abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2015 @ 12:53:40 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149468001
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Van Klaveren vraagt zich beter af waarom de dienstplicht aanvankelijk is afgeschaft in bijna alle 'westerse' landen. :)
Los hiervan zou ik een dienstrecht wel een goed idee vinden waarbij voorop staat dat je kerels kweest. Mannen die fysiek en mentaal sterk zijn. Het fysieke en disciplinaire element van de millitaire scholing dus. Voor bepaalde probleemjongeren zou je het kunnen verplichten, voor andere jongeren zou je er een optie van kunnen maken.
Ik denk dat probleemjongeren op geen enkele manier een verantwoordelijkheid van het leger zouden moeten zijn.
pi_149468076
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat probleemjongeren op geen enkele manier een verantwoordelijkheid van het leger zouden moeten zijn.
Ik zou ze geen wapen toevertrouwen. Maar diensplicht als in de vorm van schoonmaken en dergelijke.

Ik vind nog steeds jammer dat ik niet in diens heb gezeten.
pi_149468234
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:55 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ik vind nog steeds jammer dat ik niet in diens heb gezeten.
Je kan toch gewoon een jaar het gewone leger in als je het zo mist?
  zondag 8 februari 2015 @ 13:01:23 #104
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149468242
Wat een argumenten ook. :')

ISIS vormt totaal geen bedreiging voor Europa en Rusland gaat geen NAVO-landen aanvallen.
Say what?
pi_149468284
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:51 schreef sp3c het volgende:
probleemjongeren moet je buiten de krijgsmacht houden
Die probleemjongeren zouden niet met vuurwapens oefenen en geen gevechtstechnieken leren bij mijn voorstel, dat privillege moeten ze verdienen. :)
Wel hun kamer netjes houden, 's ochtends om 6 uur opstaan en 10 km joggen.
Gescheiden groepen: de mensen die van hun dienstrecht gebruik maken die de leukere maar even goed nuttige variant krijgen en de probleemjongeren die de meer sobere variant krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149468366
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een jaar het gewone leger in als je het zo mist?
wellicht ga ik nog bij de natres.
pi_149468394
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien niet maar het leger is wel het ideale orgaan om nog iets van die jongens te maken aangezien het leger het enige orgaan is wat in staat is om die jongens discipline bij te brengen.
Ik pleit er niet voor dat ze daar met vuurwapens gaan schieten maar een beetje discipline en fysieke en mentale training lijkt me een prima idee voor deze jongens. Je kan een apart orgaan hiervoor invoeren wat bestaat uit (oud)soldaten/officieren die dit vrijwillig doen. Iets zegt me dat het geld effectiever besteed is dan dat nu gebeurt bij (jeugd)gevangenissen.
#NoDAPL
pi_149468422
En ja, dat er nu wat gezeik is in Oekraïne en met Isis is natuurlijk geen argument om de dienstplicht in te voeren. :')
#NoDAPL
pi_149468560
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En ja, dat er nu wat gezeik is in Oekraïne en met Isis is natuurlijk geen argument om de dienstplicht in te voeren. :')
Dit. Eens met het idee, niet met de argumenten.
pi_149468580
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit. Eens met het idee, niet met de argumenten.
Voel jij net als ik meer voor een dienstrecht dan voor een dienstplicht?
#NoDAPL
pi_149468642
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voel jij net als ik meer voor een dienstrecht dan voor een dienstplicht?
Dat ligt er een beetje aan hoe je dat insteekt. Het dienstrecht heb je nu in feite ook al. Het staat je vrij om het leger in te gaan om of op een andere manier sociale activiteiten (belangeloos) uit te voeren.
pi_149468667
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Echt waarom moeten we bang zijn voor de russen?
Alle staatshoofden en politici zijn schurken maar poetin is tenminste een eerlijke schurk en daadkrachtig.
pi_149468691
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan hoe je dat insteekt. Het dienstrecht heb je nu in feite ook al. Het staat je vrij om het leger in te gaan om of op een andere manier sociale activiteiten (belangeloos) uit te voeren.
Is het mogelijk om slechts 1 jaar het leger in te gaan, niet uitgezonden te worden maar wel een beetje een kerel te worden?
#NoDAPL
pi_149468874
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is het mogelijk om slechts 1 jaar het leger in te gaan, niet uitgezonden te worden maar wel een beetje een kerel te worden?
Je zou er na 'n jaar mee kunnen stoppen volgens mij. Dat is niet helemaal wat jij bedoelt. Ik denk ook dat er weinig gebruik gemaakt zou worden van zo'n mogelijkheid. Of het moet zijn dat het onderdeel is van dingen waar je uit moet kiezen o.i.d.
  Moderator zondag 8 februari 2015 @ 13:27:16 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149469028
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die probleemjongeren zouden niet met vuurwapens oefenen en geen gevechtstechnieken leren bij mijn voorstel, dat privillege moeten ze verdienen. :)
Wel hun kamer netjes houden, 's ochtends om 6 uur opstaan en 10 km joggen.
Gescheiden groepen: de mensen die van hun dienstrecht gebruik maken die de leukere maar even goed nuttige variant krijgen en de probleemjongeren die de meer sobere variant krijgen.
wat heeft de krijgsmacht er dan nog aan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149469132
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat heeft de krijgsmacht er dan nog aan?
Is dat belangrijk? Als de maatschappij er maar wat aan heeft. Het leger is er voor de maatschappij, niet andersom. In Nederland althans. :)
Natuurlijk moeten we niet alle problemen op hun schoot leggen maar hier zijn ze nu juist erg geschikt voor.
#NoDAPL
  zondag 8 februari 2015 @ 13:33:24 #117
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_149469231
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:57 schreef Woestijnvos het volgende:
Prima idee al die bontkraagjes discipline bijbrengen.
of je ziet het als een gratis cursus hoe met wapens om te gaan. Scheelt de IS weer trainingstijd.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 8 februari 2015 @ 13:36:36 #118
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149469358
Stelletje jokers om als reden Isis en Rusland te gebruiken om de dienstplicht weer in te voeren.

Ik heb mijn dienstplicht helaas moeten vervullen en kwam er niet onderuit. Nutteloze tijd die je zeker geen kerel maakt. Eerder alcoholist als je niet oppast. Zeker na de vier maanden opleiding was het een drama. Verveling en nog eens verveling. Poetsen en nog eens poetsen.
En veel ongein uithalen.

Alleen de leuke zaken zoals stappen, bijna dagelijks dronken en vele malen zwaar arrest zijn de zaken die je nooit zult vergeten. En ja 1 maal per jaar komen we als vrienden nog bij elkander. Maar dat komt omdat ik in Duitland(Hohne) gelegerd was als tankchauffeur op een Leopard 2 verbeterde versie in de jaren 80 Alfa eskadron 42 tankbat. En ja het rijden met dat spul en de techniek achter een tank is geweldig. Dat is het dan ook.

En kerel word je wel als je een gezin moet onderhouden. Daar heb je de militaire dienstplicht niet voor nodig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 8 februari 2015 @ 13:40:08 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149469476
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:
Stelletje jokers om als reden Isis en Rusland te gebruiken om de dienstplicht weer in te voeren.

Ik heb mijn dienstplicht helaas moeten vervullen en kwam er niet onderuit. Nutteloze tijd die je zeker geen kerel maakt. Eerder alcoholist als je niet oppast. Zeker na de vier maanden opleiding was het een drama. Verveling en nog eens verveling. Poetsen en nog eens poetsen.
En veel ongein uithalen.

Alleen de leuke zaken zoals stappen, bijna dagelijks dronken en vele malen zwaar arrest zijn de zaken die je nooit zult vergeten. En ja 1 maal per jaar komen we als vrienden nog bij elkander. Maar dat komt omdat ik in Duitland(Hohne) gelegerd was als tankchauffeur op een Leopard 2 verbeterde versie in de jaren 80 Alfa eskadron 42 tankbat. En ja het rijden met dat spul en de techniek achter een tank is geweldig. Dat is het dan ook.

En kerel word je wel als je een gezin moet onderhouden. Daar heb je de militaire dienstplicht niet voor nodig.
Schot in de roos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_149469480
Hebben jullie ook de indruk dat van Klaveren en zijn collega niemand de advocaat van de duivel heeft laten spelen? Het is duidelijk dat er een aantal evidente haken en ogen zijn ana dit voorstel waaraan zij geen aandacht hebben besteed.
#NoDAPL
pi_149469527
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:
Ja.

quote:
Ik heb mijn dienstplicht helaas moeten vervullen en kwam er niet onderuit. Nutteloze tijd die je zeker geen kerel maakt.
Daarom zou ik kiezen voor een dienstrecht wat niet is gericht op de vorming tot soldaat maar wat enkel de positieve elementen er uit haalt.
#NoDAPL
  zondag 8 februari 2015 @ 13:43:13 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 8 februari 2015 @ 13:48:11 #123
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149469713
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Daarom zou ik kiezen voor een dienstrecht wat niet is gericht op de vorming tot soldaat maar wat enkel de positieve elementen er uit haalt.
Het zou alleen maar interessant zijn als men bij de technische dienst of genie troepen word gestationeerd. En men ongeschoolde figuren een opleiding kan aanbieden. Dan zou het nog iets kunnen zijn om zo jongeren die zonder nuttig diploma alsnog een kans aan te bieden. En dan mogelijk als KVVer dus 5 jaar minimaal.
In mijn tijd haalden de nodige jongeren hun vakdiploma's en rijbewijs tijdens hun dienstplicht en zeker al als KVVer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149469948
Zolang de komende 7 jaar Wimlex zijn handtekening niet zet onder de Kaderwet Dienstplicht (en de Staten-Generaal daar dan geen bezwaar tegen maken) zal het me eigenlijk allemaal aan mijn dikke ballen jeuken.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 8 februari 2015 @ 13:58:30 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')