abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149137238
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 13:43 schreef Poekje01 het volgende:
wat ik me ook niet kan herinneren: wie vond dat spijkerbroekje van Kris eigenlijk?

Ik zeg niks
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:02:50 #52
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149137383
quote:
wat ik me ook niet kan herinneren: wie vond dat spijkerbroekje van Kris eigenlijk?

Een Indiaan: Angel P. Hij zegt het zelf in één van de video's.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149137476
quote:

dat was het team van F. Angel P. zegt iets over gevonden kleding in de telemetro video.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:02 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Een Indiaan: Angel P. Hij zegt het zelf in één van de video's.
en hij zat in het zoekteam van.....die ook de schoenen en de heup hebben gevonden.
pi_149139426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:06 schreef ToniB het volgende:

[..]

dat was het team van F. Angel P. zegt iets over gevonden kleding in de telemetro video.

[..]

en hij zat in het zoekteam van.....die ook de schoenen en de heup hebben gevonden.
Ja, een subliem team...ze vonden van alles wat...
pi_149139789
quote:

[..]

[..]

Zoekteam van wie of gaan jullie nu ook geheimzinnig doen?
pi_149141055
quote:

[..]

[..]

Voornaam mag, van achternaam alleen initialen.
;)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149141117
Poekje01 noemde gisteren als hypothese: Sinaprocer heeft foto('s) van Kris gemaakt, na vondst lichaam.
Wat past er als reden voor de moordenaar(s) de lichamen te laten liggen ipv. laten verdwijnen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149143807
Ik snap het scenario nog niet. Heeft die Sinaproccer dat dan gedaan terwijl de rest van zijn team stond toe te kijken?
pi_149145285
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zoekteam van wie of gaan jullie nu ook geheimzinnig doen?
Feliciano G.
pi_149145304
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:28 schreef ToniB het volgende:

[..]

Feliciano G.
Ah ok. Danku.
pi_149147972
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
De theorie dat de donkere foto's zijn gemaakt om hulpverleners te waarschuwen, is daar ooit officieel onderzoek naar gedaan? Of er toen mensen/blaffende honden/helicopter in de buurt waren?
Overal lees je nl. in berichten dat ze waarschijnlijk hun omgeving wilden verlichten.
En is het dan mogelijk om zoveel "foto's" te maken waar helemaal niets op staat?
Het waarom, van wat iemand die niet meer leeft gedaan heeft. Hoe wil je zoiets "officieel onderzoeken"?
Wat je "overal leest" kan kloppen, maar net zo goed onzin zijn. Het pad (zwak)verlichten kan, met een hulplicht voor foto's in het donker, en met het display. Bij het laatste kun je idd foto's maken met niets erop, omdat het schermpje naar het pad gericht is, en de lens dus de andere kant op. De foto's zouden dan per ongeluk gemaakt zijn. Maar in de stand waarbij je foto's maakt, zie je normaal gesproken op het scherm wat er dan voor de lens is, en dat is allemaal donker. In die stand komt een volautomatische camera na elke (zelfs heel lichte) druk op de ontspanknop. Licht van het scherm krijgen kan beter door een (lichte) foto te laten tonen, of een menu-item.
Als je de ontspanknop gebruikt om het scherm te activeren nadat het op zwart gaat (normaal niet bepaald handig, zeker niet met de flitser aan, maar we kennen de omstandigheden niet), krijg je elke keer dat je dat iets te hard doet, een foto. Niet van het pad, maar naar boven. Toch denk ik niet dat het zo gegaan is, want dan zou je af en toe een (deel van) een gezicht, arm of schouder op die foto's verwachten.

Met het hulp- of scherpstel-licht is het andersom. Dus dan zou een per ongeluk gemaakte foto meestal het pad moeten tonen, of plekken waar ze wilden kijken of daar het pad was.
pi_149148496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wanneer een rechercheur in een interview zegt dat het lijkt alsof ze naar boven gefotografeerd hebben dan neem ik aan dat dat zo is.
Dat neem ik ook aan, dat het voor die rechercheur zo lijkt. . Maar ik zie een aantal foto's juist alsof ze naar beneden genomen zijn.
quote:
Wij hier weten niet wat er te zien is op de overige foto's.
Dat klopt maar het heeft één voordeel: zo worden we niet door die andere foto's op het verkeerde been gezet. Interpreteren van wat niet duidelijk is, op basis van andere foto's heeft zowel voor- als nadelen.
quote:
Radar? wat voor radar die van een helicopter of vliegtuig?
Bedoeld zal wel zijn: bewaarde radarbeelden. Maar van wie? verkeersleiding van een luchthaven? hoe laag geeft die nog helikopters weer? Flitsen naar een lijnvliegtuig kan ook, maar dan ben je echt aan het einde van je latijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door JustinCase op 28-01-2015 20:03:03 ]
pi_149150364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:40 schreef jackie12 het volgende:
Er wordt hier al maanden druk gespeculeerd over hoe het kan dat ze verdwaald waren en wat ze meegemaakt moeten hebben in al die dagen.
En het lijkt wel op de manier van redeneren dat er door velen gewoon vanuit wordt gegaan dat ze verdwaald waren;
Waarom ze niet gevonden zijn. Waarom ze zelf de weg niet terug hebben gevonden in zo'n relatief klein gebied.
Wat de foto's betekenen. Waar die gemaakt zijn. Waarom er zo weinig en op gezette tijden met de telefoon is gebeld. Waarom er geen sms/appje is gestuurd of gebeld is naar huis. Waarom er geen afscheidsbericht is gemaakt. Wat de doodsoorzaak is en vele vele vragen meer.
En het zijn allemaal terechte vragen als ze verdwaald waren.
Maar op al die vragen moeten allemaal hele moeilijke antwoorden worden gevonden en allemaal in combinatie met elkaar.
Nee hoor, voor de meeste zijn meerdere verklaringen mogelijk, die helemaal niet "moeilijk" zijn. Al heel wat keren genoemd ook.
quote:
Ik hou het liever wat simpeler. Na de laatste foto van 13.54 uur zijn ze omgekeerd en is het misgegaan of waren ze al die tijd niet alleen en is het misgegaan.
Daarom ook heel simpel geen foto's meer.
Alsof dat bovenmatig vreemd zou zijn, zonder invloed van derden.
quote:
Misdrijven gebeuren op ieder moment van de dag overal ter wereld.
Ja, als mijn fiets verdwenen is denk ik aan diefstal. Dat is een bekend misdrijf, met een verdwenen fiets als resultaat. En stond die fiets vast, dan zijn er weinig andere opties. Verkeer geparkeerd en meegenomen door de gemeente kan nog, maar dat is eenvoudig na te gaan.

Heel anders dan deze verdwijning en fatale afloop. Een misdrijf met een resultaat als hier, inclusief gebruik van telefoon en camera, en zonder een spoor van zelfs maar aanwezigheid van iemand anders, is verre van alledaags.

Het valt me op, dat er hier aan de lopende band allerlei berichten verschijnen van totaal ongerelateerde misdrijven. Van drugsdealers die zich doodrijden tegen een viaduct, tot afrekeningen in het internationale "milieu" toe. Ik kan daarvoor geen andere reden bedenken, dan het aanwakkeren van een vaag idee dat "het daar niet pluis is".
quote:
En een misdrijf roept in het geval van Kris en Lisanne veruit de minste vragen op.
Het roept juist een heleboel vragen op. En veel van de vragen die jij noemt, blijven onbeantwoord. Zoals:

• de doodsoorzaak
• het belpatroon
• de vindplaatsen
• het niet voorgoed verdwijnen van telefoon en/of camera (risico dat daar aanwijzingen in gevonden worden)
• Geen bericht naar logeer- of thuisadres over waar ze heen gegaan waren
• enz. Allemaal wel te verklaren mbv derden, maar alleen met evenzovele ad hoc erbij bedachte aannames over die derden.

Het enige simpele eraan is, dat je met de aanwezigheid van één of meer anderen, de uitleg uit de weg gaat. Immers, zo'n derde heeft duistere motieven (misdadig zelfs), en daar kunnen we toch niet bij. Of per feit krijgt die 3e een motief toegedicht, heeft 'ie ergens pech mee, heeft vaste koffiepauzes, of is simpelweg een gestoorde.

Het is eigenlijk dezelfde "eenvoud" :N die creationisten prediken: zo'n evolutie is best ingewikkeld, en van veel zaken weten we niet hoe het gegaan is. Maar met een god, die het gedaan heeft, is het in één klap allemaal verklaard. Waarom en hoe die het dan gedaan heeft is en blijft een mysterie. Logisch, daarom noem je het een god. Simpel, toch?
pi_149150830
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:07 schreef mig72 het volgende:
Niet om het een of het ander, maar ik las dit zonet en als 43 studenten in een Spaanstalig land
<O) _O-
pi_149151571
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:56 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Bedoeld zal wel zijn: bewaarde radarbeelden. Maar van wie? verkeersleiding van een luchthaven? hoe laag geeft die nog helikopters weer? Flitsen naar een lijnvliegtuig kan ook, maar dan ben je echt aan het einde van je latijn.
In de buurt van grotere vliegvelden wordt alle verkeer op de radar bekeken en dat wordt ook bewaard voor een tijd.
Daarom dacht ik dat als er die nacht twee keer een serie van flitsen is gemaakt (en de indruk is naar boven) dat er gekeken is waar er dan naar geflitst is. Zo veel wordt er in het donker niet laag gevlogen. Over het algemeen worden er voor een vlucht ook het 'flight plan' ingediend bij de autoriteiten.

Het is gewoon weer een klein stukje van de puzzel, maar misschien al niet meer interessant toen vast stond dat ze niet meer leefden.
Wie dit leest is gek
pi_149151752
Er staat helemaal niks vast in deze, behalve dat ze op den duur zijn gestopt met foto's maken en door wat dan ook hulp nodig hebben gehad (112 gebeld). Verder zit er niks logisch in dit hele verhaal.

En ik vraag me nog steeds af waarom 2 slimme meiden in Panama in nood het nederlandse alarmnummer bellen.. Ze moeten geweten hebben dat het nummer daar 911 is.

Andere vraag: ik kijk net nog eens naar de foto's van de nacht een week na de verdwijning, waar komt de foto met (wat wel heel sterk lijkt) het haar van Kris vandaan? Ik heb dit topic lang niet gevolgd.

Als ik overigens die foto snel vergelijk met de foto waarin Kris van achter lopend te zien is, zie ik wel veel overeenkomsten.. Maarre, wat was de camerapositie raar, zo dicht bij iemands hoofd n foto maken? Dat is toch niet flitsen voor aandacht dan? Als er iemand voor je staat neemt die al het flitslicht weg.

[ Bericht 25% gewijzigd door silliegirl op 28-01-2015 21:22:56 ]
pi_149152112
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In de buurt van grotere vliegvelden wordt alle verkeer op de radar bekeken en dat wordt ook bewaard voor een tijd.
Daarom dacht ik dat als er die nacht twee keer een serie van flitsen is gemaakt (en de indruk is naar boven) dat er gekeken is waar er dan naar geflitst is. Zo veel wordt er in het donker niet laag gevlogen. Over het algemeen worden er voor een vlucht ook het 'flight plan' ingediend bij de autoriteiten.

Het is gewoon weer een klein stukje van de puzzel, maar misschien al niet meer interessant toen vast stond dat ze niet meer leefden.
Dat had inderdaad vorig jaar geholpen kunnen hebben de meiden te redden. -O-

Los van het 's nachts flitsen, moeten ze bijna ook overdag geflitst hebben. Elke zichzelf respecterende vrouw heeft ten alle tijde een spiegeltje bij zich en ik neem aan dat deze twee meiden dat ook hebben gedaan. Dat zou ik overdag gebruiken om aandacht te trekken mocht het nodig zijn, kunnen zij ook bovenop een berg of vanaf de paddocks gedaan hebben.

Beetje jammer is dat het gebied zo dood als een pier is; er komt geen hont in die middle of nowhere tussen de CD en Alto Romero. De kans om de aandacht te krijgen met die spiegeltjes bleek dus ook bizar laag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149153269
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat had inderdaad vorig jaar geholpen kunnen hebben de meiden te redden. -O-

Los van het 's nachts flitsen, moeten ze bijna ook overdag geflitst hebben. Elke zichzelf respecterende vrouw heeft ten alle tijde een spiegeltje bij zich en ik neem aan dat deze twee meiden dat ook hebben gedaan. Dat zou ik overdag gebruiken om aandacht te trekken mocht het nodig zijn, kunnen zij ook bovenop een berg of vanaf de paddocks gedaan hebben.

Beetje jammer is dat het gebied zo dood als een pier is; er komt geen hont in die middle of nowhere tussen de CD en Alto Romero. De kans om de aandacht te krijgen met die spiegeltjes bleek dus ook bizar laag.
Een beetje vrouw met zelfrespect hoeft zichzelf niet een aantal maal per dag in een spiegeltje te bekijken... Die hebben dat juist niet nodig *), wij weten dat we er gezond uitzien! En dan al helemaal niet tijdens een wandelingetje _O- , in een gebied waar geen hond komt.

Ze hadden er wel vuur mee kunnen maken, dikke zware rook. Dat was pas opgevallen.
pi_149153361
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een beetje vrouw met zelfrespect hoeft zichzelf niet een aantal maal per dag in een spiegeltje te bekijken... Die hebben dat juist niet nodig *), wij weten dat we er gezond uitzien! En dan al helemaal niet tijdens een wandelingetje _O- , in een gebied waar geen hond komt.
Alsof een spiegeltje er alleen toe dient om jezelf mooi te maken?

Iets in je oog, is jou nooit gebeurd? Handig, zo'n spiegeltje?

quote:
Ze hadden er wel vuur mee kunnen maken, dikke zware rook. Dat was pas opgevallen.
Dat ze dat in 10+ dagen ook niet gelukt schijnt te zijn is inderdaad ook vrij bizar. Zeker omdat 1, 2 en 3 april droge dagen en nachten waren.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149153616
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alsof een spiegeltje er alleen toe dient om jezelf mooi te maken?

Iets in je oog, is jou nooit gebeurd? Handig, zo'n spiegeltje?

[..]

Dat ze dat in 10+ dagen ook niet gelukt schijnt te zijn is inderdaad ook vrij bizar. Zeker omdat 1, 2 en 3 april droge dagen en nachten waren.
Juist, dan gooi je die rugzak toch vol met bladeren/houtjes en ander brandbaar spul, zodra het flink begint te regenen. Die ene telefoon was toch na een aantal dagen leeg? Ik had hem uit elkaar gesloopt om te kijken of ik iets zou kunnen gebruiken, klein lensje ofzo om maar een flinke rook te kunnen maken. Idem met die zonnebrillen en juist als ze niet meer konden lopen door een ongeluk.

Nee, alles zat nog netjes in de tas.

Daarnaast heeft toch iedereen wel eens een survival programma/film gezien, als was het maar Expeditie Robison of Cast Away. Hut bouwen/vuur maken, ze waren toch intelligent?

Aansteker mee, altijd handig.

Ze hebben hierin lijkt het zo passief gehandeld.
pi_149153755
Of zouden ze de spullen uitgetrokken hebben, juist toen het begon te regenen? Dat ze na de regen nog wat droogs aan konden trekken?

Kan het broekje dicht en de bh's in de tas verklaren.
pi_149153818
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Juist, dan gooi je die rugzak toch vol met bladeren/houtjes en ander brandbaar spul, zodra het flink begint te regenen. Die ene telefoon was toch na een aantal dagen leeg? Ik had hem uit elkaar gesloopt om te kijken of ik iets zou kunnen gebruiken, klein lensje ofzo om maar een flinke rook te kunnen maken. Idem met die zonnebrillen en juist als ze niet meer konden lopen door een ongeluk.

Daarnaast heeft toch iedereen wel eens een survival programma/film gezien, als was het maar Expeditie Robison of Cast Away. Hut bouwen/vuur maken, ze waren toch intelligent?

Het is altijd moeilijk conclusies trekken op basis van wat mensen niet doen en in dit geval met een incomplete dataset, sowieso 1 verwijderde foto en een brakke reddings- en criminaliteitsbestrijdende operatie, alleen nog maar moeilijker.

Aansteker denk ik niet, volgens mij rookten geen van beiden. Een spiegeltje is dan logischer.

Dat alles zo netjes in de rugzak is gevonden is inderdaad heel vaag.

Die rugzak, die ofwel door het gevaarlijkste stuk rivier is meegesleurd, ofwel door (een van) de dames op de rug is meegenomen klauterend door dat steile en smalle dal tussen de kabelbruggen 2 & 3 en 4, tussen de Pata de Macho en de Velorio.

Beide gevallen klinken haast onmogelijk als je erover nadenkt.

pi_149154007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Of zouden ze de spullen uitgetrokken hebben, juist toen het begon te regenen? Dat ze na de regen nog wat droogs aan konden trekken?

Kan het broekje dicht en de bh's in de tas verklaren.
De bh's vind ik niet zo vreemd, die houd je niet 10 dagen om, lijkt me. Loopt en slaapt prettiger zonder.

Dat ze ze niet als tools gebruikt lijken te hebben, vind ik vager. Dat passieve waar je het over had, inderdaad.

pi_149154130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hebben al deze handelingen niet meer kunnen verrichten omdat ze al vrij snel zijn overleden?
pi_149154329
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:10 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ze hebben al deze handelingen niet meer kunnen verrichten omdat ze al vrij snel zijn overleden?
Een snel overlijden is toch helemaal niet logisch (meer)?

Wie heeft die nachtfoto's dan gemaakt?

• een criminele partij die de dames heeft omgebracht (dan wel laten omkomen) en die schiet precies die nacht "een paar" nepfoto's (gedurende 2,5 uur!) en stopt alles na 11 april netjes in de rugzak en laat die ergens achter
• SINAPROC (ja, het wordt steeds gekker hier) die de meiden dood gevonden zou hebben (ik heb een hoop commentaar op die lui, maar niet dat ze mensen voor dood achterlaten...) en nepfoto's gaat lopen maken, midden in de nacht?
• ... wie?

Stellen dat die foto's niet door Kris en/of Lisanne zijn gemaakt, lijkt me bar onlogisch.

Criminelen die ze na die nacht gevonden hebben, kun je moeilijk uitsluiten, maar "al in de eerste dagen" vermoord, daar lijken de feiten niet op te wijzen...

pi_149154352
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De bh's vind ik niet zo vreemd, die houd je niet 10 dagen om, lijkt me. Loopt en slaapt prettiger zonder.

Dat ze ze niet als tools gebruikt lijken te hebben, vind ik vager. Dat passieve waar je het over had, inderdaad.
Grappig hoe mannen kunnen denken, no way als ik door en door koud ben dat ik dat ding niet aanhoud ook al zit die ongemakkelijk. Ze hadden al zo weinig kleding aan.
Als ze nu 5 kilo zouden zijn aangekomen, ja dan zit die te strak. Maar denk eerder dat ze 5 kilo waren afgevallen. Dan Zit de bh te los maar geeft rond de hartstreek wat wat warmte.
(knoop leggen in plaats van dicht haken)

En als mijn vriendin de hare uit zou doen dan was hij niet in de tas beland maar had ik hem desnoods op mijn hoofd gezet.
pi_149154581
Er zijn ook genoeg vrouwen die liever zo min mogelijk een BH dragen.
Het uit zijn van de bh's zegt mij niet zoveel.
Make my day!
pi_149154627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Grappig hoe mannen kunnen denken,
Er is niet zoiets als "hoe mannen kunnen denken" en "hoe vrouwen kunnen denken". Die bh's zijn hier en elders uitgebreid bediscussieerd en er was geen consensus onder vrouwen zelf, laat staan die onder mannen (die ook (ex-)vriendinnen, zusjes en andere vrouwen kennen en dus hun "bh-gedrag" een beetje inschatten).

Je doet een aantal aannames:
• het was "door en door koud"
• die bh houdt je warm
• je bent niet door en door bezweet, dus die bh werkt prima als droge warmhouder

Je bent door en door bezweet in dat klimaat, ootje, ben je wel es in de tropen geweest? Die bh's houden dus niets warm, stinken alleen maar en worden kletsnat van het zweet.

Ook de aanname dat het 's nachts "door en door koud" zou zijn, klopt niet.

Ja, vergeleken met overdag koelt het 's nachts, zeker met heldere hemel, behoorlijk af. Dat is, zeg van 35 naar 20 graden. Maar 20 graden is nog steeds niet "door en door koud".

De situatie voor (Boquete), en op de Mirador en de CD in het algemeen, is anders dan achter de Mirador. Op de paddocks zal het wat frisser zijn door de open ligging. Maar daar heb je weer hutten. De rest van het gebied van Changuinola is overdag heet en vochtig en 's nachts aangenaam (20-22 graden) maar ook vochtig.

pi_149154711
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Grappig hoe mannen kunnen denken, no way als ik door en door koud ben dat ik dat ding niet aanhoud ook al zit die ongemakkelijk. Ze hadden al zo weinig kleding aan.
Als ze nu 5 kilo zouden zijn aangekomen, ja dan zit die te strak. Maar denk eerder dat ze 5 kilo waren afgevallen. Dan Zit de bh te los maar geeft rond de hartstreek wat wat warmte.
(knoop leggen in plaats van dicht haken)

En als mijn vriendin de hare uit zou doen dan was hij niet in de tas beland maar had ik hem desnoods op mijn hoofd gezet.
En als het regent? Een niet meer passende drijfnatte bh, nou ik zou hem uit doen.
Gaat ook nog aan alle kanten schuren anders.
pi_149154751
o ja, nog zo een:

De sokken, die hadden ze wel nog aan. (schoen Kris)

Ze hadden blote armen, dan trek je de sokken toch open en doe je die om je armen 's nachts tegen de kou. En wanneer je gewond bent, gebruik ze die toch als eerste om de wond mee te stelpen?
Ze hadden de sok gevonden in de schoen, dus nog aan. Broek wel uit, bh wel uit. En een sok houden ze aan.
pi_149154838
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:20 schreef agter het volgende:
Er zijn ook genoeg vrouwen die liever zo min mogelijk een BH dragen.
Het uit zijn van de bh's zegt mij niet zoveel.
Het gaat mij niet om het comfort, juist om het weinige aantal kledingstukken dat ze aanhadden. Wanneer het koud is ´s nachts dan trek je toch juist alles aan tegen de kou.
pi_149154861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
o ja, nog zo een:

Ze hadden blote armen, dan trek je de sokken toch open en doe je die om je armen 's nachts tegen de kou. En wanneer je gewond bent, gebruik ze die toch als eerste om de wond mee te stelpen?
Ze hadden de sok gevonden in de schoen, dus nog aan. Broek wel uit, bh wel uit. En een sok houden ze aan.
Met blote voeten in natte schoenen lopen gaan je hele voeten kapot
pi_149154875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
o ja, nog zo een:

Je haalt nu iets door elkaar;

van Lisanne is haar linkervoet, sok en schoen gevonden. Van Kris is haar spijkerbroekje gevonden. Van Kris zijn -op de magisch blauwe Dr. Martens, heel anders dan haar bergschoenen op de foto's na- geen schoenen, voeten of sokken gevonden.

Een verwonding ligt voor de hand, maar wanneer en waarom dan juist zo enorm ver afgedaald, terwijl de terugweg korter én makkelijker was?

pi_149154900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het comfort, juist om het weinige aantal kledingstukken dat ze aanhadden. Wanneer het koud is ´s nachts dan trek je toch juist alles aan tegen de kou.
Ik heb het vaak koud gehad met kamperen 's nachts. Maar tegen de kou een bh aantrekken, daar heb ik nog nooit aan gedacht.
Make my day!
pi_149154934
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Met blote voeten in natte schoenen gaan je hele voeten kapot
Het is inderdaad beter je bergschoenen aan te houden, met af en toe luchten en wassen tegen infecties dan om grote delen van de tijd ze niet aan te hebben. Je voeten zwellen erg op en dan zitten die dingen alleen maar nog oncomfortabeler.

pi_149154965
En wellicht deden ze 's nachts de bh ook wel aan. En overdag als het warm was, weer uit. Wie zal het zeggen?
Make my day!
pi_149155032
quote:
19s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is inderdaad beter je bergschoenen aan te houden, met af en toe luchten en wassen tegen infecties dan om grote delen van de tijd ze niet aan te hebben. Je voeten zwellen erg op en dan zitten die dingen alleen maar nog oncomfortabeler.
Ja ik bedoelde dat je dan je sokken ook aanhoudt om je voeten wat te beschermen tegen blaren en zo
pi_149155043
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Met blote voeten in natte schoenen lopen gaan je hele voeten kapot
Zover hebben ze niet gelopen, dan waren ze daar wel weg gekomen.
pi_149155085
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat weet je niet
pi_149155100
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde dat je dan je sokken ook aanhoudt om je voeten wat te beschermen tegen blaren en zo
Op je sokken door de jungle lopen? Naah, dat lijkt me niet. Maar wie weet hoe hallucinerend ver heen de meiden na al die tijd in die horror nocturno waren...

pi_149155126
Iets anders: Misschien zijn er 'blote' foto's gemaakt en zijn die wel bekend bij de instanties maar niet bij de rest van de wereld.
Wie dit leest is gek
pi_149155155
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op je sokken door de jungle lopen? Naah, dat lijkt me niet. Maar wie weet hoe hallucinerend ver heen de meiden na al die tijd in die horror nocturno waren...
Hahaha nee ik reageerde op ootjekatooje die ze hun sokken over de armen wilde doen.
Ik bedoel sokken en schoenen aan met lopen.
pi_149155203
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een snel overlijden is toch helemaal niet logisch (meer)?

Wie heeft die nachtfoto's dan gemaakt?

• een criminele partij die de dames heeft omgebracht (dan wel laten omkomen) en die schiet precies die nacht "een paar" nepfoto's (gedurende 2,5 uur!) en stopt alles na 11 april netjes in de rugzak en laat die ergens achter
• SINAPROC (ja, het wordt steeds gekker hier) die de meiden dood gevonden zou hebben (ik heb een hoop commentaar op die lui, maar niet dat ze mensen voor dood achterlaten...) en nepfoto's gaat lopen maken, midden in de nacht?
• ... wie?

Stellen dat die foto's niet door Kris en/of Lisanne zijn gemaakt, lijkt me bar onlogisch.

Criminelen die ze na die nacht gevonden hebben, kun je moeilijk uitsluiten, maar "al in de eerste dagen" vermoord, daar lijken de feiten niet op te wijzen...
De nachtfoto’s zijn niet door de dames gemaakt. Dus door derden. Maar door wie, dat is uiteraard de vraag.
pi_149155217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:30 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dat weet je niet
We "weten" dat ze bij de 2e kabelbrug zijn geweest, dat ze bij de 1e quebrada zijn geweest en ofwel zelf ofwel door de rivier meegesleurd bij de monding van de Velorio geweest (de rugzakplek met de lichamelijke vondsten "vlakbij") zijn.

En dan nog een onbekende plek waar ze die nacht geweest zijn.

Verder weten we bar weinig, dat is waar.

pi_149155296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:

[..]

De nachtfoto’s zijn niet door de dames gemaakt. Dus door derden. Maar door wie, dat is uiteraard de vraag.
Door wie, maar vooral waarom? En precies in die nacht? Die persoon wist niet dat Sinaproc er "die nacht" (is nog niet duidelijk, maar goed) in dat gebied was. Zou ie zo stom zijn om die lui juist naar hem en de "moordzaak" te lokken?

En waarom ga je niet in op de onlogica van anderen die die foto's maken versus door juist degenen die die camera bij zich hadden en in dat gebied waren?

pi_149155310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Make my day!
pi_149155315
quote:
15s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

We "weten" dat ze bij de 2e kabelbrug zijn geweest, dat ze bij de 1e quebrada zijn geweest en ofwel zelf ofwel door de rivier meegesleurd bij de monding van de Velorio geweest (de rugzakplek met de lichamelijke vondsten "vlakbij") zijn.

En dan nog een onbekende plek waar ze die nacht geweest zijn.

Verder weten we bar weinig, dat is waar.
Als ze op de vlucht of verdwaald waren kunnen ze best veel gelopen hebben zonder een grote afstand af te leggen
pi_149155327
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:27 schreef agter het volgende:
En wellicht deden ze 's nachts de bh ook wel aan. En overdag als het warm was, weer uit. Wie zal het zeggen?
Ze hadden toch een bikinitopje aan? En de bh's zaten in de tas.
pi_149155365
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Iets anders: Misschien zijn er 'blote' foto's gemaakt en zijn die wel bekend bij de instanties maar niet bij de rest van de wereld.
Als dat zo zou zijn zou er iets te zeggen moeten zijn over de toestand waar die meiden in zaten. Liepen ze naakt rond de weg te zoeken? Waren ze gewond? Was er allicht nog iemand bij ze?

Dat ze geen naaktfoto's vrijgeven; dat snap ik wel, maar ze zouden, als er meer info zou zijn, die wel communiceren, gezien er bizar veel gecommuniceerd is in deze vermissing.
pi_149155381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:35 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Als ze op de vlucht of verdwaald waren kunnen ze best veel gelopen hebben zonder een grote afstand af te leggen
Op de vlucht zou kunnen verklaren waarom je in godsnaam (al dan niet gewond) langs juist het steilste gevaarlijkste slangenrijkste stuk van een volslagen onbekende rivier gaat klauteren, in exact tegenovergestelde richting van waar je heen moet.

Was die vlucht voor (echte) criminelen, of was die vlucht wellicht ingegeven door hallucinaties, bizarre stress-situaties en fata morgana's? Die kans is namelijk ook groter dan het net vinden van die ene crimineel in dat totaal ontoegankelijke en onbewoonde gebied.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')