Moet jij weten.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En zo ben je in mijn ogen een egoistisch kind wanneer je er ondanks de wensen van de man er toch voor kiest om het kind te baren.
Dat is ook echt precies hetzelfde. Wat een briljante redenatie zeg.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
Wat een topic is het weer aan het worden, waar het recht op abortus in NL 32 jaar bestaat, en mannen vrouwen nog maar 32 jaar niet meer kunnen dwingen een zwangerschap te voldragen, wordt er al gemiept dat het "niet eerlijk is" dat een man dat niet meer kan afdwingen, en dat afdwingen geldt dan zowel voor het wel als niet ondergaan van een abortus.
Ik wil de heren wel eens horen hoe het zou zijn als vrouwen het recht zouden hebben een sterilisatie bij mannen af te dwingen, want het mes in een vrouwenlichaam (of het verplicht voldragen van een zwangerschap) is kennelijk geen probleem, maar een scalpel in je ballen wel.
Goed plan. Zijn we binnen 1 generatie van de overbevolking in dit land af als wij niemand meer zwanger kunnen maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
Ik wil de heren wel eens horen hoe het zou zijn als vrouwen het recht zouden hebben een sterilisatie bij mannen af te dwingen, want het mes in een vrouwenlichaam (of het verplicht voldragen van een zwangerschap) is kennelijk geen probleem, maar een scalpel in je ballen wel.
Is goed. Trek het maar in het extreme.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Leandra het volgende:
Wat een topic is het weer aan het worden, waar het recht op abortus in NL 32 jaar bestaat, en mannen vrouwen nog maar 32 jaar niet meer kunnen dwingen een zwangerschap te voldragen, wordt er al gemiept dat het "niet eerlijk is" dat een man dat niet meer kan afdwingen, en dat afdwingen geldt dan zowel voor het wel als niet ondergaan van een abortus.
quote:Op zondag 15 februari 2015 13:59 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als jij niks met je eigen kind te maken wil hebben, vind ik je sneu, instabiel en onvolwassen inderdaad.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:08 schreef Nammie het volgende:
[..]
Zeker, maar in mijn ogen ben je dan een loser. Als het kind er toch eenmaal is begrijp ik namelijk echt niet hoe je ervoor kunt kiezen om er niets mee te doen. Ook een faire keuze.
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:00 schreef probeer het volgende:
[..]
En als je een foetus aborteert omdat 'het nu niet goed uit komt met haar studie'? Ben je dan ook sneu, instabiel en onvolwassen? Of gaat dat alleen op voor mannen?
Beetje jammer dat er mannen zijn die een andere mening zijn toegedaan dan sommige vrouwen in dit topic die dan ook meteen op de vrouw gaan spelen, neerbuigende replies posten en gaan schelden.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het is vervallen in het generaliseren van 'de man'. En dan ook alleen maar als meneer het niet eens is met mevrouw, want als hij dezelfde mening heeft is het natuurlijk allemaal wel goed.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef Beauke het volgende:
Het wordt sowieso weer een beetje een mannen vs de vrouwen topic.
Er is geen waarheid in deze. Het beste overlegt een koppel wat ongewenst zwanger is met elkaar wat te doen en proberen ze er samen uit te komen.
Lukt het niet, is de vrouw uiteindelijk baas in eigen buik.
Dat zie ik toch echt niet terug bij 'de mannen'.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beetje jammer dat er mannen zijn die een andere mening zijn toegedaan dan sommige vrouwen in dit topic die dan ook meteen op de vrouw gaan spelen, neerbuigende replies posten en gaan schelden.
Klopt. Ik vind het eigenlijk niet eens een discussie waard omdat het zo vanzelfsprekend is dat de vrouw zélf beslist wat er met haar lichaam gaat gebeuren, maar blijkbaar is dat niet zo vanzelfsprekend voor sommige mensen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp werkelijk de verongelijkte reacties niet op de stelling dat de eindbeslissing bij de vrouw ligt. En met eindbeslissing bedoel ik dan ook werkelijk eind: er is geheel per ongeluk, ondanks goede voorzorgsmaatregelen een zwangerschap ontstaan. Er wordt veel over gepraat samen, beide partners nemen de wensen van de ander serieus en samen probeer je tot een oplossing te komen waar je het beide mee eens bent. Als dit uiteindelijk niet lukt, dan is het toch niet meer dan logisch dat de vrouw als laatste beslist over wat er met haar lichaam gebeurt?
Dan is het ook meer dan logisch dat als een vrouw vind dat zij het eindbesluit neemt over het kind, dat de man het eindbesluit neemt over of hij wel of geen (financiële) verantwoording neemt. Maar nee, dán ben je een loser..quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp werkelijk de verongelijkte reacties niet op de stelling dat de eindbeslissing bij de vrouw ligt. En met eindbeslissing bedoel ik dan ook werkelijk eind: er is geheel per ongeluk, ondanks goede voorzorgsmaatregelen een zwangerschap ontstaan. Er wordt veel over gepraat samen, beide partners nemen de wensen van de ander serieus en samen probeer je tot een oplossing te komen waar je het beide mee eens bent. Als dit uiteindelijk niet lukt, dan is het toch niet meer dan logisch dat de vrouw als laatste beslist over wat er met haar lichaam gebeurt?
Er is wel degelijk één waarheid: het (ongeboren) kind op 1!quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef Beauke het volgende:
Het wordt sowieso weer een beetje een mannen vs de vrouwen topic.
Er is geen waarheid in deze. Het beste overlegt een koppel wat ongewenst zwanger is met elkaar wat te doen en proberen ze er samen uit te komen.
Lukt het niet, is de vrouw uiteindelijk baas in eigen buik.
Hier is zeer waarschijnlijk dan ook iedereen het mee eens. Ik in ieder geval wel.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:40 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zie ik toch echt niet terug bij 'de mannen'.
En TerryStone kan je beter links laten liggen in alles wat betrekking heeft op gender. Dat weet inmiddels iedereen toch wel?
Jij ziet het niet terugkomen, zeg je toch? Wat dacht je van deze? Dan kan ik ook die van Bootje en van Kingstown en van stbabylon erbij kopiëren als je wil.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]^
Je zou liever willen dat mannen, hun vrouwen als een klein kleutertje aan de hand nemen om te checken of ze hun pilletje vandaag wel ingenomen hebben? Moeten we hem dan ook nog fijn prakken en door je bananentoetje mixen, omdat het anders 'jakkiebah' smaakt voor onze kleine meid?
En omgekeerd is het dan natuurlijk hartstikke normaal als de vrouw haar man bij elke penetrerende beweging tijdens de seks, nog eventjes vraagt of die condoom er nog goed om zit, en niet gescheurd is.
Als je als volwassen mens serieus iemand anders nodig hebt om je te herinneren aan, of wijzen op, het correcte gebruik van anticonceptie, kun je er waarschijnlijk beter helemaal mee ophouden en geen seks hebben.
Maare .. dus, speciaal voor jou .. Als man zijnde, naar een vrouw toe. Om te bewijzen dat wij toch heus wel verantwoordelijk zijn:
Miss_Sly, heb je vandaag je pilletje al ingenomen?
Ja hoor, je moet als man-zijnde zelf weten wat je ermee doet. Maar ik vind je inderdaad een loser als je je verantwoordelijkheid niet neemt als je eenmaal een kindje hebt. Ik kan niet begrijpen dat je er dan als man zijnde niets met je kind te maken wil hebben. Maar geen idee of miss_sly dat ook vindt, het was dus mijn uitspraak.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan is het ook meer dan logisch dat als een vrouw vind dat zij het eindbesluit neemt over het kind, dat de man het eindbesluit neemt over of hij wel of geen (financiële) verantwoording neemt. Maar nee, dán ben je een loser..
Nee, dat zijn de gevolgen van het egoïstisch beslissen omdat het jouw buik is.
Ja, helemaal leuk, ik begon met neerbuigend postenquote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Jij ziet het niet terugkomen, zeg je toch? Wat dacht je van deze? Dan kan ik ook die van Bootje en van Kingstown en van stbabylon erbij kopiëren als je wil.
Ik vind de toon van deze post tamelijk neerbuigend, met nogal wat aannames terwijl je niets over me weet verder.
Die verantwoordelijkheid wordt weggenomen als de vrouw alleen beslist.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja hoor, je moet als man-zijnde zelf weten wat je ermee doet. Maar ik vind je inderdaad een loser als je je verantwoordelijkheid niet neemt als je eenmaal een kindje hebt. Ik kan niet begrijpen dat je er dan als man zijnde niets met je kind te maken wil hebben. Maar geen idee of miss_sly dat ook vindt, het was dus mijn uitspraak.
Please do.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Jij ziet het niet terugkomen, zeg je toch? Wat dacht je van deze? Dan kan ik ook die van Bootje en van Kingstown en van stbabylon erbij kopiëren als je wil.
Dat zegt een user hier, dat heb ik niet gezegd. Ik heb daar niets over gezegd, maar ik ben inderdaad van mening dat als je samen niet tot overeenstemming komt en de vrouw besluit tegen de zin van de man om het kind te houden, dat ze dan zelf verantwoordelijk is, op alle gebieden.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan is het ook meer dan logisch dat als een vrouw vind dat zij het eindbesluit neemt over het kind, dat de man het eindbesluit neemt over of hij wel of geen (financiële) verantwoording neemt. Maar nee, dán ben je een loser..
Nee, dat zijn de gevolgen van het egoïstisch beslissen omdat het jouw buik is.
Dus je bent tegen abortus?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er is wel degelijk één waarheid: het (ongeboren) kind op 1!
Maar goed, de vrouwen hier vinden dat zij op 1 staan...
Waarom staat dat ongeboren kind op 1?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er is wel degelijk één waarheid: het (ongeboren) kind op 1!
Maar goed, de vrouwen hier vinden dat zij op 1 staan...
Je hoeft niet gelijk te schelden en zo neerbuigend te doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Het is heel gemakkelijk, en tevens dom, om te generaliseren en te denken dat je weet wat alle vrouwen vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |