Ik sluit mij aan wat knutsel-smurf ook al aangeeft !quote:Op zondag 1 februari 2015 21:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Woehoe!!! Een nieuw klustopic!!! Gaaf man!
Ik had uiteindelijk zoiets nodig om mijn soortgelijke (10cm beton + 10cm cement) badkamervloer eruit te hakken, met die lichtere moest ik veel te vaak en diep steken om kleine stukken los te hakken.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:34 schreef Nightquest777 het volgende:
Helaas hebben we dat nog niet bepaald afgekregen want die vloer is 10 cm dik gewapend beton. Ik kreeg nog een tip om dat met een grote hamer te gaan doen, dus dat gaan we de volgende keer proberen.
Ja, dit dus!quote:Op zondag 1 februari 2015 21:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Woehoe!!! Een nieuw klustopic!!! Gaaf man!
Bedankt voor de tip, zal het in overweging nemen. We boeken op zich al wel succes met het apparaat dat we nu hebben, dus we gaan nog even op deze manier verder in combinatie met een zware sloophamer. Ik heb een dealtje met de lokale doe-het-zelf zaak waardoor ik alle huur-gereedschappen gratis mag lenen, dus ik probeer zoveel mogelijk daar gebruik van te maken. En dit is de zwaarste die ze daar hebben.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:04 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ik had uiteindelijk zoiets nodig om mijn soortgelijke (10cm beton + 10cm cement) badkamervloer eruit te hakken, met die lichtere moest ik veel te vaak en diep steken om kleine stukken los te hakken.
Heel mooi project trouwens, succes ermee.
Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik iedere week een vaste dag vrij neem de komende periode, en mijn vader en broertje zullen dan ook iedere vrijdag en gedeeltes van de zaterdag de hele dag meehelpen. En dat is nog los van alle andere vrienden/familie die nu nog heel enthousiast roepen dat ze ook wel een dagje willen meehelpenquote:Op maandag 2 februari 2015 08:29 schreef tux87 het volgende:
Gaaf project, en herkenbaar! Ik ben met een soortgelijke verbouwing bezig van een 60'er jaren woning. Uit ervaring kan ik zeggen dat je planning (gerekend naast een baan) optimistisch is. Maar los daarvan, gaaf project en veel succes!
Let je wel op een eventuele draagmuur bij de keuken? Het lijkt mij dat er een stalen balk in moet?
Omgeving Zwolle. Veel specifieker word ik bij voorkeur niet.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:24 schreef Zonnekoning het volgende:
Waar staat dit stulpje als ik mag vragen?
Nou welkom in de omgeving dan.quote:
Ja ging idd ook wel met een lichtere, maar bij mij was dit het verschil tussen met veel moeite allemaal kleine stukjes losbreken of ineens zulke brokken (niet met de breekhamer op de foto trouwens):quote:Op maandag 2 februari 2015 09:21 schreef Nightquest777 het volgende:
Bedankt voor de tip, zal het in overweging nemen. We boeken op zich al wel succes met het apparaat dat we nu hebben, dus we gaan nog even op deze manier verder in combinatie met een zware sloophamer. Ik heb een dealtje met de lokale doe-het-zelf zaak waardoor ik alle huur-gereedschappen gratis mag lenen, dus ik probeer zoveel mogelijk daar gebruik van te maken. n dit is de zwaarste die ze daar hebben.
Amen to that!!quote:Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef koffielepel het volgende:
Mijn badkamervloer was gestort op plastic folie direct op de houten vloer. Ook gewapend en wel...
Ik heb met een grote flex sleuven gemaakt en daarna met een boorhamer de stukken losgemaakt.
Dat werkte bij mij erg goed, was ook makkelijk met afvoeren
Pro-tip:
Koop een goeie bouwstofzuiger en haal fatsoenlijke oordoppen (peltor oid)
Wat is een 'grote flex'?quote:Op maandag 2 februari 2015 20:43 schreef koffielepel het volgende:
Ik heb met een grote flex sleuven gemaakt
Ik vermoed dat er een grote slijptol bedoeld wordt; zo'n ding met een grote schijfquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Wat is een 'grote flex'?
Klinkt wel efficient en misschien kan ik er wel ergens 1 lenen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er een grote slijptol bedoeld wordt; zo'n ding met een grote schijf
Nou bedankt voor alle tips, maar om het budget zo netjes mogelijk te volgen is men toch maar door gegaan op de oude manier, en het resultaat mag er zijnquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:59 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Flex als in slijptol, ook wel straaljager genoemd.
230mm is in de volksmond een "grote"
115 of 125mm een kleintje.
Pas er wel mee op en hou hem altijd zo vast dat als hij wegslaat hij van je af klapt. Heb er van de zomer 1 in mijn arm gehad (godzijdank sloeg hij vast in de muur en draaide hij niet op volle toeren toen hij mijn arm raakte). En er zijn ergere gevallen bekend. Oud collega van mijn vader sleep een tegel door met gespreide benen, ding eindige 1,5cm diep in zijn lies. Man was blij dat hij "rechtsdragend" was.
Ook nooit boven je macht houden (deed ik dus wel)!!!
Ik heb een heel aantal raggels nog kunnen redden van de ondergang, heb de spijkers er uitgehaald en die kan ik denk ik weer hergebruiken, dus heel veel zullen we niet nodig hebben. Maar ik zal even goed kijken hoeveel het scheelt - heb een flinke permanente korting kunnen regelen bij een lokale dhz-zaak (door aan te geven dat ik de meeste spullen daar ga halen) dus als het niet heel veel scheelt haal ik het ook gewoon daar, wel zo netjes.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:00 schreef koffielepel het volgende:
Pro tip:
Haal je raggels voor het plafond bij de handel. Ruw 22x50.
Bij de gpk zijn ze duur, en vooral warrig.
Ga je nog isoleren tussen de vloeren?
Omdat het nu open ligt, en je kunt er makkelijker bij als je nog geen raggels hebt geplaatst.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:28 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik heb een heel aantal raggels nog kunnen redden van de ondergang, heb de spijkers er uitgehaald en die kan ik denk ik weer hergebruiken, dus heel veel zullen we niet nodig hebben. Maar ik zal even goed kijken hoeveel het scheelt - heb een flinke permanente korting kunnen regelen bij een lokale dhz-zaak (door aan te geven dat ik de meeste spullen daar ga halen) dus als het niet heel veel scheelt haal ik het ook gewoon daar, wel zo netjes.
Op zich wil ik het wel isoleren, ik moet alleen even uitvogelen hoe dat zit met de subsidies hier. Volgens mij krijg ik in combinatie met een gevelisolatie namelijk iets van 500-600 euro aan subsidie, en dat is mooi meegenomen natuurlijk. Hoezo dan?
Ja oke, nou als het nu niet gebeurt dan nooit, dus zal inderdaad nog even goed nadenken voor we daadwerkelijk aan de slag gaan met die raggels.quote:Op maandag 9 februari 2015 12:59 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Omdat het nu open ligt, en je kunt er makkelijker bij als je nog geen raggels hebt geplaatst.
Lijkt mij een beetje een no-brainer eigenlijk, of zit er een vliering met geïsoleerd dak boven?quote:Op maandag 9 februari 2015 15:56 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ja oke, nou als het nu niet gebeurt dan nooit, dus zal inderdaad nog even goed nadenken voor we daadwerkelijk aan de slag gaan met die raggels.
We hebben een zolder met geisoleerd dak, maar heb toch maar een hele berg rockwool gekocht om onze plafonds ook lekker te isoleren.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:44 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Lijkt mij een beetje een no-brainer eigenlijk, of zit er een vliering met geïsoleerd dak boven?
Hoewel ik het dan nogsteeds zou doen trouwens
Kun je dat niet inleveren bij het gemeente depot ?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:54 schreef Nightquest777 het volgende:
Oh en de aanbouw is ook al bijna helemaal weggesloopt, alleen de dak van het schuurtje laten zitten want die is van asbest gemaakt :/ Asbest wat we in huis aantroffen hebben we zelf maar even vakkundig weggehaald, staat nu op een veilige plek totdat we weten waar we dat heen kunnen brengen zonder al te grote kosten.
Misschien wel, maar moet even kijken op hoeveel m2 we precies uitkomen.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kun je dat niet inleveren bij het gemeente depot ?
De inbouwdozen zitten er nu alleen in om ff te kijken of het past, heb al een zakje roodband gehaald om het vast te zettenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Je zet de inbouwdozen nog wel met een beetje knauf vast mag ik hopen ?
Die uitbouw gaat die in zijn geheel nog weg ? Of blijft er nog een deel staan ?
Wil het liefst alles in de muurverf zetten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:01 schreef R2R het volgende:
Wat ga je voor afwerking op de muur gebruiken?
Oke, dat wist ik niet. Ik heb een professionele stuccadoor gevraagd om eens langs te komen om een prijs te maken, want ik heb geen beschikking over beter materiaal dan dhz-rotband en ik denk dat ik zelf niet goed genoeg ben om het zo strak te maken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:12 schreef usernaamvergeten het volgende:
DHZ kwaliteit rotband is inderdaad erg grof, de professionele variant is erg fijn waardoor je de gleuf strak kan afsmeren.
Met muurverf blijf je oneffenheden best wel zien.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 13:15 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Wil het liefst alles in de muurverf zetten.
[..]
Oke, dat wist ik niet. Ik heb een professionele stuccadoor gevraagd om eens langs te komen om een prijs te maken, want ik heb geen beschikking over beter materiaal dan dhz-rotband en ik denk dat ik zelf niet goed genoeg ben om het zo strak te maken.
Misschien dan inderdaad maar de hele muur met een dun laagje fix en finish laten afwerken zodat je geen kans loopt op structuur-verschil.
Als je daarmee bedoelt dat de draden van 8 groepen door één pvc buis gaan zou ik dat anders oplossen. Behalve dat het niet is toegestaan loop je ook risico qua warmte ontwikkeling. Omdat je schrijft 'verder te distribueren'.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:02 schreef Nightquest777 het volgende:
En hebben we een manier gevonden om de 8 groepen electra uit de krappe meterkast te krijgen: langs de trap met 40 cm flexibele buis om daarna over te gaan op gewone pvc buis. In de keuken komt toch een iets verlaagd plafond door de stalen balk die er binnenkort in komt dus daar hebben we alle ruimte om het verder te distribueren.
Ah, nee miscommunicatie. Dat hebben we gelukkig niet gedaan. Alle groepen hebben hun eigen buis.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:31 schreef tux87 het volgende:
Leuk om je (snelle) voortgang te zien!
[..]
Als je daarmee bedoelt dat de draden van 8 groepen door één pvc buis gaan zou ik dat anders oplossen. Behalve dat het niet is toegestaan loop je ook risico qua warmte ontwikkeling. Omdat je schrijft 'verder te distribueren'.
Bedankt Nico987, mijn vraag was niet erg concreet dus bedankt voor het delen van je ervaring. Met die vitalo comfort die ik nu heb kan ik ook lucht toevoegen aan de regen-modus. Voor nu heb ik besloten het even te laten zoals het is en als er aan het einde van de verbouwing nog iets van budget is dan ruil ik hem om voor een Grohe Rain.quote:Op woensdag 25 februari 2015 02:32 schreef Nico987 het volgende:
Wat betreft je vraag over douche kop.
Je kunt gewoon beginnen met wat je hebt.
Wij hadden een praxis ding waar we net niet blij van werden. Toen die stuk ging vond ik op zolder een nieuwe lidl set. Dat was echt om te huilen. Zag er leuk uit.
Uiteindelijk hebben we een grohe Rain gekocht. Vooral er op gelet dat die niet water besparend was.
Wil je veel water kun je er 1 kiezen die lucht toevoegt (Dat doet van ons) dan krijg je een flinke regen douche straal. Die Rain kan gewoon ipv de vitalo die je nu hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |