abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:27:23 #126
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_151806294
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:51 schreef Zonnekoning het volgende:
Meer updates is altijd beter, maar dit is prima ;)

Ga je alle CV leidingen ook nog isoleren die in je wanden/plafonds lopen? Of laat je ze zo?
En riolering zou ik ook wel isoleren, het is niet echt lekker als er iemand staat te douchen of doortrekt en je dit hoort op de begane grond!
Ik ga niet alle leidingen isoleren, ik denk alleen de afvoer-standbuis. Je moet je voorstellen dat we in ons huidige huurappartementje de riolering van de bovenburen zonder enige isolatie door onze slaapkamer (!!) hebben lopen, dus wij zijn al snel tevreden :+
Chaos is a ladder.
pi_151820204
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:27 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik ga niet alle leidingen isoleren, ik denk alleen de afvoer-standbuis. Je moet je voorstellen dat we in ons huidige huurappartementje de riolering van de bovenburen zonder enige isolatie door onze slaapkamer (!!) hebben lopen, dus wij zijn al snel tevreden :+
Serieus? Dus als ze rond de kerst flink hebben zitten schransen dan is het feest bij jullie. :')
pi_151820244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:27 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Waarom grijp je dan nu juist niet de kans aan om het wel te doen? Het is echt fijner..
  zondag 19 april 2015 @ 14:06:39 #129
401888 Nightquest777
pi_151823476
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:51 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Serieus? Dus als ze rond de kerst flink hebben zitten schransen dan is het feest bij jullie. :')
Ja, of als ze een feestje hebben tot diep in de nacht, of als ze ziek zijn. Eigenlijk altijd :S

Om nog maar even te verzwijgen dat we te maken hebben met rasechte tokkies die rustig 's avonds laat de muziek enorm hard aan hebben, 2 grote honden hebben in combinatie met een klein appartement en laminaat (tegen de voorschriften in) waardoor we enorm veel overlast hebben. Jullie zullen begrijpen dat we écht heel blij zijn als we straks verhuisd zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 11:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Waarom grijp je dan nu juist niet de kans aan om het wel te doen? Het is echt fijner..
Nou, ik ga de standbuis wel isoleren hoor; het kost niet veel en we zijn er nu toch mee bezig. Maar in verhouding tot hoe het nu is zal er sowieso niet veel geluidsoverlast zijn :)
Chaos is a ladder.
  zondag 19 april 2015 @ 16:05:54 #130
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151827517
Mooi groot project, waar je mee bezig bent. :) Vaste trap ipv een vlizotrap _O_
Alleen hoe de ketel is aangesloten en waar deze hangt voelt als een messteek.. ;( Waarom niet een kwartslag draaien zodat deze naar voren hangt? Nou moet je voor het onderhoud in een hoekje wurgen. Dat had beter gekund.

Dan de wijze van aansluiten: te veel pexbuis is het zicht. Nu lijkt het net of B. de Haas bezig is geweest. Het was veel mooier geweest om met pexbuis een centimetertje of 15 boven de vloer uit te komen om vervolgens met vaste buis alles aan te sluiten. Lijkt veel strakker.
Tevens mis ik een syfon in de afvoerleiding en een inlaatcombinatie in de koudwaterleiding.

Niet persoonlijk bedoelt, maar ik ben nou eenmaal een mierenneuker. :P
Share your talent, move the world.
  zondag 19 april 2015 @ 20:34:39 #131
401888 Nightquest777
pi_151837684
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2015 16:05 schreef cvboer2 het volgende:
Mooi groot project, waar je mee bezig bent. :) Vaste trap ipv een vlizotrap _O_
Alleen hoe de ketel is aangesloten en waar deze hangt voelt als een messteek.. ;( Waarom niet een kwartslag draaien zodat deze naar voren hangt? Nou moet je voor het onderhoud in een hoekje wurgen. Dat had beter gekund.

Dan de wijze van aansluiten: te veel pexbuis is het zicht. Nu lijkt het net of B. de Haas bezig is geweest. Het was veel mooier geweest om met pexbuis een centimetertje of 15 boven de vloer uit te komen om vervolgens met vaste buis alles aan te sluiten. Lijkt veel strakker.
Tevens mis ik een syfon in de afvoerleiding en een inlaatcombinatie in de koudwaterleiding.

Niet persoonlijk bedoelt, maar ik ben nou eenmaal een mierenneuker. :P
Bedankt voor je complimenten in de eerste zin.

Ik begrijp dat de rest van je kritiek niet persoonlijk bedoeld is, maar het woord nuance komt niet in je woordenboek voor denk ik?

1. Het interesseert mij persoonlijk niks hoe het er uit ziet. De ruimte waarin de CV is weggewerkt is volledig onzichtbaar voor toevallige voorbijgangers (voor zover je die hebt op je zolder).
2. De installateur (die geen beunhaas is, maar al 37 jaar als CV monteur werkt), vond het ook een lastig plekje, maar voor ons als bewoners is het perfect. Het alternatief is inderdaad tegen de achtermuur, maar dan zou hij in het trappengat uitsteken en dat is juist onhandig voor ons als bewoners.
3. Geen idee wat je bedoelt met het ontbreken van een syfon en een inlaatcombinatie, maar ik ga er vanuit dat een installateur met zoveel ervaring echt wel weet wat hij doet :)

We zijn nu eenmaal niet allemaal cvboeren ;) Als ik een computer open maak en ik zie een wirwar van draden dan vind ik dat ook jammer, maar voor de gemiddelde consument maakt dat geen flikker uit want die maken hun pc toch nooit open. Zo komt je (stevige) kritiek ook op mij over.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nightquest777 op 19-04-2015 20:43:22 ]
Chaos is a ladder.
  zondag 19 april 2015 @ 20:49:24 #132
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151838435
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:34 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Bedankt voor je complimenten in de eerste zin.

Ik begrijp dat de rest van je kritiek niet persoonlijk bedoeld is, maar het woord nuance komt niet in je woordenboek voor denk ik?

1. Het interesseert mij persoonlijk niks hoe het er uit ziet. De ruimte waarin de CV is weggewerkt is volledig onzichtbaar voor toevallige voorbijgangers (voor zover je die hebt op je zolder).
2. De installateur (die geen beunhaas is, maar al 37 jaar als CV monteur werkt), vond het ook een lastig plekje, maar voor ons als bewoners is het perfect. Het alternatief is inderdaad tegen de achtermuur, maar dan zou hij in het trappengat uitsteken en dat is juist onhandig voor ons als bewoners.
3. Geen idee wat je bedoelt met het ontbreken van een syfon en een inlaatcombinatie, maar ik ga er vanuit dat een installateur met zoveel ervaring echt wel weet wat hij doet :)

We zijn nu eenmaal niet allemaal cvboeren ;)
Wellicht had ik het wat genuanceerder kunnen verwoorden. :) Als hij het vak al 37 jaar uitoefent mag je inderdaad verwachten dat hij weet wat hij doet. Ik geef alleen een reactie op hetgeen wat ik op de foto zie, of eigenlijk niet zie. Ik houd nou eenmaal van installaties die superstrak zijn aangelegd. Ik zie de aanleg van een cv-installatie als het visitekaartje van de installateur. :)

Wat computers betreft kan ik je wel gelijk geven. Al zie ik het nut er wel van in om het netjes te doen. Lijkt mij voor de ventilatie ook beter. Ook wat computers betreft houd ik van design en strak, daarom ook Apple. :P
Share your talent, move the world.
  zaterdag 25 april 2015 @ 19:53:59 #133
401888 Nightquest777
pi_152021674
Weer twee lange dagen achter de rug.

Allereerst hebben mijn vader en ik de afvoeren van de douche, bad, wastafel en wc gemaakt.

En alles samen voegen in de standbuis in de gang. En ja die wordt geisoleerd 8-)

Daarbij ook de nieuwe douchedrain bevestigd en gesteld:

Dat ding met die sleuven er in is tijdelijk, en daar komt een zwarte glazen strook in die perfect past bij de tegels:

Daarbij ook direct dus de wastafel afvoer gemaakt:

Omdat het kunststof leidingen zijn heb ik de aardeklem op het messing uiteinde bevestigd. Is dat normaal?

Daarnaast kwamen er nog enkele andere mooie cadeaus met de vrachtwagen:

Oeh, wat zou daar nu in zitten:

(hand for scale) Nja, alles zat nog ingepakt dus niet veel van te zien maar het is een een Grohe rainshower 31cm doorsnede. *O*

Zo één dus.

En nog beter:

Het nieuwe bad!

Met de jetstream motor en water heater :)

Hij zit nog goed ingepakt dus betere foto's krijgen jullie later wel te zien.
Daarnaast nog een berg elektra werk gedaan door mijn schoonvader en zwager:

In principe is de bovenverdieping nu af qua elektra, behalve de badkamer.

Daarnaast mooie stappen gezet mbt het verlaagde plafond van de keuken.

En nog een bonusfoto voor cvboer2:

Je zult het nog steeds wel een messteek vinden, maar volgens mij zie ik daar op de achtergrond wel een inlaatcombinatie :* :+

Volgende week en de helft van die week daarop ben ik vrij, dus jullie kunnen met enige regelmaat nieuwe updates hier vinden, hoofdzakelijk mbt de badkamer en de keuken.
Chaos is a ladder.
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 11:44:51 #134
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152034879
Ach, soms moet je qua installaties gewoon genoegen nemen met wat minder strak werk. :)
Er zit in ieder geval een sifon en een inlaatcombinatie !

Goede vorderingen
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 19:53 schreef Nightquest777 het volgende:
Omdat het kunststof leidingen zijn heb ik de aardeklem op het messing uiteinde bevestigd. Is dat normaal?
Dat is normaal, je kunt er ook voor kiezen om de aansluitslangen van de kraan te aarden.
Maar ik zie nog geen centraal aardpunt onder of nabij je wastafel aansluiting ?
  zondag 26 april 2015 @ 12:07:49 #135
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_152035434
Ik zie geen sifon? :?
[_] <- Sign here
  zondag 26 april 2015 @ 12:10:33 #136
401888 Nightquest777
pi_152035502
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Ach, soms moet je qua installaties gewoon genoegen nemen met wat minder strak werk. :)
Er zit in ieder geval een sifon en een inlaatcombinatie !

Goede vorderingen

[..]

Dat is normaal, je kunt er ook voor kiezen om de aansluitslangen van de kraan te aarden.
Maar ik zie nog geen centraal aardpunt onder of nabij je wastafel aansluiting ?
Inderdaad, die afvoeren die we zelf hebben gemaakt verdienen ook vast niet de schoonheidsprijs maar ach.

Het aardedraad gaat eerst met dat pvc buisje naar beneden onder de vloer, en dan naar rechts richting het bad. Daar komt achter het bad weer omhoog bij het centrale aardpunt (wat nog even vastgeschroefd moet worden :+ ). Daar komt dan ook de aarde van de zwaluwstaartplaat op. Het bad is van polyester dus dat hoeft niet schijnbaar. Ik las een tijdje terug ook nog iets over het aarden van de kop van de regendouche, moet dat ook nog als je het koud water al geaard hebt?
Chaos is a ladder.
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 12:15:34 #137
92034 crew  Vonkenboer
pi_152035609
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Inderdaad, die afvoeren die we zelf hebben gemaakt verdienen ook vast niet de schoonheidsprijs maar ach.

Het aardedraad gaat eerst met dat pvc buisje naar beneden onder de vloer, en dan naar rechts richting het bad. Daar komt achter het bad weer omhoog bij het centrale aardpunt (wat nog even vastgeschroefd moet worden :+ ). Daar komt dan ook de aarde van de zwaluwstaartplaat op. Het bad is van polyester dus dat hoeft niet schijnbaar. Ik las een tijdje terug ook nog iets over het aarden van de kop van de regendouche, moet dat ook nog als je het koud water al geaard hebt?
Het centrale aardpunt moet wel op een bereikbare plaats zitten; dus niet ergens weggestopt achter het bad o.i.d.

De kop van een regendouche hoef je na mijn weten niet te aarden.
pi_152104583
Lekker bezig, Nightquest!
  woensdag 29 april 2015 @ 16:31:54 #139
401888 Nightquest777
pi_152127887
De hele week vrij om de keuken klaar te maken voor de stukadoor.

Mijn koningsdag bestond dus uit:
1. Heel vroeg uit bed omdat de kleine meid ziekig is en slecht slaapt.
2. 7 uur 's ochtends struinen over de gigantische vrijmarkt die hier is.
3. Plafond in de keuken maken (in mijn eentje, de rest van de familie wil ook wel eens een dagje vrij :+ ):

De dag er na:
Gaten boren en sleuven frezen:

Electra-buizen er in maken

En vandaag de draden trekken:

Tot de conclusie komen dat we de licht schakelaar zijn vergeten
8)7 8)7 Gelukkig valt dat nog in te bouwen, maar dan moeten we wéér aan het sleuvenfrezen :(

Een groep gereserveerd voor toekomstige aanbouw (waar we nu de financiële middelen nog even niet voor hebben). Alvast een buis naar buiten toe getrokken, nu we er goed bij kunnen met alle plafonds open.

En de sleuven en gaten overal netjes dicht smeren:

Een constructie gemaakt in de bovenhoek, daar komt een koofje boven de kastjes waar alles doorheen loopt. Morgen een schuin gipsplaatje er tegen aan en klaar.

Planning voor de komende dagen:
1. Buizenconstructie tbv wasemkap maken
2. Chemische ankers onder de vloer bevestigen aan de fundering, zodat daar een L-vormige muur op gemetseld kan worden.
3. L-vormige muur daadwerkelijk maken
4. Electra helemaal afmaken, dus ook de vergeten lichtschakelaar.
6. Aardedraad van badkamer bevestigen en doorlussen naar het aardpunt in de meterkast.
7. gipsplaten tbv plafond aanbrengen
8. Badkamervloer dicht purren en beton storten
..
Genoeg te doen dus.
Chaos is a ladder.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:07:58 #140
401888 Nightquest777
pi_152189493
Update
Planning voor de komende dagen:
1. Buizenconstructie tbv wasemkap maken
2. Chemische ankers onder de vloer bevestigen aan de fundering, zodat daar een L-vormige muur op gemetseld kan worden.
4. Electra helemaal afmaken, dus ook de vergeten lichtschakelaar.
5. Aardedraad van badkamer bevestigen en doorlussen naar het aardpunt in de meterkast.
6. gipsplaten tbv plafond aanbrengen
7. Badkamervloer dicht purren en beton storten

En wat foto's als bewijs:

Isolatie ook in de woonkamer afgemaakt:

En het anker is vandaag gemaakt door de smid:

Die komt aan de fundering vast om de muur te ondersteunen. Dat gaan we morgen als eerste doen.
Chaos is a ladder.
pi_152190011
Je hebt toch niet overal prefab bochten gebruikt voor het pvc hoop ik? Bochten kan je beter buigen, buigveer kost veel minder dan die bochten en draden trekken gaat makkelijker door bochten die je zelf (als het even kan ruim) hebt gebogen.

Goed werk verder, ziet er allemaal degelijk uit. Ga zo door!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:05:50 #142
401888 Nightquest777
pi_152191685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je hebt toch niet overal prefab bochten gebruikt voor het pvc hoop ik? Bochten kan je beter buigen, buigveer kost veel minder dan die bochten en draden trekken gaat makkelijker door bochten die je zelf (als het even kan ruim) hebt gebogen.

Goed werk verder, ziet er allemaal degelijk uit. Ga zo door!
Nee die prefab bochtjes alleen gebruikt bij het vertinde aardedraad. Al het gewone elektra pvc verder met de buigveer gedaan (tenzij het niet anders kon). Draden trekken door prefab bochten is inderdaad lastig!

edit-- oke, om het wat te nuanceren moet ik zeggen dat mijn vader soms onnodig prefab bochtjes gebruikt omdat hij het voor elkaar krijgt om zelfs met een buigveer de buizen te laten breken :P

Bedankt voor je complimenten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nightquest777 op 01-05-2015 22:11:37 ]
Chaos is a ladder.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 19:32:23 #143
401888 Nightquest777
pi_152214446

Nieuwe todo lijst
voor de stukadoor komt (volgende week donderdag):
1. Voorstrijk aanbrengen in de keuken .
2. Twee wandcontactdozen maken in de hoek van de keuken voor de koelkast en magnetron. Passen niet meer in de centraaldoos van de keuken, dus die moeten maar bij de eethoek wegkomen.

Daarna:
3. toplaag van de vloer in de keuken wegbikken zodat het mooi egaal wordt en gelijk aan de hoogte van de houten vloer in de kamer.
4. badkamer vloer storten.
5. Internetkabel infrezen in de woonkamer
6. gipsplaten in de kamer aan het plafond bevestigen

[ Bericht 26% gewijzigd door Nightquest777 op 02-05-2015 19:43:26 ]
Chaos is a ladder.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:33:20 #144
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152217846
Mooie vooruitgang weer :) Waarom hebben jullie nou ankers gemaakt voor die L muur? Wat het niet voldoende om hem gewoon op te sluiten tussen vloer en plafond? Desnoods met een hoekplaatje?

Stukadoor wordt echt een schok voor jullie ;)
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:41:49 #145
401888 Nightquest777
pi_152218113
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:33 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie vooruitgang weer :) Waarom hebben jullie nou ankers gemaakt voor die L muur? Wat het niet voldoende om hem gewoon op te sluiten tussen vloer en plafond? Desnoods met een hoekplaatje?

Stukadoor wordt echt een schok voor jullie ;)
Omdat die L muur op houten planken staat. Als je over de planken langs de muur loopt dan veren die planken mee en gaat de muur bewegen. Als je dan vervolgens die muur gaat stuccen tot boven aan toe, dan scheurt het stucwerk bovenaan. Dat metalen frame onder de vloer heft die 'vering' op.

Ik heb het vandaag getest: als ik een keer zachtjes sprong naast de muur dan zakte de muur één cm vanaf het plafond naar beneden. Met het anker er onder kan ik hard springen en beweegt de muur helemaal niet.
Chaos is a ladder.
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 11:21:28 #146
92034 crew  Vonkenboer
pi_152229251
Zie ik het nou goed en is die leiding helemaal links op deze foto geknikt ? :X

De aarde voor je centrale aardpunt had je ook uit de centraaldoos in de badkamer mogen halen hoor :)
  zondag 3 mei 2015 @ 19:21:47 #147
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152240892
Duidelijk ;)

Ik dacht het al maar toch. Lekker grondig!
Laat die handjes wapperen!
  maandag 4 mei 2015 @ 21:15:24 #148
401888 Nightquest777
pi_152277371
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Zie ik het nou goed en is die leiding helemaal links op deze foto geknikt ? :X

[ afbeelding ]

De aarde voor je centrale aardpunt had je ook uit de centraaldoos in de badkamer mogen halen hoor :)
Die leiding was geknikt toen ik er wat roodband achter smeerde terwijl hij al vast zat met die klem er boven, maar door hem weer terug te buigen naar achter is de knik er wel weer bijna helemaal uit gegaan. Je kan inderdaad nog wel zien, maar je kan er makkelijk draden doorheen trekken (ook in de toekomst).

De badkamer heeft nog geen centraaldoos, dus ik denk: ik leg het rechtstreeks, dan kan de vloer vast dicht ;)

Update:

1. Voorstrijk aanbrengen in de keuken .
2. Twee wandcontactdozen maken in de hoek van de keuken voor de koelkast en magnetron. Passen niet meer in de centraaldoos van de keuken, dus die moeten maar bij de eethoek wegkomen.

Alles roze *O*

Alvast de reilatten netjes waterpas gemaakt op de juiste hoogte:

Want morgen:
3. toplaag van de vloer in de keuken wegbikken zodat het mooi egaal wordt en gelijk aan de hoogte van de houten vloer in de kamer.
4. badkamer vloer storten.

Zaterdag:
5. Internetkabel infrezen in de woonkamer
6. gipsplaten in de kamer aan het plafond bevestigen
Chaos is a ladder.
  maandag 4 mei 2015 @ 22:12:12 #149
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152280012
Zit lekker schot in! Jullie gaan lekker zo te zien :). Ben nog steeds echt heel benieuwd hoe het gaat worden!
  maandag 4 mei 2015 @ 23:30:20 #150
401888 Nightquest777
pi_152283374
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 22:12 schreef Chicolade het volgende:
Zit lekker schot in! Jullie gaan lekker zo te zien :). Ben nog steeds echt heel benieuwd hoe het gaat worden!
Bedankt. Ja het gaat uitstekend naar ons idee. De meest recente planning geeft aan dat het begin augustus dusdanig ver af moet zijn dat we kunnen verhuizen. En dan komt er uiteraard een uitgebreide fotoshoot met onze spiegelreflexcamera ipv al die wazige telefoonfoto's ;)
Chaos is a ladder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')