abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149720814
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik herken het gewoon niet.

Bovendien is het niet zo dat het voor mannen gemakkelijker is, zeker tegenwoordig niet. Als ze een vrouw zwanger maken en ze wil iets van hem, geld bijvoorbeeld, kan ze een dna-test afdwingen en alimentatie. Mannen kijken echt wel uit voor ze zich in die situatie laten belanden. Ze nemen echt steeds meer wel mee de verantwoording.
Vroeger moesten ze trouwen met het meisje dat ze zwanger maakte, dus voor hun is het ook beter geworden tegenwoordig.

Maar wil jij echt beweren dat jij dit heel rustig met je partners hebt overlegt en dat iets anders dan jij aan de anticonceptie ook net zo simpel tot de mogelijkheden hoorde?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149720836
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat eerste was een mening, dat tweede iets tussen mij en miss_sly. En beide gevallen niet gengeneraliserend. Daarbij was er ondertussen allang een goede discussie gaande, die jij probeert kapot te maken door mannen als simpletons neer te zetten. Top.
Mannen die hierover janken, die het steeds over oh zo oneerlijk hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 11:01:34 #253
5428 crew  miss_sly
pi_149720879
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Vroeger moesten ze trouwen met het meisje dat ze zwanger maakte, dus voor hun is het ook beter geworden tegenwoordig.

Maar wil jij echt beweren dat jij dit heel rustig met je partners hebt overlegt en dat iets anders dan jij aan de anticonceptie ook net zo simpel tot de mogelijkheden hoorde?
Ja, dat wil ik beweren en dat is ook altijd erg goed gegaan. In overleg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 11:02:22 #254
5428 crew  miss_sly
pi_149720890
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat eerste was een mening, dat tweede iets tussen mij en miss_sly. En beide gevallen niet gengeneraliserend. Daarbij was er ondertussen allang een goede discussie gaande, die jij probeert kapot te maken door mannen als simpletons neer te zetten. Top.
Alsnog is de manier waarop je mij dingen toevoegde, waaronder het feminazi, niet erg prettig en netjes. Zou je nog op terug kunnen komen, natuurlijk. Gezien de prettigere toon in de goede discussie die is ontstaan. :)
pi_149720932
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik herken het gewoon niet.

Bovendien is het niet zo dat het voor mannen gemakkelijker is, zeker tegenwoordig niet. Als ze een vrouw zwanger maken en ze wil iets van hem, geld bijvoorbeeld, kan ze een dna-test afdwingen en alimentatie. Mannen kijken echt wel uit voor ze zich in die situatie laten belanden. Ze nemen echt steeds meer wel mee de verantwoording.
Dan moet je als vrouw wel net het geld hebben dit allemaal in gang te zetten. Kost toch wat aan advocaatkosten enz. En dan moet de man die je heeft zwanger gemaakt het geld ook hebben. Van een kale kip kun je niet plukken.
pi_149720952
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik beweren en dat is ook altijd erg goed gegaan. In overleg.
Toch benieuwd welke vorm van anticonceptie hij dan heeft toegepast?
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 11:07:43 #257
5428 crew  miss_sly
pi_149720995
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:05 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Toch benieuwd welke vorm van anticonceptie hij dan heeft toegepast?
Condooms. Niet heel vreemd, op zich. En als hij zover is, laat hij zich steriliseren.

Voorheen heb ik een tijd de pil geslikt, maar ik reageer nogal heftig op hormonen, dus dat was niet fijn. Mirena spiraal geprobeerd, maar toen had ik een constante bloeding, dus dat was ook niet optimaal.
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 11:08:46 #258
5428 crew  miss_sly
pi_149721012
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:04 schreef Beauke het volgende:

[..]

Dan moet je als vrouw wel net het geld hebben dit allemaal in gang te zetten. Kost toch wat aan advocaatkosten enz. En dan moet de man die je heeft zwanger gemaakt het geld ook hebben. Van een kale kip kun je niet plukken.
Pro deo enzo. En de naam van de vader op de geboorteakte laten vermelden, wil ook al wel helpen, geloof ik. Mannen komen er niet als vanzelfsprekend maar gemakkelijk mee weg als ze iemand zwanger maken, en dat weten er heel veel tegenwoordig ook wel.
pi_149721239
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pro deo enzo. En de naam van de vader op de geboorteakte laten vermelden, wil ook al wel helpen, geloof ik. Mannen komen er niet als vanzelfsprekend maar gemakkelijk mee weg als ze iemand zwanger maken, en dat weten er heel veel tegenwoordig ook wel.
En wat blijkt volgens de mannen die er zo over janken, dat is de schuld van de vrouw en een soort van onderdrukking voor hun.
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 11:23:13 #260
5428 crew  miss_sly
pi_149721291
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:20 schreef erodome het volgende:

[..]

En wat blijkt volgens de mannen die er zo over janken, dat is de schuld van de vrouw en een soort van onderdrukking voor hun.
Natuurlijk zijn die mannen er. Net als er vrouwen zijn die graag een kind willen, een man erin luizen en hem dan ook graag nog laten betalen.

Ik denk, en dat is ook mijn ervaring, dat het merendeel van de mannen en vrouwen zo niet in elkaar zit.
pi_149721300
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Condooms. Niet heel vreemd, op zich. En als hij zover is, laat hij zich steriliseren.

Voorheen heb ik een tijd de pil geslikt, maar ik reageer nogal heftig op hormonen, dus dat was niet fijn. Mirena spiraal geprobeerd, maar toen had ik een constante bloeding, dus dat was ook niet optimaal.
^O^
Toch zijn het, naar mijn idee, maar weinig mannen die deze vorm van anticonceptie (langdurig) willen toepassen in een vaste relatie...zelfs al niet bij ONS als ik andere topics over dit onderwerp moet geloven.
Op deze twee vormen na, komt wel alles op de vrouw aan.
pi_149721430
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Alsnog is de manier waarop je mij dingen toevoegde, waaronder het feminazi, niet erg prettig en netjes. Zou je nog op terug kunnen komen, natuurlijk. Gezien de prettigere toon in de goede discussie die is ontstaan. :)
Alleen als jij terugkomt op je zuigere eerste post ;) :P

Maar goed, slecht begin van de discussie ja. Zal 't niet meer doen.
pi_149721442
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Mannen die hierover janken, die het steeds over oh zo oneerlijk hebben.
En het oneerlijk vinden, en op de hoogte zijn van de werking en nut van anticonceptie behoort niet tot de mogelijkheden?
pi_149721470
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:23 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

^O^
Toch zijn het, naar mijn idee, maar weinig mannen die deze vorm van anticonceptie (langdurig) willen toepassen in een vaste relatie...zelfs al niet bij ONS als ik andere topics over dit onderwerp moet geloven.
Op deze twee vormen na, komt wel alles op de vrouw aan.
Bij het stoppen met het gebruik van condoom was dat in alle gevallen die kk heb meegemaakt een wens van beiden. Niet een man-only ding.
pi_149721507
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 23:01 schreef Wondertjex het volgende:
Op maandag 2 februari 2015 11:41schreef Wondertjex het volgende:Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft. Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Hoe is dat mogelijk dan??? onregelmatig en de pil ??
pi_149721511
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En het oneerlijk vinden, en op de hoogte zijn van de werking en nut van anticonceptie behoort niet tot de mogelijkheden?
Ja hoor, dat hoort ook tot de mogelijkheden. Maar dat wist je best aangezien ik allang heb gezegd dat het niet voor alle mannen opgaat.

Stbabylon, het is gewoon een feit dat mannen hier veel minder mee bezig zijn dan de gemiddelde vrouw. Voor best heel veel mannen geld dat ze een condoom als lange termijn oplossing niet zien zitten en voor veel mannen geld dat ze er vanuit gaan dat de vrouw dit wel regelt.

De mannen die bv opmerken dat een vrouw ziek is en de pil daardoor weleens minder kan werken in die periode komen al niet zoveel voor. En bijna iedereen (inc vrouwen) gaat er vanuit dat zij die anticonceptie regelt, de mensen die graag 16+ kinderen willen in hun leven zijn nogal zeldzaam namelijk.

Ken best wat vrouwen die echt vanalles geprobeerd hebben, met best veel ellende onderweg. Bij geen van die vrouwen werd er na de eerste mislukte poging gezegd ach schat dan doen we het toch gewoon met condoom en evt de cyclus goed in de gaten houden?
Ken er 2 waarbij dat uiteindelijk wel is gebeurd, maar dat pas na 4 a 5 pogingen met grove ellende.
pi_149721535
Het is natuurlijk ook vaak zo dat vrouwen al gebruik maken van hormonale anticonceptie, voordat het gesprek over het stoppen met condooms uberhaupt plaatsvindt. Veel vrouwen gebruiken bijv. de pil, spiraaltje of nuvaring voor een meer regelmatige menstruatie of zodat de menstruatie minder wordt of zelfs uitblijft.

Vanuit dat punt is het ook logischer om daarop over te gaan, wanneer je binnen de relatie zover bent dat je elkaar vertrouwt en condooms niet meer per se nodig zijn.
pi_149721572
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja hoor, dat hoort ook tot de mogelijkheden. Maar dat wist je best aangezien ik allang heb gezegd dat het niet voor alle mannen opgaat.

Stbabylon, het is gewoon een feit dat mannen hier veel minder mee bezig zijn dan de gemiddelde vrouw. Voor best heel veel mannen geld dat ze een condoom als lange termijn oplossing niet zien zitten en voor veel mannen geld dat ze er vanuit gaan dat de vrouw dit wel regelt.

De mannen die bv opmerken dat een vrouw ziek is en de pil daardoor weleens minder kan werken in die periode komen al niet zoveel voor. En bijna iedereen (inc vrouwen) gaat er vanuit dat zij die anticonceptie regelt, de mensen die graag 16+ kinderen willen in hun leven zijn nogal zeldzaam namelijk.

Ken best wat vrouwen die echt vanalles geprobeerd hebben, met best veel ellende onderweg. Bij geen van die vrouwen werd er na de eerste mislukte poging gezegd ach schat dan doen we het toch gewoon met condoom en evt de cyclus goed in de gaten houden?
Ken er 2 waarbij dat uiteindelijk wel is gebeurd, maar dat pas na 4 a 5 pogingen met grove ellende.
Je zegt een feit is, vervolgens kom je met een lading aannames, en eindig je met twee voorbeelden. Ik kan daar helemaal niks mee. Dat zijn geen feiten namelijk. En zolang jij veel blijft zeggen, zonder enige onderbouwing, blijf ik ageren tegen jouw feiten. Zeker als je vervolgens mannen die een andere mening hebben als jankerd bestempelt.
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 11:40:14 #269
5428 crew  miss_sly
pi_149721597
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Het is natuurlijk ook vaak zo dat vrouwen al gebruik maken van hormonale anticonceptie, voordat het gesprek over het stoppen met condooms uberhaupt plaatsvindt. Veel vrouwen gebruiken bijv. de pil, spiraaltje of nuvaring voor een meer regelmatige menstruatie of zodat de menstruatie minder wordt of zelfs uitblijft.

Vanuit dat punt is het ook logischer om daarop over te gaan, wanneer je binnen de relatie zover bent dat je elkaar vertrouwt en condooms niet meer per se nodig zijn.
Dit ook, natuurlijk.
Op zich zou ik wel willen dat ik de pil zonder problemen kon slikken. Het is heel gemakkelijk om te weten wanneer je ongesteld wordt en het uit te kunnen stellen als het niet uitkomt ivm vakantie, bijvoorbeeld. Ik ben tegenwoordig altijd op vakantie ongesteld :')
pi_149721622
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je zegt een feit is, vervolgens kom je met een lading aannames, en eindig je met twee voorbeelden. Ik kan daar helemaal niks mee. Dat zijn geen feiten namelijk. En zolang jij veel blijft zeggen, zonder enige onderbouwing, blijf ik ageren tegen jouw feiten. Zeker als je vervolgens mannen die een andere mening hebben als jankerd bestempelt.
De mannen die zelf janken over het afschuwelijke onrecht wat ze aangedaan wordt omdat ze ook consequentie's hebben als er een onverhoopte zwangerschap is, die geen enkele verantwoordelijkheid willen daarin. Dat is wat anders als het niet met me eens zijn in zijn algemeenheid.

Een man die het niet eens is met dat mannen in een luxepositie zitten mbt het voorkomen van een zwangerschap noem ik geen jankers. Wel ben ik het oneens daarmee en zou ik graag willen dat ze dan uitleggen waarom ze denken dat zij geen luxepositie hebben.

Voor iemand die zoveel commentaar heeft op wat iemand schrijft kom je met bar weinig argumenten.
pi_149721645
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Dit hoort bij die vanzelfsprekendheid in de maatschappij. Jonge meisjes worden vrij standaard vrij vroeg aan de pil gezet. Vaak al om het onregelmatige in het proefdraaien op te vangen.
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 11:44:57 #272
5428 crew  miss_sly
pi_149721726
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit hoort bij die vanzelfsprekendheid in de maatschappij. Jonge meisjes worden vrij standaard vrij vroeg aan de pil gezet. Vaak al om het onregelmatige in het proefdraaien op te vangen.
Je doet het nu voorkomen als één groot complot om vrouwen aan de pil te krijgen :')

Veel jonge meisjes wíllen aan de pil om het onregelmatige op te vangen. Daar zit geen "worden aan de pil gezet" bij. Wat voor idee heb je over onmondige, domme jonge meisjes die maar gedwee een pil gaan slikken?
pi_149721742
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:44 schreef erodome het volgende:
De praktijk is meer dat het wel degelijk een verplichting is, het wordt dat zelfs als een vanzelfsprekendheid gezien. Die biologie maakt dat er heel veel meer gewicht ligt op het voorkomen van een zwangerschap bij de vrouw. Net zoals de man dus in het nadeel is als die zwangerschap een feit is.
Die 2 zaken zijn heel prima tegen elkaar weg te strepen, zeker aangezien de man wel degelijk genoeg voorzorgsmaatregelen kan nemen om een zwangerschap te voorkomen.
Maar ik wil jou dus duidelijk maken dat dit naar mijn dus komt door de biologie, niet door de man.
Dat de vrouw nadeel ondervindt van de biologie betekent niet dat de man dan ook maar nadeel moet ondervinden... Ik vind wel dat we als maatschappij klaar moeten staan voor die vrouwen. Misschien moet de kinderbijslag meer dekking geven... Een inkomens afhankelijke alimentatie is in mijn ogen eigenlijk best een raar iets maar misschien dat iemand daar uitleg over kan geven.

Je zegt eigenlijk nu, doordat de vrouw nadeel ondervindt van de biologie m.b.t. de verantwoordelijkheid van anticonceptie / zwangerschap is het terecht dat de man verder geen rechten heeft bij een zwangerschap.
En daar ga ik over mijn stokkie.

quote:
Klopt, maar de kans dat hij absoluut wel een kind wil en zij dat kind laat aborteren is niet heel groot, je hebt het dan over extreme uitzonderingen.
Dat terwijl de kans dat mannen weglopen van hun verantwoordelijkheid(bij domme fout/ongelukje, zelfs bij samen aangegane afspraak) vele malen groter is.
Extreme uitzonderingen of niet, het is geen gelijke situatie..
En juist dat punt wat je daar maakt, dat mannen sowieso minder verantwoordelijkheidsgevoel hebben bij een kindje - wat ook logisch is omdat het kind in de buik van de vrouw groeit - vrouwen van nature meer hechting hebben met baby's - de biologie zorgt ervoor dat er veel meer gewicht op voorkomen van zwangerschap bij de vrouwen ligt.

quote:
Een heel aantal mannen hier die steeds weer erg stellig hierin zijn vinden dat tot verwekking(sommige zelfs tot 3 maanden zwangerschap) de man zich geheel terug moet kunnen trekken. Dat levert enorm veel meer misbruik om dan de mannen wiens 'kind' nietmter wereld komt omdat de vrouw anders kiest.
Dat vind ik walgelijk, even eerlijk, als je er samen kiest een kind te nemen ben je een zwakke zak dat je niet op de blaren zit van je eigen keuze...
Maar hoe dan ook, zoals de man niet zou moeten kunnen beslissen over het lijf van de vrouw. Zou de vrouw de man niet moeten kunnen dwingen aanwezig te zijn bij de opvoeding.

Ik denk dat de oplossing meer in een hogere kinderbijslag gezocht moet worden... De ongelijkheid met een 2 ouder gezin waarbij er meer gewerkt kan worden kan rechtgetrokken worden door die kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken.

quote:
Het is op geen enkele manier ook maar een klein beetje gelijkwaardig als de vrouw alleen alle consequenties moet dragen van een onverhoopte zwangerschap. Een abortus, of een ongepland kind. Het is niet echt een keuze te noemen. Een kind grootbrengen en daar van alles voor aan de kant moeten zetten(dat hoort nu eenmaal bij ongepland), of een medische ingreep met de nodige narigheid zoals pijn en bloeden, met een kans op nare bijwerkingen.
Nee, helemaal met je eens, ik vind het ook zeker niet leuk als het mocht gebeuren. Maar ik zie de biologie als schuldige door de consequenties op de vrouw te leggen. Daar moet de maatschappij wat mee doen en niet de man.
quote:
Dat er nare wijven zijn die hiervan misbruik maken ben ik echt niet blij mee. Maar ik weet niet goed wat ik daarmee moet, of ik dat wel zo zwaar mee wil laten wegen in dit verhaal waarbij de meeste geen nare wijven zijn.
Misschien zou je bij een soort van samenlevingscontract en bij huwelijk kunnen vastleggen hoe je erover denkt(en dat natuurlijk samen kunt veranderen wanneer nodig). Dat er dan wel geld dat als de men samen geen kinderen afspreekt de man niet verantwoordelijk wordt gesteld. Dat zou misschien de ergste misstanden af kunnen vangen. Want het ergste is toch wel dat als er een relatie/vertrouwensband is en dat dat vertrouwen geschonden wordt.
Tjah... De meeste zijn ook geen nare mannen toch? Hoewel mijn gevoel mij ingeeft dat dit probleem zich wel een beetje in het afvoerputje van de samenleving het hoogst vertegenwoordigd is.

Ik vind ergens wel dat je bij een huwelijk / samenlevingscontract afspreekt voor elkaar te zorgen.. Dus ook voor nare consequenties bij elkaar. Tenzij er vermeld wordt dat de man geen kinderen wilt.. Ik zou hem dan wel aanraden zijn zaadleiders te laten knippen / knoopje maar ach.

Maar ook in dit verhaal zie ik liever een overheid, dat zorgt voor minder rompslomp en werkt efficiënter... Vertrouwen is helaas niet iets wat altijd zeker is / waargemaakt zal worden.

quote:
Maar hoe groot is die kans? Wil je echt de deur naar veel meer andere misstanden openzetten om deze zeer kleine kans af te vangen?
Ik heb niet de indruk dat er met mijn idee meer andere misstanden de wereld in geworpen worden.
quote:
Mannen willen geen verantwoordelijkheid omdat ze seks los zien van de consequenties en dat is een stevige luxepositie die vrouwen niet kennen.

Ze willen die 2 niet aan elkaar koppelen, want dat is sfeerverlagend. Vrouwen hebben die luxe niet.
Ik denk niet dat mannen over het algemeen seks los zien van de consequenties, laat je niet verbittert voelen over mannen omdat we de grenzen aan het opzoeken zijn met deze discussie.
Genoeg seks dat zich overigens afspeelt met semi dronken studenten die in een opwelling van lust elkaar te grazen nemen... Ik zie het wel gebeuren dat dit niet altijd met condooms gebeurt (soa's zijn hoog vertegenwoordigd bij studenten) en er vaak wordt uitgegaan van gebruik van de pil.

Allebei dom uiteraard... Maar onbegrijpelijk dat het gebeurt vind ik het niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_149721841
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je doet het nu voorkomen als één groot complot om vrouwen aan de pil te krijgen :')

Veel jonge meisjes wíllen aan de pil om het onregelmatige op te vangen. Daar zit geen "worden aan de pil gezet" bij. Wat voor idee heb je over onmondige, domme jonge meisjes die maar gedwee een pil gaan slikken?
Het is geen complot, het is een vanzelfsprekendheid geworden.

Het is echt vrij vanzelfsprekend, dat ligt niet alleen bij mannen(maar dat heb ik ook al aangegeven). Dat dat een biologisich feit is omdat er nu eenmaal geen mannenoplossing is heb ik ook al gezegd. Maar dat alles maakt wel dat er best heel erg veel mannen zijn die zich amper bekommeren om anticonceptie. Dat hangt nu eenmaal gewoon niet op hun schouders, ze hebben nu eenmaal die luxepositie om seks en anticonceptie voor een deel los te kunnen koppelen.

Mannen die vragen om zonder condoom omdat jij als vrouw toch wel aan de pil zal zitten(terwijl ze je niet eens kennen), mannen in relatie's die geen idee hebben hoe de dame in kwestie met anticonceptie omgaat en ga zo maar door.

Dat in combi met de klacht dat ze zo kwetsbaar zijn in dit verhaal vind ik een beetje krom. De man die wel hier rekening mee houdt, die niet zelf van die luxepositie gebruik maakt om zelf maar niet op te hoeven letten is helemaal niet zo kwetsbaar. De kans dat daar een onverhoopte zwangerschap uit komt rollen is bar klein.
pi_149721857
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:41 schreef erodome het volgende:

[..]

De mannen die zelf janken over het afschuwelijke onrecht wat ze aangedaan wordt omdat ze ook consequentie's hebben als er een onverhoopte zwangerschap is, die geen enkele verantwoordelijkheid willen daarin. Dat is wat anders als het niet met me eens zijn in zijn algemeenheid.

Een man die het niet eens is met dat mannen in een luxepositie zitten mbt het voorkomen van een zwangerschap noem ik geen jankers. Wel ben ik het oneens daarmee en zou ik graag willen dat ze dan uitleggen waarom ze denken dat zij geen luxepositie hebben.

Voor iemand die zoveel commentaar heeft op wat iemand schrijft kom je met bar weinig argumenten.
Je zult van mij meer tegenargumenten krijgen zodra ik merk dat je er niet meer met gestrekt been in gaat. Zodra jij de nuance durft op te zoeken, ga ik mee. Die jankers waar je het over hebt, zie ik bijvoorbeeld al niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')