Ik zeg niksquote:Op woensdag 28 januari 2015 13:43 schreef Poekje01 het volgende:
wat ik me ook niet kan herinneren: wie vond dat spijkerbroekje van Kris eigenlijk?
Een Indiaan: Angel P. Hij zegt het zelf in één van de video's.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:43 schreef Poekje01 het volgende:
wat ik me ook niet kan herinneren: wie vond dat spijkerbroekje van Kris eigenlijk?
dat was het team van F. Angel P. zegt iets over gevonden kleding in de telemetro video.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:43 schreef Poekje01 het volgende:
en hij zat in het zoekteam van.....die ook de schoenen en de heup hebben gevonden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Een Indiaan: Angel P. Hij zegt het zelf in één van de video's.
Ja, een subliem team...ze vonden van alles wat...quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:06 schreef ToniB het volgende:
[..]
dat was het team van F. Angel P. zegt iets over gevonden kleding in de telemetro video.
[..]
en hij zat in het zoekteam van.....die ook de schoenen en de heup hebben gevonden.
Zoekteam van wie of gaan jullie nu ook geheimzinnig doen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:06 schreef ToniB het volgende:
[..]
dat was het team van F. Angel P. zegt iets over gevonden kleding in de telemetro video.
[..]
en hij zat in het zoekteam van.....die ook de schoenen en de heup hebben gevonden.
Voornaam mag, van achternaam alleen initialen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:06 schreef ToniB het volgende:
[..]
[..]
Feliciano G.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoekteam van wie of gaan jullie nu ook geheimzinnig doen?
Het waarom, van wat iemand die niet meer leeft gedaan heeft. Hoe wil je zoiets "officieel onderzoeken"?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
De theorie dat de donkere foto's zijn gemaakt om hulpverleners te waarschuwen, is daar ooit officieel onderzoek naar gedaan? Of er toen mensen/blaffende honden/helicopter in de buurt waren?
Overal lees je nl. in berichten dat ze waarschijnlijk hun omgeving wilden verlichten.
En is het dan mogelijk om zoveel "foto's" te maken waar helemaal niets op staat?
Dat neem ik ook aan, dat het voor die rechercheur zo lijkt. . Maar ik zie een aantal foto's juist alsof ze naar beneden genomen zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wanneer een rechercheur in een interview zegt dat het lijkt alsof ze naar boven gefotografeerd hebben dan neem ik aan dat dat zo is.
Dat klopt maar het heeft één voordeel: zo worden we niet door die andere foto's op het verkeerde been gezet. Interpreteren van wat niet duidelijk is, op basis van andere foto's heeft zowel voor- als nadelen.quote:Wij hier weten niet wat er te zien is op de overige foto's.
Bedoeld zal wel zijn: bewaarde radarbeelden. Maar van wie? verkeersleiding van een luchthaven? hoe laag geeft die nog helikopters weer? Flitsen naar een lijnvliegtuig kan ook, maar dan ben je echt aan het einde van je latijn.quote:Radar? wat voor radar die van een helicopter of vliegtuig?
Nee hoor, voor de meeste zijn meerdere verklaringen mogelijk, die helemaal niet "moeilijk" zijn. Al heel wat keren genoemd ook.quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:40 schreef jackie12 het volgende:
Er wordt hier al maanden druk gespeculeerd over hoe het kan dat ze verdwaald waren en wat ze meegemaakt moeten hebben in al die dagen.
En het lijkt wel op de manier van redeneren dat er door velen gewoon vanuit wordt gegaan dat ze verdwaald waren;
Waarom ze niet gevonden zijn. Waarom ze zelf de weg niet terug hebben gevonden in zo'n relatief klein gebied.
Wat de foto's betekenen. Waar die gemaakt zijn. Waarom er zo weinig en op gezette tijden met de telefoon is gebeld. Waarom er geen sms/appje is gestuurd of gebeld is naar huis. Waarom er geen afscheidsbericht is gemaakt. Wat de doodsoorzaak is en vele vele vragen meer.
En het zijn allemaal terechte vragen als ze verdwaald waren.
Maar op al die vragen moeten allemaal hele moeilijke antwoorden worden gevonden en allemaal in combinatie met elkaar.
Alsof dat bovenmatig vreemd zou zijn, zonder invloed van derden.quote:Ik hou het liever wat simpeler. Na de laatste foto van 13.54 uur zijn ze omgekeerd en is het misgegaan of waren ze al die tijd niet alleen en is het misgegaan.
Daarom ook heel simpel geen foto's meer.
Ja, als mijn fiets verdwenen is denk ik aan diefstal. Dat is een bekend misdrijf, met een verdwenen fiets als resultaat. En stond die fiets vast, dan zijn er weinig andere opties. Verkeer geparkeerd en meegenomen door de gemeente kan nog, maar dat is eenvoudig na te gaan.quote:Misdrijven gebeuren op ieder moment van de dag overal ter wereld.
Het roept juist een heleboel vragen op. En veel van de vragen die jij noemt, blijven onbeantwoord. Zoals:quote:En een misdrijf roept in het geval van Kris en Lisanne veruit de minste vragen op.
quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:07 schreef mig72 het volgende:
Niet om het een of het ander, maar ik las dit zonet en als 43 studenten in een Spaanstalig land
In de buurt van grotere vliegvelden wordt alle verkeer op de radar bekeken en dat wordt ook bewaard voor een tijd.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:56 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Bedoeld zal wel zijn: bewaarde radarbeelden. Maar van wie? verkeersleiding van een luchthaven? hoe laag geeft die nog helikopters weer? Flitsen naar een lijnvliegtuig kan ook, maar dan ben je echt aan het einde van je latijn.
Dat had inderdaad vorig jaar geholpen kunnen hebben de meiden te redden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In de buurt van grotere vliegvelden wordt alle verkeer op de radar bekeken en dat wordt ook bewaard voor een tijd.
Daarom dacht ik dat als er die nacht twee keer een serie van flitsen is gemaakt (en de indruk is naar boven) dat er gekeken is waar er dan naar geflitst is. Zo veel wordt er in het donker niet laag gevlogen. Over het algemeen worden er voor een vlucht ook het 'flight plan' ingediend bij de autoriteiten.
Het is gewoon weer een klein stukje van de puzzel, maar misschien al niet meer interessant toen vast stond dat ze niet meer leefden.
Een beetje vrouw met zelfrespect hoeft zichzelf niet een aantal maal per dag in een spiegeltje te bekijken... Die hebben dat juist niet nodigquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat had inderdaad vorig jaar geholpen kunnen hebben de meiden te redden.
Los van het 's nachts flitsen, moeten ze bijna ook overdag geflitst hebben. Elke zichzelf respecterende vrouw heeft ten alle tijde een spiegeltje bij zich en ik neem aan dat deze twee meiden dat ook hebben gedaan. Dat zou ik overdag gebruiken om aandacht te trekken mocht het nodig zijn, kunnen zij ook bovenop een berg of vanaf de paddocks gedaan hebben.
Beetje jammer is dat het gebied zo dood als een pier is; er komt geen hont in die middle of nowhere tussen de CD en Alto Romero. De kans om de aandacht te krijgen met die spiegeltjes bleek dus ook bizar laag.
Alsof een spiegeltje er alleen toe dient om jezelf mooi te maken?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een beetje vrouw met zelfrespect hoeft zichzelf niet een aantal maal per dag in een spiegeltje te bekijken... Die hebben dat juist niet nodig, wij weten dat we er gezond uitzien! En dan al helemaal niet tijdens een wandelingetje
, in een gebied waar geen hond komt.
Dat ze dat in 10+ dagen ook niet gelukt schijnt te zijn is inderdaad ook vrij bizar. Zeker omdat 1, 2 en 3 april droge dagen en nachten waren.quote:Ze hadden er wel vuur mee kunnen maken, dikke zware rook. Dat was pas opgevallen.
Juist, dan gooi je die rugzak toch vol met bladeren/houtjes en ander brandbaar spul, zodra het flink begint te regenen. Die ene telefoon was toch na een aantal dagen leeg? Ik had hem uit elkaar gesloopt om te kijken of ik iets zou kunnen gebruiken, klein lensje ofzo om maar een flinke rook te kunnen maken. Idem met die zonnebrillen en juist als ze niet meer konden lopen door een ongeluk.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alsof een spiegeltje er alleen toe dient om jezelf mooi te maken?
Iets in je oog, is jou nooit gebeurd? Handig, zo'n spiegeltje?
[..]
Dat ze dat in 10+ dagen ook niet gelukt schijnt te zijn is inderdaad ook vrij bizar. Zeker omdat 1, 2 en 3 april droge dagen en nachten waren.
Het is altijd moeilijk conclusies trekken op basis van wat mensen niet doen en in dit geval met een incomplete dataset, sowieso 1 verwijderde foto en een brakke reddings- en criminaliteitsbestrijdende operatie, alleen nog maar moeilijker.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Juist, dan gooi je die rugzak toch vol met bladeren/houtjes en ander brandbaar spul, zodra het flink begint te regenen. Die ene telefoon was toch na een aantal dagen leeg? Ik had hem uit elkaar gesloopt om te kijken of ik iets zou kunnen gebruiken, klein lensje ofzo om maar een flinke rook te kunnen maken. Idem met die zonnebrillen en juist als ze niet meer konden lopen door een ongeluk.
Nee, alles zat nog netjes in de tas.
Daarnaast heeft toch iedereen wel eens een survival programma/film gezien, als was het maar Expeditie Robison of Cast Away. Hut bouwen/vuur maken, ze waren toch intelligent?
Aansteker mee, altijd handig.
Ze hebben hierin lijkt het zo passief gehandeld.
De bh's vind ik niet zo vreemd, die houd je niet 10 dagen om, lijkt me. Loopt en slaapt prettiger zonder.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Of zouden ze de spullen uitgetrokken hebben, juist toen het begon te regenen? Dat ze na de regen nog wat droogs aan konden trekken?
Kan het broekje dicht en de bh's in de tas verklaren.
Ze hebben al deze handelingen niet meer kunnen verrichten omdat ze al vrij snel zijn overleden?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Juist, dan gooi je die rugzak toch vol met bladeren/houtjes en ander brandbaar spul, zodra het flink begint te regenen. Die ene telefoon was toch na een aantal dagen leeg? Ik had hem uit elkaar gesloopt om te kijken of ik iets zou kunnen gebruiken, klein lensje ofzo om maar een flinke rook te kunnen maken. Idem met die zonnebrillen en juist als ze niet meer konden lopen door een ongeluk.
Nee, alles zat nog netjes in de tas.
Daarnaast heeft toch iedereen wel eens een survival programma/film gezien, als was het maar Expeditie Robison of Cast Away. Hut bouwen/vuur maken, ze waren toch intelligent?
Aansteker mee, altijd handig.
Ze hebben hierin lijkt het zo passief gehandeld.
Een snel overlijden is toch helemaal niet logisch (meer)?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:10 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ze hebben al deze handelingen niet meer kunnen verrichten omdat ze al vrij snel zijn overleden?
Grappig hoe mannen kunnen denken, no way als ik door en door koud ben dat ik dat ding niet aanhoud ook al zit die ongemakkelijk. Ze hadden al zo weinig kleding aan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De bh's vind ik niet zo vreemd, die houd je niet 10 dagen om, lijkt me. Loopt en slaapt prettiger zonder.
Dat ze ze niet als tools gebruikt lijken te hebben, vind ik vager. Dat passieve waar je het over had, inderdaad.
Er is niet zoiets als "hoe mannen kunnen denken" en "hoe vrouwen kunnen denken". Die bh's zijn hier en elders uitgebreid bediscussieerd en er was geen consensus onder vrouwen zelf, laat staan die onder mannen (die ook (ex-)vriendinnen, zusjes en andere vrouwen kennen en dus hun "bh-gedrag" een beetje inschatten).quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Grappig hoe mannen kunnen denken,
En als het regent? Een niet meer passende drijfnatte bh, nou ik zou hem uit doen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Grappig hoe mannen kunnen denken, no way als ik door en door koud ben dat ik dat ding niet aanhoud ook al zit die ongemakkelijk. Ze hadden al zo weinig kleding aan.
Als ze nu 5 kilo zouden zijn aangekomen, ja dan zit die te strak. Maar denk eerder dat ze 5 kilo waren afgevallen. Dan Zit de bh te los maar geeft rond de hartstreek wat wat warmte.
(knoop leggen in plaats van dicht haken)
En als mijn vriendin de hare uit zou doen dan was hij niet in de tas beland maar had ik hem desnoods op mijn hoofd gezet.
Het gaat mij niet om het comfort, juist om het weinige aantal kledingstukken dat ze aanhadden. Wanneer het koud is ´s nachts dan trek je toch juist alles aan tegen de kou.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:20 schreef agter het volgende:
Er zijn ook genoeg vrouwen die liever zo min mogelijk een BH dragen.
Het uit zijn van de bh's zegt mij niet zoveel.
Met blote voeten in natte schoenen lopen gaan je hele voeten kapotquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
o ja, nog zo een:
De sokken, die hadden ze wel nog aan. (schoen Kris)
Ze hadden blote armen, dan trek je de sokken toch open en doe je die om je armen 's nachts tegen de kou. En wanneer je gewond bent, gebruik ze die toch als eerste om de wond mee te stelpen?
Ze hadden de sok gevonden in de schoen, dus nog aan. Broek wel uit, bh wel uit. En een sok houden ze aan.
Je haalt nu iets door elkaar;quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
o ja, nog zo een:
De sokken, die hadden ze wel nog aan. (schoen Kris)
Ze hadden blote armen, dan trek je de sokken toch open en doe je die om je armen 's nachts tegen de kou. En wanneer je gewond bent, gebruik ze die toch als eerste om de wond mee te stelpen?
Ze hadden de sok gevonden in de schoen, dus nog aan. Broek wel uit, bh wel uit. En een sok houden ze aan.
Ik heb het vaak koud gehad met kamperen 's nachts. Maar tegen de kou een bh aantrekken, daar heb ik nog nooit aan gedacht.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het comfort, juist om het weinige aantal kledingstukken dat ze aanhadden. Wanneer het koud is ´s nachts dan trek je toch juist alles aan tegen de kou.
Het is inderdaad beter je bergschoenen aan te houden, met af en toe luchten en wassen tegen infecties dan om grote delen van de tijd ze niet aan te hebben. Je voeten zwellen erg op en dan zitten die dingen alleen maar nog oncomfortabeler.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Met blote voeten in natte schoenen gaan je hele voeten kapot
Ja ik bedoelde dat je dan je sokken ook aanhoudt om je voeten wat te beschermen tegen blaren en zoquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is inderdaad beter je bergschoenen aan te houden, met af en toe luchten en wassen tegen infecties dan om grote delen van de tijd ze niet aan te hebben. Je voeten zwellen erg op en dan zitten die dingen alleen maar nog oncomfortabeler.
Zover hebben ze niet gelopen, dan waren ze daar wel weg gekomen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Met blote voeten in natte schoenen lopen gaan je hele voeten kapot
Dat weet je nietquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zover hebben ze niet gelopen, dan waren ze daar wel weg gekomen.
Op je sokken door de jungle lopen? Naah, dat lijkt me niet. Maar wie weet hoe hallucinerend ver heen de meiden na al die tijd in die horror nocturno waren...quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde dat je dan je sokken ook aanhoudt om je voeten wat te beschermen tegen blaren en zo
Hahaha nee ik reageerde op ootjekatooje die ze hun sokken over de armen wilde doen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op je sokken door de jungle lopen? Naah, dat lijkt me niet. Maar wie weet hoe hallucinerend ver heen de meiden na al die tijd in die horror nocturno waren...
De nachtfoto’s zijn niet door de dames gemaakt. Dus door derden. Maar door wie, dat is uiteraard de vraag.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een snel overlijden is toch helemaal niet logisch (meer)?
Wie heeft die nachtfoto's dan gemaakt?
• een criminele partij die de dames heeft omgebracht (dan wel laten omkomen) en die schiet precies die nacht "een paar" nepfoto's (gedurende 2,5 uur!) en stopt alles na 11 april netjes in de rugzak en laat die ergens achter
• SINAPROC (ja, het wordt steeds gekker hier) die de meiden dood gevonden zou hebben (ik heb een hoop commentaar op die lui, maar niet dat ze mensen voor dood achterlaten...) en nepfoto's gaat lopen maken, midden in de nacht?
• ... wie?
Stellen dat die foto's niet door Kris en/of Lisanne zijn gemaakt, lijkt me bar onlogisch.
Criminelen die ze na die nacht gevonden hebben, kun je moeilijk uitsluiten, maar "al in de eerste dagen" vermoord, daar lijken de feiten niet op te wijzen...
quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zover hebben ze niet gelopen, dan waren ze daar wel weg gekomen.
We "weten" dat ze bij de 2e kabelbrug zijn geweest, dat ze bij de 1e quebrada zijn geweest en ofwel zelf ofwel door de rivier meegesleurd bij de monding van de Velorio geweest (de rugzakplek met de lichamelijke vondsten "vlakbij") zijn.quote:
Door wie, maar vooral waarom? En precies in die nacht? Die persoon wist niet dat Sinaproc er "die nacht" (is nog niet duidelijk, maar goed) in dat gebied was. Zou ie zo stom zijn om die lui juist naar hem en de "moordzaak" te lokken?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:
[..]
De nachtfoto’s zijn niet door de dames gemaakt. Dus door derden. Maar door wie, dat is uiteraard de vraag.
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef gynaika het volgende:
[..]
De nachtfoto’s zijn niet door de dames gemaakt. Dus door derden. Maar door wie, dat is uiteraard de vraag.
Als ze op de vlucht of verdwaald waren kunnen ze best veel gelopen hebben zonder een grote afstand af te leggenquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
We "weten" dat ze bij de 2e kabelbrug zijn geweest, dat ze bij de 1e quebrada zijn geweest en ofwel zelf ofwel door de rivier meegesleurd bij de monding van de Velorio geweest (de rugzakplek met de lichamelijke vondsten "vlakbij") zijn.
En dan nog een onbekende plek waar ze die nacht geweest zijn.
Verder weten we bar weinig, dat is waar.
Ze hadden toch een bikinitopje aan? En de bh's zaten in de tas.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:27 schreef agter het volgende:
En wellicht deden ze 's nachts de bh ook wel aan. En overdag als het warm was, weer uit. Wie zal het zeggen?
Als dat zo zou zijn zou er iets te zeggen moeten zijn over de toestand waar die meiden in zaten. Liepen ze naakt rond de weg te zoeken? Waren ze gewond? Was er allicht nog iemand bij ze?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Iets anders: Misschien zijn er 'blote' foto's gemaakt en zijn die wel bekend bij de instanties maar niet bij de rest van de wereld.
Op de vlucht zou kunnen verklaren waarom je in godsnaam (al dan niet gewond) langs juist het steilste gevaarlijkste slangenrijkste stuk van een volslagen onbekende rivier gaat klauteren, in exact tegenovergestelde richting van waar je heen moet.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:35 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Als ze op de vlucht of verdwaald waren kunnen ze best veel gelopen hebben zonder een grote afstand af te leggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |