De kinderbijslag telt vanaf het volledige kwartaal na geboorte. Dus hppgzomer kindjes rekenen mee vanaf kwartaal 4. De uitbetaling is na afloop van het kwartaal dus op 1 januari.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:13 schreef mousemicky het volgende:
Over kinderbijslag: het kwartaal na de geboorte. Voor hoogzomerkindjes dus 1 oktober, niet januari
Daarom moeten ze de mijne maar gewoon halen op uiterlijk 30 juni.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:32 schreef McLaura het volgende:
[..]
Daarom moeten ze de mijne maar gewoon halen op uiterlijk 30 juni.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je dit keer wel geluk![]()
Mijn dochter is van 1 oktober en hadden in januari al kinderbijslag.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:15 schreef pessie het volgende:
[..]
De kinderbijslag telt vanaf het volledige kwartaal na geboorte. Dus hppgzomer kindjes rekenen mee vanaf kwartaal 4. De uitbetaling is na afloop van het kwartaal dus op 1 januari.
Er ligt een bijna peuter op schoot dus crappy type-skills...
Kwestie van op de juiste dag 'klussen'quote:
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:44 schreef McLaura het volgende:
[..]
Kwestie van op de juiste dag 'klussen'
Lijkt mij allebei juist wel cool eigenlijkquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:31 schreef ingee het volgende:
Ik hou d'r vandaag en morgen in ieder geval nog even binnen. Vrijdag de 13e en valentijnsdag lijken me niks als geboortedata.
Datumtweeling doen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:24 schreef pessie het volgende:
Hier heeft de baby niet heel veel keuze in komst-data. 27 april, 1 mei, 2 mei en 4 mei zijn al bezet. Maar goed, de beeb komt wanneer die komt en mijn ervaring is dat dat de datum is die ik uitreken, dus wordt mijn broertje gewoon weer oom op zijn eigen verjaardag! (2 mei)
dealquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:50 schreef twist02 het volgende:
[..]
Datumtweeling doen?
Hoewel ik zelf 3 mei uitgerekend had, maar ik heb nog niet zoveel ervaring
Mijn vriend is op 4 mei jarig. Gezellig met 1 minuut stiltequote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Lijkt mij allebei juist wel cool eigenlijk
Bij onze Mini zijn er eigenlijk maar weinig data die ik liever niet heb. Was sowieso al wel blij dat het niet rond de feestdagen was ofzo. Koningsdag of Bevrijdingsdag maakt me echt niets uit, maar ergens zou ik 4 mei wel jammer vinden i.v.m. DodenherdenkingOok weer geen echte ramp natuurlijk, maar liever niet
* twist02 aait over buik Heb je me gehoord?
Je zal maar net aan het bevallen zijn... "Mevrouw kunt u misschien even 1 minuut stil zijn tijdens het persen?! Beetje respect ja?!!!"quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:09 schreef ingee het volgende:
[..]
Mijn vriend is op 4 mei jarig. Gezellig met 1 minuut stilte
Haha, dat dus!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Je zal maar net aan het bevallen zijn... "Mevrouw kunt u misschien even 1 minuut stil zijn tijdens het persen?! Beetje respect ja?!!!"
Ik heb van kennissen foto's gezien van de bevalling en het is niet je beste Hollands Next Top Model moment nee. Maar dat was vaak ook in volle glorie (en dan lekker in het foto-album plakken en laten zien aan de gastenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:15 schreef ingee het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: Willen jullie foto's tijdens de bevalling? De dame van de zwangerschapscursus raadde het erg aan, want je maakt het zelf heel anders mee enzo, maar ik vind het ook wel wat... genant? Het zal niet mijn beste moment zijn gok ik zo
Sommige foto's zullen idd niet geweldig zijn qua timing, maar mijn man heeft toch een paar foto's gemaakt waar ik achteraf zo blij mee ben..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:15 schreef ingee het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: Willen jullie foto's tijdens de bevalling? De dame van de zwangerschapscursus raadde het erg aan, want je maakt het zelf heel anders mee enzo, maar ik vind het ook wel wat... genant? Het zal niet mijn beste moment zijn gok ik zo
+1 op deze foto iddquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn vriend heeft één foto gemaakt van mij tijdens een wee toen ik op het bed lag. Ik heb dit toen niet gemerkt, maar ik vind het één van de mooiste foto's die ik heb.
Je ziet de pijn, de concentratie, de herinneringen komen terug, echt mooi om te hebben
Ik heb van mijn eerste bevalling een paar foto's, 1 dat ik compleet stoned op bed lig tijdens de persfase (wel in rust) en 1 dat ik nog op een stoel zit maar al even bezig ben. Blijft heel bijzonder.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:15 schreef ingee het volgende:
Mijn neefjes zijn jarig op 27 april, dat was ook de verjaardag van mijn oma. Blijft heel speciaal voor mijn moeder (maar mijn oma is in 1988 al overleden).quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn dochter deelt haar verjaardag met haar overgrootmoeder... vind ik ergens wel jammer hoor
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:36 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Je zal maar net aan het bevallen zijn... "Mevrouw kunt u misschien even 1 minuut stil zijn tijdens het persen?! Beetje respect ja?!!!"
Gefixt!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:52 schreef Fuente het volgende:
Mag er in de OP een meisje achter mijn naam?
jeetje echt?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:26 schreef Risu het volgende:
Volgens mij heeft het ziekenhuis bij ons er een policy over dat je iig niet mag filmen tijdens bevalling. Foto's weet ik eigenlijk niet, maar ik hoef het niet zo te zien. 2 dozen op de fotobovendien, wie moet ze maken dan? Man wil ook niks zien. En een extra persoon aan mijn bed alleen voor de foto's? Tja.
Vlak erna wil ik wel foto's, en ervoor ook. En een filmpje/foto van de ctg, want die kan ik vanuit bed slecht zien. En eeh.. Ja, klik maar een end weg, deleten kan altijd. Oh en ik wil een weegfoto. Klein prulleke roze baby in een bakje met het gewicht erop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
ja dat doen ze, weeen opvangen in 200 watt is niet zo chillquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:34 schreef Risu het volgende:
Oh ja, mooi. En die kamer is zo mooi schemerig ook. Wat relaxed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja logisch eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat doen ze, weeen opvangen in 200 watt is niet zo chill
Mooie foto spees!
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Skittles het volgende:
Waarschuw jullie vriend dan wel dat als er iets op je gezicht zit, zeg een grote bloedvlek, dat ie dat voor de foto's even wegpoetsthahahHahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nouja dat dus. Mijn vriend heeft niet zo'n talent meestal voor foto's maken op het juistd moment of vanuit de juiste hoeken idd, details. Mn vriend heeft foto's gemaakt van A die op mn buik ligt terwijl de arts me zit te hechten. Met die arts er dus op
ja eh... dat had er niet opgehoeven toch? Gewoon vanaf de navel omhoog, meer niet
:)
Bietje croppen, bietje shoppenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahHaha![]()
nouja dat dus. Mijn vriend heeft niet zo'n talent meestal voor foto's maken op het juistd moment of vanuit de juiste hoeken idd, details. Mn vriend heeft foto's gemaakt van A die op mn buik ligt terwijl de arts me zit te hechten. Met die arts er dus op
ja eh... dat had er niet opgehoeven toch? Gewoon vanaf de navel omhoog, meer niet
trust me, ik heb foto's teruggezien van mezelf dat je zeg maar blij bent dat die baby het zicht half blokt. Ik ben zo iemand die altijd op t verkeerde moment geklikt wordt. Met 1 oog dicht, en je mond half open en drie onderkinnen ofzo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat doen ze, weeen opvangen in 200 watt is niet zo chill
Mooie foto spees!
Hier heeft man alle foto's gemaakt tot en met hoofdje-uit-hooha en daarna heeft de vpk het gedaan
Mignonne niet fotogeniek? Puhlease![]()
ja psies, heel veul van beiden bij heul veel foto'squote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bietje croppen, bietje shoppen
Dat zijn ook mijn eerste foto's jaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahHaha![]()
hahahahhaaha effe wachteeeeeeen.... effe wachten nooooogquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:44 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat zijn ook mijn eerste foto's jaAlleen dan met co die starend naar m'n doos aan het wachten is op de placenta
Pizza!! Oh nee wacht..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahahhaaha effe wachteeeeeeen.... effe wachten nooooog
ghehe! T begint met een P en eindigt op een Aquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:46 schreef Skittles het volgende:
[..]
Pizza!! Oh nee wacht..![]()
Ach ze heeft maar 3 minuten hoeven wachten
Klinkt bekendquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
trust me, ik heb foto's teruggezien van mezelf dat je zeg maar blij bent dat die baby het zicht half blokt. Ik ben zo iemand die altijd op t verkeerde moment geklikt wordt. Met 1 oog dicht, en je mond half open en drie onderkinnen ofzo.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:59 schreef V1z0R het volgende:
Ietwat late feli voor Phaidra!
Jij en je man veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Dat vind ik idd ook jammer bij de jongste. Hebben geen foto met zijn 3en na de geboorte. Bij de eerste wel dankzij de gyn die foto's gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
ghehe! T begint met een P en eindigt op een A![]()
Minkeoch die heerlijke verse foto's ♡♡
En mja lijn, zulke non-crops idd dus. Maar daarom dus zou ik graag iemand erbij willen. Ik heb bij allebei maar 1 foto waar we alledrie op staan, verder alleen ik en baby of alleen baby. Bij de jongste hadden we een lieve vpk die foto's wilde maken, heel lief, ze heeft er wel 20 gemaakt. Jammer dat er 18 enorm bewogen van zijn
dat is lief ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:30 schreef L-E het volgende:
Oh en in het kader van fijn personeel: toen ik wakker werd op de IC had de verpleegkundige van de kraamafdeling een foto van jongste gemaakt en die hing aan mijn nachtkastje toen ik wakker werd (daarnaast stond de kolf!), vond ik zo lief en meedenkend
Ik ben wel erger gewendquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]Temidden van bloederige mental images en zelfs een heel echte foto waag jij je in OUD om mij te feliciteren
. Je bent tof!
Nawwquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:45 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik ben wel erger gewend
Heb het beetje druk met werk en andere dingen maar lees nog wel mee en dus meegekregen dat FB een no-go was maar ik post dan niet want mobiel. Sowieso, ben toen hartelijk ontvangen bij jullie thuis samen met uniek en de rest en vind het leuk om te zien hoe er ineens heel veel familietjes ontstaan.
Heb eigenlijk niet veel met kinderen, helemaal niet als ze klein zijn.
Jij met de eerste bij die tractoren, Amsel met gezin, Coco (wie is er nou niet gek van Coco en d'r gezin), Skoap met d'r dikkoppie (dikke kop = veel verstand, weet ik uit eigen ervaring), D&D, XM en Duuf, Kwak... Stiekem vind ik het dan toch wel leuk maar ook vooral omdat ik zelf geen schijt hoef op te ruimen
De anesthesist bij mijn keizersnede vroeg ook om onze camera en heeft alles gefotografeerd! Vanaf t eerste moment dat er een stukje baby uit mijn buik komt, de klok met geboortetijdstip, het op gang helpen, de navelstreng knippen, wegen, inpakken, bij papa op se arm, op mijn borst terwijl ze me weee dichtmaakten.... Die foto's zijn me zo ontzettens dierbaar!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat is lief ja.
Mijn ene stageziekenhuis daar had de anesthesioloog een fotoprinter staan naast al zn hippe spullen, en die man maakte dus van elke keizersnede baby een of twee foto's en drukte die gelijk af, die ging bij moeder op het bed. Ik had daar nooit zo bij stilgestaan tot ik in stageziekenhuis 2 kwam waar ze dat helemaal niet deden. Bizar eigenlijk, zo'n kleine moeite, zo'n groot iets voor degene die daar ligt.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:45 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik ben wel erger gewend
Heb het beetje druk met werk en andere dingen maar lees nog wel mee en dus meegekregen dat FB een no-go was maar ik post dan niet want mobiel. Sowieso, ben toen hartelijk ontvangen bij jullie thuis samen met uniek en de rest en vind het leuk om te zien hoe er ineens heel veel familietjes ontstaan.
Heb eigenlijk niet veel met kinderen, helemaal niet als ze klein zijn.
Jij met de eerste bij die tractoren, Amsel met gezin, Coco (wie is er nou niet gek van Coco en d'r gezin), Skoap met d'r dikkoppie (dikke kop = veel verstand, weet ik uit eigen ervaring), D&D, XM en Duuf, Kwak... Stiekem vind ik het dan toch wel leuk maar ook vooral omdat ik zelf geen schijt hoef op te ruimen
Ben ik ook. Kindje was D positief dus moest een injectie met anti-D. Was niet vervelend. Wel een heeeeel kostbaar goedje werd me verteld. Voelde ik me toch nog wat extraspeciaalsuperdeluxequote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:17 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vandaag de 24 weken controle gehad. Ik kreeg een snelle echo om te kijken of het kindje goed groeide. Alles zag er goed uit, ook het vruchtwater dus dat is fijn. Ook kreeg ik te horen dat ik rhesus d negatief ben, daar had ook nog maar heel weinig over gelezen dus ben er even ingedoken. Zoals ik het begrijp is er weinig aan de hand.... Extra bloed onderzoek met 27 weken en afhankelijk daarvan wel of niet een injectie om te voorkomen dat de antistoffen worden aangemaakt. Klinkt niet heel naar ofzo. Ik voel me in elk geval niet ongerust daardoor.
Vanavond lekker begonnen met zwangerschapsyoga. Heerlijk, fijne rustige oefeningen en naderhand een kopje kruidenthee![]()
ik en de baby zijn weer helemaal zen
oh ja is dat duur? Krijg je dat vergoed?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ben ik ook. Kindje was D positief dus moest een injectie met anti-D. Was niet vervelend. Wel een heeeeel kostbaar goedje werd me verteld. Voelde ik me toch nog wat extraspeciaalsuperdeluxe
Oh nee niet duur voor jou! Alleen voor de maatschappijquote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
oh ja is dat duur? Krijg je dat vergoed?
Ooohhh..... OK dan stoerquote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh nee niet duur voor jou! Alleen voor de maatschappij
Zit in de basiszorg, betaal je niks voor. Maar t spul kost 1000 euro per ampul ofzo. Ze moeten ook aan t RIVM verantwoorden wie het krijgt en wanneer.
Superhip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 14-02-2015 09:32:34 ]
Fermont?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:17 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, foto's. Ik overweeg tot voorkort een geboortefotograaf, hier in Zeeland zit een erg goeie, maar dat kost rond de ¤1000,-. En da's toch best een hoop.
Jup. En we zijn zo ongeveer even ver idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Fermont?
Die is geweldigmaar die is nu zelf ook zwanger, zou zomaar kunnen dat jullie ongeveer rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.
Ik vind haar werk echt geweldigquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Jup. En we zijn zo ongeveer even ver idd.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:17 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, foto's. Ik overweeg tot voorkort een geboortefotograaf, hier in Zeeland zit een erg goeie, maar dat kost rond de ¤1000,-. En da's toch best een hoop.
Deze eerste foto van L en mij samen heeft N gemaakt. Ik vind m zo mooi. ♡Geweldig mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk het. Ik vind r ook niet te duur, hoor. Je vraagt ook behoorlijk wat van r, maar het blijft een hoop geld.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind haar werk echt geweldigze maakt prachtige foto's
idd flink aan de prijs maarja hmm, beetje t zelfde als bruidsfotografie I guess?
Ga jij weer voor een thuisbevalling?
Wat jammer dat je dat zo voelt van dat verdedigen, want dat lijkt me echt niet nodigquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik denk het. Ik vind r ook niet te duur, hoor. Je vraagt ook behoorlijk wat van r, maar het blijft een hoop geld.
En nope, ik slik ad, dus beval in het ziekenhuis.![]()
En omdat ik nog altijd de drang heb om me hiervoor te verdedigen, ik ben pas zwanger geworden ná overleg me de pop-poli in Rotterdam
![]()
[ Bericht 14% gewijzigd door mignonne op 14-02-2015 09:43:39 ]:)
crapquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:59 schreef -Spring het volgende:
Volgens mij is het een mus.![]()
Maar hij is wel tof!
Rustig aan! Hier gedouched en ontbeten, verder zijn we nog niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:30 schreef DJMO het volgende:
Volgens mij heb ik een extreme aanval van nesteldrangkeuken, woonkamer, gang, slaapkamer, jan z'n kamer .. opgeruimd en gestofdweild, geen vuile was meer liggen, alles gelucht. Moet alleen Geert z'n kamer nog doen en de was opruimen.
Die wildvreemde alsin vpk/zhuispersoneel/verlos/watvoor professional dan ook is wel wat gewend hoorquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:28 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vannacht zei ik ineens dat ik alles gefilmd wilde hebben. Maar toen bedacht ik dat ik op het moment supreme wel de hand van vriendje vast wil houden (knijpen) en om nou een vreemde erbij te vragen die met een camera vol in mijn snatch staat te filmen lijkt me ook weer niks.... Dus het worden denk ik gewoon foto's maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |