Ik denk dat probleemjongeren op geen enkele manier een verantwoordelijkheid van het leger zouden moeten zijn.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Van Klaveren vraagt zich beter af waarom de dienstplicht aanvankelijk is afgeschaft in bijna alle 'westerse' landen.
Los hiervan zou ik een dienstrecht wel een goed idee vinden waarbij voorop staat dat je kerels kweest. Mannen die fysiek en mentaal sterk zijn. Het fysieke en disciplinaire element van de millitaire scholing dus. Voor bepaalde probleemjongeren zou je het kunnen verplichten, voor andere jongeren zou je er een optie van kunnen maken.
Ik zou ze geen wapen toevertrouwen. Maar diensplicht als in de vorm van schoonmaken en dergelijke.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat probleemjongeren op geen enkele manier een verantwoordelijkheid van het leger zouden moeten zijn.
Je kan toch gewoon een jaar het gewone leger in als je het zo mist?quote:Op zondag 8 februari 2015 12:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds jammer dat ik niet in diens heb gezeten.
Die probleemjongeren zouden niet met vuurwapens oefenen en geen gevechtstechnieken leren bij mijn voorstel, dat privillege moeten ze verdienen.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:51 schreef sp3c het volgende:
probleemjongeren moet je buiten de krijgsmacht houden
wellicht ga ik nog bij de natres.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon een jaar het gewone leger in als je het zo mist?
Misschien niet maar het leger is wel het ideale orgaan om nog iets van die jongens te maken aangezien het leger het enige orgaan is wat in staat is om die jongens discipline bij te brengen.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat probleemjongeren op geen enkele manier een verantwoordelijkheid van het leger zouden moeten zijn.
Dit. Eens met het idee, niet met de argumenten.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En ja, dat er nu wat gezeik is in Oekraïne en met Isis is natuurlijk geen argument om de dienstplicht in te voeren.
Voel jij net als ik meer voor een dienstrecht dan voor een dienstplicht?quote:Op zondag 8 februari 2015 13:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit. Eens met het idee, niet met de argumenten.
Dat ligt er een beetje aan hoe je dat insteekt. Het dienstrecht heb je nu in feite ook al. Het staat je vrij om het leger in te gaan om of op een andere manier sociale activiteiten (belangeloos) uit te voeren.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voel jij net als ik meer voor een dienstrecht dan voor een dienstplicht?
Echt waarom moeten we bang zijn voor de russen?quote:Op zondag 8 februari 2015 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En ja, dat er nu wat gezeik is in Oekraïne en met Isis is natuurlijk geen argument om de dienstplicht in te voeren.
Is het mogelijk om slechts 1 jaar het leger in te gaan, niet uitgezonden te worden maar wel een beetje een kerel te worden?quote:Op zondag 8 februari 2015 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan hoe je dat insteekt. Het dienstrecht heb je nu in feite ook al. Het staat je vrij om het leger in te gaan om of op een andere manier sociale activiteiten (belangeloos) uit te voeren.
Je zou er na 'n jaar mee kunnen stoppen volgens mij. Dat is niet helemaal wat jij bedoelt. Ik denk ook dat er weinig gebruik gemaakt zou worden van zo'n mogelijkheid. Of het moet zijn dat het onderdeel is van dingen waar je uit moet kiezen o.i.d.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het mogelijk om slechts 1 jaar het leger in te gaan, niet uitgezonden te worden maar wel een beetje een kerel te worden?
wat heeft de krijgsmacht er dan nog aan?quote:Op zondag 8 februari 2015 13:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die probleemjongeren zouden niet met vuurwapens oefenen en geen gevechtstechnieken leren bij mijn voorstel, dat privillege moeten ze verdienen.
Wel hun kamer netjes houden, 's ochtends om 6 uur opstaan en 10 km joggen.
Gescheiden groepen: de mensen die van hun dienstrecht gebruik maken die de leukere maar even goed nuttige variant krijgen en de probleemjongeren die de meer sobere variant krijgen.
Is dat belangrijk? Als de maatschappij er maar wat aan heeft. Het leger is er voor de maatschappij, niet andersom. In Nederland althans.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat heeft de krijgsmacht er dan nog aan?
of je ziet het als een gratis cursus hoe met wapens om te gaan. Scheelt de IS weer trainingstijd.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:57 schreef Woestijnvos het volgende:
Prima idee al die bontkraagjes discipline bijbrengen.
Schot in de roos.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:
Stelletje jokers om als reden Isis en Rusland te gebruiken om de dienstplicht weer in te voeren.
Ik heb mijn dienstplicht helaas moeten vervullen en kwam er niet onderuit. Nutteloze tijd die je zeker geen kerel maakt. Eerder alcoholist als je niet oppast. Zeker na de vier maanden opleiding was het een drama. Verveling en nog eens verveling. Poetsen en nog eens poetsen.
En veel ongein uithalen.
Alleen de leuke zaken zoals stappen, bijna dagelijks dronken en vele malen zwaar arrest zijn de zaken die je nooit zult vergeten. En ja 1 maal per jaar komen we als vrienden nog bij elkander. Maar dat komt omdat ik in Duitland(Hohne) gelegerd was als tankchauffeur op een Leopard 2 verbeterde versie in de jaren 80 Alfa eskadron 42 tankbat. En ja het rijden met dat spul en de techniek achter een tank is geweldig. Dat is het dan ook.
En kerel word je wel als je een gezin moet onderhouden. Daar heb je de militaire dienstplicht niet voor nodig.
Ja.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:
Stelletje jokers om als reden Isis en Rusland te gebruiken om de dienstplicht weer in te voeren.
Daarom zou ik kiezen voor een dienstrecht wat niet is gericht op de vorming tot soldaat maar wat enkel de positieve elementen er uit haalt.quote:Ik heb mijn dienstplicht helaas moeten vervullen en kwam er niet onderuit. Nutteloze tijd die je zeker geen kerel maakt.
Het zou alleen maar interessant zijn als men bij de technische dienst of genie troepen word gestationeerd. En men ongeschoolde figuren een opleiding kan aanbieden. Dan zou het nog iets kunnen zijn om zo jongeren die zonder nuttig diploma alsnog een kans aan te bieden. En dan mogelijk als KVVer dus 5 jaar minimaal.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Daarom zou ik kiezen voor een dienstrecht wat niet is gericht op de vorming tot soldaat maar wat enkel de positieve elementen er uit haalt.
Zelf zou ik het liever binnen het leger dan buiten het leger hebben gedaan maar dan minus het zuipen.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:03 schreef Re het volgende:
Beter een sociale dienstplicht buiten het leger om, wellicht
Hoe kom je erbij dat je mentaal sterk wordt door een paar maandjes dienstplicht?quote:Op zondag 8 februari 2015 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Van Klaveren vraagt zich beter af waarom de dienstplicht aanvankelijk is afgeschaft in bijna alle 'westerse' landen.
Los hiervan zou ik een dienstrecht wel een goed idee vinden waarbij voorop staat dat je kerels kweekt. Mannen die fysiek en mentaal sterk zijn. Het fysieke en disciplinaire element van de millitaire scholing dus. Voor bepaalde probleemjongeren zou je het kunnen verplichten, voor andere jongeren zou je er een optie van kunnen maken.
Ik had een klein jaar in gedachte, van begin septembeter t/m juli.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je mentaal sterk wordt door een paar maandjes dienstplicht?
Dan nog.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had een klein jaar in gedachte, van begin septembeter t/m juli.
Joh, dat is altijd zo. De huidige jonge generatie is altijd verrot en meer doortrapt dan de vorige.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tien jaar geleden nog wel, toen ik de dienstplichtige leeftijd had, en toen was de maatschappij ook al verrot, volgens velen.
Inderdaad. De jongeren zijn altijd slecht in de ogen van de oudere generatie. Mijn vader zei destijds ook tegen mij dat wij ons asociaal gedroegen. Bekijk de jaren 80 maar eens(punk). Die jongeren van toen gedroegen zich ook als tuig en de oudere generatie in die tijd zei dat de wereld zou vergaan en niets van ons terecht zou komen.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb nou niet het idee dat de oudere generaties op dat vlak nou zoveel verschillen van jongeren.
natuurlijk is dat belangrijkquote:Op zondag 8 februari 2015 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat belangrijk? Als de maatschappij er maar wat aan heeft. Het leger is er voor de maatschappij, niet andersom. In Nederland althans.
Natuurlijk moeten we niet alle problemen op hun schoot leggen maar hier zijn ze nu juist erg geschikt voor.
En dat Glenn Mills project in Wezep, ook zo'n succes...quote:Op zondag 8 februari 2015 15:03 schreef Cherna het volgende:
http://www.npogeschiedeni(...)ubberskampement.html
Wie herkent dit nogDie uitspraak koste Lubbers bijna zijn positie. Ook toen had men dus al problemen met jongeren. Kampementen
Je moest als ontspoorde jongere gesloopt worden.
Dat werkt niet. Door de soldaten van 'je eigen' leger op te lappen maak je 'je eigen' leger sterker waardoor het 'andere' leger meer schade oploopt. Het is echter sowieso niet de bedoeling dat dienstplichtigen worden uitgezonden.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:17 schreef raptorix het volgende:
pacifisten gewoon een functie geven in een medisch team.
Ik heb er idd leren zuipen.quote:Op zondag 8 februari 2015 11:08 schreef Syntos het volgende:
Half jaartje zuipen en met legermateriaal racen op kosten van de staat.Klinkt prima, ik ben voor.
Ons leger heeft het al moeilijk genoeg met het uitvoeren van zijn kerntaken. En die zijn het behartigen van onze belangen in internationale conflictsituaties.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien niet maar het leger is wel het ideale orgaan om nog iets van die jongens te maken aangezien het leger het enige orgaan is wat in staat is om die jongens discipline bij te brengen.
Ik pleit er niet voor dat ze daar met vuurwapens gaan schieten maar een beetje discipline en fysieke en mentale training lijkt me een prima idee voor deze jongens. Je kan een apart orgaan hiervoor invoeren wat bestaat uit (oud)soldaten/officieren die dit vrijwillig doen. Iets zegt me dat het geld effectiever besteed is dan dat nu gebeurt bij (jeugd)gevangenissen.
Dat dus. Echter is de hogere legerleiding er van overtuigd dat defensie prima randgroeptuig kan gaan opvoeden. En ja, dat plan is ondertussen al in een vergevorderd stadium helaas...quote:Op zondag 8 februari 2015 17:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ons leger heeft het al moeilijk genoeg met het uitvoeren van zijn kerntaken. En die zijn het behartigen van onze belangen in internationale conflictsituaties.
Het opvoeden van losers is voor hen gewoon kostbare verspilling van tijd, geld en mankracht.
Als je daar iets aan wil doen moet je het zorg en welzijns wereldje eens tegen het licht houden. Het is namelijk hun taak om dit te doen en niet die van het leger.
Telegraafquote:Jonge criminelen in Landmacht
Jonge criminelen krijgen misschien een plek binnen de Koninklijke Landmacht. Die hoopt dat ze zo op het rechte pad kunnen worden gebracht.
Generaal Mart de Kruif presenteert het plan zaterdag in het Reformatorisch Dagblad. De top van de krijgsmacht zou het idee steunen. Daarom praat De Kruif binnenkort met minister Jeanine Hennis (Defensie) over het plan.
,,Sommige jongeren moeten een tweede kans krijgen'', zegt De Kruif. ,,Het is niet de bedoeling om de groep als geheel op te nemen, maar verspreid over verschillende landmachtonderdelen. Misschien met een vent ernaast.''
Een plek bij de landmacht is beter voor jongeren dan bureau Halt, zegt Peer van der Helm, onderzoeker jeugdcriminaliteit van de Hogeschool Leiden. Van der Helm denkt dat het leger ongeveer 2000 criminele jongeren per jaar kan helpen.
Dat maakt het zelfs nog belachelijker dat frankrijk met hun relatief mega budjet eventjes opgerold werd.quote:Op zondag 8 februari 2015 12:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het belachelijk maken van soldaten op de fiets is misplaatst. De Japanners hebben de Britten meerdere keren verslagen, omdat ze hun soldaten een fiets gaven. Ook was het Duitse leger de hele oorlog afhankelijk van paarden, omdat ze helemaal niet zo gemechaniseerd en modern waren als de meeste mensen denken.
Het zijn in elk geval mensen die aan hebben getoond geweld te willen gebruiken...quote:Op zondag 8 februari 2015 17:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus. Echter is de hogere legerleiding er van overtuigd dat defensie prima randgroeptuig kan gaan opvoeden. En ja, dat plan is ondertussen al in een vergevorderd stadium helaas...
Bericht uit december 2013:
[..]
Telegraaf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |