abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149156382
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ongeloofelijk moeilijk is met de weinige spullen die ze bij zich hadden.
Zie niet in hou dat zou moeten lukken.
Zonnebrillen en telefoons waren nog in tact. Dat zou je toch minimaal proberen te gebruiken? Lensje uit de camera, wellicht?
Make my day!
pi_149156420
quote:

[..]

Ik denk dat dat ongeloofelijk moeilijk is met de weinige spullen die ze bij zich hadden.
Zie niet in hoe dat zou moeten lukken.
Wat je altijd kan doen is je camera slopen en de lens gebruiken om dorre bladeren met de zon in de fik te zetten.

En anders, spiegeltjes, stokjes, etc.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149156437
quote:

[..]

Zie niet in hoe dat zou moeten lukken.
glas van de zonnebrillen
telefoonlens/scherm
snoeppapiertjes (die zilveren)

Als ze ergens gestrand zijn door een ongeluk, heb je tijd zat om wat te proberen
pi_149156442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heel gezellig type lijkt me, misschien wil ze met haar bizar wel voorop lopen
:?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149156522
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daar zou je toch zeker de eerste nacht (als je een overnachtingsplek hebt weten te vinden) dan wel de volgende dag voor zorgen, zou je zeggen?

Het meest elementaire wat ons als mensheid bindt; het maken van vuur. Om warmte, licht, veiligheid tegen beesten en als teken om gevonden te worden.

Ze waren overduidelijk mobiel want hebben in het relatieve klein gebied toch flinke afstanden afgelegd (alleen niet de juiste richting), waarom geen vuur gemaakt?

Ook de nachtfoto's lijken niet te duiden op heftige hallucinaties of grote gekte; de wel gelukte foto's zijn scherp en goed gepositioneerd (met name die zakjes) gemaakt. Knap, na een week honger, dorst en grote ellende.
om vervolgens weer netjes de spullen in de tas te stoppen...
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:05:12 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149156544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

glas van de zonnebrillen
telefoonlens/scherm
snoeppapiertjes (die zilveren)

Als ze ergens gestrand zijn door een ongeluk, heb je tijd zat om wat te proberen
Misschien tijd zat maar dan nog is er geen enkele garantie dat het ook lukt
Wie dit leest is gek
pi_149156573
Maar dan waren de spullen niet intact in de rugzak aangetroffen
pi_149156576
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

om vervolgens weer netjes de spullen in de tas te stoppen...
Na 11 april 11:50, inderdaad...

Lisanne moet nog geleefd hebben, zij hield de boel netjes (zie haar bed) en bij zich (het was haar rugzak en camera).

pi_149156594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heel gezellig type lijkt me, misschien wil ze met haar bizar wel voorop lopen tijdens de expeditie?
Blijven jullie lekker biertje drinken in de hangmat en maar afwachten of het terugkomt
Heb jij geen kamerplanten? De meeste daarvan groeien daar in het wild en zijn vaak giftig.
pi_149156628
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:06 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Heb jij geen kamerplanten? De meeste daarvan groeien daar in het wild en zijn vaak gftig.
Die eet ik normaal gesproken niet op
pi_149156708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus weet je ook niet dat ze giftig zijn dan?
pi_149156808
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jouw bronnen zijn dat toch niet aan het uitproberen hoop ik?
pi_149157333
Feliciano G. wordt hier meermalen verweten dat juist hij en zijn makkers alle vondsten hebben gedaan in het gebied.

Hem wordt aangewreven dat hij "betrokken was bij de speurtochten van SINAPROC en advies gegeven zou hebben waar (niet) te gaan zoeken".

Als dat laatste zo is, is het toch heel raar dat SINAPROC bij de Baru ging zoeken? Feliciano had hen immers verteld dat die toer voor zaterdag 5 april geboekt stond. Dacht iemand dan werkelijk dat 2 meiden denken "nah, we wachten niet tot zaterdag, we gaan nu alvast saampjes zonder enige begeleiding de Baru op (toen nog om ~15:00!)".

Wat Feliciano en zijn team onderscheidt van SINAPROC is juist het doorzettingsvermogen en de logica die de richting van de vondsten bepaalt.

Toen de rugzak in juni gevonden werd in de buurt van de monding van de Pata de Macho, was de zoektocht naar de schoen van Lisanne en het heupbot van Kris logisch geworden; stroomopwaarts vanaf de rugzak (langs de levensgevaarlijke slangenrivier).

Dat die 2 vondsten uiteindelijk dan ook gedaan zijn, mag een licht wonder heten, zeker achter een boom (als je veronderstelt dat ze door de rivier zijn meegesleurd, is het niet logisch om achter een boom te zoeken).

Is dat wonder verdacht?

Kun je dat zonder het gebied, zonder Feliciano en zijn zoekstrategie te kennen, wel zeggen?

Heeft Feliciano SINAPROC verteld: "langs die Culebra, daar hoef je niet te zoeken hoor, ben ik al geweest, niks gezien"? Of hebben we alleen het nieuwsbericht "ik zag geen sporen in de modder op de paddocks"?

Dat is nogal een verschil en het laatste is lijkt mij niet echt genoeg om een betrouwbare gids met 35 jaar ervaring van betrokkenheid bij moord/dood te beschuldigen.

pi_149157483
Maak jij je maar geen zorgen hoor!

NWS / Lisanne Froon gevonden, Panama #17, discussie is hier al vaker geweest.

Wanneer er daar ergens vruchten groeien is dat een aanknopingspunt dat ze in de buurt van die bomen kunnen zijn gebleven.
pi_149157743
quote:
3s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:20 schreef El_Matador het volgende:
Feliciano G. wordt hier meermalen verweten dat juist hij en zijn makkers alle vondsten hebben gedaan in het gebied.

Hem wordt aangewreven dat hij "betrokken was bij de speurtochten van SINAPROC en advies gegeven zou hebben waar (niet) te gaan zoeken".

Als dat laatste zo is, is het toch heel raar dat SINAPROC bij de Baru ging zoeken? Feliciano had hen immers verteld dat die toer voor zaterdag 5 april geboekt stond. Dacht iemand dan werkelijk dat 2 meiden denken "nah, we wachten niet tot zaterdag, we gaan nu alvast saampjes zonder enige begeleiding de Baru op (toen nog om ~15:00!)".

Wat Feliciano en zijn team onderscheidt van SINAPROC is juist het doorzettingsvermogen en de logica die de richting van de vondsten bepaalt.

Toen de rugzak in juni gevonden werd in de buurt van de monding van de Pata de Macho, was de zoektocht naar de schoen van Lisanne en het heupbot van Kris logisch geworden; stroomopwaarts vanaf de rugzak (langs de levensgevaarlijke slangenrivier).

Dat die 2 vondsten uiteindelijk dan ook gedaan zijn, mag een licht wonder heten, zeker achter een boom (als je veronderstelt dat ze door de rivier zijn meegesleurd, is het niet logisch om achter een boom te zoeken).

Is dat wonder verdacht?

Kun je dat zonder het gebied, zonder Feliciano en zijn zoekstrategie te kennen, wel zeggen?

Heeft Feliciano SINAPROC verteld: "langs die Culebra, daar hoef je niet te zoeken hoor, ben ik al geweest, niks gezien"? Of hebben we alleen het nieuwsbericht "ik zag geen sporen in de modder op de paddocks"?

Dat is nogal een verschil en het laatste is lijkt mij niet echt genoeg om een betrouwbare gids met 35 jaar ervaring van betrokkenheid bij moord/dood te beschuldigen.
Mee eens, maar zolang niet bekend is wat er gebeurt is, staan alle mogelijkheden open en is F of een goud eerlijke toffe peer met een groot hart of een zeer berekenend persoon.
pi_149157786
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Maak jij je maar geen zorgen hoor!

NWS / Lisanne Froon gevonden, Panama #17, discussie is hier al vaker geweest.

Wanneer er daar ergens vruchten groeien is dat een aanknopingspunt dat ze in de buurt van die bomen kunnen zijn gebleven.
O maar jij had het over het uitzoeken of er dodelijke vruchten groeien. Nou die zijn er op zeker.
Als je nou zegt uitzoeken of er eetbare vruchten groeien, ja dat zou handig zijn
pi_149157809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:29 schreef ootjekatootje het volgende:

Mee eens, maar zolang niet bekend is wat er gebeurt is, staan alle mogelijkheden open
Zo werkt een serieus onderzoek gelukkig niet.

pi_149157927
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:30 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

O maar jij had het over het uitzoeken of er dodelijke vruchten groeien. Nou die zijn er op zeker.
Als je nou zegt uitzoeken of er eetbare vruchten groeien, ja dat zou handig zijn
Ik hoeft jou hier geen verantwoording over af te leggen, daarnaast bepaal jij niet wat ik hier post en hoe dus laat die belerende toon maar weg. "bizar"
pi_149158002
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik hoeft jou hier geen verantwoording over af te leggen, daarnaast bepaal jij niet wat ik hier post en hoe dus laat die belerende toon maar weg. "bizar"
Gaat ie lekker? Beha een beetje te strak?

pi_149158044
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jammer dat je het zo opvat. Ik vind het echt een goed idee om uit te zoeken of er eetbare vruchten groeien, een bananen plantage bv. Hoe vaak zou zo een bananenboer daar gaan kijken?
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:39:39 #146
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149158157
quote:
12s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat (de combinatie van) deze dingen je flink doen hallucineren:

• spinnenbeten
• slangenbeten
• insectenbeten
• dehydratatie
• honger
• voedselvergiftiging
• slechte wortels/vruchten/besjes/paddenstoelen/rauw vlees/vis (wat je maar kan vinden)
• infecties
• bloedzuigers
• heimwee
• misere
• angsten
• onbekende (nachtelijke) jungle om je heen
• elkaar kwijt zijn (?)
• ...
• ...
• ...

Welke het precies zijn, is onmogelijk meer na te gaan, maar de combinatie van al die natuurlijke factoren lijkt me zoveel logischer en gevaarlijker dan het juist vinden van die ene superslimme (maar domme met zijn nachtfoto's) psychopaat in precies het meest ontoegankelijke en onbewoonde stukje Panamese wildernis dat je maar kan vinden.
Al deze factoren kunnen leiden tot hallucinaties, maar er zijn daar ook dieren met hallucinogeen gif: o.a. pijlgifkikkers. Die zijn relatief makkelijk te vangen (bv. met een zakje aan een takje). Als je ze eet dan krijg je de (laatste) trip van je leven.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149159092
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een beetje vrouw met zelfrespect hoeft zichzelf niet een aantal maal per dag in een spiegeltje te bekijken... Die hebben dat juist niet nodig *),
Inkoppertje ^O^
quote:
wij weten dat we er gezond uitzien! En dan al helemaal niet tijdens een wandelingetje _O- , in een gebied waar geen hond komt.

Ze hadden er wel vuur mee kunnen maken, dikke zware rook. Dat was pas opgevallen.
Met een holle spiegel, mits groot genoeg, kan dat, ja. Maar hadden ze die?
pi_149159258
Waar ik mee bezig ben, is uit te zoeken wat daar groeit en waar. Gidsen zouden deze informatie ook moeten hebben.

Waar staan de bananen/avocado/noten en andere vruchtenbomen, in combinatie met redelijk drinkbaar water? Ze hebben zich waarschijnlijk 11 dagen inleven weten te houden.
of ze zijn in de buurt van de bomen gebleven en hebben "vers fruit" gegeten, of ze hebben gehamsterd en vruchten meegenomen, zijn hier eventueel sporen van teruggevonden in de rugzak?

Welke idioot zuigt er op een kamerplant of rauwe gifkikker als daar ook mandarijnenbomen staan. (domnivoor, ik weet dat je gepost had dat deze bomen alleen aan de pc groeien) Dus ook voor nederlandse kaaskoppen herkenbaar fruit, juist herkenbaar fruit.

Voor mij een goede reden, ook omdat de meiden in het bezit waren van een fles zodat ze water konden halen bij een waterbron een reden aan te nemen dat ze niet ver van fruitbomen een hut of dergelijke hebben kunnen bouwen. Ben je verdwaald en vind je voedsel dan ga je niet weg van de voedselbron.
pi_149159437
Die gids op de telemetro video zei dat er aan die kant van de berg geen fruitbomen groeien.
Alleen langs het eerste gedeelte van het pianista pad waar nog huisjes staan.
Misschien dat indianen die in dat gebied wonen wel fruitbomen bij hun huis hebben geplant maar als ze die gevonden hebben hadden ze ook hulp kunnen vragen.
Ik denk dat herkenbaar fruit er niet was in dat gebied.
pi_149159443
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:05 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Inkoppertje ^O^

[..]

Met een holle spiegel, mits groot genoeg, kan dat, ja. Maar hadden ze die?
Ik zou een spiegel kapot maken en een constructie maken zodat het licht via 3 scherven gebundeld op een hoopje klein gemaakt houtschaafsel zou vallen op het warmste moment van de dag. Zou niet weten of het zou werken maar ik zou het wel gaat proberen. Al helemaal als ik gestrand zou zijn door een gebroken been, moet je wel zon hebben natuurlijk.

Dit is voor ons geneuzel maar misschien dat bekenden van K&L nu wel denken van ja, zo'n tutmuts was het wel en ze had altijd een spiegeltje bij. En he, spiegeltje niet teruggevonden.
En ja ze keek graag naar discovery, dus dat had ze moeten kunnen doen.
Spiegltje wel teruggevonden, waarom heeft ze dit niet gedaan? Ik ben ervan overtuigd dat bekenden van K&L hier meelezen, en door soms in onze ogen nutteloze discussies hun profijt kunnen halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')