Ik heb t maar een week ofzo gehad uberhauptquote:Op maandag 16 februari 2015 05:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor, hoort de pijn in mijn borsten niet tóe te nemen? Dit vind ik goed te doen, voel het alleen als mijn beha uitgaat. Ik wilde minimaal een 2.0 op de schaal van risu..
Aha, dus iig niet zomaar een opmerking. Gelukkig is 34 weken al best wel een aardige termijn voor een tweeling.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Als een tweeling samen in 1 vruchtzak zit, is de kans op complicaties best wel groot. Moeders moeten dan vaak wekelijks voor controle naar het ziekenhuis. Naar mate de kinderen groter worden,neemt die kans toe. En de complicaties zijn dan ook dusdanig ernstig dat ze geen risico's willen nemen. Het is echt een medische afweging.
Oh jakkes, maar dat hoeft niets geks te zijn. Het kan oud bloed zijn of van bijvoorbeeld een klein scheurtje wat is ontstaan tijdens een vrijpartij. Een beetje in de gaten houden maar. Ik hoop dat je niet meer vinden zalquote:Op zondag 15 februari 2015 13:48 schreef JantinaGr het volgende:
Hmmm.. zojuist bij afvegen bloedverlies.Ik weet dat het niet altijd iets hoeft te betekenen, maar ben er niet gerust op. Hopelijk niet toch te vroeg getest en nu geen plakker.
Wat een leuk kamertje en fijn dat jullie zo een fijne deal hiervoor hebben kunnen regelen bij die kennis.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou, even echo dan maar. gisteren 'mijn kleinkind' aan mijn schoonouders gegeven. Die hadden het direct door, mijn schoonvader scheen vorige maand al gezegd te hebben dat hij een zwangerschap vermoedde, al was er toen nog niets aan de hand. Ze zijn super blij, ik heb wel gezegd dat het nog pril is en er nog van alles mis kan gaan, maar we hopen gewoon op het beste. Was superleuk en lief
[ afbeelding ] Dit zal ons babykamertje wordenHet bed en de commode zijn showmodellen, voor de totale kamer wordt een mooie prijs gemaakt. Wij zijn belachelijk vroeg maar zitten nergens aan vast. De totale bovenverdieping moet nog gestript en opnieuw gedaan worden dus hier ook stress hoor
Vandaag van mijn ouders mijn negen maanden van Pauline Oud, en 'voor het eerst zwanger' gekregen. Die twee hadden we al in huis.. Ik krijg nu negen maanden oei ik groei.
Ik voel mij totaal niet zwanger. Mijn borsten zijn voller en ik ben niet ongesteld, daar blijft het bij. Al ben ik wel emotioneler, en moest mijn man gisteren om 11 uur savonds langs de mac rijden omdat ik trek had in kip nuggets. Maar verder voel ik mij alsof ik mij vergis in mijn cyclus, en net ongesteld ben geworden en dat even ben vergeten. We gaan het meemaken
quote:Op maandag 16 februari 2015 02:30 schreef Sara82 het volgende:
Wow zeg, ik heb nog een beetje moeite om alles hier te volgen. Zoveel verhalen, Belangrijke Dingen, mooie foto's..... Lees het allemaal hoor, maar soms een beetje lastig om op alles te reageren, terwijl ik het allemaal schitterend vind!![]()
Wat een lief kamertje Cassandra!
En minigarnaal van Jantina: Blijf zitten! (bah, wat lijkt me dat spannend, blij dat het mee lijkt te vallen!)
Hier een nuchtere carnaval, waar ik liters bier op de grond heb laten "verdwijnen", en sleep met een loeizware handtas vol met blikken amstel 0.0%, waarmee ik vervolgens mijn van echt bier ontdane glas vul op het toilet. Voel me net zo'n stiekeme junk
Zelf dacht ik dat 3.0 op de schaal van Risu een beetje de norm wasquote:Op maandag 16 februari 2015 05:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor, hoort de pijn in mijn borsten niet tóe te nemen? Dit vind ik goed te doen, voel het alleen als mijn beha uitgaat. Ik wilde minimaal een 2.0 op de schaal van risu..
Het is een mono di gemel. Dus wel allebei een binnenste vlies, maar delen de buitenste vlies en de placenta. De gynaecoloog heeft t steeds over 37 weken gehad en wel gezegd dat 50% dat niet haalt.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:51 schreef Kyara het volgende:
[..]
Monochoriaal neem ik aan? Musique heeft ook een mono tweeling (weet niet meer of het momo of modi was). Hier wel ervaring met kinderen geboren rond die termijn, maar dan vanuit een dichoriale zwangerschap. PM box staat open hoor
(en bepaalde fb groepen kun je inderdaad beter vermijden)
38 weken al! Wow... Ik vind het grappig hoe 'mijn' weken langzaam lijken te gaan op dit moment, maar die van jou (en anderen in dit topic) heel snel!quote:Op maandag 16 februari 2015 11:16 schreef Risu het volgende:
Oh ja, 38 weken meld enzo![]()
Even boodschappen doen en dan lekker niks meer.
Ik vind de triptrap voor kindjes onder een jaar ook helemaal geen fijne stoel, hij biedt weinig steun aan de zijkanten. Mijn zoon kon er pas vanaf een maand of negen een beetje fatsoenlijk in zitten terwijl hij toen al drie maanden prima zat in onze chicco kinderstoel.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind die Stokke kinderstoelen ook erg mooi (itt de kinderwagens) maar erg prijzig. Ben een beetje op marktplaats aan het kijken, maar daar gaan ze ook nog voor grof geld weg.
Leuk, leuk zulke reacties!quote:Op maandag 16 februari 2015 13:03 schreef Starbuck_ het volgende:
Wij hebben het dit weekend aan mijn moeder en zus verteld en aan manliefs moeder en zus. Was erg leuk! Bij mijn familie vrij hysterische reacties: ECHT WAAR?!? OOOOH WAT LEUEUEUEUKKK!![]()
![]()
*gil * *huil*
Mijn moeder ging later boodschappen doen en kwam gelijk terug met een knuffel en een mama-tijdschrift, erg lief
Zus en moeder van man zijn wat nuchterder en rustiger dus die reageerden gewoon met: Ooh wat leuk!![]()
Dan volgende week nog de vader van mijn man en wat vrienden en dan zet ik denk ik een berichtje op Facebook ofzo voor alle andere mensen.
Geen bloed meer! Gelukkig!quote:Op maandag 16 februari 2015 13:08 schreef JantinaGr het volgende:
Ik lees alle posts, maar ik kan nog niet echt meepraten met veel onderwerpen, het zegt me nog niets. Gaat nog wel komen. Dus sorry, dat ik soms niet echt reageer op de onderwerpen.
Hier tot nu toe geen bloed meer.![]()
Heb zojuist alvast 2 positieve testjes geplastificeerd. Ik meen mij te herinneren dat die dipsticks op en gegeven moment vergaan / verkleuren en dat meer dames dit deden.
Straks een clearblue halen. Gewoon voor leuk.
[..]
Leuk, leuk zulke reacties!
Lief van je mams.
Dat zijn de leukste reacties!!quote:Op maandag 16 februari 2015 13:03 schreef Starbuck_ het volgende:
Wij hebben het dit weekend aan mijn moeder en zus verteld en aan manliefs moeder en zus. Was erg leuk! Bij mijn familie vrij hysterische reacties: ECHT WAAR?!? OOOOH WAT LEUEUEUEUKKK!![]()
![]()
*gil * *huil*
Mijn moeder ging later boodschappen doen en kwam gelijk terug met een knuffel en een mama-tijdschrift, erg lief
Zus en moeder van man zijn wat nuchterder en rustiger dus die reageerden gewoon met: Ooh wat leuk!![]()
Dan volgende week nog de vader van mijn man en wat vrienden en dan zet ik denk ik een berichtje op Facebook ofzo voor alle andere mensen.
Ik zou nog even bij de Kruidvat kijken. Daar vond ik er afgelopen vrijdag eentje voor ¤1,25. Tussen alle opruimingsspul.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2015 14:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik zou nog even bij de Kruidvat kijken. Daar vond ik er afgelopen vrijdag eentje voor ¤1,25. Tussen alle opruimingsspul.
Autostoel-hoes was ook maar ¤1,25 daar. Geen idee of we die gaan gebruiken, maar toch maar meegenomen...quote:Op maandag 16 februari 2015 14:17 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]![]()
![]()
Da's voor niks!! Ik heb mijn voedingskussen daar ook vandaan voor een koopje van 14,95
Schaal van risu komt beetje door mij. Ik had toen ik nog in wohts zat 2 keer erg gevoelige borsten en bleek beide keren zwanger. Ik duide de pijn toen aan met een schaal. Zo van 1.0 is normaal en 2.0 is al gevoeliger, 5.0 is dan omg blijf er vanaf. Eigenlijk kan iedereen daar zijn eigen ingeving in geven want het is nergens op gebaseerd behalve dan je eigen beleving en vergelijking met 'mislukte' pogingen.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:03 schreef Starbuck_ het volgende:
Bij mij zijn de pijnlijke borsten ook alweer over (gelukkig). Ik heb me niet echt druk gemaakt om (het gebrek aan) kwaaltjes. Maar ik vraag me wel af wat de schaal van Risu is
Ik ben zo slecht in bijlezen en op iedereen reagerenMaar ik heb wel prachtige foto's van bevallingen langs zien komen! Een geboortefotograaf zit niet echt in het budget hier, maar zowel de compact als de spiegelreflex gaan mee en manlief moet maar veel plaatjes schieten. De lelijke foto's kan ik dan wel verwijderen achteraf.
Sara, haha, met de tas vol bierHeeft niemand het doorgehad?
Spannend Shopaholic, gelukkig houden ze jullie goed in de gaten.
![]()
*gil * *huil*
Die van mij van 2 augustus ziet er ook nog prima uit. Heb ik gister in m'n 9 maanden dagboek geplakt met plakband er overheen. Leek me wel leuk voor 'later' (wanneer dat dan ook is).quote:Op maandag 16 februari 2015 14:22 schreef Risu het volgende:
Ik heb de test (van 25 juni vorig jaar omg wat lang geleden) ook bewaard, maar er niks mee gedaan. De roze streepjes zijn nu paars, maar nog goed te zien. Is een kruidvattest trouwens.
Ja, van een blaasontstekingquote:Op maandag 16 februari 2015 14:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik moet nu al vijf keer plassen in een half uur. Is dat een symptoom?![]()
Als het voor jullie goed voelt is het goed toch?quote:Op maandag 16 februari 2015 14:09 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Dat zijn de leukste reacties!!![]()
![]()
Hier reageerden de omgeving ook enkel positief, op een enkele "zo dat is snel!" ( mijn vriend ik waren 9 maanden samen toen ik zwanger raakte) maar ach misschien is t ook wel snel. Het voelt in elk geval ok
.
Vraagje: hoeveel hoezen voor een voedingskussen zal ik aanschaffen? Moet je zoiets echt dagelijks verschonen? Of kun je met 1 hoes ook wel uit de voeten?
Ik geloof het wel jaquote:Op maandag 16 februari 2015 14:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Starbuck, wat een ontzettend leuke reactie zegZe waren blij dus
Ik dacht al dat de Risu-schaal iets met jou te maken zou hebbenquote:Op maandag 16 februari 2015 14:20 schreef Risu het volgende:
[..]
Schaal van risu komt beetje door mij. Ik had toen ik nog in wohts zat 2 keer erg gevoelige borsten en bleek beide keren zwanger. Ik duide de pijn toen aan met een schaal. Zo van 1.0 is normaal en 2.0 is al gevoeliger, 5.0 is dan omg blijf er vanaf. Eigenlijk kan iedereen daar zijn eigen ingeving in geven want het is nergens op gebaseerd behalve dan je eigen beleving en vergelijking met 'mislukte' pogingen.
Wat een leuke reacties kreeg je. Ik merkte toen dat mijn broertje toen ik het voor het eerst melde wat rustig reageerde, maar zij bleken zelf ook bezig. (Niet zo lang als wij toen, maar toch) later stuurde hij nog een sms dat hij echt superblij was. Uiteindelijk heeft hij alsnog eerder een kind, maar goed das bijzaak. Ik vond het super om te vertellen. Ouders zijn zo leuk dan he.
Flink wat frisse lucht en zonneschijn meepakken, als het weer meezit?quote:Op maandag 16 februari 2015 16:11 schreef Limone het volgende:
Mijn tieten zijn vorige zwangerschap maar een kwart cup gegroeid en nu merk ik ook niets van groei in die regio.
Wat een fijne reacties starbuck!
Ik ben zo lusteloos en somber. Ben niet vooruit te branden.Aan de ene kant positief: want dit had ik ook bij de zwangerschap van M., maar aan de andere kant weet ik echt niet wat ik met mijzelf aanmoet. Ik weet dat het over een paar weken al weer voorbij is en dat paar weken niet zo lang duurt, maar als iemand een tip heeft?
Vervelend he, ik heb er ook last vanquote:Op maandag 16 februari 2015 16:11 schreef Limone het volgende:
Ik ben zo lusteloos en somber. Ben niet vooruit te branden. Aan de ene kant positief: want dit had ik ook bij de zwangerschap van M., maar aan de andere kant weet ik echt niet wat ik met mijzelf aanmoet. Ik weet dat het over een paar weken al weer voorbij is en dat paar weken niet zo lang duurt, maar als iemand een tip heeft?
Blegh, ik ken het. Ik heb me tot 18 weken een natte krant gevoeld. Ik heb me er aan overgegeven. Van hele dagen slapen knap je weliswaar niet op, maar wakker blijven was hier echt geen optie.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:11 schreef Limone het volgende:
Mijn tieten zijn vorige zwangerschap maar een kwart cup gegroeid en nu merk ik ook niets van groei in die regio.
Wat een fijne reacties starbuck!
Ik ben zo lusteloos en somber. Ben niet vooruit te branden.Aan de ene kant positief: want dit had ik ook bij de zwangerschap van M., maar aan de andere kant weet ik echt niet wat ik met mijzelf aanmoet. Ik weet dat het over een paar weken al weer voorbij is en dat paar weken niet zo lang duurt, maar als iemand een tip heeft?
Dat is wel erg vaak hoor!!quote:Op maandag 16 februari 2015 14:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik moet nu al vijf keer plassen in een half uur. Is dat een symptoom?![]()
Ik lach er om maar vind het bloed irritant..
Wow Cup Hquote:Op maandag 16 februari 2015 15:01 schreef _happy_ het volgende:
Gevoelige borsten geen last van gehad.
Ben wel van een 80F (wat ik wel genoeg vond) naar een 85H gegaan.
Ik wilde wel, maar ik weet niet of ik dat ga trekken... Zoveel zwangere vrouwen (en waarschijnlijk peuters) in één ruimte, daar kan ik niet zo goed tegen (nja, uberhaupt zoveel mensen in één ruimte, het heeft niets met de zwangere vrouwen te maken). Zal wel met m'n zwangerschap te maken hebbenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ga vanavond uitgebreid posten. Maar zijn er dames die de vijfentwintigste naar de negen maanden beurs gaan?
wat een eikelquote:Op maandag 16 februari 2015 18:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kreeg net bericht van het UWV dat mijn werkgever nooit zwangerschapsverlof/uitkering/dinges voor me heeft aangevraagdGeen idee hoe en wat nu, maar m'n verlof gaat al over 1,5 week in
. Weet iemand wat er nu gebeuren gaat?
Mja, grote stichting in de zorg (6500 medewerkers), erg goed bekend met zwangerschappen, want er werken veel vrouwen. Zal wel ergens zijn blijven liggenquote:
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n aardige postquote:Op maandag 16 februari 2015 17:31 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Wow Cup HIs dat zoiets?
[ afbeelding ]![]()
Oh sorryquote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n aardige post
Cup H klinkt groot, maar valt qua beeld wel mee (qua gewicht en ongemak waarschijnlijk niet, ik heb t gelukkig niet gehaald tijdens mijn vorige zwangerschap). Ik zit nu op 80E, en met kleding aan is dat echt gewoon een normaal postuur. Dit plaatje is niet natuurlijk, en past denk ik niet meer in het alfabet, ZZ kwadraat denk ik...
H(a)h(a)!quote:Op maandag 16 februari 2015 18:52 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Oh sorrywas maar als grapje bedoeld
wellicht kun je deze vraag (ook) in WGR posten, daar zitten de kenners op dat gebied volgens mijquote:Op maandag 16 februari 2015 18:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kreeg net bericht van het UWV dat mijn werkgever nooit zwangerschapsverlof/uitkering/dinges voor me heeft aangevraagdGeen idee hoe en wat nu, maar m'n verlof gaat al over 1,5 week in
. Weet iemand wat er nu gebeuren gaat?
Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappigquote:Op maandag 16 februari 2015 18:52 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Oh sorrywas maar als grapje bedoeld
Dit idd....quote:Op maandag 16 februari 2015 18:53 schreef mousemicky het volgende:
De negenmaandenbeurs ga ik trouwens niet heen al gaf je me geld toe. Ik hou niet van drukte en massale, benauwende gebeurtenissen, en dat in combinatie met duizenden hormonale zwangere vrouwen kan alleen maar het slechtste in me naar boven halen denk ik....
mijn werkgever, die ene uit Ehv van de lampen, deed dat ook pas op de eerste verlofdag. De meeste werkgevers betalen gewoon het salaris door en innen zelf jouw uitkering van het UWV. Ik denk in jouw geval ookquote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mja, grote stichting in de zorg (6500 medewerkers), erg goed bekend met zwangerschappen, want er werken veel vrouwen. Zal wel ergens zijn blijven liggenZe konden pasgeleden ook mijn zwangerschapsverklaring niet vinden
![]()
Morgen bellen... Ik vind het niet tof in ieder geval.
Eerst morgen bellen. Als het inderdaad het probleem is van mijn werkgever, dan doe ik verder nietsquote:Op maandag 16 februari 2015 18:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
wellicht kun je deze vraag (ook) in WGR posten, daar zitten de kenners op dat gebied volgens mij
Ik weet idd niet waar ik het over heb. Ik heb maar een A-cupje, en niet dat ze groeien nu tijdens de zwangerschapquote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappig... Alleen al het vinden van een fatsoenlijke voedingsbeha is bijna onmogelijk. Laat staan dat ie dan ook nog mooi is en lekker zit... En dan hebben we het nog niet over kleding die trekt/ je een maat (of 2) groter moet kopen omdat anders de voorgevel er niet in past...
Ik vind zelf die aanbiedingen bij prenatal altijd zo verbazingwekkend, voedingstopjes zonder enige steun tot en met cup D, euh, daar pas ik normaal al niet in... Maar goed, er zijn natuurlijk ook legio vrouwen die blij zijn dat ze dat tijdens hun zwangerschap wel opeens halen.
Ik haal dat tijdens mn zwangerschap ook opeens niet en dat bevalt me prima.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel, maar als je zelf een grote cupmaat hebt vind je dat meestal een stuk minder grappigAlleen al het vinden van een fatsoenlijke voedingsbeha is bijna onmogelijk. Laat staan dat ie dan ook nog mooi is en lekker zit... En dan hebben we het nog niet over kleding die trekt/ je een maat (of 2) groter moet kopen omdat anders de voorgevel er niet in past...
Ik vind zelf die aanbiedingen bij prenatal altijd zo verbazingwekkend, voedingstopjes zonder enige steun tot en met cup D, euh, daar pas ik normaal al niet in... Maar goed, er zijn natuurlijk ook legio vrouwen die blij zijn dat ze dat tijdens hun zwangerschap wel opeens halen.
Nog maar? Met een c is niets mis toch? Ik heb normaal een b(eetje) en daar ben ik hartstikke tevreden mee. Ze doorstaan prima de potloodtest en passen prima bij mn lichaam. Dat vind ik veel belangrijker dan enkel het formaat.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Bah bah bah ik heb net alle inhoud van mijn maag in de wc pot gespuugd! Brr... Wel een opluchting trouwens.
Ik ging bij zoon van een 80D naar een 85D. En nu is daar nog maar een C cup van over... Mehhhh..(baalde ik best van)
Dus benieuwd of het nu nog wat meer wordt.
@ mevrouwcactus
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar ik kan me heel goed indenken dat je er nu niet helemaal gerust op bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |