abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149675882
Ik vind houding van schoonmoeder wel meevallen qua gezond klinken eerlijk gezegd. Het klinkt idd vooal als lief bedoeld en aardig aangeboden enz, alsof ze voor jou probeert na te denken en in te schatten wat voor jou fijn en handig zou zijn. En dat is behoorlijk in your face en bovendien ben je prima in staat zelf te denken. In die zin kan ik me voorstellen dat het je op je zenuwen werkt en dat je er kribbig van wordt.

ik hou wel van omdenken in deze gevallen, van dingen proberen jn een ander licht te zien. Je weet rationeel gezien dat ze het lief bedoelt en dat ze er veel mee bezig is. Maar toch, probeer je eens te bedenken dat zij waarschijnlijk heel vaak op een dag aan jullie denkt en dat je heel belangrijk voor haar bent. Een kind krijgen is een life event, jouw rol in het leven veranderd, je bent ineens moeder en hebt altijd iemand om voor te zorgen. Maar háár rol veranderd ook, degene die zij had om altijd voor te zorgen, wordt nu zelf vader. Waarschijnlijk komen er heel veel herinneringen terug aan haar eigen zw.schap en kraamtijd. Probeert ze alles goed te doen wat ze destijds zelf gemist heeft. En daarbij is het gewoon heel spannend als je kind een kind krijgt. En toegegeven, het is ook gewoon heel erg lastig voor veel ouders, vooral moeders, dat zij nu dus niet meer degene zijn die beslissingen nemen over 'het kleine kind', en dat zij gewoon een wat ondergeschikte rol krijgen daarin.

Ik merkte aan mijn eigen schoonmoeder bovendien dat zij erg veel moeite had ineens met het idee dat ze het krijgen van een kleinkind nooit vanuit een moeder-dochter perspectief zou beleven, ze was heel erg bang dat ze daardoor per definitie al 1-0 achter stond. My two cents, koop wat liefs voor haar wat haar omaschap of band met de baby benadrukt en geef gewoon aan dat je heel erg behoefte hebt aan in je cocon kruipen nu.
En als ze vraagt of ze nog wat kan doen voor je, vraag om een lekkere stoofschotek voor in de vriezer ofzo, diekun je vast gebruiken straks :)

/lang en ongevraagd advies :')
:)
pi_149676689
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik wil en ga gewoon :D borstvoeding geven en dan zo lang mogelijk. Op naar een jaar of zo :D
(ik hoor steeds dat je dat zelf gewoon moet geloven en je dan een hoge slagingskans gaat hebben :9 we zullen zien ;) )
Ik heb er een gezien die tig programma's en standen heeft voor melk en babyhapjes en zulks. Maar ook een sterilisator stand op zit. Die staat even op de lijst van "handig"
Wij hebben geen magnetron en ik heb een sterilisator gezien voor meerdere flesjes en waar ook de borstkolf met toebehoren in kan op electro. :D

Thanks voor de tips trouwens :*
Die van het hete water bij de poeder deed ik al bij mijn neefjes en nichtjes :)
Wij hebben ook geen magnetron en ik werd toen ik nog veel kolfde echt gestoord van het uitkoken in pannetjes inderdaad :+
Kwak
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:05:00 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149677196
Risu, wellicht is het nog handig wel een 3de set verschoning voor je bed te kopen, zeker onderlakens. Bij mij ging er regelmatig wat mis, ook met die matjes enzo. Ik vond het fijn dat ik dan zo wat uit de kast kon pakken en het kon laten liggen tot de kraam de volgende dag weer kwam.
En over je schoonmoeder lijkt me nu genoeg gezegd.
Wij bellen mijn ouders als het serieus doorzet, maar zij zijn minimaal 8 uur onderweg en als het serieus doorzet betekent dat bij mij dat er binnen 2 uur een baby is :7

Wij willen 2 slaapkamers realiseren op zolder, daarvoor moet eerst een dakkapel en die vergunning zijn we nu aan het aanvragen, dus die dakkapel komt in juni, dan nog timmeren en muren maken en alles. Ik denk dat aan het einde van de zomer grote broer en zus naar zolder kunnen, vanaf dan is er een kamer beschikbaar voor de baby. Maar goed, Onze middelste heeft 11 maanden bij ons op de kamer geslapen 's nachts en de oudste ook iets van 7 a 8 maanden. Grote zus gebruikt nu de commode nog, maar wij hebben zelf de grote Hemnes ladekastvan ikea, die gaat voor de helft leeg en daar kunnen dan de baby spullen in. En hij is perfect wat hoogte betreft als commode.

Wij hebben vooral nog een easybase nodig in de auto (gordels zijn standaard te kort in onze auto en klik klik klinkt heel aantrekkelijk met 3 jonge kinderen). Ik wil zeker weten een magnetron sterilisator. Ik heb nu bij 2 kinderen regelmatig kolfspullen uitgekookt in een enorme pan en echt, rotwerk vind ik dat. Binnenkort nieuwe washandjes kopen, leuke bandjes kopen en erop naaien (dan weten we als ze uit de was komen welke washandjes van wie zijn, we gebruiken voor alle kids eigen hydrofiele washandjes). Oh, en inventariseren wat voor kleertjes er nog moeten komen *)
pi_149677560
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wij hebben ook geen magnetron en ik werd toen ik nog veel kolfde echt gestoord van het uitkoken in pannetjes inderdaad :+
Dat lijkt mij ook helemaal niets :D
Schudden voor gebruik
pi_149677951
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:01 schreef JantinaGr het volgende:
Ik kom toch voorzichtig alvast meelezen en posten. Heel voorzichtig, want gisteren een licht streepje geplast. :W Ik kan mezelf niet bedwingen. :@

Dit is zo'n beetje hoe het er bij ons nu voor staat qua babykamer (we doen alles zelf):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net je klustopic gelezen! :+

Hier moet ook de complete zolder nog worden verbouwd. Anders kunnen we 1 kamer op de eerste verdieping niet leegmaken.
pi_149678308
Bedankt voor alle adviezen. Gevraagd of ongevraagd, het helpt wel relativeren ook. En ik kan me er nu ook weer minder aan ergeren. Beetje ei kwijt idee. Ik ga haar zeker nog zeggen dat ze mij (ons) wel de ruimte moet laten, en dat ik haar dus niet elke dag hoef te zien (ook niet als ik herstel van eventuele keizersnede). Dat weet ze ook wel natuurlijk. En ik snap heel goed dat het voor haar net zo spannend is. Toch maar wel gewoon even nog een keer grenzen aangeven. Het is niet alsof ze haar kleinkind nooit mag zien straks he, we eten daar elke vrijdag. Mijn ouders zie ik eens per maand / 3 weken ongeveer. (Maar die wonen ook verder) ik denk dat ze het ook gewoon zo gewend is geraakt. Man hangt ook nog best aan haar, wat niet heel ongewoon is als je geen broers/zusjes hebt volgens mij. (Dat idee heb ik zo, ik heb er zelf 2)
Maar goed, genoeg erover. Het komt wel goed. Nu maar lekker slapen. :z
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 februari 2015 @ 10:32:30 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149686998
Is iedereen aan het uitslapen? Ik werd pas om half negen uit mijn bed gehaald door de kinderen <3
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149687085
Ik lig hier te denken of de krampen die ik heb van mijn darmen komen of niet. Ik denk van wel. Volgens mij moet ik straks gewoon even naar de wc.
pi_149687126
Ik begin vast weer met zondag-wisseldag! 32 weken hier!

Hele nacht rare krampen gehad en vanmorgen ook. Nu trekt het wat weg. Baby beweegt goed gelukkig. Even in de gaten houden dus...
pi_149687545
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik begin vast weer met zondag-wisseldag! 32 weken hier!

Hele nacht rare krampen gehad en vanmorgen ook. Nu trekt het wat weg. Baby beweegt goed gelukkig. Even in de gaten houden dus...
Dan doe ik mee met 24 weken! *O*

Vervelend van je krampen, hopelijk is het niks en gaan ze snel weer voorbij.
pi_149687647
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:38 schreef Risu het volgende:
Ik lig hier te denken of de krampen die ik heb van mijn darmen komen of niet. Ik denk van wel. Volgens mij moet ik straks gewoon even naar de wc.
In combinatie met je nesteldrang kan dat prima natuurlijk ;)
pi_149687666
Nacht van de krampen en steken.. ook ik..
ik schrok mij lam toen het begon. Na een 20 minuten ben ik op mijn rechterzij gaan liggen en trok het weg gelukkig.

Vanochtend had ik het ineens weer. Ik moest dus schijnbaar nodig naar de wc :9

Goedemorgen allen :*
Schudden voor gebruik
  zondag 15 februari 2015 @ 11:19:38 #163
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149687696
Jeej, 27 weken vandaag!!!
pi_149687783
Mijn man kan Flip nu ook voelen O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149687812
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:23 schreef McLaura het volgende:
O+ Oh wat tof en veel O+ gevoel!
Schudden voor gebruik
pi_149688090
Hier ook al uitgeslapen. Zon werd pas 9.00 wakker.

:* voor de krampen.
pi_149688108
quote:
Leuk! N nog steeds niet. Maar dat ligt echt aan hem. Dan zíe ik zn hand omhoog gaan en dan voelt ie nog niks. :')

Maar hij heeft het wel gezien inmiddels. :D
pi_149688318
quote:
Gaaf!!
pi_149688342
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:41 schreef -Spring het volgende:

[..]

Leuk! N nog steeds niet. Maar dat ligt echt aan hem. Dan zíe ik zn hand omhoog gaan en dan voelt ie nog niks. :')

Nahhhh.... Een echte man:"Wat je niet ziet, bestaat niet". :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149688768
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:41 schreef -Spring het volgende:

[..]

Gevoelloos schepsel die vent! :D
R kan Henk al een tijd voelen maar tis dan ook een bijzonder druk en krachtig exemplaar :+

En 23 weken voor Minarosa en mij! *O*
pi_149688946
Ik heb het gevoel dat we steeds gelijker opgaan, Lijn. :'D

Ik vind deze vooral beweeglijker dan L, maar niet zozeer krachtiger, geloof ik. Maar goed, de placenta ligt dan ook aan de voorkant.

Oh wacht, dat was bij L ook. :')
pi_149689017
Ik had bij Thijs de placenta aan de voorwand, en nu ligt hij bovenin, van voor naar achter zeg maar. Ik voel nu veel meer, maar volgens mij is hij even rustig als zijn broer. Tenminste: in de buik wel :D
pi_149690514
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:33 schreef mignonne het volgende:
Ik merkte aan mijn eigen schoonmoeder bovendien dat zij erg veel moeite had ineens met het idee dat ze het krijgen van een kleinkind nooit vanuit een moeder-dochter perspectief zou beleven, ze was heel erg bang dat ze daardoor per definitie al 1-0 achter stond.
Dit is eigenlijk wel een goeie, ja. Nooit zo bij stil gestaan, maar dat zou bij mijn schoonmoeder ook wel eens een rol kunnen spelen (heeft zelf 3 zoons) :Y
Tot nu toe valt het best mee hoor, maar bespeur af en toe wel wat kleine ergernisjes bij mezelf ;) en bij de beide andere kleinkinderen waren ze tijdens en heel kort na de bevalling al in het ziekenhuis, en daarna ook zo'n beetje elke dag op visite enzo.
Als alles goed gaat, wil ik eigenlijk niemand zien in het ziekenhuis en bellen we iedereen pas als we weer lekker met z'n 3tjes thuis zijn.
pi_149690587
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:24 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Net je klustopic gelezen! :+

Hier moet ook de complete zolder nog worden verbouwd. Anders kunnen we 1 kamer op de eerste verdieping niet leegmaken.
:D Topic views.

Doen jullie het zelf of laten doen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:16 schreef DJMO het volgende:
*burp* net een broodje hamburger speciaal gemaakt , gebakken ontbijtspek, cheddar, hamburger, ui, ketchup en ei .. en nu zit ik *VOL* :Y)
Dat klinkt echt zo lekker! Krijg er nu spontaan trek in. :9~
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:35 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

O+

dat ziet er al goed uit Jantina! :*
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Jantina, ik zag gister toevallig jouw klustopic, superleuk! Ben benieuwd naar het eindresultaat tzt :)
Thanks! O+

----

Veel gespreksstof hier. Ik ga rustig meelezen. :)

Gisteravond kwamen mijn ouders voor mijn verjaardag. Of ik even mee naar buiten wilde lopen, ze wilden iets laten zien. Staat daar gewoon een fiets met 8 versnellingen en allerlei andere moderne snufjes!
Buiten dat ik dacht: wooooow, dacht ik meteen ook stiekem: ideaal als er een kindje is. :P
pi_149690648
Ik heb hét ultieme zwangerschaps-moment gehad: onderuitgezakt op de bank, zonder bh aan, kan ik mijn bord op mijn buik zetten en het blijft dan staan! Jeuj! Ik was er trots op :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')