De kinderbijslag telt vanaf het volledige kwartaal na geboorte. Dus hppgzomer kindjes rekenen mee vanaf kwartaal 4. De uitbetaling is na afloop van het kwartaal dus op 1 januari.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:13 schreef mousemicky het volgende:
Over kinderbijslag: het kwartaal na de geboorte. Voor hoogzomerkindjes dus 1 oktober, niet januari
Daarom moeten ze de mijne maar gewoon halen op uiterlijk 30 juni.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:32 schreef McLaura het volgende:
[..]
Daarom moeten ze de mijne maar gewoon halen op uiterlijk 30 juni.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je dit keer wel geluk![]()
Mijn dochter is van 1 oktober en hadden in januari al kinderbijslag.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:15 schreef pessie het volgende:
[..]
De kinderbijslag telt vanaf het volledige kwartaal na geboorte. Dus hppgzomer kindjes rekenen mee vanaf kwartaal 4. De uitbetaling is na afloop van het kwartaal dus op 1 januari.
Er ligt een bijna peuter op schoot dus crappy type-skills...
Kwestie van op de juiste dag 'klussen'quote:
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Kwestie van op de juiste dag 'klussen'
Lijkt mij allebei juist wel cool eigenlijkquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:31 schreef ingee het volgende:
Ik hou d'r vandaag en morgen in ieder geval nog even binnen. Vrijdag de 13e en valentijnsdag lijken me niks als geboortedata.
Datumtweeling doen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:24 schreef pessie het volgende:
Hier heeft de baby niet heel veel keuze in komst-data. 27 april, 1 mei, 2 mei en 4 mei zijn al bezet. Maar goed, de beeb komt wanneer die komt en mijn ervaring is dat dat de datum is die ik uitreken, dus wordt mijn broertje gewoon weer oom op zijn eigen verjaardag! (2 mei)
dealquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:50 schreef twist02 het volgende:
[..]
Datumtweeling doen?
Hoewel ik zelf 3 mei uitgerekend had, maar ik heb nog niet zoveel ervaring
Mijn vriend is op 4 mei jarig. Gezellig met 1 minuut stiltequote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Lijkt mij allebei juist wel cool eigenlijk
Bij onze Mini zijn er eigenlijk maar weinig data die ik liever niet heb. Was sowieso al wel blij dat het niet rond de feestdagen was ofzo. Koningsdag of Bevrijdingsdag maakt me echt niets uit, maar ergens zou ik 4 mei wel jammer vinden i.v.m. DodenherdenkingOok weer geen echte ramp natuurlijk, maar liever niet
* twist02 aait over buik Heb je me gehoord?
Je zal maar net aan het bevallen zijn... "Mevrouw kunt u misschien even 1 minuut stil zijn tijdens het persen?! Beetje respect ja?!!!"quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:09 schreef ingee het volgende:
[..]
Mijn vriend is op 4 mei jarig. Gezellig met 1 minuut stilte
Haha, dat dus!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Je zal maar net aan het bevallen zijn... "Mevrouw kunt u misschien even 1 minuut stil zijn tijdens het persen?! Beetje respect ja?!!!"
Ik heb van kennissen foto's gezien van de bevalling en het is niet je beste Hollands Next Top Model moment nee. Maar dat was vaak ook in volle glorie (en dan lekker in het foto-album plakken en laten zien aan de gastenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:15 schreef ingee het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: Willen jullie foto's tijdens de bevalling? De dame van de zwangerschapscursus raadde het erg aan, want je maakt het zelf heel anders mee enzo, maar ik vind het ook wel wat... genant? Het zal niet mijn beste moment zijn gok ik zo
Sommige foto's zullen idd niet geweldig zijn qua timing, maar mijn man heeft toch een paar foto's gemaakt waar ik achteraf zo blij mee ben..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:15 schreef ingee het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: Willen jullie foto's tijdens de bevalling? De dame van de zwangerschapscursus raadde het erg aan, want je maakt het zelf heel anders mee enzo, maar ik vind het ook wel wat... genant? Het zal niet mijn beste moment zijn gok ik zo
+1 op deze foto iddquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn vriend heeft één foto gemaakt van mij tijdens een wee toen ik op het bed lag. Ik heb dit toen niet gemerkt, maar ik vind het één van de mooiste foto's die ik heb.
Je ziet de pijn, de concentratie, de herinneringen komen terug, echt mooi om te hebben
Ik heb van mijn eerste bevalling een paar foto's, 1 dat ik compleet stoned op bed lig tijdens de persfase (wel in rust) en 1 dat ik nog op een stoel zit maar al even bezig ben. Blijft heel bijzonder.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:15 schreef ingee het volgende:
Mijn neefjes zijn jarig op 27 april, dat was ook de verjaardag van mijn oma. Blijft heel speciaal voor mijn moeder (maar mijn oma is in 1988 al overleden).quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn dochter deelt haar verjaardag met haar overgrootmoeder... vind ik ergens wel jammer hoor
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Je zal maar net aan het bevallen zijn... "Mevrouw kunt u misschien even 1 minuut stil zijn tijdens het persen?! Beetje respect ja?!!!"
Gefixt!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:52 schreef Fuente het volgende:
Mag er in de OP een meisje achter mijn naam?
jeetje echt?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:26 schreef Risu het volgende:
Volgens mij heeft het ziekenhuis bij ons er een policy over dat je iig niet mag filmen tijdens bevalling. Foto's weet ik eigenlijk niet, maar ik hoef het niet zo te zien. 2 dozen op de fotobovendien, wie moet ze maken dan? Man wil ook niks zien. En een extra persoon aan mijn bed alleen voor de foto's? Tja.
Vlak erna wil ik wel foto's, en ervoor ook. En een filmpje/foto van de ctg, want die kan ik vanuit bed slecht zien. En eeh.. Ja, klik maar een end weg, deleten kan altijd. Oh en ik wil een weegfoto. Klein prulleke roze baby in een bakje met het gewicht erop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
ja dat doen ze, weeen opvangen in 200 watt is niet zo chillquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:34 schreef Risu het volgende:
Oh ja, mooi. En die kamer is zo mooi schemerig ook. Wat relaxed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja logisch eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat doen ze, weeen opvangen in 200 watt is niet zo chill
Mooie foto spees!
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Skittles het volgende:
Waarschuw jullie vriend dan wel dat als er iets op je gezicht zit, zeg een grote bloedvlek, dat ie dat voor de foto's even wegpoetsthahahHahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nouja dat dus. Mijn vriend heeft niet zo'n talent meestal voor foto's maken op het juistd moment of vanuit de juiste hoeken idd, details. Mn vriend heeft foto's gemaakt van A die op mn buik ligt terwijl de arts me zit te hechten. Met die arts er dus op
ja eh... dat had er niet opgehoeven toch? Gewoon vanaf de navel omhoog, meer niet
:)
Bietje croppen, bietje shoppenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahHaha![]()
nouja dat dus. Mijn vriend heeft niet zo'n talent meestal voor foto's maken op het juistd moment of vanuit de juiste hoeken idd, details. Mn vriend heeft foto's gemaakt van A die op mn buik ligt terwijl de arts me zit te hechten. Met die arts er dus op
ja eh... dat had er niet opgehoeven toch? Gewoon vanaf de navel omhoog, meer niet
trust me, ik heb foto's teruggezien van mezelf dat je zeg maar blij bent dat die baby het zicht half blokt. Ik ben zo iemand die altijd op t verkeerde moment geklikt wordt. Met 1 oog dicht, en je mond half open en drie onderkinnen ofzo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat doen ze, weeen opvangen in 200 watt is niet zo chill
Mooie foto spees!
Hier heeft man alle foto's gemaakt tot en met hoofdje-uit-hooha en daarna heeft de vpk het gedaan
Mignonne niet fotogeniek? Puhlease![]()
ja psies, heel veul van beiden bij heul veel foto'squote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bietje croppen, bietje shoppen
Dat zijn ook mijn eerste foto's jaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahHaha![]()
hahahahhaaha effe wachteeeeeeen.... effe wachten nooooogquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:44 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat zijn ook mijn eerste foto's jaAlleen dan met co die starend naar m'n doos aan het wachten is op de placenta
Pizza!! Oh nee wacht..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahahhaaha effe wachteeeeeeen.... effe wachten nooooog
ghehe! T begint met een P en eindigt op een Aquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:46 schreef Skittles het volgende:
[..]
Pizza!! Oh nee wacht..![]()
Ach ze heeft maar 3 minuten hoeven wachten
Klinkt bekendquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
trust me, ik heb foto's teruggezien van mezelf dat je zeg maar blij bent dat die baby het zicht half blokt. Ik ben zo iemand die altijd op t verkeerde moment geklikt wordt. Met 1 oog dicht, en je mond half open en drie onderkinnen ofzo.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:59 schreef V1z0R het volgende:
Ietwat late feli voor Phaidra!
Jij en je man veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Dat vind ik idd ook jammer bij de jongste. Hebben geen foto met zijn 3en na de geboorte. Bij de eerste wel dankzij de gyn die foto's gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
ghehe! T begint met een P en eindigt op een A![]()
Minkeoch die heerlijke verse foto's ♡♡
En mja lijn, zulke non-crops idd dus. Maar daarom dus zou ik graag iemand erbij willen. Ik heb bij allebei maar 1 foto waar we alledrie op staan, verder alleen ik en baby of alleen baby. Bij de jongste hadden we een lieve vpk die foto's wilde maken, heel lief, ze heeft er wel 20 gemaakt. Jammer dat er 18 enorm bewogen van zijn
dat is lief ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:30 schreef L-E het volgende:
Oh en in het kader van fijn personeel: toen ik wakker werd op de IC had de verpleegkundige van de kraamafdeling een foto van jongste gemaakt en die hing aan mijn nachtkastje toen ik wakker werd (daarnaast stond de kolf!), vond ik zo lief en meedenkend
Ik ben wel erger gewendquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]Temidden van bloederige mental images en zelfs een heel echte foto waag jij je in OUD om mij te feliciteren
. Je bent tof!
Nawwquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:45 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik ben wel erger gewend
Heb het beetje druk met werk en andere dingen maar lees nog wel mee en dus meegekregen dat FB een no-go was maar ik post dan niet want mobiel. Sowieso, ben toen hartelijk ontvangen bij jullie thuis samen met uniek en de rest en vind het leuk om te zien hoe er ineens heel veel familietjes ontstaan.
Heb eigenlijk niet veel met kinderen, helemaal niet als ze klein zijn.
Jij met de eerste bij die tractoren, Amsel met gezin, Coco (wie is er nou niet gek van Coco en d'r gezin), Skoap met d'r dikkoppie (dikke kop = veel verstand, weet ik uit eigen ervaring), D&D, XM en Duuf, Kwak... Stiekem vind ik het dan toch wel leuk maar ook vooral omdat ik zelf geen schijt hoef op te ruimen
De anesthesist bij mijn keizersnede vroeg ook om onze camera en heeft alles gefotografeerd! Vanaf t eerste moment dat er een stukje baby uit mijn buik komt, de klok met geboortetijdstip, het op gang helpen, de navelstreng knippen, wegen, inpakken, bij papa op se arm, op mijn borst terwijl ze me weee dichtmaakten.... Die foto's zijn me zo ontzettens dierbaar!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat is lief ja.
Mijn ene stageziekenhuis daar had de anesthesioloog een fotoprinter staan naast al zn hippe spullen, en die man maakte dus van elke keizersnede baby een of twee foto's en drukte die gelijk af, die ging bij moeder op het bed. Ik had daar nooit zo bij stilgestaan tot ik in stageziekenhuis 2 kwam waar ze dat helemaal niet deden. Bizar eigenlijk, zo'n kleine moeite, zo'n groot iets voor degene die daar ligt.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:45 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik ben wel erger gewend
Heb het beetje druk met werk en andere dingen maar lees nog wel mee en dus meegekregen dat FB een no-go was maar ik post dan niet want mobiel. Sowieso, ben toen hartelijk ontvangen bij jullie thuis samen met uniek en de rest en vind het leuk om te zien hoe er ineens heel veel familietjes ontstaan.
Heb eigenlijk niet veel met kinderen, helemaal niet als ze klein zijn.
Jij met de eerste bij die tractoren, Amsel met gezin, Coco (wie is er nou niet gek van Coco en d'r gezin), Skoap met d'r dikkoppie (dikke kop = veel verstand, weet ik uit eigen ervaring), D&D, XM en Duuf, Kwak... Stiekem vind ik het dan toch wel leuk maar ook vooral omdat ik zelf geen schijt hoef op te ruimen
Ben ik ook. Kindje was D positief dus moest een injectie met anti-D. Was niet vervelend. Wel een heeeeel kostbaar goedje werd me verteld. Voelde ik me toch nog wat extraspeciaalsuperdeluxequote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:17 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vandaag de 24 weken controle gehad. Ik kreeg een snelle echo om te kijken of het kindje goed groeide. Alles zag er goed uit, ook het vruchtwater dus dat is fijn. Ook kreeg ik te horen dat ik rhesus d negatief ben, daar had ook nog maar heel weinig over gelezen dus ben er even ingedoken. Zoals ik het begrijp is er weinig aan de hand.... Extra bloed onderzoek met 27 weken en afhankelijk daarvan wel of niet een injectie om te voorkomen dat de antistoffen worden aangemaakt. Klinkt niet heel naar ofzo. Ik voel me in elk geval niet ongerust daardoor.
Vanavond lekker begonnen met zwangerschapsyoga. Heerlijk, fijne rustige oefeningen en naderhand een kopje kruidenthee![]()
ik en de baby zijn weer helemaal zen
oh ja is dat duur? Krijg je dat vergoed?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ben ik ook. Kindje was D positief dus moest een injectie met anti-D. Was niet vervelend. Wel een heeeeel kostbaar goedje werd me verteld. Voelde ik me toch nog wat extraspeciaalsuperdeluxe
Oh nee niet duur voor jou! Alleen voor de maatschappijquote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
oh ja is dat duur? Krijg je dat vergoed?
Ooohhh..... OK dan stoerquote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh nee niet duur voor jou! Alleen voor de maatschappij
Zit in de basiszorg, betaal je niks voor. Maar t spul kost 1000 euro per ampul ofzo. Ze moeten ook aan t RIVM verantwoorden wie het krijgt en wanneer.
Superhip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 14-02-2015 09:32:34 ]
Fermont?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:17 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, foto's. Ik overweeg tot voorkort een geboortefotograaf, hier in Zeeland zit een erg goeie, maar dat kost rond de ¤1000,-. En da's toch best een hoop.
Jup. En we zijn zo ongeveer even ver idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Fermont?
Die is geweldigmaar die is nu zelf ook zwanger, zou zomaar kunnen dat jullie ongeveer rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.
Ik vind haar werk echt geweldigquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Jup. En we zijn zo ongeveer even ver idd.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:17 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, foto's. Ik overweeg tot voorkort een geboortefotograaf, hier in Zeeland zit een erg goeie, maar dat kost rond de ¤1000,-. En da's toch best een hoop.
Deze eerste foto van L en mij samen heeft N gemaakt. Ik vind m zo mooi. ♡Geweldig mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk het. Ik vind r ook niet te duur, hoor. Je vraagt ook behoorlijk wat van r, maar het blijft een hoop geld.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind haar werk echt geweldigze maakt prachtige foto's
idd flink aan de prijs maarja hmm, beetje t zelfde als bruidsfotografie I guess?
Ga jij weer voor een thuisbevalling?
Wat jammer dat je dat zo voelt van dat verdedigen, want dat lijkt me echt niet nodigquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik denk het. Ik vind r ook niet te duur, hoor. Je vraagt ook behoorlijk wat van r, maar het blijft een hoop geld.
En nope, ik slik ad, dus beval in het ziekenhuis.![]()
En omdat ik nog altijd de drang heb om me hiervoor te verdedigen, ik ben pas zwanger geworden ná overleg me de pop-poli in Rotterdam
![]()
[ Bericht 14% gewijzigd door mignonne op 14-02-2015 09:43:39 ]:)
crapquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:59 schreef -Spring het volgende:
Volgens mij is het een mus.![]()
Maar hij is wel tof!
Rustig aan! Hier gedouched en ontbeten, verder zijn we nog niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:30 schreef DJMO het volgende:
Volgens mij heb ik een extreme aanval van nesteldrangkeuken, woonkamer, gang, slaapkamer, jan z'n kamer .. opgeruimd en gestofdweild, geen vuile was meer liggen, alles gelucht. Moet alleen Geert z'n kamer nog doen en de was opruimen.
Die wildvreemde alsin vpk/zhuispersoneel/verlos/watvoor professional dan ook is wel wat gewend hoorquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:28 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vannacht zei ik ineens dat ik alles gefilmd wilde hebben. Maar toen bedacht ik dat ik op het moment supreme wel de hand van vriendje vast wil houden (knijpen) en om nou een vreemde erbij te vragen die met een camera vol in mijn snatch staat te filmen lijkt me ook weer niks.... Dus het worden denk ik gewoon foto's maar
ja echt wel!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Die wildvreemde alsin vpk/zhuispersoneel/verlos/watvoor professional dan ook is wel wat gewend hoor![]()
Die staan er niet naar te kijken met 'OMGWTFBBQ een blote doos zie daaaat'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je rekent op een vpk of ander personeel om zoiets te doen, hou er dan rekening mee dat foto's maken prioriteit 300 is ofzo, dus als er iets anders is wat aandacht van hen vraagt, bij jou of bij iemand anders, dan heb je niks. My two cents, zorg dus voor een plan B. dat je je man bijvoorbeeld iig opdracht geeft om in dat geval zelf foto's te maken ofzoiets.:)
Darling, een baby heeft melk, liefde en warmte nodig.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:40 schreef Jagärtrut het volgende:
oh man, als ik die verhalen lees over kamertjes raak ik enorm gestresst.
Ik weet niet eens in welk land wij wonen als de baby komt, en we kunnen pas verhuizen als ik rond de 28 weken ben......
I know.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Darling, een baby heeft melk, liefde en warmte nodig.
De rest is luxe en extra. Hoe nķdig ze soms ook voelen, echt nodig is t niet. Ik zou me er niet druk om maken
Hier ook! En dat geeft best wel rust, want ik hoef niks met een babykamer. Ik hoef straks alleen maar het bedje in elkaar te zettenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:29 schreef pinquit het volgende:
Deze baby komt gezellig bij ons op de slaapkamer, we hebben geen lege kamers meer. Maar ik vind het ideaal, bij Max toentertijd ook (uit nood) zo gedaan, maar het bevalt supergoed![]()
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:17 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, foto's. Ik overwoog tot voorkort een geboortefotograaf, hier in Zeeland zit een erg goeie, maar dat kost rond de ¤1000,-. En da's toch best een hoop.
Deze eerste foto van L en mij samen heeft N gemaakt. Ik vind m zo mooi. ♡Wat een prachtige foto! De inspanning, opluchting en emotie knalt van het schermSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mijn emoties en hormonen op hol! Wat doe je!
Schudden voor gebruik
Dan heb je echt ECHT nog alle tijd!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik weet niet eens in welk land wij wonen als de baby komt, en we kunnen pas verhuizen als ik rond de 28 weken ben......
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:01 schreef JantinaGr het volgende:
Ik kom toch voorzichtig alvast meelezen en posten. Heel voorzichtig, want gisteren een licht streepje geplast.Ik kan mezelf niet bedwingen.
![]()
Dit is zo'n beetje hoe het er bij ons nu voor staat qua babykamer (we doen alles zelf):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat ziet er al goed uit Jantina!
Schudden voor gebruik
Hier ook pas bij 30+ weken verhuizen naar nu nog bestemming onbekend (ok, wel NL). Tja, het is nu eenmaal zo, ik zit er eigenlijk helemaal niet mee. De baby komt toch eerst bij ons op de kamer. Commode en ledikant hebben we al wel, maar zijn nu nog in gebruik voor zoonlief.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb altijd heel sterk conflicten tussen m'n rationele kant en m'n emotionele kant. M'n rationele kant weet dat alles wel goed komt, en dat de baby maar heel weinig nodig heeft.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:57 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hier ook pas bij 30+ weken verhuizen naar nu nog bestemming onbekend (ok, wel NL). Tja, het is nu eenmaal zo, ik zit er eigenlijk helemaal niet mee. De baby komt toch eerst bij ons op de kamer. Commode en ledikant hebben we al wel, maar zijn nu nog in gebruik voor zoonlief.
Dat scheelt denk ik wel, een baby is niet meer nieuw en we hebben alle grote dingen toch al wel in huis.
Als ik het zo lees zitten jullie wat te dicht op elkaar, Risu. Als je elkaar minder vaak zou zien zou je vast minder ergernis hebben.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Risu het volgende:
Misschien vind ik het wel alleen gek omdat ze zich overal mee bemoeit en ik me daar een beetje aan ben gaan ergeren, ook de manier waarop. (Zal ik even voor je afwassen? Nee hoor. Het zijn maar 4 borden. Zal ik even stofzuigen? Eh, dat heb ik gisteren al gedaan. Kan ik nog iets anders doen dan? Nee hoeft niet. Oh)
Ze overstroomd ons ook altijd met kado's, en het klinkt onaardig, maar ik waardeer ze nu niet eens meer. (Die kado's) want het is niet iets speciaals meer. Halve kast hangt vol met dingen die ik kreeg. Mja, dat heb ik al eens gezegd tegen haar hoor. Dat ze dat niet moet doen. Maar ja, dan ligt kind in stuit en hup er ligt weer een kado klaar. Ja dank je, leuk voor op de hoop, denk ik dan... Erg vind ik dat.
Naja kan altijd erger.
Oh dat klinkt heel bekendquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb altijd heel sterk conflicten tussen m'n rationele kant en m'n emotionele kant. M'n rationele kant weet dat alles wel goed komt, en dat de baby maar heel weinig nodig heeft.
M'n emotionele kant wil het liefst gister alles geregeld hebben, zodat ik weet dat het goed komt. D'r zitten ook gewoon nog een paar grote vraagtekens die van instanties hier afhangen (verzekering als we verhuizen terwijl ik hier blijf werken, ouderschapsverlof terwijl we hier niet wonen, etc.). Maar goed, alles komt goed (zegt de rationele kant!)
Ik zou wat minder met haar delen, en op de een of andere manier wat afstand zoeken. Maar goed, aangezien wij op 1000 km van ouders en schoonouders wonen hebben we natuurlijk een hele andere band. Ik zou niet graag hebben dat mijn schoonmoeder m'n bed verschoont...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:10 schreef Risu het volgende:
Ja eerste en enige voorlopig. (Man is enigst kind) dus ik snap het echt wel hoor. Ik ben ook nooit onaardig ofzo tegen haar. Maar het knaagt soms een beetje.
Zo had ze heter gisteren over om ons bed te verschonen als ik in het ziekenhuis aan het bevallen ben. Ik heb het bed namelijk nog niet op klossen en dat zouden ze dan voor ons doen ook. Maar dat is toch helemaal niet handig? Da bloed ik een schoon dekbed onder en moet de kraam de volgende dag al als een gek staan wassen (we hebben maar 2 setjes) en dan zei ze dat het wel fijn was ze op tijd gebeld werd, dat ze zo'n uur of 6 heeft om de boel in orde te maken. Huh, welke boel? Ehm, nou dat gaan we dus niet doen he. Ze wordt gebeld als de baby er is en dan wil ik gewoon thuiskomen in mijn eigen huis zonder poespas. Ik ga geen rekening met haar houden als ik daar lig hoor.
Denk dat ik toch maar van de week mijn bed omhoog zet.. Lastig zeg.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat een prachtige foto! De inspanning, opluchting en emotie knalt van het scherm![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mijn emoties en hormonen op hol! Wat doe je!
Boks! Ik woon met 19 weken in huis dat helemaal overhoop ligt voor een verbouwing, en er moet nog héél veel gebeuren.. Soms een beetje stress, maar over het algemeen kan ik het goed hebbenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:05 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh dat klinkt heel bekendlastig idd om daar een tussenweg in te vinden. En met verschillende landen is het helemaal onzeker en onduidelijk, dat kan ik me goed voorstellen!
Ik sta overigens vrij verbaasd van mezelf dat ik er zo relaxed onder ben dat ik nog even een huis moet kopen, verbouwen en dan met 33 weken of zo pas kan verhuizen terwijl nr 1 aanzienlijk te vroeg geboren werd, haha. Je zou stress krijgen om minder
Heb je dat ook al duidelijk tegen je schoonmoeder gezegd, dat ze pas later gebeld wordt? Volgens mij is ze gewoon overenthousiast en denkt ze alleen maar behulpzaam te zijn. juist dan is het aangeven van je eigen grenzen belangrijk, en daar ook bij blijven, ook als dat betekent dat je haar niet binnenlaat als ze voor de deur staat. En laat je vriend aangeven dat ze wat afstand moet nemen omdat je last hebt van je hormonen (een excuus dat je nu mooi kan gebruiken!).quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:32 schreef Risu het volgende:
Ja besluit genomen. Woensdag haal ik de klossen, die avond gaan ze er al onder. Dan maar wat langer. Mocht baby eerder komen, dan is dat maar zo, dan heb ik toch nog geen klossen dus dan moet de kraam maar even wachten met haar ergonomie. Ergste geval, staan ze 3 weken, waarvan 2 voor niks. Hebben ze bij thuiszorgwinkel ook een opstapje toevallig? Anders rij ik nog even langs de hema daarvoor.
In ieder geval hoef ik zo niemand persee te bellen en kunnen we mensen gaan inlichten wanneer wij dat willen ipv wanneer handig is. En dan kan ik ook nog zeggen dat ik pas de volgende dag bezoek wil.
Als het een nachtje kraamsuite is, dan hoef ik sowieso niet meteen al bezoek.
Zo zal het gebeuren, want ik zeg het.![]()
Weet niet of je fv of bv wilt geven, maar ik zou een flessenwarmer alleen doen als je tzt lang genoeg bv geeft dat je gaat kolven en dat moet opwarmen. Dan gaat het sneller met een warmer (maar moet je er wel eentje hebben die niet alleen een extra speedy stand heeft want dat is niet goed voor bv).quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:42 schreef Stippelrientje het volgende:
stap 1: Kamertje leeg en het plafond opnieuw gewit ; completed![]()
stap 2: Nieuwe lamp met mijn meneer gehaald die ineens de oude niet meer goed genoeg vond en deze is al gemonteerd.. ik heb vooral relaxed aan gedaan (na de boodschappen en zulks) en een beetje info gezocht naar flessenwarmers en sterilisators voor op de "aanschaflijst".
Vannacht was echt ruk. Elke 45 minuten wakker om vervolgens om kwart over vijf extreem wakker te zijn. Met tegen zin maar de ogen stijf dicht geknepen en hardnekkig blijven liggen. Nou dat werd hem wel hoorBen dus maar om half zeven gaan "werken" aan de babyshower van mijn zus. Wat dingetjes regelen.
Hoop dat ik vannacht beter slaap, want morgen t/m dinsdag zijn echt druk met afspraken en reizen![]()
pluspunt: Mijn meneer is as we speak lekker aan het koken![]()
![]()
Heb ik ook gedaan met de collega's met wie ik met die termijn op een meerdaagse schoolreis met 70 pubers. Achteraf erg blij dat ik dat gedaan heb.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Vanavond trouwens eten met collega's, en k denk dat we ze gaan vertellen dat ik zwanger ben. Het is nog ietwat vroeg (11 weken (10 w. 2 dagen)), maar 2 van die collega's gaan ook naar de conferentie waar k volgende week heenga, en ik denk dat het wel fijn is als een paar mensen dan weten dat ik zwanger ben, vast makkelijker met sociale dingen 's avonds enzo...
Plus, we gaan er nu gewoon maar vanuit dat alles goed gaat!
Dit idd Risu, het is zo te lezen alleen maar heel lief en goedbedoeld, maar geef je grenzen aan. Ik zou bv ook zeker niet bellen als je aan het bevallen bent maar pas achteraf.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Heb je dat ook al duidelijk tegen je schoonmoeder gezegd, dat ze pas later gebeld wordt? Volgens mij is ze gewoon overenthousiast en denkt ze alleen maar behulpzaam te zijn. juist dan is het aangeven van je eigen grenzen belangrijk, en daar ook bij blijven, ook als dat betekent dat je haar niet binnenlaat als ze voor de deur staat. En laat je vriend aangeven dat ze wat afstand moet nemen omdat je last hebt van je hormonen (een excuus dat je nu mooi kan gebruiken!).
Als je nu niet duidelijk bent staat ze straks als de baby er is dagelijks voor de deur en heb je kans dat het tot ruzie gaat leiden. Als ze nu boos wordt dan is dat na de geboorte toch allemaal vergeten en vergeven.
Toen ik 12 weken was, besloten we muren uit te breken en de vloer enzo. Nu, met bijna 32 weken, is het bijna klaar. Het was wel heel goed voor m'n nesteldrang, ik heb zo ontzettend vaak kunnen stofzuigen/vegen/poetsen etc. En de huiskamer opnieuw inrichten (zo'n 10x) en nieuwe meubels kopen... Dat was gaafquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Boks! Ik woon met 19 weken in huis dat helemaal overhoop ligt voor een verbouwing, en er moet nog héél veel gebeuren.. Soms een beetje stress, maar over het algemeen kan ik het goed hebben
Het is ook een schoonmoeder natuurlijk, al zou ze alles perfect aanvoelen, dan nog... Je moet ook ergens je hormonen op kunnen uitleven.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:10 schreef Risu het volgende:
Ja eerste en enige voorlopig. (Man is enigst kind) dus ik snap het echt wel hoor. Ik ben ook nooit onaardig ofzo tegen haar. Maar het knaagt soms een beetje.
Zo had ze heter gisteren over om ons bed te verschonen als ik in het ziekenhuis aan het bevallen ben. Ik heb het bed namelijk nog niet op klossen en dat zouden ze dan voor ons doen ook. Maar dat is toch helemaal niet handig? Da bloed ik een schoon dekbed onder en moet de kraam de volgende dag al als een gek staan wassen (we hebben maar 2 setjes) en dan zei ze dat het wel fijn was ze op tijd gebeld werd, dat ze zo'n uur of 6 heeft om de boel in orde te maken. Huh, welke boel? Ehm, nou dat gaan we dus niet doen he. Ze wordt gebeld als de baby er is en dan wil ik gewoon thuiskomen in mijn eigen huis zonder poespas. Ik ga geen rekening met haar houden als ik daar lig hoor.
Denk dat ik toch maar van de week mijn bed omhoog zet.. Lastig zeg.
Wel een beetje gek als je echt gevraagd hebt om alles en aan hebt gegeven er ruimte voor te hebben. Anders is het enkel meedenkend bedoelt denk ik.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:47 schreef Risu het volgende:
Trouwens aan schoonouders gevraagd of ze de kinderwagen en kinderstoel wilde brengen gisteren, ze kwamen toch eten en dan staat het maar vast hier, plus happy hormones enzo. Maar ze hebben alleen de eerste dingen meegebracht. Dus de kinderstoel met newbornset maar zonder babyzet plus kussentje, en alleen de reiswieg met onderstel, zonder het buggydeel zeg maar.
Nou heeft baby die pas met ongeveer 6+ maanden nodig, maar is het nou heel gek dat ik dat stom vind? Het stond daar omdat we hier even geen ruimte hadden, die hebben we nu. Ze klonk ook al zo verbaasd dat ik het in huis wilde hebben al. Zo gek is dat toch niet?
Ik denk dat ze zich graag een rol toebehoord om mee te leven naar de geboorte van haar kleinkindje. Beetje nuttig maken en waarschijnlijk last van "tweede leg nesteldrang" ofzo..quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Risu het volgende:
Misschien vind ik het wel alleen gek omdat ze zich overal mee bemoeit en ik me daar een beetje aan ben gaan ergeren, ook de manier waarop. (Zal ik even voor je afwassen? Nee hoor. Het zijn maar 4 borden. Zal ik even stofzuigen? Eh, dat heb ik gisteren al gedaan. Kan ik nog iets anders doen dan? Nee hoeft niet. Oh)
Ze overstroomd ons ook altijd met kado's, en het klinkt onaardig, maar ik waardeer ze nu niet eens meer. (Die kado's) want het is niet iets speciaals meer. Halve kast hangt vol met dingen die ik kreeg. Mja, dat heb ik al eens gezegd tegen haar hoor. Dat ze dat niet moet doen. Maar ja, dan ligt kind in stuit en hup er ligt weer een kado klaar. Ja dank je, leuk voor op de hoop, denk ik dan... Erg vind ik dat.
Naja kan altijd erger.
Ik wil en ga gewoonquote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Weet niet of je fv of bv wilt geven, maar ik zou een flessenwarmer alleen doen als je tzt lang genoeg bv geeft dat je gaat kolven en dat moet opwarmen. Dan gaat het sneller met een warmer (maar moet je er wel eentje hebben die niet alleen een extra speedy stand heeft want dat is niet goed voor bv).
Als je fv geeft is het veel sneller om gewoon de waterkoker met een klein laagje aan te knallen en dan 1/3e heet, 2/3e koud kraanwater te doen. In NL kan dat gewoon nl. Warm water uit de kraan mag ook.
Een sterilisator voor in de magnetron is wel handig, het flesjes uitkoken was ik snel zat. Gelukkig hoeft dat na drie maanden niet meer vaak.
Wij hebben ook geen magnetron en ik werd toen ik nog veel kolfde echt gestoord van het uitkoken in pannetjes inderdaadquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik wil en ga gewoonborstvoeding geven en dan zo lang mogelijk. Op naar een jaar of zo
![]()
(ik hoor steeds dat je dat zelf gewoon moet geloven en je dan een hoge slagingskans gaat hebbenwe zullen zien
)
Ik heb er een gezien die tig programma's en standen heeft voor melk en babyhapjes en zulks. Maar ook een sterilisator stand op zit. Die staat even op de lijst van "handig"
Wij hebben geen magnetron en ik heb een sterilisator gezien voor meerdere flesjes en waar ook de borstkolf met toebehoren in kan op electro.![]()
Thanks voor de tips trouwens![]()
Die van het hete water bij de poeder deed ik al bij mijn neefjes en nichtjes
Dat lijkt mij ook helemaal nietsquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen magnetron en ik werd toen ik nog veel kolfde echt gestoord van het uitkoken in pannetjes inderdaad
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:01 schreef JantinaGr het volgende:
Ik kom toch voorzichtig alvast meelezen en posten. Heel voorzichtig, want gisteren een licht streepje geplast.Ik kan mezelf niet bedwingen.
![]()
Dit is zo'n beetje hoe het er bij ons nu voor staat qua babykamer (we doen alles zelf):Net je klustopic gelezen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier moet ook de complete zolder nog worden verbouwd. Anders kunnen we 1 kamer op de eerste verdieping niet leegmaken.
Dan doe ik mee met 24 weken!quote:Op zondag 15 februari 2015 10:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik begin vast weer met zondag-wisseldag! 32 weken hier!
Hele nacht rare krampen gehad en vanmorgen ook. Nu trekt het wat weg. Baby beweegt goed gelukkig. Even in de gaten houden dus...
In combinatie met je nesteldrang kan dat prima natuurlijkquote:Op zondag 15 februari 2015 10:38 schreef Risu het volgende:
Ik lig hier te denken of de krampen die ik heb van mijn darmen komen of niet. Ik denk van wel. Volgens mij moet ik straks gewoon even naar de wc.
Leuk! N nog steeds niet. Maar dat ligt echt aan hem. Dan zíe ik zn hand omhoog gaan en dan voelt ie nog niks.quote:
Nahhhh.... Een echte man:"Wat je niet ziet, bestaat niet".quote:Op zondag 15 februari 2015 11:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Leuk! N nog steeds niet. Maar dat ligt echt aan hem. Dan zíe ik zn hand omhoog gaan en dan voelt ie nog niks.
Maar hij heeft het wel gezien inmiddels.
Gevoelloos schepsel die vent!quote:Op zondag 15 februari 2015 11:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Leuk! N nog steeds niet. Maar dat ligt echt aan hem. Dan zíe ik zn hand omhoog gaan en dan voelt ie nog niks.
Maar hij heeft het wel gezien inmiddels.
Dit is eigenlijk wel een goeie, ja. Nooit zo bij stil gestaan, maar dat zou bij mijn schoonmoeder ook wel eens een rol kunnen spelen (heeft zelf 3 zoons)quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:33 schreef mignonne het volgende:
Ik merkte aan mijn eigen schoonmoeder bovendien dat zij erg veel moeite had ineens met het idee dat ze het krijgen van een kleinkind nooit vanuit een moeder-dochter perspectief zou beleven, ze was heel erg bang dat ze daardoor per definitie al 1-0 achter stond.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:24 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Net je klustopic gelezen!![]()
Hier moet ook de complete zolder nog worden verbouwd. Anders kunnen we 1 kamer op de eerste verdieping niet leegmaken.
Dat klinkt echt zo lekker! Krijg er nu spontaan trek in.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:16 schreef DJMO het volgende:
*burp* net een broodje hamburger speciaal gemaakt , gebakken ontbijtspek, cheddar, hamburger, ui, ketchup en ei .. en nu zit ik *VOL*
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:35 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
dat ziet er al goed uit Jantina!
Thanks!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:57 schreef Mineola het volgende:
[..]
Jantina, ik zag gister toevallig jouw klustopic, superleuk! Ben benieuwd naar het eindresultaat tzt
quote:Op zondag 15 februari 2015 13:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb hét ultieme zwangerschaps-moment gehad: onderuitgezakt op de bank, zonder bh aan, kan ik mijn bord op mijn buik zetten en het blijft dan staan! Jeuj! Ik was er trots op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
Š loveli
Tot nu toe niet meer... is nu 2 uur terug. Wel tussentijds al 3x wezen controleren.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:42 schreef Danaa het volgende:
Jantina, daar schrik je enorm van! Blijft het? Of alleen bij die ene x afvegen tot nu toe?
Ik lig in bed voor een dutje
Ik hier met mijn twee keer aambeien, had dan ook last van bloedverlies.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:45 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Tot nu toe niet meer... is nu 2 uur terug. Wel tussentijds al 3x wezen controleren.
Moet wel zeggen dat ik toen wat moeite had met ontlasten.![]()
Dut ze.![]()
Phaidra, van harte met je kleintje. Leuk om foto's te zien.
Ja, kan daar heel goed mee te maken hebben!quote:Op zondag 15 februari 2015 15:45 schreef Malteser het volgende:
Ik lees trouw mee vanuit het vakantieadres maar de verbinding is zo-zo.
Ik lees wisseldagen, Jantina met wat druppels bloed (hopelijk is het daarbij gebleven), Risu met krampen, mevr Cactus met het ultieme zwangerschapsmoment, ik86 die wat rust nodig heeft, Pessie met een jarige man (gefeliciteerd!) en natuurlijk Phaidra met haar mooie mannetje A.
![]()
En dan ben ik vast nog veel mensen vergeten...
Ik heb een wat zeurderige buikpijn links onderin. Verder geen last, geen bloed of wat dan ook. Ben nu 9w2d en mijn buik groeit nogal. Kan het daar iets mee te maken hebben? Wil echt proberen me geen zorgen te maken...
Dat kan heel goed! Zouden zomaar je banden kunnen zijnquote:Op zondag 15 februari 2015 15:45 schreef Malteser het volgende:
Ik lees trouw mee vanuit het vakantieadres maar de verbinding is zo-zo.
Ik lees wisseldagen, Jantina met wat druppels bloed (hopelijk is het daarbij gebleven), Risu met krampen, mevr Cactus met het ultieme zwangerschapsmoment, ik86 die wat rust nodig heeft, Pessie met een jarige man (gefeliciteerd!) en natuurlijk Phaidra met haar mooie mannetje A.
![]()
En dan ben ik vast nog veel mensen vergeten...
Ik heb een wat zeurderige buikpijn links onderin. Verder geen last, geen bloed of wat dan ook. Ben nu 9w2d en mijn buik groeit nogal. Kan het daar iets mee te maken hebben? Wil echt proberen me geen zorgen te maken...
quote:Op zondag 15 februari 2015 13:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb hét ultieme zwangerschaps-moment gehad: onderuitgezakt op de bank, zonder bh aan, kan ik mijn bord op mijn buik zetten en het blijft dan staan! Jeuj! Ik was er trots op
Ik hoop dat het bij dat beetje blijft...quote:Op zondag 15 februari 2015 13:48 schreef JantinaGr het volgende:
Hmmm.. zojuist bij afvegen bloedverlies.Ik weet dat het niet altijd iets hoeft te betekenen, maar ben er niet gerust op. Hopelijk niet toch te vroeg getest en nu geen plakker.
Oh wat een schatje!!quote:Op zondag 15 februari 2015 13:56 schreef Phaidra het volgende:
Ik kom jullie gedag zwaaien! Het gaat goed met ons, de nachten zijn weer even wennen en peuter is behoorlijk van slag, maar dat zal vast snel bijtrekken. A. is een voorbeeldige baby en ondanks dat hij klein is, kan hij al goed drinken aan de borst. Ik herstel ook goed, nog snel moe maar net heb ik al een kort rondje buiten gelopen met peuter
.
En natuurlijk een spam om de baby's van andere llm'ers eruit te rammelen
Na een bad heb ik geen krampen meer, maar wel een ontzettend blauwe-plekken-gevoel in m'n schaambot.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:42 schreef Danaa het volgende:
Hoe is het met de dames die krampen hadden vannacht?
Ik lig in bed voor een dutje
Mijn vrouw zag al de scene van Jurassic Park voor zich, met de soep die begint te rimpelen/wiebelen...quote:Op zondag 15 februari 2015 17:15 schreef Risu het volgende:
[..]![]()
Doe ik ook vaak. Moet het nog wel vasthouden, een goede kick en het ligt op de grond. Ipad in bed op buik terwijl het alle kanten op gaat.en ook
Had de boel al schoongemaakt met een vochtig washandje, maar thanks voor de tip.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:22 schreef Danaa het volgende:
[..]
Ik hier met mijn twee keer aambeien, had dan ook last van bloedverlies.
Je zou vochtig toiletpapier oid eens tussen je billen kunnen doen. Wie weet spoor je zo nog wat opgedroogd bloed op en weet je dat het daarvan is!
Ik ben ook al heel vroeg begonnen met positiebroeken. Kon mijn gewone jeans nog prima dicht krijgen maar het zat gewoon echt niet lekker.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:10 schreef Malteser het volgende:
Oké, dank voor de reacties. Dat zou een goede verklaring kunnen zijn.
Zojuist ook overstag gegaan. De enige broek die ik nog pas, moet echt de was in na 3 dagen. En de rest krijg ik niet meer dicht... Dus ik heb net een positiebroek aangedaan (overgenomen van Rijstebuiltje) en dat zit echt veel beter... Wel erg vroeg nog maar ik kan er niet meer omheen.
Ja dat klinkt heel bekend!quote:Op zondag 15 februari 2015 18:57 schreef Krisvc het volgende:
Leuk Cassandra, zowel de reactie van je ouders als het kamertje!
Dames, vraagje, het zachtjes vanbinnen gekriebeld worden herken ik inmiddels als de baby, maar nu voel ik een soort plopjes. Dat is ook mijn kindje toch?
quote:Op zondag 15 februari 2015 18:57 schreef Krisvc het volgende:
Leuk Cassandra, zowel de reactie van je ouders als het kamertje!
Dames, vraagje, het zachtjes vanbinnen gekriebeld worden herken ik inmiddels als de baby, maar nu voel ik een soort plopjes. Dat is ook mijn kindje toch?
Haarelastiekje door het knoopsgat, zo heb ik nog best een tijdje gelopen toen de positiebroeken nog te ruim waren. Nu het nog winter is met een lange trui ofzo valt dat echt niet op.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:13 schreef Mariposas het volgende:
Ik droeg ook vrij snel positiebroeken. Zit gewoon lekker. Al draag ik ook nog m'n normale broeken, maar de meeste pas ik niet meer goed. Vandeweek had ik een beetje foute inschatting gemaakt en heb ik de knoop van m'n broek maar open gedaan. Liep ik zo dus de hele dag op werk.al was er niets van te zien want lang t-shirt er over.
Zwarte, dat past het beste in ons interieur. Wel jammer dat de newbornset maar in 1 kleur komt, maar boeien. Ik vind het vooral fijn aan die stoel dat ze meteen al bij ons aan tafel geschoven kan worden. Dat hij uiteindelijk misschien op haar kamer kan komen als gewone stoel vind ik ook wel een aardige bijkomstigheid.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:10 schreef Malteser het volgende:
Oké, dank voor de reacties. Dat zou een goede verklaring kunnen zijn.
Zojuist ook overstag gegaan. De enige broek die ik nog pas, moet echt de was in na 3 dagen. En de rest krijg ik niet meer dicht... Dus ik heb net een positiebroek aangedaan (overgenomen van Rijstebuiltje) en dat zit echt veel beter... Wel erg vroeg nog maar ik kan er niet meer omheen.
Jantina: hopelijk blijft het nu weg en had het wat te maken met lastige ontlasting oid. Misschien de tip van Danaa even doen, misschien is het zoiets en stelt je dat gerust.
Risu: wat leuk al die spullen uitpakken! Welke kleur Stokke heb je? Ik vind 'm ook mooi!
Als t goed is heb je er wel wat mee te maken jaquote:Op zondag 15 februari 2015 21:46 schreef Bartholomeus het volgende:
Twee streepjes holy fuckin' crap![]()
![]()
![]()
Euh ja, Cassandra87 dan hč? Maar het was mijn schuld zei ze
Monochoriaal neem ik aan? Musique heeft ook een mono tweeling (weet niet meer of het momo of modi was). Hier wel ervaring met kinderen geboren rond die termijn, maar dan vanuit een dichoriale zwangerschap. PM box staat open hoorquote:Op zondag 15 februari 2015 21:35 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Haha cassandra87, tijd vliegt voorbij. Ik heb niet zo heel lang gepost on WOHTS, maar het is net alsof het gisteren was inderdaad. Vind het nu ook wel spannender worden. Ik moet ook niet te veel lezen op internet over tweelingen, want dan lees ik vaak dat ze echt wel eerder komen. En de arts waar ik vrijdag was had het ook ineens over inleiden bij 34 weken bij 'mijn soort' tweeling.
Vanaf nu is álles jouw schuld, ook al heb je er niks mee te makenquote:Op zondag 15 februari 2015 21:46 schreef Bartholomeus het volgende:
Twee streepjes holy fuckin' crap![]()
![]()
![]()
Euh ja, Cassandra87 dan hč? Maar het was mijn schuld zei ze
Als een tweeling samen in 1 vruchtzak zit, is de kans op complicaties best wel groot. Moeders moeten dan vaak wekelijks voor controle naar het ziekenhuis. Naar mate de kinderen groter worden,neemt die kans toe. En de complicaties zijn dan ook dusdanig ernstig dat ze geen risico's willen nemen. Het is echt een medische afweging.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:16 schreef Risu het volgende:
Inleiden met 34 weken? Nou ben ik totaal niet op de hoogte van soorten tweelingen enzo, maar is dat niet wat voorbarig om nu al te zeggen? Ik vind 34 weken wel erg vroeg... Zijn er problemen dan? Of komen er problemen?
Ik heb t maar een week ofzo gehad uberhauptquote:Op maandag 16 februari 2015 05:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor, hoort de pijn in mijn borsten niet tķe te nemen? Dit vind ik goed te doen, voel het alleen als mijn beha uitgaat. Ik wilde minimaal een 2.0 op de schaal van risu..
Aha, dus iig niet zomaar een opmerking. Gelukkig is 34 weken al best wel een aardige termijn voor een tweeling.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Als een tweeling samen in 1 vruchtzak zit, is de kans op complicaties best wel groot. Moeders moeten dan vaak wekelijks voor controle naar het ziekenhuis. Naar mate de kinderen groter worden,neemt die kans toe. En de complicaties zijn dan ook dusdanig ernstig dat ze geen risico's willen nemen. Het is echt een medische afweging.
Oh jakkes, maar dat hoeft niets geks te zijn. Het kan oud bloed zijn of van bijvoorbeeld een klein scheurtje wat is ontstaan tijdens een vrijpartij. Een beetje in de gaten houden maar. Ik hoop dat je niet meer vinden zalquote:Op zondag 15 februari 2015 13:48 schreef JantinaGr het volgende:
Hmmm.. zojuist bij afvegen bloedverlies.Ik weet dat het niet altijd iets hoeft te betekenen, maar ben er niet gerust op. Hopelijk niet toch te vroeg getest en nu geen plakker.
Wat een leuk kamertje en fijn dat jullie zo een fijne deal hiervoor hebben kunnen regelen bij die kennis.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou, even echo dan maar. gisteren 'mijn kleinkind' aan mijn schoonouders gegeven. Die hadden het direct door, mijn schoonvader scheen vorige maand al gezegd te hebben dat hij een zwangerschap vermoedde, al was er toen nog niets aan de hand. Ze zijn super blij, ik heb wel gezegd dat het nog pril is en er nog van alles mis kan gaan, maar we hopen gewoon op het beste. Was superleuk en lief
[ afbeelding ] Dit zal ons babykamertje wordenHet bed en de commode zijn showmodellen, voor de totale kamer wordt een mooie prijs gemaakt. Wij zijn belachelijk vroeg maar zitten nergens aan vast. De totale bovenverdieping moet nog gestript en opnieuw gedaan worden dus hier ook stress hoor
Vandaag van mijn ouders mijn negen maanden van Pauline Oud, en 'voor het eerst zwanger' gekregen. Die twee hadden we al in huis.. Ik krijg nu negen maanden oei ik groei.
Ik voel mij totaal niet zwanger. Mijn borsten zijn voller en ik ben niet ongesteld, daar blijft het bij. Al ben ik wel emotioneler, en moest mijn man gisteren om 11 uur savonds langs de mac rijden omdat ik trek had in kip nuggets. Maar verder voel ik mij alsof ik mij vergis in mijn cyclus, en net ongesteld ben geworden en dat even ben vergeten. We gaan het meemaken
quote:Op maandag 16 februari 2015 02:30 schreef Sara82 het volgende:
Wow zeg, ik heb nog een beetje moeite om alles hier te volgen. Zoveel verhalen, Belangrijke Dingen, mooie foto's..... Lees het allemaal hoor, maar soms een beetje lastig om op alles te reageren, terwijl ik het allemaal schitterend vind!![]()
Wat een lief kamertje Cassandra!
En minigarnaal van Jantina: Blijf zitten! (bah, wat lijkt me dat spannend, blij dat het mee lijkt te vallen!)
Hier een nuchtere carnaval, waar ik liters bier op de grond heb laten "verdwijnen", en sleep met een loeizware handtas vol met blikken amstel 0.0%, waarmee ik vervolgens mijn van echt bier ontdane glas vul op het toilet. Voel me net zo'n stiekeme junk
Zelf dacht ik dat 3.0 op de schaal van Risu een beetje de norm wasquote:Op maandag 16 februari 2015 05:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor, hoort de pijn in mijn borsten niet tķe te nemen? Dit vind ik goed te doen, voel het alleen als mijn beha uitgaat. Ik wilde minimaal een 2.0 op de schaal van risu..
Het is een mono di gemel. Dus wel allebei een binnenste vlies, maar delen de buitenste vlies en de placenta. De gynaecoloog heeft t steeds over 37 weken gehad en wel gezegd dat 50% dat niet haalt.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:51 schreef Kyara het volgende:
[..]
Monochoriaal neem ik aan? Musique heeft ook een mono tweeling (weet niet meer of het momo of modi was). Hier wel ervaring met kinderen geboren rond die termijn, maar dan vanuit een dichoriale zwangerschap. PM box staat open hoor
(en bepaalde fb groepen kun je inderdaad beter vermijden)
38 weken al! Wow... Ik vind het grappig hoe 'mijn' weken langzaam lijken te gaan op dit moment, maar die van jou (en anderen in dit topic) heel snel!quote:Op maandag 16 februari 2015 11:16 schreef Risu het volgende:
Oh ja, 38 weken meld enzo![]()
Even boodschappen doen en dan lekker niks meer.
Ik vind de triptrap voor kindjes onder een jaar ook helemaal geen fijne stoel, hij biedt weinig steun aan de zijkanten. Mijn zoon kon er pas vanaf een maand of negen een beetje fatsoenlijk in zitten terwijl hij toen al drie maanden prima zat in onze chicco kinderstoel.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind die Stokke kinderstoelen ook erg mooi (itt de kinderwagens) maar erg prijzig. Ben een beetje op marktplaats aan het kijken, maar daar gaan ze ook nog voor grof geld weg.
Leuk, leuk zulke reacties!quote:Op maandag 16 februari 2015 13:03 schreef Starbuck_ het volgende:
Wij hebben het dit weekend aan mijn moeder en zus verteld en aan manliefs moeder en zus. Was erg leuk! Bij mijn familie vrij hysterische reacties: ECHT WAAR?!? OOOOH WAT LEUEUEUEUKKK!![]()
![]()
*gil * *huil*
Mijn moeder ging later boodschappen doen en kwam gelijk terug met een knuffel en een mama-tijdschrift, erg lief
Zus en moeder van man zijn wat nuchterder en rustiger dus die reageerden gewoon met: Ooh wat leuk!![]()
Dan volgende week nog de vader van mijn man en wat vrienden en dan zet ik denk ik een berichtje op Facebook ofzo voor alle andere mensen.
Geen bloed meer! Gelukkig!quote:Op maandag 16 februari 2015 13:08 schreef JantinaGr het volgende:
Ik lees alle posts, maar ik kan nog niet echt meepraten met veel onderwerpen, het zegt me nog niets. Gaat nog wel komen. Dus sorry, dat ik soms niet echt reageer op de onderwerpen.
Hier tot nu toe geen bloed meer.![]()
Heb zojuist alvast 2 positieve testjes geplastificeerd. Ik meen mij te herinneren dat die dipsticks op en gegeven moment vergaan / verkleuren en dat meer dames dit deden.
Straks een clearblue halen. Gewoon voor leuk.
[..]
Leuk, leuk zulke reacties!
Lief van je mams.
Dat zijn de leukste reacties!!quote:Op maandag 16 februari 2015 13:03 schreef Starbuck_ het volgende:
Wij hebben het dit weekend aan mijn moeder en zus verteld en aan manliefs moeder en zus. Was erg leuk! Bij mijn familie vrij hysterische reacties: ECHT WAAR?!? OOOOH WAT LEUEUEUEUKKK!![]()
![]()
*gil * *huil*
Mijn moeder ging later boodschappen doen en kwam gelijk terug met een knuffel en een mama-tijdschrift, erg lief
Zus en moeder van man zijn wat nuchterder en rustiger dus die reageerden gewoon met: Ooh wat leuk!![]()
Dan volgende week nog de vader van mijn man en wat vrienden en dan zet ik denk ik een berichtje op Facebook ofzo voor alle andere mensen.
Ik zou nog even bij de Kruidvat kijken. Daar vond ik er afgelopen vrijdag eentje voor ¤1,25. Tussen alle opruimingsspul.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zou nog even bij de Kruidvat kijken. Daar vond ik er afgelopen vrijdag eentje voor ¤1,25. Tussen alle opruimingsspul.
Autostoel-hoes was ook maar ¤1,25 daar. Geen idee of we die gaan gebruiken, maar toch maar meegenomen...quote:Op maandag 16 februari 2015 14:17 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]![]()
![]()
Da's voor niks!! Ik heb mijn voedingskussen daar ook vandaan voor een koopje van 14,95
Schaal van risu komt beetje door mij. Ik had toen ik nog in wohts zat 2 keer erg gevoelige borsten en bleek beide keren zwanger. Ik duide de pijn toen aan met een schaal. Zo van 1.0 is normaal en 2.0 is al gevoeliger, 5.0 is dan omg blijf er vanaf. Eigenlijk kan iedereen daar zijn eigen ingeving in geven want het is nergens op gebaseerd behalve dan je eigen beleving en vergelijking met 'mislukte' pogingen.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:03 schreef Starbuck_ het volgende:
Bij mij zijn de pijnlijke borsten ook alweer over (gelukkig). Ik heb me niet echt druk gemaakt om (het gebrek aan) kwaaltjes. Maar ik vraag me wel af wat de schaal van Risu is
Ik ben zo slecht in bijlezen en op iedereen reagerenMaar ik heb wel prachtige foto's van bevallingen langs zien komen! Een geboortefotograaf zit niet echt in het budget hier, maar zowel de compact als de spiegelreflex gaan mee en manlief moet maar veel plaatjes schieten. De lelijke foto's kan ik dan wel verwijderen achteraf.
Sara, haha, met de tas vol bierHeeft niemand het doorgehad?
Spannend Shopaholic, gelukkig houden ze jullie goed in de gaten.
![]()
*gil * *huil*
Die van mij van 2 augustus ziet er ook nog prima uit. Heb ik gister in m'n 9 maanden dagboek geplakt met plakband er overheen. Leek me wel leuk voor 'later' (wanneer dat dan ook is).quote:Op maandag 16 februari 2015 14:22 schreef Risu het volgende:
Ik heb de test (van 25 juni vorig jaar omg wat lang geleden) ook bewaard, maar er niks mee gedaan. De roze streepjes zijn nu paars, maar nog goed te zien. Is een kruidvattest trouwens.
Ja, van een blaasontstekingquote:Op maandag 16 februari 2015 14:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik moet nu al vijf keer plassen in een half uur. Is dat een symptoom?![]()
Als het voor jullie goed voelt is het goed toch?quote:Op maandag 16 februari 2015 14:09 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Dat zijn de leukste reacties!!![]()
![]()
Hier reageerden de omgeving ook enkel positief, op een enkele "zo dat is snel!" ( mijn vriend ik waren 9 maanden samen toen ik zwanger raakte) maar ach misschien is t ook wel snel. Het voelt in elk geval ok
.
Vraagje: hoeveel hoezen voor een voedingskussen zal ik aanschaffen? Moet je zoiets echt dagelijks verschonen? Of kun je met 1 hoes ook wel uit de voeten?
Ik geloof het wel jaquote:Op maandag 16 februari 2015 14:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Starbuck, wat een ontzettend leuke reactie zegZe waren blij dus
Ik dacht al dat de Risu-schaal iets met jou te maken zou hebbenquote:Op maandag 16 februari 2015 14:20 schreef Risu het volgende:
[..]
Schaal van risu komt beetje door mij. Ik had toen ik nog in wohts zat 2 keer erg gevoelige borsten en bleek beide keren zwanger. Ik duide de pijn toen aan met een schaal. Zo van 1.0 is normaal en 2.0 is al gevoeliger, 5.0 is dan omg blijf er vanaf. Eigenlijk kan iedereen daar zijn eigen ingeving in geven want het is nergens op gebaseerd behalve dan je eigen beleving en vergelijking met 'mislukte' pogingen.
Wat een leuke reacties kreeg je. Ik merkte toen dat mijn broertje toen ik het voor het eerst melde wat rustig reageerde, maar zij bleken zelf ook bezig. (Niet zo lang als wij toen, maar toch) later stuurde hij nog een sms dat hij echt superblij was. Uiteindelijk heeft hij alsnog eerder een kind, maar goed das bijzaak. Ik vond het super om te vertellen. Ouders zijn zo leuk dan he.
Flink wat frisse lucht en zonneschijn meepakken, als het weer meezit?quote:Op maandag 16 februari 2015 16:11 schreef Limone het volgende:
Mijn tieten zijn vorige zwangerschap maar een kwart cup gegroeid en nu merk ik ook niets van groei in die regio.
Wat een fijne reacties starbuck!
Ik ben zo lusteloos en somber. Ben niet vooruit te branden.Aan de ene kant positief: want dit had ik ook bij de zwangerschap van M., maar aan de andere kant weet ik echt niet wat ik met mijzelf aanmoet. Ik weet dat het over een paar weken al weer voorbij is en dat paar weken niet zo lang duurt, maar als iemand een tip heeft?
Vervelend he, ik heb er ook last vanquote:Op maandag 16 februari 2015 16:11 schreef Limone het volgende:
Ik ben zo lusteloos en somber. Ben niet vooruit te branden. Aan de ene kant positief: want dit had ik ook bij de zwangerschap van M., maar aan de andere kant weet ik echt niet wat ik met mijzelf aanmoet. Ik weet dat het over een paar weken al weer voorbij is en dat paar weken niet zo lang duurt, maar als iemand een tip heeft?
Blegh, ik ken het. Ik heb me tot 18 weken een natte krant gevoeld. Ik heb me er aan overgegeven. Van hele dagen slapen knap je weliswaar niet op, maar wakker blijven was hier echt geen optie.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:11 schreef Limone het volgende:
Mijn tieten zijn vorige zwangerschap maar een kwart cup gegroeid en nu merk ik ook niets van groei in die regio.
Wat een fijne reacties starbuck!
Ik ben zo lusteloos en somber. Ben niet vooruit te branden.Aan de ene kant positief: want dit had ik ook bij de zwangerschap van M., maar aan de andere kant weet ik echt niet wat ik met mijzelf aanmoet. Ik weet dat het over een paar weken al weer voorbij is en dat paar weken niet zo lang duurt, maar als iemand een tip heeft?
Dat is wel erg vaak hoor!!quote:Op maandag 16 februari 2015 14:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik moet nu al vijf keer plassen in een half uur. Is dat een symptoom?![]()
Ik lach er om maar vind het bloed irritant..
Wow Cup Hquote:Op maandag 16 februari 2015 15:01 schreef _happy_ het volgende:
Gevoelige borsten geen last van gehad.
Ben wel van een 80F (wat ik wel genoeg vond) naar een 85H gegaan.
Ik wilde wel, maar ik weet niet of ik dat ga trekken... Zoveel zwangere vrouwen (en waarschijnlijk peuters) in één ruimte, daar kan ik niet zo goed tegen (nja, uberhaupt zoveel mensen in één ruimte, het heeft niets met de zwangere vrouwen te maken). Zal wel met m'n zwangerschap te maken hebbenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga vanavond uitgebreid posten. Maar zijn er dames die de vijfentwintigste naar de negen maanden beurs gaan?
wat een eikelquote:Op maandag 16 februari 2015 18:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kreeg net bericht van het UWV dat mijn werkgever nooit zwangerschapsverlof/uitkering/dinges voor me heeft aangevraagdGeen idee hoe en wat nu, maar m'n verlof gaat al over 1,5 week in
. Weet iemand wat er nu gebeuren gaat?
Mja, grote stichting in de zorg (6500 medewerkers), erg goed bekend met zwangerschappen, want er werken veel vrouwen. Zal wel ergens zijn blijven liggenquote:
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n aardige postquote:Op maandag 16 februari 2015 17:31 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Wow Cup HIs dat zoiets?
[ afbeelding ]![]()
Oh sorryquote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n aardige post
Cup H klinkt groot, maar valt qua beeld wel mee (qua gewicht en ongemak waarschijnlijk niet, ik heb t gelukkig niet gehaald tijdens mijn vorige zwangerschap). Ik zit nu op 80E, en met kleding aan is dat echt gewoon een normaal postuur. Dit plaatje is niet natuurlijk, en past denk ik niet meer in het alfabet, ZZ kwadraat denk ik...
H(a)h(a)!quote:Op maandag 16 februari 2015 18:52 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Oh sorrywas maar als grapje bedoeld
wellicht kun je deze vraag (ook) in WGR posten, daar zitten de kenners op dat gebied volgens mijquote:Op maandag 16 februari 2015 18:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kreeg net bericht van het UWV dat mijn werkgever nooit zwangerschapsverlof/uitkering/dinges voor me heeft aangevraagdGeen idee hoe en wat nu, maar m'n verlof gaat al over 1,5 week in
. Weet iemand wat er nu gebeuren gaat?
Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappigquote:Op maandag 16 februari 2015 18:52 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Oh sorrywas maar als grapje bedoeld
Dit idd....quote:Op maandag 16 februari 2015 18:53 schreef mousemicky het volgende:
De negenmaandenbeurs ga ik trouwens niet heen al gaf je me geld toe. Ik hou niet van drukte en massale, benauwende gebeurtenissen, en dat in combinatie met duizenden hormonale zwangere vrouwen kan alleen maar het slechtste in me naar boven halen denk ik....
mijn werkgever, die ene uit Ehv van de lampen, deed dat ook pas op de eerste verlofdag. De meeste werkgevers betalen gewoon het salaris door en innen zelf jouw uitkering van het UWV. Ik denk in jouw geval ookquote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mja, grote stichting in de zorg (6500 medewerkers), erg goed bekend met zwangerschappen, want er werken veel vrouwen. Zal wel ergens zijn blijven liggenZe konden pasgeleden ook mijn zwangerschapsverklaring niet vinden
![]()
Morgen bellen... Ik vind het niet tof in ieder geval.
Eerst morgen bellen. Als het inderdaad het probleem is van mijn werkgever, dan doe ik verder nietsquote:Op maandag 16 februari 2015 18:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
wellicht kun je deze vraag (ook) in WGR posten, daar zitten de kenners op dat gebied volgens mij
Ik weet idd niet waar ik het over heb. Ik heb maar een A-cupje, en niet dat ze groeien nu tijdens de zwangerschapquote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappig... Alleen al het vinden van een fatsoenlijke voedingsbeha is bijna onmogelijk. Laat staan dat ie dan ook nog mooi is en lekker zit... En dan hebben we het nog niet over kleding die trekt/ je een maat (of 2) groter moet kopen omdat anders de voorgevel er niet in past...
Ik vind zelf die aanbiedingen bij prenatal altijd zo verbazingwekkend, voedingstopjes zonder enige steun tot en met cup D, euh, daar pas ik normaal al niet in... Maar goed, er zijn natuurlijk ook legio vrouwen die blij zijn dat ze dat tijdens hun zwangerschap wel opeens halen.
Ik haal dat tijdens mn zwangerschap ook opeens niet en dat bevalt me prima.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappigAlleen al het vinden van een fatsoenlijke voedingsbeha is bijna onmogelijk. Laat staan dat ie dan ook nog mooi is en lekker zit... En dan hebben we het nog niet over kleding die trekt/ je een maat (of 2) groter moet kopen omdat anders de voorgevel er niet in past...
Ik vind zelf die aanbiedingen bij prenatal altijd zo verbazingwekkend, voedingstopjes zonder enige steun tot en met cup D, euh, daar pas ik normaal al niet in... Maar goed, er zijn natuurlijk ook legio vrouwen die blij zijn dat ze dat tijdens hun zwangerschap wel opeens halen.
Nog maar? Met een c is niets mis toch? Ik heb normaal een b(eetje) en daar ben ik hartstikke tevreden mee. Ze doorstaan prima de potloodtest en passen prima bij mn lichaam. Dat vind ik veel belangrijker dan enkel het formaat.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Bah bah bah ik heb net alle inhoud van mijn maag in de wc pot gespuugd! Brr... Wel een opluchting trouwens.
Ik ging bij zoon van een 80D naar een 85D. En nu is daar nog maar een C cup van over... Mehhhh..(baalde ik best van)
Dus benieuwd of het nu nog wat meer wordt.
@ mevrouwcactus
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar ik kan me heel goed indenken dat je er nu niet helemaal gerust op bent.
+1quote:Op maandag 16 februari 2015 18:53 schreef mousemicky het volgende:
De negenmaandenbeurs ga ik trouwens niet heen al gaf je me geld toe. Ik hou niet van drukte en massale, benauwende gebeurtenissen, en dat in combinatie met duizenden hormonale zwangere vrouwen kan alleen maar het slechtste in me naar boven halen denk ik....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |