abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149687594
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:56 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Om daarna soms full-time de huisvrouw te gaan spelen terwijl de man de centen moet verdienen. Vind het allemaal best hoor, maar ga niet lopen klagen dat je alles mag bepalen, om daarna op je reet te gaan zitten en een beetje The bold and the Beautiful te gaan kijken. Je ligt samen te knallen in bed, neemt samen de risico's, besluit dus ook samen.

Voordelen vrouwenpil; menstruaties minder heftig, beter te controleren / uit te stellen.
Ik heb geen idee wat je erbij haalt allemaal, maar ik vind het echt doodnormaal dat een vrouw de definitieve beslissing maakt. En als ze er dan alleen voor kiest om het kind op de wereld te laten komen, vind ik ook dat zij verantwoordelijk voor haar kind is. O zo, dat is waar, maar voor sommige vrouwen is de vrouwenpil wel weer vervelend.
pi_149687653
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:07 schreef mrspoeZ het volgende:
Als er een mannenpil zou zijn, zou ik het alsnog niet aan de man overlaten. Het is mijn lijf dat zwanger kan worden, de verantwoordelijkheid om dat te voorkomen laat ik echt niet aan een ander over.
Eens.
  zondag 15 februari 2015 @ 11:18:01 #53
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_149687670
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:13 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je erbij haalt allemaal, maar ik vind het echt doodnormaal dat een vrouw de definitieve beslissing maakt. En als ze er dan alleen voor kiest om het kind op de wereld te laten komen, vind ik ook dat zij verantwoordelijk voor haar kind is. O zo, dat is waar, maar voor sommige vrouwen is de vrouwenpil wel weer vervelend.
Heeft de vrouw dan ook volgens jou de financiële verantwoordelijkheid? Of is dat net ff een detail voor de man?

Nogmaals, ik zeg niet dat de vrouw géén partij is, maar een gelijkwaardige partij ten opzichte van de man. Dat zij de vrucht / baby draagt is een feit, maar daar kan de man dan ook niets aan veranderen. Die draagt zijn steentje uiteindelijk meer dan bij met de financiële situatie.

Een gezonde situatie in mijn optiek, bestaat uit een volwassen gesprek tussen de man en de vrouw waarbij consensus wordt bereikt tussen beiden. Als de vrouw dan de "mijn buik-kaart" gaat trekken, is de consensus blijkbaar nog niet bereikt. Dat is een beetje een kinderachtige namelijk. Je moet het eens worden over de gevolgen waar beide wat mee kunnen. Niet "het is mijn buik, mijn beslissing en fuck you".

Als je er dan zo in staat, is de hele relatie al geen goede..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_149687762
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:18 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Heeft de vrouw dan ook volgens jou de financiële verantwoordelijkheid? Of is dat net ff een detail voor de man?

Nogmaals, ik zeg niet dat de vrouw géén partij is, maar een gelijkwaardige partij ten opzichte van de man. Dat zij de vrucht / baby draagt is een feit, maar daar kan de man dan ook niets aan veranderen. Die draagt zijn steentje uiteindelijk meer dan bij met de financiële situatie.

Een gezonde situatie in mijn optiek, bestaat uit een volwassen gesprek tussen de man en de vrouw waarbij consensus wordt bereikt tussen beiden. Als de vrouw dan de "mijn buik-kaart" gaat trekken, is de consensus blijkbaar nog niet bereikt. Dat is een beetje een kinderachtige namelijk. Je moet het eens worden over de gevolgen waar beide wat mee kunnen. Niet "het is mijn buik, mijn beslissing en fuck you".

Als je er dan zo in staat, is de hele relatie al geen goede..
Ja. Dat is toch vrij logisch? Je kunt niet afhankelijk zijn van een man die geeneens een kind wil, vind ik. Ik zou ook gewoon een vader voor mijn kind willen die echt een betrokken vader wíl zijn.

Kijk. De situatie is: wil je wel of geen kind op dit moment? Als de man wel een kind wil en de vrouw niet (of andersom), kun je praten wat je wil.. Maar dan houdt het gewoon op en mag de vrouw (gelukkig ook maar) zelf de definitieve keuze maken.
  zondag 15 februari 2015 @ 11:23:11 #55
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_149687773
Waar haal je nou opeens die financiële kant vandaan? Daar gaat het niet over.
Prrrrr
  zondag 15 februari 2015 @ 11:31:23 #56
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_149687940
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:23 schreef mrspoeZ het volgende:
Waar haal je nou opeens die financiële kant vandaan? Daar gaat het niet over.
Ik breng even een extra facet in de discussie, want de situatie wordt een beetje krom als een vrouw wel verwacht de keuze te maken, en de man er dan krom voor mag liggen.

Als een vrouw ook een kind van mij zou houden terwijl ik het niet zou willen, zou ze het financieel ook uit mogen zoeken. Aan de andere kant was ze het zaad dan ook niet waardig, maar dat is dan pech hebben.
Leer spaties gebruiken!
pi_149687984
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:31 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik breng even een extra facet in de discussie, want de situatie wordt een beetje krom als een vrouw wel verwacht de keuze te maken, en de man er dan krom voor mag liggen.

Als een vrouw ook een kind van mij zou houden terwijl ik het niet zou willen, zou ze het financieel ook uit mogen zoeken. Aan de andere kant was ze het zaad dan ook niet waardig, maar dat is dan pech hebben.
Dan ben je wel een loser in mijn ogen als je je eigen kind niet wil opvoeden, maar soit, het gebeurt.
  zondag 15 februari 2015 @ 11:38:46 #58
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_149688058
Dus een vrouw mag niet het 'baas in eigen buik'argument gebruiken maar de man wel het' baas over eigen portemonnee'argument?
Prrrrr
pi_149688478
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:33 schreef Nammie het volgende:

[..]

Dan ben je wel een loser in mijn ogen als je je eigen kind niet wil opvoeden, maar soit, het gebeurt.
Oh, dus je bent een loser als je een kind, dat je niet wil, niet wil opvoeden...
pi_149689342
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:56 schreef Wondertjex het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties, heel fijn om terug te lezen.

Verder wil ik nog iets zeggen over wat Ole zei, want jammer genoeg klopt dat helemaal..
Mijn vriend en ik hebben het eerste jaar van onze relatie geen sex gehad vanwege geloofsredenen, daarna vonden we dat steeds moeilijker en moeilijker en zijn we ermee begonnen. Ik was nog niet aan de pil en stelde voor om condooms te gebruiken, maar hij stelde voor om de methode van voor het zingen de kerk uit toe te passen, terwijl iedereen wel heel goed weet hoe onbetrouwbaar dat is. Een condoom hebben we 1x gebruikt, maar hij vond dat niet fijn. We hebben dus een aantal weken zijn methode gebruikt, daarna ging ik aan de pil.

Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat mannen wat makkelijker denken en sommige dingen blijkbaar minder serieus nemen. Condoom vinden ze inderdaad blijkbaar maar een gedoe en niet fijn genoeg, anticonceptie is maar de taak van de vrouw en anders wordt het voor het zingen de kerk uit, hoe onbetrouwbaar het ook is.
Aha. Wordt het nu weer zo'n topic ja? Dat we de fouten van jouw vriend gaan extrapoleren naar de gehele mannelijke populatie?

Want elke man is inderdaad een simpele hypocriet. Iemand die constant onveilige seks heeft en ook nog eens tegen abortus is. Totdat puntje bij paaltje komt, dan gaan we opeens moeilijk doen over de definitie van beginnend leven, en zijn we allemaal van mening dat je God 1x ongestraft mag naaien. Want he, het is immers helemaal nog niet zijn creatie totdat hij op de magische 42e dag van de zwangerschap, de foetus daadwerkelijk zijn leven in blaast.

:s
"Pools are perfect for holding water"
pi_149689909
quote:

[..]

Vrouwen zijn toch zo sterk en onafhankelijk anno 2015? _O-
  zondag 15 februari 2015 @ 13:16:13 #62
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_149690348
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Anticonceptie is een gedeelde verantwoordelijkheid. Postconceptie heeft de man niks meer te vertellen. Denk daar maar eens over na.
deze man weet
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_149690373
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt helemaal!
En hoeveel mannen denken er mee aan dat de pil moet worden ingenomen? Vragen er even naar? Weten hoe de werking van de pil is? Gebruiken een condoom als de vrouw ziek was, of sowieso om zeker te zijn dat er geen zwangerschap komt?
Vaak is het zo dat de man geen condoom wil, de vrouw de pil maar moet slikken en het dan ook helemaal haar verantwoordelijkheid is. En als het dan mis gaat, is zij degene die het fout heeft gedaan.

Tot zover de gedeelde verantwoordelijkheid.
:') ^ :')

Je zou liever willen dat mannen, hun vrouwen als een klein kleutertje aan de hand nemen om te checken of ze hun pilletje vandaag wel ingenomen hebben? Moeten we hem dan ook nog fijn prakken en door je bananentoetje mixen, omdat het anders 'jakkiebah' smaakt voor onze kleine meid?

En omgekeerd is het dan natuurlijk hartstikke normaal als de vrouw haar man bij elke penetrerende beweging tijdens de seks, nog eventjes vraagt of die condoom er nog goed om zit, en niet gescheurd is.

Als je als volwassen mens serieus iemand anders nodig hebt om je te herinneren aan, of wijzen op, het correcte gebruik van anticonceptie, kun je er waarschijnlijk beter helemaal mee ophouden en geen seks hebben.

Maare .. dus, speciaal voor jou .. Als man zijnde, naar een vrouw toe. Om te bewijzen dat wij toch heus wel verantwoordelijk zijn:

Miss_Sly, heb je vandaag je pilletje al ingenomen?
pi_149690839
quote:
99s.gif Op zondag 15 februari 2015 12:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oh, dus je bent een loser als je een kind, dat je niet wil, niet wil opvoeden...
Ja, dan vind ik je best een sneu figuur. Als je een beetje volwassen en stabiel bent, neem je je verantwoordelijkheid gewoon. Ook al wil je niet, je hebt het wel over een mensje. En dat mensje heeft ook gewoon een leuke vader nodig.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:41:22 #65
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_149690911
quote:

[..]

Jij bent egoïstisch door het kind op de wereld te zetten terwijl de mannelijke helft het hier niet mee eens is. Dan is de man een klootzak als hij niet betaald, voor het kind waar hij niet om heeft gevraagd?

Dit even los van de vraag wie de "schuldige" is.

Wel de lusten, niet de lasten :W
Leer spaties gebruiken!
pi_149690917
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:38 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ja, dan vind ik je best een sneu figuur. Als je een beetje volwassen en stabiel bent, neem je je verantwoordelijkheid gewoon. Ook al wil je niet, je hebt het wel over een mensje. En dat mensje heeft ook gewoon een leuke vader nodig.
Oh, dus de man heeft zich gewoon te voegen aan de grillen van de vrouw. Ook als die man inziet dat de rechten van het ongeboren kind beter naar voren komen in een abortus.

Weet je hoe hypocriet dat klinkt? Het is beide's verantwoordelijkheid, maar de vrouw beslist, en de man moet zich daar aan houden. Dat is niet beide's verantwoordelijkheid.
pi_149690987
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Jij bent egoïstisch door het kind op de wereld te zetten terwijl de mannelijke helft het hier niet mee eens is. Dan is de man een klootzak als hij niet betaald, voor het kind waar hij niet om heeft gevraagd?

Het gaat niet om betalen of geld, het gaat wel om liefde en zorg voor je eigen kind, zeg maar. Maar aan de andere kant is het misschien ook maar 'beter' dat zo'n figuur niet de vader speelt van een kind, want je bent natuurlijk niet volwassen of stabiel als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te doen.
pi_149691003
quote:
99s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oh, dus de man heeft zich gewoon te voegen aan de grillen van de vrouw. Ook als die man inziet dat de rechten van het ongeboren kind beter naar voren komen in een abortus.

Weet je hoe hypocriet dat klinkt? Het is beide's verantwoordelijkheid, maar de vrouw beslist, en de man moet zich daar aan houden. Dat is niet beide's verantwoordelijkheid.
Niks moet, maar ik heb er wel een mening over als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te maken te willen hebben.
pi_149691034
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:41 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Tsja. Een man moet toch weten dat een vrouw na onveilige seks zwanger kan raken.
pi_149691053
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef Nammie het volgende:
Niks moet, maar ik heb er wel een mening over als je ervoor kiest om niets met je eigen kind te maken te willen hebben.
Als wij afspreken om geen kind op de wereld te zetten en als jij dan toch zwanger wordt en ik me aan de afspraak hou en jij het plotseling wilt houden, dan ben ik sneu, instabiel en onvolwassen ja? 8)7
pi_149691138
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:48 schreef Evie het volgende:

[..]

Wie ben jij om een ander een schuldgevoel aan te praten? Was jij degene geweest die voor de rest van zn leven de verantwoordelijkheid had moeten dragen? Was het kindje uberhaubt gezond geweest gezien de manier van ontstaan? Etc... Denk even na voordat je wat zegt. Het is prima dat je voor jezelf een andere keuze zou maken, maar ga even menselijk om met andere mensen zeg! (en ja dit komt van iemand die een andere keuze maakte en toch een miskraam kreeg...)
Een schuldgevoel aangepraat krijgen, lukt alleen maar als die persoon zelf ook al ergens denkt dat wat ze deed, niet helemaal correct was, of in overeenstemming met haar eigen gevoelens.

En wellicht is 'ikweetzelf' iemand die van mening is dat een zwangerschap niet afgebroken dient te worden omdat de vrouw 'de makkelijke uitweg' kiest. Aangezien je met zo'n opmerking (en dat waren haar eigen woorden) toch wel insinueert dat je beslissing niet in de eerste plaats gebaseerd is op wat voor een (kwaliteit van) leven je een kind kan geven, maar eerder op wat op dat moment het handigste is voor de vrouw / ouders.

En terwijl ik dit typ denk ik .. mjah, als je je prioriteiten zodanig ordent, is het wellicht ook maar beter dat er geen kind van komt.
pi_149691159
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als wij afspreken om geen kind op de wereld te zetten en als jij dan toch zwanger wordt en ik me aan de afspraak hou en jij het plotseling wilt houden, dan ben ik sneu, instabiel en onvolwassen ja? 8)7
Vraag me toch af hoe zulke dingen dan kunnen gebeuren.

Als je je echt echt geen kinderen wilt kun je je beter laten steriliseren. Heb je dit gedoe ook niet.
pi_149691202
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:45 schreef Nammie het volgende:

[..]

Ik wil geen kind, ik kies er voor om geen kinderen op de wereld te zetten. Als een vrouw dan per ongeluk zwanger word, kies ik voor abortus, maar wacht, ik heb niks te kiezen.
pi_149691216
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:46 schreef Beauke het volgende:

[..]

Tsja. Een man moet toch weten dat een vrouw na onveilige seks zwanger kan raken.
En een vrouw heeft daarna nog wel een keus. Een man niet. Ook al is de keuze van de man beter voor het kind.
  zondag 15 februari 2015 @ 13:53:28 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149691217
quote:
99s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik wil geen kind, ik kies er voor om geen kinderen op de wereld te zetten. Als een vrouw dan per ongeluk zwanger word, kies ik voor abortus, maar wacht, ik heb niks te kiezen.
Sterilisatie.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')