Of je kiest ervoor te zorgen dat ze niet zwanger wordt, ook niet per ongeluk.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wil geen kind, ik kies er voor om geen kinderen op de wereld te zetten. Als een vrouw dan per ongeluk zwanger word, kies ik voor abortus, maar wacht, ik heb niks te kiezen.
True. Het ontstaat (denk ik) vooral bij koppels die nu nog geen kinderen willen, maar wel over X-jaar.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:51 schreef Beauke het volgende:
Vraag me toch af hoe zulke dingen dan kunnen gebeuren.
Als je je echt echt geen kinderen wilt kun je je beter laten steriliseren. Heb je dit gedoe ook niet.
Net zoals het misschien ook maar 'beter' is dat een vrouw die haar zwangerschap afbreekt omdat het voor haar niet goed uitkomt, niet de moeder wordt van een kind? Of is dat dan opeens wel weer heel gemeen om te zeggen?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:44 schreef Nammie het volgende:
[..]
Het gaat niet om betalen of geld, het gaat wel om liefde en zorg voor je eigen kind, zeg maar. Maar aan de andere kant is het misschien ook maar 'beter' dat zo'n figuur niet de vader speelt van een kind, want je bent natuurlijk niet volwassen of stabiel als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te doen.
Dat is inderdaad de enige manier om het eerlijk te houden, door geen seks te hebben, want zodra je seks hebt, is het 100% de keuze van de vrouw.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je kiest ervoor te zorgen dat ze niet zwanger wordt, ook niet per ongeluk.
Overigens kun je dit ook omdraaien:quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wil geen kind, ik kies er voor om geen kinderen op de wereld te zetten. Als een vrouw dan per ongeluk zwanger word, kies ik voor abortus, maar wacht, ik heb niks te kiezen.
Dan is hij geen goede slaaf en dat kan natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
Niks moet, maar ik heb er wel een mening over als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te maken te willen hebben.
De kans dat de uiteindjes van de zaadleiders spontaan naar mekaar toegroeien is wel bijzonder klein, hoor. Maar goed, als dat jouw reden is om deze optie af te wijzen al wil je echt pertinent geen kinderen verwekken, dan is dat jouw keuze.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou wat? Sterilisatie is niet 100% veilig.
Als jij niks met je eigen kind te maken wil hebben, vind ik je sneu, instabiel en onvolwassen inderdaad.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als wij afspreken om geen kind op de wereld te zetten en als jij dan toch zwanger wordt en ik me aan de afspraak hou en jij het plotseling wilt houden, dan ben ik sneu, instabiel en onvolwassen ja?
Ik wijs die optie absoluut niet af. Sterker nog, ik heb dat pad al genomen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De kans dat de uiteindjes van de zaadleiders spontaan naar mekaar toegroeien is wel bijzonder klein, hoor. Maar goed, als dat jouw reden is om deze optie af te wijzen al wil je echt pertinent geen kinderen verwekken, dan is dat jouw keuze.
Ik snap alleen het verontwaardigde toontje nooit zo.
En als je een kind aborteert omdat 'het nu niet goed uit komt met mijn studie'? Ben je dan ook sneu, instabiel en onvolwassen? Of gaat dat alleen op voor mannen?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als jij niks met je eigen kind te maken wil hebben, vind ik je sneu, instabiel en onvolwassen inderdaad.
Je zet een stap te ver, hij wil geen kind. Wat er daarna gebeurt is een ander verhaal.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als jij niks met je eigen kind te maken wil hebben, vind ik je sneu, instabiel en onvolwassen inderdaad.
Als jij aan het daten bent vertel jij je dates dan ook dat je je niet aan samen gemaakte afspraken houdt als het jou uitkomt?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:59 schreef Nammie het volgende:
Dan zorg je ervoor dat een vrouw niet zwanger kan worden van jou. Dat is gewoon mogelijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan normaal. Het is haar lichaam, dus haar mening doet er het meest toe. Ik vind dat niet eens een discussie waard.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wijs die optie absoluut niet af. Sterker nog, ik heb dat pad al genomen.
Maar dan nog vind ik het egoïstisch van de vrouw dat zij, en zij alleen de eindbeslissing mag nemen.
Het belang van de vrouw, volgens de vrouwen hier, weegt zwaarder dan het belang van het ongeboren kind (beide kanten op). Klopt niet.
Niks mis met egoisme. Ook niet met jouw egoisme. Alleen gaat haar egoisme boven het jouwe omdat het haar lichaam is. Je moet het dus doen met de keuzes die je daarnaast wél hebt.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik wijs die optie absoluut niet af. Sterker nog, ik heb dat pad al genomen.
Maar dan nog vind ik het egoïstisch van de vrouw dat zij, en zij alleen de eindbeslissing mag nemen.
Het belang van de vrouw, volgens de vrouwen hier, weegt zwaarder dan het belang van het ongeboren kind (beide kanten op). Klopt niet.
Waarmee je aangeeft dat de wensen van de man irrelevant zijn. Jij bent een catch zeg.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dan zorg je ervoor dat een vrouw niet zwanger kan worden van jou. Dat is gewoon mogelijk.
[..]
Ik vind het niet meer dan normaal. Het is haar lichaam, dus haar mening doet er het meest toe. Ik vind dat niet eens een discussie waard.
De keuze om de handen er vanaf te trekken is dan ook een faire keuze.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niks mis met egoisme. Ook niet met jouw egoisme. Alleen gaat haar egoisme boven het jouwe omdat het haar lichaam is. Je moet het dus doen met de keuzes die je daarnaast wél hebt.
Nu maar hopen dat ze een pot is of wordt.. Man man man..quote:Op zondag 15 februari 2015 14:03 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waarmee je aangeeft dat de wensen van de man irrelevant zijn. Jij bent een catch zeg.
De werkelijkheid is dat dit maar zelden zo verloopt bij een ongewenste zwangerschap, dat de man maar op de blaren moet zitten.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:06 schreef Bootje84 het volgende:
maar hey, dat is te ingewikkeld. Man steekt zn lul d'r in, dus die moet maar op de blaren zitten.. Sommige mensen...
Zeker, maar in mijn ogen ben je dan een loser. Als het kind er toch eenmaal is begrijp ik namelijk echt niet hoe je ervoor kunt kiezen om er niets mee te doen. Ook een faire keuze.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:06 schreef TerryStone het volgende:
[..]
De keuze om de handen er vanaf te trekken is dan ook een faire keuze.
En zo ben je in mijn ogen een egoistisch kind wanneer je er ondanks de wensen van de man er toch voor kiest om het kind te baren.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Zeker, maar in mijn ogen ben je dan een loser. Als het kind er toch eenmaal is begrijp ik namelijk echt niet hoe je ervoor kunt kiezen om er niets mee te doen. Ook een faire keuze.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
Wat een topic is het weer aan het worden, waar het recht op abortus in NL 32 jaar bestaat, en mannen vrouwen nog maar 32 jaar niet meer kunnen dwingen een zwangerschap te voldragen, wordt er al gemiept dat het "niet eerlijk is" dat een man dat niet meer kan afdwingen, en dat afdwingen geldt dan zowel voor het wel als niet ondergaan van een abortus.
Ik wil de heren wel eens horen hoe het zou zijn als vrouwen het recht zouden hebben een sterilisatie bij mannen af te dwingen, want het mes in een vrouwenlichaam (of het verplicht voldragen van een zwangerschap) is kennelijk geen probleem, maar een scalpel in je ballen wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |