abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149113072
Antwoorden voor Kris

Nieuws
Laatste zoektocht een deceptie - 18 januari 2015
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7

Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Verschillende kaarten op een rijtje - 14-12

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps

Mogelijke routes van de quebrada's naar de 2e kabelbrug (Kris' jeans)
lichtblauw - volgt Quebrada 2, op 2 manieren vanaf Quebrada 1 te bereiken
groen - voorgestelde route Baru (ex-gids Panama, nu Duitsland)
roze - mogelijk pad over/langs de paddocks

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag

Foto's van de wandeling
SPOILER
Analyses van de foto's
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Interviews / getuigen
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149113406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De nachtfoto's zijn dan ook niet in die middle of fucking nowhere gemaakt. :N
pi_149115683
Een kleine docu van die meiden die samen met Pino de trail hebben gedaan.
http://www.soclosetothesky.com/#about
staan ook nog wat foto's
pi_149117298
Echt? met Pino? oO<
pi_149117767
Vroeger bij Scouting deden wij een tamelijk ruig spel in de bossen. Het heette "Vlag veroveren".
We stelden twee teams samen, rood en blauw. En deelden kleurenlinten uit, om boven om de arm te binden. Beide teamleiders kregen een Nederlandse vlag. De opdracht en spelregels:
- neem je team mee
- verstop je vlag ergens
- stel een ring met verdedigers op, eromheen
- ga met de rest van je team op zoek naar de vlag van de tegenstanders
- kom je een tegenstander tegen, val deze aan
- slaag je er in deze fysiek met twee voeten van de vloer te 'tillen', dan is die tegenstander uitgeschakeld
en moet zich melden op de centrale open plek
- het team dat als eerste de vlag vh. andere team vindt (of alle tegenstanders uitschakelt) wint
- klaar..... ? ...start.. en de teams stoven uit elkaar

en dus druppelde de bont en blauwe mennekes van beide teams met schitterende ogen en rode konen de open plek op, hier en daar een bloedneus, mocht de pret niet drukken.... enz enz

En waren wel teamcaptains die hun vlag na een omtrekkende beweging vlak bij het punt van vertrek verborgen...en zo succesvol wonnen... waarom??? .omdat niemand ze vlak bij t punt van vertrek verwachtte

dat is ook een beetje mijn gevoel bij deze verdwijning van L en K:
niemand verwachtte dat ze waarschijnlijk maar tot op 1,5 uur van de mirador zijn gekomen...

... en zocht voor de mirador, en pas na een tijd na de mirador, mijlen en mijlen ver,
totaal andere (verkeerde) kanten op...

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 28-01-2015 07:42:10 ]
pi_149117887
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:12 schreef ToniB het volgende:
staan ook nog wat foto's
ja, hij heeft er foto's van op zijn FB, ze vertrokken iets van 19 april, voor 2 weken Pianista Duran Coffea Trail Bocas to Boquete
pi_149118096
Ik zat die uitzichtfoto's van de meiden van Pino oO< te bekijken en vroeg me af hoe ver geluid eigenlijk draagt in zo'n grote kom. Een goede schreeuw moet toch zeker een paar kilometer verder nog gehoord kunnen worden.
pi_149119981
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:12 schreef ToniB het volgende:
staan ook nog wat foto's
Zo te zien loopt de trail constant langs de rivier Changuinola.
pi_149120238
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:09 schreef Poekje01 het volgende:
Vroeger bij Scouting deden wij een tamelijk ruig spel in de bossen. Het heette "Hollandse Leeuwen".
En waren wel teamcaptains die hun vlag na een omtrekkende beweging vlak bij het punt van vertrek verborgen...en zo succesvol wonnen... waarom??? .omdat niemand ze vlak bij t punt van vertrek verwachtte

dat is ook een beetje mijn gevoel bij deze verdwijning van L en K:
niemand verwachtte dat ze waarschijnlijk maar tot op 1,5 uur van de mirador zijn gekomen...

... en zocht voor de mirador, en pas na een tijd na de mirador, mijlen en mijlen ver,
totaal andere (verkeerde) kanten op...
pi_149120384
ja Poekje dat denk ik ook.

Waren die honden maar meteen ingezet.
hier nog even hoe het toen ging er staat alleen niets over de nacht van 7 op 8 april. Waar sliep Sinaproc, geen antwoord gekregen op mijn mail helaas.
http://www.elinformedavid(...)oc-realiza-busqueda/
pi_149120503
Staat Fabian Alvaredo vermist vanaf 15 juni in ALto Boquete bij de vermissingen?
Er werd een abrigo azul uit de boom gevist. In een artikel wordt genoemd dat hij dat droeg in een ander artikel wordt gezegd dat hij een abrigo nero had. Voor ons niet van belang; hij is van later vermist.
pi_149120807
Hi allemaal. Morgen bel ik met Nikki, daarna geef ik vrij mijn scenario. Ook wil ik vragen of er enige kans is op het inzien van de originele foto's: degene die vrijgegeven zijn en/of enkelen van die 80.
Daar is toch heel veel uit op te maken: nl. of er iemand liep of van alle kanten uit dezelfde plek de foto's heeft geschoten.
Mijn scenario's is een combinatie van verdwalen en betrokken derden gecombineerd met ongelukken (met een zekere uitkomst).
pi_149120949
Wil iemand voor mij de coördinaten van het Park Ranger Station - vd Quetzal trail op een kaartje markeren: Latitude: 8°50'47.26"
Longitude: -82°29'19.24"
pi_149121131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:09 schreef doorgaan het volgende:
Staat Fabian Alvaredo vermist vanaf 15 juni in ALto Boquete bij de vermissingen?
Er werd een abrigo azul uit de boom gevist. In een artikel wordt genoemd dat hij dat droeg in een ander artikel wordt gezegd dat hij een abrigo nero had. Voor ons niet van belang; hij is van later vermist.
goeie Doorgaan!

hier nog een lijstje vermissingen, waar Fabian tussen staat:

http://www.elinformedavid.com/16836/

is ie alweer terecht, of wat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 27-01-2015 22:28:17 ]
pi_149121403
Dank je wel! ja, gelezen. Maar waar blijven ze. Hoop dat ze die Ngöbe jongen gauw vinden.

Wie ook gaan: we moeten op alles alert zijn: deze was van 12 januari
http://www.midiario.com/u(...)rto-de-chiriqu%C3%AD
pi_149121597
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

inderdaad, daarom zou ik zo graag weten waar Sinaproc 7 op 8 april sliep. Die plek/kruising
in de buurt van de rivier. Ook ga ik gevoelsmatig naar de plek waar die rivieren samen komen.
Is het mogelijk de Quetzal trail in te kleuren?
pi_149121742
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Die staat zowat droog op de foto. Wanneer is die gemaakt?
pi_149122846
Van Boquete naar Bocas met F en H: 80 km én
de gidsen gingen nogal lacherig om met de cable bridges. Kijk maar wat jullie ervan vinden, toen ik hem opsloeg kwam de datum 8 april naar voren. Maar hij kan van een jaar terug zijn, ben ik nog niet achter:
http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door doorgaan op 27-01-2015 23:09:31 ]
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:00:23 #19
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_149123021
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:17 schreef doorgaan het volgende:
8°50'47.26"
Longitude: -82°29'19.24"
Iets als dit?

zie ook:

http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8622053
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_149123946
[quote]0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:00 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Iets als dit?

ja bedankt!
pi_149124225
sorry, naam van het spel was trouwens "Vlag veroveren" .... niet "Hollandse Leeuwen" , rest klopt wel..
ti....s ook al weer meer als 30 jaar geleden..
pi_149124594
De theorie dat de donkere foto's zijn gemaakt om hulpverleners te waarschuwen, is daar ooit officieel onderzoek naar gedaan? Of er toen mensen/blaffende honden/helicopter in de buurt waren?
Overal lees je nl. in berichten dat ze waarschijnlijk hun omgeving wilden verlichten.
En is het dan mogelijk om zoveel "foto's" te maken waar helemaal niets op staat?
Wie dit leest is gek
pi_149125178
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
De theorie dat de donkere foto's zijn gemaakt om hulpverleners te waarschuwen, is daar ooit officieel onderzoek naar gedaan? Of er toen mensen/blaffende honden/helicopter in de buurt waren?
Overal lees je nl. in berichten dat ze waarschijnlijk hun omgeving wilden verlichten.
En is het dan mogelijk om zoveel "foto's" te maken waar helemaal niets op staat?
In de uitzending van 2 vandaag (zie op) is de verklaring van de Nederlandse recherche dat de foto's waarschijnlijk van onder naar boven genomen zijn. En er wordt nog meer gezegd wat wijst op een locatie.
Op de bij ons bekende foto's zijn struiken en stenen te zien. Goed mogelijk dat op de overige foto's alleen de lucht dus zwart te zien is zonder struiken en bomen.

Daarnaast wilden ze toch op een specifieke plek gaan zoeken, iets met ale... nog wat, omdat daar de vegetatie hetzelfde zou zijn als op de nachtfoto's?
pi_149125394
quote:
Die kwamen pas na een week, dus in welke geestelijke en lichamelijke staat waren de dames toen? Misschien konden ze ze horen maar of je dan überhaupt nog kan reageren, geen idee.

Ik begreep wel dat er daardoor getuigen geroep is gehoord maar welke bron dat nu weer was... Je post wat en ik denk, dat is hier al eens voorbij gekomen. Ik weet even niet meer wanneer.

edit: ze konden nog wel het toestel pakken en terug stoppen in de rugzak en met je laatste adem zou ik indien mogelijk (bij vermoeden van hulptroepen/honden geblaf) het wel ff op een schreeuwen zetten.
pi_149125469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de uitzending van 2 vandaag (zie op) is de verklaring van de Nederlandse recherche dat de foto's waarschijnlijk van onder naar boven genomen zijn. En er wordt nog meer gezegd wat wijst op een locatie.
Op de bij ons bekende foto's zijn struiken en stenen te zien. Goed mogelijk dat op de overige foto's alleen de lucht dus zwart te zien is zonder struiken en bomen.

Daarnaast wilden ze toch op een specifieke plek gaan zoeken, iets met ale... nog wat, omdat daar de vegetatie hetzelfde zou zijn als op de nachtfoto's?
Maar naar boven gericht wijst op iets vliegend. Dat is op radar na te gaan.
Als er rond de foto tijden wat over vliegt dan heb je een lijn waar ze ongeveer onder hebben gezeten.

En als het niet naar boven was zou er al gauw wat vaags op moeten staan. Ligt er natuurlijk aan hoe begroeid het was.
Wie dit leest is gek
pi_149125580
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar naar boven gericht wijst op iets vliegend. Dat is op radar na te gaan.
Als er rond de foto tijden wat over vliegt dan heb je een lijn waar ze ongeveer onder hebben gezeten.

En als het niet naar boven was zou er al gauw wat vaags op moeten staan. Ligt er natuurlijk aan hoe begroeid het was.
Wanneer een rechercheur in een interview zegt dat het lijkt alsof ze naar boven gefotografeerd hebben dan neem ik aan dat dat zo is. Wij hier weten niet wat er te zien is op de overige foto's.

Radar? wat voor radar die van een helicopter of vliegtuig?
pi_149126254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wanneer een rechercheur in een interview zegt dat het lijkt alsof ze naar boven gefotografeerd hebben dan neem ik aan dat dat zo is. Wij hier weten niet wat er te zien is op de overige foto's.

De radar op de grond waarmee luchtverkeersleiders vliegtuigen kunnen zien en dus uit elkaar kunnen houden. Dat is weliswaar meer gericht op de grote verkeersvliegtuigen maar vliegvelden rond Boquete en David zullen ook veel kleinere vliegtuigen willen begeleiden naar de landingsbaan.
Wie dit leest is gek
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:07:50 #28
430880 mig72
De Professional
pi_149127508
Niet om het een of het ander, maar ik las dit zonet en als 43 studenten in een Spaanstalig land zomaar kunnen verdwijnen, en vervolgens vermoord, en de daders verder weg kunnen komen, acht ik de kans niet klein dat zo een hetzelfde lot L&K is overkomen:

quote:
Mexicaanse overheid verklaart verdwenen studenten dood

Dat zegt procureur-generaal Jesús Murilo Karam dinsdag, daags nadat duizenden mensen door heel Mexico protesteerden tegen de autoriteiten. Die houden ze verantwoordelijk voor de verdwijning van de studenten in de plaats Iguala, eind september.

Bovendien doet de overheid veel te weinig om de zaak op te lossen, vinden de betogers.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-studenten-dood.html
pi_149127986
Er wordt hier al maanden druk gespeculeerd over hoe het kan dat ze verdwaald waren en wat ze meegemaakt moeten hebben in al die dagen.
En het lijkt wel op de manier van redeneren dat er door velen gewoon vanuit wordt gegaan dat ze verdwaald waren;
Waarom ze niet gevonden zijn. Waarom ze zelf de weg niet terug hebben gevonden in zo'n relatief klein gebied.
Wat de foto's betekenen. Waar die gemaakt zijn. Waarom er zo weinig en op gezette tijden met de telefoon is gebeld. Waarom er geen sms/appje is gestuurd of gebeld is naar huis. Waarom er geen afscheidsbericht is gemaakt. Wat de doodsoorzaak is en vele vele vragen meer.
En het zijn allemaal terechte vragen als ze verdwaald waren.
Maar op al die vragen moeten allemaal hele moeilijke antwoorden worden gevonden en allemaal in combinatie met elkaar.

Ik hou het liever wat simpeler. Na de laatste foto van 13.54 uur zijn ze omgekeerd en is het misgegaan of waren ze al die tijd niet alleen en is het misgegaan.
Daarom ook heel simpel geen foto's meer.

Misdrijven gebeuren op ieder moment van de dag overal ter wereld.
En een misdrijf roept in het geval van Kris en Lisanne veruit de minste vragen op.
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:45:50 #30
430880 mig72
De Professional
pi_149128020
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:40 schreef jackie12 het volgende:

En een misdrijf roept in het geval van Kris en Lisanne veruit de minste vragen op.
Tis alleen jammer dat we maanden verder zijn en niemand ook maar iets gedaan heeft met dat gegeven.
pi_149128045
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:15 schreef doorgaan het volgende:
Hi allemaal. Morgen bel ik met Nikki, daarna geef ik vrij mijn scenario. Ook wil ik vragen of er enige kans is op het inzien van de originele foto's: degene die vrijgegeven zijn en/of enkelen van die 80.
Daar is toch heel veel uit op te maken: nl. of er iemand liep of van alle kanten uit dezelfde plek de foto's heeft geschoten.
Mijn scenario's is een combinatie van verdwalen en betrokken derden gecombineerd met ongelukken (met een zekere uitkomst).
Geef je haar dan ook door welke droom je had(wat je met ons hier op het forum niet bespreekbaar acht)
pi_149128142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die staat zowat droog op de foto. Wanneer is die gemaakt?
Ik bedoel de homepage.Daarop zie je als je naar beneden scrollt een kaart met daarop de trail.
Het pad loopt dus idd langs de rivier.
Ook interessant om te lezen wat er geschreven wordt.

http://www.soclosetothesky.com/#production

Goeie post ToniB ^O^
pi_149128693
Gevonden. De foto is gemaakt tijdens de initial expedition. In mei 2014 dus. De stenen in de rivierbedding liggen allemaal droog. Het waterniveau lijkt mij erg laag. Ik sluit een ongeluk in de rivier eigenlijk wel uit. Maar dat deed ik toch al, daar lijken K en L mij te slim, behoedzaam en sportief voor.
pi_149129203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:07 schreef mig72 het volgende:
Niet om het een of het ander, maar ik las dit zonet en als 43 studenten in een Spaanstalig land zomaar kunnen verdwijnen, en vervolgens vermoord, en de daders verder weg kunnen komen, acht ik de kans niet klein dat zo een hetzelfde lot L&K is overkomen:

[..]

- daders vd moord behoorden tot een criminele bende, Guerrero Unidos, lokaal drugskartel
- politiemensen namen studenten mee en gaven hen vermoedelijk over aan die bendeleden
- in opdracht van de burgemeester en zijn vrouw van het Mexicaanse plaatsje Iguala
waar de studenten verdwenen: de studenten wilden protesteren tegen politieke beleid vd burgm. vrouw
- studenten zijn meegevoerd, overhoop gestoken en de lichamen verbrand
- de (inmiddels ex) burgemeester en zijn vrouw, enkele bendeleden (4), en politiemensen zijn
aangehouden en in de cel gezet, in totaal zitten er in inmiddels 90 verdachten vast
- er zijn lichaamsresten teruggevonden op een vuilnisbelt (as, botten), van slechts 1 student
- een gespecialiseerd bedrijf uit Oostenrijk helpt de Mexicaanse justitie met de identificatie

als elke gek aan zware wapens kan komen, gaat het overal mis, zie Frankrijk, Belgie, Libie, Jemen enz.
maar dus, nee, de daders komen er niet (allemaal) mee weg: misdaad loont niet

Er zullen altijd mensen blijven die op zoek gaan naar de waarheid, en de schuldigen bestraft willen zien.
Gelukkig maar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 28-01-2015 09:41:49 ]
pi_149129485
Wat zal het motief geweest zijn voor moord?
Verkrachting?
Make my day!
pi_149129881
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:22 schreef agter het volgende:
Wat zal het motief geweest zijn voor moord?
Verkrachting?
Iets gezien hebben wat ze beter niet hadden willen zien: afrekening/drugsdeal/ ritueel/lokale bende met activiteiten.

Het hoeft niet specifiek tegen hun gericht te zijn geweest.
pi_149130066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:15 schreef doorgaan het volgende:
Hoi Doorgaan,

ik hoop dat je je verhaal goed hebt voorbereid. Ik verwacht namelijk een dikke nul aan positieve reactie's vanuit de familie. Je zal namelijk nummer zoveel zijn met een paranormale visie en zoals je zelf aangeeft, reageren weinig personen daar positief op.

Zoals ik je al eerder vertelde, draai je hier flink om de hete brei heen en ligt de nadruk op jou gevoel, jou gave en jouw droom en schrijf je hem hier niet inhoudelijk neer. Ik hoop dat je deze droom heel goed kan onderbouwen met feiten, zodat die niet meteen wordt afgeschoten.

Mijn advies is om het om te draaien en hier eerst je droom op te schrijven, kort en krachtig.
Je krijgt dan meningen van jan en alleman maar ook een goede feed back zodat je met een sterkere hypothese kan komen. Daarnaast zou ik niet bellen maar hem uitschrijven en in een mail sturen. Dan kunnen ze hem lezen wanneer het hun uitkomt.

Maar ja, dat is mijn advies en mening. Succes!
pi_149130170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoi Doorgaan,

ik hoop dat je je verhaal goed hebt voorbereid. Ik verwacht namelijk een dikke nul aan positieve reactie's vanuit de familie. Je zal namelijk nummer zoveel zijn met een paranormale visie en zoals je zelf aangeeft, reageren weinig personen daar positief op. Persoonlijk denk ik, dat ze al afhaken op het moment dat je over het woord droom begint, zet het neer als hypothese.

Zoals ik je al eerder vertelde, draai je hier flink om de hete brei heen en ligt de nadruk op jou gevoel, jou gave en jouw droom en schrijf je hem hier niet inhoudelijk neer. Ik hoop dat je deze droom heel goed kan onderbouwen met feiten, zodat die niet meteen wordt afgeschoten.

Mijn advies is om het om te draaien en hier eerst je droom op te schrijven, kort en krachtig.
Je krijgt dan meningen van jan en alleman maar ook een goede feed back zodat je met een sterkere hypothese kan komen. Daarnaast zou ik niet bellen maar hem uitschrijven en in een mail sturen. Dan kunnen ze hem lezen wanneer het hun uitkomt.

Maar ja, dat is mijn advies en mening. Succes!
Ben trouwens wel heel benieuwd hoor naar je droom
pi_149131655
quote:

Na de laatste foto van 13.54 uur zijn ze omgekeerd en is het misgegaan of waren ze al die tijd niet alleen en is het misgegaan.

Duidelijk, hier valt niet aan te tornen.
pi_149131955
Zullen veel mensen niet wel eens gedroomd hebben over de verdwijning van de vrouwen?
Het is zoveel in het nieuws geweest en ook de mooie omgeving met de bergen, rivieren en watervallen.
Daar kan je over dromen, watervallen willen we allemaal graag zien toch
pi_149132577
Wisten jullie dit al? Het NFI heeft niet als taak om te controleren op manipulatie van logbestanden:

https://securityrecht.nl/(...)orensisch-onderzoek/

Er zijn geen wettelijke regels die bijvoorbeeld voorschrijven hoe een logbestand eruit moet zien, dat een foto onderzocht moet worden op manipulatie of dat camerabeelden een watermerk moeten dragen voordat ze getoond mogen worden in de rechtszaal.
…..
Voor digitaal forensisch onderzoek zijn er nog geen FT-normen, hoewel er wel een conceptnorm is voor onderzoek aan mobiele telefoons. Ook zijn er normen voor onderzoek aan gespreksopnamen.

De normen rond zekerstellen van originele informatiedragers en het beheren van de ‘chain of custody’ (wie wanneer het bewijs in handen had en wat daarmee is gebeurd) zijn dus geen wettelijke plichten.
pi_149134772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 02:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik bedoel de homepage.Daarop zie je als je naar beneden scrollt een kaart met daarop de trail.
Het pad loopt dus idd langs de rivier.
Ook interessant om te lezen wat er geschreven wordt.

http://www.soclosetothesky.com/#production

Goeie post ToniB ^O^
Kan iemand die trail op "ons" kaartje zetten?
pi_149134936
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:06 schreef RapaNui het volgende:
Wisten jullie dit al? Het NFI heeft niet als taak om te controleren op manipulatie van logbestanden:

Er zijn geen wettelijke regels die bijvoorbeeld voorschrijven hoe een logbestand eruit moet zien, dat een foto onderzocht moet worden op manipulatie of dat camerabeelden een watermerk moeten dragen voordat ze getoond mogen worden in de rechtszaal.
…..
Voor digitaal forensisch onderzoek zijn er nog geen FT-normen, hoewel er wel een conceptnorm is voor onderzoek aan mobiele telefoons. Ook zijn er normen voor onderzoek aan gespreksopnamen.

De normen rond zekerstellen van originele informatiedragers en het beheren van de ‘chain of custody’ (wie wanneer het bewijs in handen had en wat daarmee is gebeurd) zijn dus geen wettelijke plichten.
Perico roept dit al heel lang en heb dit ook geen rare gedachte gevonden.
Als het NFI een telefoon moet onderzoeken dan kijken ze denk ik naar de log-bestanden, telefoongeschiedenis etc.
Ik denk idd niet dat ze op zoek gaan naar eventuele manipulatie tenzij ze daar opdracht voor hebben gekregen.
Ik denk niet dat ze die opdracht ooit hebben gekregen.
En mochten ze die opdracht nooit hebben gekregen dan zou het tijd worden dat ze daar wel een keer mee zouden beginnen

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 28-01-2015 12:34:12 ]
pi_149135157
Voor de kaarten specialist onder ons.
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:37:38 #45
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149135161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:06 schreef RapaNui het volgende:

…..

Goede vondst RapaNui.
Als ik het goed lees gelden die normen alleen voor bewijslevering in rechtszaken, wat hier niet aan de orde is. Waarschijnlijk zijn die foto's dus niet onderzocht op manipulatie. Ze zouden er verstandig aan doen om Perico in te huren.
pi_149135172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als het NFI een telefoon moet onderzoeken dan kijken ze denk ik naar de log-bestanden, telefoongeschiedenis etc.
Ik denk idd niet dat ze op zoek gaan naar eventuele manipulatie tenzij ze daar opdracht voor hebben gekregen.
En mochten ze die opdracht nooit hebben gekregen dan zou het tijd worden dat ze daar wel een keer mee zouden beginnen
Zo mis ik b.v. in de lijst van NFI dat sms-je aan de vriend van K. en ook het contant met Bas.
pi_149135559
Nog even terugkomend op of Sinproc op 7 april aan de Bocas kant was.
In dit bericht van Lee op Boquete.ning van 5 april staat dat Sinaproc vanaf de Bocas kant zoekt. Vanaf Bocas zullen ze moeten hebben overnacht om weer in Boquete terug te komen. Het lijkt mij dan ook zeer waarschijnlijk dat ze op 7 april nog in de bossen waren aan de Bocas zijde. Trail duurt toch 3 tot 5 dagen vanaf welke kant dan ook.

The trail has been searched all the way the continental divide. SINAPROC has people searching from the Bocas side.

http://boquete.ning.com/f(...)2663&page=1#comments
pi_149135674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:38 schreef ToniB het volgende:

[..]

Zo mis ik b.v. in de lijst van NFI dat sms-je aan de vriend van K. en ook het contant met Bas.
en ik mis de HLR (home location register)- en SMS centrale gegevens van beide SIM IMEI en beide mobiele nummers van de dames. Gaat om data en gegevens als, wie belde waar met wie, in- en uitgaand verkeer tussen 28 maart en 2 april. Antennemast- en celgegevens. Op te vragen met een speciaal ondertekend verzoek (PV) daartoe van een officier van justitie gericht aan:
- mobiele provider (s) in Nederland
- mobiele provider (s) in Panama ihgv. een ter plaatse gekochte Prepaid data en phone SIMkaart

Maar ja, eea. is sowieso niet voor onze ogen hier bestemd natuurlijk.
En wellicht al lang gedaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 28-01-2015 13:47:37 ]
pi_149135841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Daarom post ik dit ook. Misschien lezen journalisten hier ook mee en hebben ze al die tijd gedacht: ach, die Perico, wat denkt-ie wel. Zo'n bewering over het NFI? Poeh-poeh.

Een beetje journalist zoekt uit wat de taken van het NFI zijn en wat het betekent voor deze zaak.

Bij deze nodig ik NL-se journalisten uit om dit onderwerp over mogelijke manipulatie van de data op te pakken. Ik zou zeggen: neem contact op met Perico en spreek met hem af. Verifieer daarna bij het NFI o.i.d.
pi_149136883
wat ik me ook niet kan herinneren: wie vond dat spijkerbroekje van Kris eigenlijk?
pi_149137238
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:43 schreef Poekje01 het volgende:
wat ik me ook niet kan herinneren: wie vond dat spijkerbroekje van Kris eigenlijk?

Ik zeg niks
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:02:50 #52
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149137383
quote:

Een Indiaan: Angel P. Hij zegt het zelf in één van de video's.
pi_149137476
quote:

dat was het team van F. Angel P. zegt iets over gevonden kleding in de telemetro video.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:02 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Een Indiaan: Angel P. Hij zegt het zelf in één van de video's.
en hij zat in het zoekteam van.....die ook de schoenen en de heup hebben gevonden.
pi_149139426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:06 schreef ToniB het volgende:

[..]

dat was het team van F. Angel P. zegt iets over gevonden kleding in de telemetro video.

[..]

en hij zat in het zoekteam van.....die ook de schoenen en de heup hebben gevonden.
Ja, een subliem team...ze vonden van alles wat...
pi_149139789
quote:

[..]

[..]

Zoekteam van wie of gaan jullie nu ook geheimzinnig doen?
pi_149141055
quote:

[..]

[..]

Voornaam mag, van achternaam alleen initialen.
;)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149141117
Poekje01 noemde gisteren als hypothese: Sinaprocer heeft foto('s) van Kris gemaakt, na vondst lichaam.
Wat past er als reden voor de moordenaar(s) de lichamen te laten liggen ipv. laten verdwijnen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149143807
Ik snap het scenario nog niet. Heeft die Sinaproccer dat dan gedaan terwijl de rest van zijn team stond toe te kijken?
pi_149145285
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zoekteam van wie of gaan jullie nu ook geheimzinnig doen?
Feliciano G.
pi_149145304
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:28 schreef ToniB het volgende:

[..]

Feliciano G.
Ah ok. Danku.
pi_149147972
quote:
Het waarom, van wat iemand die niet meer leeft gedaan heeft. Hoe wil je zoiets "officieel onderzoeken"?
Wat je "overal leest" kan kloppen, maar net zo goed onzin zijn. Het pad (zwak)verlichten kan, met een hulplicht voor foto's in het donker, en met het display. Bij het laatste kun je idd foto's maken met niets erop, omdat het schermpje naar het pad gericht is, en de lens dus de andere kant op. De foto's zouden dan per ongeluk gemaakt zijn. Maar in de stand waarbij je foto's maakt, zie je normaal gesproken op het scherm wat er dan voor de lens is, en dat is allemaal donker. In die stand komt een volautomatische camera na elke (zelfs heel lichte) druk op de ontspanknop. Licht van het scherm krijgen kan beter door een (lichte) foto te laten tonen, of een menu-item.
Als je de ontspanknop gebruikt om het scherm te activeren nadat het op zwart gaat (normaal niet bepaald handig, zeker niet met de flitser aan, maar we kennen de omstandigheden niet), krijg je elke keer dat je dat iets te hard doet, een foto. Niet van het pad, maar naar boven. Toch denk ik niet dat het zo gegaan is, want dan zou je af en toe een (deel van) een gezicht, arm of schouder op die foto's verwachten.

Met het hulp- of scherpstel-licht is het andersom. Dus dan zou een per ongeluk gemaakte foto meestal het pad moeten tonen, of plekken waar ze wilden kijken of daar het pad was.
pi_149148496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wanneer een rechercheur in een interview zegt dat het lijkt alsof ze naar boven gefotografeerd hebben dan neem ik aan dat dat zo is.
Dat neem ik ook aan, dat het voor die rechercheur zo lijkt. . Maar ik zie een aantal foto's juist alsof ze naar beneden genomen zijn.
quote:
Wij hier weten niet wat er te zien is op de overige foto's.
Dat klopt maar het heeft één voordeel: zo worden we niet door die andere foto's op het verkeerde been gezet. Interpreteren van wat niet duidelijk is, op basis van andere foto's heeft zowel voor- als nadelen.
quote:
Bedoeld zal wel zijn: bewaarde radarbeelden. Maar van wie? verkeersleiding van een luchthaven? hoe laag geeft die nog helikopters weer? Flitsen naar een lijnvliegtuig kan ook, maar dan ben je echt aan het einde van je latijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door JustinCase op 28-01-2015 20:03:03 ]
pi_149150364
quote:
Er wordt hier al maanden druk gespeculeerd over hoe het kan dat ze verdwaald waren en wat ze meegemaakt moeten hebben in al die dagen.
En het lijkt wel op de manier van redeneren dat er door velen gewoon vanuit wordt gegaan dat ze verdwaald waren;
Waarom ze niet gevonden zijn. Waarom ze zelf de weg niet terug hebben gevonden in zo'n relatief klein gebied.
Wat de foto's betekenen. Waar die gemaakt zijn. Waarom er zo weinig en op gezette tijden met de telefoon is gebeld. Waarom er geen sms/appje is gestuurd of gebeld is naar huis. Waarom er geen afscheidsbericht is gemaakt. Wat de doodsoorzaak is en vele vele vragen meer.
En het zijn allemaal terechte vragen als ze verdwaald waren.
Maar op al die vragen moeten allemaal hele moeilijke antwoorden worden gevonden en allemaal in combinatie met elkaar.
Nee hoor, voor de meeste zijn meerdere verklaringen mogelijk, die helemaal niet "moeilijk" zijn. Al heel wat keren genoemd ook.
quote:
Ik hou het liever wat simpeler. Na de laatste foto van 13.54 uur zijn ze omgekeerd en is het misgegaan of waren ze al die tijd niet alleen en is het misgegaan.
Alsof dat bovenmatig vreemd zou zijn, zonder invloed van derden.
quote:
Misdrijven gebeuren op ieder moment van de dag overal ter wereld.
Ja, als mijn fiets verdwenen is denk ik aan diefstal. Dat is een bekend misdrijf, met een verdwenen fiets als resultaat. En stond die fiets vast, dan zijn er weinig andere opties. Verkeer geparkeerd en meegenomen door de gemeente kan nog, maar dat is eenvoudig na te gaan.

Heel anders dan deze verdwijning en fatale afloop. Een misdrijf met een resultaat als hier, inclusief gebruik van telefoon en camera, en zonder een spoor van zelfs maar aanwezigheid van iemand anders, is verre van alledaags.

Het valt me op, dat er hier aan de lopende band allerlei berichten verschijnen van totaal ongerelateerde misdrijven. Van drugsdealers die zich doodrijden tegen een viaduct, tot afrekeningen in het internationale "milieu" toe. Ik kan daarvoor geen andere reden bedenken, dan het aanwakkeren van een vaag idee dat "het daar niet pluis is".
quote:
Het roept juist een heleboel vragen op. En veel van de vragen die jij noemt, blijven onbeantwoord. Zoals:

• de doodsoorzaak
• het belpatroon
• de vindplaatsen
• het niet voorgoed verdwijnen van telefoon en/of camera (risico dat daar aanwijzingen in gevonden worden)
• Geen bericht naar logeer- of thuisadres over waar ze heen gegaan waren
• enz. Allemaal wel te verklaren mbv derden, maar alleen met evenzovele ad hoc erbij bedachte aannames over die derden.

Het enige simpele eraan is, dat je met de aanwezigheid van één of meer anderen, de uitleg uit de weg gaat. Immers, zo'n derde heeft duistere motieven (misdadig zelfs), en daar kunnen we toch niet bij. Of per feit krijgt die 3e een motief toegedicht, heeft 'ie ergens pech mee, heeft vaste koffiepauzes, of is simpelweg een gestoorde.

Het is eigenlijk dezelfde "eenvoud" :N die creationisten prediken: zo'n evolutie is best ingewikkeld, en van veel zaken weten we niet hoe het gegaan is. Maar met een god, die het gedaan heeft, is het in één klap allemaal verklaard. Waarom en hoe die het dan gedaan heeft is en blijft een mysterie. Logisch, daarom noem je het een god. Simpel, toch?
pi_149150830
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:07 schreef mig72 het volgende:
Niet om het een of het ander, maar ik las dit zonet en als 43 studenten in een Spaanstalig land
<O) _O-
pi_149151571
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:56 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Bedoeld zal wel zijn: bewaarde radarbeelden. Maar van wie? verkeersleiding van een luchthaven? hoe laag geeft die nog helikopters weer? Flitsen naar een lijnvliegtuig kan ook, maar dan ben je echt aan het einde van je latijn.
In de buurt van grotere vliegvelden wordt alle verkeer op de radar bekeken en dat wordt ook bewaard voor een tijd.
Daarom dacht ik dat als er die nacht twee keer een serie van flitsen is gemaakt (en de indruk is naar boven) dat er gekeken is waar er dan naar geflitst is. Zo veel wordt er in het donker niet laag gevlogen. Over het algemeen worden er voor een vlucht ook het 'flight plan' ingediend bij de autoriteiten.

Het is gewoon weer een klein stukje van de puzzel, maar misschien al niet meer interessant toen vast stond dat ze niet meer leefden.
Wie dit leest is gek
pi_149151752
Er staat helemaal niks vast in deze, behalve dat ze op den duur zijn gestopt met foto's maken en door wat dan ook hulp nodig hebben gehad (112 gebeld). Verder zit er niks logisch in dit hele verhaal.

En ik vraag me nog steeds af waarom 2 slimme meiden in Panama in nood het nederlandse alarmnummer bellen.. Ze moeten geweten hebben dat het nummer daar 911 is.

Andere vraag: ik kijk net nog eens naar de foto's van de nacht een week na de verdwijning, waar komt de foto met (wat wel heel sterk lijkt) het haar van Kris vandaan? Ik heb dit topic lang niet gevolgd.

Als ik overigens die foto snel vergelijk met de foto waarin Kris van achter lopend te zien is, zie ik wel veel overeenkomsten.. Maarre, wat was de camerapositie raar, zo dicht bij iemands hoofd n foto maken? Dat is toch niet flitsen voor aandacht dan? Als er iemand voor je staat neemt die al het flitslicht weg.

[ Bericht 25% gewijzigd door silliegirl op 28-01-2015 21:22:56 ]
pi_149152112
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In de buurt van grotere vliegvelden wordt alle verkeer op de radar bekeken en dat wordt ook bewaard voor een tijd.
Daarom dacht ik dat als er die nacht twee keer een serie van flitsen is gemaakt (en de indruk is naar boven) dat er gekeken is waar er dan naar geflitst is. Zo veel wordt er in het donker niet laag gevlogen. Over het algemeen worden er voor een vlucht ook het 'flight plan' ingediend bij de autoriteiten.

Het is gewoon weer een klein stukje van de puzzel, maar misschien al niet meer interessant toen vast stond dat ze niet meer leefden.
Dat had inderdaad vorig jaar geholpen kunnen hebben de meiden te redden. -O-

Los van het 's nachts flitsen, moeten ze bijna ook overdag geflitst hebben. Elke zichzelf respecterende vrouw heeft ten alle tijde een spiegeltje bij zich en ik neem aan dat deze twee meiden dat ook hebben gedaan. Dat zou ik overdag gebruiken om aandacht te trekken mocht het nodig zijn, kunnen zij ook bovenop een berg of vanaf de paddocks gedaan hebben.

Beetje jammer is dat het gebied zo dood als een pier is; er komt geen hont in die middle of nowhere tussen de CD en Alto Romero. De kans om de aandacht te krijgen met die spiegeltjes bleek dus ook bizar laag.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149153269
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat had inderdaad vorig jaar geholpen kunnen hebben de meiden te redden. -O-

Los van het 's nachts flitsen, moeten ze bijna ook overdag geflitst hebben. Elke zichzelf respecterende vrouw heeft ten alle tijde een spiegeltje bij zich en ik neem aan dat deze twee meiden dat ook hebben gedaan. Dat zou ik overdag gebruiken om aandacht te trekken mocht het nodig zijn, kunnen zij ook bovenop een berg of vanaf de paddocks gedaan hebben.

Beetje jammer is dat het gebied zo dood als een pier is; er komt geen hont in die middle of nowhere tussen de CD en Alto Romero. De kans om de aandacht te krijgen met die spiegeltjes bleek dus ook bizar laag.
Een beetje vrouw met zelfrespect hoeft zichzelf niet een aantal maal per dag in een spiegeltje te bekijken... Die hebben dat juist niet nodig *), wij weten dat we er gezond uitzien! En dan al helemaal niet tijdens een wandelingetje _O- , in een gebied waar geen hond komt.

Ze hadden er wel vuur mee kunnen maken, dikke zware rook. Dat was pas opgevallen.
pi_149153361
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een beetje vrouw met zelfrespect hoeft zichzelf niet een aantal maal per dag in een spiegeltje te bekijken... Die hebben dat juist niet nodig *), wij weten dat we er gezond uitzien! En dan al helemaal niet tijdens een wandelingetje _O- , in een gebied waar geen hond komt.
Alsof een spiegeltje er alleen toe dient om jezelf mooi te maken?

Iets in je oog, is jou nooit gebeurd? Handig, zo'n spiegeltje?

quote:
Ze hadden er wel vuur mee kunnen maken, dikke zware rook. Dat was pas opgevallen.
Dat ze dat in 10+ dagen ook niet gelukt schijnt te zijn is inderdaad ook vrij bizar. Zeker omdat 1, 2 en 3 april droge dagen en nachten waren.

pi_149153616
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alsof een spiegeltje er alleen toe dient om jezelf mooi te maken?

Iets in je oog, is jou nooit gebeurd? Handig, zo'n spiegeltje?

[..]

Dat ze dat in 10+ dagen ook niet gelukt schijnt te zijn is inderdaad ook vrij bizar. Zeker omdat 1, 2 en 3 april droge dagen en nachten waren.
Juist, dan gooi je die rugzak toch vol met bladeren/houtjes en ander brandbaar spul, zodra het flink begint te regenen. Die ene telefoon was toch na een aantal dagen leeg? Ik had hem uit elkaar gesloopt om te kijken of ik iets zou kunnen gebruiken, klein lensje ofzo om maar een flinke rook te kunnen maken. Idem met die zonnebrillen en juist als ze niet meer konden lopen door een ongeluk.

Nee, alles zat nog netjes in de tas.

Daarnaast heeft toch iedereen wel eens een survival programma/film gezien, als was het maar Expeditie Robison of Cast Away. Hut bouwen/vuur maken, ze waren toch intelligent?

Aansteker mee, altijd handig.

Ze hebben hierin lijkt het zo passief gehandeld.
pi_149153755
Of zouden ze de spullen uitgetrokken hebben, juist toen het begon te regenen? Dat ze na de regen nog wat droogs aan konden trekken?

Kan het broekje dicht en de bh's in de tas verklaren.
pi_149153818
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Juist, dan gooi je die rugzak toch vol met bladeren/houtjes en ander brandbaar spul, zodra het flink begint te regenen. Die ene telefoon was toch na een aantal dagen leeg? Ik had hem uit elkaar gesloopt om te kijken of ik iets zou kunnen gebruiken, klein lensje ofzo om maar een flinke rook te kunnen maken. Idem met die zonnebrillen en juist als ze niet meer konden lopen door een ongeluk.

Daarnaast heeft toch iedereen wel eens een survival programma/film gezien, als was het maar Expeditie Robison of Cast Away. Hut bouwen/vuur maken, ze waren toch intelligent?

Het is altijd moeilijk conclusies trekken op basis van wat mensen niet doen en in dit geval met een incomplete dataset, sowieso 1 verwijderde foto en een brakke reddings- en criminaliteitsbestrijdende operatie, alleen nog maar moeilijker.

Aansteker denk ik niet, volgens mij rookten geen van beiden. Een spiegeltje is dan logischer.

Dat alles zo netjes in de rugzak is gevonden is inderdaad heel vaag.

Die rugzak, die ofwel door het gevaarlijkste stuk rivier is meegesleurd, ofwel door (een van) de dames op de rug is meegenomen klauterend door dat steile en smalle dal tussen de kabelbruggen 2 & 3 en 4, tussen de Pata de Macho en de Velorio.

Beide gevallen klinken haast onmogelijk als je erover nadenkt.

pi_149154007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Of zouden ze de spullen uitgetrokken hebben, juist toen het begon te regenen? Dat ze na de regen nog wat droogs aan konden trekken?

Kan het broekje dicht en de bh's in de tas verklaren.
De bh's vind ik niet zo vreemd, die houd je niet 10 dagen om, lijkt me. Loopt en slaapt prettiger zonder.

Dat ze ze niet als tools gebruikt lijken te hebben, vind ik vager. Dat passieve waar je het over had, inderdaad.

pi_149154130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hebben al deze handelingen niet meer kunnen verrichten omdat ze al vrij snel zijn overleden?
pi_149154329
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:10 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ze hebben al deze handelingen niet meer kunnen verrichten omdat ze al vrij snel zijn overleden?
Een snel overlijden is toch helemaal niet logisch (meer)?

Wie heeft die nachtfoto's dan gemaakt?

• een criminele partij die de dames heeft omgebracht (dan wel laten omkomen) en die schiet precies die nacht "een paar" nepfoto's (gedurende 2,5 uur!) en stopt alles na 11 april netjes in de rugzak en laat die ergens achter
• SINAPROC (ja, het wordt steeds gekker hier) die de meiden dood gevonden zou hebben (ik heb een hoop commentaar op die lui, maar niet dat ze mensen voor dood achterlaten...) en nepfoto's gaat lopen maken, midden in de nacht?
• ... wie?

Stellen dat die foto's niet door Kris en/of Lisanne zijn gemaakt, lijkt me bar onlogisch.

Criminelen die ze na die nacht gevonden hebben, kun je moeilijk uitsluiten, maar "al in de eerste dagen" vermoord, daar lijken de feiten niet op te wijzen...

pi_149154352
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De bh's vind ik niet zo vreemd, die houd je niet 10 dagen om, lijkt me. Loopt en slaapt prettiger zonder.

Dat ze ze niet als tools gebruikt lijken te hebben, vind ik vager. Dat passieve waar je het over had, inderdaad.
Grappig hoe mannen kunnen denken, no way als ik door en door koud ben dat ik dat ding niet aanhoud ook al zit die ongemakkelijk. Ze hadden al zo weinig kleding aan.
Als ze nu 5 kilo zouden zijn aangekomen, ja dan zit die te strak. Maar denk eerder dat ze 5 kilo waren afgevallen. Dan Zit de bh te los maar geeft rond de hartstreek wat wat warmte.
(knoop leggen in plaats van dicht haken)

En als mijn vriendin de hare uit zou doen dan was hij niet in de tas beland maar had ik hem desnoods op mijn hoofd gezet.
pi_149154581
Er zijn ook genoeg vrouwen die liever zo min mogelijk een BH dragen.
Het uit zijn van de bh's zegt mij niet zoveel.
Make my day!
pi_149154627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Grappig hoe mannen kunnen denken,
Er is niet zoiets als "hoe mannen kunnen denken" en "hoe vrouwen kunnen denken". Die bh's zijn hier en elders uitgebreid bediscussieerd en er was geen consensus onder vrouwen zelf, laat staan die onder mannen (die ook (ex-)vriendinnen, zusjes en andere vrouwen kennen en dus hun "bh-gedrag" een beetje inschatten).

Je doet een aantal aannames:
• het was "door en door koud"
• die bh houdt je warm
• je bent niet door en door bezweet, dus die bh werkt prima als droge warmhouder

Je bent door en door bezweet in dat klimaat, ootje, ben je wel es in de tropen geweest? Die bh's houden dus niets warm, stinken alleen maar en worden kletsnat van het zweet.

Ook de aanname dat het 's nachts "door en door koud" zou zijn, klopt niet.

Ja, vergeleken met overdag koelt het 's nachts, zeker met heldere hemel, behoorlijk af. Dat is, zeg van 35 naar 20 graden. Maar 20 graden is nog steeds niet "door en door koud".

De situatie voor (Boquete), en op de Mirador en de CD in het algemeen, is anders dan achter de Mirador. Op de paddocks zal het wat frisser zijn door de open ligging. Maar daar heb je weer hutten. De rest van het gebied van Changuinola is overdag heet en vochtig en 's nachts aangenaam (20-22 graden) maar ook vochtig.

pi_149154711
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Grappig hoe mannen kunnen denken, no way als ik door en door koud ben dat ik dat ding niet aanhoud ook al zit die ongemakkelijk. Ze hadden al zo weinig kleding aan.
Als ze nu 5 kilo zouden zijn aangekomen, ja dan zit die te strak. Maar denk eerder dat ze 5 kilo waren afgevallen. Dan Zit de bh te los maar geeft rond de hartstreek wat wat warmte.
(knoop leggen in plaats van dicht haken)

En als mijn vriendin de hare uit zou doen dan was hij niet in de tas beland maar had ik hem desnoods op mijn hoofd gezet.
En als het regent? Een niet meer passende drijfnatte bh, nou ik zou hem uit doen.
Gaat ook nog aan alle kanten schuren anders.
pi_149154751
o ja, nog zo een:

De sokken, die hadden ze wel nog aan. (schoen Kris)

Ze hadden blote armen, dan trek je de sokken toch open en doe je die om je armen 's nachts tegen de kou. En wanneer je gewond bent, gebruik ze die toch als eerste om de wond mee te stelpen?
Ze hadden de sok gevonden in de schoen, dus nog aan. Broek wel uit, bh wel uit. En een sok houden ze aan.
pi_149154838
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:20 schreef agter het volgende:
Er zijn ook genoeg vrouwen die liever zo min mogelijk een BH dragen.
Het uit zijn van de bh's zegt mij niet zoveel.
Het gaat mij niet om het comfort, juist om het weinige aantal kledingstukken dat ze aanhadden. Wanneer het koud is ´s nachts dan trek je toch juist alles aan tegen de kou.
pi_149154861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
o ja, nog zo een:

Ze hadden blote armen, dan trek je de sokken toch open en doe je die om je armen 's nachts tegen de kou. En wanneer je gewond bent, gebruik ze die toch als eerste om de wond mee te stelpen?
Ze hadden de sok gevonden in de schoen, dus nog aan. Broek wel uit, bh wel uit. En een sok houden ze aan.
Met blote voeten in natte schoenen lopen gaan je hele voeten kapot
pi_149154875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
o ja, nog zo een:

Je haalt nu iets door elkaar;

van Lisanne is haar linkervoet, sok en schoen gevonden. Van Kris is haar spijkerbroekje gevonden. Van Kris zijn -op de magisch blauwe Dr. Martens, heel anders dan haar bergschoenen op de foto's na- geen schoenen, voeten of sokken gevonden.

Een verwonding ligt voor de hand, maar wanneer en waarom dan juist zo enorm ver afgedaald, terwijl de terugweg korter én makkelijker was?

pi_149154900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het comfort, juist om het weinige aantal kledingstukken dat ze aanhadden. Wanneer het koud is ´s nachts dan trek je toch juist alles aan tegen de kou.
Ik heb het vaak koud gehad met kamperen 's nachts. Maar tegen de kou een bh aantrekken, daar heb ik nog nooit aan gedacht.
Make my day!
pi_149154934
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Met blote voeten in natte schoenen gaan je hele voeten kapot
Het is inderdaad beter je bergschoenen aan te houden, met af en toe luchten en wassen tegen infecties dan om grote delen van de tijd ze niet aan te hebben. Je voeten zwellen erg op en dan zitten die dingen alleen maar nog oncomfortabeler.

pi_149154965
En wellicht deden ze 's nachts de bh ook wel aan. En overdag als het warm was, weer uit. Wie zal het zeggen?
Make my day!
pi_149155032
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is inderdaad beter je bergschoenen aan te houden, met af en toe luchten en wassen tegen infecties dan om grote delen van de tijd ze niet aan te hebben. Je voeten zwellen erg op en dan zitten die dingen alleen maar nog oncomfortabeler.
Ja ik bedoelde dat je dan je sokken ook aanhoudt om je voeten wat te beschermen tegen blaren en zo
pi_149155043
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Met blote voeten in natte schoenen lopen gaan je hele voeten kapot
Zover hebben ze niet gelopen, dan waren ze daar wel weg gekomen.
pi_149155085
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat weet je niet
pi_149155100
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde dat je dan je sokken ook aanhoudt om je voeten wat te beschermen tegen blaren en zo
Op je sokken door de jungle lopen? Naah, dat lijkt me niet. Maar wie weet hoe hallucinerend ver heen de meiden na al die tijd in die horror nocturno waren...

pi_149155126
Iets anders: Misschien zijn er 'blote' foto's gemaakt en zijn die wel bekend bij de instanties maar niet bij de rest van de wereld.
Wie dit leest is gek
pi_149155155
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op je sokken door de jungle lopen? Naah, dat lijkt me niet. Maar wie weet hoe hallucinerend ver heen de meiden na al die tijd in die horror nocturno waren...
Hahaha nee ik reageerde op ootjekatooje die ze hun sokken over de armen wilde doen.
Ik bedoel sokken en schoenen aan met lopen.
pi_149155203
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een snel overlijden is toch helemaal niet logisch (meer)?

Wie heeft die nachtfoto's dan gemaakt?

• een criminele partij die de dames heeft omgebracht (dan wel laten omkomen) en die schiet precies die nacht "een paar" nepfoto's (gedurende 2,5 uur!) en stopt alles na 11 april netjes in de rugzak en laat die ergens achter
• SINAPROC (ja, het wordt steeds gekker hier) die de meiden dood gevonden zou hebben (ik heb een hoop commentaar op die lui, maar niet dat ze mensen voor dood achterlaten...) en nepfoto's gaat lopen maken, midden in de nacht?
• ... wie?

Stellen dat die foto's niet door Kris en/of Lisanne zijn gemaakt, lijkt me bar onlogisch.

Criminelen die ze na die nacht gevonden hebben, kun je moeilijk uitsluiten, maar "al in de eerste dagen" vermoord, daar lijken de feiten niet op te wijzen...
De nachtfoto’s zijn niet door de dames gemaakt. Dus door derden. Maar door wie, dat is uiteraard de vraag.
pi_149155217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:30 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat weet je niet
We "weten" dat ze bij de 2e kabelbrug zijn geweest, dat ze bij de 1e quebrada zijn geweest en ofwel zelf ofwel door de rivier meegesleurd bij de monding van de Velorio geweest (de rugzakplek met de lichamelijke vondsten "vlakbij") zijn.

En dan nog een onbekende plek waar ze die nacht geweest zijn.

Verder weten we bar weinig, dat is waar.

pi_149155296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:

[..]

De nachtfoto’s zijn niet door de dames gemaakt. Dus door derden. Maar door wie, dat is uiteraard de vraag.
Door wie, maar vooral waarom? En precies in die nacht? Die persoon wist niet dat Sinaproc er "die nacht" (is nog niet duidelijk, maar goed) in dat gebied was. Zou ie zo stom zijn om die lui juist naar hem en de "moordzaak" te lokken?

En waarom ga je niet in op de onlogica van anderen die die foto's maken versus door juist degenen die die camera bij zich hadden en in dat gebied waren?

pi_149155310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Make my day!
pi_149155315
quote:
15s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

We "weten" dat ze bij de 2e kabelbrug zijn geweest, dat ze bij de 1e quebrada zijn geweest en ofwel zelf ofwel door de rivier meegesleurd bij de monding van de Velorio geweest (de rugzakplek met de lichamelijke vondsten "vlakbij") zijn.

En dan nog een onbekende plek waar ze die nacht geweest zijn.

Verder weten we bar weinig, dat is waar.
Als ze op de vlucht of verdwaald waren kunnen ze best veel gelopen hebben zonder een grote afstand af te leggen
pi_149155327
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:27 schreef agter het volgende:
En wellicht deden ze 's nachts de bh ook wel aan. En overdag als het warm was, weer uit. Wie zal het zeggen?
Ze hadden toch een bikinitopje aan? En de bh's zaten in de tas.
pi_149155365
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Iets anders: Misschien zijn er 'blote' foto's gemaakt en zijn die wel bekend bij de instanties maar niet bij de rest van de wereld.
Als dat zo zou zijn zou er iets te zeggen moeten zijn over de toestand waar die meiden in zaten. Liepen ze naakt rond de weg te zoeken? Waren ze gewond? Was er allicht nog iemand bij ze?

Dat ze geen naaktfoto's vrijgeven; dat snap ik wel, maar ze zouden, als er meer info zou zijn, die wel communiceren, gezien er bizar veel gecommuniceerd is in deze vermissing.
pi_149155381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:35 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Als ze op de vlucht of verdwaald waren kunnen ze best veel gelopen hebben zonder een grote afstand af te leggen
Op de vlucht zou kunnen verklaren waarom je in godsnaam (al dan niet gewond) langs juist het steilste gevaarlijkste slangenrijkste stuk van een volslagen onbekende rivier gaat klauteren, in exact tegenovergestelde richting van waar je heen moet.

Was die vlucht voor (echte) criminelen, of was die vlucht wellicht ingegeven door hallucinaties, bizarre stress-situaties en fata morgana's? Die kans is namelijk ook groter dan het net vinden van die ene crimineel in dat totaal ontoegankelijke en onbewoonde gebied.

pi_149155430
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:35 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ze hadden toch een bikinitopje aan? En de bh's zaten in de tas.
Ja, af en toe was je eens wat.
Het is ook niet eens zeker dat ze alle dagen bikinitopjes aan hadden.
Make my day!
pi_149155546
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op de vlucht zou kunnen verklaren waarom je in godsnaam (al dan niet gewond) langs juist het steilste gevaarlijkste slangenrijkste stuk van een volslagen onbekende rivier gaat klauteren, in exact tegenovergestelde richting van waar je heen moet.

Was die vlucht voor (echte) criminelen, of was die vlucht wellicht ingegeven door hallucinaties en fata morgana's? Die kans is namelijk ook groter dan het net vinden van die ene crimineel in dat totaal ontoegankelijke en onbewoonde gebied.
Ja kan van alles zijn zelfs uiteindelijk voor elkaar. Ruzie, hallucineren, ergens iets gezien wat niet de bedoeling was op zoek naar hulp bv een thuiskweker of zo
pi_149155609
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:42 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja kan van alles zijn zelfs... op zoek naar hulp bv een thuiskweker of zo
Kris en Lisanne zitten lekker relaxed in de zon te genieten van het uitzicht vanaf de paddocks. Opeens zegt Kris tegen Lisanne; "ik heb wel trek in een jointje" Lisanne: "mij best, maar heb je iets bij je?" "Nee, ik ga even een thuiskweker zoeken hier, kben zo terug..."

pi_149155621
Zijn er ook slangenbeten of spinnebeten waarvan je gaat hallucineren? Of bepaalde besjes die daar groeien?
Make my day!
  woensdag 28 januari 2015 @ 22:44:36 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149155635
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn zou er iets te zeggen moeten zijn over de toestand waar die meiden in zaten. Liepen ze naakt rond de weg te zoeken? Waren ze gewond? Was er allicht nog iemand bij ze?

Dat ze geen naaktfoto's vrijgeven; dat snap ik wel, maar ze zouden, als er meer info zou zijn, die wel communiceren, gezien er bizar veel gecommuniceerd is in deze vermissing.
Niet meteen naakt maar zonder bh in een nat t-shirt is ook niet iets wat je als ouders op internet wil.
Ze raakten al overstuur van de foto van de bh's in de rugtas.
Wie dit leest is gek
pi_149155668
quote:
15s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Door wie, maar vooral waarom? En precies in die nacht? Die persoon wist niet dat Sinaproc er "die nacht" (is nog niet duidelijk, maar goed) in dat gebied was. Zou ie zo stom zijn om die lui juist naar hem en de "moordzaak" te lokken?

En waarom ga je niet in op de onlogica van anderen die die foto's maken versus door juist degenen die die camera bij zich hadden en in dat gebied waren?
Wat is in deze zaak nog logisch?

Meiden zijn dood gevonden, van hoger hand wordt opdracht geven foto's te maken met de camera, op 7/8 april. Zodat het lijkt op een verdwaling/ongeluk. Tas en resten worden gevonden door team F, (zo aangestuurd van bovenaf dat ze daar gingen zoeken en toevallig vinden ze daar de tas (schoon) en een aantal resten) Genoeg resten om aan te tonen dat ze overleden zijn en op een plek dit het vermoeden geeft dat ze verdwaald zijn. Klaar, zaak gesloten.

Totdat Hans K en een aantal Nederlanders besloten dat die niet zo voor de hand liggend is.
BP staat pat en saboteert zelfs eigenvoetig de laatste zoektocht.

Tja, zo onderhand net zo aannemelijk als een verdwaling of een misdrijf.
pi_149155708
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja klopt en daar zijn ze nu volledig mee gestopt
pi_149155766
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kris en Lisanne zitten lekker relaxed in de zon te genieten van het uitzicht vanaf de paddocks. Opeens zegt Kris tegen Lisanne; "ik heb wel trek in een jointje" Lisanne: "mij best, maar heb je iets bij je?" "Nee, ik ga even een thuiskweker zoeken hier, kben zo terug..."
en vervolgens ruzie want L heeft zelf geplukte paddo's
pi_149155786
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef agter het volgende:
Zijn er ook slangenbeten of spinnebeten waarvan je gaat hallucineren? Of bepaalde besjes die daar groeien?
Ik zou zeggen dat (de combinatie van) deze dingen je flink doen hallucineren:

• spinnenbeten
• slangenbeten
• insectenbeten
• dehydratatie
• honger
• voedselvergiftiging
• slechte wortels/vruchten/besjes/paddenstoelen/rauw vlees/vis (wat je maar kan vinden)
• infecties
• bloedzuigers
• heimwee
• misere
• angsten
• onbekende (nachtelijke) jungle om je heen
• elkaar kwijt zijn (?)
• ...
• ...
• ...

Welke het precies zijn, is onmogelijk meer na te gaan, maar de combinatie van al die natuurlijke factoren lijkt me zoveel logischer en gevaarlijker dan het juist vinden van die ene superslimme (maar domme met zijn nachtfoto's) psychopaat in precies het meest ontoegankelijke en onbewoonde stukje Panamese wildernis dat je maar kan vinden.

pi_149155816
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou ja het is een mooi gebied voor iemand met groene vingers.
Als je daar een prive landgoedje heb.
pi_149155855
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef agter het volgende:
Meerdere personen hier zoeken momenteel uit of er dodelijke vruchten groeien. Ik heb hier in een bron over gelezen dat er dus dodelijke vruchten groeien daar. Er stond alleen niet in welke vruchten, vandaar dat deze bron nog niet gepost is.
pi_149155863
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is in deze zaak nog logisch?

Meiden zijn dood gevonden, van hoger hand wordt opdracht geven foto's te maken met de camera, op 7/8 april. Zodat het lijkt op een verdwaling/ongeluk. Tas en resten worden gevonden door team F, (zo aangestuurd van bovenaf dat ze daar gingen zoeken en toevallig vinden ze daar de tas (schoon) en een aantal resten) Genoeg resten om aan te tonen dat ze overleden zijn en op een plek dit het vermoeden geeft dat ze verdwaald zijn. Klaar, zaak gesloten.

Totdat Hans K en een aantal Nederlanders besloten dat die niet zo voor de hand liggend is.
BP staat pat en saboteert zelfs eigenvoetig de laatste zoektocht.

Tja, zo onderhand net zo aannemelijk als een verdwaling of een misdrijf.
Jij gaat echt de BNW-kant op dus?

Een complot aangestuurd door het Openbaar Ministerie? Met nepfoto's in opdracht gemaakt? Feliciano G. die zich laat opdragen wat Betzaida P. hem vertelt?

Ik vrees dat dit erg vergezocht is en ik begrijp niet hoe je het belang van al die mensen op 1 lijn zet. De afgelopen maanden wijzen daar niet op.

pi_149155960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:49 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Nou ja het is een mooi gebied voor iemand met groene vingers.
Als je daar een prive landgoedje heb.
Zeker. Daarom denk ik ook dat ze rond die paddocks zijn gebleven. Daar heb je het meeste kans op ontdekking en vooral mogelijk vruchtenboomgaarden o.i.d.

Er is heel veel eetbaar in de jungle, maar als je niet weet wat precies, lijkt me dat niet de meest aantrekkelijke optie.

Bananen en mango's kan je best lang op overleven lijkt me.

pi_149155978
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Meerdere personen hier zoeken momenteel uit of er dodelijke vruchten groeien. Ik heb hier in een bron over gelezen dat er dus dodelijke vruchten groeien daar. Er stond alleen niet in welke vruchten, vandaar dat deze bron nog niet gepost is.
Had je de illusie dan dat er geen dodelijke vruchten zouden groeien in een tropisch regenwoud?
Bizar.
pi_149155981
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij gaat echt de BNW-kant op dus?

Een complot aangestuurd door het Openbaar Ministerie? Met nepfoto's in opdracht gemaakt? Feliciano G. die zich laat opdragen wat Betzaida P. hem vertelt?

Ik vrees dat dit erg vergezocht is en ik begrijp niet hoe je het belang van al die mensen op 1 lijn zet. De afgelopen maanden wijzen daar niet op.
Nee maar alle andere scenario's kloppen ook niet
pi_149156081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee maar alle andere scenario's kloppen ook niet
Dus jouw verhaal is daarmee geldig? Omdat andere (niet "alle andere" ) scenario's niet kloppen, is jouw voorstel, waar de belangen ineens heel vreemd opgelijnd staan, ineens waar?

woensdag 28 januari 2015 @ 22:55:29 #117
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149156114
Ze kunnen ook nog kleding van elkaar hebben aangetrokken toen er een als eerste overleden was.
Lisanne die Kris haar spijkerbroek meeneemt als extra kleding of als hulpstuk/vlag
Wie dit leest is gek
pi_149156126
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:52 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Had je de illusie dan dat er geen dodelijke vruchten zouden groeien in een tropisch regenwoud?
Bizar.
Hey bladwijzer, ben jij nieuw of een kloon (van een van de dames hier die in Brazilie woont)?

In het eerste geval: welkom.

pi_149156177
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus jouw verhaal is daarmee geldig? Omdat andere (niet "alle andere" ) scenario's niet kloppen, is jouw voorstel, waar de belangen ineens heel vreemd opgelijnd staan, ineens waar?
Ik heb geen verhaal, ik geef een hypothese. En ik ben ervan overtuigd dat als je genoeg hypotheses bedenkt, er uiteindelijk een bij zit die klopt, en hier niet afgeschoten wordt.
pi_149156187
quote:
12s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey bladwijzer, ben jij nieuw of een kloon (van een van de dames hier die in Brazilie woont)?

Nou ik woon niet in Brazilië dus dank je voor het welkom :)
pi_149156206
quote:
12s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• spinnenbeten
• slangenbeten
• insectenbeten
• dehydratatie
• honger
• voedselvergiftiging
• slechte wortels/vruchten/besjes/paddenstoelen/rauw vlees/vis (wat je maar kan vinden)
• infecties
• bloedzuigers
• heimwee
• misere
• angsten
• elkaar kwijt zijn (?)
• ...
• ...
• ...

Welke het precies zijn, is onmogelijk meer na te gaan, maar de combinatie van al die natuurlijke factoren lijkt me zoveel logischer en gevaarlijker dan het juist vinden van die ene superslimme (maar domme met zijn nachtfoto's) psychopaat in precies het meest ontoegankelijke en onbewoonde stukje Panamese wildernis dat je maar kan vinden.
Ik houd het op psychopaten.
pi_149156226
Ik moet wel zeggen dat dat ogenschijnlijke passieve van K&L me ook wat verbaast.
Je probeert toch vuur te maken, op zijn minst.
Maar dat is kennelijk niet gelukt.
Make my day!
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:00:39 #123
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149156332
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:58 schreef agter het volgende:
Ik moet wel zeggen dat dat ogenschijnlijke passieve van K&L me ook wat verbaast.
Ik denk dat dat ongeloofelijk moeilijk is met de weinige spullen die ze bij zich hadden.
Zie niet in hoe dat zou moeten lukken.
Wie dit leest is gek
pi_149156360
quote:
12s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heel gezellig type lijkt me, misschien wil ze met haar bizar wel voorop lopen tijdens de expeditie?
Blijven jullie lekker biertje drinken in de hangmat en maar afwachten of het terugkomt
pi_149156370
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:58 schreef agter het volgende:
Ja, daar zou je toch zeker de eerste nacht (als je een overnachtingsplek hebt weten te vinden) dan wel de volgende dag voor zorgen, zou je zeggen?

Het meest elementaire wat ons als mensheid bindt; het maken van vuur. Om warmte, licht, veiligheid tegen beesten en als teken om gevonden te worden.

Ze waren overduidelijk mobiel want hebben in het relatieve klein gebied toch flinke afstanden afgelegd (alleen niet de juiste richting), waarom geen vuur gemaakt?

Ook de nachtfoto's lijken niet te duiden op heftige hallucinaties of grote gekte; de wel gelukte foto's zijn scherp en goed gepositioneerd (met name die zakjes) gemaakt. Knap, na een week honger, dorst en grote ellende.

pi_149156382
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ongeloofelijk moeilijk is met de weinige spullen die ze bij zich hadden.
Zie niet in hou dat zou moeten lukken.
Zonnebrillen en telefoons waren nog in tact. Dat zou je toch minimaal proberen te gebruiken? Lensje uit de camera, wellicht?
Make my day!
pi_149156420
quote:

[..]

Wat je altijd kan doen is je camera slopen en de lens gebruiken om dorre bladeren met de zon in de fik te zetten.

En anders, spiegeltjes, stokjes, etc.

pi_149156437
quote:

[..]

glas van de zonnebrillen
telefoonlens/scherm
snoeppapiertjes (die zilveren)

Als ze ergens gestrand zijn door een ongeluk, heb je tijd zat om wat te proberen
pi_149156442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heel gezellig type lijkt me, misschien wil ze met haar bizar wel voorop lopen
:?

pi_149156522
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daar zou je toch zeker de eerste nacht (als je een overnachtingsplek hebt weten te vinden) dan wel de volgende dag voor zorgen, zou je zeggen?

Het meest elementaire wat ons als mensheid bindt; het maken van vuur. Om warmte, licht, veiligheid tegen beesten en als teken om gevonden te worden.

Ze waren overduidelijk mobiel want hebben in het relatieve klein gebied toch flinke afstanden afgelegd (alleen niet de juiste richting), waarom geen vuur gemaakt?

Ook de nachtfoto's lijken niet te duiden op heftige hallucinaties of grote gekte; de wel gelukte foto's zijn scherp en goed gepositioneerd (met name die zakjes) gemaakt. Knap, na een week honger, dorst en grote ellende.
om vervolgens weer netjes de spullen in de tas te stoppen...
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:05:12 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149156544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

glas van de zonnebrillen
telefoonlens/scherm
snoeppapiertjes (die zilveren)

Als ze ergens gestrand zijn door een ongeluk, heb je tijd zat om wat te proberen
Misschien tijd zat maar dan nog is er geen enkele garantie dat het ook lukt
Wie dit leest is gek
pi_149156573
Maar dan waren de spullen niet intact in de rugzak aangetroffen
pi_149156576
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

om vervolgens weer netjes de spullen in de tas te stoppen...
Na 11 april 11:50, inderdaad...

Lisanne moet nog geleefd hebben, zij hield de boel netjes (zie haar bed) en bij zich (het was haar rugzak en camera).

pi_149156594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heel gezellig type lijkt me, misschien wil ze met haar bizar wel voorop lopen tijdens de expeditie?
Blijven jullie lekker biertje drinken in de hangmat en maar afwachten of het terugkomt
Heb jij geen kamerplanten? De meeste daarvan groeien daar in het wild en zijn vaak giftig.
pi_149156628
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:06 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Heb jij geen kamerplanten? De meeste daarvan groeien daar in het wild en zijn vaak gftig.
Die eet ik normaal gesproken niet op
pi_149156708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus weet je ook niet dat ze giftig zijn dan?
pi_149156808
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jouw bronnen zijn dat toch niet aan het uitproberen hoop ik?
pi_149157333
Feliciano G. wordt hier meermalen verweten dat juist hij en zijn makkers alle vondsten hebben gedaan in het gebied.

Hem wordt aangewreven dat hij "betrokken was bij de speurtochten van SINAPROC en advies gegeven zou hebben waar (niet) te gaan zoeken".

Als dat laatste zo is, is het toch heel raar dat SINAPROC bij de Baru ging zoeken? Feliciano had hen immers verteld dat die toer voor zaterdag 5 april geboekt stond. Dacht iemand dan werkelijk dat 2 meiden denken "nah, we wachten niet tot zaterdag, we gaan nu alvast saampjes zonder enige begeleiding de Baru op (toen nog om ~15:00!)".

Wat Feliciano en zijn team onderscheidt van SINAPROC is juist het doorzettingsvermogen en de logica die de richting van de vondsten bepaalt.

Toen de rugzak in juni gevonden werd in de buurt van de monding van de Pata de Macho, was de zoektocht naar de schoen van Lisanne en het heupbot van Kris logisch geworden; stroomopwaarts vanaf de rugzak (langs de levensgevaarlijke slangenrivier).

Dat die 2 vondsten uiteindelijk dan ook gedaan zijn, mag een licht wonder heten, zeker achter een boom (als je veronderstelt dat ze door de rivier zijn meegesleurd, is het niet logisch om achter een boom te zoeken).

Is dat wonder verdacht?

Kun je dat zonder het gebied, zonder Feliciano en zijn zoekstrategie te kennen, wel zeggen?

Heeft Feliciano SINAPROC verteld: "langs die Culebra, daar hoef je niet te zoeken hoor, ben ik al geweest, niks gezien"? Of hebben we alleen het nieuwsbericht "ik zag geen sporen in de modder op de paddocks"?

Dat is nogal een verschil en het laatste is lijkt mij niet echt genoeg om een betrouwbare gids met 35 jaar ervaring van betrokkenheid bij moord/dood te beschuldigen.

pi_149157483
Maak jij je maar geen zorgen hoor!

NWS / Lisanne Froon gevonden, Panama #17, discussie is hier al vaker geweest.

Wanneer er daar ergens vruchten groeien is dat een aanknopingspunt dat ze in de buurt van die bomen kunnen zijn gebleven.
pi_149157743
quote:
3s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:20 schreef El_Matador het volgende:
Feliciano G. wordt hier meermalen verweten dat juist hij en zijn makkers alle vondsten hebben gedaan in het gebied.

Hem wordt aangewreven dat hij "betrokken was bij de speurtochten van SINAPROC en advies gegeven zou hebben waar (niet) te gaan zoeken".

Als dat laatste zo is, is het toch heel raar dat SINAPROC bij de Baru ging zoeken? Feliciano had hen immers verteld dat die toer voor zaterdag 5 april geboekt stond. Dacht iemand dan werkelijk dat 2 meiden denken "nah, we wachten niet tot zaterdag, we gaan nu alvast saampjes zonder enige begeleiding de Baru op (toen nog om ~15:00!)".

Wat Feliciano en zijn team onderscheidt van SINAPROC is juist het doorzettingsvermogen en de logica die de richting van de vondsten bepaalt.

Toen de rugzak in juni gevonden werd in de buurt van de monding van de Pata de Macho, was de zoektocht naar de schoen van Lisanne en het heupbot van Kris logisch geworden; stroomopwaarts vanaf de rugzak (langs de levensgevaarlijke slangenrivier).

Dat die 2 vondsten uiteindelijk dan ook gedaan zijn, mag een licht wonder heten, zeker achter een boom (als je veronderstelt dat ze door de rivier zijn meegesleurd, is het niet logisch om achter een boom te zoeken).

Is dat wonder verdacht?

Kun je dat zonder het gebied, zonder Feliciano en zijn zoekstrategie te kennen, wel zeggen?

Heeft Feliciano SINAPROC verteld: "langs die Culebra, daar hoef je niet te zoeken hoor, ben ik al geweest, niks gezien"? Of hebben we alleen het nieuwsbericht "ik zag geen sporen in de modder op de paddocks"?

Dat is nogal een verschil en het laatste is lijkt mij niet echt genoeg om een betrouwbare gids met 35 jaar ervaring van betrokkenheid bij moord/dood te beschuldigen.
Mee eens, maar zolang niet bekend is wat er gebeurt is, staan alle mogelijkheden open en is F of een goud eerlijke toffe peer met een groot hart of een zeer berekenend persoon.
pi_149157786
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Maak jij je maar geen zorgen hoor!

NWS / Lisanne Froon gevonden, Panama #17, discussie is hier al vaker geweest.

Wanneer er daar ergens vruchten groeien is dat een aanknopingspunt dat ze in de buurt van die bomen kunnen zijn gebleven.
O maar jij had het over het uitzoeken of er dodelijke vruchten groeien. Nou die zijn er op zeker.
Als je nou zegt uitzoeken of er eetbare vruchten groeien, ja dat zou handig zijn
pi_149157809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:29 schreef ootjekatootje het volgende:

Mee eens, maar zolang niet bekend is wat er gebeurt is, staan alle mogelijkheden open
Zo werkt een serieus onderzoek gelukkig niet.

pi_149157927
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:30 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

O maar jij had het over het uitzoeken of er dodelijke vruchten groeien. Nou die zijn er op zeker.
Als je nou zegt uitzoeken of er eetbare vruchten groeien, ja dat zou handig zijn
Ik hoeft jou hier geen verantwoording over af te leggen, daarnaast bepaal jij niet wat ik hier post en hoe dus laat die belerende toon maar weg. "bizar"
pi_149158002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik hoeft jou hier geen verantwoording over af te leggen, daarnaast bepaal jij niet wat ik hier post en hoe dus laat die belerende toon maar weg. "bizar"
Gaat ie lekker? Beha een beetje te strak?

pi_149158044
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jammer dat je het zo opvat. Ik vind het echt een goed idee om uit te zoeken of er eetbare vruchten groeien, een bananen plantage bv. Hoe vaak zou zo een bananenboer daar gaan kijken?
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:39:39 #146
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149158157
quote:
12s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• spinnenbeten
• slangenbeten
• insectenbeten
• dehydratatie
• honger
• voedselvergiftiging
• infecties
• bloedzuigers
• heimwee
• misere
• angsten
• elkaar kwijt zijn (?)
• ...
• ...
• ...

Al deze factoren kunnen leiden tot hallucinaties, maar er zijn daar ook dieren met hallucinogeen gif: o.a. pijlgifkikkers. Die zijn relatief makkelijk te vangen (bv. met een zakje aan een takje). Als je ze eet dan krijg je de (laatste) trip van je leven.
pi_149159092
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een beetje vrouw met zelfrespect hoeft zichzelf niet een aantal maal per dag in een spiegeltje te bekijken... Die hebben dat juist niet nodig *),
Inkoppertje ^O^
quote:
wij weten dat we er gezond uitzien! En dan al helemaal niet tijdens een wandelingetje _O- , in een gebied waar geen hond komt.

Met een holle spiegel, mits groot genoeg, kan dat, ja. Maar hadden ze die?
pi_149159258
Waar ik mee bezig ben, is uit te zoeken wat daar groeit en waar. Gidsen zouden deze informatie ook moeten hebben.

Waar staan de bananen/avocado/noten en andere vruchtenbomen, in combinatie met redelijk drinkbaar water? Ze hebben zich waarschijnlijk 11 dagen inleven weten te houden.
of ze zijn in de buurt van de bomen gebleven en hebben "vers fruit" gegeten, of ze hebben gehamsterd en vruchten meegenomen, zijn hier eventueel sporen van teruggevonden in de rugzak?

Welke idioot zuigt er op een kamerplant of rauwe gifkikker als daar ook mandarijnenbomen staan. (domnivoor, ik weet dat je gepost had dat deze bomen alleen aan de pc groeien) Dus ook voor nederlandse kaaskoppen herkenbaar fruit, juist herkenbaar fruit.

Voor mij een goede reden, ook omdat de meiden in het bezit waren van een fles zodat ze water konden halen bij een waterbron een reden aan te nemen dat ze niet ver van fruitbomen een hut of dergelijke hebben kunnen bouwen. Ben je verdwaald en vind je voedsel dan ga je niet weg van de voedselbron.
pi_149159437
Die gids op de telemetro video zei dat er aan die kant van de berg geen fruitbomen groeien.
Alleen langs het eerste gedeelte van het pianista pad waar nog huisjes staan.
Misschien dat indianen die in dat gebied wonen wel fruitbomen bij hun huis hebben geplant maar als ze die gevonden hebben hadden ze ook hulp kunnen vragen.
Ik denk dat herkenbaar fruit er niet was in dat gebied.
pi_149159443
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:05 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Inkoppertje ^O^

[..]

Met een holle spiegel, mits groot genoeg, kan dat, ja. Maar hadden ze die?
Ik zou een spiegel kapot maken en een constructie maken zodat het licht via 3 scherven gebundeld op een hoopje klein gemaakt houtschaafsel zou vallen op het warmste moment van de dag. Zou niet weten of het zou werken maar ik zou het wel gaat proberen. Al helemaal als ik gestrand zou zijn door een gebroken been, moet je wel zon hebben natuurlijk.

Dit is voor ons geneuzel maar misschien dat bekenden van K&L nu wel denken van ja, zo'n tutmuts was het wel en ze had altijd een spiegeltje bij. En he, spiegeltje niet teruggevonden.
En ja ze keek graag naar discovery, dus dat had ze moeten kunnen doen.
Spiegltje wel teruggevonden, waarom heeft ze dit niet gedaan? Ik ben ervan overtuigd dat bekenden van K&L hier meelezen, en door soms in onze ogen nutteloze discussies hun profijt kunnen halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')