Dat is niet de basis van mijn beslissing. Daarmee bedoel ik dat als er ooit een tweede keer komt, ik de gevolgen ga accepteren en niet weer zo'n 'makkelijke' uitweg mag kiezen van mezelf.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:39 schreef ikweetzelf het volgende:
Wtf...je mag één fout maken? Is dat de basis van je beslissing? Als het zo overkomelijk is als je in je laatste alinea laat doorschemeren, mag je je inderdaad best schuldig voelen
Het was een soort speciale (rol)stoel waarin je werd vervoerd en in de bijkomkamer, werd het eerst in de ligstand gezet, maar binnen 5 minuten weer in de zitstand en moest je iets eten en drinken. Als je tenminste al wakker was soort van en antwoord kon geven op de vragen die werden gesteld.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Een roesje mag je hopenlijk uitslapen op n bed...
Even een wat als...? vraagje.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:44 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat is niet de basis van mijn beslissing. Daarmee bedoel ik dat als er ooit een tweede keer komt, ik de gevolgen ga accepteren en niet weer zo'n 'makkelijke' uitweg mag kiezen van mezelf.
Klinkt verstandig.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:32 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat mocht er ooit weer zoiets gebeuren dat ik dan het kind houd en de zwangerschap ga accepteren. Ik mocht van mezelf 1 fout maken en die kans heb ik nu benut, geen andere fouten meer hopelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 15-02-2015 01:03:57 ]"Pools are perfect for holding water"
Van sommige dingen moet men leren en dit is zeker een zware les geweest voor mij, dus ik ga er alles aan doen om zoiets te voorkomen en niet meer mee te maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 00:49 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Even een wat als...? vraagje.
Wat als je binnen een jaar weer 'per ongeluk' zwanger blijkt te zijn, wat dan?
Just curious.
Hij vond ook dat als er geen hartklopping is, er nog geen sprake van leven is. We waren het erover eens dat het nog in een stadium zat waarbij er alleen sprake was van een ontwikkeling tot het starten van een leven..quote:Op zondag 15 februari 2015 02:01 schreef Amarantha het volgende:
En je vriend vond het uit eindelijk allemaal wel prima?
quote:
Anticonceptie is een gedeelde verantwoordelijkheid. Postconceptie heeft de man niks meer te vertellen. Denk daar maar eens over na.quote:Op zondag 15 februari 2015 06:09 schreef Ole het volgende:
En dan hebben mannen grote bek. Die hebben het niet in hun buik. En sterker nog: hebben de anticonceptie aan de vrouw overgelaten . Want condoom is wel gedoe hoor
Klopt helemaal!quote:Op zondag 15 februari 2015 08:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Anticonceptie is een gedeelde verantwoordelijkheid. Postconceptie heeft de man niks meer te vertellen. Denk daar maar eens over na.
Als een man dronken achter het stuur gaat, kan je als vriendin zeggen nee ik rij niet met jou mee.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt helemaal!
En hoeveel mannen denken er mee aan dat de pil moet worden ingenomen? Vragen er even naar? Weten hoe de werking van de pil is? Gebruiken een condoom als de vrouw ziek was, of sowieso om zeker te zijn dat er geen zwangerschap komt?
Vaak is het zo dat de man geen condoom wil, de vrouw de pil maar moet slikken en het dan ook helemaal haar verantwoordelijkheid is. En als het dan mis gaat, is zij degene die het fout heeft gedaan.
Tot zover de gedeelde verantwoordelijkheid.
Grappig dat je de gedeelde verantwoordelijkheid dan toch grotendeels bij de vriendin legtquote:Op zondag 15 februari 2015 09:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als een man dronken achter het stuur gaat, kan je als vriendin zeggen nee ik rij niet met jou mee.
Als een man geen condoom wilt omdoen, kan je als vriendin zeggen nee jij komt er niet in vanavond.
Gedeelde verantwoordelijkheid ja.
Het had ook andersom opgeschreven kunnen zijn, daar geef ik je gelijk inquote:Op zondag 15 februari 2015 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Grappig dat je de gedeelde verantwoordelijkheid dan toch grotendeels bij de vriendin legt
Ik denk dat je er heel verstandig aan hebt gedaan. De behandeling is vervelend. Met schuldgevoelens zou ik niet teveel gaan zitten. Een vruchtje van 6 weken is echt nog geen mens.. Het schijnt dat er heel wat zwangerschappen spontaan afbreken na een paar weken, in veel gevallen zelfs zonder dat de moeder het merkt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:32 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb dus besloten om een abortus te laten doen, indien ik nog in de periode voor hartkloppingen bevond.
Afgelopen week had ik een afspraak bij een kliniek, werd een abortus met een roesje.
Na aankomst moest ik mij eerst melden bij de receptie, na een aantal minuten vond er een eerste gesprek plaats. Dit gesprek ging over mijn gezondheid en meer algemene informatie.
Na dat gesprek werd ik binnen een aantal minuten weer opgeroepen door een zuster, ik mocht mee naar een andere kamer. Daar werd er in eerste instantie gelijk een echo gemaakt en ik bleek nog voor de zes weken te zitten. Heb de echo zelf niet gezien, ze heeft foto's afgedrukt voor in mijn dossier daar, maar ze liet het niet zien. Ik heb er ook niet naar gevraagd.
Daarna kwam de 'ondervraging', mijn waarom en mijn verhaal. Of ik het zeker wist en wie er allemaal vanaf wisten.
Na wat traantjes gelaten te hebben was die fase ook voorbij en vertelde ze mij wat ik zou meemaken en wat er zou gebeuren. Ik kreeg een zetpil en mocht mij omkleden.
Toen ik 'gereed' was mocht ik plaats nemen in een apart wachtkamertje waar de meiden een voor een werden opgeroepen en meegenomen. Dat duurde voor mijn gevoel ontzettend lang en voelde zo vervelend aan..
Na ongeveer een halfuur, voor mijn gevoel ruim een uur, werd ik opgehaald. Ik mocht mee naar de operatiekamer, er was een dokter en drie zusters aanwezig. Na handje geven mocht mijn onderkant bloot en nam ik plaats op een gynaecologische stoel. Mijn benen en armen werden vastgebonden, dat moest blijkbaar zodat ik niet zou omvallen tijdens de behandeling. Aangezien ik zou slapen met een roesje was dat belangrijk.
Daar werd nog een laatste keer gevraagd of ik het zeker wist en na een klodder echo spul op mijn buik, een bloeddrukmeter aan mijn ene arm en een hartslagmeter aan mijn vinger, werd er een soort buisje met prik eraan vast aan mijn arm gevestigd. Hierin zouden ze het spul voor het roesje spuiten. Alle stappen werden zo snel gedaan, binnen een aantal minuten zat ik daar claustrofobisch vast op zo'n behandelstoel.
De dokter gaf akkoord voor het roesje en ik was in dromenland, zo diep in slaap..
Na ongeveer een kwartier (vermoed ik) hoorde ik mijn naam en deed ik langzaam mijn ogen open. Ik werd op dat moment vervoerd naar een soort uitrust/bijkomkamer. De meiden die voor mij waren, zaten er ook.. Na een aantal minuten was ik pas echt wakker en weer soort van helder. Ik had geen pijn en moest iets eten en drinken voordat ik antibiotica mocht innemen.
Daarna moest ik naar het toilet lopen om te testen of dat ging en een plasje doen om te kijken naar de ernstigheid van mijn bloeding. Alles ging goed en ik mocht weer omkleden en naar huis..
Thuis zat ik er mee, enorme schuldgevoelens kwamen naar voren, ik kon niet beseffen wat ik had meegemaakt. Ook omdat ik door het roesje niet intensief aanwezig ben geweest, lijkt het allemaal net een erge nachtmerrie..
Nu ben ik een aantal dagen verder, ik heb geen erge pijn of ernstige bloedingen, maar ik ben nog herstellende en heb last van de operatie (opgezwollen buik, gevoelig en menstruatie krampen). Ik heb geen spijt van mijn besluit, maar wel beetje schuldgevoelens, ik weet niet of ik dit wel had mogen doen..
Maar ja, gedane zaken nemen geen terugkeer en ik heb mij toekomstgericht opgesteld. Doordat ik de behandeling niet intensief heb meegemaakt probeer ik het in mijn gedachten in te beelden als een erge nachtmerrie en zal ik mij ervoor behoeden om dit soort dingen nooit meer mee te maken en weer te moeten doorstaan.
Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat mocht er ooit weer zoiets gebeuren dat ik dan het kind houd en de zwangerschap ga accepteren. Ik mocht van mezelf 1 fout maken en die kans heb ik nu benut, geen andere fouten meer hopelijk
Je hebt gelijk, al je variabelen zijn altijd op iedereen toepasbaarquote:Op zondag 15 februari 2015 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt helemaal!
En hoeveel mannen denken er mee aan dat de pil moet worden ingenomen? Vragen er even naar? Weten hoe de werking van de pil is? Gebruiken een condoom als de vrouw ziek was, of sowieso om zeker te zijn dat er geen zwangerschap komt?
Vaak is het zo dat de man geen condoom wil, de vrouw de pil maar moet slikken en het dan ook helemaal haar verantwoordelijkheid is. En als het dan mis gaat, is zij degene die het fout heeft gedaan.
Het was geen 'fout'... Ze werd zwanger ondanks een voorbehoedsmiddel. Dat kan gebeuren, en daarom zijn er oa. abortusklinieken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:39 schreef ikweetzelf het volgende:
Wtf...je mag één fout maken? Is dat de basis van je beslissing? Als het zo overkomelijk is als je in je laatste alinea laat doorschemeren, mag je je inderdaad best schuldig voelen
Dat is ook wat ik zeg, altijd en iedereen. Misschien nog eens lezen?quote:Op zondag 15 februari 2015 09:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, al je variabelen zijn altijd op iedereen toepasbaar
Wie ben jij om een ander een schuldgevoel aan te praten? Was jij degene geweest die voor de rest van zn leven de verantwoordelijkheid had moeten dragen? Was het kindje uberhaubt gezond geweest gezien de manier van ontstaan? Etc... Denk even na voordat je wat zegt. Het is prima dat je voor jezelf een andere keuze zou maken, maar ga even menselijk om met andere mensen zeg! (en ja dit komt van iemand die een andere keuze maakte en toch een miskraam kreeg...)quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:39 schreef ikweetzelf het volgende:
Nee dat zeg je niet, maar je trekt vervolgens wel je conclusie daarop. Net zo foutquote:Op zondag 15 februari 2015 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik zeg, altijd en iedereen. Misschien nog eens lezen?
Ik trek geen conclusie, ik vertel hoe het bij veel mannen gaat. Niet alle, gelukkig. Ik hoop dat het er steeds meer worden die het echt als een gedeelde verantwoordelijkheid oppakken. Maar in veel gevallen is dat simpelweg niet zo. Kun je je erg aangesproken door voelen en beledigd gaan doen, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat het zo is.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee dat zeg je niet, maar je trekt vervolgens wel je conclusie daarop. Net zo fout
veel veel veelquote:Op zondag 15 februari 2015 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik trek geen conclusie, ik vertel hoe het bij veel mannen gaat. Niet alle, gelukkig. Ik hoop dat het er steeds meer worden die het echt als een gedeelde verantwoordelijkheid oppakken. Maar in veel gevallen is dat simpelweg niet zo. Kun je je erg aangesproken door voelen en beledigd gaan doen, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat het zo is.
Tellen is niet je sterkste kant, en op een normale manier ergens een gesprek over hebben ook niet, kennelijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
veel veel veel
Tuurlijk meid, veel mannen (=meerderheid) doen niet aan gedeelde verantwoordelijkheid.
Have fun being lesbian
Mooi, want ik hou er ook niet van om met een feminazi te praten. Dikke doei.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tellen is niet je sterkste kant, en op een normale manier ergens een gesprek over hebben ook niet, kennelijk.
Beetje jammer, dit. Einde discussie dan ook maar, want hier heb ik weinig trek in.
Mee eens dat veel mannen zo denken. Ik denk dat het deels de onmacht is dat ze zich realiseren dat de vrouw uiteindelijk de eindkeuze heeft wat er te gebeuren staat als er een zwangerschap is. Waarom zeiken mensen over hoe onverantwoord het is dat je het zonder condoom doet (duidelijk dat de TS aan de pil was en een vaste relatie heeft). Het is gewoon kut en heftig als er zoiets gebeurd.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik trek geen conclusie, ik vertel hoe het bij veel mannen gaat. Niet alle, gelukkig. Ik hoop dat het er steeds meer worden die het echt als een gedeelde verantwoordelijkheid oppakken. Maar in veel gevallen is dat simpelweg niet zo. Kun je je erg aangesproken door voelen en beledigd gaan doen, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat het zo is.
Dat kan ik me best voorstellen, hoor, dat het deels onmacht is. En deels is het ook dat veel vrouwen het niet eens willen dat de man mee let op de pil, wat ik ook heel fout vind. Als je samen geen kind wil, probeer je er samen voor te zorgen dat het niet gebeurt.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:57 schreef Evie het volgende:
[..]
Mee eens dat veel mannen zo denken. Ik denk dat het deels de onmacht is dat ze zich realiseren dat de vrouw uiteindelijk de eindkeuze heeft wat er te gebeuren staat als er een zwangerschap is. Waarom zeiken mensen over hoe onverantwoord het is dat je het zonder condoom doet (duidelijk dat de TS aan de pil was en een vaste relatie heeft). Het is gewoon kut en heftig als er zoiets gebeurd.
Zeker. En dan vind ik het zeer knap van de TS dat ze verantwoordelijkheid neemt, en doet dat ze denkt dat het beste is.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan ik me best voorstellen, hoor, dat het deels onmacht is. En deels is het ook dat veel vrouwen het niet eens willen dat de man mee let op de pil, wat ik ook heel fout vind. Als je samen geen kind wil, probeer je er samen voor te zorgen dat het niet gebeurt.
Als het dan, ondanks voorzorgsmaatregelen, toch fout gaat, vind ik dat ook gedeelde verantwoordelijkheid, maar inderdaad ligt de eindbeslissing bij de vrouw, omdat zij een zwangerschap danwel een abortus moet ondergaan.
Als een eindbeslissing bij persoon X ligt, dan is er per definitie geen sprrake van een gedeelde verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:01 schreef miss_sly het volgende:
Als het dan, ondanks voorzorgsmaatregelen, toch fout gaat, vind ik dat ook gedeelde verantwoordelijkheid, maar inderdaad ligt de eindbeslissing bij de vrouw, omdat zij een zwangerschap danwel een abortus moet ondergaan.
Even omgedraaid hè. Dus als een man door een ongelukje de vrouw zwanger maakt en zij het kind besluit te behouden, heeft de man niets meer te zeggen? Nee, dát is lekker hoor.. Jij noemt het de "eindbeslissing", maar per saldo is dat gewoon dé beslissing..quote:Op zondag 15 februari 2015 10:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan ik me best voorstellen, hoor, dat het deels onmacht is. En deels is het ook dat veel vrouwen het niet eens willen dat de man mee let op de pil, wat ik ook heel fout vind. Als je samen geen kind wil, probeer je er samen voor te zorgen dat het niet gebeurt.
Maar ze noemt het zelf een fout.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het was geen 'fout'... Ze werd zwanger ondanks een voorbehoedsmiddel. Dat kan gebeuren, en daarom zijn er oa. abortusklinieken.
Wat voor voordelen heeft de vrouwenpil? En ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat een vrouw uiteindelijk besluit wat er met haar lichaam gaat gebeuren. Daar hoef je niet lesbisch of gestoord voor te zijn; de vrouw is immers de persoon die negen maanden lang een kind in haar heeft zitten of een abortus ondergaat.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:46 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Even omgedraaid hè. Dus als een man door een ongelukje de vrouw zwanger maakt en zij het kind besluit te behouden, heeft de man niets meer te zeggen? Nee, dát is lekker hoor.. Jij noemt het de "eindbeslissing", maar per saldo is dat gewoon dé beslissing..
Hoop dan inderdaad maar dat je pot bent, want je bent dan levensgevaarlijk voor elke man die dan geen sex met jou wil hebben zonder condoom.
Daarnaast is het denk ik ook voor 99% van de mannen wel waar, dat ze geen keuze hebben tot andere anticonceptie dan de condoom. Wij kunnen geen pil slikken. Wij mannen verkiezen de (vrouwen)pil boven een condoom voor het gevoel en het gedoe. Als er een goed werkzame pil zou zijn die een man in zou kunnen nemen, hoeven de meeste vrouwen denk ik geen pil meer te slikken.
Besides, naast puur anticonceptie heeft de vrouwenpil ook andere voordelen...
Om daarna soms full-time de huisvrouw te gaan spelen terwijl de man de centen moet verdienen. Vind het allemaal best hoor, maar ga niet lopen klagen dat je alles mag bepalen, om daarna op je reet te gaan zitten en een beetje The bold and the Beautiful te gaan kijken. Je ligt samen te knallen in bed, neemt samen de risico's, besluit dus ook samen.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:53 schreef Nammie het volgende:
[..]
Wat voor voordelen heeft de vrouwenpil? En ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat een vrouw uiteindelijk besluit wat er met haar lichaam gaat gebeuren. Daar hoef je niet lesbisch of gestoord voor te zijn; de vrouw is immers de persoon die negen maanden lang een kind in haar heeft zitten of een abortus ondergaat.
Ik heb geen idee wat je erbij haalt allemaal, maar ik vind het echt doodnormaal dat een vrouw de definitieve beslissing maakt. En als ze er dan alleen voor kiest om het kind op de wereld te laten komen, vind ik ook dat zij verantwoordelijk voor haar kind is. O zo, dat is waar, maar voor sommige vrouwen is de vrouwenpil wel weer vervelend.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:56 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Om daarna soms full-time de huisvrouw te gaan spelen terwijl de man de centen moet verdienen. Vind het allemaal best hoor, maar ga niet lopen klagen dat je alles mag bepalen, om daarna op je reet te gaan zitten en een beetje The bold and the Beautiful te gaan kijken. Je ligt samen te knallen in bed, neemt samen de risico's, besluit dus ook samen.
Voordelen vrouwenpil; menstruaties minder heftig, beter te controleren / uit te stellen.
Eens.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:07 schreef mrspoeZ het volgende:
Als er een mannenpil zou zijn, zou ik het alsnog niet aan de man overlaten. Het is mijn lijf dat zwanger kan worden, de verantwoordelijkheid om dat te voorkomen laat ik echt niet aan een ander over.
Heeft de vrouw dan ook volgens jou de financiële verantwoordelijkheid? Of is dat net ff een detail voor de man?quote:Op zondag 15 februari 2015 11:13 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je erbij haalt allemaal, maar ik vind het echt doodnormaal dat een vrouw de definitieve beslissing maakt. En als ze er dan alleen voor kiest om het kind op de wereld te laten komen, vind ik ook dat zij verantwoordelijk voor haar kind is. O zo, dat is waar, maar voor sommige vrouwen is de vrouwenpil wel weer vervelend.
Ja. Dat is toch vrij logisch? Je kunt niet afhankelijk zijn van een man die geeneens een kind wil, vind ik. Ik zou ook gewoon een vader voor mijn kind willen die echt een betrokken vader wíl zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Heeft de vrouw dan ook volgens jou de financiële verantwoordelijkheid? Of is dat net ff een detail voor de man?
Nogmaals, ik zeg niet dat de vrouw géén partij is, maar een gelijkwaardige partij ten opzichte van de man. Dat zij de vrucht / baby draagt is een feit, maar daar kan de man dan ook niets aan veranderen. Die draagt zijn steentje uiteindelijk meer dan bij met de financiële situatie.
Een gezonde situatie in mijn optiek, bestaat uit een volwassen gesprek tussen de man en de vrouw waarbij consensus wordt bereikt tussen beiden. Als de vrouw dan de "mijn buik-kaart" gaat trekken, is de consensus blijkbaar nog niet bereikt. Dat is een beetje een kinderachtige namelijk. Je moet het eens worden over de gevolgen waar beide wat mee kunnen. Niet "het is mijn buik, mijn beslissing en fuck you".
Als je er dan zo in staat, is de hele relatie al geen goede..
Ik breng even een extra facet in de discussie, want de situatie wordt een beetje krom als een vrouw wel verwacht de keuze te maken, en de man er dan krom voor mag liggen.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:23 schreef mrspoeZ het volgende:
Waar haal je nou opeens die financiële kant vandaan? Daar gaat het niet over.
Dan ben je wel een loser in mijn ogen als je je eigen kind niet wil opvoeden, maar soit, het gebeurt.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:31 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik breng even een extra facet in de discussie, want de situatie wordt een beetje krom als een vrouw wel verwacht de keuze te maken, en de man er dan krom voor mag liggen.
Als een vrouw ook een kind van mij zou houden terwijl ik het niet zou willen, zou ze het financieel ook uit mogen zoeken. Aan de andere kant was ze het zaad dan ook niet waardig, maar dat is dan pech hebben.
Oh, dus je bent een loser als je een kind, dat je niet wil, niet wil opvoeden...quote:Op zondag 15 februari 2015 11:33 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dan ben je wel een loser in mijn ogen als je je eigen kind niet wil opvoeden, maar soit, het gebeurt.
Aha. Wordt het nu weer zo'n topic ja? Dat we de fouten van jouw vriend gaan extrapoleren naar de gehele mannelijke populatie?quote:Op zondag 15 februari 2015 08:56 schreef Wondertjex het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties, heel fijn om terug te lezen.
Verder wil ik nog iets zeggen over wat Ole zei, want jammer genoeg klopt dat helemaal..
Mijn vriend en ik hebben het eerste jaar van onze relatie geen sex gehad vanwege geloofsredenen, daarna vonden we dat steeds moeilijker en moeilijker en zijn we ermee begonnen. Ik was nog niet aan de pil en stelde voor om condooms te gebruiken, maar hij stelde voor om de methode van voor het zingen de kerk uit toe te passen, terwijl iedereen wel heel goed weet hoe onbetrouwbaar dat is. Een condoom hebben we 1x gebruikt, maar hij vond dat niet fijn. We hebben dus een aantal weken zijn methode gebruikt, daarna ging ik aan de pil.
Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat mannen wat makkelijker denken en sommige dingen blijkbaar minder serieus nemen. Condoom vinden ze inderdaad blijkbaar maar een gedoe en niet fijn genoeg, anticonceptie is maar de taak van de vrouw en anders wordt het voor het zingen de kerk uit, hoe onbetrouwbaar het ook is.
Vrouwen zijn toch zo sterk en onafhankelijk anno 2015?quote:Op zondag 15 februari 2015 11:33 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dan ben je wel een loser in mijn ogen als je je eigen kind niet wil opvoeden, maar soit, het gebeurt.
deze man weetquote:Op zondag 15 februari 2015 08:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Anticonceptie is een gedeelde verantwoordelijkheid. Postconceptie heeft de man niks meer te vertellen. Denk daar maar eens over na.
quote:Op zondag 15 februari 2015 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt helemaal!
Ja, dan vind ik je best een sneu figuur. Als je een beetje volwassen en stabiel bent, neem je je verantwoordelijkheid gewoon. Ook al wil je niet, je hebt het wel over een mensje. En dat mensje heeft ook gewoon een leuke vader nodig.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, dus je bent een loser als je een kind, dat je niet wil, niet wil opvoeden...
Jij bent egoïstisch door het kind op de wereld te zetten terwijl de mannelijke helft het hier niet mee eens is. Dan is de man een klootzak als hij niet betaald, voor het kind waar hij niet om heeft gevraagd?quote:Op zondag 15 februari 2015 11:33 schreef Nammie het volgende:
[..]
Oh, dus de man heeft zich gewoon te voegen aan de grillen van de vrouw. Ook als die man inziet dat de rechten van het ongeboren kind beter naar voren komen in een abortus.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:38 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, dan vind ik je best een sneu figuur. Als je een beetje volwassen en stabiel bent, neem je je verantwoordelijkheid gewoon. Ook al wil je niet, je hebt het wel over een mensje. En dat mensje heeft ook gewoon een leuke vader nodig.
Het gaat niet om betalen of geld, het gaat wel om liefde en zorg voor je eigen kind, zeg maar. Maar aan de andere kant is het misschien ook maar 'beter' dat zo'n figuur niet de vader speelt van een kind, want je bent natuurlijk niet volwassen of stabiel als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Jij bent egoïstisch door het kind op de wereld te zetten terwijl de mannelijke helft het hier niet mee eens is. Dan is de man een klootzak als hij niet betaald, voor het kind waar hij niet om heeft gevraagd?
Dit even los van de vraag wie de "schuldige" is.
Wel de lusten, niet de lasten
Niks moet, maar ik heb er wel een mening over als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te maken te willen hebben.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, dus de man heeft zich gewoon te voegen aan de grillen van de vrouw. Ook als die man inziet dat de rechten van het ongeboren kind beter naar voren komen in een abortus.
Weet je hoe hypocriet dat klinkt? Het is beide's verantwoordelijkheid, maar de vrouw beslist, en de man moet zich daar aan houden. Dat is niet beide's verantwoordelijkheid.
Tsja. Een man moet toch weten dat een vrouw na onveilige seks zwanger kan raken.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Jij bent egoïstisch door het kind op de wereld te zetten terwijl de mannelijke helft het hier niet mee eens is. Dan is de man een klootzak als hij niet betaald, voor het kind waar hij niet om heeft gevraagd?
Dit even los van de vraag wie de "schuldige" is.
Wel de lusten, niet de lasten
Als wij afspreken om geen kind op de wereld te zetten en als jij dan toch zwanger wordt en ik me aan de afspraak hou en jij het plotseling wilt houden, dan ben ik sneu, instabiel en onvolwassen ja?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef Nammie het volgende:
Niks moet, maar ik heb er wel een mening over als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te maken te willen hebben.
Een schuldgevoel aangepraat krijgen, lukt alleen maar als die persoon zelf ook al ergens denkt dat wat ze deed, niet helemaal correct was, of in overeenstemming met haar eigen gevoelens.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:48 schreef Evie het volgende:
[..]
Wie ben jij om een ander een schuldgevoel aan te praten? Was jij degene geweest die voor de rest van zn leven de verantwoordelijkheid had moeten dragen? Was het kindje uberhaubt gezond geweest gezien de manier van ontstaan? Etc... Denk even na voordat je wat zegt. Het is prima dat je voor jezelf een andere keuze zou maken, maar ga even menselijk om met andere mensen zeg! (en ja dit komt van iemand die een andere keuze maakte en toch een miskraam kreeg...)
Vraag me toch af hoe zulke dingen dan kunnen gebeuren.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als wij afspreken om geen kind op de wereld te zetten en als jij dan toch zwanger wordt en ik me aan de afspraak hou en jij het plotseling wilt houden, dan ben ik sneu, instabiel en onvolwassen ja?
Ik wil geen kind, ik kies er voor om geen kinderen op de wereld te zetten. Als een vrouw dan per ongeluk zwanger word, kies ik voor abortus, maar wacht, ik heb niks te kiezen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
Niks moet, maar ik heb er wel een mening over als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te maken te willen hebben.
En een vrouw heeft daarna nog wel een keus. Een man niet. Ook al is de keuze van de man beter voor het kind.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:46 schreef Beauke het volgende:
[..]
Tsja. Een man moet toch weten dat een vrouw na onveilige seks zwanger kan raken.
Sterilisatie.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wil geen kind, ik kies er voor om geen kinderen op de wereld te zetten. Als een vrouw dan per ongeluk zwanger word, kies ik voor abortus, maar wacht, ik heb niks te kiezen.
Of je kiest ervoor te zorgen dat ze niet zwanger wordt, ook niet per ongeluk.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wil geen kind, ik kies er voor om geen kinderen op de wereld te zetten. Als een vrouw dan per ongeluk zwanger word, kies ik voor abortus, maar wacht, ik heb niks te kiezen.
True. Het ontstaat (denk ik) vooral bij koppels die nu nog geen kinderen willen, maar wel over X-jaar.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:51 schreef Beauke het volgende:
Vraag me toch af hoe zulke dingen dan kunnen gebeuren.
Als je je echt echt geen kinderen wilt kun je je beter laten steriliseren. Heb je dit gedoe ook niet.
Net zoals het misschien ook maar 'beter' is dat een vrouw die haar zwangerschap afbreekt omdat het voor haar niet goed uitkomt, niet de moeder wordt van een kind? Of is dat dan opeens wel weer heel gemeen om te zeggen?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:44 schreef Nammie het volgende:
[..]
Het gaat niet om betalen of geld, het gaat wel om liefde en zorg voor je eigen kind, zeg maar. Maar aan de andere kant is het misschien ook maar 'beter' dat zo'n figuur niet de vader speelt van een kind, want je bent natuurlijk niet volwassen of stabiel als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te doen.
Dat is inderdaad de enige manier om het eerlijk te houden, door geen seks te hebben, want zodra je seks hebt, is het 100% de keuze van de vrouw.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je kiest ervoor te zorgen dat ze niet zwanger wordt, ook niet per ongeluk.
Overigens kun je dit ook omdraaien:quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan is hij geen goede slaaf en dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
De kans dat de uiteindjes van de zaadleiders spontaan naar mekaar toegroeien is wel bijzonder klein, hoor. Maar goed, als dat jouw reden is om deze optie af te wijzen al wil je echt pertinent geen kinderen verwekken, dan is dat jouw keuze.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou wat? Sterilisatie is niet 100% veilig.
Als jij niks met je eigen kind te maken wil hebben, vind ik je sneu, instabiel en onvolwassen inderdaad.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als wij afspreken om geen kind op de wereld te zetten en als jij dan toch zwanger wordt en ik me aan de afspraak hou en jij het plotseling wilt houden, dan ben ik sneu, instabiel en onvolwassen ja?
Ik wijs die optie absoluut niet af. Sterker nog, ik heb dat pad al genomen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De kans dat de uiteindjes van de zaadleiders spontaan naar mekaar toegroeien is wel bijzonder klein, hoor. Maar goed, als dat jouw reden is om deze optie af te wijzen al wil je echt pertinent geen kinderen verwekken, dan is dat jouw keuze.
Ik snap alleen het verontwaardigde toontje nooit zo.
En als je een kind aborteert omdat 'het nu niet goed uit komt met mijn studie'? Ben je dan ook sneu, instabiel en onvolwassen? Of gaat dat alleen op voor mannen?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als jij niks met je eigen kind te maken wil hebben, vind ik je sneu, instabiel en onvolwassen inderdaad.
Je zet een stap te ver, hij wil geen kind. Wat er daarna gebeurt is een ander verhaal.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als jij niks met je eigen kind te maken wil hebben, vind ik je sneu, instabiel en onvolwassen inderdaad.
Als jij aan het daten bent vertel jij je dates dan ook dat je je niet aan samen gemaakte afspraken houdt als het jou uitkomt?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:59 schreef Nammie het volgende:
Dan zorg je ervoor dat een vrouw niet zwanger kan worden van jou. Dat is gewoon mogelijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan normaal. Het is haar lichaam, dus haar mening doet er het meest toe. Ik vind dat niet eens een discussie waard.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wijs die optie absoluut niet af. Sterker nog, ik heb dat pad al genomen.
Maar dan nog vind ik het egoïstisch van de vrouw dat zij, en zij alleen de eindbeslissing mag nemen.
Het belang van de vrouw, volgens de vrouwen hier, weegt zwaarder dan het belang van het ongeboren kind (beide kanten op). Klopt niet.
Niks mis met egoisme. Ook niet met jouw egoisme. Alleen gaat haar egoisme boven het jouwe omdat het haar lichaam is. Je moet het dus doen met de keuzes die je daarnaast wél hebt.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wijs die optie absoluut niet af. Sterker nog, ik heb dat pad al genomen.
Maar dan nog vind ik het egoïstisch van de vrouw dat zij, en zij alleen de eindbeslissing mag nemen.
Het belang van de vrouw, volgens de vrouwen hier, weegt zwaarder dan het belang van het ongeboren kind (beide kanten op). Klopt niet.
Waarmee je aangeeft dat de wensen van de man irrelevant zijn. Jij bent een catch zeg.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dan zorg je ervoor dat een vrouw niet zwanger kan worden van jou. Dat is gewoon mogelijk.
[..]
Ik vind het niet meer dan normaal. Het is haar lichaam, dus haar mening doet er het meest toe. Ik vind dat niet eens een discussie waard.
De keuze om de handen er vanaf te trekken is dan ook een faire keuze.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niks mis met egoisme. Ook niet met jouw egoisme. Alleen gaat haar egoisme boven het jouwe omdat het haar lichaam is. Je moet het dus doen met de keuzes die je daarnaast wél hebt.
Nu maar hopen dat ze een pot is of wordt.. Man man man..quote:Op zondag 15 februari 2015 14:03 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waarmee je aangeeft dat de wensen van de man irrelevant zijn. Jij bent een catch zeg.
De werkelijkheid is dat dit maar zelden zo verloopt bij een ongewenste zwangerschap, dat de man maar op de blaren moet zitten.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:06 schreef Bootje84 het volgende:
maar hey, dat is te ingewikkeld. Man steekt zn lul d'r in, dus die moet maar op de blaren zitten.. Sommige mensen...
Zeker, maar in mijn ogen ben je dan een loser. Als het kind er toch eenmaal is begrijp ik namelijk echt niet hoe je ervoor kunt kiezen om er niets mee te doen. Ook een faire keuze.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:06 schreef TerryStone het volgende:
[..]
De keuze om de handen er vanaf te trekken is dan ook een faire keuze.
En zo ben je in mijn ogen een egoistisch kind wanneer je er ondanks de wensen van de man er toch voor kiest om het kind te baren.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Zeker, maar in mijn ogen ben je dan een loser. Als het kind er toch eenmaal is begrijp ik namelijk echt niet hoe je ervoor kunt kiezen om er niets mee te doen. Ook een faire keuze.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
Wat een topic is het weer aan het worden, waar het recht op abortus in NL 32 jaar bestaat, en mannen vrouwen nog maar 32 jaar niet meer kunnen dwingen een zwangerschap te voldragen, wordt er al gemiept dat het "niet eerlijk is" dat een man dat niet meer kan afdwingen, en dat afdwingen geldt dan zowel voor het wel als niet ondergaan van een abortus.
Ik wil de heren wel eens horen hoe het zou zijn als vrouwen het recht zouden hebben een sterilisatie bij mannen af te dwingen, want het mes in een vrouwenlichaam (of het verplicht voldragen van een zwangerschap) is kennelijk geen probleem, maar een scalpel in je ballen wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |