Ben ik ook. Kindje was D positief dus moest een injectie met anti-D. Was niet vervelend. Wel een heeeeel kostbaar goedje werd me verteld. Voelde ik me toch nog wat extraspeciaalsuperdeluxequote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:17 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vandaag de 24 weken controle gehad. Ik kreeg een snelle echo om te kijken of het kindje goed groeide. Alles zag er goed uit, ook het vruchtwater dus dat is fijn. Ook kreeg ik te horen dat ik rhesus d negatief ben, daar had ook nog maar heel weinig over gelezen dus ben er even ingedoken. Zoals ik het begrijp is er weinig aan de hand.... Extra bloed onderzoek met 27 weken en afhankelijk daarvan wel of niet een injectie om te voorkomen dat de antistoffen worden aangemaakt. Klinkt niet heel naar ofzo. Ik voel me in elk geval niet ongerust daardoor.
Vanavond lekker begonnen met zwangerschapsyoga. Heerlijk, fijne rustige oefeningen en naderhand een kopje kruidenthee![]()
ik en de baby zijn weer helemaal zen
oh ja is dat duur? Krijg je dat vergoed?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ben ik ook. Kindje was D positief dus moest een injectie met anti-D. Was niet vervelend. Wel een heeeeel kostbaar goedje werd me verteld. Voelde ik me toch nog wat extraspeciaalsuperdeluxe
Oh nee niet duur voor jou! Alleen voor de maatschappijquote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
oh ja is dat duur? Krijg je dat vergoed?
Ooohhh..... OK dan stoerquote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh nee niet duur voor jou! Alleen voor de maatschappij
Zit in de basiszorg, betaal je niks voor. Maar t spul kost 1000 euro per ampul ofzo. Ze moeten ook aan t RIVM verantwoorden wie het krijgt en wanneer.
Superhip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 14-02-2015 09:32:34 ]
Fermont?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:17 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, foto's. Ik overweeg tot voorkort een geboortefotograaf, hier in Zeeland zit een erg goeie, maar dat kost rond de ¤1000,-. En da's toch best een hoop.
Jup. En we zijn zo ongeveer even ver idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Fermont?
Die is geweldigmaar die is nu zelf ook zwanger, zou zomaar kunnen dat jullie ongeveer rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.
Ik vind haar werk echt geweldigquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Jup. En we zijn zo ongeveer even ver idd.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:17 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, foto's. Ik overweeg tot voorkort een geboortefotograaf, hier in Zeeland zit een erg goeie, maar dat kost rond de ¤1000,-. En da's toch best een hoop.
Deze eerste foto van L en mij samen heeft N gemaakt. Ik vind m zo mooi. ♡Geweldig mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk het. Ik vind r ook niet te duur, hoor. Je vraagt ook behoorlijk wat van r, maar het blijft een hoop geld.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind haar werk echt geweldigze maakt prachtige foto's
idd flink aan de prijs maarja hmm, beetje t zelfde als bruidsfotografie I guess?
Ga jij weer voor een thuisbevalling?
Wat jammer dat je dat zo voelt van dat verdedigen, want dat lijkt me echt niet nodigquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik denk het. Ik vind r ook niet te duur, hoor. Je vraagt ook behoorlijk wat van r, maar het blijft een hoop geld.
En nope, ik slik ad, dus beval in het ziekenhuis.![]()
En omdat ik nog altijd de drang heb om me hiervoor te verdedigen, ik ben pas zwanger geworden ná overleg me de pop-poli in Rotterdam
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door mignonne op 14-02-2015 09:43:39 ]:)
crapquote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:59 schreef -Spring het volgende:
Volgens mij is het een mus.![]()
Maar hij is wel tof!
Rustig aan! Hier gedouched en ontbeten, verder zijn we nog niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:30 schreef DJMO het volgende:
Volgens mij heb ik een extreme aanval van nesteldrangkeuken, woonkamer, gang, slaapkamer, jan z'n kamer .. opgeruimd en gestofdweild, geen vuile was meer liggen, alles gelucht. Moet alleen Geert z'n kamer nog doen en de was opruimen.
Die wildvreemde alsin vpk/zhuispersoneel/verlos/watvoor professional dan ook is wel wat gewend hoorquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:28 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vannacht zei ik ineens dat ik alles gefilmd wilde hebben. Maar toen bedacht ik dat ik op het moment supreme wel de hand van vriendje vast wil houden (knijpen) en om nou een vreemde erbij te vragen die met een camera vol in mijn snatch staat te filmen lijkt me ook weer niks.... Dus het worden denk ik gewoon foto's maar
ja echt wel!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Die wildvreemde alsin vpk/zhuispersoneel/verlos/watvoor professional dan ook is wel wat gewend hoor![]()
Die staan er niet naar te kijken met 'OMGWTFBBQ een blote doos zie daaaat'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je rekent op een vpk of ander personeel om zoiets te doen, hou er dan rekening mee dat foto's maken prioriteit 300 is ofzo, dus als er iets anders is wat aandacht van hen vraagt, bij jou of bij iemand anders, dan heb je niks. My two cents, zorg dus voor een plan B. dat je je man bijvoorbeeld iig opdracht geeft om in dat geval zelf foto's te maken ofzoiets.:)
Darling, een baby heeft melk, liefde en warmte nodig.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:40 schreef Jagärtrut het volgende:
oh man, als ik die verhalen lees over kamertjes raak ik enorm gestresst.
Ik weet niet eens in welk land wij wonen als de baby komt, en we kunnen pas verhuizen als ik rond de 28 weken ben......
I know.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Darling, een baby heeft melk, liefde en warmte nodig.
De rest is luxe en extra. Hoe nódig ze soms ook voelen, echt nodig is t niet. Ik zou me er niet druk om maken
Hier ook! En dat geeft best wel rust, want ik hoef niks met een babykamer. Ik hoef straks alleen maar het bedje in elkaar te zettenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:29 schreef pinquit het volgende:
Deze baby komt gezellig bij ons op de slaapkamer, we hebben geen lege kamers meer. Maar ik vind het ideaal, bij Max toentertijd ook (uit nood) zo gedaan, maar het bevalt supergoed![]()
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:17 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, foto's. Ik overwoog tot voorkort een geboortefotograaf, hier in Zeeland zit een erg goeie, maar dat kost rond de ¤1000,-. En da's toch best een hoop.
Deze eerste foto van L en mij samen heeft N gemaakt. Ik vind m zo mooi. ♡Wat een prachtige foto! De inspanning, opluchting en emotie knalt van het schermSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mijn emoties en hormonen op hol! Wat doe je!
Schudden voor gebruik
Dan heb je echt ECHT nog alle tijd!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik weet niet eens in welk land wij wonen als de baby komt, en we kunnen pas verhuizen als ik rond de 28 weken ben......
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:01 schreef JantinaGr het volgende:
Ik kom toch voorzichtig alvast meelezen en posten. Heel voorzichtig, want gisteren een licht streepje geplast.Ik kan mezelf niet bedwingen.
![]()
Dit is zo'n beetje hoe het er bij ons nu voor staat qua babykamer (we doen alles zelf):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat ziet er al goed uit Jantina!
Schudden voor gebruik
Hier ook pas bij 30+ weken verhuizen naar nu nog bestemming onbekend (ok, wel NL). Tja, het is nu eenmaal zo, ik zit er eigenlijk helemaal niet mee. De baby komt toch eerst bij ons op de kamer. Commode en ledikant hebben we al wel, maar zijn nu nog in gebruik voor zoonlief.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb altijd heel sterk conflicten tussen m'n rationele kant en m'n emotionele kant. M'n rationele kant weet dat alles wel goed komt, en dat de baby maar heel weinig nodig heeft.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:57 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hier ook pas bij 30+ weken verhuizen naar nu nog bestemming onbekend (ok, wel NL). Tja, het is nu eenmaal zo, ik zit er eigenlijk helemaal niet mee. De baby komt toch eerst bij ons op de kamer. Commode en ledikant hebben we al wel, maar zijn nu nog in gebruik voor zoonlief.
Dat scheelt denk ik wel, een baby is niet meer nieuw en we hebben alle grote dingen toch al wel in huis.
Als ik het zo lees zitten jullie wat te dicht op elkaar, Risu. Als je elkaar minder vaak zou zien zou je vast minder ergernis hebben.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Risu het volgende:
Misschien vind ik het wel alleen gek omdat ze zich overal mee bemoeit en ik me daar een beetje aan ben gaan ergeren, ook de manier waarop. (Zal ik even voor je afwassen? Nee hoor. Het zijn maar 4 borden. Zal ik even stofzuigen? Eh, dat heb ik gisteren al gedaan. Kan ik nog iets anders doen dan? Nee hoeft niet. Oh)
Ze overstroomd ons ook altijd met kado's, en het klinkt onaardig, maar ik waardeer ze nu niet eens meer. (Die kado's) want het is niet iets speciaals meer. Halve kast hangt vol met dingen die ik kreeg. Mja, dat heb ik al eens gezegd tegen haar hoor. Dat ze dat niet moet doen. Maar ja, dan ligt kind in stuit en hup er ligt weer een kado klaar. Ja dank je, leuk voor op de hoop, denk ik dan... Erg vind ik dat.
Naja kan altijd erger.
Oh dat klinkt heel bekendquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb altijd heel sterk conflicten tussen m'n rationele kant en m'n emotionele kant. M'n rationele kant weet dat alles wel goed komt, en dat de baby maar heel weinig nodig heeft.
M'n emotionele kant wil het liefst gister alles geregeld hebben, zodat ik weet dat het goed komt. D'r zitten ook gewoon nog een paar grote vraagtekens die van instanties hier afhangen (verzekering als we verhuizen terwijl ik hier blijf werken, ouderschapsverlof terwijl we hier niet wonen, etc.). Maar goed, alles komt goed (zegt de rationele kant!)
Ik zou wat minder met haar delen, en op de een of andere manier wat afstand zoeken. Maar goed, aangezien wij op 1000 km van ouders en schoonouders wonen hebben we natuurlijk een hele andere band. Ik zou niet graag hebben dat mijn schoonmoeder m'n bed verschoont...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:10 schreef Risu het volgende:
Ja eerste en enige voorlopig. (Man is enigst kind) dus ik snap het echt wel hoor. Ik ben ook nooit onaardig ofzo tegen haar. Maar het knaagt soms een beetje.
Zo had ze heter gisteren over om ons bed te verschonen als ik in het ziekenhuis aan het bevallen ben. Ik heb het bed namelijk nog niet op klossen en dat zouden ze dan voor ons doen ook. Maar dat is toch helemaal niet handig? Da bloed ik een schoon dekbed onder en moet de kraam de volgende dag al als een gek staan wassen (we hebben maar 2 setjes) en dan zei ze dat het wel fijn was ze op tijd gebeld werd, dat ze zo'n uur of 6 heeft om de boel in orde te maken. Huh, welke boel? Ehm, nou dat gaan we dus niet doen he. Ze wordt gebeld als de baby er is en dan wil ik gewoon thuiskomen in mijn eigen huis zonder poespas. Ik ga geen rekening met haar houden als ik daar lig hoor.
Denk dat ik toch maar van de week mijn bed omhoog zet.. Lastig zeg.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat een prachtige foto! De inspanning, opluchting en emotie knalt van het scherm![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mijn emoties en hormonen op hol! Wat doe je!
Boks! Ik woon met 19 weken in huis dat helemaal overhoop ligt voor een verbouwing, en er moet nog héél veel gebeuren.. Soms een beetje stress, maar over het algemeen kan ik het goed hebbenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:05 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh dat klinkt heel bekendlastig idd om daar een tussenweg in te vinden. En met verschillende landen is het helemaal onzeker en onduidelijk, dat kan ik me goed voorstellen!
Ik sta overigens vrij verbaasd van mezelf dat ik er zo relaxed onder ben dat ik nog even een huis moet kopen, verbouwen en dan met 33 weken of zo pas kan verhuizen terwijl nr 1 aanzienlijk te vroeg geboren werd, haha. Je zou stress krijgen om minder
Heb je dat ook al duidelijk tegen je schoonmoeder gezegd, dat ze pas later gebeld wordt? Volgens mij is ze gewoon overenthousiast en denkt ze alleen maar behulpzaam te zijn. juist dan is het aangeven van je eigen grenzen belangrijk, en daar ook bij blijven, ook als dat betekent dat je haar niet binnenlaat als ze voor de deur staat. En laat je vriend aangeven dat ze wat afstand moet nemen omdat je last hebt van je hormonen (een excuus dat je nu mooi kan gebruiken!).quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:32 schreef Risu het volgende:
Ja besluit genomen. Woensdag haal ik de klossen, die avond gaan ze er al onder. Dan maar wat langer. Mocht baby eerder komen, dan is dat maar zo, dan heb ik toch nog geen klossen dus dan moet de kraam maar even wachten met haar ergonomie. Ergste geval, staan ze 3 weken, waarvan 2 voor niks. Hebben ze bij thuiszorgwinkel ook een opstapje toevallig? Anders rij ik nog even langs de hema daarvoor.
In ieder geval hoef ik zo niemand persee te bellen en kunnen we mensen gaan inlichten wanneer wij dat willen ipv wanneer handig is. En dan kan ik ook nog zeggen dat ik pas de volgende dag bezoek wil.
Als het een nachtje kraamsuite is, dan hoef ik sowieso niet meteen al bezoek.
Zo zal het gebeuren, want ik zeg het.![]()
Weet niet of je fv of bv wilt geven, maar ik zou een flessenwarmer alleen doen als je tzt lang genoeg bv geeft dat je gaat kolven en dat moet opwarmen. Dan gaat het sneller met een warmer (maar moet je er wel eentje hebben die niet alleen een extra speedy stand heeft want dat is niet goed voor bv).quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:42 schreef Stippelrientje het volgende:
stap 1: Kamertje leeg en het plafond opnieuw gewit ; completed![]()
stap 2: Nieuwe lamp met mijn meneer gehaald die ineens de oude niet meer goed genoeg vond en deze is al gemonteerd.. ik heb vooral relaxed aan gedaan (na de boodschappen en zulks) en een beetje info gezocht naar flessenwarmers en sterilisators voor op de "aanschaflijst".
Vannacht was echt ruk. Elke 45 minuten wakker om vervolgens om kwart over vijf extreem wakker te zijn. Met tegen zin maar de ogen stijf dicht geknepen en hardnekkig blijven liggen. Nou dat werd hem wel hoorBen dus maar om half zeven gaan "werken" aan de babyshower van mijn zus. Wat dingetjes regelen.
Hoop dat ik vannacht beter slaap, want morgen t/m dinsdag zijn echt druk met afspraken en reizen![]()
pluspunt: Mijn meneer is as we speak lekker aan het koken![]()
![]()
Heb ik ook gedaan met de collega's met wie ik met die termijn op een meerdaagse schoolreis met 70 pubers. Achteraf erg blij dat ik dat gedaan heb.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Vanavond trouwens eten met collega's, en k denk dat we ze gaan vertellen dat ik zwanger ben. Het is nog ietwat vroeg (11 weken (10 w. 2 dagen)), maar 2 van die collega's gaan ook naar de conferentie waar k volgende week heenga, en ik denk dat het wel fijn is als een paar mensen dan weten dat ik zwanger ben, vast makkelijker met sociale dingen 's avonds enzo...
Plus, we gaan er nu gewoon maar vanuit dat alles goed gaat!
Dit idd Risu, het is zo te lezen alleen maar heel lief en goedbedoeld, maar geef je grenzen aan. Ik zou bv ook zeker niet bellen als je aan het bevallen bent maar pas achteraf.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Heb je dat ook al duidelijk tegen je schoonmoeder gezegd, dat ze pas later gebeld wordt? Volgens mij is ze gewoon overenthousiast en denkt ze alleen maar behulpzaam te zijn. juist dan is het aangeven van je eigen grenzen belangrijk, en daar ook bij blijven, ook als dat betekent dat je haar niet binnenlaat als ze voor de deur staat. En laat je vriend aangeven dat ze wat afstand moet nemen omdat je last hebt van je hormonen (een excuus dat je nu mooi kan gebruiken!).
Als je nu niet duidelijk bent staat ze straks als de baby er is dagelijks voor de deur en heb je kans dat het tot ruzie gaat leiden. Als ze nu boos wordt dan is dat na de geboorte toch allemaal vergeten en vergeven.
Toen ik 12 weken was, besloten we muren uit te breken en de vloer enzo. Nu, met bijna 32 weken, is het bijna klaar. Het was wel heel goed voor m'n nesteldrang, ik heb zo ontzettend vaak kunnen stofzuigen/vegen/poetsen etc. En de huiskamer opnieuw inrichten (zo'n 10x) en nieuwe meubels kopen... Dat was gaafquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Boks! Ik woon met 19 weken in huis dat helemaal overhoop ligt voor een verbouwing, en er moet nog héél veel gebeuren.. Soms een beetje stress, maar over het algemeen kan ik het goed hebben
Het is ook een schoonmoeder natuurlijk, al zou ze alles perfect aanvoelen, dan nog... Je moet ook ergens je hormonen op kunnen uitleven.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:10 schreef Risu het volgende:
Ja eerste en enige voorlopig. (Man is enigst kind) dus ik snap het echt wel hoor. Ik ben ook nooit onaardig ofzo tegen haar. Maar het knaagt soms een beetje.
Zo had ze heter gisteren over om ons bed te verschonen als ik in het ziekenhuis aan het bevallen ben. Ik heb het bed namelijk nog niet op klossen en dat zouden ze dan voor ons doen ook. Maar dat is toch helemaal niet handig? Da bloed ik een schoon dekbed onder en moet de kraam de volgende dag al als een gek staan wassen (we hebben maar 2 setjes) en dan zei ze dat het wel fijn was ze op tijd gebeld werd, dat ze zo'n uur of 6 heeft om de boel in orde te maken. Huh, welke boel? Ehm, nou dat gaan we dus niet doen he. Ze wordt gebeld als de baby er is en dan wil ik gewoon thuiskomen in mijn eigen huis zonder poespas. Ik ga geen rekening met haar houden als ik daar lig hoor.
Denk dat ik toch maar van de week mijn bed omhoog zet.. Lastig zeg.
Wel een beetje gek als je echt gevraagd hebt om alles en aan hebt gegeven er ruimte voor te hebben. Anders is het enkel meedenkend bedoelt denk ik.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:47 schreef Risu het volgende:
Trouwens aan schoonouders gevraagd of ze de kinderwagen en kinderstoel wilde brengen gisteren, ze kwamen toch eten en dan staat het maar vast hier, plus happy hormones enzo. Maar ze hebben alleen de eerste dingen meegebracht. Dus de kinderstoel met newbornset maar zonder babyzet plus kussentje, en alleen de reiswieg met onderstel, zonder het buggydeel zeg maar.
Nou heeft baby die pas met ongeveer 6+ maanden nodig, maar is het nou heel gek dat ik dat stom vind? Het stond daar omdat we hier even geen ruimte hadden, die hebben we nu. Ze klonk ook al zo verbaasd dat ik het in huis wilde hebben al. Zo gek is dat toch niet?
Ik denk dat ze zich graag een rol toebehoord om mee te leven naar de geboorte van haar kleinkindje. Beetje nuttig maken en waarschijnlijk last van "tweede leg nesteldrang" ofzo..quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Risu het volgende:
Misschien vind ik het wel alleen gek omdat ze zich overal mee bemoeit en ik me daar een beetje aan ben gaan ergeren, ook de manier waarop. (Zal ik even voor je afwassen? Nee hoor. Het zijn maar 4 borden. Zal ik even stofzuigen? Eh, dat heb ik gisteren al gedaan. Kan ik nog iets anders doen dan? Nee hoeft niet. Oh)
Ze overstroomd ons ook altijd met kado's, en het klinkt onaardig, maar ik waardeer ze nu niet eens meer. (Die kado's) want het is niet iets speciaals meer. Halve kast hangt vol met dingen die ik kreeg. Mja, dat heb ik al eens gezegd tegen haar hoor. Dat ze dat niet moet doen. Maar ja, dan ligt kind in stuit en hup er ligt weer een kado klaar. Ja dank je, leuk voor op de hoop, denk ik dan... Erg vind ik dat.
Naja kan altijd erger.
Ik wil en ga gewoonquote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Weet niet of je fv of bv wilt geven, maar ik zou een flessenwarmer alleen doen als je tzt lang genoeg bv geeft dat je gaat kolven en dat moet opwarmen. Dan gaat het sneller met een warmer (maar moet je er wel eentje hebben die niet alleen een extra speedy stand heeft want dat is niet goed voor bv).
Als je fv geeft is het veel sneller om gewoon de waterkoker met een klein laagje aan te knallen en dan 1/3e heet, 2/3e koud kraanwater te doen. In NL kan dat gewoon nl. Warm water uit de kraan mag ook.
Een sterilisator voor in de magnetron is wel handig, het flesjes uitkoken was ik snel zat. Gelukkig hoeft dat na drie maanden niet meer vaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |