Ik ga niet alle leidingen isoleren, ik denk alleen de afvoer-standbuis. Je moet je voorstellen dat we in ons huidige huurappartementje de riolering van de bovenburen zonder enige isolatie door onze slaapkamer (!!) hebben lopen, dus wij zijn al snel tevredenquote:Op zaterdag 18 april 2015 18:51 schreef Zonnekoning het volgende:
Meer updates is altijd beter, maar dit is prima
Ga je alle CV leidingen ook nog isoleren die in je wanden/plafonds lopen? Of laat je ze zo?
En riolering zou ik ook wel isoleren, het is niet echt lekker als er iemand staat te douchen of doortrekt en je dit hoort op de begane grond!
Serieus? Dus als ze rond de kerst flink hebben zitten schransen dan is het feest bij jullie.quote:Op zaterdag 18 april 2015 19:27 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik ga niet alle leidingen isoleren, ik denk alleen de afvoer-standbuis. Je moet je voorstellen dat we in ons huidige huurappartementje de riolering van de bovenburen zonder enige isolatie door onze slaapkamer (!!) hebben lopen, dus wij zijn al snel tevreden
Waarom grijp je dan nu juist niet de kans aan om het wel te doen? Het is echt fijner..quote:Op zaterdag 18 april 2015 19:27 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik ga niet alle leidingen isoleren, ik denk alleen de afvoer-standbuis. Je moet je voorstellen dat we in ons huidige huurappartementje de riolering van de bovenburen zonder enige isolatie door onze slaapkamer (!!) hebben lopen, dus wij zijn al snel tevreden
Ja, of als ze een feestje hebben tot diep in de nacht, of als ze ziek zijn. Eigenlijk altijd :Squote:Op zondag 19 april 2015 11:51 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Serieus? Dus als ze rond de kerst flink hebben zitten schransen dan is het feest bij jullie.
Nou, ik ga de standbuis wel isoleren hoor; het kost niet veel en we zijn er nu toch mee bezig. Maar in verhouding tot hoe het nu is zal er sowieso niet veel geluidsoverlast zijnquote:Op zondag 19 april 2015 11:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarom grijp je dan nu juist niet de kans aan om het wel te doen? Het is echt fijner..
Bedankt voor je complimenten in de eerste zin.quote:Op zondag 19 april 2015 16:05 schreef cvboer2 het volgende:
Mooi groot project, waar je mee bezig bent.Vaste trap ipv een vlizotrap
![]()
Alleen hoe de ketel is aangesloten en waar deze hangt voelt als een messteek..Waarom niet een kwartslag draaien zodat deze naar voren hangt? Nou moet je voor het onderhoud in een hoekje wurgen. Dat had beter gekund.
Dan de wijze van aansluiten: te veel pexbuis is het zicht. Nu lijkt het net of B. de Haas bezig is geweest. Het was veel mooier geweest om met pexbuis een centimetertje of 15 boven de vloer uit te komen om vervolgens met vaste buis alles aan te sluiten. Lijkt veel strakker.
Tevens mis ik een syfon in de afvoerleiding en een inlaatcombinatie in de koudwaterleiding.
Niet persoonlijk bedoelt, maar ik ben nou eenmaal een mierenneuker.
Wellicht had ik het wat genuanceerder kunnen verwoorden.quote:Op zondag 19 april 2015 20:34 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Bedankt voor je complimenten in de eerste zin.
Ik begrijp dat de rest van je kritiek niet persoonlijk bedoeld is, maar het woord nuance komt niet in je woordenboek voor denk ik?
1. Het interesseert mij persoonlijk niks hoe het er uit ziet. De ruimte waarin de CV is weggewerkt is volledig onzichtbaar voor toevallige voorbijgangers (voor zover je die hebt op je zolder).
2. De installateur (die geen beunhaas is, maar al 37 jaar als CV monteur werkt), vond het ook een lastig plekje, maar voor ons als bewoners is het perfect. Het alternatief is inderdaad tegen de achtermuur, maar dan zou hij in het trappengat uitsteken en dat is juist onhandig voor ons als bewoners.
3. Geen idee wat je bedoelt met het ontbreken van een syfon en een inlaatcombinatie, maar ik ga er vanuit dat een installateur met zoveel ervaring echt wel weet wat hij doet
We zijn nu eenmaal niet allemaal cvboeren
Dat is normaal, je kunt er ook voor kiezen om de aansluitslangen van de kraan te aarden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:53 schreef Nightquest777 het volgende:
Omdat het kunststof leidingen zijn heb ik de aardeklem op het messing uiteinde bevestigd. Is dat normaal?
Inderdaad, die afvoeren die we zelf hebben gemaakt verdienen ook vast niet de schoonheidsprijs maar ach.quote:Op zondag 26 april 2015 11:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Ach, soms moet je qua installaties gewoon genoegen nemen met wat minder strak werk.
Er zit in ieder geval een sifon en een inlaatcombinatie !
Goede vorderingen
[..]
Dat is normaal, je kunt er ook voor kiezen om de aansluitslangen van de kraan te aarden.
Maar ik zie nog geen centraal aardpunt onder of nabij je wastafel aansluiting ?
Het centrale aardpunt moet wel op een bereikbare plaats zitten; dus niet ergens weggestopt achter het bad o.i.d.quote:Op zondag 26 april 2015 12:10 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Inderdaad, die afvoeren die we zelf hebben gemaakt verdienen ook vast niet de schoonheidsprijs maar ach.
Het aardedraad gaat eerst met dat pvc buisje naar beneden onder de vloer, en dan naar rechts richting het bad. Daar komt achter het bad weer omhoog bij het centrale aardpunt (wat nog even vastgeschroefd moet worden). Daar komt dan ook de aarde van de zwaluwstaartplaat op. Het bad is van polyester dus dat hoeft niet schijnbaar. Ik las een tijdje terug ook nog iets over het aarden van de kop van de regendouche, moet dat ook nog als je het koud water al geaard hebt?
Nee die prefab bochtjes alleen gebruikt bij het vertinde aardedraad. Al het gewone elektra pvc verder met de buigveer gedaan (tenzij het niet anders kon). Draden trekken door prefab bochten is inderdaad lastig!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je hebt toch niet overal prefab bochten gebruikt voor het pvc hoop ik? Bochten kan je beter buigen, buigveer kost veel minder dan die bochten en draden trekken gaat makkelijker door bochten die je zelf (als het even kan ruim) hebt gebogen.
Goed werk verder, ziet er allemaal degelijk uit. Ga zo door!
Omdat die L muur op houten planken staat. Als je over de planken langs de muur loopt dan veren die planken mee en gaat de muur bewegen. Als je dan vervolgens die muur gaat stuccen tot boven aan toe, dan scheurt het stucwerk bovenaan. Dat metalen frame onder de vloer heft die 'vering' op.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:33 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie vooruitgang weerWaarom hebben jullie nou ankers gemaakt voor die L muur? Wat het niet voldoende om hem gewoon op te sluiten tussen vloer en plafond? Desnoods met een hoekplaatje?
Stukadoor wordt echt een schok voor jullie
Die leiding was geknikt toen ik er wat roodband achter smeerde terwijl hij al vast zat met die klem er boven, maar door hem weer terug te buigen naar achter is de knik er wel weer bijna helemaal uit gegaan. Je kan inderdaad nog wel zien, maar je kan er makkelijk draden doorheen trekken (ook in de toekomst).quote:Op zondag 3 mei 2015 11:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Zie ik het nou goed en is die leiding helemaal links op deze foto geknikt ?![]()
[ afbeelding ]
De aarde voor je centrale aardpunt had je ook uit de centraaldoos in de badkamer mogen halen hoor
Bedankt. Ja het gaat uitstekend naar ons idee. De meest recente planning geeft aan dat het begin augustus dusdanig ver af moet zijn dat we kunnen verhuizen. En dan komt er uiteraard een uitgebreide fotoshoot met onze spiegelreflexcamera ipv al die wazige telefoonfoto'squote:Op maandag 4 mei 2015 22:12 schreef Chicolade het volgende:
Zit lekker schot in! Jullie gaan lekker zo te zien. Ben nog steeds echt heel benieuwd hoe het gaat worden!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |