abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2015 @ 20:34:09 #1
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_149275357
Vorige week donderdag de sleutels gekregen van onze hoekwoning. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de woning qua uitstraling (bouwjaar 1956) helemaal mijn droom is. Liever zou ik een jaren '30, of oudere woning betrekken, maar die heb je hier in het dorp niet veel, en zeker niet voor ons budget. De ligging van deze hoekwoning in het centrum van het dorp aan een doorgaande weg, en het relatief grote stuk grond in combinatie met de verbouwingsmogelijkheden echter hebben er voor gezorgd dat we er toch helemaal weg van zijn.

Eerst even wat foto's:

Beneden

Boven

Achter

Het moge duidelijk zijn: alles dient grondig gemoderniseerd te worden alvorens we er kunnen gaan wonen. Ik (24jr), mevrouw Nightquest77 (24jr) en de kleine meid (9 maand) gaan er niet wonen voordat het af is. We wonen op 2 minuten afstand dus dat is goed te overzien.

Een lijstje met projecten die moeten gebeuren, los van de obvious stuc- verf- en timmerwerkzaamheden. Doelstelling is om zoveel mogelijk zelf te doen.
-doorbraak van woonkamer naar keuken, deur van keuken naar gang dichtmaken, hoekkeuken maken.
-schouw/schoorsteen weg, inclusief halfbakken muurtje (te zien op foto 4)
-Aanbouw, te zien op een na laatste foto, wegslopen want verzakt en verrot. (als financiėn het toelaten vervangen met nieuwe aanbouw)
-Badkamer vergroten door 2 muren te verplaatsen, en volledig renoveren.
-Muur master-bedroom verplaatsen zodat aantal onhandige inbouwkasten aan 1 kant komen.
-Asbest everywhere
-Electra overal vervangen (zijn nu stalen buizen, canvas omhulsels en alleen kroonsteentjes ^O^ )
-Gasmeter verplaatsen, bevindt zich nu aan een muur die weg moet.
-C.v en radiatoren plaatsen ipv de gas/gevelkachels die nu overal in het huis zitten
-nieuwe waterleidingen
-alle plafonds vervangen, is nu veelal zachtboard. Echt super, zeker gezien de veilige electra nu.

Een uur nadat we de sleutels hebben gekregen direct aan de slag gegaan met mijn vrouw, broertje en vader. Eerst de woonkamerplafonds er maar eens uitgehaald om uit te vogelen hoe het zit met een eventuele doorbraak naar de keuken, hoe het zit met dat gekke muurtje van foto 4 naast de schouw en omdat de plafonds er toch sowieso uit moeten :)

En ook direct de mooie schrootjes maar weggehaald.

Balk in het plafond en muurtje in de woonkamer blijken puur cosmetisch te zijn, dus kunnen gewoon weg.Je ziet op de foto dat hij gewoon los staat en de balk blijkt een hol houten ding te zijn. Meer slopen dus. *O*

De dag er na maar vast een gedeelte van de muur tussen de woonkamer en keuken er uitgesloopt.
Voor:

Tijdens:

Na (aannemer er maar even bijgehaald, gaf aan dat het toch wel handig zou zijn om er wat ondersteunings-stempels onder te doen, om te voorkomen dat ons huis in elkaar stort. Jullie zullen merken dat we wel vaker initieel wat lomp te werk gaan, meestal komt het toch wel goed):

Die overgebleven kolom moet ook nog weg, maar daar rust nu de betonnen badkamervloer op, en de gasmeter zit daar nog aan vast dus eerst maar eens beginnen met het wegslopen van de badkamervloer. Mevrouw Nightquest77 wilde ook graag haar spierballen laten zien, dus kreeg ze de nobele taak om met de zware sloophamer die vloer er uit te gaan boren. En ja, de volgende keer doen we netjes een veiligheidsbril op want dit was niet ideaal.

Helaas hebben we dat nog niet bepaald afgekregen want die vloer is 10 cm dik gewapend beton. Ik kreeg nog een tip om dat met een grote hamer te gaan doen, dus dat gaan we de volgende keer proberen.

Toch in 3 dagen een mooi resultaat behaald vinden we, nu al zin om weer verder te gaan. Zou mooi zijn als we er voor de zomer in kunnen.
Chaos is a ladder.
  zondag 1 februari 2015 @ 21:03:42 #2
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149277072
Woehoe!!! Een nieuw klustopic!!! Gaaf man!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_149277132
^O^ zo, dat schiet al op.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_149277377
Jee! Succes!
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 21:39:20 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_149278768
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik sluit mij aan wat knutsel-smurf ook al aangeeft !
Leuk huis man ! Bied echt mogelijkheden ! :s) *O*
pi_149281153
Mooi project!
  PR/Manusje van alles zondag 1 februari 2015 @ 23:05:35 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_149282445
Mooi! lekker slopen. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_149285743
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:34 schreef Nightquest777 het volgende:
Helaas hebben we dat nog niet bepaald afgekregen want die vloer is 10 cm dik gewapend beton. Ik kreeg nog een tip om dat met een grote hamer te gaan doen, dus dat gaan we de volgende keer proberen.
Ik had uiteindelijk zoiets nodig om mijn soortgelijke (10cm beton + 10cm cement) badkamervloer eruit te hakken, met die lichtere moest ik veel te vaak en diep steken om kleine stukken los te hakken.

Heel mooi project trouwens, succes ermee. ^O^
pi_149288149
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ja, dit dus! *O*
Laat die handjes wapperen!
pi_149288593
Gaaf project, en herkenbaar! Ik ben met een soortgelijke verbouwing bezig van een 60'er jaren woning. Uit ervaring kan ik zeggen dat je planning (gerekend naast een baan) optimistisch is. Maar los daarvan, gaaf project en veel succes!

Let je wel op een eventuele draagmuur bij de keuken? Het lijkt mij dat er een stalen balk in moet?
  maandag 2 februari 2015 @ 09:21:19 #11
401888 Nightquest777
pi_149289232
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 01:04 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik had uiteindelijk zoiets nodig om mijn soortgelijke (10cm beton + 10cm cement) badkamervloer eruit te hakken, met die lichtere moest ik veel te vaak en diep steken om kleine stukken los te hakken.

Heel mooi project trouwens, succes ermee. ^O^
Bedankt voor de tip, zal het in overweging nemen. We boeken op zich al wel succes met het apparaat dat we nu hebben, dus we gaan nog even op deze manier verder in combinatie met een zware sloophamer. Ik heb een dealtje met de lokale doe-het-zelf zaak waardoor ik alle huur-gereedschappen gratis mag lenen, dus ik probeer zoveel mogelijk daar gebruik van te maken. En dit is de zwaarste die ze daar hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:29 schreef tux87 het volgende:
Gaaf project, en herkenbaar! Ik ben met een soortgelijke verbouwing bezig van een 60'er jaren woning. Uit ervaring kan ik zeggen dat je planning (gerekend naast een baan) optimistisch is. Maar los daarvan, gaaf project en veel succes!

Let je wel op een eventuele draagmuur bij de keuken? Het lijkt mij dat er een stalen balk in moet?
Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik iedere week een vaste dag vrij neem de komende periode, en mijn vader en broertje zullen dan ook iedere vrijdag en gedeeltes van de zaterdag de hele dag meehelpen. En dat is nog los van alle andere vrienden/familie die nu nog heel enthousiast roepen dat ze ook wel een dagje willen meehelpen ;) Verder zijn er een aantal zaken die ik ga uitbesteden aan een aannemer/klusjesman. Ik zie het nog wel zitten, maar druk zal het wel worden ja.

Ja er moet inderdaad een stalen balk in, dus voor nu ondersteunen we het met die stempels, zodra die badkamer vloer weg is en de het laatste stuk muur weggesloopt is is kunnen we die balk er in leggen.
Chaos is a ladder.
  maandag 2 februari 2015 @ 10:04:07 #12
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_149289951
Leuk! Ik ga het volgen :Y
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_149290900
Leuk!! Ik heb ook net een flatje uit dezelfde bouwperiode gekocht, waar ook geklust aan moet worden, dus ik lees hier lekker mee voor inspiratie. Herken nu al wat dingetjes :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_149291856
Mooi klusproject, ben benieuwd wat je er van gaat maken. Succes!
pi_149305035
Tof! Wat anderen al zeggen: leuk om een nieuw project te volgen!
Waar staat dit stulpje als ik mag vragen?

Succes ermee! Hoop dat je planning realistisch is!
  maandag 2 februari 2015 @ 19:35:58 #16
401888 Nightquest777
pi_149305460
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:24 schreef Zonnekoning het volgende:
Waar staat dit stulpje als ik mag vragen?
Omgeving Zwolle. Veel specifieker word ik bij voorkeur niet.

Bedankt, gaat vast wel goed komen. Zal proberen wekelijks een update te plaatsen hier.
Chaos is a ladder.
pi_149306768
Dit ga ik volgen. c_/ Heerlijk dit soort huizen, jeukende handen krijg je ervan. Heel veel succes en plezier bij het verbouwen. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:35 schreef Nightquest777 het volgende:
Omgeving Zwolle.
Nou welkom in de omgeving dan. ;)
pi_149308340
Mijn badkamervloer was gestort op plastic folie direct op de houten vloer. Ook gewapend en wel... :(

Ik heb met een grote flex sleuven gemaakt en daarna met een boorhamer de stukken losgemaakt.
Dat werkte bij mij erg goed, was ook makkelijk met afvoeren :Y

Pro-tip:
Koop een goeie bouwstofzuiger en haal fatsoenlijke oordoppen (peltor oid)

c_/
met een koekje
pi_149308536
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:21 schreef Nightquest777 het volgende:
Bedankt voor de tip, zal het in overweging nemen. We boeken op zich al wel succes met het apparaat dat we nu hebben, dus we gaan nog even op deze manier verder in combinatie met een zware sloophamer. Ik heb een dealtje met de lokale doe-het-zelf zaak waardoor ik alle huur-gereedschappen gratis mag lenen, dus ik probeer zoveel mogelijk daar gebruik van te maken. n dit is de zwaarste die ze daar hebben.
Ja ging idd ook wel met een lichtere, maar bij mij was dit het verschil tussen met veel moeite allemaal kleine stukjes losbreken of ineens zulke brokken (niet met de breekhamer op de foto trouwens):

En bij mij bleek alle elektra van de bovenverdieping onder de badkamervloer samen te komen, dus dat scheelde toch wat elektrabuis vervangen toen de beitel er niet meer zo ver ingestoken hoefde te worden. :)

Maar er gratis gebruik van kunnen maken is natuurlijk ook wel mooi. :7
  maandag 2 februari 2015 @ 21:54:39 #20
399214 Knutsel-Smurf
pi_149311392
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef koffielepel het volgende:
Mijn badkamervloer was gestort op plastic folie direct op de houten vloer. Ook gewapend en wel... :(

Ik heb met een grote flex sleuven gemaakt en daarna met een boorhamer de stukken losgemaakt.
Dat werkte bij mij erg goed, was ook makkelijk met afvoeren :Y

Pro-tip:
Koop een goeie bouwstofzuiger en haal fatsoenlijke oordoppen (peltor oid)

c_/
Amen to that!!

Alleen vervang die peltor door ottoplastieken op maat ;) die zijn hemels!!
Vorige week ergens in de ochtend ingedaan, en merkte pas 's avonds in de douche dat ik ze nog inhad! Wel zo fijn als je gewone gesprekken kunt voeren maar de scherpe en hard geluiden weggefilterd worden.
pi_149317678
Gefeliciteerd met jullie mooie project ^O^ Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan maken :)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:45:19 #22
401888 Nightquest777
pi_149324854
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef koffielepel het volgende:
Ik heb met een grote flex sleuven gemaakt
Wat is een 'grote flex'?

Klinkt wel efficient en misschien kan ik er wel ergens 1 lenen.
Chaos is a ladder.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 18:55:01 #23
92034 crew  Vonkenboer
pi_149334843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Wat is een 'grote flex'?

Klinkt wel efficient en misschien kan ik er wel ergens 1 lenen.
Ik vermoed dat er een grote slijptol bedoeld wordt; zo'n ding met een grote schijf :)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:59:10 #24
399214 Knutsel-Smurf
pi_149335042
Flex als in slijptol, ook wel straaljager genoemd.
230mm is in de volksmond een "grote"
115 of 125mm een kleintje.

Pas er wel mee op en hou hem altijd zo vast dat als hij wegslaat hij van je af klapt. Heb er van de zomer 1 in mijn arm gehad (godzijdank sloeg hij vast in de muur en draaide hij niet op volle toeren toen hij mijn arm raakte). En er zijn ergere gevallen bekend. Oud collega van mijn vader sleep een tegel door met gespreide benen, ding eindige 1,5cm diep in zijn lies. Man was blij dat hij "rechtsdragend" was.
Ook nooit boven je macht houden (deed ik dus wel)!!!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:07:48 #25
401888 Nightquest777
pi_149419475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er een grote slijptol bedoeld wordt; zo'n ding met een grote schijf :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:59 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Flex als in slijptol, ook wel straaljager genoemd.
230mm is in de volksmond een "grote"
115 of 125mm een kleintje.

Pas er wel mee op en hou hem altijd zo vast dat als hij wegslaat hij van je af klapt. Heb er van de zomer 1 in mijn arm gehad (godzijdank sloeg hij vast in de muur en draaide hij niet op volle toeren toen hij mijn arm raakte). En er zijn ergere gevallen bekend. Oud collega van mijn vader sleep een tegel door met gespreide benen, ding eindige 1,5cm diep in zijn lies. Man was blij dat hij "rechtsdragend" was.
Ook nooit boven je macht houden (deed ik dus wel)!!!
Nou bedankt voor alle tips, maar om het budget zo netjes mogelijk te volgen is men toch maar door gegaan op de oude manier, en het resultaat mag er zijn :D :

Morgen zelf weer meehelpen, mag blij zijn met zulke familie die zich de hele dag in het zweet werken terwijl ik lekker op kantoor zit.

Maandag gaat de electriciėn de groepenkast vervangen voor een nieuwe met 8 groepen. Daarna zelf de rest van de electra proberen aan te leggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nightquest777 op 06-02-2015 15:51:43 ]
Chaos is a ladder.
  maandag 9 februari 2015 @ 09:23:07 #26
401888 Nightquest777
pi_149500094
Zo, zaterdag het laatste stuk van de badkamer vloer er uitgeslagen (zie rechtsboven op de foto):

En toen het gewicht van de vloer niet meer op het overgebleven stuk muur leunde hebben we dat ook direct weggehaald. Er moet echter nog een klein stukje blijven staan, for the time being, omdat daar de gasmeter zit die verplaatst moet worden. De offerte daarvoor is aangevraagd bij de netbeheerder maar die hebben niet bepaald haast met dit soort klusjes.

Nu begint een open hoekkeuken toch al redelijke vormen aan te nemen. Natuurlijk moet die deur nog dicht worden gemaakt, en willen we de keuken muur toch nog weer iets verder de kamer in laten lopen (zodat we wat meer ruimte hebben in de keuken), maar het begin is er.

Verder hebben we de helft van alle plafonds boven en in de hal beneden er uitgehaald. Was zachtboard, op sommige plekken met gips er overheen. Gelukkig niet van dat vervelende gestucte kippengaas er onder zoals in de keuken.. geen foto's van laten zien maar wat een vervelende klus was dat zeg.

Vandaag gaat de electricien aan de slag met de nieuwe groepenkast. We krijgen straks 8 groepen, genoeg voor een moderne huishouding - en dat voor 500 euro incl montage. Ben geen expert maar niet gek dacht ik zelf. Nu een bestelling aan het maken voor de rest van het electramateriaal zodat we komend weekend sleuven kunnen frezen en dozen kunnen inboren. Ook maar direct een paar pakken hout halen om de plafonds te kunnen voorzien van nieuwe regels.
Chaos is a ladder.
pi_149500871
Pro tip:
Haal je raggels voor het plafond bij de handel. Ruw 22x50.
Bij de gpk zijn ze duur, en vooral warrig.

Ga je nog isoleren tussen de vloeren?

c_/
met een koekje
  maandag 9 februari 2015 @ 11:28:27 #28
401888 Nightquest777
pi_149502868
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:00 schreef koffielepel het volgende:
Pro tip:
Haal je raggels voor het plafond bij de handel. Ruw 22x50.
Bij de gpk zijn ze duur, en vooral warrig.

Ga je nog isoleren tussen de vloeren?

c_/
Ik heb een heel aantal raggels nog kunnen redden van de ondergang, heb de spijkers er uitgehaald en die kan ik denk ik weer hergebruiken, dus heel veel zullen we niet nodig hebben. Maar ik zal even goed kijken hoeveel het scheelt - heb een flinke permanente korting kunnen regelen bij een lokale dhz-zaak (door aan te geven dat ik de meeste spullen daar ga halen) dus als het niet heel veel scheelt haal ik het ook gewoon daar, wel zo netjes.

Op zich wil ik het wel isoleren, ik moet alleen even uitvogelen hoe dat zit met de subsidies hier. Volgens mij krijg ik in combinatie met een gevelisolatie namelijk iets van 500-600 euro aan subsidie, en dat is mooi meegenomen natuurlijk. Hoezo dan?
Chaos is a ladder.
pi_149505414
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:28 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik heb een heel aantal raggels nog kunnen redden van de ondergang, heb de spijkers er uitgehaald en die kan ik denk ik weer hergebruiken, dus heel veel zullen we niet nodig hebben. Maar ik zal even goed kijken hoeveel het scheelt - heb een flinke permanente korting kunnen regelen bij een lokale dhz-zaak (door aan te geven dat ik de meeste spullen daar ga halen) dus als het niet heel veel scheelt haal ik het ook gewoon daar, wel zo netjes.

Op zich wil ik het wel isoleren, ik moet alleen even uitvogelen hoe dat zit met de subsidies hier. Volgens mij krijg ik in combinatie met een gevelisolatie namelijk iets van 500-600 euro aan subsidie, en dat is mooi meegenomen natuurlijk. Hoezo dan?
Omdat het nu open ligt, en je kunt er makkelijker bij als je nog geen raggels hebt geplaatst.

c_/
met een koekje
  maandag 9 februari 2015 @ 15:56:11 #30
401888 Nightquest777
pi_149510428
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:59 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Omdat het nu open ligt, en je kunt er makkelijker bij als je nog geen raggels hebt geplaatst.

c_/
Ja oke, nou als het nu niet gebeurt dan nooit, dus zal inderdaad nog even goed nadenken voor we daadwerkelijk aan de slag gaan met die raggels.
Chaos is a ladder.
pi_149533262
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:56 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ja oke, nou als het nu niet gebeurt dan nooit, dus zal inderdaad nog even goed nadenken voor we daadwerkelijk aan de slag gaan met die raggels.
Lijkt mij een beetje een no-brainer eigenlijk, of zit er een vliering met geļsoleerd dak boven?
Hoewel ik het dan nogsteeds zou doen trouwens :Y

c_/
met een koekje
  maandag 16 februari 2015 @ 12:54:49 #32
401888 Nightquest777
pi_149723267
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:44 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Lijkt mij een beetje een no-brainer eigenlijk, of zit er een vliering met geļsoleerd dak boven?
Hoewel ik het dan nogsteeds zou doen trouwens :Y

c_/
We hebben een zolder met geisoleerd dak, maar heb toch maar een hele berg rockwool gekocht om onze plafonds ook lekker te isoleren.

Ik word nu een beetje depressief dat mijn photobucket plaatjes niet meer werken met mijn gratis account :( Kan ik alles weer opnieuw gaan uploaden.

Weer veel gedaan in de afgelopen weken, het meeste sloopwerk is nu gedaan en we hebben een start gemaakt met het aanleggen van de elektriciteit (centraaldozen geplaatst, stuk of 10 dozen geboord in de woonkamer, meterkast vervangen). Vrijdag gaan we weer verder met dozen boren en sleuven frezen.

Een aannemer gaat volgende week een stalen balk aanbrengen om de doorgebroken keukenmuur te ondersteunen, daarna gaat hij extra houten balken aanbrengen onder de voormalige badkamer en daar bovenop met zwaluwstaartplaten een betonnen vloer aanbrengen en de nieuwe badkamermuren metselen. Geregeld dat hij op basis van uurtje-factuurtje werkt en wij gewoon meehelpen :)

En een CV-man is ook ingeschakeld, die komt binnenkort langs om een offerte te maken (waarbij wij zelf ook kunnen meehelpen tijdens de uitvoering).

De gasmeter wordt waarschijnlijk aan het einde van deze week verplaatst, alleen nog even uitvogelen wie precies de voorbereidingen gaan doen. De netbeheerder verwacht o.a. dat wij zelf een nieuwe mantelbuis door de fundering naar de nieuwe meterkast heen gaan maken, maar dat zie ik nog niet helemaal zitten om zelf te doen.

Oh en de aanbouw is ook al bijna helemaal weggesloopt, alleen de dak van het schuurtje laten zitten want die is van asbest gemaakt :/ Asbest wat we in huis aantroffen hebben we zelf maar even vakkundig weggehaald, staat nu op een veilige plek totdat we weten waar we dat heen kunnen brengen zonder al te grote kosten.
Chaos is a ladder.
pi_149737080
Klinkt goed!
Probeer even wat foto's te uploaden, dat maakt het toch een stuk interessanter om te volgen!

Wel goed om te horen dat je ook de CV-boer en aannemer kan helpen. Is ook nog leuk en scheelt een hoop!
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 20:18:37 #34
92034 crew  Vonkenboer
pi_149738006
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:54 schreef Nightquest777 het volgende:

Oh en de aanbouw is ook al bijna helemaal weggesloopt, alleen de dak van het schuurtje laten zitten want die is van asbest gemaakt :/ Asbest wat we in huis aantroffen hebben we zelf maar even vakkundig weggehaald, staat nu op een veilige plek totdat we weten waar we dat heen kunnen brengen zonder al te grote kosten.
Kun je dat niet inleveren bij het gemeente depot ?
  maandag 16 februari 2015 @ 20:20:59 #35
401888 Nightquest777
pi_149738136
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kun je dat niet inleveren bij het gemeente depot ?
Misschien wel, maar moet even kijken op hoeveel m2 we precies uitkomen.

Zal zometeen even alle foto's opnieuw uploaden op een andere website en nieuwe foto's toevoegen want dit wordt een saai dagboek op deze manier.
Chaos is a ladder.
  maandag 16 februari 2015 @ 22:43:28 #36
401888 Nightquest777
pi_149745316
Pics or it didn't happen:
Dozen ingeboord boven de toekomstige plinten en centraaldozen gemaakt.

Aanbouw deels gesloopt:
Voor:

Na:
Chaos is a ladder.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 18:57:04 #37
92034 crew  Vonkenboer
pi_149768768
Je zet de inbouwdozen nog wel met een beetje knauf vast mag ik hopen ? :)
Die uitbouw gaat die in zijn geheel nog weg ? Of blijft er nog een deel staan ?
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:07:03 #38
401888 Nightquest777
pi_149786483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Je zet de inbouwdozen nog wel met een beetje knauf vast mag ik hopen ? :)
Die uitbouw gaat die in zijn geheel nog weg ? Of blijft er nog een deel staan ?
De inbouwdozen zitten er nu alleen in om ff te kijken of het past, heb al een zakje roodband gehaald om het vast te zetten :) Bedankt voor de tip.

De hele uitbouw gaat weg, het ultieme doel is om daar een veel grotere uitbouw (25m2) weer neer te zetten maar we willen eerst het huis af hebben, en als het dan nog financieel verantwoord is dan gaan we de uitbouw realiseren. Wel laten we waarschijnlijk binnenkort al de fundering storten voor de nieuwe uitbouw, mocht het het afbouwen uitgesteld worden hebben we in elk geval een mooi strak terras de komende tijd ;) In die nieuwe uitbouw zouden 2 ruimtes moeten komen, een afgeschermde kamer in het verlengde van de woonkamer met een tweede zithoek, en een bijkeuken in het verlengde van de keuken waar het witgoed dan komt te staan. Dat komt nu in eerste instantie op zolder.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:35:41 #39
401888 Nightquest777
pi_149983083
Even twee vragen waar ik een beetje mee zit:

1. Er zit op de meeste muren een stuclaag van ongeveer 12mm. Die stuclaag zit bijna overal goed vast en is niet extreem poreus of wat dan ook. Er zitten niet veel oneffenheden in de muren, alleen hebben we natuurlijk wel sleuven gefreesd en dozen geboord. Het is eigenlijk niet meer te doen om overal de stuclaag af te bikken.. Is het gewoon goed mogelijk om hier een heel dunne laag stuc/plijster of wat dan ook overheen te smeren zodat het weer helemaal super vlak wordt? Het is namelijk niet echt mogelijk om er nog eens een dikke laag overheen te smeren want dan komen we in de knel met de bestaande deurlijsten/kozijnen en nog wat andere zaken.

2. Ik heb niet veel wensen met betrekking tot de nieuwe badkamer, maar de weinige tijd die ik 's ochtends onder de douche sta wil ik wel zeer comfortabel doorbrengen dus ik wil graag een enorme waterstraal, hoe meer water hoe beter. >:) Nu heb ik goedkoop een prima Grohe douche glijstang met mooie douchekop gevonden (Vitalo Comfort), en ga ik een CW5 CV ketel laten installeren dus met de hoeveelheid beschikbaar water zit het prima, maar ik vraag me af hoe dat zit met het aantal liters per minuut en of ik niet beter een grote regendouche kan installeren. Op de verpakking van die douchekop die ik heb staat dat er 9,5liter/minuut doorheen kan, is het verschil echt zo groot met een flinke regendouche? Weet zelf niet goed wat ik wil, alleen dat ik gewoon een flinke plens water wil en daar mag best wat geld in gestoken worden want ik ben het pisstraaltje in mijn huidige flat helemaal zat. En ik ben niet bepaald een milieuactivist dus waterbesparende opties zijn voor mij juist enge woorden. Ik ken verder niemand met een echte regendouche dus wat ervaringen en advies zouden helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nightquest777 op 24-02-2015 11:56:52 ]
Chaos is a ladder.
pi_149984075
Wat ga je voor afwerking op de muur gebruiken?
Je kunt de sleuven prima dichtsmeren, alleen blijft je meestal zitten met een verschil in materiaal (dichtgemaakte sleuf is ruwer dan de rest van de muur bijv.).
Als je er overheen behangt zie je dat niet maar als je alleen wilt verven dan wel.
pi_149984553
Gleuven kan je netjes opvullen totdat deze gelijk zijn met de muur, daarna voorstrijken en nog laagje fix en finish eroverheen laten stukken en de boel is weer strak. Laagdikte is dan 2 mm. Als je niet wil stukken kan je ook overwegen om de gleuf zo strak mogelijk af te smeren en daarna de boel in de glasvlies zetten.
DHZ kwaliteit rotband is inderdaad erg grof, de professionele variant is erg fijn waardoor je de gleuf strak kan afsmeren. Ik heb hier her en der in bestaand stucwerk gleuven gemaakt en weer dichtgezet, goed geschuurd en daarna geschilderd, je ziet er nagenoeg niks meer van.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:15:11 #42
401888 Nightquest777
pi_149987476
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:01 schreef R2R het volgende:
Wat ga je voor afwerking op de muur gebruiken?
Wil het liefst alles in de muurverf zetten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:12 schreef usernaamvergeten het volgende:
DHZ kwaliteit rotband is inderdaad erg grof, de professionele variant is erg fijn waardoor je de gleuf strak kan afsmeren.
Oke, dat wist ik niet. Ik heb een professionele stuccadoor gevraagd om eens langs te komen om een prijs te maken, want ik heb geen beschikking over beter materiaal dan dhz-rotband en ik denk dat ik zelf niet goed genoeg ben om het zo strak te maken.

Misschien dan inderdaad maar de hele muur met een dun laagje fix en finish laten afwerken zodat je geen kans loopt op structuur-verschil.
Chaos is a ladder.
pi_149988783
Tvp
pi_149990931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:15 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Wil het liefst alles in de muurverf zetten.

[..]

Oke, dat wist ik niet. Ik heb een professionele stuccadoor gevraagd om eens langs te komen om een prijs te maken, want ik heb geen beschikking over beter materiaal dan dhz-rotband en ik denk dat ik zelf niet goed genoeg ben om het zo strak te maken.

Misschien dan inderdaad maar de hele muur met een dun laagje fix en finish laten afwerken zodat je geen kans loopt op structuur-verschil.
Met muurverf blijf je oneffenheden best wel zien.

c_/
met een koekje
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:02:33 #45
401888 Nightquest777
pi_149991054
En nog even een kleine update:
Afgelopen weekend druk bezig geweest met de electra. Ik heb zelf een hoop sleuven gefreesd en gaten geboord in de slaapkamers boven. In de woonkamer en hal zijn nu alle buizen aangelegd, en de draden getrokken vanaf de WCD's en de schakelaars naar de centraaldozen. (foto gemaakt voor het draad getrokken was)

En hebben we een manier gevonden om de 8 groepen electra uit de krappe meterkast te krijgen: langs de trap met 40 cm flexibele buis om daarna over te gaan op gewone pvc buis. In de keuken komt toch een iets verlaagd plafond door de stalen balk die er binnenkort in komt dus daar hebben we alle ruimte om het verder te distribueren.

Daarnaast is de lokale CV man langs geweest en die heeft een zeer nette prijs gemaakt dus dat gaan we ook snel in gang zetten.
Chaos is a ladder.
pi_149998508
Leuk om je (snelle) voortgang te zien!

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:02 schreef Nightquest777 het volgende:
En hebben we een manier gevonden om de 8 groepen electra uit de krappe meterkast te krijgen: langs de trap met 40 cm flexibele buis om daarna over te gaan op gewone pvc buis. In de keuken komt toch een iets verlaagd plafond door de stalen balk die er binnenkort in komt dus daar hebben we alle ruimte om het verder te distribueren.
Als je daarmee bedoelt dat de draden van 8 groepen door één pvc buis gaan zou ik dat anders oplossen. Behalve dat het niet is toegestaan loop je ook risico qua warmte ontwikkeling. Omdat je schrijft 'verder te distribueren'.

[ Bericht 2% gewijzigd door tux87 op 24-02-2015 18:36:49 ]
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:27:43 #47
401888 Nightquest777
pi_150010868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:31 schreef tux87 het volgende:
Leuk om je (snelle) voortgang te zien!

[..]

Als je daarmee bedoelt dat de draden van 8 groepen door één pvc buis gaan zou ik dat anders oplossen. Behalve dat het niet is toegestaan loop je ook risico qua warmte ontwikkeling. Omdat je schrijft 'verder te distribueren'.
Ah, nee miscommunicatie. Dat hebben we gelukkig niet gedaan. Alle groepen hebben hun eigen buis.
Chaos is a ladder.
pi_150017957
Wat betreft je vraag over douche kop.

Je kunt gewoon beginnen met wat je hebt.

Wij hadden een praxis ding waar we net niet blij van werden. Toen die stuk ging vond ik op zolder een nieuwe lidl set. Dat was echt om te huilen. Zag er leuk uit.

Uiteindelijk hebben we een grohe Rain gekocht. Vooral er op gelet dat die niet water besparend was.

Wil je veel water kun je er 1 kiezen die lucht toevoegt (Dat doet van ons) dan krijg je een flinke regen douche straal. Die Rain kan gewoon ipv de vitalo die je nu hebt.
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:40:13 #49
401888 Nightquest777
pi_150020681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:32 schreef Nico987 het volgende:
Wat betreft je vraag over douche kop.

Je kunt gewoon beginnen met wat je hebt.

Wij hadden een praxis ding waar we net niet blij van werden. Toen die stuk ging vond ik op zolder een nieuwe lidl set. Dat was echt om te huilen. Zag er leuk uit.

Uiteindelijk hebben we een grohe Rain gekocht. Vooral er op gelet dat die niet water besparend was.

Wil je veel water kun je er 1 kiezen die lucht toevoegt (Dat doet van ons) dan krijg je een flinke regen douche straal. Die Rain kan gewoon ipv de vitalo die je nu hebt.
Bedankt Nico987, mijn vraag was niet erg concreet dus bedankt voor het delen van je ervaring. Met die vitalo comfort die ik nu heb kan ik ook lucht toevoegen aan de regen-modus. Voor nu heb ik besloten het even te laten zoals het is en als er aan het einde van de verbouwing nog iets van budget is dan ruil ik hem om voor een Grohe Rain.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:56:42 #50
401888 Nightquest777
pi_150259799
Electra dit weekend voor 75% afgerond, de meeste kamers hebben nu inbouwdozen met draden naar de centraaldozen. Enige wat nog moet is het aanleggen van electra in een aantal muurtjes die nog gemetseld moeten worden, zoals bijvoorbeeld de douche en de keuken.

Speaking of de keuken, afgelopen zaterdag deze besteld: *O* *O*

Hij is wat bruiner in het echt, en er zit verlichting in alle vitrinekastjes en boven het werkblad. Die witte oven in het plaatje wordt een los gekochte zwarte 6-pits gasfornuis+oven van Etna o.i.d. Afwerking van de muur en de vloer is ook nog niet definitief. Maar wel enorm blij hiermee. De geoffreerde montagekosten vielen echter flink tegen (minimaal 1500 euro) dus ik ga tegen die tijd wel een weekje vrij nemen en het zelf proberen als een echte K&W'er.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nightquest777 op 03-03-2015 20:12:39 ]
Chaos is a ladder.
pi_150259945
Voor het fornuis: ik hoor goede dingen over 123keukenapparatuur. Verder: heb je daar genoeg werkruimte aan? Of maak je nog een los werkblad?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:10:51 #52
401888 Nightquest777
pi_150260297
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:00 schreef friekin_ het volgende:
Voor het fornuis: ik hoor goede dingen over 123keukenapparatuur. Verder: heb je daar genoeg werkruimte aan? Of maak je nog een los werkblad?
Heb nu in mijn flatje in totaal 100cm werkblad, dus dit is al ruim een verdubbeling :+ Natuurlijk zou ik er nog wel een meter bij willen maar dat past niet.

Bedankt voor je tip mbt 123keukenapparatuur, zal eens rondkijken. De website is wel afschrikwekkend lelijk :P
Chaos is a ladder.
pi_150261015
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Heb nu in mijn flatje in totaal 100cm werkblad, dus dit is al ruim een verdubbeling :+ Natuurlijk zou ik er nog wel een meter bij willen maar dat past niet.

Bedankt voor je tip mbt 123keukenapparatuur, zal eens rondkijken. De website is wel afschrikwekkend lelijk :P
Het mag lelijk zijn als het zoveel scheelt en binnen een paar dagen geleverd wordt ;)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:13:37 #54
401888 Nightquest777
pi_150495001
Afgelopen vrijdag samen met de CV-man alle leidingen voor de CV aangelegd in het hele huis. *O* De 60 jarige loodgieter had na het horen van het feit dat ik als manager in de IT werk niet erg hoge verwachtingen van mijn inzet geloof ik want hij zat constant van die cynische opmerkingen te maken in de trant van 'Jahaa dit is wel wat anders dan op van die knopjes drukken'. Maar omdat het toch wel erg goed liep hoorde ik later dat hij toch had gezegd dat het hem '100% meeviel hoe handig ik was voor een ICTer'. Veel bereikt dus, verder een super vent trouwens.

Ik heb zelf de hele ochtend in de kruipruimte doorgebracht. Gelukkig was het droog, maar wel koud en het zand kwam op allerlei plaatsen waar je het niet wilt hebben.

Die dag er na alle inbouwdozen vastgezet en de sleuven dichtgesmeerd met roodband. Enkele electraconstructies die we hadden gemaakt kwamen niet door de strenge controle van mijn schoonvader (die electriciėn is geweest), dus die moesten opnieuw. Maar goed, veruit het meeste was goed genoeg dus dat scheelt flink. Daarnaast ook maar direct een internetkabel getrokken vanuit de woonkamer naar mijn computerkamer, dus nu kunnen op korte termijn de plafonds beneden al weer dicht :D

Vandaag wordt er door een oud-collega van mij met een grote diamantboor een flink gat gezaagd in de fundering waar de nieuwe gas-mantelbuis doorheen moet zodat die morgen geplaatst kan worden. De gasmeter moet namelijk vrijdag verplaatst worden naar zijn nieuwe huisje onder de trap en dat mag alleen gedaan worden door onze vrienden van de energieleverancier.

Vrijdag wordt de stalen balk in de keuken/woonkamer doorbraak geplaatst, komt de steiger zodat we de bestaande schoorsteen van het dak kunnen slaan en binnenkort komt de trappen-maker om een vaste trap naar zolder in te bouwen. Daarna wordt de CV-ketel opgehangen en vastgeknoopt aan de leidingen die er nu dus liggen. In de komende weken komt alle focus op de nieuwe badkamer en de keuken te liggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nightquest777 op 10-03-2015 14:18:55 ]
Chaos is a ladder.
pi_150497126
Gaaf :) Goed werk verricht!!

Ach, laat ze lekker denken. Ik werk tegenwoordig ook alleen maar achter de toverdoos en niet meer in de praktijk. Maar gelukkig zegt dat niet alles ;)

Vandaag m'n keukenblad laten leggen. De opmerkingen over "we gaan het zien, u hebbet zelluf opgemeten hč", "nou als dat maar goed komt", "u hebt wel dit en dit gedaan he?"....

Uiteindelijk past het er zuigend in, met 2 mm speling zoals begroot.

Ook wij kantoorhelden zijn niet achterlijk :7
pi_150639302
Mooie vooruitgang, schiet lekker op!
Hoeveel ben je nou kwijt aan de vrienden van de NUTS bedrijven voor het verplaatsen van een gasmeter? Heb een keer in Amsterdam meegemaakt dat de gasmeter ff een meter verplaatst werd. Die loodgieter zaagt zo met een handzaag de koperen gasleiding door, duimpje op de aanvoor, gasmeter verplaatsen en sluit hem verderop weer aan. Hele hok volgelopen met gas natuurlijk, gelukkig niemand met een peuk in de buurt.. Kost maar 150 euro haha :7
pi_150639895
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:52 schreef Zonnekoning het volgende:
Hoeveel ben je nou kwijt aan de vrienden van de NUTS bedrijven voor het verplaatsen van een gasmeter? Heb een keer in Amsterdam meegemaakt dat de gasmeter ff een meter verplaatst werd. Die loodgieter zaagt zo met een handzaag de koperen gasleiding door, duimpje op de aanvoor, gasmeter verplaatsen en sluit hem verderop weer aan. Hele hok volgelopen met gas natuurlijk, gelukkig niemand met een peuk in de buurt.. Kost maar 150 euro haha :7
Kost iets van 700¤ via aansluitingen.nl. Ze wouden bij mij de watermeter vervangen, ik gaf aan dat ik m meteen binnen wou hebben en dat ik zelf t graafwerk dan zou doen, maar dat deden ze niet. De enige optie was eerst verplaatsen en dan vervangen... Uiteindelijk bleek er nog lood bij de leiding te zitten dus hebben ze m nog niet vervangen :p
  zaterdag 14 maart 2015 @ 19:54:11 #58
401888 Nightquest777
pi_150641354
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:52 schreef Zonnekoning het volgende:
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:09 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Kost iets van 700¤ via aansluitingen.nl. Ze wouden bij mij de watermeter vervangen, ik gaf aan dat ik m meteen binnen wou hebben en dat ik zelf t graafwerk dan zou doen, maar dat deden ze niet. De enige optie was eerst verplaatsen en dan vervangen... Uiteindelijk bleek er nog lood bij de leiding te zitten dus hebben ze m nog niet vervangen :p
Inderdaad, 780 euro oid. En dan moet je zelf al een mantelbuis regelen die door de fundering heen gaat naar je nieuwe meterkast. Die gasten zijn echt niet helemaal in orde sowieso: vorige keer kwamen ze 'schouwen', gaven ze aan dat we alleen die mantelbuis moesten regelen en dat ze dan de volgende keer alles zouden komen verplaatsen. Dat zou, na een paar mislukte afspraken omdat ze niet op kwamen dagen, dus gisteren zijn.

Komt er een pipo aan de voordeur: "ja we komen nog even controleren of jullie alles hebben gedaan volgens de voorschriften. Hmm die mantelbuis ziet er goed uit, maar er mist een ventilatieroostertje in de deur.
"Ik: "huh, maar dat hoefte niet zeiden jullie de vorige keer. "
Pipo:""Ja, nee dat zouden we nog uitzoeken he."
Ik: "Eh nee, wij weten van niks. We hadden afgesproken dat hij vandaag verplaatst zou worden!". Pipo: "Hm, nee dat staat niet in mijn map, we gaan alleen controleren en voor het verplaatsen maken we een nieuwe afspraak. En mbt tot dat roostertje: het zijn alleen maar de regeltjes, niemand controleert dat behalve wij. Je mag ook gewoon de deur er uithalen, er even een los plaatje voor maken en als we weer weg zijn de deur er weer inmaken. Dat doet iedereen." Ik trek een gezicht van :')
Ik zie dat zijn collega nog in de auto zit dus ik gebaar dat die er bij moet komen. Blijkt zijn baas te zijn. Ik zeg: "Luister, jouw collega zegt dat hij alleen maar komt controleren ipv verplaatsen en nu zit hij ook nog over een roostertje te zeuren omdat de regeltjes zijn??"
Ow zegt die oude baas: "Ach, Bert moet nog wat leren. Kijk Bert, dit is een prima diepe kast, en het ventileert prima." Pipo kijkt op zijn neus, en weg waren ze weer. Nu komen ze woensdag om hem te verplaatsen. Hoop ik dan maar.

Even wat plaatjes van de nieuwe mantelbuis en het stukje fundering dat er met een watergekoelde diamantboor uitgehaald is:

Vandaag raggelwerk en isolatie geplaatst in woonkamer en hal (wat een klerespul die isolatie! Wist ik van tevoren, maar toch.)

En is de stalen balk geplaatst *O* :

Daarnaast is er vast een gat gemaakt in de vloer van de zolder voor de vaste trap die aankomende vrijdag geplaatst gaat worden door de trappenmaker, maar daar heb ik geen foto van. Komt volgende week wel.
Chaos is a ladder.
pi_150652397
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:07 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

[..]

Nou bedankt voor alle tips, maar om het budget zo netjes mogelijk te volgen is men toch maar door gegaan op de oude manier, en het resultaat mag er zijn :D :
[ link | afbeelding ]

Morgen zelf weer meehelpen, mag blij zijn met zulke familie die zich de hele dag in het zweet werken terwijl ik lekker op kantoor zit.

Maandag gaat de electriciėn de groepenkast vervangen voor een nieuwe met 8 groepen. Daarna zelf de rest van de electra proberen aan te leggen.
als je weer gewapend beton hebt met een 3 cm boor paar gaten boren om spanningsveld te breken en een puntbeitel gebruiken.
  zondag 15 maart 2015 @ 11:21:47 #60
401888 Nightquest777
pi_150657056
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 01:55 schreef hans1985 het volgende:

[..]

als je weer gewapend beton hebt met een 3 cm boor paar gaten boren om spanningsveld te breken en een puntbeitel gebruiken.
Ja, toen ik zag dat ze met een platte beitel bezig waren heb ik direct gezegd dat ze een puntbeitel moesten gebruiken. Gaten boren toen al niet echt meer nodig omdat dat spanningsveld al verbroken was. Bedankt voor de tip in elk geval :)
Chaos is a ladder.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:47:32 #61
401888 Nightquest777
pi_150768063
De monopolistische boeven die het vaste tarief van 770 euro rekenen voor hun werkzaamheden waren binnen een uur weer weg. :( :(

Denk aan je bloeddruk Nightquest77, denk aan je bloeddruk. :{w
Chaos is a ladder.
pi_150770011
Daar worden fiks meters gemaakt! Leuk om te zien :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_150784417
Nightquest,

ik zie jouw meter en elektra onder een vaste trap zitten, kun je eens uit de doeken doen waar die locatie is?
Is dat binnen een straal van 3meter van je voordeur ( in de hal ) of in een eengrenzend vertrek ?

hoor het graag even :)

gr

Jamie
  donderdag 19 maart 2015 @ 08:50:50 #64
401888 Nightquest777
pi_150802673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:38 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Nightquest,

ik zie jouw meter en elektra onder een vaste trap zitten, kun je eens uit de doeken doen waar die locatie is?
Is dat binnen een straal van 3meter van je voordeur ( in de hal ) of in een eengrenzend vertrek ?

hoor het graag even :)

gr

Jamie
Die locatie bevindt zich op ongeveer 3,20-3,50 meter vanaf de voordeur. Echter heeft de netbeheerder toestemming gegeven om af te wijken van die richtlijnen omdat de controleurs zelf ook wel zagen dat er geen enkele andere plek is bij ons:

Officieel moest er ook een deur van minimaal 1,50 hoogte in, met een luchtrooster en nog wat andere interessante regels, maar die mochten we na wat gezeur allemaal negeren gelukkig.
Chaos is a ladder.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:28:02 #65
401888 Nightquest777
pi_150886351
Weer flinke vorderingen gemaakt. Terwijl ik lekker in Duitsland bier aan het drinken was heeft mijn vader met wat andere mensen de nieuwe trap naar zolder er in geplaatst en de schoorsteen verwijderd:

Voor:

Na

Schoorsteen weg *O*

En dus ook de gekke hoekjes in slaapkamer en op zolder:

En mooi alle puinresten naar beneden door de schoorsteen zelf gooien:

En een zware houten balk over de stalenbalk gelegd om straks de betonnen vloer van de badkamer te ondersteunen. Er komt er nog één, meer naar de gevel.

Nou, dat was het weer voor dit weekend. Hoop dat jullie het interessant vinden; ik ben er in elk geval erg blij mee.

Volgende week verder met de badkamer vloer/plafond van de keuken. En misschien het nieuwe bubbelbad bestellen _O_
Chaos is a ladder.
pi_150888701
gaat gestaag verder, nog bedankt voor je antwoord mbt de gasmeter ! :)
pi_150889867
Natuurlijk vinden we het leuk! Ik geniet enorm van alle projecten :)

Gaat zo door! Ik weet nog erg goed dat ik in die fase zat... ik proef het stof nog.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:39:31 #68
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_150898648
Leuk leuk! Ga zo door!
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 12:45:09 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_150908368
Leuk die foto's..feest der herkenning :). Goeie zet die vaste trap en schoorsteen eruit. Zat de schoorsteen in de weg voor de trap?
Déją vu van 6m3 puin en hopen stof ;)
  zondag 22 maart 2015 @ 14:02:28 #71
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_150909897
Hopelijk ben ik nog niet te laat maar heb je een douch-wtw overwogen?

Het scheelt aanzienlijk gas voor zo'n simpel ding en nu je toch alles open hebt kun je hem nog makkelijk inbouwen.
  zondag 22 maart 2015 @ 19:41:54 #72
401888 Nightquest777
pi_150922161
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:15 schreef tux87 het volgende:
Leuk die foto's..feest der herkenning . Goeie zet die vaste trap en schoorsteen eruit. Zat de schoorsteen in de weg voor de trap?
Déją vu van 6m3 puin en hopen sto
Nee schoorsteen zit aan de andere kant van het huis. In de woonkamer en master-bedroom, en op zolder nam de schoorsteen heel veel ruimte in, en zonder (gas)kachels was hij overbodig. We hebben nog even overwogen om nog een houtkachel er op aan te sluiten, maar de locatie in de woonkamer was gewoon niet handig (niet echt in de buurt van de zithoek) en ombouwen vrijwel onmogelijk.

Inmiddels zit ik al op ongeveer 16m3 puin, dit is al de derde container O-)

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:02 schreef Erasmo het volgende:
Hopelijk ben ik nog niet te laat maar heb je een douch-wtw overwogen?

[ afbeelding ]

Het scheelt aanzienlijk gas voor zo'n simpel ding en nu je toch alles open hebt kun je hem nog makkelijk inbouwen.
Je bent denk ik te laat omdat de waterleidingen naar de CV op zolder al gelegd zijn. Neem aan dat daar speciale buizen voor nodig zijn? Of is het puur het samennemen van die buizen door 1 grote buis?. Ik begrijp dat het op lange termijn geld had gescheeld, maar wij zitten met een relatief krap bouwdepot. Doordat we wat luxere oplossingen hebben gekozen links en rechts is dat budget nog krapper en denk ik niet dat er nu ruimte voor een wtw is.

Toch enorm bedankt voor het meedenken! Jammer dat de installateur hier nooit wat over gezegd heeft.
Chaos is a ladder.
  zondag 22 maart 2015 @ 23:08:46 #73
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_150934247
Dit gaat buiten de warmwaterleiding om, je afvalwater warmt via een warmtewisselaar het koude water al wat voor waardoor je er minder warm water bij hoeft te mengen. Ik kan je aanraden er toch een kijkje naar te nemen want dit scheelt gewoon 100-200 kuub gas per jaar.

En de gemiddelde installateur en bouwer heb ik al een tijdje geen hoge pet meer van op, die leven nog allemaal 30 jaar terug. Gokje, hij heeft zeker ook niet voorgesteld om een extra loze leiding naar de zolder te trekken?
  PR/Manusje van alles zondag 22 maart 2015 @ 23:29:14 #74
Toezicht is gezond!
pi_150934976
Ik wil die berekening van 200 kuub gas minder wel zien. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_150938690
Show me the figures, dat is wel erg veel besparing......
en dus een heel efficient warmtewisselaartje :)

Lat het restwater 35°C zijn, en je koude water 5°C, delta T = 30°C
Daarbij heb je weer warmteverlies in je leidingen...........
ik geloof de besparingsgetallen nu al niet meer...... en heb nog niet eens gerekend :)

Graag even afgezet tegen de aanscgafprijs en montagekosten ( indien daar specialisme bij benodigd is )

Suprise me :)
  PR/Manusje van alles maandag 23 maart 2015 @ 07:49:47 #76
Toezicht is gezond!
pi_150938728
Plus dat het pas efficiėnt werkt als je voor langere tijd onder de douche staat. 5 minuten heeft geen zin.
  maandag 23 maart 2015 @ 09:53:59 #77
401888 Nightquest777
pi_150940699
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Plus dat het pas efficiėnt werkt als je voor langere tijd onder de douche staat. 5 minuten heeft geen zin.
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:45 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Show me the figures, dat is wel erg veel besparing......
en dus een heel efficient warmtewisselaartje :)

Lat het restwater 35°C zijn, en je koude water 5°C, delta T = 30°C
Daarbij heb je weer warmteverlies in je leidingen...........
ik geloof de besparingsgetallen nu al niet meer...... en heb nog niet eens gerekend :)

Graag even afgezet tegen de aanscgafprijs en montagekosten ( indien daar specialisme bij benodigd is )

Suprise me :)
Ja, het klinkt mij ook wat te enthousiast in de oren met 100-200kuub besparing per jaar, zeker omdat ik altijd vrij kort onder de douche sta. Mijn vrouw daarentegen iets langer o|O Maar die heeft ook lang haar :+

Zo'n wtw-buis kost schijnbaar ongeveer 800-1000 euro incl montage. Het is natuurlijk een beetje gokken hoeveel gas ik straks ga verbruiken in huis, maar naar schatting zal dit wel iets boven het landelijk gemiddelde liggen voor een 3 persoons huishouden: 2000m3 per jaar. Een douchewater warmtewisselaar kan tot 65% van het douchewater warmte terugwinnen. Per persoon kun je met een douchewater- wtw ongeveer ¤ 40,- per jaar besparen (bron: http://www.duurzaamthuis.(...)nnen-uit-douchewater)

Betekent dat ik met 3 personen 120 euro per jaar zou besparen als die websites kloppen, dan ben ik dus ruim 8 jaar bezig met terugverdienen. Vind ik vrij veel, zeker met de dalende energieprijzen zou het best nog langer kunnen duren.
Chaos is a ladder.
  PR/Manusje van alles maandag 23 maart 2015 @ 09:59:50 #78
Toezicht is gezond!
pi_150940802
Moet je wel met z'n drietjes aansluitend onder de douche. Anders werkt heul dat ding niet.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:09:19 #79
401888 Nightquest777
pi_150945407
Iemand advies over de volgende kwestie?

Er moet een compleet nieuwe badkamervloer gestort worden. Het idee is dus om zwaluwstaartplaten te leggen over de volledige oppervlakte van de nieuwe badkamer. Er moet ook vloerverwarming op bevestigd worden (met waterslangen). Geen enkel probleem. Maar nu wil het geval dat ik ergens gelezen heb dat je met vloerverwarming de zwaluwstaartplaten zwevend moet leggen ivm werking van het materiaal, en dus niet vast moet zetten aan de vloerbalken. Dat kan natuurlijk, maar ik was eigenlijk van plan om de nieuwe badkamermuren (van 10cm cellenbetonblokken) op de rand van die 6cm dikke betonvloer te zetten (zoals eerder geadviseerd door iemand). Dat kan toch helemaal niet dan? Of is dat geen probleem? Neem aan dat die werking door warmte/koude niet meer is dan een paar milimeter.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:10:40 #80
401888 Nightquest777
pi_150988085
Bubbelbad besteld *O* *O*

Villeroy en boch Subway offset 170x80 bad links met balboa whirlpool systeem

En alle mogelijke accessoires: onderwaterverlichting, waterheater, luchtheater en afvoersysteempje.

Ben zeer benieuwd.
Chaos is a ladder.
pi_151002742
Klinkt goed!! Lucht en water verwarming is fijn! Bij mijn ouders thuis ook zo'n luxe ding maar koude lucht en water stralen!

Was ik meteen klaar mee.
  woensdag 25 maart 2015 @ 08:56:43 #82
401888 Nightquest777
pi_151010060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:26 schreef Gieliovd het volgende:
Klinkt goed!! Lucht en water verwarming is fijn! Bij mijn ouders thuis ook zo'n luxe ding maar koude lucht en water stralen!

Was ik meteen klaar mee.
Goed om te horen dat het echt wat toevoegt. Die dame van de verkoop wist niet heel goed hoeveel effect het nou precies had, maar uiteraard nam ik het zekere voor het onzekere. Geen verkeerde keus dus.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:28:05 #83
401888 Nightquest777
pi_151107530
Vandaag weer meters gemaakt met de grote verbouwing.

De installateur kwam weer een dag langs, dit maal om de CV ketel (Vaillant CW5)op te hangen en aan te sluiten, de resterende leidingen te koppelen en de dakdoorvoer te maken. We hebben een mooie plaats voor de ketel uitgezocht: als je de nieuwe zoldertrap op komt, direct links om het hoekje. Dat hoekje was er nog niet, dus dat moesten we eerst maken. Ik heb een grote plaat 18mm multiplex opgehaald, en met de decoupeerzaag het figuur van de trap er uitgezaagd. Die plaat loopt tot helemaal tot aan de gipsplaten van het schuine zolderdak.

En dan aan de achterkant van die plaat is de CV ketel opgehangen:

Daarnaast heeft de installateur koppelstukken op alle losse radiatorslangen geplaatst en een aantal leidingen aan elkaar geknoopt waar hij de vorige keer niet aan toe was gekomen:

Let op: die verticale slangen komen in een nog te metselen muurtje, en er komt een verlaagd plafond onder die balk dus dit wordt helemaal netjes weggewerkt.

Daarna ben ik het dak op geklommen, heb ik een vijftal kapotte dakpannen vervangen, een oude dakdoorvoer er af gesloopt en het overtollige pur-schuim weggesneden dat nog in de nok van het dak zat. De installateur had geen zin om een gat te maken in het asbest-dakbeschot, dus dat heeft mijn vader even gedaan met een boor en een nijptang ;) :{w Toen dat gat er in zat heeft die installateur de dakdoorvoer geplaatst:

Omdat de installateur een middelzware Hilti sloophamer in zijn bus had liggen konden we in korte tijd de laatste resten van de schoorsteen wegslopen:

En daarna ook de stempels in de keuken weggehaald omdat de stalen balk nu vast zit met krimpvrije mortel.

Wat een ruimte nu zeg, in de woonkamer. Heel leuk om te zien. Morgen weer verder met mijn schoonvader en zwager zodat de electra en de vloer van de badkamer weer verder afgemaakt kunnen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nightquest777 op 28-03-2015 19:58:06 ]
Chaos is a ladder.
pi_151128505
dat zijn weer mooie vorderingen... :)
en een nuchtere kijk op asbest :)
pi_151128982
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:52 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
dat zijn weer mooie vorderingen... :)
en een nuchtere kijk op asbest :)
Ach, van die installateur begrijp ik het heel goed, van de vader ook :Y

Zoals mijn pa altijd zegt: "laat mij dat maar doen, de oudjes moeten het eerst op"

c_/
met een koekje
pi_151129248
Dat is precies wat ik bedoel, een gaatje slaan is niet zo erg als je het maar netjes doet ( en niet 40 uur per week )
  PR/Manusje van alles zaterdag 28 maart 2015 @ 17:47:18 #87
Toezicht is gezond!
pi_151129901
Tja, je moet wat. Zolang je de veiligheid van jezelf en anderen maar in de gaten blijft houden. *O*
  zaterdag 28 maart 2015 @ 18:32:11 #88
401888 Nightquest777
pi_151130861
Mee eens, natuurlijk ben ik ook geen fan van dat rotspul maar je kan moeilijk voor iedere 10 vierkante centimeter de mannen in witte pakken laten komen want dan ben je binnen de kortste keren bankroet. Dus als de installateur even koffiepauze neemt en hij vindt het niet erg dat wij even wat spul verwijderen dan is dat gewoon de handigste manier van werken. Mijn vader is er wel érg makkelijk mee ("Ach, even de adem inhouden hé"), maar goed dat is zijn eigen verantwoording. Van mij hoeft hij het niet op die manier te doen maar als hij dat wil dan prima.

Vandaag wel wat vorderingen gemaakt met de electra, maar veel tijd is helaas besteed aan het repareren van verkeerd gelegde draden/aansluitingen. Ziet er nu wel top uit.

Voor de nieuwe douchevloer de bestaande vloerplanken verwijderd en op de juiste afstand afgezaagd zodat de zwaluwstaartplaten rechtstreeks op de vloerbalken geschroefd kunnen worden. Ik had ze natuurlijk ook gewoon op de vloerplanken kunnen bevestigen maar dan was de vloer nog eens 2 cm hoger gekomen en ik vind dat de vloer al best dik wordt (o.a. met vloerverwarming etc). Eerder stelde ik nog een vraag waar ik geen reactie op kreeg maar ik heb er dus zelf maar voor gekozen om de nieuwe badkamermuren op de bestaande houten vloer te plaatsen zodat de betonnen vloer tussen de muren valt. Heb daarvoor wel de houten vloer flink versterkt met dikke balken (20x8cm) tussen de vloerbalken:

Volgende week even wat metalen ankers/hoekstukken kopen om het definitief vast te zetten.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:06:33 #89
401888 Nightquest777
pi_151334675
Vandaag met 7 mensen aan het werk geweest.

Allereerst heeft de installateur het water in de leidingen gedaan en de druk er op gezet. Geen lekkage te bekennen :)

Daarna samen met mijn vader voor het eerst een Ytong-muurtje gemetseld gelijmd. Ging uitstekend naar ons idee:

Mijn vrouw en schoonzus hebben de isolatie op de kinderkamer er in gewurmd, en mijn broertje de raggels er overheen gemaakt.

Ik heb de balken met ankers vastgezet zodat we binnenkort boven de badkamer muren daar boven op kunnen zetten:

En de bevriende aannemer heeft de dikke balk een stuk naar links verplaatst, want dat had hij de vorige keer verkeerd uitgemeten waardoor hij scheef in de muur zat. Nu zijn alle balken mooi parallel en kunnen de zwaluwstaartplaten er zsm op.

Ruimte gemaakt voor de badkamervloer:

En flink veel materiaal ingeslagen:

Verder is er nog wat gemetseld in de nok van het dak en zijn er nog talloze kleine dingetjes gedaan maar daar heb ik verder geen foto's van. Morgen de zwaluwstaartplaten proef-leggen en afvoerstukken uitmeten en uitsparingen daarvoor maken in de platen.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:14:24 #90
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151334858
Mooie update! Altijd leuk :)

Veel succes! Ik ga ook weer door morgen :)
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 19:51:15 #91
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 4 april 2015 @ 18:26:11 #92
401888 Nightquest777
pi_151364019
Vandaag was een leuke dag. We hebben namelijk een start gemaakt met de nieuwe badkamer muren :D Oh, en ook direct de nieuwe badkamer deur er in gemaakt.

(dat bovenste blok rechts van de deur ligt er los op, daar komt een andere hoor ;))

Die horizontale streep in de achtermuur is geen naad maar een potloodstreep. Rechts van de streep komt het toilet, links van de streep de inloopdouche.

En een paar lewisplaten op maat gemaakt, zoals deze:

Ik denk dat we nog een dag bezig zijn met het afmaken van de muren. Zit veel tijd in het stellen van het deurkozijn en alles perfect waterpas maken.
Chaos is a ladder.
pi_151390574
Ah, dat schiet lekker op :D
  donderdag 9 april 2015 @ 11:13:34 #94
401888 Nightquest777
pi_151509443
Paar vraagjes waarbij antwoorden zouden helpen om wat onzekerheid weg te nemen:
Gisteravond heb ik de zwaluwstaartplaten netjes waterpas gelegd op de nieuwe houten vloerbalken van de badkamer:

Zoals te zien is heb ik netjes 1cm isolatie tussen de rand van de platen en de muren geplaatst, en heb ik (ivm vloerverwarming straks) de platen zwevend gelegd.

1. Moet er nu nog PE-folie tussen de isolatie en de platen?
Verschillende mensen zeggen van niet, maar als ik op bepaalde websites kijk kom daar ik het volgende plaatje tegen:

Daar staat dus wel folie op? En er staat bij: Om te voorkomen dat er beton langs de randen weglekt, plaatst je een strook plasticfolie op de zwaluwstaartplaten en tegen de muren.

2. Ik kan natuurlijk gaten voor de afvoer gaan zagen in de platen en de rioleringsbuizen daardoor heen drukken, maar hoe dicht ik dat netjes af voordat het beton er overheen wordt gestort? Buizen ergens vastklemmen onder de vloer en dan met pur-schuim dichtmaken?
Chaos is a ladder.
pi_151511460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:13 schreef Nightquest777 het volgende:
1. Moet er nu nog PE-folie tussen de isolatie en de platen?
Verschillende mensen zeggen van niet, maar als ik op bepaalde websites kijk kom daar ik het volgende plaatje tegen:
Daar staat dus wel folie op? En er staat bij: Om te voorkomen dat er beton langs de randen weglekt, plaatst je een strook plasticfolie op de zwaluwstaartplaten en tegen de muren.

2. Ik kan natuurlijk gaten voor de afvoer gaan zagen in de platen en de rioleringsbuizen daardoor heen drukken, maar hoe dicht ik dat netjes af voordat het beton er overheen wordt gestort? Buizen ergens vastklemmen onder de vloer en dan met pur-schuim dichtmaken?
Die Karwei plaatjes zou ik niet al te veel van uitgaan; de oorspronkelijke Zwaluwstaart platen van Reppel
gaan uit van een andere vloeropbouw. Maar dat kan ik op dit moment helaas niet voor je opzoeken.

Eigenlijk hoor je onder de zwaluwstaartplaten en de houten vloer (of in jouw geval: de balkenlaag)
bouwfolie te hebben liggen, oa om het cementwater op te vangen.

Verder gebruikt je een vrij 'droge' betonmortel, dus het weglekken zal wel mee moeten vallen.
En de doorvoeren van buizen en hoeken PUR je inderdaad dicht.
  roze donderdag 9 april 2015 @ 12:52:53 #96
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_151512347
Gaaf *O*
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 9 april 2015 @ 14:45:09 #97
401888 Nightquest777
pi_151515804
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:21 schreef naaa het volgende:
Eigenlijk hoor je onder de zwaluwstaartplaten en de houten vloer (of in jouw geval: de balkenlaag)
bouwfolie te hebben liggen, oa om het cementwater op te vangen.
Bedankt voor je reactie!

Waarom zou dat cementwater een probleem opleveren? Mag dat water niet weglopen ivm drogingsproces of iets dergelijks? De ruimte er onder is nog 1 grote puinhoop, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Veel zal er sowieso niet weglopen; ik heb best veel overlap gehanteerd.

De vloer moet er sowieso nog een keer uit ivm frezen van de waterleidingsleuven, dus mits goed beargumenteerd kan ik het er nog onder doen natuurlijk.
Chaos is a ladder.
pi_151516959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:45 schreef Nightquest777 het volgende:
De vloer moet er sowieso nog een keer uit ivm frezen van de waterleidingsleuven, dus mits goed beargumenteerd kan ik het er nog onder doen natuurlijk.
Goede beargumentatie kan ik niet geven, behalve dat het mij zo geleerd is.

Ook omdat de badkamer een 'natte cel' is, en je ten alle tijden de vocht uit de rest
van je constructie oid wil houden. Tevens een soort "laatste barriere" bij lekkage.

De kosten van een pak folie (± 10 tot 15 euro) is het niet.

Maja, de sector waar ik in werk zijn we/ze nogal kieskeurig over dit soort details.
pi_151517203
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:54 schreef Nightquest777 het volgende:
Komt er een pipo aan de voordeur: "ja we komen nog even controleren of jullie alles hebben gedaan volgens de voorschriften. Hmm die mantelbuis ziet er goed uit, maar er mist een ventilatieroostertje in de deur.
:Y Ja, ik heb mijn casco huis zelf afgebouwd, en ik heb het spelletje ook meegespeeld.
De buurman had nog een oude deur staan van 200cm hoog, plaatje multiplex eraan geschroefd zodat hij mooi in een kozijn van 230cm hoog paste, ventilatieroostertje erin en toen konden ze de boel aansluiten. _O-
Toen de heren weg waren kwam er weer een fatsoenlijke deur in van 230cm hoog zonder rooster.
Dat is toch geen porem zo`n rooster ;)
  donderdag 9 april 2015 @ 15:30:33 #100
401888 Nightquest777
pi_151517261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:Y Ja, ik heb mijn casco huis zelf afgebouwd, en ik heb het spelletje ook meegespeeld.
De buurman had nog een oude deur staan van 200cm hoog, plaatje multiplex eraan geschroefd zodat hij mooi in een kozijn van 230cm hoog paste, ventilatieroostertje erin en toen konden ze de boel aansluiten. _O-
Toen de heren weg waren kwam er weer een fatsoenlijke deur in van 230cm hoog zonder rooster.
Dat is toch geen porem zo`n rooster ;)
Nee, dat ziet er inderdaad niet uit. Maar het stomme was dat die vent dus zelf al die suggestie deed om er even tijdelijk wat in te zetten met een roostertje, daarna zouden we dan een fototje op moeten sturen - 'en dan geloven we het wel, dat doet immers iedereen.'.

Wie hou je dan voor de gek als bedrijf?
Chaos is a ladder.
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:32:19 #101
401888 Nightquest777
pi_151587326
Vandaag weer flinke vorderingen gemaakt. Een hoop kleine klusjes, maar vooral veel cellenbeton gemetseld. De douchemuren zijn nu af!! :D

Als je nu de trap op loopt zie je dit:

En vanuit de kinderkamer:

Vanaf de overloop:

En de binnenkant van de badkamer:

Zoals te zien is heb ik de douche omtrek gemarkeerd met hout, dat fungeert als bekisting voor het beton wat er volgende week in moet komen. Aan de andere kant van het hout komt dan zandcement zodat er voldoende afschot gemaakt kan worden tbv de douchedrain. Ook even het toilet proef-geplaatst om te zien hoe het uitkomt.

Daarnaast sleuven gefreest in de douche voor alle waterleidingen, en de afvoer voor het toilet uit de zwaluwstaartplaten gezaagd.

Vrijdag komt de installateur een dagje meehelpen om alle waterleidingen en afvoeren te monteren, en wordt het bubbelbad, de regendouche en de douchegoot bezorgd :D Kan niet wachten..
Chaos is a ladder.
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 april 2015 @ 20:37:30 #102
Toezicht is gezond!
pi_151587520
Zijn de randen rondom de zwaluwstaartplaten al afgedicht? :9

Ziet er weer goed uit. :Y
  Moderator zaterdag 11 april 2015 @ 20:39:53 #103
92034 crew  Vonkenboer
pi_151587609
Vergeet de zwaluwstaart vloer niet te aarden met een stuk vertind CU4 koperdraad.
Dat uiteinde van de draad breng je weer naar je centraal aardpunt ergens in de badkamer (vaak maak je die onder de wastafel of achter het badmeubel o.i.d.

zaterdag 11 april 2015 @ 20:42:12 #104
401888 Nightquest777
pi_151587692
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zijn de randen rondom de zwaluwstaartplaten al afgedicht? :9

Ziet er weer goed uit. :Y
Haha, het piepschuim moet er weer tussen inderdaad. Vandaag even weggehaald bij het sleuvenfrezen, maar dat plaats ik weer terug voor we beton gaan storten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Vergeet de zwaluwstaart vloer niet te aarden met een stuk vertind CU4 koperdraad.
Dat uiteinde van de draad breng je weer naar je centraal aardpunt ergens in de badkamer (vaak maak je die onder de wastafel of achter het badmeubel o.i.d.

[ afbeelding ]
Ja, dat is een goeie. Staat wel op het lijstje maar had er niet meer aan gedacht. Bedankt :) Ik heb zo'n aardblokje in mijn meterkast, kan ik daar gewoon die draad naartoe trekken?

Moet ook nog een stopcontact maken voor het bubbelbad en wat andere klusjes die wel allemaal nog 'even' moeten gebeuren.
Chaos is a ladder.
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:06:52 #105
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_151591971
@Vonkenboer: Niet om meteen dit topic te kapen, maar waarom moeten de lewisplaten en eventuele wapening ook geaard worden? Het is niet dat daar 230V spanning op kan komen te staan.
pi_151592422
Potentiaal vereffening en aarding.

Je wilt in natte ruimten geen risico lopen.
  Moderator zaterdag 11 april 2015 @ 22:19:00 #107
92034 crew  Vonkenboer
pi_151592582
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:06 schreef bankrupcy het volgende:
@Vonkenboer: Niet om meteen dit topic te kapen, maar waarom moeten de lewisplaten en eventuele wapening ook geaard worden? Het is niet dat daar 230V spanning op kan komen te staan.
Dat staat wellicht niet helemaal duidelijk in de afbeelding; maar het is in een badkamer op lewis staartplaten vloer voldoende om de lewis staartplaat vloer te aarden; de wapening hoef je dan echt niet apart nog een keer te aarden.

Aarding in de badkamer heeft alles te maken met vereffenen van vreemd geleidende delen aan elkaar; naar jou centrale aardpunt in de badkamer; dat vervolgens weer aan aarde ligt van je woning.
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 april 2015 @ 22:30:09 #108
Toezicht is gezond!
pi_151593085
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:16 schreef Gieliovd het volgende:
Potentiaal vereffening en aarding.

Je wilt in natte ruimten geen risico lopen.
Tja, ik heb hier ook alles geaard. Maar ik kan het nergens kwijt. Ja, over de gevel drie etages naar beneden.... :')
  maandag 13 april 2015 @ 21:02:24 #109
401888 Nightquest777
pi_151659333
Beste mensen, vanavond ben ik tegen de volgende situatie aan gelopen:
de 110mm afvoer van het nieuwe toilet komt nu door de zwaluwstaartplaat heen naar beneden. Daarna zou de bocht in het verlaagde plafond richting de standbuis moeten voeren, alles onder een acceptabel afschot.

Maar zoals je kan zien, dient de afvoerbuis rechts op de foto praktisch horizontaal over de stalen balk heen te gaan (kan er moeilijk een gat van 110mm in maken, en er onderdoor kan ook niet).

Echter blijft er wel heel weinig ruimte over voor 2x 45 graden bocht, denk zelfs dat er alleen ruimte zou zijn voor een 90 graden bocht. Dat schijnt niet te mogen, plus dan wordt afschot wel lastig natuurlijk. Zou ik de bocht al 'in' de vloer moeten starten?

Iemand die mij kan voorzien van advies?
Chaos is a ladder.
pi_151660124
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:02 schreef Nightquest777 het volgende:
Beste mensen, vanavond ben ik tegen de volgende situatie aan gelopen:
de 110mm afvoer van het nieuwe toilet komt nu door de zwaluwstaartplaat heen naar beneden. Daarna zou de bocht in het verlaagde plafond richting de standbuis moeten voeren, alles onder een acceptabel afschot.

[ afbeelding ]

Maar zoals je kan zien, dient de afvoerbuis rechts op de foto praktisch horizontaal over de stalen balk heen te gaan (kan er moeilijk een gat van 110mm in maken, en er onderdoor kan ook niet).

Echter blijft er wel heel weinig ruimte over voor 2x 45 graden bocht, denk zelfs dat er alleen ruimte zou zijn voor een 90 graden bocht. Dat schijnt niet te mogen, plus dan wordt afschot wel lastig natuurlijk. Zou ik de bocht al 'in' de vloer moeten starten?

Iemand die mij kan voorzien van advies?
Ik zie het probleem niet om in de vloer te starten met de bocht. Wellicht 2 * 45 waarvan één met spie? Scheelt ook weer een stukje
pi_151660227
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat staat wellicht niet helemaal duidelijk in de afbeelding; maar het is in een badkamer op lewis staartplaten vloer voldoende om de lewis staartplaat vloer te aarden; de wapening hoef je dan echt niet apart nog een keer te aarden.

Aarding in de badkamer heeft alles te maken met vereffenen van vreemd geleidende delen aan elkaar; naar jou centrale aardpunt in de badkamer; dat vervolgens weer aan aarde ligt van je woning.
De sproeier van de regendouche is volgens mij ook zo'n deel dat vaak vergeten wordt?
  maandag 13 april 2015 @ 21:18:48 #112
401888 Nightquest777
pi_151660260
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 21:16 schreef tux87 het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet om in de vloer te starten met de bocht. Wellicht 2 * 45 waarvan één met spie? Scheelt ook weer een stukje
Zit meer te denken dat het wellicht een beetje kan gaan werken in zo'n bocht. Als dat zo is vraag ik me af of dat nu handig is in een betonnen vloer. Maar als dat verder niet uit maakt dan ga ik liever voor die oplossing dan de oplossing met een 90 graden bocht.
Chaos is a ladder.
  maandag 13 april 2015 @ 21:35:48 #113
430459 Zonnekoning
Lodewijk XlV
pi_151661127
Ik zou absoluut 'hoger' beginnnen met je 45 graden bocht, dus boven je lewisplaten. Is een betere oplossing dan de 90 graden bocht, dit wil je echt niet. Gegarandeerd dat je verstoppingen gaat krijgen.
Good luck (Y)
  woensdag 15 april 2015 @ 21:20:41 #114
401888 Nightquest777
pi_151723359
Bedankt voor het advies. Even alles weer losgetrokken en het ziet er nu een stuk beter uit. De bocht begint nu boven de zwaluwstaartplaat en komt precies goed uit qua afschot.

En een beginnetje gemaakt aan het verlaagde plafond. Bij het verticale stuk hout komt nog een L-vormige muur waar de keuken binnen valt, alleen moeten we nog iets verzinnen om de vloer er onder te verstevigen.

Chaos is a ladder.
  woensdag 15 april 2015 @ 21:38:24 #115
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_151724288
Beton mag ook niet te snel drogen. Krijg je scheuren.
  vrijdag 17 april 2015 @ 20:32:49 #116
401888 Nightquest777
pi_151783824
Vandaag weer wat voortgang in de badkamer. Hopelijk vinden jullie de update frequentie goed, als ik te veel post of niet interessant genoeg dan hoor ik het graag. Als het stil blijft ga ik lekker door :) Vind het wel leuk om het van mij af te schrijven.

De waterleidingen zijn vandaag aangelegd door de installateur.

En mijn vader heeft de vloerverwarmingslang aangebracht:

Muurplaten voor de thermosstaatkranen:

En de leidingen voor de wastafel:

Morgen een rustige dag, mijn dochtertje wordt 1 jaar. *O* Feestje met de familie uiteraard.

Heb het nog niet eerder gemeld, maar op zondag werk ik uit religieuze overtuiging niet (en laat ik ook niemand werken :+ ). Dus alles wat je ziet wordt op de vrijdag en de zaterdag gedaan, en af en toe wat 's avonds. Soms wel lastig als mijn handen jeuken, maar in combinatie met een drukke en verantwoordelijke baan is het echt niet zo slecht om gewoon elke week toch een volle dag rust te pakken. Betekent wel dat het er voor deze week al weer op zit.
Chaos is a ladder.
  PR/Manusje van alles vrijdag 17 april 2015 @ 20:40:34 #117
Toezicht is gezond!
pi_151784140
MEER FOTO's!!
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:02:06 #118
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151784923
Is het wel zuurstofdiffusie dichte slang?

Of ligt elders ook nog deze slang?
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:35:35 #119
401888 Nightquest777
pi_151786443
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:02 schreef Gieliovd het volgende:
Is het wel zuurstofdiffusie dichte slang?

Of ligt elders ook nog deze slang?
Geen idee. Op de offerte staat Vloerverwarmingsslang 16mm.

Ligt alleen hier.
Chaos is a ladder.
pi_151786732
Ik lees met plezier mee!

* Messina kruipt terug naar het stille hoekje.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151786857
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:02 schreef Gieliovd het volgende:
zuurstofdiffusie dichte slang
De huidige slangen zijn dat echt niet meer hoor.
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:53:14 #122
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151787296
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:35 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Geen idee. Op de offerte staat Vloerverwarmingsslang 16mm.

Ligt alleen hier.

Oke, en elders radiatoren?
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:44 schreef tiho1 het volgende:

[..]

De huidige slangen zijn dat echt niet meer hoor.
Nou, dat is dus het punt denk ik.

Zover mijn kennis rijkt, en vandaar mijn opmerking:

- Als je alleen VV hebt, maakt het niet uit, dan passen ze vaak gewoon PE slang toe.
- Als je radiatoren voedt, gebruik je zuurstofdiffusiedichte slangen. Ook bij een combinatie radiatoren en VV.

Doe je dat niet, krijg je zuurstofrijk water, dan roesten je radiatoren heel snel.

Maar goed, ik wordt graag gecorrigeerd als het niet juist is!!!

Alupex = zuurstofdiffusiedicht (Uponor etc.).
  zaterdag 18 april 2015 @ 08:58:08 #123
401888 Nightquest777
pi_151794967
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:53 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Oke, en elders radiatoren?

[..]

Nou, dat is dus het punt denk ik.

Zover mijn kennis rijkt, en vandaar mijn opmerking:

- Als je alleen VV hebt, maakt het niet uit, dan passen ze vaak gewoon PE slang toe.
- Als je radiatoren voedt, gebruik je zuurstofdiffusiedichte slangen. Ook bij een combinatie radiatoren en VV.

Doe je dat niet, krijg je zuurstofrijk water, dan roesten je radiatoren heel snel.

Maar goed, ik wordt graag gecorrigeerd als het niet juist is!!!

Alupex = zuurstofdiffusiedicht (Uponor etc.).
Volgens mij zijn het gescheiden circuits. Alle radiatoren zitten samen op 'dikke' slang (dacht 25mm), terwijl de VV is afgetakt van een aparte dunne slang die volgens mij rechtstreeks vanaf de CV komt.
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
MEER FOTO's!!
Haha, zal mijn best doen.
Chaos is a ladder.
pi_151797781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:53 schreef Gieliovd het volgende:
PE slang
Als jij een vloerverwarmingsslang neemt met kiwa/komo is die echt wel diffusiedicht. De slangen die dat niet waren vroeger, zijn van zachte pe gemaakt. Ik mag toch aannemen dat niemand dat meer gebruikt in geen enkel systeem. Het cv water gaat evengoed ook door de ketel ook al zou je geen radiatoren hebben.
pi_151805429
Meer updates is altijd beter, maar dit is prima ;)

Ga je alle CV leidingen ook nog isoleren die in je wanden/plafonds lopen? Of laat je ze zo?
En riolering zou ik ook wel isoleren, het is niet echt lekker als er iemand staat te douchen of doortrekt en je dit hoort op de begane grond!
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:27:23 #126
401888 Nightquest777
pi_151806294
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:51 schreef Zonnekoning het volgende:
Meer updates is altijd beter, maar dit is prima ;)

Ga je alle CV leidingen ook nog isoleren die in je wanden/plafonds lopen? Of laat je ze zo?
En riolering zou ik ook wel isoleren, het is niet echt lekker als er iemand staat te douchen of doortrekt en je dit hoort op de begane grond!
Ik ga niet alle leidingen isoleren, ik denk alleen de afvoer-standbuis. Je moet je voorstellen dat we in ons huidige huurappartementje de riolering van de bovenburen zonder enige isolatie door onze slaapkamer (!!) hebben lopen, dus wij zijn al snel tevreden :+
Chaos is a ladder.
pi_151820204
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:27 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik ga niet alle leidingen isoleren, ik denk alleen de afvoer-standbuis. Je moet je voorstellen dat we in ons huidige huurappartementje de riolering van de bovenburen zonder enige isolatie door onze slaapkamer (!!) hebben lopen, dus wij zijn al snel tevreden :+
Serieus? Dus als ze rond de kerst flink hebben zitten schransen dan is het feest bij jullie. :')
pi_151820244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:27 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Waarom grijp je dan nu juist niet de kans aan om het wel te doen? Het is echt fijner..
  zondag 19 april 2015 @ 14:06:39 #129
401888 Nightquest777
pi_151823476
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:51 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Serieus? Dus als ze rond de kerst flink hebben zitten schransen dan is het feest bij jullie. :')
Ja, of als ze een feestje hebben tot diep in de nacht, of als ze ziek zijn. Eigenlijk altijd :S

Om nog maar even te verzwijgen dat we te maken hebben met rasechte tokkies die rustig 's avonds laat de muziek enorm hard aan hebben, 2 grote honden hebben in combinatie met een klein appartement en laminaat (tegen de voorschriften in) waardoor we enorm veel overlast hebben. Jullie zullen begrijpen dat we écht heel blij zijn als we straks verhuisd zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 11:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom grijp je dan nu juist niet de kans aan om het wel te doen? Het is echt fijner..
Nou, ik ga de standbuis wel isoleren hoor; het kost niet veel en we zijn er nu toch mee bezig. Maar in verhouding tot hoe het nu is zal er sowieso niet veel geluidsoverlast zijn :)
Chaos is a ladder.
  zondag 19 april 2015 @ 16:05:54 #130
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151827517
Mooi groot project, waar je mee bezig bent. :) Vaste trap ipv een vlizotrap _O_
Alleen hoe de ketel is aangesloten en waar deze hangt voelt als een messteek.. ;( Waarom niet een kwartslag draaien zodat deze naar voren hangt? Nou moet je voor het onderhoud in een hoekje wurgen. Dat had beter gekund.

Dan de wijze van aansluiten: te veel pexbuis is het zicht. Nu lijkt het net of B. de Haas bezig is geweest. Het was veel mooier geweest om met pexbuis een centimetertje of 15 boven de vloer uit te komen om vervolgens met vaste buis alles aan te sluiten. Lijkt veel strakker.
Tevens mis ik een syfon in de afvoerleiding en een inlaatcombinatie in de koudwaterleiding.

Niet persoonlijk bedoelt, maar ik ben nou eenmaal een mierenneuker. :P
Share your talent, move the world.
  zondag 19 april 2015 @ 20:34:39 #131
401888 Nightquest777
pi_151837684
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2015 16:05 schreef cvboer2 het volgende:
Mooi groot project, waar je mee bezig bent. :) Vaste trap ipv een vlizotrap _O_
Alleen hoe de ketel is aangesloten en waar deze hangt voelt als een messteek.. ;( Waarom niet een kwartslag draaien zodat deze naar voren hangt? Nou moet je voor het onderhoud in een hoekje wurgen. Dat had beter gekund.

Dan de wijze van aansluiten: te veel pexbuis is het zicht. Nu lijkt het net of B. de Haas bezig is geweest. Het was veel mooier geweest om met pexbuis een centimetertje of 15 boven de vloer uit te komen om vervolgens met vaste buis alles aan te sluiten. Lijkt veel strakker.
Tevens mis ik een syfon in de afvoerleiding en een inlaatcombinatie in de koudwaterleiding.

Niet persoonlijk bedoelt, maar ik ben nou eenmaal een mierenneuker. :P
Bedankt voor je complimenten in de eerste zin.

Ik begrijp dat de rest van je kritiek niet persoonlijk bedoeld is, maar het woord nuance komt niet in je woordenboek voor denk ik?

1. Het interesseert mij persoonlijk niks hoe het er uit ziet. De ruimte waarin de CV is weggewerkt is volledig onzichtbaar voor toevallige voorbijgangers (voor zover je die hebt op je zolder).
2. De installateur (die geen beunhaas is, maar al 37 jaar als CV monteur werkt), vond het ook een lastig plekje, maar voor ons als bewoners is het perfect. Het alternatief is inderdaad tegen de achtermuur, maar dan zou hij in het trappengat uitsteken en dat is juist onhandig voor ons als bewoners.
3. Geen idee wat je bedoelt met het ontbreken van een syfon en een inlaatcombinatie, maar ik ga er vanuit dat een installateur met zoveel ervaring echt wel weet wat hij doet :)

We zijn nu eenmaal niet allemaal cvboeren ;) Als ik een computer open maak en ik zie een wirwar van draden dan vind ik dat ook jammer, maar voor de gemiddelde consument maakt dat geen flikker uit want die maken hun pc toch nooit open. Zo komt je (stevige) kritiek ook op mij over.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nightquest777 op 19-04-2015 20:43:22 ]
Chaos is a ladder.
  zondag 19 april 2015 @ 20:49:24 #132
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151838435
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:34 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Bedankt voor je complimenten in de eerste zin.

Ik begrijp dat de rest van je kritiek niet persoonlijk bedoeld is, maar het woord nuance komt niet in je woordenboek voor denk ik?

1. Het interesseert mij persoonlijk niks hoe het er uit ziet. De ruimte waarin de CV is weggewerkt is volledig onzichtbaar voor toevallige voorbijgangers (voor zover je die hebt op je zolder).
2. De installateur (die geen beunhaas is, maar al 37 jaar als CV monteur werkt), vond het ook een lastig plekje, maar voor ons als bewoners is het perfect. Het alternatief is inderdaad tegen de achtermuur, maar dan zou hij in het trappengat uitsteken en dat is juist onhandig voor ons als bewoners.
3. Geen idee wat je bedoelt met het ontbreken van een syfon en een inlaatcombinatie, maar ik ga er vanuit dat een installateur met zoveel ervaring echt wel weet wat hij doet :)

We zijn nu eenmaal niet allemaal cvboeren ;)
Wellicht had ik het wat genuanceerder kunnen verwoorden. :) Als hij het vak al 37 jaar uitoefent mag je inderdaad verwachten dat hij weet wat hij doet. Ik geef alleen een reactie op hetgeen wat ik op de foto zie, of eigenlijk niet zie. Ik houd nou eenmaal van installaties die superstrak zijn aangelegd. Ik zie de aanleg van een cv-installatie als het visitekaartje van de installateur. :)

Wat computers betreft kan ik je wel gelijk geven. Al zie ik het nut er wel van in om het netjes te doen. Lijkt mij voor de ventilatie ook beter. Ook wat computers betreft houd ik van design en strak, daarom ook Apple. :P
  zaterdag 25 april 2015 @ 19:53:59 #133
401888 Nightquest777
pi_152021674
Weer twee lange dagen achter de rug.

Allereerst hebben mijn vader en ik de afvoeren van de douche, bad, wastafel en wc gemaakt.

En alles samen voegen in de standbuis in de gang. En ja die wordt geisoleerd 8-)

Daarbij ook de nieuwe douchedrain bevestigd en gesteld:

Dat ding met die sleuven er in is tijdelijk, en daar komt een zwarte glazen strook in die perfect past bij de tegels:

Daarbij ook direct dus de wastafel afvoer gemaakt:

Omdat het kunststof leidingen zijn heb ik de aardeklem op het messing uiteinde bevestigd. Is dat normaal?

Daarnaast kwamen er nog enkele andere mooie cadeaus met de vrachtwagen:

Oeh, wat zou daar nu in zitten:

(hand for scale) Nja, alles zat nog ingepakt dus niet veel van te zien maar het is een een Grohe rainshower 31cm doorsnede. *O*

Zo één dus.

En nog beter:

Het nieuwe bad!

Met de jetstream motor en water heater :)

Hij zit nog goed ingepakt dus betere foto's krijgen jullie later wel te zien.
Daarnaast nog een berg elektra werk gedaan door mijn schoonvader en zwager:

In principe is de bovenverdieping nu af qua elektra, behalve de badkamer.

Daarnaast mooie stappen gezet mbt het verlaagde plafond van de keuken.

En nog een bonusfoto voor cvboer2:

Je zult het nog steeds wel een messteek vinden, maar volgens mij zie ik daar op de achtergrond wel een inlaatcombinatie :* :+

Volgende week en de helft van die week daarop ben ik vrij, dus jullie kunnen met enige regelmaat nieuwe updates hier vinden, hoofdzakelijk mbt de badkamer en de keuken.
Chaos is a ladder.
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 11:44:51 #134
92034 crew  Vonkenboer
pi_152034879
Ach, soms moet je qua installaties gewoon genoegen nemen met wat minder strak werk. :)
Er zit in ieder geval een sifon en een inlaatcombinatie !

Goede vorderingen
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 19:53 schreef Nightquest777 het volgende:
Omdat het kunststof leidingen zijn heb ik de aardeklem op het messing uiteinde bevestigd. Is dat normaal?
Dat is normaal, je kunt er ook voor kiezen om de aansluitslangen van de kraan te aarden.
Maar ik zie nog geen centraal aardpunt onder of nabij je wastafel aansluiting ?
  zondag 26 april 2015 @ 12:07:49 #135
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_152035434
Ik zie geen sifon? :?
[_] <- Sign here
  zondag 26 april 2015 @ 12:10:33 #136
401888 Nightquest777
pi_152035502
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Ach, soms moet je qua installaties gewoon genoegen nemen met wat minder strak werk. :)
Er zit in ieder geval een sifon en een inlaatcombinatie !

Goede vorderingen

[..]

Dat is normaal, je kunt er ook voor kiezen om de aansluitslangen van de kraan te aarden.
Maar ik zie nog geen centraal aardpunt onder of nabij je wastafel aansluiting ?
Inderdaad, die afvoeren die we zelf hebben gemaakt verdienen ook vast niet de schoonheidsprijs maar ach.

Het aardedraad gaat eerst met dat pvc buisje naar beneden onder de vloer, en dan naar rechts richting het bad. Daar komt achter het bad weer omhoog bij het centrale aardpunt (wat nog even vastgeschroefd moet worden :+ ). Daar komt dan ook de aarde van de zwaluwstaartplaat op. Het bad is van polyester dus dat hoeft niet schijnbaar. Ik las een tijdje terug ook nog iets over het aarden van de kop van de regendouche, moet dat ook nog als je het koud water al geaard hebt?
Chaos is a ladder.
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 12:15:34 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_152035609
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Inderdaad, die afvoeren die we zelf hebben gemaakt verdienen ook vast niet de schoonheidsprijs maar ach.

Het aardedraad gaat eerst met dat pvc buisje naar beneden onder de vloer, en dan naar rechts richting het bad. Daar komt achter het bad weer omhoog bij het centrale aardpunt (wat nog even vastgeschroefd moet worden :+ ). Daar komt dan ook de aarde van de zwaluwstaartplaat op. Het bad is van polyester dus dat hoeft niet schijnbaar. Ik las een tijdje terug ook nog iets over het aarden van de kop van de regendouche, moet dat ook nog als je het koud water al geaard hebt?
Het centrale aardpunt moet wel op een bereikbare plaats zitten; dus niet ergens weggestopt achter het bad o.i.d.

De kop van een regendouche hoef je na mijn weten niet te aarden.
pi_152104583
Lekker bezig, Nightquest!
  woensdag 29 april 2015 @ 16:31:54 #139
401888 Nightquest777
pi_152127887
De hele week vrij om de keuken klaar te maken voor de stukadoor.

Mijn koningsdag bestond dus uit:
1. Heel vroeg uit bed omdat de kleine meid ziekig is en slecht slaapt.
2. 7 uur 's ochtends struinen over de gigantische vrijmarkt die hier is.
3. Plafond in de keuken maken (in mijn eentje, de rest van de familie wil ook wel eens een dagje vrij :+ ):

De dag er na:
Gaten boren en sleuven frezen:

Electra-buizen er in maken

En vandaag de draden trekken:

Tot de conclusie komen dat we de licht schakelaar zijn vergeten
8)7 8)7 Gelukkig valt dat nog in te bouwen, maar dan moeten we wéér aan het sleuvenfrezen :(

Een groep gereserveerd voor toekomstige aanbouw (waar we nu de financiėle middelen nog even niet voor hebben). Alvast een buis naar buiten toe getrokken, nu we er goed bij kunnen met alle plafonds open.

En de sleuven en gaten overal netjes dicht smeren:

Een constructie gemaakt in de bovenhoek, daar komt een koofje boven de kastjes waar alles doorheen loopt. Morgen een schuin gipsplaatje er tegen aan en klaar.

Planning voor de komende dagen:
1. Buizenconstructie tbv wasemkap maken
2. Chemische ankers onder de vloer bevestigen aan de fundering, zodat daar een L-vormige muur op gemetseld kan worden.
3. L-vormige muur daadwerkelijk maken
4. Electra helemaal afmaken, dus ook de vergeten lichtschakelaar.
6. Aardedraad van badkamer bevestigen en doorlussen naar het aardpunt in de meterkast.
7. gipsplaten tbv plafond aanbrengen
8. Badkamervloer dicht purren en beton storten
..
Genoeg te doen dus.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:07:58 #140
401888 Nightquest777
pi_152189493
Update
Planning voor de komende dagen:
1. Buizenconstructie tbv wasemkap maken
2. Chemische ankers onder de vloer bevestigen aan de fundering, zodat daar een L-vormige muur op gemetseld kan worden.
4. Electra helemaal afmaken, dus ook de vergeten lichtschakelaar.
5. Aardedraad van badkamer bevestigen en doorlussen naar het aardpunt in de meterkast.
6. gipsplaten tbv plafond aanbrengen
7. Badkamervloer dicht purren en beton storten

En wat foto's als bewijs:

Isolatie ook in de woonkamer afgemaakt:

En het anker is vandaag gemaakt door de smid:

Die komt aan de fundering vast om de muur te ondersteunen. Dat gaan we morgen als eerste doen.
Chaos is a ladder.
pi_152190011
Je hebt toch niet overal prefab bochten gebruikt voor het pvc hoop ik? Bochten kan je beter buigen, buigveer kost veel minder dan die bochten en draden trekken gaat makkelijker door bochten die je zelf (als het even kan ruim) hebt gebogen.

Goed werk verder, ziet er allemaal degelijk uit. Ga zo door!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:05:50 #142
401888 Nightquest777
pi_152191685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je hebt toch niet overal prefab bochten gebruikt voor het pvc hoop ik? Bochten kan je beter buigen, buigveer kost veel minder dan die bochten en draden trekken gaat makkelijker door bochten die je zelf (als het even kan ruim) hebt gebogen.

Goed werk verder, ziet er allemaal degelijk uit. Ga zo door!
Nee die prefab bochtjes alleen gebruikt bij het vertinde aardedraad. Al het gewone elektra pvc verder met de buigveer gedaan (tenzij het niet anders kon). Draden trekken door prefab bochten is inderdaad lastig!

edit-- oke, om het wat te nuanceren moet ik zeggen dat mijn vader soms onnodig prefab bochtjes gebruikt omdat hij het voor elkaar krijgt om zelfs met een buigveer de buizen te laten breken :P

Bedankt voor je complimenten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nightquest777 op 01-05-2015 22:11:37 ]
Chaos is a ladder.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 19:32:23 #143
401888 Nightquest777
pi_152214446

Nieuwe todo lijst
voor de stukadoor komt (volgende week donderdag):
1. Voorstrijk aanbrengen in de keuken .
2. Twee wandcontactdozen maken in de hoek van de keuken voor de koelkast en magnetron. Passen niet meer in de centraaldoos van de keuken, dus die moeten maar bij de eethoek wegkomen.

Daarna:
3. toplaag van de vloer in de keuken wegbikken zodat het mooi egaal wordt en gelijk aan de hoogte van de houten vloer in de kamer.
4. badkamer vloer storten.
5. Internetkabel infrezen in de woonkamer
6. gipsplaten in de kamer aan het plafond bevestigen

[ Bericht 26% gewijzigd door Nightquest777 op 02-05-2015 19:43:26 ]
Chaos is a ladder.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:33:20 #144
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152217846
Mooie vooruitgang weer :) Waarom hebben jullie nou ankers gemaakt voor die L muur? Wat het niet voldoende om hem gewoon op te sluiten tussen vloer en plafond? Desnoods met een hoekplaatje?

Stukadoor wordt echt een schok voor jullie ;)
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:41:49 #145
401888 Nightquest777
pi_152218113
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:33 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie vooruitgang weer :) Waarom hebben jullie nou ankers gemaakt voor die L muur? Wat het niet voldoende om hem gewoon op te sluiten tussen vloer en plafond? Desnoods met een hoekplaatje?

Stukadoor wordt echt een schok voor jullie ;)
Omdat die L muur op houten planken staat. Als je over de planken langs de muur loopt dan veren die planken mee en gaat de muur bewegen. Als je dan vervolgens die muur gaat stuccen tot boven aan toe, dan scheurt het stucwerk bovenaan. Dat metalen frame onder de vloer heft die 'vering' op.

Ik heb het vandaag getest: als ik een keer zachtjes sprong naast de muur dan zakte de muur één cm vanaf het plafond naar beneden. Met het anker er onder kan ik hard springen en beweegt de muur helemaal niet.
Chaos is a ladder.
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 11:21:28 #146
92034 crew  Vonkenboer
pi_152229251
Zie ik het nou goed en is die leiding helemaal links op deze foto geknikt ? :X

De aarde voor je centrale aardpunt had je ook uit de centraaldoos in de badkamer mogen halen hoor :)
  zondag 3 mei 2015 @ 19:21:47 #147
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152240892
Duidelijk ;)

Ik dacht het al maar toch. Lekker grondig!
  maandag 4 mei 2015 @ 21:15:24 #148
401888 Nightquest777
pi_152277371
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Zie ik het nou goed en is die leiding helemaal links op deze foto geknikt ? :X

[ afbeelding ]

De aarde voor je centrale aardpunt had je ook uit de centraaldoos in de badkamer mogen halen hoor :)
Die leiding was geknikt toen ik er wat roodband achter smeerde terwijl hij al vast zat met die klem er boven, maar door hem weer terug te buigen naar achter is de knik er wel weer bijna helemaal uit gegaan. Je kan inderdaad nog wel zien, maar je kan er makkelijk draden doorheen trekken (ook in de toekomst).

De badkamer heeft nog geen centraaldoos, dus ik denk: ik leg het rechtstreeks, dan kan de vloer vast dicht ;)

Update:

1. Voorstrijk aanbrengen in de keuken .
2. Twee wandcontactdozen maken in de hoek van de keuken voor de koelkast en magnetron. Passen niet meer in de centraaldoos van de keuken, dus die moeten maar bij de eethoek wegkomen.

Alles roze *O*

Alvast de reilatten netjes waterpas gemaakt op de juiste hoogte:

Want morgen:
3. toplaag van de vloer in de keuken wegbikken zodat het mooi egaal wordt en gelijk aan de hoogte van de houten vloer in de kamer.
4. badkamer vloer storten.

Zaterdag:
5. Internetkabel infrezen in de woonkamer
6. gipsplaten in de kamer aan het plafond bevestigen
Chaos is a ladder.
  maandag 4 mei 2015 @ 22:12:12 #149
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152280012
Zit lekker schot in! Jullie gaan lekker zo te zien :). Ben nog steeds echt heel benieuwd hoe het gaat worden!
  maandag 4 mei 2015 @ 23:30:20 #150
401888 Nightquest777
pi_152283374
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:12 schreef Chicolade het volgende:
Zit lekker schot in! Jullie gaan lekker zo te zien :). Ben nog steeds echt heel benieuwd hoe het gaat worden!
Bedankt. Ja het gaat uitstekend naar ons idee. De meest recente planning geeft aan dat het begin augustus dusdanig ver af moet zijn dat we kunnen verhuizen. En dan komt er uiteraard een uitgebreide fotoshoot met onze spiegelreflexcamera ipv al die wazige telefoonfoto's ;)
Chaos is a ladder.
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:38:07 #151
401888 Nightquest777
pi_152360577
Klein vraagje:
Eergisteren heb ik beton gestort in de badkamer, keurig waterpas gemaakt en netjes volgens alle voorschriften het beton na het storten afgedekt met plastic. Dat plastic op het beton krijgen was een regelrecht drama, maar uiteindelijk is het gelukt om de punten van het plastic in alle hoeken te krijgen.

Het ziet er niet uit, maar het is wel effectief, het vocht wordt goed vastgehouden.. Alleen wat ik al verwachtte is gebeurd: het beton is nu enorm gerimpeld door het plastic. Is dat normaal? Ik ga er toch nog egaline overheen gooien, dus het komt allemaal wel goed, maar ik vind het zo vreemd om een strakke vloer te verkloten met dat gore plastic.

Ik heb vast iets fout gedaan, maar wat?
Chaos is a ladder.
  donderdag 7 mei 2015 @ 19:14:02 #152
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152377482
Beton wel erg vloeibaar gemaakt?
pi_152377789
Ziet er uit als te dun ja. De betonnen vloer hier beneden kon niet zo makkelijk gerimpeld worden
  donderdag 7 mei 2015 @ 19:54:01 #154
401888 Nightquest777
pi_152379242
Nou het is lichtgewichtbeton (zonder grof grind) exact volgens de specificaties gemaakt. 2,9 liter water op 1 zak van 18kg. Advieshoeveel op de zak was 2,9-3,1 liter water. Met een maatbekertje afgemeten ;)

En het leek precies op de dichtheid van de substantie in het productfilmpje. (beste te zien op 1:32)

Nu ziet het er zo uit. Die bubbeltjes zijn gekomen door het condens wat onder het plastic was ontstaan voordat het hard was geworden. Ik heb tijdens het storten enorm veel geprikt dus daar kan het niet aan liggen.

Het is overigens nu ook keihard dus dat zal wel goed zitten dan lijkt me?
Begin nu zelf te denken dat het plastic gewoon te dun was, en we wat stugger plastic hadden moeten hebben. Doordat het zo dun is en lastig te hanteren in een ruimte waar je niet kan staan kreukelde het enorm, en daar is het beton tussen gekropen.

Maak me er toch een beetje zorgen over..

Anyways, vandaag de stukadoor gehad voor de keuken *O*

Zeer tevreden met het resultaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nightquest777 op 07-05-2015 20:20:34 ]
Chaos is a ladder.
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 22:01:26 #155
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 9 mei 2015 @ 17:26:22 #156
401888 Nightquest777
pi_152434480
Vandaag is het water en gas in de keuken aangesloten:

Woensdag komt de keuken, dus alles wordt in gereedheid gebracht :)

Daarna eens even flink opgeruimd:

En de gipsplaten er in :D

Zo, dat is alvast een ander gezicht. Volgende week even 's avonds een keer de muren klaar maken voor de stukadoor en de voorstrijk er op. Die kan dan over twee weken aan de slag met de woonkamer. Begint een beetje te vorderen :)

En boven ook een flinke slag geslagen door de muur tussen 2 slaapkamers er uit te slaan. Er zaten allerlei vreemde inbouwkast constructies. We willen er weer een nieuwe fatsoenlijke muur neerzetten en dan 1 grote inbouwkast in de grote slaapkamer neerzetten.
Voor:

Na:

[ Bericht 5% gewijzigd door Nightquest777 op 09-05-2015 17:34:09 ]
Chaos is a ladder.
pi_152449172
Die deuren zijn mooi 👍🏻
  zondag 10 mei 2015 @ 06:44:59 #158
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152451604
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 01:00 schreef zikkie het volgende:
Die deuren zijn mooi 👍🏻
Inderdaad, hij zou nog alle panelen kunnen vervangen voor glas.
pi_152451716
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 06:44 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Inderdaad, hij zou nog alle panelen kunnen vervangen voor glas.
Dat zal nog niet meevallen, dan moet je de halve deur verzagen :P . Panelen zitten niet met latten vast namelijk. Zou het ook een beetje zonde vinden om eerlijk te zijn.
  zondag 10 mei 2015 @ 08:20:23 #160
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152451783
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 07:50 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat zal nog niet meevallen, dan moet je de halve deur verzagen :P . Panelen zitten niet met latten vast namelijk. Zou het ook een beetje zonde vinden om eerlijk te zijn.
Das zonde, dacht dat het losse panelen waren.
  Moderator zondag 10 mei 2015 @ 11:24:26 #161
92034 crew  Vonkenboer
pi_152454033
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 08:20 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Das zonde, dacht dat het losse panelen waren.
In de meeste gevallen zijn het geen losse panelen.
En zitten ze echt in de deur gemaakt.

Het is wel een hele verbetering qua ruimte ! :)
  zondag 10 mei 2015 @ 18:20:21 #162
401888 Nightquest777
pi_152465147
Panelen vervangen voor glas zal lastig worden, volgens mij zijn ze niet los. Wel blij dat de vorige bewoners ooit hebben gekozen om deze deuren er in te zetten, waren niet de standaard deuren die in deze woning zaten namelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is wel een hele verbetering qua ruimte !
Ja, helaas wel tijdelijk want we hebben toch echt die extra slaapkamer nodig in de toekomst. Ziet er voor nu wel ruim uit inderdaad;)
Chaos is a ladder.
  zondag 10 mei 2015 @ 21:04:07 #163
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152470207
Jullie zijn lekker bezig! Kijk met plezier mee :)
  zondag 10 mei 2015 @ 21:23:54 #164
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152470870
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:30 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Bedankt. Ja het gaat uitstekend naar ons idee. De meest recente planning geeft aan dat het begin augustus dusdanig ver af moet zijn dat we kunnen verhuizen. En dan komt er uiteraard een uitgebreide fotoshoot met onze spiegelreflexcamera ipv al die wazige telefoonfoto's ;)
Bij mijn appartementje hetzelfde: ik ga mn mooie camera niet blootstellen aan het stofgeweld van een verbouwing :+.
pi_152471350
quote:
Die deuren zijn mooi 👍🏻
En de nedap deurklinken ook! Same here ;)
pi_152474245
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:37 schreef friekin_ het volgende:

[..]

En de nedap deurklinken ook! Same here ;)

Als ik het goed heb gezien zijn het deze, die zijn van philips en niet van nedap. Heb dezelfde voor mijn vader gekocht en geplaatst, vandaar dat ik het weet.
pi_152477302
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:36 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als ik het goed heb gezien zijn het deze, die zijn van philips en niet van nedap. Heb dezelfde voor mijn vader gekocht en geplaatst, vandaar dat ik het weet.
:o dan heb ik Philips in mijn oude Philips glasblazer woning in Eindhoven :o.
  maandag 11 mei 2015 @ 13:03:26 #168
401888 Nightquest777
pi_152487206
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:36 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Volgens mij zijn het die ja :) Ze lijken er in elk geval heel veel op. Ze zitten wel een beetje los sommige, misschien kan ik dat nog een keer wat strakker zetten.

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:04 schreef Gieliovd het volgende:
Jullie zijn lekker bezig! Kijk met plezier mee :)
Bedankt. Jij bent ook een enorme inspiratie voor ons trouwens ;) Vooral je eerste topic was een bron van goeie tips.
Chaos is a ladder.
pi_152487386
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:03 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het die ja :) Ze lijken er in elk geval heel veel op. Ze zitten wel een beetje los sommige, misschien kan ik dat nog een keer wat strakker zetten.

[..]

Bedankt. Jij bent ook een enorme inspiratie voor ons trouwens ;) Vooral je eerste topic was een bron van goeie tips.
Schroefje aan de onderkant verwijderen, klinken verwijderen, stift indrukken en dan komt er aan de kant van de stift een rond stelschroefje tevoorschijn (zie je het rondje op de foto?), deze aandraaien tot je de gewenste dikte hebt en dan weer terug monteren, niet te strak stellen. Metalen bevestigingsijzertjes voor de schilden die op de deur zitten geslagen eventueel vast zetten met twee kleine schroefjes indien nodig.
Nooit te hard trekken aan de klink (bijvoorbeeld als de deur scheluw is en moeilijk dicht gaat), heb al een klink gebroken. Bakeliet is natuurlijk enorm broos geworden na al die jaren.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:24:41 #170
401888 Nightquest777
pi_152540053
Roze plafond is niet lelijk:

En een paar millimeter egaline doet wonderen :)

Vraagje: ik wil de muren mooi egaliseren in de badkamer zodat de onderste 2 meter met tegels gedaan kan worden, en het bovenste stukje plus plafond gestuct kan worden oid. Kan ik dat gewoon met roodband doen, of raden jullie iets anders aan?

[ Bericht 13% gewijzigd door Nightquest777 op 12-05-2015 21:32:38 ]
Chaos is a ladder.
pi_152542013
Beter met cement. Als gips vochtig wordt laat het los. Waarbij ik moet toegeven dat ik het zelf ook met roodband heb gedaan en dat hangt nog steeds. Wel goed voorsmeren.

Als je niet teveel hoeft te overbruggen kun je ook muur en tegel met de lijmkam insmeren, zgn butteringfloat methode.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:10:20 #172
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152542533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:24 schreef Nightquest777 het volgende:
Roze plafond is niet lelijk:
[ afbeelding ]

En een paar millimeter egaline doet wonderen :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vraagje: ik wil de muren mooi egaliseren in de badkamer zodat de onderste 2 meter met tegels gedaan kan worden, en het bovenste stukje plus plafond gestuct kan worden oid. Kan ik dat gewoon met roodband doen, of raden jullie iets anders aan?
Ik vroeg me een paar dagen geleden hetzelfde af :D K&W / Muur egaliseren om te tegelen in badkamer
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 22:12:16 #173
92034 crew  Vonkenboer
pi_152542648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:01 schreef Knuppel1983 het volgende:
Beter met cement. Als gips vochtig wordt laat het los. Waarbij ik moet toegeven dat ik het zelf ook met roodband heb gedaan en dat hangt nog steeds. Wel goed voorsmeren.

Als je niet teveel hoeft te overbruggen kun je ook muur en tegel met de lijmkam insmeren, zgn butteringfloat methode.
Inderdaad, beter met een product op cementbasis :)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:43:01 #174
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152544481
In ieder geval geen gipsbasis product in de badkamer. Als er één kitvoegje niet goed is dan bestaat de kant dat je hele zooi loskomt door inweking.

Beter lekker cementbasis stucmortel. En inderdaad die pappen en natten methode met tegellijm is ook niet gek, maar heeft al snel zijn beperkingen m.i.
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 mei 2015 @ 23:02:57 #175
Toezicht is gezond!
pi_152545430
Om mijn eigen ervaring maar even te delen:

van
131209_148800_16.jpg

131209_148800_17.jpg

naar
131209_148800_26.jpg
tot
131209_148800_33.jpg

Werkt perfect zo. keihard en goed bestand tegen vocht. Als je slim bent laat je je hele muur tot aan het plafond doen.

En uiteindelijk is dan dit het eindresultaat en klaar voor het tegelen.

woensdag 13 mei 2015 @ 08:54:14 #176
401888 Nightquest777
pi_152550824
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Om mijn eigen ervaring maar even te delen:

van
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

naar
[ afbeelding ]
tot
[ afbeelding ]

Werkt perfect zo. keihard en goed bestand tegen vocht. Als je slim bent laat je je hele muur tot aan het plafond doen.

En uiteindelijk is dan dit het eindresultaat en klaar voor het tegelen.

[ afbeelding ]

Wat voor spul is dat dan surveillance-fiets?
Chaos is a ladder.
pi_152551031
Kalkstucmortel ?
  PR/Manusje van alles woensdag 13 mei 2015 @ 11:48:21 #178
Toezicht is gezond!
pi_152554768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Wat voor spul is dat dan surveillance-fiets?
Eerste laag bestond dacht ik uit:

http://www.bouwmaat.nl/product/219751/bouwmaat-kalkmortel-0-3-mm
Daar cement aan toevoegen.

De laatste laag was dacht ik dit spul:
http://www.bouwmaat.nl/pr(...)up-210-w-25-kg-grijs
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:46:08 #179
401888 Nightquest777
pi_152599743
Heb kalkstucmortel gehaald. Vandaag de muur in de diepgrond gezet, morgen dat spul er op.

http://www.weberbeamix-dh(...)ementmortel-500.html

De keuken is inmiddels bezorgd, de vloer is netjes vlak gemaakt.

Morgen komt mijn vader, mijn broertje, een klusjesman van de dhz-zaak en mijn vrouw meehelpen. We gaan het bad installeren, de vloer in de douchehoek maken, muur opmetselen en nog veel meer. Zin in:)
Chaos is a ladder.
pi_152643443
quote:
Die deuren zijn mooi 👍🏻
Heb er hier nog staan, wel volledig met plaat, geen glas dus.
Zijn voor weinig op te halen )
  maandag 18 mei 2015 @ 12:47:39 #181
401888 Nightquest777
pi_152709713
Weer een vraagje: de werkhoogte van onze IKEA onderkastjes in de keuken is nu als volgt opgebouwd:

11,4 cm (plint)
80 cm (kastje)
3.8 cm (werkblad)
= 95.2 cm

Die 11,4cm plint komt doordat wij bij de keuken expliciet hebben gekozen voor hoge plinten ipv de standaard 8 cm. Als we nu de 8 cm hadden gekozen, had dat dan geresulteerd in een 3,4 cm lagere werkhoogte? Dat vind ik best wel vreemd eigenlijk.

In de handleiding staat bijvoorbeeld keihard: plaats de bevestigingsrails op 82cm hoogte vanaf de vloer. Dat zou dan toch variabel moeten zijn?
Chaos is a ladder.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:22:31 #182
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152710709
Zijn ze in de handleiding niet gewoon uitgegaan van de standaard 8 cm plint, dus jij moet alles +3,4 cm doen? Vraag het anders in het Ikea topic, er zitten daar ook wat medewerkers (of bel de Ikea, maar dat had je vast zelf al verzonnen ;) ) K&W / IKEA - Deel 94 - Het IKEA Art event 2015 komt.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:27:03 #183
401888 Nightquest777
pi_152710856
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:22 schreef Chicolade het volgende:
Zijn ze in de handleiding niet gewoon uitgegaan van de standaard 8 cm plint, dus jij moet alles +3,4 cm doen? Vraag het anders in het Ikea topic, er zitten daar ook wat medewerkers (of bel de Ikea, maar dat had je vast zelf al verzonnen ;) ) K&W / IKEA - Deel 94 - Het IKEA Art event 2015 komt.
Bedankt :) Ja, kan ze wel bellen maar kost weer xx cent per minuut plus 10 wachtenden voor mij etc. Zal even in dat andere topic posten.
Chaos is a ladder.
  maandag 18 mei 2015 @ 14:45:49 #184
401888 Nightquest777
pi_152713165
Andere topic heeft uitsluitsel gegeven :) De handleiding gaat inderdaad uit van standaard 8cm, en je moet zelf maar toevallig ontdekken dat je een uitzonderingssituatie hebt en dus NIET die 82cm moet aanhouden.

Korte update als we dan toch bezig zijn:

Muurreparatie voltooid. Het wegslopen van de schoorsteen had namelijk een stuk binnenmuur meegenomen.

Nieuwe slaapkamermuur bijna af. Direct een haaks muurtje meegenomen die precies 73cm diep is voor de nieuwe inbouwkast.

En het bad is gemonteerd in een mooi frame en aangesloten op elektra en afvoer.

Zandcementen vloertje voor de douchehoek:

Ja ja, we gaan vooruit. Beneden bijna alles klaar voor de stukadoor, en ook boven schieten we flink op en kunnen de plafonds er bijna in. Nu dus proberen die keuken te monteren; dat is nog wel een flinke klus voor ons.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nightquest777 op 18-05-2015 14:55:15 ]
Chaos is a ladder.
  maandag 18 mei 2015 @ 20:48:19 #185
165633 eriksd
The grand facade...
pi_152726730
Jeetje, 24 en dan al samen met een baby in een hoekhuis. Vind je dat niet erg snel allemaal?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:22:23 #186
401888 Nightquest777
pi_152739951
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:48 schreef eriksd het volgende:
Jeetje, 24 en dan al samen met een baby in een hoekhuis. Vind je dat niet erg snel allemaal?
Tsja, ik ben met heel veel dingen 'snel' in mijn leven. Zie het probleem niet zo. De meest gehoorde klacht is dat ik vanalles zou missen in mijn leven. Nou ik heb niks gemist voor mijn gevoel. Mooie reizen gemaakt, voldoende studenten-dingen gedaan etc. Als je al op je 15e de vrouw van je leven tegenkomt dan gaan dingen wat sneller dan je van tevoren misschien bedacht had, maar ik zie verder alleen maar voordelen.

Omdat ik nu al een koophuis heb, en zelfs nu al flink extra kan aflossen is het niet ondenkbaar dat ik tegen de tijd dat mijn dochter uit huis gaat (als ik 40 ben oid) de woning al volledig afgelost heb. Natuurlijk kunnen er nog meer kinderen komen wat mij betreft, maar als het goed is stijgt het salaris ook een beetje met de jaren dus zullen de kosten netto niet veel oplopen. Prima vooruitzicht als je het mij vraagt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nightquest777 op 19-05-2015 11:42:44 ]
Chaos is a ladder.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:05:14 #187
401888 Nightquest777
pi_152742307
En het eerste kastje hangt! Na 4 uur klieren en meten.

Behoorlijk complex om dat rare koofje aan de achterkant er uit te zagen met niets anders dan een winkelhaak, meetlint en decoupeerzaag ;) En de hoek is ook nog eens niet precies 90 graden..

voor:

na:

Chaos is a ladder.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:26:13 #188
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152756448
Mijn ervaring is dat ik eerst ook zo deed en later realiseerde dat je het nooit meer gaat zien, en je dus beter te veel kunt weghalen dat jeu altijd past dan 4 uur klooien op de mm :s)
pi_152759117
Maar het is wčl netjes
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:24:01 #190
401888 Nightquest777
pi_152761658
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:26 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn ervaring is dat ik eerst ook zo deed en later realiseerde dat je het nooit meer gaat zien, en je dus beter te veel kunt weghalen dat jeu altijd past dan 4 uur klooien op de mm :s)
Mja, zo praat mijn vader ook maar ik geloof zelf in het idee dat als dingen onder water perfect zijn je meer rust in je hoofd krijgt. Dus laat mij maar lekker prutsen :D
Chaos is a ladder.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:35:02 #191
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152762215
Ja, ik ben ook zo hoor!

Alleen bij mij heeft o.a. Dat geleid tot 3,5 jaar verbouwing :')
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:33:32 #192
401888 Nightquest777
pi_152887971
Begint er al een beetje op te lijken:

En de badkamer ook een plafond, wel zo handig.
Chaos is a ladder.
pi_152888475
Een plafond is je badkamer is wel een aardig idee ja......
Weer lekker bezig dus, al met al....

Toch heb je geluk met de lange weekenden. Onze woning gaat 13 / 7 waarschijnlijk passeren, dus we missen:

Gratis lange weekeinden in mei, betaald door de baas
BTW 21-6 % en terug naar 21%, dus 15% btw korting, betaald door de staat

Succes met de rest van het traject :)
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:00:18 #194
401888 Nightquest777
pi_152888585
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:54 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Een plafond is je badkamer is wel een aardig idee ja......
Weer lekker bezig dus, al met al....

Toch heb je geluk met de lange weekenden. Onze woning gaat 13 / 7 waarschijnlijk passeren, dus we missen:

Gratis lange weekeinden in mei, betaald door de baas
BTW 21-6 % en terug naar 21%, dus 15% btw korting, betaald door de staat

Succes met de rest van het traject :)
Gefeliciteerd met je nieuwe woning:)

Ja, ik heb al heel wat feestdagen meegepakt, zeker 4 of 5. Daarnaast heb ik nog relatief veel kunnen lenen eind vorig jaar, nu is het allemaal nog een stuk strenger. Scheelt mij ongeveer 12.000¤.
Chaos is a ladder.
pi_153061979
Dat scheelt een berg ja, zowel uitgedrukt in tijd en geld.............. ach ja knallen binnenkort :)
Hoe is het hier verder, loopt alles nog op rolletjes ?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:26:17 #196
401888 Nightquest777
pi_153069640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 07:41 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Dat scheelt een berg ja, zowel uitgedrukt in tijd en geld.............. ach ja knallen binnenkort :)
Hoe is het hier verder, loopt alles nog op rolletjes ?
Het gaat goed hoor. Over 2 weken komt de stukadoor voor de rest van de woning dus we zijn nu iedere avond aan het knallen om de openstaande punten weg te timmeren:

• Gipsplafond maken in de gang, en alle slaapkamers en overloop boven
• CV-draad trekken van de CV naar de woonkamer
• Internetkabel trekken van de woonkamer naar zolder en terug
• Roet wegslijpen van de muur waar de oude schoorsteen zat
• Vlekkenverf aanbrengen over de oude roetvlekken
• Voorstrijk aanbrengen in diverse ruimtes
• ...

De keuken is ondertussen ook een stuk gevorderd, alleen even stil komen te liggen omdat 1 van de onderkastjes per ongeluk in het wit was geleverd en die moet worden omgewisseld..:

Maar gaat verder prima dus :)
Chaos is a ladder.
  maandag 15 juni 2015 @ 21:16:52 #197
401888 Nightquest777
pi_153561600
Zo even een update. De stukadoor is inmiddels begonnen :D

Voor:

Na:

Voor:

Na:

Morgen gaat hij nog verder met de afwerking van de woonkamer, en daarna de hal/overloop. De slaapkamers zullen dan volgende week oid aan bod komen.
Chaos is a ladder.
pi_153561672
Mooi man!
pi_153562029
Was al benieuwd hoe het hier ging... Mooie vorderingen!
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:13:48 #200
401888 Nightquest777
pi_153698402
Zo, weer een flink stuk opgeschoten in huis. Alle kamers zijn nu gestuct, behalve de grootste slaapkamer. Daar staan nu alle spullen en gereedschap, en moet alleen het plafond nog dichtgemaakt worden. Mijn vrouw was al wel zo moedig om eerder deze week in haar eentje de isolatie er in te maken *;

Eerst wat foto's van het stucwerk:

Vandaag lekker losgegaan op de keuken. 70% van de verlichting is gemonteerd (dus spotjes in de kastjes, en ledbalkjes onder de kastjes). Daarnaast de koelkast/vaatwasser geļnstalleerd, en het laatste kastje in gereedheid gebracht.

Daarnaast hebben we een prachtige PVC-vloer besteld:

En gaan we muurverf kiezen uit één van de volgende smaakjes:

Komende week de laatste slaapkamer afmaken zodat die ook gestuct kan worden, en zsm verder met de keuken. Moet alleen even een grote betonboor hebben zodat de afvoer van de wasbak en vaatwasser door de betonnen vloer heen kan. Maar dat komt ook wel weer goed.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:42:46 #201
401888 Nightquest777
pi_153768156
En we klussen 's avonds rustig verder. Prioriteit ligt nu bij de keuken.

Chaos is a ladder.
pi_153768329
Ik zat eens te kijken in de OP hoe het was toen jullie het kochten, wat is het al opgeknapt! Of eigenlijk: wat wordt het al mooi! :Y Ben benieuwd hoe de kleur op de muren gaat worden, wij kijken naar soortgelijke tinten.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:56:40 #203
401888 Nightquest777
pi_153768384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:53 schreef Chicolade het volgende:
Ik zat eens te kijken in de OP hoe het was toen jullie het kochten, wat is het al opgeknapt! Of eigenlijk: wat wordt het al mooi! :Y Ben benieuwd hoe de kleur op de muren gaat worden, wij kijken naar soortgelijke tinten.
Bedankt :) Ja, wij zijn zelf ook benieuwd. Ben zelf een behoorlijke verf(meng)-expert en weet dat het eindresultaat best wel kan afwijken van de kleurstaaltjes dus het blijft een gok. Denk dat ik eerst maar eens een 1 liter blik laat mengen om uit te proberen.

Vraagje aan iedereen die meeleest trouwens:

Wij willen graag de pvc vloer ook als trapbekleding gaan gebruiken. Onze vloer-expert heeft aangegeven dat dit alleen kan als wij op 1 of andere manier de trap helemaal gladgeschuurd weten te krijgen: maar dat dit in zijn opinie bijna niet gaat lukken omdat er te veel oude lijmresten op en in het hout zitten. Hij zei zelfs: mensen gaan vaak vol goede moed aan de slag, de eerste trede maken ze mooi glad, de tweede wat minder en bij de derde bellen ze mij.

Nou zijn wij eigenwijs ( :') ), en willen toch heel graag dat pvc op de trap. Is er een trucje waarmee we iets meer kans maken dan de gemiddelde consument?
Chaos is a ladder.
pi_153769870
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:56 schreef Nightquest777 het volgende:
Nou zijn wij eigenwijs ( :') ), en willen toch heel graag dat pvc op de trap. Is er een trucje waarmee we iets meer kans maken dan de gemiddelde consument?
- Cola
- Water
- Driehoek krabber
- HG lijmrestenverwijderraar
- Schraapstaal
Jeroentje.
pi_153770270
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:42 schreef Nightquest777 het volgende:
En we klussen 's avonds rustig verder. Prioriteit ligt nu bij de keuken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga je in de keuken boven het blad tegelen of schilder je dit mee?
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:30:26 #206
401888 Nightquest777
pi_153770280
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:30 schreef Arnax het volgende:

[..]

Ga je in de keuken boven het blad tegelen of schilder je dit mee?
We hebben tegels besteld, hoezo?
Chaos is a ladder.
pi_153770312
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:30 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

We hebben tegels besteld, hoezo?
Uit nieuwsgierigheid en vanwege de donkere kleur van je keuken.
Wellicht dat ik het gemist heb, maar had er nog niet iets over gelezen in je topics :)
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:34:16 #208
401888 Nightquest777
pi_153770367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:31 schreef Arnax het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid en vanwege de donkere kleur van je keuken.
Wellicht dat ik het gemist heb, maar had er nog niet iets over gelezen in je topics :)
Oh haha, dacht dat ik dan iets was vergeten ofzo :P

Nee we hebben witte 10x30cm tegeltjes besteld, die dan in halfsteensverband gezet worden.

https://www.praxis.nl/ver(...)m-per-0-75m2/5300535
Chaos is a ladder.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:37:28 #209
401888 Nightquest777
pi_153770429
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:13 schreef jpajs het volgende:

[..]

- Cola
- Water
- Driehoek krabber
- Schraapstaal
Bedankt! Dat zijn nog eens goeie tips. Heb ook een Bosch vlakschuurmachine gekocht, en een B&D Mouse schuurmachine, in combinatie met bovenstaande moeten we dan toch een eind komen zou je zeggen.
Chaos is a ladder.
pi_153770493
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:56 schreef Nightquest777 het volgende:
Zet een leger met vrienden/familie/vage kennissen in en laat iedereen 1 tree doen ipv zelf na 3 treden het bijltje erbij neer te gooien? :+ </gedeelde smart> Moet je wel zeker weten dat je ze daarna niet meer nodig hebt voor klushulp :P
pi_153782464
een vlakke overzettrede er overheen zetten, voordat je de vloer erop plakt?
dan hoef je enkel de grove lijmresten te verwijderen, met bijvoorbeeld een multitool :)

En anders een goede schuurmachine en geduld :)
pi_153782984
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:13 schreef jpajs het volgende:

[..]

- Cola
- Water
- Driehoek krabber
- Schraapstaal
Kleine aanvulling: slijp de krabbers en het schraapstaal regelmatig, anders gaat het niks worden.
  maandag 29 juni 2015 @ 09:26:04 #213
401888 Nightquest777
pi_153920526
Dit weekend weer lekker bezig geweest. Mijn schoonvader en zwager hebben in bijna alle ruimtes de centraaldozen afgelast en de schakelaars en stopcontacten geplaatst:

Daarnaast heb ik met mn vader het plafond in de grootste slaapkamer dichtgemaakt met gipsplaten, zodat donderdag de stukadoor die laatste ruimte ook af kan maken. Daarnaast hebben we de vaatwasser geplaatst en talloze kleine klusjes opgepakt:

Deze week dan hopelijk de keuken afmaken, tegeltjes zetten, afzuigkap en oven plaatsen en dan zijn we al weer klaar voor de (muur)verf en het plaatsen van de radiatoren. De vloer wordt als het begin augustus gelegd en dan is de benedenverdieping (op de wc na) af. In de tussentijd pak ik natuurlijk de bovenverdieping op: zodra de keuken klaar is ga ik de badkamer verder afmaken.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:46:24 #214
401888 Nightquest777
pi_153961349
Werkblad en wasbak geplaatst *O*

*dat rechter stuk wordt nog ingekort als we de positie van dat kastje definitief hebben gemaakt*
Chaos is a ladder.
pi_153961517
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:46 schreef Nightquest777 het volgende:
Werkblad en wasbak geplaatst *O*

[ afbeelding ]

*dat rechter stuk wordt nog ingekort als we de positie van dat kastje definitief hebben gemaakt*
Misschien gek, maar waarom heb je voor zo donker gekozen? De ruimte lijkt veeeeel kleiner dan hij werkelijk is.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:56:00 #216
401888 Nightquest777
pi_153961563
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:53 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Misschien gek, maar waarom heb je voor zo donker gekozen? De ruimte lijkt veeeeel kleiner dan hij werkelijk is.
Omdat we het mooi vinden :) Meer kan ik er niet van maken.
Chaos is a ladder.
pi_153963499
Het ziet er geweldig uit! ^O^
In de bovenkastjes met vitrinedeuren veel verlichting toch? Dat helpt al enorm mee :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:49:39 #218
401888 Nightquest777
pi_153971492
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:10 schreef Bartjebart het volgende:
Het ziet er geweldig uit! ^O^
In de bovenkastjes met vitrinedeuren veel verlichting toch? Dat helpt al enorm mee :)
Ja, ieder kastje heeft LED spotjes aan de binnenkant. De vitrinekastjes ook, en zeker omdat de 'plankjes' ook van glas zijn geeft een flinke bak licht. Onder de kastjes zitten ook led-balkjes, en er komt uiteraard nog een centrale plafoniere.

Maar het klopt op zich wel dat de ruimte kleiner lijkt t.o.v. een strak witte keuken, maar wij vinden dit toch mooier. Knus en chique > ruim strak en wit
Chaos is a ladder.
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:23:27 #219
401888 Nightquest777
pi_153997865
Handvatten en knopjes:

En het eerste ladekastje:

Chaos is a ladder.
  maandag 6 juli 2015 @ 09:21:14 #220
401888 Nightquest777
pi_154108052
Vrijdag en zaterdag weer hard gewerkt. Flink zweten dus.

En voor het eerst in mijn leven tegeltjes gezet:

Zeer tevreden met het resultaat. Nog niet helemaal af, de hitte werd ons zaterdag een beetje te veel en toen de tegellijm ook nog eens op was hebben we besloten dinsdagavond (morgen dus) weer verder te gaan met tegelen. Hopelijk zitten ze er dan nog aan :{
De voegen worden wit trouwens. De tegeltjes moeten vervolgens boven het fornuis helemaal tot bovenaan lopen, dus ook achter de afzuigkap.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nightquest777 op 06-07-2015 09:30:10 ]
Chaos is a ladder.
pi_154108869
Supertof topic! Mooie keuken ook. *D

Ik ga het volgen
  maandag 6 juli 2015 @ 11:20:19 #222
440325 Chicolade
Chocolade
pi_154109741
Ziet er goed uit! Leuk om te zien hoe een kraan de sfeer van een keuken kan bepalen :P.
pi_154114655
Mooi O+

Ga je nog iets voor de tegels maken tegen opspattend vet/eten bij je kookplaat? Is zo'n kutwerk om schoon te maken :'(
  maandag 6 juli 2015 @ 15:16:01 #224
401888 Nightquest777
pi_154114947
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:25 schreef Vinniiee het volgende:
Supertof topic! Mooie keuken ook. *D

Ik ga het volgen
Bedankt :)
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 11:20 schreef Chicolade het volgende:
Ziet er goed uit! Leuk om te zien hoe een kraan de sfeer van een keuken kan bepalen :P.
De kraan maakt het echt helemaal af hé? Het fornuis/oven wordt zometeen écht de klapper, ben zeer benieuwd.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:02 schreef Messina het volgende:
Mooi O+

Ga je nog iets voor de tegels maken tegen opspattend vet/eten bij je kookplaat? Is zo'n kutwerk om schoon te maken :'(
Bedankt :) Nee er komt verder niks achter. We wachten het wel even af hoe het gaat. Heb je suggesties dan?
Chaos is a ladder.
pi_154115800
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:16 schreef Nightquest777 het volgende:

Bedankt :) Nee er komt verder niks achter. We wachten het wel even af hoe het gaat. Heb je suggesties dan?
Witte voegen zijn erg besmettelijk bij een aanrecht, misschien toch een grijstint kiezen?

Verder vind ik die kraan echt geweldig! Dat ze die nog maken :)
pi_154118458
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:16 schreef Nightquest777 het volgende:

Niet wit voegen, zo'n lelijke plaat ervoor... Ik heb de 'fout' in het verleden ook gemaakt hoor, witte voegen. Het is zo mooi he! ;)
Inmiddels een andere woning waar het natuursteen aanrechtblad ook doorloopt tegen de muur.
  donderdag 9 juli 2015 @ 14:29:16 #227
401888 Nightquest777
pi_154197801
Tegelwerk inmiddels klaar.

Zelf heel tevreden, zeker voor een eerste keer.

Nu de WC en badkamer klaar maken voor het laatste stucwerk. In de badkamer komt een afwerking van donkere chinees hardsteen (10x10cm) klik op de vloer, en waarschijnlijk beton-ciré op de muren.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:42:15 #228
199124 Björn25
..............................
pi_154216634
Erg goed bezig, zelf wil ik ook iets gaan doen met beton cire op de douchemuren. Ben erg benieuwd hoe dit eruit komt te zien!
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:17:21 #229
401888 Nightquest777
pi_154217446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:42 schreef Björn25 het volgende:
Erg goed bezig, zelf wil ik ook iets gaan doen met beton cire op de douchemuren. Ben erg benieuwd hoe dit eruit komt te zien!
Nou, gisteravond even de stucadoor gehad voor dat beton ciré, maar dat zou voor ons kleine badkamertje al ruim 2000 euro gaan kosten dus dat feest gaat bij ons niet door. Toch maar door blijven zoeken naar een bijpassende tegel.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:35:00 #230
199124 Björn25
..............................
pi_154219396
Om hoeveel m2 gaat het dan?

Bij een badkamer moet je een beetje uitgaan van 80 euro per m2 hebben ze mij verteld. Dan moet je het voorwerk al gedaan hebben zodat ze enkel nog beton cire hoeven aan te brengen...
  vrijdag 10 juli 2015 @ 14:13:24 #231
401888 Nightquest777
pi_154221907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:35 schreef Björn25 het volgende:
Om hoeveel m2 gaat het dan?

Bij een badkamer moet je een beetje uitgaan van 80 euro per m2 hebben ze mij verteld. Dan moet je het voorwerk al gedaan hebben zodat ze enkel nog beton cire hoeven aan te brengen...
20m2 x 100 euro per m2 = 2000 euro. En in dit geval heeft hij zélf de ruimte al gestuct, dus het is al spiegelglad.
Chaos is a ladder.
  woensdag 15 juli 2015 @ 09:09:39 #232
401888 Nightquest777
pi_154352036
Handgreepjes gemonteerd, passtukjes geplaatst:

Badkamer en wc gestuct:

En weer wat nieuws geleerd en uitgevoerd: tegeltjes invoegen en randen afkitten:

To-do lijst voor de rest van de week:
-Kitranden afmaken in de keuken
-Afzuigkap monteren
-Gasslang regelen en de oven op zijn plek zetten
-Woonkamer in de voorstrijk tbv muurverf
-Muurverf aanbrengen

Verder hebben mijn schoonvader en zwager de rest van de electra afgemaakt vorig weekend, dus:
-Laatste stopcontact monteren (had per ongeluk een niet-randaarde stopcontact gekocht 8)7 )
-Stroom dr op!

En daarbij is de huur opgezegd per 5 September *O* *O*

[ Bericht 28% gewijzigd door Nightquest777 op 15-07-2015 09:17:37 ]
Chaos is a ladder.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:18:03 #233
401888 Nightquest777
pi_154408102
Voorstrijk in de hal: check
Plafond in de hal wit : check
Muurverf in de gang: half check :P

Begint er al een beetje op te lijken :)

Impressie van de sfeer die wij namelijk voor ogen hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nightquest777 op 17-07-2015 09:46:05 ]
Chaos is a ladder.
  zondag 19 juli 2015 @ 16:18:00 #234
401888 Nightquest777
pi_154465104
En we hebben stroom! Overal in huis :+

Kitrandjes rond het keukenblad afgemaakt:

Hardstenen tegeltjes zijn binnengekomen, evenals de radiatoren:

En lekker geschilderd:

Alle plafonds beneden zijn wit, de muren voor de eerste keer in de muurverf gezet. Dat moet waarschijnlijk nog 1 keer om het helemaal perfect dekkend te krijgen, maar dit ziet er al super uit :D
Wij vinden het echt te gek, in het zonlicht lijkt de muur lichtblauw, als de zon weg is grijs.

Anyways, morgenavond de afzuigkap ophangen en als het meezit het gasfornuis plaatsen. Over 4 weken wordt de vloer gelegd.
Chaos is a ladder.
  zondag 19 juli 2015 @ 17:16:56 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154466369
Oeh, leuke kleur op de muur zeg! Welke kleur is dat?
Spoilers!
  zondag 19 juli 2015 @ 20:33:33 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154470915
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 17:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
En wat een verbetering! Echt leuk om te zien.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 19 juli 2015 @ 20:44:29 #237
440325 Chicolade
Chocolade
pi_154471174
Ik ben ook heel erg benieuwd welke kleur het is, mooi! O+
  zondag 19 juli 2015 @ 20:47:21 #238
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_154471266
Mooie vooruitgang geboekt!

Goed bezig hoor ^O^
  zondag 19 juli 2015 @ 21:27:34 #239
401888 Nightquest777
pi_154472529
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 17:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:33 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
En wat een verbetering! Echt leuk om te zien.
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:44 schreef Chicolade het volgende:
Ik ben ook heel erg benieuwd welke kleur het is, mooi! O+
Histor - Bijzonder uit Collection 2. Kleurcode 6905 of S 2010-R90B. Niet meer 'los' te koop volgens mij, je moet hem op maat laten mengen.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:47 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie vooruitgang geboekt!

Goed bezig hoor ^O^
Chaos is a ladder.
pi_154485317
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:27 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Histor - Bijzonder uit Collection 2. Kleurcode 6905 of S 2010-R90B. Niet meer 'los' te koop volgens mij, je moet hem op maat laten mengen.

[..]

Dankjewel! Ik heb een staaltje aangevraagd, eens kijken of het hier ook mooi zou staan! :P
  maandag 20 juli 2015 @ 13:48:56 #241
401888 Nightquest777
pi_154486138
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:18 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik heb een staaltje aangevraagd, eens kijken of het hier ook mooi zou staan! :P
Leuk om te horen. Maar even een advies: staar je niet blind op het staaltje. Kijk maar eens naar onderstaande foto:

En vergelijk dat eens met deze foto:

Dan zie je hoe groot de invloed is van (de hoek van) lichtinval, ondergrond etc. Mijn advies: bestel een stapel staaltjes, kies met de beste bedoelingen een kleur en bestel de minimale hoeveelheid: vaak één liter. Die liter smeer je op 1 enkele muur mooi dekkend en je komt 1 dag later terug. Dįn pas kan je goed oordelen.

Toen wij aan het verven gingen was de kleurkeuze het gesprek van de dag, en waren er nogal wat twijfels bij sommige mensen, maar nu het opgedroogd is zie je pas echt wat het effect is.
Chaos is a ladder.
pi_154486424
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:48 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Leuk om te horen. Maar even een advies: staar je niet blind op het staaltje. Kijk maar eens naar onderstaande foto:
[ afbeelding ]

En vergelijk dat eens met deze foto:
[ afbeelding ]

Dan zie je hoe groot de invloed is van (de hoek van) lichtinval, ondergrond etc. Mijn advies: bestel een stapel staaltjes, kies met de beste bedoelingen een kleur en bestel de minimale hoeveelheid: vaak één liter. Die liter smeer je op 1 enkele muur mooi dekkend en je komt 1 dag later terug. Dįn pas kan je goed oordelen.

Toen wij aan het verven gingen was de kleurkeuze het gesprek van de dag, en waren er nogal wat twijfels bij sommige mensen, maar nu het opgedroogd is zie je pas echt wat het effect is.
Een stapel staaltjes hebben we inderdaad, maar het is het steeds toch 'net niet'. Meerdere kleuren een litertje bestellen klinkt als een duur geintje, maar misschien wel handig aangezien we er nog jaren naar moeten kijken :P. Ga het vanavond maar eens voorstellen thuis :).
pi_154488926
Mooooi!!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 08:53:26 #244
401888 Nightquest777
pi_154506790

Chaos is a ladder.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 10:23:06 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154507889
Waarom zijn de zijkanten van je keukenkastjes langer onder de afzuigkap? Komt er nog een plint onder de kastjes ofzo?
Spoilers!
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:46:37 #246
401888 Nightquest777
pi_154509411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom zijn de zijkanten van je keukenkastjes langer onder de afzuigkap? Komt er nog een plint onder de kastjes ofzo?
Inderdaad, de plinten zijn nog niet af. Die komen precies tot onderaan de zijkanten.
Chaos is a ladder.
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:07:29 #247
401888 Nightquest777
pi_154559939
Gisteravond even onder toeziend oog van onze 1 jarige dochter dit beestje op zijn plek gesleept:

En daarna begonnen met de badkamer in de kimband/pasta te zetten:

Kleine tegenvaller in het toilet: er is met geen mogelijkheid een mooie oplossing te vinden voor het feit dat de huidige afvoer strak in de hoek zit. Vandaag komt er dus iemand die een nieuw gat door de betonnen vloer gaat zagen, en die neemt direct het nieuwe compacte inbouwtoilet mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nightquest777 op 23-07-2015 09:15:42 ]
Chaos is a ladder.
pi_154574029
Mooie keuken heb je er in zitten! :)
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:29:46 #249
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_154598506
Is dat een Borreti gasfornuis?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  maandag 27 juli 2015 @ 09:10:27 #250
401888 Nightquest777
pi_154667674
En de keuken is na 2 maanden doorlooptijd eindelijk af. De kraan kan stromen, de koelkast, vriezer, oven, afzuigkap en vaatwasser werken en de plintjes zijn ook netjes afgewerkt. Daarbij is de riolering onder het huis ook volledig vervangen. Het was geen makkelijke klus moet ik zeggen, wel leerzaam:

Leerpuntjes (positief):
1. Het is (bijna)precies geworden zoals we het wilden hebben
2. Het heeft ons 1500-2000 euro bespaard
3. Veel kennis en ervaring opgedaan
4. Top-samenwerking met m'n vader
5. Paar mooie stukken gereedschap er aan over gehouden (circelzaag bijv)

Leerpuntjes ( minder positief :') )
1. Voor de eerste keer een keuken in elkaar zetten in een ruimte met scheve muren, koofjes in de hoek is gewoon erg moeilijk voor amateurs: doorlooptijd veel langer dan gepland.
2. Kleine beschadigingen die ik weet te zitten, (maar een ander waarschijnlijk nooit zal zien)
3. Ook IKEA levert soms beschadigde producten, of te weinig onderdelen, en het duurt soms WEKEN voor het omgewisseld is: zie punt 1.

Afsluitende foto voor nu:

Nu verder met de (muur)verf en de badkamer:

Tegeltjes proberen uit te denken:

WC ombouw gemaakt:

Over 3 weken worden de radiatoren opgehangen, over 4 weken wordt de vloer gelegd dus enige haast is wel geboden :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 15:29 schreef Psy-freak het volgende:
Is dat een Borreti gasfornuis?
Nee, Etna :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Nightquest777 op 27-07-2015 11:14:17 ]
Chaos is a ladder.
pi_154697244
Mooi geworden! ^O^ Leuk die leerpuntjes, die grotere doorlooptijd (icm allerlei vreemde hoekjes en scheve muren) was voor ons uiteindelijk de reden om het niet zelf te doen.
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:32:53 #252
401888 Nightquest777
pi_154725184
Gisteravond met 6 man de achtertuin, waar het afval werkelijk een meter hoog lag, uitgeruimd. Daarbij de hele benedenverdieping ook maar direct opgeruimd; er hoeft immers alleen nog maar geverfd te worden en daar heb je nauwelijks gereedschap voor nodig.

Ondertussen rustig doorgegaan met het verven:
Gang + trapopgang naar boven

Achterste muur van de woonkamer/keuken:

Zoals te zien vonden wij het mooi om de keuken als ruimte ook wit te houden, maar dat resulteert dan in een verf-overgang op de muur. Ziet er heel goed uit vinden wij.

En 1 slaapkamer is ook al in de witte saus gezet. En we hebben ongeveer 1000 gaten en krassen opgevuld met plamuur, hout- en muurvullers etc. Kozijnen van de ramen in voorkamer zijn nu klaar om gegrond te worden.

Ondertussen ook proberen om de mooiste oplossing te zoeken voor de badkamer, en dan met name de uitdaging om een mooie douche-hoek te krijgen. We hebben nu een douchehoek van 120x88cm, met de uitdaging dat je er alleen vanuit de hoek in kan komen want links zit het bad, en rechts het toilet. Het ziet er naar uit dat we deze gaan bestellen:

In de douche zou die dan de volgende vormen aannemen:

Blijft een beetje lastig, want het zal er op neer komen dat de rechter 'vaste' wand bevestigd gaat worden op de rand van wc ombouw zodat de douche wat dieper wordt dan de standaard 90cm, maar die wc ombouw is nu maar 120m hoog oid, dus we moeten die ruimte op een mooie manier opvullen.
Chaos is a ladder.
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:30:00 #253
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_154726073
Zo, dat is een behoorlijke transformatie.
Vind de keuze qua keuken & tegels ook erg mooi :) .
pi_154727708
Uit nieuwsgierigheid, in je OP staat Asbest everywhere, hoe ben je hier mee omgegaan? Alles zelf gedaan? Heb je nog wat laten analyseren of wist je heel goed waar wel en niet asbest zit?
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:30:04 #255
401888 Nightquest777
pi_154731805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:54 schreef peterselieplukkker het volgende:
Uit nieuwsgierigheid, in je OP staat Asbest everywhere, hoe ben je hier mee omgegaan? Alles zelf gedaan? Heb je nog wat laten analyseren of wist je heel goed waar wel en niet asbest zit?
Ik ben er redelijk laconiek mee omgegaan, als ik (of de mensen om mij heen) het gevoel had dat iets logischerwijs asbest was dan heb ik het zélf voorzichtig verwijderd en het staat nu op een afgeschermde plek totdat ik heb bedacht hoe er het beste vanaf kan raken :)
Chaos is a ladder.
pi_154731893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:30 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik ben er redelijk laconiek mee omgegaan, als ik (of de mensen om mij heen) het gevoel had dat iets logischerwijs asbest was dan heb ik het zélf voorzichtig verwijderd en het staat nu op een afgeschermde plek totdat ik heb bedacht hoe er het beste vanaf kan raken :)
Als je de gemeente belt kunnen ze je vertellen waar je folie kan kopen om het in te verpakken. Daar verpak je het 2x in per onderdeel. Een keertje normaal inpakken en dan de naad op een nieuw stuk leggen en omgekeerd nog een keer inpakken. En dan mag je het tot 35m2 zelf doen, je hebt wel meldplicht dan, en dan kan je het bij de milieustraat aanbieden.
pi_154758008
Daar zijn trucjes voor, zoals de rest boven de 35m² aanbieden in een andere gemeente. O-)
pi_154758319
Of als het niet in de weg ligt begin volgend jaar aanbieden :P
pi_154774244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:30 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik vind weleens iets in de garage ;-). Wat ik dan inpak in twee vuilniszakken en naar de stort breng. Dan beginnen ze wel van sloopvergunning, gemeente, bla bla. Maar je terug sturen doen ze ook weer niet. Dus so far so good. Nu zijn het geen grote hoeveelheden, dat scheelt.

Je moet er niet zomaar de tol in zetten, of spuitasbest even gaan verwijderen. Maar verder is het één grote commerciele toestand m.i. Ik ga echt voor een pijpje of plaatje wat ik zonder kapot te maken kan verwijderen geen maanmannen bestellen in ieder geval.

Lekker bezig in dit project, gaat hard en met een mooi resultaat :)
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:18:35 #260
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154774430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:18 schreef R2R het volgende:
Daar zijn trucjes voor, zoals de rest boven de 35m² aanbieden in een andere gemeente. O-)
Afvaltoerist :P
pi_154774513
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:18 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Afvaltoerist :P
Hehe er is hier gewoon een gemeente in de buurt waar je gratis kan storten, no questions asked. Dat is altijd een mooi alternatief als de gratis ritten op zijn ;).
pi_154852566
Leuk topic! Mooie kleur op de muur ook. Erg nieuwsgierig naar et eindresultaat straks.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:17:01 #263
401888 Nightquest777
pi_154924999
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:48 schreef kirretje het volgende:
Leuk topic! Mooie kleur op de muur ook. Erg nieuwsgierig naar et eindresultaat straks.
Bedankt :) Wij ook..

Ik was even een paar daagjes op vakantie. Nog ruim 4 weken, en dan verhuizen. Verfwerk beneden zou deze week bijna af moeten zijn, denk dat dat wel aardig gaat lukken. Naast het verven nog veel werk in de badkamer en wc, dus het zal een drukke tijd worden..
Chaos is a ladder.
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:11:50 #264
401888 Nightquest777
pi_155071367
Even een update mbt het verven:
Zaterdag flink doorgewerkt en 2 slaapkamers in de muurverf gezet. Op anderhalve muur na zit het hele huis nu in de muurverf.

Vandaag worden namelijk de radiatoren geplaatst door de CV-installateur, dus we moesten even doorwerken.

Over precies 1 week wordt de vloer gelegd :o :o *O* Badkamer en de wc zullen dan nog niet af zijn, maar het schilderwerk zou wel redelijk klaar moeten zijn.
Chaos is a ladder.
  PR/Manusje van alles maandag 10 augustus 2015 @ 13:13:13 #265
Toezicht is gezond!
pi_155074221
_O_
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:20:42 #266
401888 Nightquest777
pi_155106880
Goed nieuws. De radiatoren zijn verplaatst van deze stapel:
naar hun bijbehorende plekjes aan de muur:

Ziet er goed uit, de enige waar ik niet zo tevreden over ben is de radiator links van de openslaande deuren:
Zoals je kan zien is het niet symmetrisch. De aansluiting zit sowieso al iets te veel naar rechts, maar dat kon niet makkelijk anders want er loopt een fundering over de lengte van het huis precies langs die slang. Nu zal het wel meevallen als de gordijnen opgehangen zijn, maar ik stoor me er toch een beetje aan dus ik ga toch de CV man even bellen of het niet anders kan (eventueel een smallere radiator oid). EDIT: ze vonden het zelf ook niet zo mooi opgelost maar dat het nét kon, maar na wat tegensputteren gaan ze het toch omwisselen voor een smallere.

Maar het goede nieuws is dat de CV is ingesteld, en dat we warm water hebben *O* *O*

N.B. Dit ding wordt binnenkort omgewisseld voor een Toon. Als IT'er spreekt me die een stuk meer aan, zeker omdat je dan ook direct inzicht hebt in water/electriciteitsverbruik en aansturing via je telefoon.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nightquest777 op 11-08-2015 10:04:09 ]
Chaos is a ladder.
pi_155107679
Ziet er goed uit ^O^. En mooi dat de mensen van de CV bereid zijn om er een iets smallere te hangen, anders blijf je het zien :+.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:10:15 #268
401888 Nightquest777
pi_155142164
Ik blijf maar gewoon verffoto's spammen hoor. Vinden jullie vast niet erg.

Chaos is a ladder.
pi_155142952
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:10 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik blijf maar gewoon verffoto's spammen hoor. Vinden jullie vast niet erg.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi O+
pi_155157321
Wauw! Wat een transformatie en zo snel ook allemaal. En op jouw/jullie leeftijd. Heel netjes. ^O^
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:57:47 #271
401888 Nightquest777
pi_155177922
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:44 schreef Messina het volgende:

[..]

Mooi O+
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:02 schreef Myrr het volgende:
Wauw! Wat een transformatie en zo snel ook allemaal. En op jouw/jullie leeftijd. Heel netjes. ^O^
Bedankt. Nou als je er middenin zit voelt het niet zo snel, en het is ook redelijk slopend naast een fulltime baan :) Maar het einde is in zicht.

De radiator die niet mooi geplaatst was is binnen twee dagen omgewisseld voor een smallere:

Stuk mooier wat ons betreft.

En we verven rustig door:

Chaos is a ladder.
pi_155188786
Die radiator ziet er inderdaad een heel stuk mooier uit zo! Ook je deuren zitten mooi in de verf, hoogglans?
pi_155189526
Goed bezig hoor, ik kan me voorstellen dat je erg gelukkig wordt van deze mooie kleur op de muur!
I had a signature once. It was awful.
pi_155190808
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:25 schreef Doraj het volgende: Ook je deuren zitten mooi in de verf, hoogglans?
eens, heel mooi!
pi_155192501
Strak in de lak!
pi_155192877
Erg goed bezig jullie, mooi werk en goed de vaart erin.

Top! Ga zo door, snel genieten.

Is wel zweten he met dit weer. Man, man, man ik druip helemaal van het water tijdens het klussen.
pi_155194289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:57 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

[..]

Bedankt. Nou als je er middenin zit voelt het niet zo snel, en het is ook redelijk slopend naast een fulltime baan :) Maar het einde is in zicht.

De radiator die niet mooi geplaatst was is binnen twee dagen omgewisseld voor een smallere:
[ afbeelding ]

Stuk mooier wat ons betreft.

En we verven rustig door:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Logisch wel. Het is ook heel slopend al dat klussen. Ben zoiets meestal binnen twee weken al echt helemaal beu, maar als je dit zo ziet… Gelukkig krijg je veel hulp die ook doorgaat als jij zelf niet aanwezig bent.

Radiator is veel beter zo.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:59:35 #278
401888 Nightquest777
pi_155203351
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:06 schreef Gieliovd het volgende:
Erg goed bezig jullie, mooi werk en goed de vaart erin.

Top! Ga zo door, snel genieten.

Is wel zweten he met dit weer. Man, man, man ik druip helemaal van het water tijdens het klussen.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:25 schreef Doraj het volgende:
Die radiator ziet er inderdaad een heel stuk mooier uit zo! Ook je deuren zitten mooi in de verf, hoogglans?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:45 schreef zoeperzazke het volgende:
Goed bezig hoor, ik kan me voorstellen dat je erg gelukkig wordt van deze mooie kleur op de muur!
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:14 schreef Prego het volgende:

[..]

eens, heel mooi!
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:56 schreef usernaamvergeten het volgende:
Strak in de lak!
Bedankt allemaal. Het is inderdaad hoogglans, en dat pakt goed uit.

Gisteravond met mijn vader alles beneden nog een keer nagelopen en bepaalde muren/kozijnen nóg een keer geschilderd, en met een penseel de hoekjes écht super strak gemaakt. Ik zal niet alle foto's hier weer neerzetten, want je ziet op een afstandje het verschil niet. Maar het is wel een groot verschil voor de mensen die er vlak langslopen.

Wat wel leuk is om te laten zien, we hebben internet!

En de veel-te-dure ondervloer is gelegd:

Het is een dual-layer systeem, waarbij de onderste 'plank' een soort schuimrubber laagje aan de onderkant heeft die oneffenheden opvangt en isoleert, en de bovenste plank is een soort glad hardboard wat daar overlappend opgeplakt wordt. Zie:

Waarom zeg ik veel-te-duur? Omdat ik eerst een prijsopgave had gekregen in de winkel van 10¤ per m2 voor het leggen van een standaard ondervloer, maar na inspectie in ons huis bleek dat het dit systeem (30¤ euro per m2) moest worden omdat ze er anders geen PVC vloer op konden plakken. Probleem zit hem in het feit dat de bestaande vloer gedeeltelijk van beton is, en gedeeltelijk van nogal brakke houten vloerplanken, en het wel naadloos over moet lopen. Voor de komende 20 jaar ofzo :) En we hadden ons budget al flink overschreden met het kiezen van iets te dure PVC, keuze om biesjes tussen de planken te laten leggen etc. Origineel budget voor de vloer beneden was 45 euro per m2; we zitten nu op iets van 90 euro per m2 als het straks af is. :') :') Het kan maar beter goed en mooi worden..

Tweety houdt de voortgang in elk geval goed in de gaten..
Chaos is a ladder.
pi_155203578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:59 schreef Nightquest777 het volgende:
En we hadden ons budget al flink overschreden met het kiezen van iets te dure PVC, keuze om biesjes tussen de planken te laten leggen etc. Origineel budget voor de vloer beneden was 45 euro per m2; we zitten nu op iets van 90 euro per m2 als het straks af is. Het kan maar beter goed en mooi worden..
What?? En gewoon eerst egaliseren en daarna PVC plakken? Wat is daar mis mee?
...en waarom?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:15:38 #280
401888 Nightquest777
pi_155203680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:11 schreef younesel het volgende:

[..]

What?? En gewoon eerst egaliseren en daarna PVC plakken? Wat is daar mis mee?
Nou, een betonnen vloer zal wel te egaliseren zijn met een emmer egaline, maar een houten vloer met 5000 spijkerkoppen en naden en gaten etc een stuk lastiger. Dus ik weet niet wat je bedoelt met egaliseren, maar het is niet zo dat je met een grote schuurmachine en egaline een gladde oppervlakte had gekregen. Vergeet niet dat het hout 'veert', en beton niet en we het aan 1 stuk door laten lopen.
Chaos is a ladder.
pi_155203716
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:15 schreef Nightquest777 het volgende:
met egaliseren, maar het is niet zo dat je met een grote schuurmachine en egaline een gladde oppervlakte had gekregen.
Ik heb jouw topic niet vanaf het begin gevolgd en had gemist dat je een houten vloer hebt. In dat gevalt druipt de egaline tussen de naden door naar beneden. Ik snap 'm.

Ziet er in ieder geval heel mooi uit allemaal. Nog 4 maanden wachten en dan kunnen zij aan de slag :)
...en waarom?
pi_155203961
^O^ Gaat lekker zeg! Mooie kleur op de muren nog steeds O+.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:34:50 #283
401888 Nightquest777
pi_155204070
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:30 schreef Chicolade het volgende:
^O^ Gaat lekker zeg! Mooie kleur op de muren nog steeds O+.
Bedankt, jij gaat ook als een speer trouwens zie ik in je topic :) Ben erg benieuwd hoe jouw 'warm grijze' voorstrijk gemengd met goedkope verf uit gaat pakken ;)
Chaos is a ladder.
pi_155204397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:34 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Bedankt, jij gaat ook als een speer trouwens zie ik in je topic :) Ben erg benieuwd hoe jouw 'warm grijze' voorstrijk gemengd met goedkope verf uit gaat pakken ;)
Ik geloof dat onze gewenste verhuisdata ook ongeveer gelijk liggen? We doen het wel allebei duidelijk in een andere volgorde, best grappig om te zien :P. Ik denk dat jullie het wel op tijd afkrijgen en wij niet, ik heb de neiging om de tijd die verven kost gruwelijk te onderschatten.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:17:30 #285
401888 Nightquest777
pi_155205000
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:49 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik geloof dat onze gewenste verhuisdata ook ongeveer gelijk liggen? We doen het wel allebei duidelijk in een andere volgorde, best grappig om te zien :P. Ik denk dat jullie het wel op tijd afkrijgen en wij niet, ik heb de neiging om de tijd die verven kost gruwelijk te onderschatten.
Wij verhuizen in de eerste week van september :)

Ik ben niet de snelste schilder maar mijn ervaringscijfers mbt verven zijn als volgt:

Deur/Raam + bijbehorend kozijn:
2 uur schuren/gronden + 2 verschillende soorten plamuur (1 grof, 1 fijn).
2 uur verven (1e keer)
1 uur schuren
1 uur verven (2e keer)
Totaal: 6 uur

Muurverf per kamer (plafond wit, muren andere kleur)
1 uur gaten vullen (muurvuller + plamuur + schuren)
0,5 uur afplakken stopcontacten, kozijnen etc.
4 uur verven (1e keer).
1 uur schuren
2 uur verven (2e keer)
Totaal: 8,5 uur

Conclusie: voor een normale woning ben je een minimaal een maand alle avonden en weekenden aan het werk :P Ik ben nu 3 weken al mijn vrije tijd bezig (behalve de zondagen), en ik ben nu op 60% ofzo.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:29:50 #286
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155208289
Oeh die pvc prijs per m2 doet zeer maar het wordt echt een prachtig paleisje!
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:25:21 #287
401888 Nightquest777
pi_155317150
De trap is bekleed:

De woonkamer:

Vandaag wordt de hal geėgaliseerd, zodat die morgen gedaan kan worden. Ik denk dat ze vandaag de keuken afmaken :)
Chaos is a ladder.
pi_155332060
Mooi hoor, die trap ook. Is die vloer niet wat donker, of lijkt dat maar zo?
pi_155334111
Mooie vloer, je zou bijna niet zien dat het pvc is en denken data het een echte houten vloer is.
pi_155334536
Ik voel het sfeertje al hangen in jullie huis O+
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:06:45 #291
401888 Nightquest777
pi_155345903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 19:14 schreef usernaamvergeten het volgende:
Mooi hoor, die trap ook. Is die vloer niet wat donker, of lijkt dat maar zo?
Het is bewust een donkere vloer, maar zoals je wel een beetje kan zien op de foto's hangt het nogal af van de belichting hóe donker hij overkomt. In de keuken is nu ook bijna de vloer af, je ziet hieronder dat de vloer weer veel lichter lijkt ;)

Chaos is a ladder.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:21:12 #292
401888 Nightquest777
pi_155410475
Afgelopen dagen veel verfwerk gedaan, bijna alles zit nu goed in de lak/muurverf. Vrouwlief heeft vandaag de badkamer verder in de kimpasta gezet zodat we morgen kunnen beginnen met tegelen.

Daarnaast een bestelling geplaatst:

Plinten

Vensterbanken

Draadloze waterdichte bewakingscamera's (met nachtzicht):

Ben zeer benieuwd.
Chaos is a ladder.
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:28:55 #293
401888 Nightquest777
pi_155489957
Badkamer betegelen hebben we ook nog niet eerder gedaan, maar daar draaien we onze hand niet voor om! Eerst een uur nadenken en meten, en nu hebben we een leg-manier gevonden waarop het vanuit vrijwel alle posities mooi uitkomt. Oordeel zelf maar.

Leuk werk trouwens, en we zijn tevreden met het voorlopige resultaat. Vanavond weer verder met de knipstukjes.
Chaos is a ladder.
pi_155490573
nog even door knallen ;)
ik vind je deuren trouwens super mooi! Ruilen? :P
  maandag 24 augustus 2015 @ 10:34:01 #295
401888 Nightquest777
pi_155490850
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:14 schreef zikkie het volgende:
nog even door knallen ;)
ik vind je deuren trouwens super mooi! Ruilen? :P
Haha, gezien de tijd die ik er in heb gestoken om ze weer op te knappen denk ik van niet ;)
Chaos is a ladder.
pi_155490858
Lekker bezig weer, schiet goed op ^O^
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:02:04 #297
401888 Nightquest777
pi_155616043
Vloer beneden nu af :)

En de badkamer begint er ook een beetje op te lijken.

Nog 1 dag werken en dan volgende week vrij om alles af te maken en te verhuizen. *O* *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door Nightquest777 op 28-08-2015 09:08:07 ]
Chaos is a ladder.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:24:31 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_155616391
Mooi! ^O^ ^O^ ^O^

Mag ik vragen waar je die bewakingscamera's vandaan hebt?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:34:05 #299
401888 Nightquest777
pi_155616572
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:24 schreef ueberduitser het volgende:
Mooi! ^O^ ^O^ ^O^

Mag ik vragen waar je die bewakingscamera's vandaan hebt?
www.afuture.nl

Maar er zijn veel meer webshops uiteraard:
Lijst van webshops

Ze zijn binnen in elk geval. Ik zit nog wel met een klein verbindingsprobleempje waarvoor ik waarschijnlijk een PC nodig heb en die heb ik nog niet in het huis staan, dus ze staan nog uit :P

Chaos is a ladder.
pi_155618667
Oeh, wat mooi!
pi_155729688
En, al bijna klaar om te verhuizen? :P Ik zit niet op te letten, ik gooi hem dicht }:| Open je zelf een nieuwe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')