• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
quote:
Stel je niet aan xxquote:
dit boeit echt niemandquote:Op maandag 2 februari 2015 00:00 schreef Ties02 het volgende:
Vroeger deed pax dat altijd
wat is die jongen veranderd sinds ie blauw is
Pax is echt een voorbeeldig vent geworden.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:00 schreef Ties02 het volgende:
quote:Op maandag 2 februari 2015 00:00 schreef Ties02 het volgende:
Bedanktquote:Op maandag 2 februari 2015 00:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Pax is echt een voorbeeldig vent geworden.
is niet mn bedoeling, ik doe jou alleen naquote:Op maandag 2 februari 2015 00:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Weer mijn hilarische zinnen stelen och och
Ik voel me zeer gevleidquote:Op maandag 2 februari 2015 00:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
is niet mn bedoeling, ik doe jou alleen na
groeit automatisch als ik ties' posts leesquote:Op maandag 2 februari 2015 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
Jongens niet Etsu's E pener laten groeien
Wowquote:Op maandag 2 februari 2015 00:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
groeit automatisch als ik ties' posts lees
Dit boeit echt niemand is een Stinho © klassieker.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Weer mijn hilarische zinnen stelen och och
Uhhh wat.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ken hem toch niet persoonlijk. Ik weet alleen nog van tijden terug, toen er nog topics waren in ONZ enz. dat hij dat toen zei. Maar goed, ik weet ook niet precies wat dat allemaal was. Het is dan ook niet raar omdat hier te bespreken, aangezien hij zulke dingen ook in een openbaar topic noemde. Weet alleen niet precies hoe en wat dus vandaar enige voorzichtigheid geboden.
Desalniettemin vond ik het destijds ook een rare snuiter, maar goed. Dat doet niet af aan bovenstaande.
quote:Op maandag 2 februari 2015 07:32 schreef Yreal het volgende:
Bah. Los van tentamens is het laaaang geleden dat ik z er vroeg heb moeten opstaan...
quote:
Das mijn geesteskind jaquote:Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. is verwijderd uit de OP omdat het kinderachtig is en we voor juridische TT's gaan in plaats van deze onzin. Hoogachtend jullie kwaliteitsbewaker BB.
Geef mij ongelijk dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 08:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bartje is weer bezig hoor
[..]
Das mijn geesteskind ja
Kan je je leugens over mij eens rectificeren?quote:Op maandag 2 februari 2015 08:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Geef mij ongelijk dan?
Als kwaliteitsuser moet ik de kwaliteit bewaken. Daarnaast werd de OP te lang. Ik heb ook nieuwe bundels geplaatst, zo ziet allemaal wat netter uit. Volgende stap is opschonen van de namenlijst vind ik trouwens.
quote:Op maandag 2 februari 2015 08:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Geef mij ongelijk dan?
Als kwaliteitsuser moet ik de kwaliteit bewaken. Daarnaast werd de OP te lang. Ik heb ook nieuwe bundels geplaatst, zo ziet allemaal wat netter uit. Volgende stap is opschonen van de namenlijst vind ik trouwens.
Ooit gehoord van persoonlijkheidsrechten of morele rechten van de auteursrechthebbende? Beetje mij in mijn naam aantasten door mijn stukje proza te verminken omdat het geen kwalitatief hoogwaardig stukje zou zijn.quote:
quote:Op maandag 2 februari 2015 08:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Geef mij ongelijk dan?
Klaag, klaag, klaag.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:19 schreef Yreal het volgende:
Lekker gedwongen met de tram moeten. Goed begin
Stak je maar zoveel moeite in je tentamens.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van persoonlijkheidsrechten of morele rechten van de auteursrechthebbende? Beetje mij in mijn naam aantasten door mijn stukje proza te verminken omdat het geen kwalitatief hoogwaardig stukje zou zijn.
[ afbeelding ]
Duurde lang tot je met deze reactie kwam. Jammer hoor.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Stak je maar zoveel moeite in je tentamens.
Als je mijn gezicht zag, wist je hoeveel mij dit kon boeien. Ik ben echter van mening dat jij geen aanspraak kan doen op persoonlijke rechten aangezien ik jou werk niet aantast of vermink oid. Maar gewoon niet meer openbaar maak in dit nieuwe topic.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van persoonlijkheidsrechten of morele rechten van de auteursrechthebbende? Beetje mij in mijn naam aantasten door mijn stukje proza te verminken omdat het geen kwalitatief hoogwaardig stukje zou zijn.
[ afbeelding ]
Moet werken he.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Duurde lang tot je met deze reactie kwam. Jammer hoor.
quote:Op maandag 2 februari 2015 09:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Stak je maar zoveel moeite in je tentamens.
Als je het zo bekijkt is een ezelsoor inderdaad een toevoeging.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
zo, ik zit nu alweer toevoegingen te maken in contracten..
Hehe ik moes lagge xdquote:Op maandag 2 februari 2015 11:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt is een ezelsoor inderdaad een toevoeging.
nee, contract had geen forumkeuze. We zitten hier praktisch naast een rechtbank...quote:Op maandag 2 februari 2015 11:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt is een ezelsoor inderdaad een toevoeging.
sportschool?quote:Op maandag 2 februari 2015 12:26 schreef Etsu het volgende:
Nou, wat zal ik vandaag eens doen. Heb wel zin dat de colleges weer gaan beginnen.
Mijn godquote:Op maandag 2 februari 2015 13:37 schreef Ties02 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)er_schietpartij.html
Ik sta klaar om erheen te gaanquote:
croissanten? Niet echt gezond hequote:Op maandag 2 februari 2015 13:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik sta klaar om erheen te gaan
Eerst even krazanten aldus Pax klappen
Oh god.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
zo, ik zit nu alweer toevoegingen te maken in contracten..
Hmmm.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Kwark vriend. Eiwitten klappen.
quote:Op maandag 2 februari 2015 14:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Kwark vriend. Eiwitten klappen.
Die biogarde van de AH is uitstekend inderdaad. Iets van 48 kcal per 100 gram-zeg maar rustig niets.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Laat me raden, kwark met een kek smaakje en ontzettend veel suiker
Je moet gewoon magere halen
Zeg dat danquote:Op maandag 2 februari 2015 14:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Die haal ik immer, is ook niet zo heel zuurquote:Op maandag 2 februari 2015 14:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die biogarde van de AH is uitstekend inderdaad. Iets van 48 kcal per 100 gram-zeg maar rustig niets.
Nou morgen maar in de herkansing, heb nu dus verkeerde kwark gekocht en moet om 16:20 ergens zijn dus nu red ik niet meerquote:Op maandag 2 februari 2015 14:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vuistregel (no pun intended) is dat eiwitten goed zijn, koolhydraten niet.
Klopt, verder is voedsel met veel eiwit en redelijk veel vet over het algemeen ook niet erg (vis bijvoorbeeld). Suiker is de slechterik. Als je toch veel koolhydraten wilt eten doe dit dan op trainingsdagen en zorg dat je langzame koolhydraten eet, te vinden in oa rijst, havermout e.d.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vuistregel (no pun intended) is dat eiwitten goed zijn, koolhydraten niet.
Je kunt ook elders eiwitten scoren he. Kipfilet, gekookte eieren.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou morgen maar in de herkansing, heb nu dus verkeerde kwark gekocht en moet om 16:20 ergens zijn dus nu red ik niet meer
Om nou weer andere kwark te kopen voor vanavond is ook weer zo
Havermoutquote:Op maandag 2 februari 2015 14:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Klopt, verder is voedsel met veel eiwit en redelijk veel vet over het algemeen ook niet erg (vis bijvoorbeeld). Suiker is de slechterik. Als je toch veel koolhydraten wilt eten doe dit dan op trainingsdagen en zorg dat je langzame koolhydraten eet, te vinden in oa rijst, havermout e.d.
Ja maar ik was van plan om dus even snel wat eten te halen en dan naar het fitnesscentrum, dus ik had al plastic lepels gekocht voor m'n kwarkquote:Op maandag 2 februari 2015 14:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je kunt ook elders eiwitten scoren he. Kipfilet, gekookte eieren.
Hahahahahahahaquote:Op maandag 2 februari 2015 14:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja maar ik was van plan om dus even snel wat eten te halen en dan naar het fitnesscentrum, dus ik had al plastic lepels gekocht voor m'n kwarkis t weer niet goed
Laat Etsu nou maar, over een maand is deze bevlieging over.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 februari 2015 14:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Laat Etsu nou maar, over een maand is deze bevlieging over.
gewoon zelf wat fruit erdoor gooien. Anders is magere kwark niet te pruimen, vooral als je niet aan de smaak gewend bent.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou morgen maar in de herkansing, heb nu dus verkeerde kwark gekocht en moet om 16:20 ergens zijn dus nu red ik niet meer
Om nou weer andere kwark te kopen voor vanavond is ook weer zo
Dat zit wel goed bij Etsu.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
gewoon zelf wat fruit erdoor gooien. Anders is magere kwark niet te pruimen, vooral als je niet aan de smaak gewend bent.
gewoon geen fastfood vreten of snacken. Tenzij je echt pro gaat doet dat al heel veel.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:04 schreef Paxcon het volgende:
Yoghurt met muesli schijnt ook erg gezond te zijn heb ik gehoord
quote:Op maandag 2 februari 2015 14:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
gewoon geen fastfood vreten of snacken. Tenzij je echt pro gaat doet dat al heel veel.
dus je gaat maar gewoon niet?quote:Op maandag 2 februari 2015 14:33 schreef Etsu het volgende:
Ik eet over het algemeen wel goed en gezond en gevarieerd, alleen kan het wel minder.
Naja, ik ga vanavond wel in de herkansing. Hopelijk is het niet druk.
hoho, rustig maar..quote:Op maandag 2 februari 2015 14:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gast, ik zeg toch dat ik om 16:20 ergens moet zijn.
Bereid je maar voor op spierpijn over twee dagen.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gast, ik zeg toch dat ik om 16:20 ergens moet zijn.
die matjes zijn keiduur, in elk geval van Nikequote:Op maandag 2 februari 2015 14:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik werd trouwens min of meer uitgelachen door mijn vrouw toen ik met mijn fitnessmatje thuis kwam.
Was wel prijzig inderdaad. Maar goed, ik doe niemand kwaad en ik werk aan mijn gezondheid.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
die matjes zijn keiduur, in elk geval van Nike
om je gerust te stellen, ik ben al 3 jaar sponsor van basic fit....quote:Op maandag 2 februari 2015 14:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Word beetje moe van je negativiteit. In dat ander topic ook al.
slimpiequote:Op maandag 2 februari 2015 14:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oh en protip Ets: suikervrije limonadesiroop. Haalt net de zure randjes van de kwark af.
Wat ontzettend raar dit, je hebt dus eigenlijk een 'voordeel' als je meerdere delicten begaat, want je hebt maar 1 maximumstraf? Gekkenwerk.quote:Het is volgens de huidige wetgeving niet mogelijk om P. een hogere straf op te leggen. De maximale straf voor deze strafbare feiten zou twintig jaar zijn. Omdat Ron P. in 2013 al is veroordeeld tot 15,5 jaar voor de moord op en de verkrachting van Christel Ambrosius in de Puttense moordzaak, kan hij nu geen hogere straf krijgen dan 4,5 jaar.
Deze maximale straf heeft hij nu gekregen. Er wordt gewerkt aan een wetswijziging om dit in de toekomst te voorkomen.
Dit. Magere kwark gewoon bij de Aldi of Lidl halen. Milsani met >10g eiwitten per 100g is het best (en het moeilijkst om weg te krijgenquote:
quote:Op maandag 2 februari 2015 16:22 schreef Riot- het volgende:
[..]
Dit. Magere kwark gewoon bij de Aldi of Lidl halen. Milsani met >10g eiwitten per 100g is het best (en het moeilijkst om weg te krijgen)
Buff Lawyers Crew represent.
Wat heb je op RPPVquote:Op maandag 2 februari 2015 18:02 schreef Etsu het volgende:
Ben bij BasicFit geweest, werd helemaal kibbelig van het feit dat het zo druk was en geen begeleiding kon krijgen.
Nu maar uitgeschreven en ingeschreven bij TrainMore.Morgenochtend intake met m'n coach en gaan maar. Ben benieuwd.
zeg het danquote:Op maandag 2 februari 2015 18:03 schreef Ties02 het volgende:
Dat het bij een massale gym als BasicFit/FitForFree te druk is en dat er een stelletje debielen rondlopen kon ik je ook wel vertellen
Ik weet niet of we dat hebben. Tenzij je ACLO bedoelt, maar dat is veel te duur in een keer (erbij fitnessen kost ook nog wat extra) en moet je op intakegesprek enzoquote:Op maandag 2 februari 2015 18:04 schreef Holograph het volgende:
Waarom ga je niet bij het unisportcentrum? Is meestal even duur als BF en een stuk rustiger.
quote:Op maandag 2 februari 2015 18:04 schreef Etsu het volgende:
en hoef ik niet zelf te bedenken wat wel goed is en wat niet zeg maar.
Vak wordt altijd best wel onderschatquote:Op maandag 2 februari 2015 18:12 schreef Etsu het volgende:
jeetje zijn die cijfers voor RPPV normaal, ties?
Goed of slecht gescoord?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:12 schreef Etsu het volgende:
jeetje zijn die cijfers voor RPPV normaal, ties?
Ze willen nog wel eens karig zijn met de begeleiding. Toen ik begon met fitness kreeg ik (achteraf gezien) een treurig schematje van ze.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:04 schreef Etsu het volgende:
En in die begeleiding zit ook voedingsschema's enzo, dus dat is wel goed en hoef ik niet zelf te bedenken wat wel goed is en wat niet zeg maar.
een snelle blik op het lijstje zie ik meer vieren dan voldoendesquote:Op maandag 2 februari 2015 18:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wat is het slagingspercentage dan? Veel onvoldoendes?
Denk dat etsu geeneens weet hoe die moet squatten, zal zoals erik zegt binnen een maandje wel voorbij zijn met deze fasequote:Op maandag 2 februari 2015 18:14 schreef Riot- het volgende:
Ze willen nog wel eens karig zijn met de begeleiding. Toen ik begon met fitness kreeg ik (achteraf gezien) een treurig schematje van ze.
Vraag of ze een squatrack hebben. Wil nog wel eens de slechte gyms van de goede onderscheiden.
Lekker voor zequote:Op maandag 2 februari 2015 18:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
een snelle blik op het lijstje zie ik meer vieren dan voldoendes
nou nou nouquote:Op maandag 2 februari 2015 18:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Denk dat etsu geeneens weet hoe die moet squatten, zal zoals erik zegt binnen een maandje wel voorbij zijn met deze fase
Hoeft ie zelf ook niet te doen. Maar dan zit ie tenminste bij een fatsoenlijke clubquote:Op maandag 2 februari 2015 18:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Denk dat etsu geeneens weet hoe die moet squatten, zal zoals erik zegt binnen een maandje wel voorbij zijn met deze fase
Das suf ja. Vond het altijd handig om te weten hoeveel het wel of niet hebben gehaaldquote:Op maandag 2 februari 2015 18:16 schreef Etsu het volgende:
Sinds die ProgressWWW-update, zijn de cijferlijsten ook anders geworden en daarop staan nu geen slagingspercentages op. Hmmmm.
Ons powerrack is altijd bezetquote:Op maandag 2 februari 2015 18:16 schreef Riot- het volgende:
[..]
Hoeft ie zelf ook niet te doen. Maar dan zit ie tenminste bij een fatsoenlijke club
Irritante is ook dat die lijsten niet meer op nummers zijn gesorteerd, maar je gewoon even lang moet controleren waar je staat.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Das suf ja. Vond het altijd handig om te weten hoeveel het wel of niet hebben gehaald
Dat al helemaal jaquote:Op maandag 2 februari 2015 18:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Irritante is ook dat die lijsten niet meer op nummers zijn gesorteerd, maar je gewoon even lang moet controleren waar je staat.
Meidquote:Op maandag 2 februari 2015 18:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Irritante is ook dat die lijsten niet meer op nummers zijn gesorteerd, maar je gewoon even lang moet controleren waar je staat.
dus je wil zeggen dat als ik tafelnummer 763 heb, dat ik dan even moet tellen op welke bladzijde ik eventueel zou kunnen staan en dan moet gaan zoeken?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Meid
Volgens mij gaat het nu op tafelnummer
Het is allemaal wat hequote:Op maandag 2 februari 2015 18:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
dus je wil zeggen dat als ik tafelnummer 763 heb, dat ik dan even moet tellen op welke bladzijde ik eventueel zou kunnen staan en dan moet gaan zoeken?
dat is veel te onhandig
Oh, dacht dat het om een pdf document gingquote:Op maandag 2 februari 2015 18:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
hoe dan? RuG loopt een beetje achter als het om online publiceren gaat
Was het maar zo'n feestquote:Op maandag 2 februari 2015 18:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het om een pdf document ging.
Het is de bedoeling dat je dat motiveert..quote:Op maandag 2 februari 2015 18:37 schreef Prostt het volgende:
Mijn antwoord is dat er sprake is van een onrechtmatige daad, omdat er aan alle eisen daarvoor is voldaan.
En relativiteitseis?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:54 schreef Prostt het volgende:
^ Ik denk dat er sprake is van een onrechtmatige daad omdat er inbreuk wordt gemaakt op een recht, namelijk het absolute vermogensrecht (eigendom) van degene aan wie het schilderij is verkocht. Het is een actie jegens het slachtoffer (door het eigendomsrecht op dat schilderij) die valt toe te rekenen aan de dader en er is sprake van schade als gevolg van die actie met de elleboog en dus een causaal verband.
Daarom doe ik op de vloerbedekking of op mijn isolatiematje (zo'n 6mm groen kampeerding van schuim)quote:Op maandag 2 februari 2015 15:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Was wel prijzig inderdaad. Maar goed, ik doe niemand kwaad en ik werk aan mijn gezondheid.
Ik dacht dat de relativiteitseis betekent dat het jegens het slachtoffer moet zijn? Ook al heb ik wel iets gelezen dat de relativiteit ook gaat over dat de geleden schade onder de bescherming van de geschonden norm moet vallen, maar valt dan de schade onder de norm van het eigendomsrecht en is daarmee dan de relativiteit bewezen?quote:
Want per ongeluk je elleboog door een schilderij douwen kwalificeert als een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:37 schreef Prostt het volgende:
Hallo iedereen, ik heb morgen een toets voor uva matching en we hebben als oefenstof daarvoor ook een casus gekregen over aansprakelijkheidsrecht, ze hebben er alleen geen antwoord bijgezet dus ik vroeg me af of jullie het antwoord weten:
casus:
Het zou misschien het duurste schilderij worden dat ooit van eigenaar wisselde, duurder nog dan de Klimt die in juni voor 135 miljoen dollar verkocht werd. Miljardair Steve Wynn, zakenman en casinokoning uit Las Vegas, had zijn Picasso feitelijk al verkocht voor het bedrag van 139 miljoen dollar. En toen prikte hij per ongeluk zijn elleboog door het doek heen.
Wynn nodigde vorige maand een selecte groep gasten in zijn kantoor in Las Vegas uit om nog één keer te kijken naar het schilderij La Rêve, een portret van Picassos minnares Marie-Thérèse Walter uit 1932. Vol enthousiasme vertelde hij over het erotische onderwerp van het schilderij. Ik maakte een gebaar met mijn rechterhand, zei Wynn tegen de New Yorker, en mijn rechter elleboog raakte het schilderij. Hij prikte er doorheen. Het enige wat de zakenman kon uitbrengen, zo vertelde een van de aanwezigen, was: Oh shit, kijk wat ik nu gedaan heb. Ik ben blij dat ik het was en niet een van jullie. Vervolgens stopte hij zijn vinger in het gat om te zien wat de schade was.
De 64-jarige Wynn, eigenaar van schilderijen van Vermeer, Matisse, Van Gogh en Turner, lijdt aan de oogziekte retinitis pigmentosa. Hierdoor kan hij moeilijk afstanden schatten.
In de onderarm van Marie-Thérèse zit nu een gat van zon vijf centimeter, en twee repen van acht centimeter hangen los. Het schilderij wordt momenteel gerestaureerd en zal binnen acht weken weer in originele staat hersteld zijn. De verkoop gaat hoe dan ook niet door. Wynn heeft intussen besloten het schilderij toch zelf te houden.
VRAAG: Is hier sprake van een onrechtmatige daad? Geef aan waarom wel/niet.
Mijn antwoord is dat er sprake is van een onrechtmatige daad, omdat er aan alle eisen daarvoor is voldaan. Als iemand mij kan vertellen of dit klopt dan ben ik daar erg dankbaar voor!!
Dat laatste lijkt me wel toch?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:46 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Want per ongeluk je elleboog door een schilderij douwen kwalificeert als een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt?
Goedemorgen?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:25 schreef Mshauri het volgende:
Fijn als je telefoon 's nachts terwijl die inactief aan de oplader ligt volledig vastloopt.
Toch maar even een analoge wekker kopen ergen
Nee ik heb gelukkig een scherpe biologische klok: ik werd een kwartier nadat mijn wekker af hoorde te gaan wakkerquote:
Oh, laat maar. Het schilderij was blijkbaar nog niet verkocht dus dan is het sowieso geen onrechtmatige daad. Kan nog wel schadevergoeding voor precontractuele kosten volgen maar dat is de vraag niet.quote:
Je hebt gelijk, er is sprake van een OD.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:37 schreef Prostt het volgende:
Hallo iedereen, ik heb morgen een toets voor uva matching en we hebben als oefenstof daarvoor ook een casus gekregen over aansprakelijkheidsrecht, ze hebben er alleen geen antwoord bijgezet dus ik vroeg me af of jullie het antwoord weten:
casus:
Het zou misschien het duurste schilderij worden dat ooit van eigenaar wisselde, duurder nog dan de Klimt die in juni voor 135 miljoen dollar verkocht werd. Miljardair Steve Wynn, zakenman en casinokoning uit Las Vegas, had zijn Picasso feitelijk al verkocht voor het bedrag van 139 miljoen dollar. En toen prikte hij per ongeluk zijn elleboog door het doek heen.
Wynn nodigde vorige maand een selecte groep gasten in zijn kantoor in Las Vegas uit om nog één keer te kijken naar het schilderij La Rêve, een portret van Picassos minnares Marie-Thérèse Walter uit 1932. Vol enthousiasme vertelde hij over het erotische onderwerp van het schilderij. Ik maakte een gebaar met mijn rechterhand, zei Wynn tegen de New Yorker, en mijn rechter elleboog raakte het schilderij. Hij prikte er doorheen. Het enige wat de zakenman kon uitbrengen, zo vertelde een van de aanwezigen, was: Oh shit, kijk wat ik nu gedaan heb. Ik ben blij dat ik het was en niet een van jullie. Vervolgens stopte hij zijn vinger in het gat om te zien wat de schade was.
De 64-jarige Wynn, eigenaar van schilderijen van Vermeer, Matisse, Van Gogh en Turner, lijdt aan de oogziekte retinitis pigmentosa. Hierdoor kan hij moeilijk afstanden schatten.
In de onderarm van Marie-Thérèse zit nu een gat van zon vijf centimeter, en twee repen van acht centimeter hangen los. Het schilderij wordt momenteel gerestaureerd en zal binnen acht weken weer in originele staat hersteld zijn. De verkoop gaat hoe dan ook niet door. Wynn heeft intussen besloten het schilderij toch zelf te houden.
VRAAG: Is hier sprake van een onrechtmatige daad? Geef aan waarom wel/niet.
Mijn antwoord is dat er sprake is van een onrechtmatige daad, omdat er aan alle eisen daarvoor is voldaan. Als iemand mij kan vertellen of dit klopt dan ben ik daar erg dankbaar voor!!
Nee maar daar gaat het niet om. Als ie wel verkocht maar nog niet geleverd was werd het wanprestatie, indien al (CP) geleverd een OD.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:09 schreef Mshauri het volgende:
Ookal was ie wel verkocht, is het zo gek om hem dan nog één keer aan je vrienden/kennissen te laten zien (n.b. op het kantoor waar die hing)?
Als eigendom over was gegaan, is het onrechtmatige dat er inbreuk wordt gemaakt op het eigendomsrecht.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:09 schreef Mshauri het volgende:
Ookal was ie wel verkocht, is het zo gek om hem dan nog één keer aan je vrienden/kennissen te laten zien (n.b. op het kantoor waar die hing)?
Waarom een OD dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:22 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee maar daar gaat het niet om. Als ie wel verkocht maar nog niet geleverd was werd het wanprestatie, indien al (CP) geleverd een OD.
Lijkt me lastig.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:26 schreef Mshauri het volgende:
Kan je dan niet nog tot een rechtvaardigingsgrond komen of zo?
Zoals? Het is geen strafrecht hè.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:26 schreef Mshauri het volgende:
Kan je dan niet nog tot een rechtvaardigingsgrond komen of zo?
Dit of ik moet de casus verkeerd lezen. Hij sloopt zijn eigen schilderij, je kan moeilijk op je eigen recht een inbreuk maken. Dus gevalletje: even Apeldoorn bellen.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:57 schreef Tchock het volgende:
"feitelijk al verkocht" en "de verkoop gaat niet door" suggereert voor mij heel erg dat Wynn zijn eigen schilderij gesloopt heeft.
Rechtvaardigingsgronden uit strafrecht spelen ook een rol in aansprakelijkheidsrecht.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Zoals? Het is geen strafrecht hè.
Heb je nooit aansprakelijkheidsrecht gehad? Dit is echt onderdeel van het eerste onderdeel inleiding in de rechtswetenschap o.i.d.
Een jaar of zes geleden.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Zoals? Het is geen strafrecht hè.
Heb je nooit aansprakelijkheidsrecht gehad? Dit is echt onderdeel van het eerste onderdeel inleiding in de rechtswetenschap o.i.d.
Heb je ook niet zoiets als een ongelukkige samenloop van omstandigheden?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Leest niemand mijn posts.
Master in Aansprakelijkheid en Verzekering afgerond nog wel.
Nou en, gewoon lekker op je rechtsgevoel afgaan.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dat niet zozeer. De onrechtmatigheid kan wel worden weggenomen, bijv. handelen n.a.v. bevoegd gegeven ambtelijk bevel of - zoals P zegt - noodtoestand. In een straight casus "A hengelt per ongeluk met z'n arm door het doek" lijkt me daarvan echter geen sprake.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:30 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Een jaar of zes geleden.
dus 'behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond' is een dode letter?
Ja. Is dit niet (als er OD zou zijn, quod non).quote:Op maandag 2 februari 2015 20:32 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Heb je ook niet zoiets als een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
Waarom in deze casus niet dan? Die codetaal zegt me niksquote:Op maandag 2 februari 2015 20:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja. Is dit niet (als er OD zou zijn, quod non).
Ja, maar dan is er juist geen aansprakelijkheid o.g.v. OD. Denk aan het bekende Verhuizende zusjes arrest of Zwiepende tak. Lat voor aansprakelijkheid ligt dan hoog.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:32 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Heb je ook niet zoiets als een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
Enige ongelukkige omstandigheid is dat Wynn z'n arm door een doek heen prikt. Voor osvo is bijvoorbeeld de verhuizende zussen casus kenmerkend:quote:
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, maar dan is er juist geen aansprakelijkheid o.g.v. OD. Denk aan het bekende Verhuizende zusjes arrest of Zwiepende tak. Lat voor aansprakelijkheid ligt dan hoog.
Omdat dat enkel gaat over de invulling van "maatschappelijke betamelijkheid" als grond voor onrechtmatigheid. Andere groepen in die categorie zijn sport en spel, gevaarzetting, etc. In dit geval gaat het over inbreuk op een recht (eigendomsrecht). Dan speelt OSVO geen rol. Denk ik.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:34 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Waarom in deze casus niet dan? Die codetaal zegt me niks
Mooie master lijkt me. Heb er ook nog naar gekeken. Je doet nu gezondheidsrecht er achteraan toch? Vind je medische aansprakelijkheid ook interessant?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Alsof ik Oldenhuis hoor praten.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, maar dan is er juist geen aansprakelijkheid o.g.v. OD. Denk aan het bekende Verhuizende zusjes arrest of Zwiepende tak. Lat voor aansprakelijkheid ligt dan hoog.
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Alsof ik Oldenhuis hoor praten.
"Forget it!"
Klopt.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Valid het volgende:
[..]
Mooie master lijkt me. Heb er ook nog naar gekeken. Je doet nu gezondheidsrecht er achteraan toch? Vind je medische aansprakelijkheid ook interessant?
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Enige ongelukkige omstandigheid is dat Wynn z'n arm door een doek heen prikt. Voor osvo is bijvoorbeeld de verhuizende zussen casus kenmerkend:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verhuizende_zussen
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Omdat dat enkel gaat over de invulling van "maatschappelijke betamelijkheid" als grond voor onrechtmatigheid. Andere groepen in die categorie zijn sport en spel, gevaarzetting, etc. In dit geval gaat het over inbreuk op een recht (eigendomsrecht). Dan speelt OSVO geen rol. Denk ik.
Ja, ik ga onder de indruk zijn van truukjes op tv.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:35 schreef Mshauri het volgende:
Schakel nu in op Nederland 3 als je even wil kijken naar ridicule televise
''Tentamenstof in optima forma!''quote:Op maandag 2 februari 2015 20:40 schreef Valid het volgende:
[..]![]()
"Nu varen we echt de haven van het tentamen binnen"
Ha, ik was eerder!quote:
Heeft deze uitspraak veel gevolgen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:43 schreef eriksd het volgende:
http://uitspraken.rechtsp(...)LI:NL:GHARL:2015:645
Hihi.
"Op basis van de uitspraak van het hof Arnhem kan de Belastingdienst in de toekomst niet langer gebruikmaken van deals met tipgevers [...]"quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heeft deze uitspraak veel gevolgen?
Dat is bovendien niet eens waar. Als je de uitspraak leest zie je dat enkel het zonder gegronde reden geheimhouden van de identiteit van een tipgever onrechtmatig is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:50 schreef Riot- het volgende:
[..]
"Op basis van de uitspraak van het hof Arnhem kan de Belastingdienst in de toekomst niet langer gebruikmaken van deals met tipgevers [...]"
Ze vinden wel weer iets.
quote:.
Belanghebbenden hebben gesteld dat het gebruik door de Inspecteur van de informatie van de tipgever, die tegen een in het vooruitzicht gestelde vergoeding is verkregen, zozeer indruist tegen hetgeen van een behoorlijk handelende overheid mag worden verwacht, dat dit moet leiden tot bewijsuitsluiting, vernietiging van de navorderingsaanslagen en vermindering van de aanslag 2008. Naar het oordeel van het Hof kan niet worden uitgesloten dat belanghebbenden deze stelling nader hadden kunnen onderbouwen indien de identiteit van de tipgever bekend was gemaakt en deze als getuige had kunnen worden gehoord. Immers, de Inspecteur heeft geen enkel inzicht kunnen of willen verschaffen in de wijze waarop de tipgever aan de informatie is gekomen dan wel tegenover de FIOD-ECD heeft gesteld te zijn gekomen, terwijl de tipgever bij uitstek de bron is die daaromtrent uitsluitsel had kunnen geven. Nu aan belanghebbenden door de Inspecteur ten onrechte de kans is ontnomen bewijs bij te brengen voor deze door hen ingenomen stelling, dient naar het oordeel van het Hof de omstandigheid dat deze stelling niet aannemelijk is geworden voor rekening en risico van de Inspecteur te komen. Deze gevolgtrekking is op zichzelf reeds voldoende om te concluderen tot hetgeen is vermeld in overweging 4.7.
goede commentsquote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:04 schreef eriksd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_bij_rechter__.html
Ben benieuwd.
quote:
Ik zie niet echt in wat deze comment met de zaak te maken heeft.quote:De ene dief licht de andere op. *grijnst* en dan al die klagers hier... stem dan ook niet! Door te stemmen geef je aan dat je achter zo'n partij staat. (duh) En dan later huilen, klagen en roeptoeteren als dingen niet naar wens gaan. De ene mens heeft ALTIJD over de ander geheerst tot diens nadeel.
quote:’High five’ doet rover de das om
DEN HAAG -
Een high five met een 8-jarig slachtoffertje van een akelige overval kan in het gigantische strafproces tegen Hagenaar Reda N. wel eens voor cruciaal bewijs zorgen.
Dit bleek gisteren tijdens de eerste van vele zittingsdagen tegen de 27-jarige, in de ogen van justitie, grote crimineel.
Zo zou hij verantwoordelijk zijn voor drie zeer gewelddadige overvallen, onder andere op multimiljonair Willem Zegwaard en zijn vrouw in hun Rijswijkse villa. Ook zou N. het brein zijn achter de overval op een vermogend gezin in hun huis in de chique Rotterdamse wijk Hillegersberg. Na afloop van die overval zou N. een high five hebben gegeven aan de jongste in het gezin. Haar dna, zo bleek gisteren, zat op een handschoen die bij de arrestatie van Reda, enkele uren later, werd aangetroffen.
Hoe lang duurt het voordat iemand anders thuiskomt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:38 schreef Tchock het volgende:
Ik heb geen sleutel dus kan het huis niet in. Ben op het balkon geklommen om te kijken of daar een deur open was, maar nee. En nu heeft iemand het raam naar het portiek achter me dicht gedaan dus zit ik opgesloten op mijn eigen balkon.
Goed moment om te gaan fokken jaquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:38 schreef Tchock het volgende:
Ik heb geen sleutel dus kan het huis niet in. Ben op het balkon geklommen om te kijken of daar een deur open was, maar nee. En nu heeft iemand het raam naar het portiek achter me dicht gedaan dus zit ik opgesloten op mijn eigen balkon.
Geen idee. Al mijn huisgenoten nemen hun telefoon niet op.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het voordat iemand anders thuiskomt?
Geen idee, heb je een studieboek mee? Lekker studeren!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
En Ties, suggesties wat ik anders kan doen op een balkon?
Alles wat de media zegt is waar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is bovendien niet eens waar. Als je de uitspraak leest zie je dat enkel het zonder gegronde reden geheimhouden van de identiteit van een tipgever onrechtmatig is.
Welke oefeningen heb je gedaan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:55 schreef Etsu het volgende:
Ik heb gefitnesst jongens. Halfuur met begeleiding en kwartier alleen. Toen in sauna gezeten.
Ik voel me vet gezond nu.
oja, de sauna. Daarom ging ik ook altijd...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:55 schreef Etsu het volgende:
Ik heb gefitnesst jongens. Halfuur met begeleiding en kwartier alleen. Toen in sauna gezeten.
Ik voel me vet gezond nu.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Welke oefeningen heb je gedaan?
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:50 schreef Yreal het volgende:
Nog altijd geen wettenbundels van kpmg of lolo kunnen spotten...
Kenmerkend dat ze zoveel machine voorschrijven, je zou ook freeweight kunnen overwegen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan 1 set van 20x. Die met schouders lukte me niet helemaal. Halverwege gekapt omdat het pijn deed. Volgende keer beter
Ook meteen schema voor de komende weken.
Ik weet het niet. Ik heb aangegeven dat ik wil afvallen en dat ik wat meer spiermassa wil opbouwen, dus dan maar zo.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Kenmerkend dat ze zoveel machine voorschrijven, je zou ook freeweight kunnen overwegen.
Wanneer ga je weer?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik heb aangegeven dat ik wil afvallen en dat ik wat meer spiermassa wil opbouwen, dus dan maar zo.
Ik doe maar gewoon wat ze zeggen, zal vast goed zitten.
quote:
Nog niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:30 schreef Yreal het volgende:
[..]![]()
Ook al helemaal health junkie met alleen maar kip, biefstuk, eieren, rijst, havermout, groente en kwark?
Je lichaam wordt actiever, fitter. Afvallen gaat misschien niet heel hard op die manier, maar fitter word je wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:35 schreef Etsu het volgende:
Morgen ga ik wel biertjes klappen met pax en johannes, dus ben dan weer geen meter opgeschoten
Je doet trainen niet teniet door bier te drinken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:35 schreef Etsu het volgende:
Morgen ga ik wel biertjes klappen met pax en johannes, dus ben dan weer geen meter opgeschoten
waarvoor ga jij inschrijven voor het bacheloressay?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je doet trainen niet teniet door bier te drinken.Afvallen gaat natuurlijk langzamer, maar je conditie en spiermassa wordt niet slechter als je niet gezond eet.
dat is zat. Met jouw training heb je echt geen 200gram eiwit per dag nodigquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:52 schreef Etsu het volgende:
Dacht ik met m'n goede gedrag naar de supermarkt te gaan om o.a. kwark te halen, vergeet ik kwark.
Wel eieren en kip gekocht. En groenten.
Kunnen we weddenschappen op deze obsessie zetten?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:52 schreef Etsu het volgende:
Dacht ik met m'n goede gedrag naar de supermarkt te gaan om o.a. kwark te halen, vergeet ik kwark.
Wel eieren en kip gekocht. En groenten.
Nee. Die verlies jij gegarandeerd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kunnen we weddenschappen op deze obsessie zetten?
Geen idee. Wanneer moet dat?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
waarvoor ga jij inschrijven voor het bacheloressay?
Dat idee heb ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:22 schreef Tchock het volgende:
Ik heb echt geen idee waar ik over moet schrijven. Enige rechtsgebied waar ik het idee van heb dat er een beetje van weet is Europees belastingrecht.
parkeerbelastingquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedankt voor de waarschuwing. Zometeen maar even kijken, een onderwerp heb ik toch nog niet.
Als ik ergens niets voor kan verzinnen is het wel vpb...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:32 schreef Tchock het volgende:
Vpb kan ik ook wel een onderwerp bij verzinnen denk ik.
Dan sta je op en zeg je met duidelijke stem: "Godverdomme Ties, doe niet zo kinderachtig".quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:40 schreef underground1009 het volgende:
Een van de grote vrienden van Ets en Pax zit hier bij computercriminaliteit z'n vaste gedrag te vertonen![]()
(Jullie weten wie ik bedoel)
M.?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:40 schreef underground1009 het volgende:
Een van de grote vrienden van Ets en Pax zit hier bij computercriminaliteit z'n vaste gedrag te vertonen![]()
Ja leukquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan sta je op en zeg je met duidelijke stem: "Godverdomme Ties, doe niet zo kinderachtig".
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:40 schreef underground1009 het volgende:
Jemig wat een rommelquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan 1 set van 20x. Die met schouders lukte me niet helemaal. Halverwege gekapt omdat het pijn deed. Volgende keer beter
Ook meteen schema voor de komende weken.
Ik ook. Was met andere dingen bezig. Gelukkig nog plek zat.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:08 schreef Yreal het volgende:
Vergeet ik nog bijna me in te schrijven...
Ik was nummer 3 van 6 op 5 minuten na 6e...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook. Was met andere dingen bezig. Gelukkig nog plek zat.
Ik elfde van de veertien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik was nummer 3 van 6 op 5 minuten na 6e...
Erfrechtquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
IB-DGA en Erfrecht. En bacheloressay. Verder klaar voor dit jaar.
Moet te doen zijn toch?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bestuursrecht 2, rechtsfilosofie, pfe, rechtsgeschiedenis, essay
Jajoh, en nog stage lopen, afstuderen op het hbo en daar nog 3 vakken. Nieuwe high score in de maak...quote:
Ik ga niet happen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jajoh, en nog stage lopen, afstuderen op het hbo en daar nog 3 vakken. Nieuwe high score in de maak...
Juist een topvak. Iedereen loopt gewoon te zeiken omdat ze het niet snappen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:34 schreef Tchock het volgende:
Ik heb geen zin in IB-DGA. Lijkt me weinig aan en iedereen zegt dat het heel moeilijk is.
Schrijf het dan ook ergens op, klaphark.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:39 schreef Yreal het volgende:
6x btw aangifte, 6de keer loggin vergeten
Dat vak onderscheidt de diehard fiscalisten van de casual minor-flikkersquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:34 schreef Tchock het volgende:
Ik heb geen zin in IB-DGA. Lijkt me weinig aan en iedereen zegt dat het heel moeilijk is.
Rechtsfilosofie is leuk!!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bestuursrecht 2, rechtsfilosofie, pfe, rechtsgeschiedenis, essay
Valt wel mee, het is gewoon niet zo interessant.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:34 schreef Tchock het volgende:
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:43 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat vak onderscheidt de diehard fiscalisten van de casual minor-flikkers
Het wachtwoord dient te bevatten : 1 hoofdletter, 4 kleine letters, 1 nummer, 3 tekens die niet in uw oude wachtwoord voorkwamenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Schrijf het dan ook ergens op, klaphark.
Dus je bent gewoon kansloos als je oude wachtwoord Abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1±!@#$%^&*()-+;[]'\/>< was?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het wachtwoord dient te bevatten : 1 hoofdletter, 4 kleine letters, 1 nummer, 3 tekens die niet in uw oude wachtwoord voorkwamen
Zulke systemen mogen ze per direct afschieten met zulke ridicule eisen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het wachtwoord dient te bevatten : 1 hoofdletter, 4 kleine letters, 1 nummer, 3 tekens die niet in uw oude wachtwoord voorkwamen
Ha die Joosie. Klaar voor donderdag?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zulke systemen mogen ze per direct afschieten met zulke ridicule eisen.
Wat denk je zelluf? Man, man, man, man.. 6 uur mijn nest uit om rond 9 uur braaf FAR te kunnen volgen. Prachtig, ik zeg prachtig!quote:
Bij de Leij zal blij zijn met je aanwezigheid.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:55 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wat denk je zelluf? Man, man, man, man.. 6 uur mijn nest uit om rond 9 uur braaf FAR te kunnen volgen. Prachtig, ik zeg prachtig!
Hij zal merken dat ik aanwezig benquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Bij de Leij zal blij zijn met je aanwezigheid.
Rechtsgeschiedenis 1quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:55 schreef nadiyaa het volgende:
Wat is jullie lievelingseerstejaarsvak? Dan weet ik alvast wat ik ga kiezen volgend ' blok'.
Geen een eigenlijk. Bestuursrecht 1 ofzo. De rest vond ik kak.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:55 schreef nadiyaa het volgende:
Wat is jullie lievelingseerstejaarsvak? Dan weet ik alvast wat ik ga kiezen volgend ' blok'.
Aansprakelijkheidsrecht. Sowieso een van de leukste vakken van de bachelor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:55 schreef nadiyaa het volgende:
Dat klopt, want in de minor zit het niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:43 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat vak onderscheidt de diehard fiscalisten van de casual minor-flikkers
Dus je hebt 3 vakken en dan nog hertentamen straf2oud?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:58 schreef Joosie200 het volgende:
Maar voordat het donderdag is, eerst maar morgen Recht & info en Geschiedenis van de Europese rechtswetenschap aka Rechtsgeschiedenis 1 all over again volgen. Ben benieuwd
Heb er een hard hoofd in. Vind het een beetje droog.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hij zal merken dat ik aanwezig ben
[..]
Rechtsgeschiedenis 1![]()
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Geen een eigenlijk. Bestuursrecht 1 ofzo. De rest vond ik kak.
Helaas een postpropedeusevak.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aansprakelijkheidsrecht. Sowieso een van de leukste vakken van de bachelor.
Di 3-feb 09:00–11:00 Strafrecht 3 (nieuw Formeel Strafrecht) HC Aquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus je hebt 3 vakken en dan nog hertentamen straf2oud?
Druk.
oquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt, want in de minor zit het niet.
Klinkt cru en alsof ik rechten niet leuk vind ofzo, maar in het eerste jaar is bij ons heel erg basic en daar vond ik geen ruk aan. Had bij burgerlijk1 wel twee colleges over personen-, familie- en erfrecht en dat vond ik wel leuk. Daarom ben ik voor notarieel gegaan en daar heb ik geen spijt van.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:59 schreef nadiyaa het volgende:
[..]
Heb er een hard hoofd in. Vind het een beetje droog.
[..]
Ben benieuwd!
[..]
Helaas een postpropedeusevak.
Ga je straf3 of straf2oud (her)tentamen doen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Di 3-feb 09:00–11:00 Strafrecht 3 (nieuw Formeel Strafrecht) HC A
15:00–17:00 Computercriminaliteit HC
Wo 4-feb 11:00–13:00 Recht en Informatiemanagement HC
13:00–15:00 Europese Rechtswetenschap HC
Do 5-feb 09:00–11:00 Fiscale Aspecten van Registergoederen HC
13:00–15:00 Strafrecht 3 (nieuw Formeel Strafrecht) WG03
Allebei natuurlijk. Straf3 eerste kans is eind maart al, straf 2 oud tweede kans op mijn verjaardag in aprilquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ga je straf3 of straf2oud (her)tentamen doen?
Als je straf3 haalt, ben je een van de weinigen/de eerste die 2x straf3 op z'n cijferlijst heeft staan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Allebei natuurlijk. Straf3 eerste kans is eind maart al, straf 2 oud tweede kans op mijn verjaardag in april
Iemand moet de eerste zijnquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je straf3 haalt, ben je een van de weinigen/de eerste die 2x straf3 op z'n cijferlijst heeft staan.
Ken alleen maar mensen die 123 of 122 hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |