abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149113072
Antwoorden voor Kris

Nieuws
Laatste zoektocht een deceptie - 18 januari 2015
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7

Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Verschillende kaarten op een rijtje - 14-12

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps

Mogelijke routes van de quebrada's naar de 2e kabelbrug (Kris' jeans)
lichtblauw - volgt Quebrada 2, op 2 manieren vanaf Quebrada 1 te bereiken
groen - voorgestelde route Baru (ex-gids Panama, nu Duitsland)
roze - mogelijk pad over/langs de paddocks

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag

Foto's van de wandeling
SPOILER
Analyses van de foto's
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Interviews / getuigen
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149113406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De nachtfoto's zijn dan ook niet in die middle of fucking nowhere gemaakt. :N
pi_149115683
Een kleine docu van die meiden die samen met Pino de trail hebben gedaan.
http://www.soclosetothesky.com/#about
staan ook nog wat foto's
pi_149117298
Echt? met Pino? oO<
pi_149117767
Vroeger bij Scouting deden wij een tamelijk ruig spel in de bossen. Het heette "Vlag veroveren".
We stelden twee teams samen, rood en blauw. En deelden kleurenlinten uit, om boven om de arm te binden. Beide teamleiders kregen een Nederlandse vlag. De opdracht en spelregels:
- neem je team mee
- verstop je vlag ergens
- stel een ring met verdedigers op, eromheen
- ga met de rest van je team op zoek naar de vlag van de tegenstanders
- kom je een tegenstander tegen, val deze aan
- slaag je er in deze fysiek met twee voeten van de vloer te 'tillen', dan is die tegenstander uitgeschakeld
en moet zich melden op de centrale open plek
- het team dat als eerste de vlag vh. andere team vindt (of alle tegenstanders uitschakelt) wint
- klaar..... ? ...start.. en de teams stoven uit elkaar

en dus druppelde de bont en blauwe mennekes van beide teams met schitterende ogen en rode konen de open plek op, hier en daar een bloedneus, mocht de pret niet drukken.... enz enz

En waren wel teamcaptains die hun vlag na een omtrekkende beweging vlak bij het punt van vertrek verborgen...en zo succesvol wonnen... waarom??? .omdat niemand ze vlak bij t punt van vertrek verwachtte

dat is ook een beetje mijn gevoel bij deze verdwijning van L en K:
niemand verwachtte dat ze waarschijnlijk maar tot op 1,5 uur van de mirador zijn gekomen...

... en zocht voor de mirador, en pas na een tijd na de mirador, mijlen en mijlen ver,
totaal andere (verkeerde) kanten op...

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 28-01-2015 07:42:10 ]
pi_149117887
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:12 schreef ToniB het volgende:
staan ook nog wat foto's
ja, hij heeft er foto's van op zijn FB, ze vertrokken iets van 19 april, voor 2 weken Pianista Duran Coffea Trail Bocas to Boquete
pi_149118096
Ik zat die uitzichtfoto's van de meiden van Pino oO< te bekijken en vroeg me af hoe ver geluid eigenlijk draagt in zo'n grote kom. Een goede schreeuw moet toch zeker een paar kilometer verder nog gehoord kunnen worden.
pi_149119981
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:12 schreef ToniB het volgende:
staan ook nog wat foto's
Zo te zien loopt de trail constant langs de rivier Changuinola.
pi_149120238
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:09 schreef Poekje01 het volgende:
Vroeger bij Scouting deden wij een tamelijk ruig spel in de bossen. Het heette "Hollandse Leeuwen".
En waren wel teamcaptains die hun vlag na een omtrekkende beweging vlak bij het punt van vertrek verborgen...en zo succesvol wonnen... waarom??? .omdat niemand ze vlak bij t punt van vertrek verwachtte

dat is ook een beetje mijn gevoel bij deze verdwijning van L en K:
niemand verwachtte dat ze waarschijnlijk maar tot op 1,5 uur van de mirador zijn gekomen...

... en zocht voor de mirador, en pas na een tijd na de mirador, mijlen en mijlen ver,
totaal andere (verkeerde) kanten op...
pi_149120384
ja Poekje dat denk ik ook.

Waren die honden maar meteen ingezet.
hier nog even hoe het toen ging er staat alleen niets over de nacht van 7 op 8 april. Waar sliep Sinaproc, geen antwoord gekregen op mijn mail helaas.
http://www.elinformedavid(...)oc-realiza-busqueda/
pi_149120503
Staat Fabian Alvaredo vermist vanaf 15 juni in ALto Boquete bij de vermissingen?
Er werd een abrigo azul uit de boom gevist. In een artikel wordt genoemd dat hij dat droeg in een ander artikel wordt gezegd dat hij een abrigo nero had. Voor ons niet van belang; hij is van later vermist.
pi_149120807
Hi allemaal. Morgen bel ik met Nikki, daarna geef ik vrij mijn scenario. Ook wil ik vragen of er enige kans is op het inzien van de originele foto's: degene die vrijgegeven zijn en/of enkelen van die 80.
Daar is toch heel veel uit op te maken: nl. of er iemand liep of van alle kanten uit dezelfde plek de foto's heeft geschoten.
Mijn scenario's is een combinatie van verdwalen en betrokken derden gecombineerd met ongelukken (met een zekere uitkomst).
pi_149120949
Wil iemand voor mij de coördinaten van het Park Ranger Station - vd Quetzal trail op een kaartje markeren: Latitude: 8°50'47.26"
Longitude: -82°29'19.24"
pi_149121131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:09 schreef doorgaan het volgende:
Staat Fabian Alvaredo vermist vanaf 15 juni in ALto Boquete bij de vermissingen?
Er werd een abrigo azul uit de boom gevist. In een artikel wordt genoemd dat hij dat droeg in een ander artikel wordt gezegd dat hij een abrigo nero had. Voor ons niet van belang; hij is van later vermist.
goeie Doorgaan!

hier nog een lijstje vermissingen, waar Fabian tussen staat:

http://www.elinformedavid.com/16836/

is ie alweer terecht, of wat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 27-01-2015 22:28:17 ]
pi_149121403
Dank je wel! ja, gelezen. Maar waar blijven ze. Hoop dat ze die Ngöbe jongen gauw vinden.

Wie ook gaan: we moeten op alles alert zijn: deze was van 12 januari
http://www.midiario.com/u(...)rto-de-chiriqu%C3%AD
pi_149121597
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

inderdaad, daarom zou ik zo graag weten waar Sinaproc 7 op 8 april sliep. Die plek/kruising
in de buurt van de rivier. Ook ga ik gevoelsmatig naar de plek waar die rivieren samen komen.
Is het mogelijk de Quetzal trail in te kleuren?
pi_149121742
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:57 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Die staat zowat droog op de foto. Wanneer is die gemaakt?
pi_149122846
Van Boquete naar Bocas met F en H: 80 km én
de gidsen gingen nogal lacherig om met de cable bridges. Kijk maar wat jullie ervan vinden, toen ik hem opsloeg kwam de datum 8 april naar voren. Maar hij kan van een jaar terug zijn, ben ik nog niet achter:
http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door doorgaan op 27-01-2015 23:09:31 ]
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:00:23 #19
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_149123021
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:17 schreef doorgaan het volgende:
8°50'47.26"
Longitude: -82°29'19.24"
Iets als dit?

zie ook:

http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8622053
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_149123946
[quote]0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:00 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Iets als dit?

ja bedankt!
pi_149124225
sorry, naam van het spel was trouwens "Vlag veroveren" .... niet "Hollandse Leeuwen" , rest klopt wel..
ti....s ook al weer meer als 30 jaar geleden..
pi_149124594
De theorie dat de donkere foto's zijn gemaakt om hulpverleners te waarschuwen, is daar ooit officieel onderzoek naar gedaan? Of er toen mensen/blaffende honden/helicopter in de buurt waren?
Overal lees je nl. in berichten dat ze waarschijnlijk hun omgeving wilden verlichten.
En is het dan mogelijk om zoveel "foto's" te maken waar helemaal niets op staat?
Wie dit leest is gek
pi_149125178
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
De theorie dat de donkere foto's zijn gemaakt om hulpverleners te waarschuwen, is daar ooit officieel onderzoek naar gedaan? Of er toen mensen/blaffende honden/helicopter in de buurt waren?
Overal lees je nl. in berichten dat ze waarschijnlijk hun omgeving wilden verlichten.
En is het dan mogelijk om zoveel "foto's" te maken waar helemaal niets op staat?
In de uitzending van 2 vandaag (zie op) is de verklaring van de Nederlandse recherche dat de foto's waarschijnlijk van onder naar boven genomen zijn. En er wordt nog meer gezegd wat wijst op een locatie.
Op de bij ons bekende foto's zijn struiken en stenen te zien. Goed mogelijk dat op de overige foto's alleen de lucht dus zwart te zien is zonder struiken en bomen.

Daarnaast wilden ze toch op een specifieke plek gaan zoeken, iets met ale... nog wat, omdat daar de vegetatie hetzelfde zou zijn als op de nachtfoto's?
pi_149125394
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
Die kwamen pas na een week, dus in welke geestelijke en lichamelijke staat waren de dames toen? Misschien konden ze ze horen maar of je dan überhaupt nog kan reageren, geen idee.

Ik begreep wel dat er daardoor getuigen geroep is gehoord maar welke bron dat nu weer was... Je post wat en ik denk, dat is hier al eens voorbij gekomen. Ik weet even niet meer wanneer.

edit: ze konden nog wel het toestel pakken en terug stoppen in de rugzak en met je laatste adem zou ik indien mogelijk (bij vermoeden van hulptroepen/honden geblaf) het wel ff op een schreeuwen zetten.
pi_149125469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de uitzending van 2 vandaag (zie op) is de verklaring van de Nederlandse recherche dat de foto's waarschijnlijk van onder naar boven genomen zijn. En er wordt nog meer gezegd wat wijst op een locatie.
Op de bij ons bekende foto's zijn struiken en stenen te zien. Goed mogelijk dat op de overige foto's alleen de lucht dus zwart te zien is zonder struiken en bomen.

Daarnaast wilden ze toch op een specifieke plek gaan zoeken, iets met ale... nog wat, omdat daar de vegetatie hetzelfde zou zijn als op de nachtfoto's?
Maar naar boven gericht wijst op iets vliegend. Dat is op radar na te gaan.
Als er rond de foto tijden wat over vliegt dan heb je een lijn waar ze ongeveer onder hebben gezeten.

En als het niet naar boven was zou er al gauw wat vaags op moeten staan. Ligt er natuurlijk aan hoe begroeid het was.
Wie dit leest is gek
pi_149125580
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar naar boven gericht wijst op iets vliegend. Dat is op radar na te gaan.
Als er rond de foto tijden wat over vliegt dan heb je een lijn waar ze ongeveer onder hebben gezeten.

En als het niet naar boven was zou er al gauw wat vaags op moeten staan. Ligt er natuurlijk aan hoe begroeid het was.
Wanneer een rechercheur in een interview zegt dat het lijkt alsof ze naar boven gefotografeerd hebben dan neem ik aan dat dat zo is. Wij hier weten niet wat er te zien is op de overige foto's.

Radar? wat voor radar die van een helicopter of vliegtuig?
pi_149126254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wanneer een rechercheur in een interview zegt dat het lijkt alsof ze naar boven gefotografeerd hebben dan neem ik aan dat dat zo is. Wij hier weten niet wat er te zien is op de overige foto's.

Radar? wat voor radar die van een helicopter of vliegtuig?
De radar op de grond waarmee luchtverkeersleiders vliegtuigen kunnen zien en dus uit elkaar kunnen houden. Dat is weliswaar meer gericht op de grote verkeersvliegtuigen maar vliegvelden rond Boquete en David zullen ook veel kleinere vliegtuigen willen begeleiden naar de landingsbaan.
Wie dit leest is gek
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:07:50 #28
430880 mig72
De Professional
pi_149127508
Niet om het een of het ander, maar ik las dit zonet en als 43 studenten in een Spaanstalig land zomaar kunnen verdwijnen, en vervolgens vermoord, en de daders verder weg kunnen komen, acht ik de kans niet klein dat zo een hetzelfde lot L&K is overkomen:

quote:
Mexicaanse overheid verklaart verdwenen studenten dood

Dat zegt procureur-generaal Jesús Murilo Karam dinsdag, daags nadat duizenden mensen door heel Mexico protesteerden tegen de autoriteiten. Die houden ze verantwoordelijk voor de verdwijning van de studenten in de plaats Iguala, eind september.

Bovendien doet de overheid veel te weinig om de zaak op te lossen, vinden de betogers.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-studenten-dood.html
pi_149127986
Er wordt hier al maanden druk gespeculeerd over hoe het kan dat ze verdwaald waren en wat ze meegemaakt moeten hebben in al die dagen.
En het lijkt wel op de manier van redeneren dat er door velen gewoon vanuit wordt gegaan dat ze verdwaald waren;
Waarom ze niet gevonden zijn. Waarom ze zelf de weg niet terug hebben gevonden in zo'n relatief klein gebied.
Wat de foto's betekenen. Waar die gemaakt zijn. Waarom er zo weinig en op gezette tijden met de telefoon is gebeld. Waarom er geen sms/appje is gestuurd of gebeld is naar huis. Waarom er geen afscheidsbericht is gemaakt. Wat de doodsoorzaak is en vele vele vragen meer.
En het zijn allemaal terechte vragen als ze verdwaald waren.
Maar op al die vragen moeten allemaal hele moeilijke antwoorden worden gevonden en allemaal in combinatie met elkaar.

Ik hou het liever wat simpeler. Na de laatste foto van 13.54 uur zijn ze omgekeerd en is het misgegaan of waren ze al die tijd niet alleen en is het misgegaan.
Daarom ook heel simpel geen foto's meer.

Misdrijven gebeuren op ieder moment van de dag overal ter wereld.
En een misdrijf roept in het geval van Kris en Lisanne veruit de minste vragen op.
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:45:50 #30
430880 mig72
De Professional
pi_149128020
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:40 schreef jackie12 het volgende:

En een misdrijf roept in het geval van Kris en Lisanne veruit de minste vragen op.
Tis alleen jammer dat we maanden verder zijn en niemand ook maar iets gedaan heeft met dat gegeven.
pi_149128045
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:15 schreef doorgaan het volgende:
Hi allemaal. Morgen bel ik met Nikki, daarna geef ik vrij mijn scenario. Ook wil ik vragen of er enige kans is op het inzien van de originele foto's: degene die vrijgegeven zijn en/of enkelen van die 80.
Daar is toch heel veel uit op te maken: nl. of er iemand liep of van alle kanten uit dezelfde plek de foto's heeft geschoten.
Mijn scenario's is een combinatie van verdwalen en betrokken derden gecombineerd met ongelukken (met een zekere uitkomst).
Geef je haar dan ook door welke droom je had(wat je met ons hier op het forum niet bespreekbaar acht)
pi_149128142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die staat zowat droog op de foto. Wanneer is die gemaakt?
Ik bedoel de homepage.Daarop zie je als je naar beneden scrollt een kaart met daarop de trail.
Het pad loopt dus idd langs de rivier.
Ook interessant om te lezen wat er geschreven wordt.

http://www.soclosetothesky.com/#production

Goeie post ToniB ^O^
pi_149128693
Gevonden. De foto is gemaakt tijdens de initial expedition. In mei 2014 dus. De stenen in de rivierbedding liggen allemaal droog. Het waterniveau lijkt mij erg laag. Ik sluit een ongeluk in de rivier eigenlijk wel uit. Maar dat deed ik toch al, daar lijken K en L mij te slim, behoedzaam en sportief voor.
pi_149129203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:07 schreef mig72 het volgende:
Niet om het een of het ander, maar ik las dit zonet en als 43 studenten in een Spaanstalig land zomaar kunnen verdwijnen, en vervolgens vermoord, en de daders verder weg kunnen komen, acht ik de kans niet klein dat zo een hetzelfde lot L&K is overkomen:

[..]

- daders vd moord behoorden tot een criminele bende, Guerrero Unidos, lokaal drugskartel
- politiemensen namen studenten mee en gaven hen vermoedelijk over aan die bendeleden
- in opdracht van de burgemeester en zijn vrouw van het Mexicaanse plaatsje Iguala
waar de studenten verdwenen: de studenten wilden protesteren tegen politieke beleid vd burgm. vrouw
- studenten zijn meegevoerd, overhoop gestoken en de lichamen verbrand
- de (inmiddels ex) burgemeester en zijn vrouw, enkele bendeleden (4), en politiemensen zijn
aangehouden en in de cel gezet, in totaal zitten er in inmiddels 90 verdachten vast
- er zijn lichaamsresten teruggevonden op een vuilnisbelt (as, botten), van slechts 1 student
- een gespecialiseerd bedrijf uit Oostenrijk helpt de Mexicaanse justitie met de identificatie

als elke gek aan zware wapens kan komen, gaat het overal mis, zie Frankrijk, Belgie, Libie, Jemen enz.
maar dus, nee, de daders komen er niet (allemaal) mee weg: misdaad loont niet

Er zullen altijd mensen blijven die op zoek gaan naar de waarheid, en de schuldigen bestraft willen zien.
Gelukkig maar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 28-01-2015 09:41:49 ]
pi_149129485
Wat zal het motief geweest zijn voor moord?
Verkrachting?
Make my day!
pi_149129881
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:22 schreef agter het volgende:
Wat zal het motief geweest zijn voor moord?
Verkrachting?
Iets gezien hebben wat ze beter niet hadden willen zien: afrekening/drugsdeal/ ritueel/lokale bende met activiteiten.

Het hoeft niet specifiek tegen hun gericht te zijn geweest.
pi_149130066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:15 schreef doorgaan het volgende:
Hoi Doorgaan,

ik hoop dat je je verhaal goed hebt voorbereid. Ik verwacht namelijk een dikke nul aan positieve reactie's vanuit de familie. Je zal namelijk nummer zoveel zijn met een paranormale visie en zoals je zelf aangeeft, reageren weinig personen daar positief op.

Zoals ik je al eerder vertelde, draai je hier flink om de hete brei heen en ligt de nadruk op jou gevoel, jou gave en jouw droom en schrijf je hem hier niet inhoudelijk neer. Ik hoop dat je deze droom heel goed kan onderbouwen met feiten, zodat die niet meteen wordt afgeschoten.

Mijn advies is om het om te draaien en hier eerst je droom op te schrijven, kort en krachtig.
Je krijgt dan meningen van jan en alleman maar ook een goede feed back zodat je met een sterkere hypothese kan komen. Daarnaast zou ik niet bellen maar hem uitschrijven en in een mail sturen. Dan kunnen ze hem lezen wanneer het hun uitkomt.

Maar ja, dat is mijn advies en mening. Succes!
pi_149130170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoi Doorgaan,

ik hoop dat je je verhaal goed hebt voorbereid. Ik verwacht namelijk een dikke nul aan positieve reactie's vanuit de familie. Je zal namelijk nummer zoveel zijn met een paranormale visie en zoals je zelf aangeeft, reageren weinig personen daar positief op. Persoonlijk denk ik, dat ze al afhaken op het moment dat je over het woord droom begint, zet het neer als hypothese.

Zoals ik je al eerder vertelde, draai je hier flink om de hete brei heen en ligt de nadruk op jou gevoel, jou gave en jouw droom en schrijf je hem hier niet inhoudelijk neer. Ik hoop dat je deze droom heel goed kan onderbouwen met feiten, zodat die niet meteen wordt afgeschoten.

Mijn advies is om het om te draaien en hier eerst je droom op te schrijven, kort en krachtig.
Je krijgt dan meningen van jan en alleman maar ook een goede feed back zodat je met een sterkere hypothese kan komen. Daarnaast zou ik niet bellen maar hem uitschrijven en in een mail sturen. Dan kunnen ze hem lezen wanneer het hun uitkomt.

Maar ja, dat is mijn advies en mening. Succes!
Ben trouwens wel heel benieuwd hoor naar je droom
pi_149131655
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:40 schreef jackie12 het volgende:

Na de laatste foto van 13.54 uur zijn ze omgekeerd en is het misgegaan of waren ze al die tijd niet alleen en is het misgegaan.
Daarom ook heel simpel geen foto's meer.

Duidelijk, hier valt niet aan te tornen.
pi_149131955
Zullen veel mensen niet wel eens gedroomd hebben over de verdwijning van de vrouwen?
Het is zoveel in het nieuws geweest en ook de mooie omgeving met de bergen, rivieren en watervallen.
Daar kan je over dromen, watervallen willen we allemaal graag zien toch
pi_149132577
Wisten jullie dit al? Het NFI heeft niet als taak om te controleren op manipulatie van logbestanden:

https://securityrecht.nl/(...)orensisch-onderzoek/

Er zijn geen wettelijke regels die bijvoorbeeld voorschrijven hoe een logbestand eruit moet zien, dat een foto onderzocht moet worden op manipulatie of dat camerabeelden een watermerk moeten dragen voordat ze getoond mogen worden in de rechtszaal.
…..
Voor digitaal forensisch onderzoek zijn er nog geen FT-normen, hoewel er wel een conceptnorm is voor onderzoek aan mobiele telefoons. Ook zijn er normen voor onderzoek aan gespreksopnamen.

De normen rond zekerstellen van originele informatiedragers en het beheren van de ‘chain of custody’ (wie wanneer het bewijs in handen had en wat daarmee is gebeurd) zijn dus geen wettelijke plichten.
pi_149134772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 02:05 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik bedoel de homepage.Daarop zie je als je naar beneden scrollt een kaart met daarop de trail.
Het pad loopt dus idd langs de rivier.
Ook interessant om te lezen wat er geschreven wordt.

http://www.soclosetothesky.com/#production

Goeie post ToniB ^O^
Kan iemand die trail op "ons" kaartje zetten?
pi_149134936
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:06 schreef RapaNui het volgende:
Wisten jullie dit al? Het NFI heeft niet als taak om te controleren op manipulatie van logbestanden:

Er zijn geen wettelijke regels die bijvoorbeeld voorschrijven hoe een logbestand eruit moet zien, dat een foto onderzocht moet worden op manipulatie of dat camerabeelden een watermerk moeten dragen voordat ze getoond mogen worden in de rechtszaal.
…..
Voor digitaal forensisch onderzoek zijn er nog geen FT-normen, hoewel er wel een conceptnorm is voor onderzoek aan mobiele telefoons. Ook zijn er normen voor onderzoek aan gespreksopnamen.

De normen rond zekerstellen van originele informatiedragers en het beheren van de ‘chain of custody’ (wie wanneer het bewijs in handen had en wat daarmee is gebeurd) zijn dus geen wettelijke plichten.
Perico roept dit al heel lang en heb dit ook geen rare gedachte gevonden.
Als het NFI een telefoon moet onderzoeken dan kijken ze denk ik naar de log-bestanden, telefoongeschiedenis etc.
Ik denk idd niet dat ze op zoek gaan naar eventuele manipulatie tenzij ze daar opdracht voor hebben gekregen.
Ik denk niet dat ze die opdracht ooit hebben gekregen.
En mochten ze die opdracht nooit hebben gekregen dan zou het tijd worden dat ze daar wel een keer mee zouden beginnen

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 28-01-2015 12:34:12 ]
pi_149135157
Voor de kaarten specialist onder ons.
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:37:38 #45
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149135161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:06 schreef RapaNui het volgende:

…..

Goede vondst RapaNui.
Als ik het goed lees gelden die normen alleen voor bewijslevering in rechtszaken, wat hier niet aan de orde is. Waarschijnlijk zijn die foto's dus niet onderzocht op manipulatie. Ze zouden er verstandig aan doen om Perico in te huren.
pi_149135172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als het NFI een telefoon moet onderzoeken dan kijken ze denk ik naar de log-bestanden, telefoongeschiedenis etc.
Ik denk idd niet dat ze op zoek gaan naar eventuele manipulatie tenzij ze daar opdracht voor hebben gekregen.
En mochten ze die opdracht nooit hebben gekregen dan zou het tijd worden dat ze daar wel een keer mee zouden beginnen
Zo mis ik b.v. in de lijst van NFI dat sms-je aan de vriend van K. en ook het contant met Bas.
pi_149135559
Nog even terugkomend op of Sinproc op 7 april aan de Bocas kant was.
In dit bericht van Lee op Boquete.ning van 5 april staat dat Sinaproc vanaf de Bocas kant zoekt. Vanaf Bocas zullen ze moeten hebben overnacht om weer in Boquete terug te komen. Het lijkt mij dan ook zeer waarschijnlijk dat ze op 7 april nog in de bossen waren aan de Bocas zijde. Trail duurt toch 3 tot 5 dagen vanaf welke kant dan ook.

The trail has been searched all the way the continental divide. SINAPROC has people searching from the Bocas side.

http://boquete.ning.com/f(...)2663&page=1#comments
pi_149135674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:38 schreef ToniB het volgende:

[..]

Zo mis ik b.v. in de lijst van NFI dat sms-je aan de vriend van K. en ook het contant met Bas.
en ik mis de HLR (home location register)- en SMS centrale gegevens van beide SIM IMEI en beide mobiele nummers van de dames. Gaat om data en gegevens als, wie belde waar met wie, in- en uitgaand verkeer tussen 28 maart en 2 april. Antennemast- en celgegevens. Op te vragen met een speciaal ondertekend verzoek (PV) daartoe van een officier van justitie gericht aan:
- mobiele provider (s) in Nederland
- mobiele provider (s) in Panama ihgv. een ter plaatse gekochte Prepaid data en phone SIMkaart

Maar ja, eea. is sowieso niet voor onze ogen hier bestemd natuurlijk.
En wellicht al lang gedaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 28-01-2015 13:47:37 ]
pi_149135841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Daarom post ik dit ook. Misschien lezen journalisten hier ook mee en hebben ze al die tijd gedacht: ach, die Perico, wat denkt-ie wel. Zo'n bewering over het NFI? Poeh-poeh.

Een beetje journalist zoekt uit wat de taken van het NFI zijn en wat het betekent voor deze zaak.

Bij deze nodig ik NL-se journalisten uit om dit onderwerp over mogelijke manipulatie van de data op te pakken. Ik zou zeggen: neem contact op met Perico en spreek met hem af. Verifieer daarna bij het NFI o.i.d.
pi_149136883
wat ik me ook niet kan herinneren: wie vond dat spijkerbroekje van Kris eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')