abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2015 @ 20:34:09 #1
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_149275357
Vorige week donderdag de sleutels gekregen van onze hoekwoning. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de woning qua uitstraling (bouwjaar 1956) helemaal mijn droom is. Liever zou ik een jaren '30, of oudere woning betrekken, maar die heb je hier in het dorp niet veel, en zeker niet voor ons budget. De ligging van deze hoekwoning in het centrum van het dorp aan een doorgaande weg, en het relatief grote stuk grond in combinatie met de verbouwingsmogelijkheden echter hebben er voor gezorgd dat we er toch helemaal weg van zijn.

Eerst even wat foto's:

Beneden

Boven

Achter

Het moge duidelijk zijn: alles dient grondig gemoderniseerd te worden alvorens we er kunnen gaan wonen. Ik (24jr), mevrouw Nightquest77 (24jr) en de kleine meid (9 maand) gaan er niet wonen voordat het af is. We wonen op 2 minuten afstand dus dat is goed te overzien.

Een lijstje met projecten die moeten gebeuren, los van de obvious stuc- verf- en timmerwerkzaamheden. Doelstelling is om zoveel mogelijk zelf te doen.
-doorbraak van woonkamer naar keuken, deur van keuken naar gang dichtmaken, hoekkeuken maken.
-schouw/schoorsteen weg, inclusief halfbakken muurtje (te zien op foto 4)
-Aanbouw, te zien op een na laatste foto, wegslopen want verzakt en verrot. (als financiën het toelaten vervangen met nieuwe aanbouw)
-Badkamer vergroten door 2 muren te verplaatsen, en volledig renoveren.
-Muur master-bedroom verplaatsen zodat aantal onhandige inbouwkasten aan 1 kant komen.
-Asbest everywhere
-Electra overal vervangen (zijn nu stalen buizen, canvas omhulsels en alleen kroonsteentjes ^O^ )
-Gasmeter verplaatsen, bevindt zich nu aan een muur die weg moet.
-C.v en radiatoren plaatsen ipv de gas/gevelkachels die nu overal in het huis zitten
-nieuwe waterleidingen
-alle plafonds vervangen, is nu veelal zachtboard. Echt super, zeker gezien de veilige electra nu.

Een uur nadat we de sleutels hebben gekregen direct aan de slag gegaan met mijn vrouw, broertje en vader. Eerst de woonkamerplafonds er maar eens uitgehaald om uit te vogelen hoe het zit met een eventuele doorbraak naar de keuken, hoe het zit met dat gekke muurtje van foto 4 naast de schouw en omdat de plafonds er toch sowieso uit moeten :)

En ook direct de mooie schrootjes maar weggehaald.

Balk in het plafond en muurtje in de woonkamer blijken puur cosmetisch te zijn, dus kunnen gewoon weg.Je ziet op de foto dat hij gewoon los staat en de balk blijkt een hol houten ding te zijn. Meer slopen dus. *O*

De dag er na maar vast een gedeelte van de muur tussen de woonkamer en keuken er uitgesloopt.
Voor:

Tijdens:

Na (aannemer er maar even bijgehaald, gaf aan dat het toch wel handig zou zijn om er wat ondersteunings-stempels onder te doen, om te voorkomen dat ons huis in elkaar stort. Jullie zullen merken dat we wel vaker initieel wat lomp te werk gaan, meestal komt het toch wel goed):

Die overgebleven kolom moet ook nog weg, maar daar rust nu de betonnen badkamervloer op, en de gasmeter zit daar nog aan vast dus eerst maar eens beginnen met het wegslopen van de badkamervloer. Mevrouw Nightquest77 wilde ook graag haar spierballen laten zien, dus kreeg ze de nobele taak om met de zware sloophamer die vloer er uit te gaan boren. En ja, de volgende keer doen we netjes een veiligheidsbril op want dit was niet ideaal.

Helaas hebben we dat nog niet bepaald afgekregen want die vloer is 10 cm dik gewapend beton. Ik kreeg nog een tip om dat met een grote hamer te gaan doen, dus dat gaan we de volgende keer proberen.

Toch in 3 dagen een mooi resultaat behaald vinden we, nu al zin om weer verder te gaan. Zou mooi zijn als we er voor de zomer in kunnen.
Chaos is a ladder.
  zondag 1 februari 2015 @ 21:03:42 #2
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149277072
Woehoe!!! Een nieuw klustopic!!! Gaaf man!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_149277132
^O^ zo, dat schiet al op.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_149277377
Jee! Succes!
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 21:39:20 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_149278768
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik sluit mij aan wat knutsel-smurf ook al aangeeft !
Leuk huis man ! Bied echt mogelijkheden ! :s) *O*
pi_149281153
Mooi project!
  PR/Manusje van alles zondag 1 februari 2015 @ 23:05:35 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_149282445
Mooi! lekker slopen. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_149285743
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:34 schreef Nightquest777 het volgende:
Helaas hebben we dat nog niet bepaald afgekregen want die vloer is 10 cm dik gewapend beton. Ik kreeg nog een tip om dat met een grote hamer te gaan doen, dus dat gaan we de volgende keer proberen.
Ik had uiteindelijk zoiets nodig om mijn soortgelijke (10cm beton + 10cm cement) badkamervloer eruit te hakken, met die lichtere moest ik veel te vaak en diep steken om kleine stukken los te hakken.

Heel mooi project trouwens, succes ermee. ^O^
pi_149288149
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ja, dit dus! *O*
Laat die handjes wapperen!
pi_149288593
Gaaf project, en herkenbaar! Ik ben met een soortgelijke verbouwing bezig van een 60'er jaren woning. Uit ervaring kan ik zeggen dat je planning (gerekend naast een baan) optimistisch is. Maar los daarvan, gaaf project en veel succes!

Let je wel op een eventuele draagmuur bij de keuken? Het lijkt mij dat er een stalen balk in moet?
  maandag 2 februari 2015 @ 09:21:19 #11
401888 Nightquest777
pi_149289232
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 01:04 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik had uiteindelijk zoiets nodig om mijn soortgelijke (10cm beton + 10cm cement) badkamervloer eruit te hakken, met die lichtere moest ik veel te vaak en diep steken om kleine stukken los te hakken.

Heel mooi project trouwens, succes ermee. ^O^
Bedankt voor de tip, zal het in overweging nemen. We boeken op zich al wel succes met het apparaat dat we nu hebben, dus we gaan nog even op deze manier verder in combinatie met een zware sloophamer. Ik heb een dealtje met de lokale doe-het-zelf zaak waardoor ik alle huur-gereedschappen gratis mag lenen, dus ik probeer zoveel mogelijk daar gebruik van te maken. En dit is de zwaarste die ze daar hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:29 schreef tux87 het volgende:
Gaaf project, en herkenbaar! Ik ben met een soortgelijke verbouwing bezig van een 60'er jaren woning. Uit ervaring kan ik zeggen dat je planning (gerekend naast een baan) optimistisch is. Maar los daarvan, gaaf project en veel succes!

Let je wel op een eventuele draagmuur bij de keuken? Het lijkt mij dat er een stalen balk in moet?
Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik iedere week een vaste dag vrij neem de komende periode, en mijn vader en broertje zullen dan ook iedere vrijdag en gedeeltes van de zaterdag de hele dag meehelpen. En dat is nog los van alle andere vrienden/familie die nu nog heel enthousiast roepen dat ze ook wel een dagje willen meehelpen ;) Verder zijn er een aantal zaken die ik ga uitbesteden aan een aannemer/klusjesman. Ik zie het nog wel zitten, maar druk zal het wel worden ja.

Ja er moet inderdaad een stalen balk in, dus voor nu ondersteunen we het met die stempels, zodra die badkamer vloer weg is en de het laatste stuk muur weggesloopt is is kunnen we die balk er in leggen.
Chaos is a ladder.
  maandag 2 februari 2015 @ 10:04:07 #12
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_149289951
Leuk! Ik ga het volgen :Y
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_149290900
Leuk!! Ik heb ook net een flatje uit dezelfde bouwperiode gekocht, waar ook geklust aan moet worden, dus ik lees hier lekker mee voor inspiratie. Herken nu al wat dingetjes :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_149291856
Mooi klusproject, ben benieuwd wat je er van gaat maken. Succes!
pi_149305035
Tof! Wat anderen al zeggen: leuk om een nieuw project te volgen!
Waar staat dit stulpje als ik mag vragen?

Succes ermee! Hoop dat je planning realistisch is!
  maandag 2 februari 2015 @ 19:35:58 #16
401888 Nightquest777
pi_149305460
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:24 schreef Zonnekoning het volgende:
Waar staat dit stulpje als ik mag vragen?
Omgeving Zwolle. Veel specifieker word ik bij voorkeur niet.

Bedankt, gaat vast wel goed komen. Zal proberen wekelijks een update te plaatsen hier.
Chaos is a ladder.
pi_149306768
Dit ga ik volgen. c_/ Heerlijk dit soort huizen, jeukende handen krijg je ervan. Heel veel succes en plezier bij het verbouwen. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:35 schreef Nightquest777 het volgende:
Omgeving Zwolle.
Nou welkom in de omgeving dan. ;)
pi_149308340
Mijn badkamervloer was gestort op plastic folie direct op de houten vloer. Ook gewapend en wel... :(

Ik heb met een grote flex sleuven gemaakt en daarna met een boorhamer de stukken losgemaakt.
Dat werkte bij mij erg goed, was ook makkelijk met afvoeren :Y

Pro-tip:
Koop een goeie bouwstofzuiger en haal fatsoenlijke oordoppen (peltor oid)

c_/
met een koekje
pi_149308536
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:21 schreef Nightquest777 het volgende:
Bedankt voor de tip, zal het in overweging nemen. We boeken op zich al wel succes met het apparaat dat we nu hebben, dus we gaan nog even op deze manier verder in combinatie met een zware sloophamer. Ik heb een dealtje met de lokale doe-het-zelf zaak waardoor ik alle huur-gereedschappen gratis mag lenen, dus ik probeer zoveel mogelijk daar gebruik van te maken. n dit is de zwaarste die ze daar hebben.
Ja ging idd ook wel met een lichtere, maar bij mij was dit het verschil tussen met veel moeite allemaal kleine stukjes losbreken of ineens zulke brokken (niet met de breekhamer op de foto trouwens):

En bij mij bleek alle elektra van de bovenverdieping onder de badkamervloer samen te komen, dus dat scheelde toch wat elektrabuis vervangen toen de beitel er niet meer zo ver ingestoken hoefde te worden. :)

Maar er gratis gebruik van kunnen maken is natuurlijk ook wel mooi. :7
  maandag 2 februari 2015 @ 21:54:39 #20
399214 Knutsel-Smurf
pi_149311392
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef koffielepel het volgende:
Mijn badkamervloer was gestort op plastic folie direct op de houten vloer. Ook gewapend en wel... :(

Ik heb met een grote flex sleuven gemaakt en daarna met een boorhamer de stukken losgemaakt.
Dat werkte bij mij erg goed, was ook makkelijk met afvoeren :Y

Pro-tip:
Koop een goeie bouwstofzuiger en haal fatsoenlijke oordoppen (peltor oid)

c_/
Amen to that!!

Alleen vervang die peltor door ottoplastieken op maat ;) die zijn hemels!!
Vorige week ergens in de ochtend ingedaan, en merkte pas 's avonds in de douche dat ik ze nog inhad! Wel zo fijn als je gewone gesprekken kunt voeren maar de scherpe en hard geluiden weggefilterd worden.
pi_149317678
Gefeliciteerd met jullie mooie project ^O^ Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan maken :)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:45:19 #22
401888 Nightquest777
pi_149324854
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef koffielepel het volgende:
Ik heb met een grote flex sleuven gemaakt
Wat is een 'grote flex'?

Klinkt wel efficient en misschien kan ik er wel ergens 1 lenen.
Chaos is a ladder.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 18:55:01 #23
92034 crew  Vonkenboer
pi_149334843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Wat is een 'grote flex'?

Klinkt wel efficient en misschien kan ik er wel ergens 1 lenen.
Ik vermoed dat er een grote slijptol bedoeld wordt; zo'n ding met een grote schijf :)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:59:10 #24
399214 Knutsel-Smurf
pi_149335042
Flex als in slijptol, ook wel straaljager genoemd.
230mm is in de volksmond een "grote"
115 of 125mm een kleintje.

Pas er wel mee op en hou hem altijd zo vast dat als hij wegslaat hij van je af klapt. Heb er van de zomer 1 in mijn arm gehad (godzijdank sloeg hij vast in de muur en draaide hij niet op volle toeren toen hij mijn arm raakte). En er zijn ergere gevallen bekend. Oud collega van mijn vader sleep een tegel door met gespreide benen, ding eindige 1,5cm diep in zijn lies. Man was blij dat hij "rechtsdragend" was.
Ook nooit boven je macht houden (deed ik dus wel)!!!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 14:07:48 #25
401888 Nightquest777
pi_149419475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er een grote slijptol bedoeld wordt; zo'n ding met een grote schijf :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:59 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Flex als in slijptol, ook wel straaljager genoemd.
230mm is in de volksmond een "grote"
115 of 125mm een kleintje.

Pas er wel mee op en hou hem altijd zo vast dat als hij wegslaat hij van je af klapt. Heb er van de zomer 1 in mijn arm gehad (godzijdank sloeg hij vast in de muur en draaide hij niet op volle toeren toen hij mijn arm raakte). En er zijn ergere gevallen bekend. Oud collega van mijn vader sleep een tegel door met gespreide benen, ding eindige 1,5cm diep in zijn lies. Man was blij dat hij "rechtsdragend" was.
Ook nooit boven je macht houden (deed ik dus wel)!!!
Nou bedankt voor alle tips, maar om het budget zo netjes mogelijk te volgen is men toch maar door gegaan op de oude manier, en het resultaat mag er zijn :D :

Morgen zelf weer meehelpen, mag blij zijn met zulke familie die zich de hele dag in het zweet werken terwijl ik lekker op kantoor zit.

Maandag gaat de electriciën de groepenkast vervangen voor een nieuwe met 8 groepen. Daarna zelf de rest van de electra proberen aan te leggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nightquest777 op 06-02-2015 15:51:43 ]
Chaos is a ladder.
  maandag 9 februari 2015 @ 09:23:07 #26
401888 Nightquest777
pi_149500094
Zo, zaterdag het laatste stuk van de badkamer vloer er uitgeslagen (zie rechtsboven op de foto):

En toen het gewicht van de vloer niet meer op het overgebleven stuk muur leunde hebben we dat ook direct weggehaald. Er moet echter nog een klein stukje blijven staan, for the time being, omdat daar de gasmeter zit die verplaatst moet worden. De offerte daarvoor is aangevraagd bij de netbeheerder maar die hebben niet bepaald haast met dit soort klusjes.

Nu begint een open hoekkeuken toch al redelijke vormen aan te nemen. Natuurlijk moet die deur nog dicht worden gemaakt, en willen we de keuken muur toch nog weer iets verder de kamer in laten lopen (zodat we wat meer ruimte hebben in de keuken), maar het begin is er.

Verder hebben we de helft van alle plafonds boven en in de hal beneden er uitgehaald. Was zachtboard, op sommige plekken met gips er overheen. Gelukkig niet van dat vervelende gestucte kippengaas er onder zoals in de keuken.. geen foto's van laten zien maar wat een vervelende klus was dat zeg.

Vandaag gaat de electricien aan de slag met de nieuwe groepenkast. We krijgen straks 8 groepen, genoeg voor een moderne huishouding - en dat voor 500 euro incl montage. Ben geen expert maar niet gek dacht ik zelf. Nu een bestelling aan het maken voor de rest van het electramateriaal zodat we komend weekend sleuven kunnen frezen en dozen kunnen inboren. Ook maar direct een paar pakken hout halen om de plafonds te kunnen voorzien van nieuwe regels.
Chaos is a ladder.
pi_149500871
Pro tip:
Haal je raggels voor het plafond bij de handel. Ruw 22x50.
Bij de gpk zijn ze duur, en vooral warrig.

Ga je nog isoleren tussen de vloeren?

c_/
met een koekje
  maandag 9 februari 2015 @ 11:28:27 #28
401888 Nightquest777
pi_149502868
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:00 schreef koffielepel het volgende:
Pro tip:
Haal je raggels voor het plafond bij de handel. Ruw 22x50.
Bij de gpk zijn ze duur, en vooral warrig.

Ga je nog isoleren tussen de vloeren?

c_/
Ik heb een heel aantal raggels nog kunnen redden van de ondergang, heb de spijkers er uitgehaald en die kan ik denk ik weer hergebruiken, dus heel veel zullen we niet nodig hebben. Maar ik zal even goed kijken hoeveel het scheelt - heb een flinke permanente korting kunnen regelen bij een lokale dhz-zaak (door aan te geven dat ik de meeste spullen daar ga halen) dus als het niet heel veel scheelt haal ik het ook gewoon daar, wel zo netjes.

Op zich wil ik het wel isoleren, ik moet alleen even uitvogelen hoe dat zit met de subsidies hier. Volgens mij krijg ik in combinatie met een gevelisolatie namelijk iets van 500-600 euro aan subsidie, en dat is mooi meegenomen natuurlijk. Hoezo dan?
Chaos is a ladder.
pi_149505414
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:28 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik heb een heel aantal raggels nog kunnen redden van de ondergang, heb de spijkers er uitgehaald en die kan ik denk ik weer hergebruiken, dus heel veel zullen we niet nodig hebben. Maar ik zal even goed kijken hoeveel het scheelt - heb een flinke permanente korting kunnen regelen bij een lokale dhz-zaak (door aan te geven dat ik de meeste spullen daar ga halen) dus als het niet heel veel scheelt haal ik het ook gewoon daar, wel zo netjes.

Op zich wil ik het wel isoleren, ik moet alleen even uitvogelen hoe dat zit met de subsidies hier. Volgens mij krijg ik in combinatie met een gevelisolatie namelijk iets van 500-600 euro aan subsidie, en dat is mooi meegenomen natuurlijk. Hoezo dan?
Omdat het nu open ligt, en je kunt er makkelijker bij als je nog geen raggels hebt geplaatst.

c_/
met een koekje
  maandag 9 februari 2015 @ 15:56:11 #30
401888 Nightquest777
pi_149510428
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:59 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Omdat het nu open ligt, en je kunt er makkelijker bij als je nog geen raggels hebt geplaatst.

c_/
Ja oke, nou als het nu niet gebeurt dan nooit, dus zal inderdaad nog even goed nadenken voor we daadwerkelijk aan de slag gaan met die raggels.
Chaos is a ladder.
pi_149533262
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:56 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ja oke, nou als het nu niet gebeurt dan nooit, dus zal inderdaad nog even goed nadenken voor we daadwerkelijk aan de slag gaan met die raggels.
Lijkt mij een beetje een no-brainer eigenlijk, of zit er een vliering met geïsoleerd dak boven?
Hoewel ik het dan nogsteeds zou doen trouwens :Y

c_/
met een koekje
  maandag 16 februari 2015 @ 12:54:49 #32
401888 Nightquest777
pi_149723267
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:44 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Lijkt mij een beetje een no-brainer eigenlijk, of zit er een vliering met geïsoleerd dak boven?
Hoewel ik het dan nogsteeds zou doen trouwens :Y

c_/
We hebben een zolder met geisoleerd dak, maar heb toch maar een hele berg rockwool gekocht om onze plafonds ook lekker te isoleren.

Ik word nu een beetje depressief dat mijn photobucket plaatjes niet meer werken met mijn gratis account :( Kan ik alles weer opnieuw gaan uploaden.

Weer veel gedaan in de afgelopen weken, het meeste sloopwerk is nu gedaan en we hebben een start gemaakt met het aanleggen van de elektriciteit (centraaldozen geplaatst, stuk of 10 dozen geboord in de woonkamer, meterkast vervangen). Vrijdag gaan we weer verder met dozen boren en sleuven frezen.

Een aannemer gaat volgende week een stalen balk aanbrengen om de doorgebroken keukenmuur te ondersteunen, daarna gaat hij extra houten balken aanbrengen onder de voormalige badkamer en daar bovenop met zwaluwstaartplaten een betonnen vloer aanbrengen en de nieuwe badkamermuren metselen. Geregeld dat hij op basis van uurtje-factuurtje werkt en wij gewoon meehelpen :)

En een CV-man is ook ingeschakeld, die komt binnenkort langs om een offerte te maken (waarbij wij zelf ook kunnen meehelpen tijdens de uitvoering).

De gasmeter wordt waarschijnlijk aan het einde van deze week verplaatst, alleen nog even uitvogelen wie precies de voorbereidingen gaan doen. De netbeheerder verwacht o.a. dat wij zelf een nieuwe mantelbuis door de fundering naar de nieuwe meterkast heen gaan maken, maar dat zie ik nog niet helemaal zitten om zelf te doen.

Oh en de aanbouw is ook al bijna helemaal weggesloopt, alleen de dak van het schuurtje laten zitten want die is van asbest gemaakt :/ Asbest wat we in huis aantroffen hebben we zelf maar even vakkundig weggehaald, staat nu op een veilige plek totdat we weten waar we dat heen kunnen brengen zonder al te grote kosten.
Chaos is a ladder.
pi_149737080
Klinkt goed!
Probeer even wat foto's te uploaden, dat maakt het toch een stuk interessanter om te volgen!

Wel goed om te horen dat je ook de CV-boer en aannemer kan helpen. Is ook nog leuk en scheelt een hoop!
  Moderator maandag 16 februari 2015 @ 20:18:37 #34
92034 crew  Vonkenboer
pi_149738006
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:54 schreef Nightquest777 het volgende:

Oh en de aanbouw is ook al bijna helemaal weggesloopt, alleen de dak van het schuurtje laten zitten want die is van asbest gemaakt :/ Asbest wat we in huis aantroffen hebben we zelf maar even vakkundig weggehaald, staat nu op een veilige plek totdat we weten waar we dat heen kunnen brengen zonder al te grote kosten.
Kun je dat niet inleveren bij het gemeente depot ?
  maandag 16 februari 2015 @ 20:20:59 #35
401888 Nightquest777
pi_149738136
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kun je dat niet inleveren bij het gemeente depot ?
Misschien wel, maar moet even kijken op hoeveel m2 we precies uitkomen.

Zal zometeen even alle foto's opnieuw uploaden op een andere website en nieuwe foto's toevoegen want dit wordt een saai dagboek op deze manier.
Chaos is a ladder.
  maandag 16 februari 2015 @ 22:43:28 #36
401888 Nightquest777
pi_149745316
Pics or it didn't happen:
Dozen ingeboord boven de toekomstige plinten en centraaldozen gemaakt.

Aanbouw deels gesloopt:
Voor:

Na:
Chaos is a ladder.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 18:57:04 #37
92034 crew  Vonkenboer
pi_149768768
Je zet de inbouwdozen nog wel met een beetje knauf vast mag ik hopen ? :)
Die uitbouw gaat die in zijn geheel nog weg ? Of blijft er nog een deel staan ?
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:07:03 #38
401888 Nightquest777
pi_149786483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Je zet de inbouwdozen nog wel met een beetje knauf vast mag ik hopen ? :)
Die uitbouw gaat die in zijn geheel nog weg ? Of blijft er nog een deel staan ?
De inbouwdozen zitten er nu alleen in om ff te kijken of het past, heb al een zakje roodband gehaald om het vast te zetten :) Bedankt voor de tip.

De hele uitbouw gaat weg, het ultieme doel is om daar een veel grotere uitbouw (25m2) weer neer te zetten maar we willen eerst het huis af hebben, en als het dan nog financieel verantwoord is dan gaan we de uitbouw realiseren. Wel laten we waarschijnlijk binnenkort al de fundering storten voor de nieuwe uitbouw, mocht het het afbouwen uitgesteld worden hebben we in elk geval een mooi strak terras de komende tijd ;) In die nieuwe uitbouw zouden 2 ruimtes moeten komen, een afgeschermde kamer in het verlengde van de woonkamer met een tweede zithoek, en een bijkeuken in het verlengde van de keuken waar het witgoed dan komt te staan. Dat komt nu in eerste instantie op zolder.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:35:41 #39
401888 Nightquest777
pi_149983083
Even twee vragen waar ik een beetje mee zit:

1. Er zit op de meeste muren een stuclaag van ongeveer 12mm. Die stuclaag zit bijna overal goed vast en is niet extreem poreus of wat dan ook. Er zitten niet veel oneffenheden in de muren, alleen hebben we natuurlijk wel sleuven gefreesd en dozen geboord. Het is eigenlijk niet meer te doen om overal de stuclaag af te bikken.. Is het gewoon goed mogelijk om hier een heel dunne laag stuc/plijster of wat dan ook overheen te smeren zodat het weer helemaal super vlak wordt? Het is namelijk niet echt mogelijk om er nog eens een dikke laag overheen te smeren want dan komen we in de knel met de bestaande deurlijsten/kozijnen en nog wat andere zaken.

2. Ik heb niet veel wensen met betrekking tot de nieuwe badkamer, maar de weinige tijd die ik 's ochtends onder de douche sta wil ik wel zeer comfortabel doorbrengen dus ik wil graag een enorme waterstraal, hoe meer water hoe beter. >:) Nu heb ik goedkoop een prima Grohe douche glijstang met mooie douchekop gevonden (Vitalo Comfort), en ga ik een CW5 CV ketel laten installeren dus met de hoeveelheid beschikbaar water zit het prima, maar ik vraag me af hoe dat zit met het aantal liters per minuut en of ik niet beter een grote regendouche kan installeren. Op de verpakking van die douchekop die ik heb staat dat er 9,5liter/minuut doorheen kan, is het verschil echt zo groot met een flinke regendouche? Weet zelf niet goed wat ik wil, alleen dat ik gewoon een flinke plens water wil en daar mag best wat geld in gestoken worden want ik ben het pisstraaltje in mijn huidige flat helemaal zat. En ik ben niet bepaald een milieuactivist dus waterbesparende opties zijn voor mij juist enge woorden. Ik ken verder niemand met een echte regendouche dus wat ervaringen en advies zouden helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nightquest777 op 24-02-2015 11:56:52 ]
Chaos is a ladder.
pi_149984075
Wat ga je voor afwerking op de muur gebruiken?
Je kunt de sleuven prima dichtsmeren, alleen blijft je meestal zitten met een verschil in materiaal (dichtgemaakte sleuf is ruwer dan de rest van de muur bijv.).
Als je er overheen behangt zie je dat niet maar als je alleen wilt verven dan wel.
pi_149984553
Gleuven kan je netjes opvullen totdat deze gelijk zijn met de muur, daarna voorstrijken en nog laagje fix en finish eroverheen laten stukken en de boel is weer strak. Laagdikte is dan 2 mm. Als je niet wil stukken kan je ook overwegen om de gleuf zo strak mogelijk af te smeren en daarna de boel in de glasvlies zetten.
DHZ kwaliteit rotband is inderdaad erg grof, de professionele variant is erg fijn waardoor je de gleuf strak kan afsmeren. Ik heb hier her en der in bestaand stucwerk gleuven gemaakt en weer dichtgezet, goed geschuurd en daarna geschilderd, je ziet er nagenoeg niks meer van.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:15:11 #42
401888 Nightquest777
pi_149987476
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:01 schreef R2R het volgende:
Wat ga je voor afwerking op de muur gebruiken?
Wil het liefst alles in de muurverf zetten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:12 schreef usernaamvergeten het volgende:
DHZ kwaliteit rotband is inderdaad erg grof, de professionele variant is erg fijn waardoor je de gleuf strak kan afsmeren.
Oke, dat wist ik niet. Ik heb een professionele stuccadoor gevraagd om eens langs te komen om een prijs te maken, want ik heb geen beschikking over beter materiaal dan dhz-rotband en ik denk dat ik zelf niet goed genoeg ben om het zo strak te maken.

Misschien dan inderdaad maar de hele muur met een dun laagje fix en finish laten afwerken zodat je geen kans loopt op structuur-verschil.
Chaos is a ladder.
pi_149988783
Tvp
pi_149990931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:15 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Wil het liefst alles in de muurverf zetten.

[..]

Oke, dat wist ik niet. Ik heb een professionele stuccadoor gevraagd om eens langs te komen om een prijs te maken, want ik heb geen beschikking over beter materiaal dan dhz-rotband en ik denk dat ik zelf niet goed genoeg ben om het zo strak te maken.

Misschien dan inderdaad maar de hele muur met een dun laagje fix en finish laten afwerken zodat je geen kans loopt op structuur-verschil.
Met muurverf blijf je oneffenheden best wel zien.

c_/
met een koekje
  dinsdag 24 februari 2015 @ 15:02:33 #45
401888 Nightquest777
pi_149991054
En nog even een kleine update:
Afgelopen weekend druk bezig geweest met de electra. Ik heb zelf een hoop sleuven gefreesd en gaten geboord in de slaapkamers boven. In de woonkamer en hal zijn nu alle buizen aangelegd, en de draden getrokken vanaf de WCD's en de schakelaars naar de centraaldozen. (foto gemaakt voor het draad getrokken was)

En hebben we een manier gevonden om de 8 groepen electra uit de krappe meterkast te krijgen: langs de trap met 40 cm flexibele buis om daarna over te gaan op gewone pvc buis. In de keuken komt toch een iets verlaagd plafond door de stalen balk die er binnenkort in komt dus daar hebben we alle ruimte om het verder te distribueren.

Daarnaast is de lokale CV man langs geweest en die heeft een zeer nette prijs gemaakt dus dat gaan we ook snel in gang zetten.
Chaos is a ladder.
pi_149998508
Leuk om je (snelle) voortgang te zien!

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:02 schreef Nightquest777 het volgende:
En hebben we een manier gevonden om de 8 groepen electra uit de krappe meterkast te krijgen: langs de trap met 40 cm flexibele buis om daarna over te gaan op gewone pvc buis. In de keuken komt toch een iets verlaagd plafond door de stalen balk die er binnenkort in komt dus daar hebben we alle ruimte om het verder te distribueren.
Als je daarmee bedoelt dat de draden van 8 groepen door één pvc buis gaan zou ik dat anders oplossen. Behalve dat het niet is toegestaan loop je ook risico qua warmte ontwikkeling. Omdat je schrijft 'verder te distribueren'.

[ Bericht 2% gewijzigd door tux87 op 24-02-2015 18:36:49 ]
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:27:43 #47
401888 Nightquest777
pi_150010868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:31 schreef tux87 het volgende:
Leuk om je (snelle) voortgang te zien!

[..]

Als je daarmee bedoelt dat de draden van 8 groepen door één pvc buis gaan zou ik dat anders oplossen. Behalve dat het niet is toegestaan loop je ook risico qua warmte ontwikkeling. Omdat je schrijft 'verder te distribueren'.
Ah, nee miscommunicatie. Dat hebben we gelukkig niet gedaan. Alle groepen hebben hun eigen buis.
Chaos is a ladder.
pi_150017957
Wat betreft je vraag over douche kop.

Je kunt gewoon beginnen met wat je hebt.

Wij hadden een praxis ding waar we net niet blij van werden. Toen die stuk ging vond ik op zolder een nieuwe lidl set. Dat was echt om te huilen. Zag er leuk uit.

Uiteindelijk hebben we een grohe Rain gekocht. Vooral er op gelet dat die niet water besparend was.

Wil je veel water kun je er 1 kiezen die lucht toevoegt (Dat doet van ons) dan krijg je een flinke regen douche straal. Die Rain kan gewoon ipv de vitalo die je nu hebt.
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:40:13 #49
401888 Nightquest777
pi_150020681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:32 schreef Nico987 het volgende:
Wat betreft je vraag over douche kop.

Je kunt gewoon beginnen met wat je hebt.

Wij hadden een praxis ding waar we net niet blij van werden. Toen die stuk ging vond ik op zolder een nieuwe lidl set. Dat was echt om te huilen. Zag er leuk uit.

Uiteindelijk hebben we een grohe Rain gekocht. Vooral er op gelet dat die niet water besparend was.

Wil je veel water kun je er 1 kiezen die lucht toevoegt (Dat doet van ons) dan krijg je een flinke regen douche straal. Die Rain kan gewoon ipv de vitalo die je nu hebt.
Bedankt Nico987, mijn vraag was niet erg concreet dus bedankt voor het delen van je ervaring. Met die vitalo comfort die ik nu heb kan ik ook lucht toevoegen aan de regen-modus. Voor nu heb ik besloten het even te laten zoals het is en als er aan het einde van de verbouwing nog iets van budget is dan ruil ik hem om voor een Grohe Rain.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:56:42 #50
401888 Nightquest777
pi_150259799
Electra dit weekend voor 75% afgerond, de meeste kamers hebben nu inbouwdozen met draden naar de centraaldozen. Enige wat nog moet is het aanleggen van electra in een aantal muurtjes die nog gemetseld moeten worden, zoals bijvoorbeeld de douche en de keuken.

Speaking of de keuken, afgelopen zaterdag deze besteld: *O* *O*

Hij is wat bruiner in het echt, en er zit verlichting in alle vitrinekastjes en boven het werkblad. Die witte oven in het plaatje wordt een los gekochte zwarte 6-pits gasfornuis+oven van Etna o.i.d. Afwerking van de muur en de vloer is ook nog niet definitief. Maar wel enorm blij hiermee. De geoffreerde montagekosten vielen echter flink tegen (minimaal 1500 euro) dus ik ga tegen die tijd wel een weekje vrij nemen en het zelf proberen als een echte K&W'er.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nightquest777 op 03-03-2015 20:12:39 ]
Chaos is a ladder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')