Ik heb dus besloten om een abortus te laten doen, indien ik nog in de periode voor hartkloppingen bevond.
Afgelopen week had ik een afspraak bij een kliniek, werd een abortus met een roesje.
Na aankomst moest ik mij eerst melden bij de receptie, na een aantal minuten vond er een eerste gesprek plaats. Dit gesprek ging over mijn gezondheid en meer algemene informatie.
Na dat gesprek werd ik binnen een aantal minuten weer opgeroepen door een zuster, ik mocht mee naar een andere kamer. Daar werd er in eerste instantie gelijk een echo gemaakt en ik bleek nog voor de zes weken te zitten. Heb de echo zelf niet gezien, ze heeft foto's afgedrukt voor in mijn dossier daar, maar ze liet het niet zien. Ik heb er ook niet naar gevraagd.
Daarna kwam de 'ondervraging', mijn waarom en mijn verhaal. Of ik het zeker wist en wie er allemaal vanaf wisten.
Na wat traantjes gelaten te hebben was die fase ook voorbij en vertelde ze mij wat ik zou meemaken en wat er zou gebeuren. Ik kreeg een zetpil en mocht mij omkleden.
Toen ik 'gereed' was mocht ik plaats nemen in een apart wachtkamertje waar de meiden een voor een werden opgeroepen en meegenomen. Dat duurde voor mijn gevoel ontzettend lang en voelde zo vervelend aan..
Na ongeveer een halfuur, voor mijn gevoel ruim een uur, werd ik opgehaald. Ik mocht mee naar de operatiekamer, er was een dokter en drie zusters aanwezig. Na handje geven mocht mijn onderkant bloot en nam ik plaats op een gynaecologische stoel. Mijn benen en armen werden vastgebonden, dat moest blijkbaar zodat ik niet zou omvallen tijdens de behandeling. Aangezien ik zou slapen met een roesje was dat belangrijk.
Daar werd nog een laatste keer gevraagd of ik het zeker wist en na een klodder echo spul op mijn buik, een bloeddrukmeter aan mijn ene arm en een hartslagmeter aan mijn vinger, werd er een soort buisje met prik eraan vast aan mijn arm gevestigd. Hierin zouden ze het spul voor het roesje spuiten. Alle stappen werden zo snel gedaan, binnen een aantal minuten zat ik daar claustrofobisch vast op zo'n behandelstoel.
De dokter gaf akkoord voor het roesje en ik was in dromenland, zo diep in slaap..
Na ongeveer een kwartier (vermoed ik) hoorde ik mijn naam en deed ik langzaam mijn ogen open. Ik werd op dat moment vervoerd naar een soort uitrust/bijkomkamer. De meiden die voor mij waren, zaten er ook.. Na een aantal minuten was ik pas echt wakker en weer soort van helder. Ik had geen pijn en moest iets eten en drinken voordat ik antibiotica mocht innemen.
Daarna moest ik naar het toilet lopen om te testen of dat ging en een plasje doen om te kijken naar de ernstigheid van mijn bloeding. Alles ging goed en ik mocht weer omkleden en naar huis..
Thuis zat ik er mee, enorme schuldgevoelens kwamen naar voren, ik kon niet beseffen wat ik had meegemaakt. Ook omdat ik door het roesje niet intensief aanwezig ben geweest, lijkt het allemaal net een erge nachtmerrie..
Nu ben ik een aantal dagen verder, ik heb geen erge pijn of ernstige bloedingen, maar ik ben nog herstellende en heb last van de operatie (opgezwollen buik, gevoelig en menstruatie krampen). Ik heb geen spijt van mijn besluit, maar wel beetje schuldgevoelens, ik weet niet of ik dit wel had mogen doen..
Maar ja, gedane zaken nemen geen terugkeer en ik heb mij toekomstgericht opgesteld. Doordat ik de behandeling niet intensief heb meegemaakt probeer ik het in mijn gedachten in te beelden als een erge nachtmerrie en zal ik mij ervoor behoeden om dit soort dingen nooit meer mee te maken en weer te moeten doorstaan.
Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat mocht er ooit weer zoiets gebeuren dat ik dan het kind houd en de zwangerschap ga accepteren. Ik mocht van mezelf 1 fout maken en die kans heb ik nu benut, geen andere fouten meer hopelijk
[ Bericht 0% gewijzigd door Wondertjex op 14-02-2015 23:50:41 ]