Als ik een relatie heb met een vrouw, en er al kinderen zijn en geen extra kinderen meer gewenst zijn, zal ik de eerste zijn om de kabels door te knippen. Tot die tijd ben je helaas genoodzaakt tot andere anticonceptie.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je.
En als je het zo zegt, ben ik het deels wel met je eens. Ik redeneer echter vanuit een vaste relatie, waarin we beide geen kind meer willen en dus beiden daarvoor zorgen. In een relatie weet je dat je partner ziek is of AB moet gebruiken en kun je daar mee aan denken. Ik denk echter dat veel mannen niet weten dat de pil minder goed kan werken bij gebruik van AB of als er overgegeven is. Dat zou van mij best wat normaler mogen zijn.
In geval van kortdurende seksuele contacten ligt het inderdaad anders. Ik heb daar als vrouw dan ook mijn verantwoordelijkheid in genomen in het verleden: ik slikte zelf de pil, maar er werd niet geneukt zonder condoom. En niet alleen om een zwangerschap te voorkomen
In dat opzicht kun je dus alsnog beide de verantwoordelijkheid delen, toch?
Nee, dat is niet wat er subtiel gezegd wordt maar wat jullie er graag in willen lezen omdat dat makkelijker is.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:10 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dat is wel wat er subtiel gezegd wordt door sommige mensen.En niemand hier zegt dat de man gedwongen moet worden om emotioneel en verantwoordelijk te zijn, echt niemand.
Ja, dat is ook het lastigste en inderdaad oneerlijke van deze problematiek: het is in geval van niet tot consensus kunnen komen voor mannen een kwestie van je neerleggen bij de uiteindelijke beslissing van de vrouw. Dat dat oneerlijk voelt, snap ik best, maar het is ook niet iets dat 'de vrouw' bedacht heeft om 'de man' dwars te zitten.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zijn we het hierover inderdaad helemaal met elkaar eens, ook het verschil tussen vaste relatie en kortdurende seksuele contacten. Al duurde het (door mijn stomme reactie) helaas tot post #150 om daar achter te komen
Ik geef toe .. wellicht lees ik bij dit onderwerp (man-vrouw-ongeboren kind) eerder een negatieve lading in iemands post, om daar vervolgens tegen in te kunnen gaan in een discussie. In plaats van het zoeken naar iets positiefs, om vanuit overeenstemming verder de dialoog aan te gaan.
Laten we zeggen dat dat voortkomt uit emotie. Ondanks dat ik er, door mijn biologische opmaak, logischerwijs nooit zo veel over te zeggen heb als dat ik eigenlijk zou willen, gaat het me wel erg aan het hart. En wellicht is dat het 'm juist bij veel mannen. We snappen verdomde goed dat de uiteindelijke beslissing niet bij ons ligt, maar vinden dat soms lastig te verkroppen. Voornamelijk omdat de gevolgen van die beslissing wel weer op het bordje van beiden komen.
quote:Op zondag 15 februari 2015 15:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het lastigste en inderdaad oneerlijke van deze problematiek: het is in geval van niet tot consensus kunnen komen voor mannen een kwestie van je neerleggen bij de uiteindelijke beslissing van de vrouw. Dat dat oneerlijk voelt, snap ik best, maar het is ook niet iets dat 'de vrouw' bedacht heeft om 'de man' dwars te zitten.
Het feit dat er vrouwen zijn die daar misbruik van maken, maakt nog niet dat alle vrouwen dat maar normaal vinden,
Dat is heel fijn, voor jou en voor je partner.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:23 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Als ik een relatie heb met een vrouw, en er al kinderen zijn en geen extra kinderen meer gewenst zijn, zal ik de eerste zijn om de kabels door te knippen. Tot die tijd ben je helaas genoodzaakt tot andere anticonceptie.
Eind volgende week, dat is zo rond donderdag 13/vr 14 feb. Valentijdsdag lijkt me geen geschikte datum, woensdag was midden van de week. Donderdag dus.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb eind volgende week een afspraak bij een kliniek. Waarschijnlijk ga ik begin volgende week eerst even langs een verloskundige om de daadwerkelijk duur van de zwangerschap te laten bepalen.
Dag van de abortus, nog emotioneel enzo, wat doe je?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 23:32 schreef Wondertjex het volgende:
Ik heb dus besloten om een abortus te laten doen, indien ik nog in de periode voor hartkloppingen bevond.
Afgelopen week had ik een afspraak bij een kliniek, werd een abortus met een roesje.
[..]
Nu ben ik een aantal dagen verder,
Dat gezegd hebbende, ben ik nu nog niet toe aan kinderen. Mijn vriendin ook niet. Maar ik zou me goed genaaid voelen als ze dan ineens toch besluit het te houden. Dat is het vooral. Dwing ik haar dan abortus te plegen? Hell no. Zou ik me genaaid voelen? Fuck yeah.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is heel fijn, voor jou en voor je partner.
Er zijn veel mannen die daar moeite mee hebben, om verschillende redenen.
Mijn vriend wil het ook, maar vindt het wel moeilijk. En dus zorgen we er samen voor dat er noet toch een zwangerschap optreedt tot hij wel zover is.
Het is allemaal niet zo zwart-wit en mannen vs vrouwen.
Maar denk je dan niet dat je vriendin zich ook genaaid voelt, omdat het allemaal zo anders loopt dan jullie bedoeling was, als er per ongeluk een zwangerschap optreedt? En dan kun je simpelweg zeggen dat ze de situatie weer kan herstellen door een abortus, maar dat is niet zo simpel. Sowieso is het een ingreep, fysiek. Buiten dat kunnen al vrij vroeg hormonen hun intrede doen, en die kunnen (niet bij iedere vrouw even veel) erg veel invloed hebben. ik denk daarom dat je verder komt samen als je dit met begrip voor elkaar en veel liefde probeert op te lossen, dan meteen over abortus te beginnen en zonder meer voet bij stuk te houden. Ook al is dat wel de kant die je op wil, een abortus. Maar probeer dan ook te zien dat dit ook niet was wat zij voor ogen had. Want ik denk dat het echt in veruit de meeste gevallen geen kwestie is van een vrouw die een man erin luist, ook al zullen die gevallen er helaas zeker zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:39 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende, ben ik nu nog niet toe aan kinderen. Mijn vriendin ook niet. Maar ik zou me goed genaaid voelen als ze dan ineens toch besluit het te houden. Dat is het vooral. Dwing ik haar dan abortus te plegen? Hell no. Zou ik me genaaid voelen? Fuck yeah.
Is het zo zwart-wit dat ik haar erom zou verlaten? Geen idee.
Daarom zeg ik ook, samen consensus proberen te bereiken. En dan hopelijk dat beide dan volwassen genoeg zijn om geen dooddoeners in de discussie te gooien als "mijn buik", maar ook vanaf de kant van de man niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar denk je dan niet dat je vriendin zich ook genaaid voelt, omdat het allemaal zo anders loopt dan jullie bedoeling was, als er per ongeluk een zwangerschap optreedt? En dan kun je simpelweg zeggen dat ze de situatie weer kan herstellen door een abortus, maar dat is niet zo simpel. Sowieso is het een ingreep, fysiek. Buiten dat kunnen al vrij vroeg hormonen hun intrede doen, en die kunnen (niet bij iedere vrouw even veel) erg veel invloed hebben. ik denk daarom dat je verder komt samen als je dit met begrip voor elkaar en veel liefde probeert op te lossen, dan meteen over abortus te beginnen en zonder meer voet bij stuk te houden. Ook al is dat wel de kant die je op wil, een abortus. Maar probeer dan ook te zien dat dit ook niet was wat zij voor ogen had. Want ik denk dat het echt in veruit de meeste gevallen geen kwestie is van een vrouw die een man erin luist, ook al zullen die gevallen er helaas zeker zijn.
Ja maar, daar komt het uiteindelijk wel op neer. Een hele lange volwassen discussie, waarbij beide kanten goed gehoord worden, en uiteindelijk beslist de vrouw, want haar lichaam.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:54 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, samen consensus proberen te bereiken. En dan hopelijk dat beide dan volwassen genoeg zijn om geen dooddoeners in de discussie te gooien als "mijn buik", maar ook vanaf de kant van de man niet.
ik raakte ongepland zwanger, gaf mijn inmiddels ex de keus of hij er iets mee te maken wilde hebben of niet, hij koos voor ja.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dan is hij geen goede slaaf en dat kan natuurlijk niet.
Heel opmerkelijk dat jullie hier zo voorstander zijn van lichamelijke autonomie van de vrouw maar tegelijkertijd vinden dat de lichamelijke, emotionele en financiele autonomie van de man irrelevant is.
vind je dat op zich niet vrij logisch?quote:Op zondag 15 februari 2015 15:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja maar, daar komt het uiteindelijk wel op neer. Een hele lange volwassen discussie, waarbij beide kanten goed gehoord worden, en uiteindelijk beslist de vrouw, want haar lichaam.
En daar komt de wetgeving kijken, want het kind heeft recht op ondersteuning van beide ouders, en de ene ouder kan die verplichting niet naar de andere ouder afschuiven.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
vind je dat op zich niet vrij logisch?
Ik vind wel dat de financiële verantwoordelijkheid dan gewoon op de vrouw neer hoort te komen, maar dat zij uiteindelijk beslist voor of tegen t afbreken van n zwangerschap vind ik niet meer dan normaal.
Nee, bij mij staat het ongeboren kind op één. Die tweede, er rekenschap voor nemen, hoort er bij mij wel bij, als de vrouw toch haar zin doordrijft. Het kind mag daar niet onder lijden.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
vind je dat op zich niet vrij logisch?
Ik vind wel dat de financiële verantwoordelijkheid dan gewoon op de vrouw neer hoort te komen, maar dat zij uiteindelijk beslist voor of tegen t afbreken van n zwangerschap vind ik niet meer dan normaal.
Prima, maar een vader die gewoon NIET WIL, daar heeft een kind niks aan.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar komt de wetgeving kijken, want het kind heeft recht op ondersteuning van beide ouders, en de ene ouder kan die verplichting niet naar de andere ouder afschuiven.
Het is niet het recht van de vader of moeder geen verplichtingen aan het kind te hebben, het is het recht van het kind dat het door zijn vader en moeder verzorgd wordt.
jammer dat je het gewoon niet zo kán regelen dat beiden net zoveel inspraak hebben dan. Het blijft toch gewoon háár lichaam, hoe cliché ook.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, bij mij staat het ongeboren kind op één. Die tweede, er rekenschap voor nemen, hoort er bij mij wel bij, als de vrouw toch haar zin doordrijft. Het kind mag daar niet onder lijden.
Ja, zij zullen dat zeker zo zien. Zij klaren dat klusje wel even. Desnoods alleen.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jammer dat je het gewoon niet zo kán regelen dat beiden net zoveel inspraak hebben dan. Het blijft toch gewoon háár lichaam, hoe cliché ook.
Overigens denk ik dat de meeste vrouwen die ervoor kiezen een kind te houden ondanks een afwezige vader niet denken dat t kind beter af is als het niet geboren wordt. Ik denk dat zij t kind ook gewoon op 1 zetten, maar dat zij dat anders inschatten dan de afwezige vader.
En dat is ook weer niet goed, ook als ze helemaal niets van de vader verwachten?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:35 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, zij zullen dat zeker zo zien. Zij klaren dat klusje wel even. Desnoods alleen.
Regelmatig niet voor het kind nee.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is ook weer niet goed, ook als ze helemaal niets van de vader verwachten?
Het verhaal rammelt al van het begin van alle kantenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Eind volgende week, dat is zo rond donderdag 13/vr 14 feb. Valentijdsdag lijkt me geen geschikte datum, woensdag was midden van de week. Donderdag dus.
[..]
Dag van de abortus, nog emotioneel enzo, wat doe je?
V&A / [tk] Samsung galaxy s4, s3 en s3 mini
Je plaatst een verkooptopic op fok.
Logisch.
Dus eigenlijk moet bij een ongewenste zwangerschap, als de vader geen behoefte heeft aan het kind, het kind sowieso geaborteerd worden, ongeacht of de moeder wel of niet in staat en bereid is het kind alleen op te voeden?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Regelmatig niet voor het kind nee.
Ik lijk hier wel de enige die de discussie niet vanuit de vader of moeder voert...
Heel simpel. Een kind heeft vastigheid nodig. Het beste is het als mama en papa gelukkig zijn met elkaar en dat het kind in een gezonde situatie ter wereld komt. Het dan toch besluiten het kind te houden als een van de twee het niet wilt, is dan niet bevorderlijk voor het kind.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is ook weer niet goed, ook als ze helemaal niets van de vader verwachten?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de moeder daar niet alleen over moet/mag beslissen. En dat is nu wel zo, ongeacht of die moeder daar tot toe in staat is.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet bij een ongewenste zwangerschap, als de vader geen behoefte heeft aan het kind, het kind sowieso geaborteerd worden, ongeacht of de moeder wel of niet in staat en bereid is het kind alleen op te voeden?
Omdat jij denkt dat die moeder daar kennelijk niet alleen toe in staat is?
Johquote:Op zondag 15 februari 2015 16:42 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Het verhaal rammelt al van het begin van alle kanten
Wie moet er dan over beslissen? Vader die het geen ruk kan schelen als hij maar niet hoeft te betalen/zorgen wil je ook nog eens vetorecht geven over het al dan niet uitvoeren van een abortus?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de moeder daar niet alleen over moet/mag beslissen. En dat is nu wel zo, ongeacht of die moeder daar tot toe in staat is.
Dus eigenlijk komt het er op neer dat een man altijd vetorecht zou moeten hebben, want ook al wil moeder er wel alleen voor opdraaien dan zou de zwangerschap nog geen voortgang moeten hebben omdat vader het niet wil en gewenst zijn door slechts een ouder "niet bevorderlijk voor het kind" zou zijn?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:44 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Heel simpel. Een kind heeft vastigheid nodig. Het beste is het als mama en papa gelukkig zijn met elkaar en dat het kind in een gezonde situatie ter wereld komt. Het dan toch besluiten het kind te houden als een van de twee het niet wilt, is dan niet bevorderlijk voor het kind.
Eh, waarom kan het die vader geen ruk schelen? Er zijn vele soorten mannen. Niet iedereen denkt zo.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie moet er dan over beslissen? Vader die het geen ruk kan schelen als hij maar niet hoeft te betalen/zorgen wil je ook nog eens vetorecht geven over het al dan niet uitvoeren van een abortus?
Denk je dat de mannen die het toch al niet veel kan schelen dan überhaupt nog wat doen aan anticonceptie?
Nee, ik zeg niet dat het de vader geen ruk kan schelen, ik vraag hoe je dat recht wilt geven aan mannen die het toch al niet zo nauw nemen met dat soort verantwoordelijkheden.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh, waarom kan het die vader geen ruk schelen? Er zijn vele soorten mannen. Niet iedereen denkt zo.
En wederom, nogmaals, ik zeg niet dat de vader het vetorecht moet hebben, ik zeg dat de moeder dat niet alleen moet hebben.
nah, ik denk dat jij t wel degelijk vanuit de vader voert, of eigenlijk, vanuit t standpunt van iemand die geen kind wil.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Regelmatig niet voor het kind nee.
Ik lijk hier wel de enige die de discussie niet vanuit de vader of moeder voert...
Ik vind dat hun kind is, dat het hun beslissing is. Niet haar buik, dus haar beslissing.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat het de vader geen ruk kan schelen, ik vraag hoe je dat recht wilt geven aan mannen die het toch al niet zo nauw nemen met dat soort verantwoordelijkheden.
Als moeder het vetorecht niet alleen heeft, dan betekent dat dus dat je een ingrijpen in het lichaam van een ander zou kunnen afdwingen of voorkomen?
Het beslissingsrecht over andermans lichaam hebben omdat je vindt dat die ander het beslissingsrecht op haar eigen lichaam niet alleen mag hebben?
Mijn argumenten zijn exact hetzelfde als de moeder perse geen kind wil en daar alleen een beslissing over neemt.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nah, ik denk dat jij t wel degelijk vanuit de vader voert, of eigenlijk, vanuit t standpunt van iemand die geen kind wil.
Jij ziet het dus pessimistischer dan iemand die dat wél wil. Logischerwijs ook pessimistischer dan de alleenstaande moeder die toch besluit het te houden.
Zij ziet nl dat ze het vest alleen kan en n goede moeder zal zijn, jij ziet dat t voor t kind alleen maar kut kan zijn zonder vader.
Dat is logisch, want jij staat daar gewoon heel anders in. Niet méér vanuit t kind dan de moeder die optimistischer redeneert.
maar dat kán dus niet. 1 van de twee moet een vetorecht hebben, want anders kom je in de situaties waar t over gaat gewoon nergens. Dan blijft t een ja-nee spelletje en komt dat kind er dus gewoon.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh, waarom kan het die vader geen ruk schelen? Er zijn vele soorten mannen. Niet iedereen denkt zo.
En wederom, nogmaals, ik zeg niet dat de vader het vetorecht moet hebben, ik zeg dat de moeder dat niet alleen moet hebben.
Dat is het ook, hun beslissing! Maar hoe zie je het dan als er geen consensus bereikt wordt? Want dat is het hele punt, wat moet je dan doe ? Hoe los je dit dan op?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind dat hun kind is, dat het hun beslissing is. Niet haar buik, dus haar beslissing.
Een discussie is op dit moment niet nodig, zij heeft het laatste woord. Als je er samen niet, eerlijk, uit kan komen, wordt het lastig, maar desnoods haal je er een prof bij.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het ook, hun beslissing! Maar hoe zie je het dan als er geen consensus bereikt wordt? Want dat is het hele punt, wat moet je dan doe ? Hoe los je dit dan op?
Rock, scissor, paperquote:Op zondag 15 februari 2015 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het ook, hun beslissing! Maar hoe zie je het dan als er geen consensus bereikt wordt? Want dat is het hele punt, wat moet je dan doe ? Hoe los je dit dan op?
De oorzaak dat de vader er niet voor wil zorgen / betalen is dat hem zijn keuze wordt ontnomen. Dán krijg je dit soort situaties.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie moet er dan over beslissen? Vader die het geen ruk kan schelen als hij maar niet hoeft te betalen/zorgen wil je ook nog eens vetorecht geven over het al dan niet uitvoeren van een abortus?
Denk je dat de mannen die het toch al niet veel kan schelen dan überhaupt nog wat doen aan anticonceptie?
Dus je geeft hem het recht over haar lichaam te beslissen.... Hallo 1915.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind dat hun kind is, dat het hun beslissing is. Niet haar buik, dus haar beslissing.
Hij had de keuze te zorgen dat zij niet zwanger werd, en sommige mannen kan het nou eenmaal geen bal schelen of ze 3 of 23 kinderen hebben rondlopen, als ze er maar niet voor hoeven te zorgen.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:02 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
De oorzaak dat de vader er niet voor wil zorgen / betalen is dat hem zijn keuze wordt ontnomen. Dán krijg je dit soort situaties.
beetje n zwaktebod dit. Ik ben best bereid je standpunt te bekijken en ergens heb je ook gewoon een punt.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:01 schreef stbabylon het volgende:
Maar goed, ellenlange discussie waar we niet uitkomen. Zeker niet als ik zit te kletsen met een lading moeders (een aantal vermoed ik met kinderen waar de vader niet meer van in beeld is).
Ik geef beide ouders het recht te beslissen omtrent HUN kind.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je geeft hem het recht over haar lichaam te beslissen.... Hallo 1915.
maar dat is niet mogelijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik geef beide ouders het recht te beslissen omtrent HUN kind.
Hoe dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik geef beide ouders het recht te beslissen omtrent HUN kind.
Ik bekijk het sowieso pessimistisch, ik vind dit geen wereld waar meer mensen bij hoeven te komenquote:Op zondag 15 februari 2015 17:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
beetje n zwaktebod dit. Ik ben best bereid je standpunt te bekijken en ergens heb je ook gewoon een punt.
Het is alleen niet mogelijk.
Daar kun je lang en kort over discussiëren idd, maar dat is gewoon een feit.
En bovendien heb ik óók een punt
Jij bekijkt de dingen pessimistischer dan die alleenstaande moeder. Dat is niet perse meer vanuit t kind dan dat zij t bekijkt. Ook niet als je andersom hetzelfde zou redeneren.
Overigens zijn er ook moeders die dat níet doen, het overwegen, die gewoon denken: ik wíl t! En daar heb je n punt. Ik ga er alleen vanuit dat veel (volwassen) moeders wel degelijk kunnen redeneren vanuit t kind en dat ook doen.
Zo nodig, ja.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe dan?
Wil je uiteindelijk een vrouw verbieden of dwingen abortus te ondergaan?
Ah, toch vetorecht bij de vader....quote:
beide verantwoordelijk.....quote:Op zondag 15 februari 2015 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij had Zij hadden de keuze te zorgen dat zij niet zwanger werd, en sommige mannen kan het nou eenmaal geen bal schelen of ze 3 of 23 kinderen hebben rondlopen, als ze er maar niet voor hoeven te zorgen.
Overigens zijn er ook genoeg mannen die het geen enkel probleem zouden vinden een vrouw keer op keer een abortus te laten ondergaan....
*zucht* hoe vaak moet ik nog zeggen, keuze bij beide ouders?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, toch vetorecht bij de vader....
En als moeder principieel tegen abortus is dan doet dat er niets aan af?
Hoppatee, gedwongen abortus, want abortus is in NL legaal....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |