abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:43:51 #1
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_49954281
quote:
Cohen pleit voor herinvoering dienstplicht

AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen van Amsterdam pleit voor herinvoering van de dienstplicht. Ook wil hij kunnen ingrijpen bij gezinnen met kinderen die in de problemen zitten. Hij zegt dat donderdag in een interview met De Telegraaf.
ANP

"Als je ziet hoe lang al die zorgtrajecten duren, en hoe binnen sommige gezinnen kinderen stuk voor stuk de verkeerde kant opgaan dan denk ik 'dat is niet goed'. Politie, justitie, de zorginstellingen, allemaal zijn ze ermee bezig, iedereen doet z'n best, maar het moet sneller. Er moet één iemand komen die de bevoegdheid krijgt om uiteindelijk te zeggen 'en zo gaan we het doen'. De burgemeester moet die beslissing kunnen nemen", aldus Cohen.

Internaat

De burgemeester, die met minister André Rouvoet (Jeugd en Gezin) over zijn voorstel wil praten, wil onder meer in staat zijn kinderen uit huis te plaatsen en naar een internaat te sturen.

"Er is een groep in Amsterdam waar het niet goed mee gaat en daar moet echt iets mee gebeuren. Instanties als jeugdzorg en de kinderbescherming kijken naar het belang van het individu en niet naar de overlast die ze veroorzaken."

Cohen denkt dat de dienstplicht voor veel jongeren goed zou zijn. Mensen met twee nationaliteiten kunnen wat hem betreft kiezen om de dienstplicht in Nederland of in het land van herkomst te vervullen. Bron
Herinvoering van de dienstplicht is een prima optie. Alleen waarom nou weer iemand laten kiezen of hij de dienstplicht in Nederland of een ander land mag doen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:46:37 #2
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_49954327
Helemaal mee eens
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:49:09 #3
132502 MasthaX
~ Designing without limits ~
pi_49954388
Ja hij kan makkelijk zeggen ja, hij hoeft het nu niet meer.
pi_49954432
Ja, leer ze hoe ze met een wapen moeten omgaan.
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:52:27 #5
35476 FormerlyKnownAs
pi_49954460
Het hoeft niet speciaal MILITAIRE dienstplicht te zijn.
Laat ze lekker 18 maanden in een ziekenhuis ofzo werken (of een Rijks Archief zoals ik heb gedaan).
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:53:22 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_49954476
Gaat meer om zelfrespect en discipline.. Bijna iedereen die ooit dienstplichtig is geweest, zegt het later nuttig te hebben gevonden voor zijn ontwikkeling.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:55:04 #7
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_49954506
Het dienstplicht idee is goed, mits alleen NL dienstplicht. Maar dat een burgemeester de bevoegdheid moet krijgen zomaar jongeren te kunnen interneren gaat wel wat ver moet ik zeggen. Dat moet dan wel goed controleerbaar worden en zorgvuldige criteria voor opgesteld worden
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:56:18 #8
35476 FormerlyKnownAs
pi_49954532
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 08:53 schreef Perrin het volgende:
Gaat meer om zelfrespect en discipline.. Bijna iedereen die ooit dienstplichtig is geweest, zegt het later nuttig te hebben gevonden voor zijn ontwikkeling.
Precies! Ik ook!
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:02:45 #9
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49954632
Als ik maar niet meer hoef.
[KNE]-Mod
pi_49954643
Belachelijk plan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_49954659
quote:
Ja, je merkt op FOK! zo welke azijnpisser wel en welke niet in dienstplicht is geweest. Hou toch op, al die stoere verhalen over zelfontwikkeling en discipline, zeker de laatste generaties hebben gewoon een paar maanden liggen blowen op een heuveltje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49954668
militaire dienstplicht is zo 20e eeuw
Maar ik ben geen voorstander van een nederlands leger (zonde van het geld) dus dit ik er niks in zie is een logisch gevold daar van.
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:05:48 #13
35476 FormerlyKnownAs
pi_49954695
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, je merkt op FOK! zo welke azijnpisser wel en welke niet in dienstplicht is geweest. Hou toch op, al die stoere verhalen over zelfontwikkeling en discipline, zeker de laatste generaties hebben gewoon een paar maanden liggen blowen op een heuveltje.
Dat is absoluut niet waar. Ik heb me 18 maanden uit de naad gewerkt bij mijn vervangende dienstplicht.
pi_49954726
Ik zie niet in waarom ik in dienst zou moeten omdat er zoveel jongeren in Amsterdam ontsporen. Laat Cohen eerst het beestje eens bij de naam noemen en dan vervolgens maatregelen voorstellen die precies dat probleem aanpakken en niet de mensen die op dat vlak geen enkel probleem hebben.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_49954740
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:05 schreef FormerlyKnownAs het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet waar. Ik heb me 18 maanden uit de naad gewerkt bij mijn vervangende dienstplicht.
Het keyword hier is 'vervangende' geloof ik.

Anyway, dat er sneller ingegrepen moet kunnen worden en ook krachtiger, helemaal mee eens. Maar om daar het bureacratisch monster dat dienstplicht heet weer voor in "ere" te herstellen, waanzinnig. Slecht en geldverslindend plan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:35:35 #16
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49955479
Dom plan.

Waarom algehele dienstplicht om de problemen van een specifieke groep op te lossen?
Het kost een vermogen om zoiets te organiseren en te faciliteren, terwijl Defensie juist op dit moment genoodzaakt is te bezuinigen.
De samenwerking van jeugdinstanties moet beter op elkaar worden afgestemd en allerlei subsidieclubjes zouden onder de loep gelegd mogen worden ten behoeve van werkelijk repressief beleid als het om draaideurcriminelen gaat.
Ouders moeten aansprakelijk worden gesteld als het om het gedrag van hun kinderen gaat. Ik denk dat de overdreven aandacht aan de kuisheid bij moslimmeisjes ten koste gaat van de opvoeding van moslimjongens. In elk geval is het evident dat er een groot verschil zit in de opvoeding door allochtone moeders en hetgeen de samenleving van de jongeren vraagt.
Een gesloten opleidingsinstituut of internaat om opvoedkundig bij te sturen lijkt me een meer doelgerichte aanpak.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49955549
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

'Je snor drukken', noemde men dat. . Een bezigheid die tot kunst was verheven. En dan als sluitstuk van iedere dag in het KMT tot diep in de nacht metertjes bier bestellen.
I´m back.
pi_49956217
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:04 schreef Godlike02 het volgende:
militaire dienstplicht is zo 20e eeuw
Maar ik ben geen voorstander van een nederlands leger (zonde van het geld) dus dit ik er niks in zie is een logisch gevold daar van.

Zonde van het geld? Je bent niet goed. Je bent zeker ook pacifist? Een leger is altijd nodig. Niet om uit te zenden maar om het land te verdedigen ---- (of om rampen te bestrijden, te voorkomen, en dijken op te hogen.) ----- zeker tegen die tering Russen. Ik weet niet waarom, maar ik vertrouw ze nog altijd niet.
Welke debiel komt er na die Poetin? Hoe loopt het daar de komende 15 jaar? Rusland moet je nooit vertrouwen!
Ik ben er ook helemaal voor dat veel soldaten hun eigen woongebied en regio verdedigen. Iedereen weet er namelijk goed de weg te vinden in zijn eigen buurt. Zo is er ook meer motivatie om ervoor te vechten tot de laatste zucht wetende dat je je eigen vrouw en kinderen verdedigd. Laat dan de vijand dan maar komen bij wijze van spreken.

"Russen? Had hij het nou over Russen?"

Ja hij had het over Russen.

Honderden Nederlandse en Duitse tanks die aan de Oostduitse grens stonden om ons tegen de Russen te verdedigen zijn als ik het goed heb ergens halverwege de jaren 90 verkocht aan een Zuid Amerikaans land omdat ze niet meer nodig waren. Yeah right! Nu zijn wij eikels, afhankelijk van de U.S.A. hahahaha. Bush zal er wakker van liggen als Nederland wordt aangevallen.
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:04:41 #19
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_49956303
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Anyway, dat er sneller ingegrepen moet kunnen worden en ook krachtiger, helemaal mee eens. Maar om daar het bureacratisch monster dat dienstplicht heet weer voor in "ere" te herstellen, waanzinnig. Slecht en geldverslindend plan.

Overigens gaat dit bericht voornamelijk over gecentraliseerde beslissingsbevoegdheid bij de burgemeester, niet over herinvoering van de (sociale) dienstplicht.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_49956424
Flikker op Cohen. Ik heb helemaal geen zin om met een stel VMBO-josties en disfunctionele allochtonen in legeruitrusting door de bossen te banjeren.
pi_49957087
Hoewel ik zelf geen problemen zou hebben met een militaire dienstplicht, ben ik toch tegen. De overheid heeft niet het recht je voor haar karretje te spannen, het is in feite slavernij.
pi_49957326
quote:
Oh zeker maar als ervaringsdeskundige kan ik melden dat ik genoeg geleerd heb in die periode maar dicipline hoorde daar niet bij.
pi_49957563
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

'Je snor drukken', noemde men dat. . Een bezigheid die tot kunst was verheven. En dan als sluitstuk van iedere dag in het KMT tot diep in de nacht metertjes bier bestellen.
En dan sochtend om 8.00 uur tijdens het appel je nog verder aankelden, en boven in het magazijn bijslapen omdat je tot 5.00 uur s'nachts aan het klaverjassen was. Damn dat waren wel goedkope zuip tijden, in bergen op zoom in de kazerne in '95 was een biertje voor 80 cent te krijgen. Mijn vaste standplaats nieuw millingen kostte het toch wel 1 gulden.

Maar voor de sociale ontwikkleing van vele personen zou het wel een verijking zijn om eens met een ander slag volk dan waar men normaal mee om gaat in concatct te komen, en te constateren dat de contrasterende groepen eingelijk niet zo dom/associaal/nerderig/kakkerig/gek zijn als men denkt
pi_49957771
Ja, het verbroedert idd wel die zuipfestijnen.
I´m back.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:07:27 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_49958197
Wat een stom waardeloos kutidee

Waarom zou ik als prima functionerende jongere ineens een deel van mijn leven moeten afstaan aan de overheid.

Pak die specifieke groep raddraaiers gewoon eens aan en laat de rest met rust
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:07:28 #26
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_49958200
Vanuit prive oogpunt: Slecht plan
Vanuit breder oogpunt: Goed plan, beetje regelmaat in de jongeren drukken kan geen kwaad. Ook voor vrouwen trouwens: Hups! Rennen met dat kadaver.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:08:48 #27
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49958250
Yo!

De eerste officiele voor-weker.

In de ook door NL te vormen (debat voor de vorm, referenda idem) EU komt er 1 leger-leiding.
Landen dienen aan een minimale eis te voldoen, ook X aantal soldaten, dat halen wij niet, dus een herinvoering van de dienstplicht....?

Zou me niets verbazen.
Enne, ook daar tot je 75e :-) dus ook de 27+ ontkomt niet
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:09:56 #28
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49958293
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:07 schreef PlarkPlark het volgende:
Vanuit prive oogpunt: Slecht plan
Vanuit breder oogpunt: Goed plan, beetje regelmaat in de jongeren drukken kan geen kwaad. Ook voor vrouwen trouwens: Hups! Rennen met dat kadaver.
En hop, nog een kostenpost er bij.
Loop je wat op in dienst? Schadevergoeding tegenwoordig.
Ben je gewelddadig aangelegd? Wij leren je bij !
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_49958510
Dienstplicht? Zoals Cohen het zegt klinkt het meer als een overheids-opvoedingskamp.

Slecht idee dus, de dienstplicht in het verleden wel heeft uitgewezen vooral een Tweede Fase in het kwadraat te zijn; een snelcursus 'hoe belazer ik mijn leraren/officieren'.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:22:00 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_49958713
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:16 schreef Tirion het volgende:
Dienstplicht? Zoals Cohen het zegt klinkt het meer als een overheids-opvoedingskamp.

Slecht idee dus, de dienstplicht in het verleden wel heeft uitgewezen vooral een Tweede Fase in het kwadraat te zijn; een snelcursus 'hoe belazer ik mijn leraren/officieren'.
Ach in het verleden was het nog nuttig toen er een koude oorlog was en dergelijke

Maar ik vraag me sterk af hoe relevant een leger met dienstplichtigen anno 2007 nog is. Ik ben gene militaire expert maar ik heb de indruk dat je tegenwoordig meer hebt aan een kleiner clubje professionals met sterke middelen. Volgens mij is zo'n leger dienstplichtingen dan vrij nutteloos geworden.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:41:14 #31
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49959338
Uitstekend plan, mits dienstplicht wordt opgevat in brede zin. Dus niet iedereen verplicht met een Dymaco over de veluwe laten rennen maar het gros inzetten in bijvoorbeeld verzorgingstehuizen etc. Op deze manier sla je twee vliegen in één klap: creatieve manier om personeelstekorten in de zorg enigzins op te vangen en zo kan men 'de jeugd' ook wat leren over sociale integratie etc.

Neemt niet weg dat dit alles dient te gebeuren onder militaire discipline..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_49959383
dienstplicht?

kun je meteen eens testen waar het hart ligt bij dat soort gasten......, ik gok dat als je hen de keuze laat, de enige reden waarom ze dan liever in het NLse leger willen dienen en niet het Marokkaanse, is dat het NL'se leger een makkie is (ws dan) en het Marokkaanse veel meer afzien.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49959419
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:41 schreef AgLarrr het volgende:
Uitstekend plan, mits dienstplicht wordt opgevat in brede zin. Dus niet iedereen verplicht met een Dymaco over de veluwe laten rennen maar het gros inzetten in bijvoorbeeld verzorgingstehuizen etc. Op deze manier sla je twee vliegen in één klap: creatieve manier om personeelstekorten in de zorg enigzins op te vangen en zo kan men 'de jeugd' ook wat leren over sociale integratie etc.

Neemt niet weg dat dit alles dient te gebeuren onder militaire discipline..
Onder militaire discipline bejaarden in bad doen? Enlighten me, hoe zie je dat voor je? .
I´m back.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:43:28 #34
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49959423
Overigens is door Lubbers de dienstplicht nooit afgeschaft, alleen de opkomstplicht....
En bij 'DE' dienstplicht denken d emeesten toch echt aan het leger, slechte journalistiek dus / bewoordingen van Cohen, als men het eigenlijk over de SP ideeen voor sociale-dienstplicht heeft.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:43:38 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49959431
Oja, wat betreft die keuze tussen welk land: dacht het niet. Nederland en niets anders.

pi_49959463
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:42 schreef milagro het volgende:
dienstplicht?

kun je meteen eens testen waar het hart ligt bij dat soort gasten......, ik gok dat als je hen de keuze laat, de enige reden waarom ze dan liever in het NLse leger willen dienen en niet het Marokkaanse, is dat het NL'se leger een makkie is (ws dan) en het Marokkaanse veel meer afzien.
Jij-bent-zeker-nooit-in-dienst-geweest-hè-mi-la-gro. .
I´m back.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:45:09 #37
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49959489
quote:
Onder militaire discipline bejaarden in bad doen? Enlighten me, hoe zie je dat voor je?
Hèhè. Ik bedoel natuurlijk die kiddo's. Je kunt een paar van die reljosti's in een verzorginstehuis neerzetten maar dat garandeert natuurlijk niets, die moet je -ongeacht hun taak- streng doch rechtvaardig aanpakken. Structuur, orde en regelmaat. Schnappie?

pi_49959504
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:43 schreef AgLarrr het volgende:
Oja, wat betreft die keuze tussen welk land: dacht het niet. Nederland en niets anders.
dan lachen ze zich gek, plus je ondermijnt het leger met zulke on betrouwbare nietsnutten.

nee, laat ze maar kiezen, en dan maar hopen dat ze voor het Marokkaanse leger kiezen, hup paspoort innemen, en dikke doei
pi_49959525
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Hèhè. Ik bedoel natuurlijk die kiddo's. Je kunt een paar van die reljosti's in een verzorginstehuis neerzetten maar dat garandeert natuurlijk niets, die moet je -ongeacht hun taak- streng doch rechtvaardig aanpakken. Structuur, orde en regelmaat. Schnappie?
En jij denkt dat je dat kunt integreren in een bejaardenoord?
I´m back.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:46:58 #40
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49959548
quote:
Cohen denkt dat de dienstplicht voor veel jongeren goed zou zijn. Mensen met twee nationaliteiten kunnen wat hem betreft kiezen om de dienstplicht in Nederland of in het land van herkomst te vervullen.
Met behoud van salaris / uikering uiteraard....?
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:47:06 #41
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49959554
quote:
dan lachen ze zich gek, plus je ondermijnt het leger met zulke on betrouwbare nietsnutten.

nee, laat ze maar kiezen, en dan maar hopen dat ze voor het Marokkaanse leger kiezen, hup paspoort innemen, en dikke doei
Wat nou lachen? Die vaderlandsch liefde zal er in geramd worden. En het gaat natuurlijk niet alleen over Marokkanen. Iedere boerenlul die een Nederlands paspport heeft dient zich te melden.

pi_49959577
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat nou lachen? Die vaderlandsch liefde zal er in geramd worden. En het gaat natuurlijk niet alleen over Marokkanen. Iedere boerenlul die een Nederlands paspport heeft dient zich te melden.
En gehakt op woensdag!
pi_49959618
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

En gehakt op woensdag!
Maar die gehakt is niet te vreten.
I´m back.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:49:42 #44
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49959651
quote:
En jij denkt dat je dat kunt integreren in een bejaardenoord?
Dat heeft toch niets te maken met integratie binnen een bejaardenoord? Het is maar net hoe je die gastjes voorbereidt op hun taak en vervolgens aanstuurt. Stel: je heist ze voor de vorm in een uniform en geeft hun opleiding op een legerbasis inclusief wat gymnastiek etc. Na een paar maanden maken ze zich -buiten hun taken op zo'n basis- een x aantal uren per dag nuttig in een verzorgingstehuis. Dat zou toch kunnen werken?

pi_49959772
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

jep en kutMarokkanen mogen dan kiezen

ik weet ook al wel dat het niet kan, maar die gasten zijn wmb verloren zaak, en ben je liever kwijt dan rijk, ze hebben op alle mogelijke manieren al laten merken een grafhekel te hebben aan dit land immers, en profiteren enkel van de gemakken.

vertrouwen zou ik ze iig niet, in dienst, of later evt uitgezonden naar gebieden waar hun broeders de vijand zijn...
vaderlandsliefde ram je er niet in bij gasten die dit land alleen als vaderland zien als het hen uitkomt, en dat van huis uit blijkbaar ook niet meekrijgen : dit is je land, hier ligt je toekomst, hier liggen je kansen, grijp ze dan ook.

ze schijten erop, ze spugen erop, en zijn wmb dus echt een verloren zaak.
zou het mogelijk zijn, stuur ik ze liever het Marokkaanse leger in.
laten ze daar de diensplicht maar invoeren voor ALLE staatsburgers, dus ook die elders wonen.
kijken hoe belangrijk die roots nu zijn, die identiteit.

loyaliteit zit niet in een papiertje, identiteit blijkbaar wel, nou, we zullen zien dan
pi_49959912
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:49 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets te maken met integratie binnen een bejaardenoord? Het is maar net hoe je die gastjes voorbereidt op hun taak en vervolgens aanstuurt. Stel: je heist ze voor de vorm in een uniform en geeft hun opleiding op een legerbasis inclusief wat gymnastiek etc. Na een paar maanden maken ze zich -buiten hun taken op zo'n basis- een x aantal uren per dag nuttig in een verzorgingstehuis. Dat zou toch kunnen werken?
Maar eh een verzorgingstehuis is toch geen legeronderdeel? In het leger voert de verruwing van de manier waarop mensen met elkaar omgaan de hoofdmoot, in een verzorgingstehuis worden geheel andere eigenschappen van een mens aangesproken. Je kan ze niet in de kazerne die algemene verruwing laten ondergaan, om vervolgens in het verzorgingstehuis van hen te verlangen dat zij op een geheel andere manier aan het werk moeten gaan. Dat zijn twee gescheiden werelden.
I´m back.
pi_49960104
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:53 schreef milagro het volgende:

[..]

jep en kutMarokkanen mogen dan kiezen

ik weet ook al wel dat het niet kan, maar die gasten zijn wmb verloren zaak, en ben je liever kwijt dan rijk, ze hebben op alle mogelijke manieren al laten merken een grafhekel te hebben aan dit land immers, en profiteren enkel van de gemakken.

vertrouwen zou ik ze iig niet, in dienst, of later evt uitgezonden naar gebieden waar hun broeders de vijand zijn...
vaderlandsliefde ram je er niet in bij gasten die dit land alleen als vaderland zien als het hen uitkomt, en dat van huis uit blijkbaar ook niet meekrijgen : dit is je land, hier ligt je toekomst, hier liggen je kansen, grijp ze dan ook.

ze schijten erop, ze spugen erop, en zijn wmb dus echt een verloren zaak.
zou het mogelijk zijn, stuur ik ze liever het Marokkaanse leger in.
laten ze daar de diensplicht maar invoeren voor ALLE staatsburgers, dus ook die elders wonen.
kijken hoe belangrijk die roots nu zijn, die identiteit.

loyaliteit zit niet in een papiertje, identiteit blijkbaar wel, nou, we zullen zien dan
Joh, je hebt een hoog gespannen beeld bij militaire dienstplicht. Ik denk dat die kutMarokkanen zoals jij ze noemt wat al te graag 18 maanden dienen bij ons leger. Dat zal echt iets voor hen zijn zelfs. . Lekker je snor drukken 18 maanden lang.
I´m back.
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:06:58 #48
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49960309
quote:
Maar eh een verzorgingstehuis is toch geen legeronderdeel? In het leger voert de verruwing van de manier waarop mensen met elkaar omgaan de hoofdmoot, in een verzorgingstehuis worden geheel andere eigenschappen van een mens aangesproken. Je kan ze niet in de kazerne die algemene verruwing laten ondergaan, om vervolgens in het verzorgingstehuis van hen te verlangen dat zij op een geheel andere manier aan het werk moeten gaan. Dat zijn twee gescheiden werelden.
Dat hoeft toch niet persé? Als je in zo'n opleiding de nadruk leg op het sociale, maar dit doet onder de deken van militaire discipline, dan is dat volgens mij prima te rijmen. Het gaat ook niet om een legeronderdeel dat bejaarden moet verzorgen, het gaat om een club verzorgers die semi-militair op hun taak worden voorbereid.

pi_49960439
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:06 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet persé? Als je in zo'n opleiding de nadruk leg op het sociale, maar dit doet onder de deken van militaire discipline, dan is dat volgens mij prima te rijmen. Het gaat ook niet om een legeronderdeel dat bejaarden moet verzorgen, het gaat om een club verzorgers die semi-militair op hun taak worden voorbereid.
Ja, maar snap je dan niet dat je bejaarden niet op semi-militaire manier kunt verzorgen?
I´m back.
pi_49960671
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:32 schreef Golradir het volgende:
Hoewel ik zelf geen problemen zou hebben met een militaire dienstplicht, ben ik toch tegen. De overheid heeft niet het recht je voor haar karretje te spannen, het is in feite slavernij.
Dan is de leerplicht ook slavernij. Ik ben wel voor een dienstplicht, maar dan moet het wel ten koste gaan van schooltijd, ik vind dat je op je 18e echt vrij moet zijn.
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:20:31 #51
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49960725
TJ is het een keer eens met Cohen. De wereld gaat kapot heb ik het idee!!
pi_49960805
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:20 schreef TJDoornbos het volgende:
TJ is het een keer eens met Cohen. De wereld gaat kapot heb ik het idee!!
Breaking news idd.
I´m back.
pi_49960982
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, je hebt een hoog gespannen beeld bij militaire dienstplicht. Ik denk dat die kutMarokkanen zoals jij ze noemt wat al te graag 18 maanden dienen bij ons leger. Dat zal echt iets voor hen zijn zelfs. . Lekker je snor drukken 18 maanden lang.
dat zeg ik toch ook
de enige reden waarom ze dan ineens "loyaliteit" tonen, zouden ze de keuze hebben uit 2 legers om te dienen, is omdat de dienstplicht hier geen ruk voorstelt.

daarom stuur je ze beter naar het leger vh land waar ze zo graag die band mee houden, waarmee ze zo koketteren "wij Marokkanen kennen tenminste loyaliteit, daarom springen we een in een vechtpartij betrokken onbekende broeder ook meteen bij, ongeacht het hoe en waarom"

helaas kun je dienstplicht echter niet selectief toepassen, en lijden dus de goeden wederom onder de kwaden.
pi_49961125
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:28 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook
de enige reden waarom ze dan ineens "loyaliteit" tonen, zouden ze de keuze hebben uit 2 legers om te dienen, is omdat de dienstplicht hier geen ruk voorstelt.

daarom stuur je ze beter naar het leger vh land waar ze zo graag die band mee houden, waarmee ze zo koketteren "wij Marokkanen kennen tenminste loyaliteit, daarom springen we een in een vechtpartij betrokken onbekende broeder ook meteen bij, ongeacht het hoe en waarom"

helaas kun je dienstplicht echter niet selectief toepassen, en lijden dus de goeden wederom onder de kwaden.
Wat jij voorstelt is dus eigenlijk alle jonge kutMarokkanen uitzetten. Hup naar het leger van je eigen ouwe moersland. Zo werkt dat niet, dat doet de politiek niet, hoe zeer jij ook van ze af wilt, milagro.
I´m back.
pi_49961242
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Oh zeker maar als ervaringsdeskundige kan ik melden dat ik genoeg geleerd heb in die periode maar dicipline hoorde daar niet bij.
Precies. Externe discipline die neerkomt op "ik gedraag me zolang ik betrapt kan worden", prima, maar interne discipline (de soort die ook bij je blijft na je dienstplicht) kan niet opgelegd worden. Waardeloos idee.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_49961411
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat jij voorstelt is dus eigenlijk alle jonge kutMarokkanen uitzetten. Hup naar het leger van je eigen ouwe moersland. Zo werkt dat niet, dat doet de politiek niet, hoe zeer jij ook van ze af wilt, milagro.
dat weet ik ook wel, Ryan3456

maar dat zou wel het beste zijn, deze gasten zijn onverbeterlijk.

je moet beginnen bij het begin, de kleuters dus al, de opvoeding en de begeleiding van hen door de ouders, die blijkbaar te vaak te wensen overlaat.

als niemand nog grip op ze heeft, al jaaaaaaaaaren niet, ouders niet, familie niet, welwillende vrienden niet, schooljuffen niet, leraren niet, jeugdzorg niet, politie niet, gevangenis niet, wat dan nog wel??

ik denk dus helemaal niets. verloren zaak.
het enige wat je kan hopen is dat de afkeer voor NL, die Bush en jodenvrienden, zo groot wordt dat ze zelf vertrekken met de tijd...

leuk plan, hoor, van Cohen, maar ongeveer zo'n 16 jaar te laat.
er is er echter een hele generatie waar je nog wel mee aan de slag kan, steek daar je tijd, geld en energie in, aan die kinderen, maar ook aan de ouders, die op zich ms of ws welwillend zijn, maar niet bij machte zijn hun kinderen de begeleiding te geven die ze nodig hebben, door gebrek aan taalkennis, opleiding, integratie.
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:43:53 #57
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49961488
quote:
Dus alle jonge misdadigers hop dat leger in!!
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:50:19 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49961697
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat heb je daar dan wel geleerd? Denk je dat die kwaliteiten van nut kunnen zijn bij de ontspoorde allochtonen (verplaats je even in Cohen, die is elke dag bezig met dat tuig uit de Diamantbuurt etc.)?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 12:51:44 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49961734
van welk budget wil Cohen dat betalen?

integratie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_49961758
Opzich is de dienstplicht nooit afgeschaft... Je wordt alleen niet meer opgeroepen.
Ik ben niet voor een militaire dienstplicht maar een sociale dienstplicht zie ik wel zitten.
Dus boodschappen doen voor bejaarden ofzo.
Xbox Live: koenpijl
pi_49961946
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:41 schreef milagro het volgende:

[..]

dat weet ik ook wel, Ryan3456
Mi-la-gro toch, een naamgrap. .
quote:
maar dat zou wel het beste zijn, deze gasten zijn onverbeterlijk.

je moet beginnen bij het begin, de kleuters dus al, de opvoeding en de begeleiding van hen door de ouders, die blijkbaar te vaak te wensen overlaat.

als niemand nog grip op ze heeft, al jaaaaaaaaaren niet, ouders niet, familie niet, welwillende vrienden niet, schooljuffen niet, leraren niet, jeugdzorg niet, politie niet, gevangenis niet, wat dan nog wel??

ik denk dus helemaal niets. verloren zaak.
het enige wat je kan hopen is dat de afkeer voor NL, die Bush en jodenvrienden, zo groot wordt dat ze zelf vertrekken met de tijd...

leuk plan, hoor, van Cohen, maar ongeveer zo'n 16 jaar te laat.
er is er echter een hele generatie waar je nog wel mee aan de slag kan, steek daar je tijd, geld en energie in, aan die kinderen, maar ook aan de ouders, die op zich ms of ws welwillend zijn, maar niet bij machte zijn hun kinderen de begeleiding te geven die ze nodig hebben, door gebrek aan taalkennis, opleiding, integratie.
Ja, wat ik Cohen aanreken is dus dat-tie blijkbaar met de wolven in het bos gaat mee huilen en dus met wereldvreemde plannetjes komt... Die knaap heeft duidelijk ook nooit in het leger gezeten.
I´m back.
pi_49961969
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:51 schreef sp3c het volgende:
van welk budget wil Cohen dat betalen?

integratie?
Accijns op alcohol. .
I´m back.
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 13:07:28 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49962204
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Accijns op alcohol. .
mods!@!@#$!
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:08:55 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49962256
quote:
Verdonk hekelt 'late' aanpak lastpakken door Cohen
(Novum) - De Amsterdamse burgemeester Job Cohen is vijf jaar te laat met zijn plan om probleemjongeren naar internaten te sturen. Dat zegt VVD-Kamerlid Rita Verdonk donderdag. De Amsterdamse burgervader zei meer bevoegdheden te willen om de jongeren eerder te kunnen aanpakken.
Volgens Cohen duurt het nu te lang voordat hulporganisaties ingrijpen en de jongeren aanpakken. "Instanties worstelen met elkaar, het gaat niet snel genoeg", zei hij donderdagochtend voor Radio 1. De burgemeester zei ook wel wat te zien in het herinvoeren van de dienstplicht. Hij gaat hierover in overleg met minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie).

Verdonk verbaast zich over de timing van de voornemens. "Het zijn mooie plannen, maar wel vijf jaar te laat. Door jarenlang pappen en nathouden is in Amsterdam een cultuur van onveiligheid ontstaan."

De liberale oud-minister voor Integratie vindt verder dat Cohen om de hete brei heen draait. "Hij weigert te zeggen dat het om Marokkaanse jongeren gaat. Iedereen weet dat, behalve de burgemeester." Cohen moet volgens Verdonk een voorbeeld nemen aan Rotterdam. Daar is in haar ogen een groep Antilliaanse probleemjongeren goed aangepakt. "Hij moet de groep benoemen en daar beleid op uitvoeren."
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49962302
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

mods!@!@#$!
Wadist, mien jong? .
I´m back.
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:11:07 #66
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_49962341
Ik vind het vervelend om te zeggen maar ijzeren Rita maakt hier wel een punt..

Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 13:20:00 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49962589
maar goed nog even terugkomend op dat budget ... wat is nu helemaal de meerwaarde van die dienstplichtigen voor een steeds "expeditionairder georienteerde krijgsmacht" (daar moet het naar toe iig volgens de vorige mindef)???

ja de kinderen zijn een beetje van de straat maar uitzenden kun je ze niet (technisch gezien wel!) en of je dat moet willen is zowieso nog maar een tweede.
voor defensie is dit alleen maar extra kostenpost die van een steeds kleiner wordend budget afmoet en waar steeds groter wordende overzeese ambities van betaald moeten worden!

ik ben tegen, zoek maar een andere manier om tuig aan te pakken ... imo strooien we vaker met gevangenisstraffen (evt zonder strafblad) en bij voorkeur uit te zitten in de zomervakantie.

wat ik wat ik wel aardig vind is als defensie meer stageplaatsen aan gaat bieden voor de civiele taken (scheelt geld) en een soort parate reserve eenheid voor welwillende (geen dwang) jongeren die (nog) geen zin hebben meteen een contract van 4 jaar te tekenen
bv 1 jaar en een maand bosnie (anno nu, niet 1995) en andere low risk taken
pi_49962634
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:20 schreef sp3c het volgende:
maar goed nog even terugkomend op dat budget ... wat is nu helemaal de meerwaarde van die dienstplichtigen voor een steeds "expeditionairder georienteerde krijgsmacht" (daar moet het naar toe iig volgens de vorige mindef)???

ja de kinderen zijn een beetje van de straat maar uitzenden kun je ze niet (technisch gezien wel!) en of je dat moet willen is zowieso nog maar een tweede.
voor defensie is dit alleen maar extra kostenpost die van een steeds kleiner wordend budget afmoet en waar steeds groter wordende overzeese ambities van betaald moeten worden!

ik ben tegen, zoek maar een andere manier om tuig aan te pakken ... imo strooien we vaker met gevangenisstraffen (evt zonder strafblad) en bij voorkeur uit te zitten in de zomervakantie.

wat ik wat ik wel aardig vind is als defensie meer stageplaatsen aan gaat bieden voor de civiele taken (scheelt geld) en een soort parate reserve eenheid voor welwillende (geen dwang) jongeren die (nog) geen zin hebben meteen een contract van 4 jaar te tekenen
bv 1 jaar en een maand bosnie (anno nu, niet 1995) en andere low risk taken
En dan in Bosnië bejaarden verzorgen, of eh...
I´m back.
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 13:27:01 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49962774
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan in Bosnië bejaarden verzorgen, of eh...
ja of mijnen rui... erm ... nee nu ja in een 9 maanden (+opwerken naar de uitzending etc.) tijd kun je er flinke infanteriesten van maken hoor die moeten in een hoger geweldspectrum ook mee kunnen draaien ... maar gewoon, low risk dingen.

maar let wel, vrijwillige basis
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:16:45 #70
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49964347
blijfT de discussie Volgen, Post
Wat je vindt, ...
pi_49964987
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat plus hier zitten zowel bedrijven als het leger niet op te wachten kost alleen maar geld en je zit opgescheept met ongemotiveerde jongeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49965080
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, het verbroedert idd wel die zuipfestijnen.
waarom geen verplichte zuipfestijnen dan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_49965350
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:11 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind het vervelend om te zeggen maar ijzeren Rita maakt hier wel een punt..
idd dat om de problemen heen draaien blijft belachelijk
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 14:47:39 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49965388
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik ben voor
pi_49965879
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben voor
vanaf 18 jaar verplicht elke dag een promilage van ten minste 4 halen
pi_49965912
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Gefinancierd door de boete die de bierbrouwers moeten betalen vanwegen prijsafspraken.
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:14:39 #77
179327 Harry4
Treehugger
pi_49966242
Als ze het verplicht willen maken, zal het onder de leerplicht moeten vallen. Zoiets als: Een vervolg opleiding (MBO, HBO of WO) of een jaartje in dienst van de staat en ga maar in het leger of tuintjes schoefelen voor de gemeente.
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_49966266
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 08:49 schreef MasthaX het volgende:
Ja hij kan makkelijk zeggen ja, hij hoeft het nu niet meer.
Wie zegt dat hij niet al in dienst is geweest?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 15:35:54 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49966935
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij niet al in dienst is geweest?
volgens mij zat hij tussen zijn 17de en 21ste op de universiteit???
pi_49967090
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij zat hij tussen zijn 17de en 21ste op de universiteit???
Dat kan ook hoor. Weet ook niet hoe die regels 30 of 40 jaar terug waren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:07:27 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49978487
Ik vind het ook een goed plan. Voer maar in die dienstplicht.

Ik vind dat ze dat hier in de VS ook maar eens moesten invoeren, dan krijg je namelijk het geval dat opeens de 19 jarige zoon van een SENATOR naar Irak wordt gestuurd, en dan zal de stemming in de Senate toch wel anders lopen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:20:23 #82
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_49978987
tvp
pi_49979120
Wat een baggerfiguur ook, die Cohen. Krijgt het in z'n eigen stad niet op orde, omdat ie een softe theedrinkende salonsocialist is, en nu zouden zijn lokale problemen op nationaal niveau moeten worden opgelost? Waarom hebben ze die burgervader niet al lang met pek en veren besmeurd de stad uitgejaagd?
pi_49979690
Ik weet niet echt of het helpt, maar er wordt op jonge leeftijd wel het groeps gevoel bijgebracht, en een beetje discipline kan ook geen kwaad.

Ik heb de mazzel gehad dat ik mijn rijbewijs (+ groot rijbewijs) kon halen in militairedienst, dat heeft me een hoop geld gescheeld.
Achteraf toch wel een leuke tijd geweest met, zoals Ryan3 schreef, een hoop bier en veel lol.
Een groot voordeel is dat je te maken krijgt met alle lagen van de bevolking, van boerenzoon tot rijkeluizoontjes.
In mijn ogen (achteraf) best wel leerzaam!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_49979826
Ik zou ook zeggen dat het leerzame jaren waren, anders heb je ze sowieso doelloos verneukt door een beetje door de modder te kruipen enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')