto-d worden.
En ik vind het oneerlijk om een kind op de aarde te droppen waarbij de ouders elkaar niet kunnen luchten omdat zij het niet met elkaar eens werden over het wel of niet voortzetten van de zwangerschap. Maar hey, het kind zal er later toch niet achterkomen dat mama wel, en papa niet wilde dat hij een hartslag kreeg. Lekker begin van je leven dan.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja hoor, je moet als man-zijnde zelf weten wat je ermee doet. Maar ik vind je inderdaad een loser als je je verantwoordelijkheid niet neemt als je eenmaal een kindje hebt. Ik kan niet begrijpen dat je er dan als man zijnde niets met je kind te maken wil hebben. Maar geen idee of miss_sly dat ook vindt, het was dus mijn uitspraak.
Jij nam mijn post neerbuigend op, dat is jouw keus.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, helemaal leuk, ik begon met neerbuigend posten
Lees eens terug
Maar ik zeg helemaal niet dat je je verantwoordelijkheid er voor moet nemen. Dat moet je helemaal zelf weten.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:52 schreef TerryStone het volgende:
Het zal wel aan mij liggen dat ik wat moeite heb met de redenatie dat het mijn kind is en ik er verantwoordelijkheid voor moet nemen als zij het wil houden maar wanneer ze het wil aborteren het ineens niet meer mijn kind is en ik er niks over te zeggen heb.
Blijkbaar roep je dat gedrag in anderen op. Hou het bij jezelf.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij nam mijn post neerbuigend op, dat is jouw keus.
Dat je daarna begon te "schelden" (althans dat zal wel de bedoeling zijn geweest van me lesbian noemen, hoewel dat volgens mij geen scheldwoord zou moeten zijn) is toch wel minder groots. Overigens een ultiem scheldwoord, kennelijk, want er was nog iemand die me dat noemde. Kennelijk zijn de arme mannen alleen veilig voor nare vrouwen als ik als we lesbisch zijn.
Ik vind dat een aantal mannen in dit topic zich niet prettig gedragen, nee. Een andere mening hebben betekent toch niet dat er gescholden en beledigd hoeft te worden?
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:52 schreef TerryStone het volgende:
Het zal wel aan mij liggen dat ik wat moeite heb met de redenatie dat het mijn kind is en ik er verantwoordelijkheid voor moet nemen als zij het wil houden maar wanneer ze het wil aborteren het ineens niet meer mijn kind is en ik er niks over te zeggen heb.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:12 schreef probeer het volgende:
Waarom wordt er bij de beslissing van de vrouw geen waardeoordeel uitgesproken? (want haar keuze, en kritiek geven wordt gezien als het aanpraten van een schuldgevoel)
En waarom staat tegelijkertijd dit topic vol met oordelen over de mening van de man? Een mening die er vóór de beslissing volgens velen hier, niet eens toe doet. En ná de beslissing, lijkt de mening van de man alleen maar correct te zijn als die overeen komt met wat de vrouw wil (lees: gedaan heeft).
Het lijkt er hier serieus een beetje op alsof het enige wat een man goed kan doen, is dat hij het eens is met zijn vrouw.
Nou exact dat dus!quote:Op zondag 15 februari 2015 14:52 schreef TerryStone het volgende:
Ik vind het uitermate kinderachtig om neerbuigend te gaan doen omdat je het niet met iemand eens bent.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Neerbuigend? Ow ja zeker. Waarom? Omdat ik aanneem dat wanneer volwassen mensen seks hebben, ze ook slim genoeg zijn om hun eigen anticonceptie te regelen. En dat niet op anderen afschuiven onder het mom van 'hij/zij is niet begaan met...'. Dat vind ik erg zwak, en bovendien kinderachtig. Daarom dus ook de toon van mijn post; alsof je een kind zijn/haar medicatie toe moet dienen.
Daarbij draai ik het ook nog eens om: De vrouw die als een moeder bij haar kleine mannetje mag checken of hij zijn condoom wel goed om doet / kan doen, en of hij nog wel goed vast zit.
Speel ik op de vrouw? Nee, ik gebruik nergens persoonlijke informatie om je daarmee aan te vallen. Ik weet immers inderdaad niets persoonlijks van je. Ik heb het over de eigen verantwoordelijkheid van volwassen mensen om te zorgen voor hun eigen aandeel in afdoende anticonceptie.
Scheld ik? Nope.
Ga je weer met de verantwoordelijkheid bij een ander leggen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Blijkbaar roep je dat gedrag in anderen op. Hou het bij jezelf.
Komt voor mij dankzij je starre houding van de vrouw op één.
Nee, jij neemt die verantwoordelijkheid niet door een vetorecht over een invasief ingrijpen in andermans lichaam op te eisen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik neem die verantwoordelijkheid wel: abortus. Maar die kan dus ge-veto-d worden.
Niemand hier zegt dat er gedwongen zou moeten worden om abortus te ondergaan of gedwongen worden om de zwangerschap te volbrengen dus kap eens met het verdraaien van wat er gezegd wordt.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, jij neemt die verantwoordelijkheid niet door een vetorecht over een invasief ingrijpen in andermans lichaam op te eisen.
Want dat is waar het om draait, je hebt geen vetorecht over andermans lichaam, je hebt dat uitsluitend over je eigen lichaam.
En dat jij een ander niet mag dwingen aan abortus te ondergaan heeft niets met jouw gebrek aan rechten te maken.
Dat eerste, daar heb je een punt. Dat had ik beter anders kunnen verwoorden, zodat het beter over kwam en er geen gedoe over ontstaat.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het uitermate kinderachtig om neerbuigend te gaan doen omdat je het niet met iemand eens bent.
Overigens zeg ik dus niet dat de verantwoordelijkheid voor het innemen van de pil bij de man ligt, maar als je het over gedeelde verantwoordelijkheid hebt, is het wel heel gemakkelijk om de vrouw de pil te laten slikken zonder je ergens om te bekommeren, en als het dan fout gaat, de fout helemaal bij haar te leggen.
Bij gebruik,van condooms is het ook de verantwoordelijkheid van beide om te zorgen dat ze heel zijn, niet over de datum, goed omgedaan worden en niet kapot blijken achteraf.
Daar kun je lacherig over doen, of neerbuigend, maar volwassen mensen kunnen dat samen prima handelen, denk ik.
En wederom komt het lichaam van de vrouw op één. Ook al betekend dat, dat daarmee potentieel een ander leven verkut wordt. Ik heb het niet over mijn rechten. Mijn rechten verspil ik door iemand te bezwangeren, net zoals de rechten van de vrouw verloren gaan om precies diezelfde reden.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, jij neemt die verantwoordelijkheid niet door een vetorecht over een invasief ingrijpen in andermans lichaam op te eisen.
Want dat is waar het om draait, je hebt geen vetorecht over andermans lichaam, je hebt dat uitsluitend over je eigen lichaam.
En dat jij een ander niet mag dwingen aan abortus te ondergaan heeft niets met jouw gebrek aan rechten te maken.
Ja hoor, dat kan ik prima, totdat iemand dat privilege verspeelt.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga je weer met de verantwoordelijkheid bij een ander leggen.
Kom op zeg, je kunt toch wel op een respectvolle manier met iemand discussiëren?
Dat is wel wat er subtiel gezegd wordt door sommige mensen.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:05 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Niemand hier zegt dat er gedwongen zou moeten worden om abortus te ondergaan of gedwongen worden om de zwangerschap te volbrengen dus kap eens met het verdraaien van wat er gezegd wordt.
Wat er wel gezegd wordt is dat de man niet gedwongen zou moeten worden om emotioneel en financieel verantwoordelijkheid te nemen voor iets wat hij niet wil en dat het niet fair is om hem eenzijdig een beslissing op te leggen.
Dank je.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat eerste, daar heb je een punt. Dat had ik beter anders kunnen verwoorden, zodat het beter over kwam en er geen gedoe over ontstaat.
En die gedeelde verantwoordelijkheid zie ik als: vrouw zorgt voor correct gebruik van de pil. Man zorgt voor correct gebruik van het condoom.
Want volgens mij zit er helemaal niemand tijdens het voorspel te wachten op een "weet je zeker dat je de pil wel goed ingenomen hebt? was je misselijk vanochtend? Heb je onlangs een antibiotica kuur gehad?" of een "Ok, leuk, maar hoe weet ik dat die condoom niet lek is?" of een "Mooi, hij zit er omheen. Nu wil ik even kijken of je het wel goed gedaan hebt!"
Daarbij heb ik (en met mij waarschijnlijk vele anderen) aardig wat kortdurende seksuele contacten waarbij het compleet onrealistisch is om gedeelde verantwoordelijkheid te nemen over het dagelijks innemen van een pilletje door de een, of het kopen en omdoen van een condoom door de ander.
Daar hebben we onder andere seksuele voorlichting voor. Zodat men dat zelf kan, en niet afhankelijk is van de ander.
Maar inderdaad, nogmaals, excuses voor de toon van mijn 1e post.
Dan zijn we het hierover inderdaad helemaal met elkaar eens, ook het verschil tussen vaste relatie en kortdurende seksuele contacten. Al duurde het (door mijn stomme reactie) helaas tot post #150 om daar achter te komenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je.
En als je het zo zegt, ben ik het deels wel met je eens. Ik redeneer echter vanuit een vaste relatie, waarin we beide geen kind meer willen en dus beiden daarvoor zorgen. In een relatie weet je dat je partner ziek is of AB moet gebruiken en kun je daar mee aan denken. Ik denk echter dat veel mannen niet weten dat de pil minder goed kan werken bij gebruik van AB of als er overgegeven is. Dat zou van mij best wat normaler mogen zijn.
In geval van kortdurende seksuele contacten ligt het inderdaad anders. Ik heb daar als vrouw dan ook mijn verantwoordelijkheid in genomen in het verleden: ik slikte zelf de pil, maar er werd niet geneukt zonder condoom. En niet alleen om een zwangerschap te voorkomen
In dat opzicht kun je dus alsnog beide de verantwoordelijkheid delen, toch?
Als ik een relatie heb met een vrouw, en er al kinderen zijn en geen extra kinderen meer gewenst zijn, zal ik de eerste zijn om de kabels door te knippen. Tot die tijd ben je helaas genoodzaakt tot andere anticonceptie.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je.
En als je het zo zegt, ben ik het deels wel met je eens. Ik redeneer echter vanuit een vaste relatie, waarin we beide geen kind meer willen en dus beiden daarvoor zorgen. In een relatie weet je dat je partner ziek is of AB moet gebruiken en kun je daar mee aan denken. Ik denk echter dat veel mannen niet weten dat de pil minder goed kan werken bij gebruik van AB of als er overgegeven is. Dat zou van mij best wat normaler mogen zijn.
In geval van kortdurende seksuele contacten ligt het inderdaad anders. Ik heb daar als vrouw dan ook mijn verantwoordelijkheid in genomen in het verleden: ik slikte zelf de pil, maar er werd niet geneukt zonder condoom. En niet alleen om een zwangerschap te voorkomen
In dat opzicht kun je dus alsnog beide de verantwoordelijkheid delen, toch?
Nee, dat is niet wat er subtiel gezegd wordt maar wat jullie er graag in willen lezen omdat dat makkelijker is.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:10 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dat is wel wat er subtiel gezegd wordt door sommige mensen.En niemand hier zegt dat de man gedwongen moet worden om emotioneel en verantwoordelijk te zijn, echt niemand.
Ja, dat is ook het lastigste en inderdaad oneerlijke van deze problematiek: het is in geval van niet tot consensus kunnen komen voor mannen een kwestie van je neerleggen bij de uiteindelijke beslissing van de vrouw. Dat dat oneerlijk voelt, snap ik best, maar het is ook niet iets dat 'de vrouw' bedacht heeft om 'de man' dwars te zitten.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zijn we het hierover inderdaad helemaal met elkaar eens, ook het verschil tussen vaste relatie en kortdurende seksuele contacten. Al duurde het (door mijn stomme reactie) helaas tot post #150 om daar achter te komen
Ik geef toe .. wellicht lees ik bij dit onderwerp (man-vrouw-ongeboren kind) eerder een negatieve lading in iemands post, om daar vervolgens tegen in te kunnen gaan in een discussie. In plaats van het zoeken naar iets positiefs, om vanuit overeenstemming verder de dialoog aan te gaan.
Laten we zeggen dat dat voortkomt uit emotie. Ondanks dat ik er, door mijn biologische opmaak, logischerwijs nooit zo veel over te zeggen heb als dat ik eigenlijk zou willen, gaat het me wel erg aan het hart. En wellicht is dat het 'm juist bij veel mannen. We snappen verdomde goed dat de uiteindelijke beslissing niet bij ons ligt, maar vinden dat soms lastig te verkroppen. Voornamelijk omdat de gevolgen van die beslissing wel weer op het bordje van beiden komen.
quote:Op zondag 15 februari 2015 15:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het lastigste en inderdaad oneerlijke van deze problematiek: het is in geval van niet tot consensus kunnen komen voor mannen een kwestie van je neerleggen bij de uiteindelijke beslissing van de vrouw. Dat dat oneerlijk voelt, snap ik best, maar het is ook niet iets dat 'de vrouw' bedacht heeft om 'de man' dwars te zitten.
Het feit dat er vrouwen zijn die daar misbruik van maken, maakt nog niet dat alle vrouwen dat maar normaal vinden,
Dat is heel fijn, voor jou en voor je partner.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:23 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Als ik een relatie heb met een vrouw, en er al kinderen zijn en geen extra kinderen meer gewenst zijn, zal ik de eerste zijn om de kabels door te knippen. Tot die tijd ben je helaas genoodzaakt tot andere anticonceptie.
Eind volgende week, dat is zo rond donderdag 13/vr 14 feb. Valentijdsdag lijkt me geen geschikte datum, woensdag was midden van de week. Donderdag dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb eind volgende week een afspraak bij een kliniek. Waarschijnlijk ga ik begin volgende week eerst even langs een verloskundige om de daadwerkelijk duur van de zwangerschap te laten bepalen.
Dag van de abortus, nog emotioneel enzo, wat doe je?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:32 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb dus besloten om een abortus te laten doen, indien ik nog in de periode voor hartkloppingen bevond.
Afgelopen week had ik een afspraak bij een kliniek, werd een abortus met een roesje.
[..]
Nu ben ik een aantal dagen verder,
Dat gezegd hebbende, ben ik nu nog niet toe aan kinderen. Mijn vriendin ook niet. Maar ik zou me goed genaaid voelen als ze dan ineens toch besluit het te houden. Dat is het vooral. Dwing ik haar dan abortus te plegen? Hell no. Zou ik me genaaid voelen? Fuck yeah.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is heel fijn, voor jou en voor je partner.
Er zijn veel mannen die daar moeite mee hebben, om verschillende redenen.
Mijn vriend wil het ook, maar vindt het wel moeilijk. En dus zorgen we er samen voor dat er noet toch een zwangerschap optreedt tot hij wel zover is.
Het is allemaal niet zo zwart-wit en mannen vs vrouwen.
Maar denk je dan niet dat je vriendin zich ook genaaid voelt, omdat het allemaal zo anders loopt dan jullie bedoeling was, als er per ongeluk een zwangerschap optreedt? En dan kun je simpelweg zeggen dat ze de situatie weer kan herstellen door een abortus, maar dat is niet zo simpel. Sowieso is het een ingreep, fysiek. Buiten dat kunnen al vrij vroeg hormonen hun intrede doen, en die kunnen (niet bij iedere vrouw even veel) erg veel invloed hebben. ik denk daarom dat je verder komt samen als je dit met begrip voor elkaar en veel liefde probeert op te lossen, dan meteen over abortus te beginnen en zonder meer voet bij stuk te houden. Ook al is dat wel de kant die je op wil, een abortus. Maar probeer dan ook te zien dat dit ook niet was wat zij voor ogen had. Want ik denk dat het echt in veruit de meeste gevallen geen kwestie is van een vrouw die een man erin luist, ook al zullen die gevallen er helaas zeker zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:39 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende, ben ik nu nog niet toe aan kinderen. Mijn vriendin ook niet. Maar ik zou me goed genaaid voelen als ze dan ineens toch besluit het te houden. Dat is het vooral. Dwing ik haar dan abortus te plegen? Hell no. Zou ik me genaaid voelen? Fuck yeah.
Is het zo zwart-wit dat ik haar erom zou verlaten? Geen idee.
Daarom zeg ik ook, samen consensus proberen te bereiken. En dan hopelijk dat beide dan volwassen genoeg zijn om geen dooddoeners in de discussie te gooien als "mijn buik", maar ook vanaf de kant van de man niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar denk je dan niet dat je vriendin zich ook genaaid voelt, omdat het allemaal zo anders loopt dan jullie bedoeling was, als er per ongeluk een zwangerschap optreedt? En dan kun je simpelweg zeggen dat ze de situatie weer kan herstellen door een abortus, maar dat is niet zo simpel. Sowieso is het een ingreep, fysiek. Buiten dat kunnen al vrij vroeg hormonen hun intrede doen, en die kunnen (niet bij iedere vrouw even veel) erg veel invloed hebben. ik denk daarom dat je verder komt samen als je dit met begrip voor elkaar en veel liefde probeert op te lossen, dan meteen over abortus te beginnen en zonder meer voet bij stuk te houden. Ook al is dat wel de kant die je op wil, een abortus. Maar probeer dan ook te zien dat dit ook niet was wat zij voor ogen had. Want ik denk dat het echt in veruit de meeste gevallen geen kwestie is van een vrouw die een man erin luist, ook al zullen die gevallen er helaas zeker zijn.
Ja maar, daar komt het uiteindelijk wel op neer. Een hele lange volwassen discussie, waarbij beide kanten goed gehoord worden, en uiteindelijk beslist de vrouw, want haar lichaam.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:54 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, samen consensus proberen te bereiken. En dan hopelijk dat beide dan volwassen genoeg zijn om geen dooddoeners in de discussie te gooien als "mijn buik", maar ook vanaf de kant van de man niet.
ik raakte ongepland zwanger, gaf mijn inmiddels ex de keus of hij er iets mee te maken wilde hebben of niet, hij koos voor ja.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dan is hij geen goede slaaf en dat kan natuurlijk niet.
Heel opmerkelijk dat jullie hier zo voorstander zijn van lichamelijke autonomie van de vrouw maar tegelijkertijd vinden dat de lichamelijke, emotionele en financiele autonomie van de man irrelevant is.
vind je dat op zich niet vrij logisch?quote:Op zondag 15 februari 2015 15:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja maar, daar komt het uiteindelijk wel op neer. Een hele lange volwassen discussie, waarbij beide kanten goed gehoord worden, en uiteindelijk beslist de vrouw, want haar lichaam.
En daar komt de wetgeving kijken, want het kind heeft recht op ondersteuning van beide ouders, en de ene ouder kan die verplichting niet naar de andere ouder afschuiven.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
vind je dat op zich niet vrij logisch?
Ik vind wel dat de financiële verantwoordelijkheid dan gewoon op de vrouw neer hoort te komen, maar dat zij uiteindelijk beslist voor of tegen t afbreken van n zwangerschap vind ik niet meer dan normaal.
Nee, bij mij staat het ongeboren kind op één. Die tweede, er rekenschap voor nemen, hoort er bij mij wel bij, als de vrouw toch haar zin doordrijft. Het kind mag daar niet onder lijden.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
vind je dat op zich niet vrij logisch?
Ik vind wel dat de financiële verantwoordelijkheid dan gewoon op de vrouw neer hoort te komen, maar dat zij uiteindelijk beslist voor of tegen t afbreken van n zwangerschap vind ik niet meer dan normaal.
Prima, maar een vader die gewoon NIET WIL, daar heeft een kind niks aan.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar komt de wetgeving kijken, want het kind heeft recht op ondersteuning van beide ouders, en de ene ouder kan die verplichting niet naar de andere ouder afschuiven.
Het is niet het recht van de vader of moeder geen verplichtingen aan het kind te hebben, het is het recht van het kind dat het door zijn vader en moeder verzorgd wordt.
jammer dat je het gewoon niet zo kán regelen dat beiden net zoveel inspraak hebben dan. Het blijft toch gewoon háár lichaam, hoe cliché ook.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, bij mij staat het ongeboren kind op één. Die tweede, er rekenschap voor nemen, hoort er bij mij wel bij, als de vrouw toch haar zin doordrijft. Het kind mag daar niet onder lijden.
Ja, zij zullen dat zeker zo zien. Zij klaren dat klusje wel even. Desnoods alleen.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jammer dat je het gewoon niet zo kán regelen dat beiden net zoveel inspraak hebben dan. Het blijft toch gewoon háár lichaam, hoe cliché ook.
Overigens denk ik dat de meeste vrouwen die ervoor kiezen een kind te houden ondanks een afwezige vader niet denken dat t kind beter af is als het niet geboren wordt. Ik denk dat zij t kind ook gewoon op 1 zetten, maar dat zij dat anders inschatten dan de afwezige vader.
En dat is ook weer niet goed, ook als ze helemaal niets van de vader verwachten?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, zij zullen dat zeker zo zien. Zij klaren dat klusje wel even. Desnoods alleen.
Regelmatig niet voor het kind nee.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is ook weer niet goed, ook als ze helemaal niets van de vader verwachten?
Het verhaal rammelt al van het begin van alle kantenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Eind volgende week, dat is zo rond donderdag 13/vr 14 feb. Valentijdsdag lijkt me geen geschikte datum, woensdag was midden van de week. Donderdag dus.
[..]
Dag van de abortus, nog emotioneel enzo, wat doe je?
V&A / [tk] Samsung galaxy s4, s3 en s3 mini
Je plaatst een verkooptopic op fok.
Logisch.
Dus eigenlijk moet bij een ongewenste zwangerschap, als de vader geen behoefte heeft aan het kind, het kind sowieso geaborteerd worden, ongeacht of de moeder wel of niet in staat en bereid is het kind alleen op te voeden?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Regelmatig niet voor het kind nee.
Ik lijk hier wel de enige die de discussie niet vanuit de vader of moeder voert...
Heel simpel. Een kind heeft vastigheid nodig. Het beste is het als mama en papa gelukkig zijn met elkaar en dat het kind in een gezonde situatie ter wereld komt. Het dan toch besluiten het kind te houden als een van de twee het niet wilt, is dan niet bevorderlijk voor het kind.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is ook weer niet goed, ook als ze helemaal niets van de vader verwachten?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de moeder daar niet alleen over moet/mag beslissen. En dat is nu wel zo, ongeacht of die moeder daar tot toe in staat is.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet bij een ongewenste zwangerschap, als de vader geen behoefte heeft aan het kind, het kind sowieso geaborteerd worden, ongeacht of de moeder wel of niet in staat en bereid is het kind alleen op te voeden?
Omdat jij denkt dat die moeder daar kennelijk niet alleen toe in staat is?
Johquote:Op zondag 15 februari 2015 16:42 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Het verhaal rammelt al van het begin van alle kanten
Wie moet er dan over beslissen? Vader die het geen ruk kan schelen als hij maar niet hoeft te betalen/zorgen wil je ook nog eens vetorecht geven over het al dan niet uitvoeren van een abortus?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de moeder daar niet alleen over moet/mag beslissen. En dat is nu wel zo, ongeacht of die moeder daar tot toe in staat is.
Dus eigenlijk komt het er op neer dat een man altijd vetorecht zou moeten hebben, want ook al wil moeder er wel alleen voor opdraaien dan zou de zwangerschap nog geen voortgang moeten hebben omdat vader het niet wil en gewenst zijn door slechts een ouder "niet bevorderlijk voor het kind" zou zijn?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:44 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Heel simpel. Een kind heeft vastigheid nodig. Het beste is het als mama en papa gelukkig zijn met elkaar en dat het kind in een gezonde situatie ter wereld komt. Het dan toch besluiten het kind te houden als een van de twee het niet wilt, is dan niet bevorderlijk voor het kind.
Eh, waarom kan het die vader geen ruk schelen? Er zijn vele soorten mannen. Niet iedereen denkt zo.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie moet er dan over beslissen? Vader die het geen ruk kan schelen als hij maar niet hoeft te betalen/zorgen wil je ook nog eens vetorecht geven over het al dan niet uitvoeren van een abortus?
Denk je dat de mannen die het toch al niet veel kan schelen dan überhaupt nog wat doen aan anticonceptie?
Nee, ik zeg niet dat het de vader geen ruk kan schelen, ik vraag hoe je dat recht wilt geven aan mannen die het toch al niet zo nauw nemen met dat soort verantwoordelijkheden.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh, waarom kan het die vader geen ruk schelen? Er zijn vele soorten mannen. Niet iedereen denkt zo.
En wederom, nogmaals, ik zeg niet dat de vader het vetorecht moet hebben, ik zeg dat de moeder dat niet alleen moet hebben.
nah, ik denk dat jij t wel degelijk vanuit de vader voert, of eigenlijk, vanuit t standpunt van iemand die geen kind wil.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Regelmatig niet voor het kind nee.
Ik lijk hier wel de enige die de discussie niet vanuit de vader of moeder voert...
Ik vind dat hun kind is, dat het hun beslissing is. Niet haar buik, dus haar beslissing.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat het de vader geen ruk kan schelen, ik vraag hoe je dat recht wilt geven aan mannen die het toch al niet zo nauw nemen met dat soort verantwoordelijkheden.
Als moeder het vetorecht niet alleen heeft, dan betekent dat dus dat je een ingrijpen in het lichaam van een ander zou kunnen afdwingen of voorkomen?
Het beslissingsrecht over andermans lichaam hebben omdat je vindt dat die ander het beslissingsrecht op haar eigen lichaam niet alleen mag hebben?
Mijn argumenten zijn exact hetzelfde als de moeder perse geen kind wil en daar alleen een beslissing over neemt.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nah, ik denk dat jij t wel degelijk vanuit de vader voert, of eigenlijk, vanuit t standpunt van iemand die geen kind wil.
Jij ziet het dus pessimistischer dan iemand die dat wél wil. Logischerwijs ook pessimistischer dan de alleenstaande moeder die toch besluit het te houden.
Zij ziet nl dat ze het vest alleen kan en n goede moeder zal zijn, jij ziet dat t voor t kind alleen maar kut kan zijn zonder vader.
Dat is logisch, want jij staat daar gewoon heel anders in. Niet méér vanuit t kind dan de moeder die optimistischer redeneert.
maar dat kán dus niet. 1 van de twee moet een vetorecht hebben, want anders kom je in de situaties waar t over gaat gewoon nergens. Dan blijft t een ja-nee spelletje en komt dat kind er dus gewoon.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh, waarom kan het die vader geen ruk schelen? Er zijn vele soorten mannen. Niet iedereen denkt zo.
En wederom, nogmaals, ik zeg niet dat de vader het vetorecht moet hebben, ik zeg dat de moeder dat niet alleen moet hebben.
Dat is het ook, hun beslissing! Maar hoe zie je het dan als er geen consensus bereikt wordt? Want dat is het hele punt, wat moet je dan doe ? Hoe los je dit dan op?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind dat hun kind is, dat het hun beslissing is. Niet haar buik, dus haar beslissing.
Een discussie is op dit moment niet nodig, zij heeft het laatste woord. Als je er samen niet, eerlijk, uit kan komen, wordt het lastig, maar desnoods haal je er een prof bij.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het ook, hun beslissing! Maar hoe zie je het dan als er geen consensus bereikt wordt? Want dat is het hele punt, wat moet je dan doe ? Hoe los je dit dan op?
Rock, scissor, paperquote:Op zondag 15 februari 2015 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het ook, hun beslissing! Maar hoe zie je het dan als er geen consensus bereikt wordt? Want dat is het hele punt, wat moet je dan doe ? Hoe los je dit dan op?
De oorzaak dat de vader er niet voor wil zorgen / betalen is dat hem zijn keuze wordt ontnomen. Dán krijg je dit soort situaties.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie moet er dan over beslissen? Vader die het geen ruk kan schelen als hij maar niet hoeft te betalen/zorgen wil je ook nog eens vetorecht geven over het al dan niet uitvoeren van een abortus?
Denk je dat de mannen die het toch al niet veel kan schelen dan überhaupt nog wat doen aan anticonceptie?
Dus je geeft hem het recht over haar lichaam te beslissen.... Hallo 1915.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind dat hun kind is, dat het hun beslissing is. Niet haar buik, dus haar beslissing.
Hij had de keuze te zorgen dat zij niet zwanger werd, en sommige mannen kan het nou eenmaal geen bal schelen of ze 3 of 23 kinderen hebben rondlopen, als ze er maar niet voor hoeven te zorgen.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:02 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
De oorzaak dat de vader er niet voor wil zorgen / betalen is dat hem zijn keuze wordt ontnomen. Dán krijg je dit soort situaties.
beetje n zwaktebod dit. Ik ben best bereid je standpunt te bekijken en ergens heb je ook gewoon een punt.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:01 schreef stbabylon het volgende:
Maar goed, ellenlange discussie waar we niet uitkomen. Zeker niet als ik zit te kletsen met een lading moeders (een aantal vermoed ik met kinderen waar de vader niet meer van in beeld is).
Ik geef beide ouders het recht te beslissen omtrent HUN kind.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je geeft hem het recht over haar lichaam te beslissen.... Hallo 1915.
maar dat is niet mogelijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik geef beide ouders het recht te beslissen omtrent HUN kind.
Hoe dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik geef beide ouders het recht te beslissen omtrent HUN kind.
Ik bekijk het sowieso pessimistisch, ik vind dit geen wereld waar meer mensen bij hoeven te komenquote:Op zondag 15 februari 2015 17:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
beetje n zwaktebod dit. Ik ben best bereid je standpunt te bekijken en ergens heb je ook gewoon een punt.
Het is alleen niet mogelijk.
Daar kun je lang en kort over discussiëren idd, maar dat is gewoon een feit.
En bovendien heb ik óók een punt
Jij bekijkt de dingen pessimistischer dan die alleenstaande moeder. Dat is niet perse meer vanuit t kind dan dat zij t bekijkt. Ook niet als je andersom hetzelfde zou redeneren.
Overigens zijn er ook moeders die dat níet doen, het overwegen, die gewoon denken: ik wíl t! En daar heb je n punt. Ik ga er alleen vanuit dat veel (volwassen) moeders wel degelijk kunnen redeneren vanuit t kind en dat ook doen.
Zo nodig, ja.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe dan?
Wil je uiteindelijk een vrouw verbieden of dwingen abortus te ondergaan?
Ah, toch vetorecht bij de vader....quote:
beide verantwoordelijk.....quote:Op zondag 15 februari 2015 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij had Zij hadden de keuze te zorgen dat zij niet zwanger werd, en sommige mannen kan het nou eenmaal geen bal schelen of ze 3 of 23 kinderen hebben rondlopen, als ze er maar niet voor hoeven te zorgen.
Overigens zijn er ook genoeg mannen die het geen enkel probleem zouden vinden een vrouw keer op keer een abortus te laten ondergaan....
*zucht* hoe vaak moet ik nog zeggen, keuze bij beide ouders?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, toch vetorecht bij de vader....
En als moeder principieel tegen abortus is dan doet dat er niets aan af?
Hoppatee, gedwongen abortus, want abortus is in NL legaal....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |