abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148929663
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Da's 1. Nu de rest.
Zoek maar zelf op:
http://kunst-en-cultuur.i(...)n-buitenlanders.html
Make my day!
pi_148929669
Waarom moeten we voorkomen dat Joden Europa ontvluchten? Die mensen zijn wijs genoeg om dat zelf te beslissen. Wat we wel moeten doen is voorkomen dat antisemitisme een voedingsbodem krijgt zodat het in elk geval geen reden is tot emigratie.
pi_148929675
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

De keuze is makkelijk gemaakt als je weet dat Moslims voor een groot deel anti-Westers zijn en Joden Westers en er in het Westen dus gewoon volledig bij horen zo.
Neehoor. Nederland heeft allang gekozen, voor de kleurrijke en vredelievende islam.
pi_148929733
Ik denk overigens dat het werkelijke probleem niet een exodus is van Joden (die zijn maar in beperkte oplage aanwezig in Europa) maar een uittocht van het kapitaal wat de Joden in beheer hebben. Als dat wegvloeit heeft iedereen een probleem, zelfs de antisemieten.
pi_148929736
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:45 schreef Downwards het volgende:

[..]

Asscher is een huichelaar en onderdeel van het probleem dat de PvdA (anno 2015) heet. Desondanks doe je alsof hij over unieke eigenschap bezit die we echt niet kunnen missen in Europa. Ik zal je zeggen dat de politiek er helemaal niets door verandert, mocht Asscher morgen de benen nemen. Zeker niet in positieve zin.
Heb je de voorlichtingsspotjes van de overheid al gezien waarin de bezuinigingen op de zorg als verbeteringen gepresenteerd worden? :')

Het is een schande. Te bizar voor woorden dat, dat tuig hiermee wegkomt. :r
Je suis Charlie Sheen
pi_148929743
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:45 schreef Downwards het volgende:

[..]

Asscher is een huichelaar en onderdeel van het probleem dat de PvdA (anno 2015) heet. Desondanks doe je alsof hij over unieke eigenschappen en talenten bezit die we echt niet kunnen missen in Europa. Ik zal je zeggen dat de politiek er helemaal niets door verandert, mocht Asscher morgen de benen nemen. Zeker niet in negatieve zin.
Dus omdat jij een of andere wantrouwen hebt jegens Asscher en de PvdA mag ik hem niet noemen in de bovenstaande lijst? Maar nogmaals kijk maar naar beroemde Joodse voorbeelden in de Nederlandse en Europese politiek het is zoals gezegd niet voor niets dat Europa al zo ontzettend lang bijna stilstaat en zich bijna moet laten leiden binnen de Internationale Betrekkingen.
pi_148929754
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:46 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Neehoor. Nederland heeft allang gekozen, voor de kleurrijke en vredelievende islam.
Ik hoop het niet in ieder geval dus.
pi_148929757
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:15 schreef Downwards het volgende:
Laten we niet hypocriet doen; (vrijwel) niemand van buiten de joodse gemeenschap zou erom malen als ze massaal het hazenpad kiezen.
Nou ik zie ze liever blijven.
pi_148929839
Dat is toch wat Netanyahu wil?

Vind het wel erg jammer en hoop dat joden hier niet weggaan door ophitsers als Netanyahu. En ook niet door idiote antisemieten die joden het leven zuur maken. :r
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:50:32 #85
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148929846
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:37 schreef Rezania het volgende:
Goed topic dit. _O- Joden vs. Moslims en argumenten op basis van rassenleer. :')
Ik zal even mijn rassenleerboek er bij pakken.

Hierin staat inderdaad dat joden superieur zijn tov moslims en daarom met een zelfgemaakte joodse staat arabieren kunnen trollen in het midden-oosten, simpelweg omdat arabieren ze niks kunnen maken. Dus het lijkt wel te kloppen dat joden het beter zouden doen moslims.
Say what?
pi_148929868
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus omdat jij een of andere wantrouwen hebt jegens Asscher en de PvdA mag ik hem niet noemen in de bovenstaande lijst?
Natuurlijk mag jij hem wel noemen. Maar als Lodewijk Asscher mede moet aantonen dat de joden over unieke eigenschappen en talenten beschikken die we niet kunnen missen... ;(

Natuurlijk zijn er uitstekende joodse wetenschappers, artsen etc., maar in het wat grotere geheel zijn ook zij 'gewoon' inwisselbaar.
pi_148929888
Overigens is antisemitisme strict genomen ook een afkeer naar andere semieten zoals moslims toe. Zou Timmermans op dezelfde manier oproepen om moslims binnen de grenzen te houden als zij net als de joden lijden onder het antisemitisme?
pi_148929912
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:51 schreef happinessfordogs het volgende:
Overigens is antisemitisme strict genomen ook een afkeer naar andere semieten zoals moslims toe. Zou Timmermans op dezelfde manier oproepen om moslims binnen de grenzen te houden als zij net als de joden lijden onder het antisemitisme?
_O- _O- _O-
Je suis Charlie Sheen
pi_148929925
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik zal even mijn rassenleerboek er bij pakken.

Hierin staat inderdaad dat joden superieur zijn tov moslims en daarom met een zelfgemaakte joodse staat arabieren kunnen trollen in het midden-oosten, simpelweg omdat arabieren ze niks kunnen maken. Dus het lijkt wel te kloppen dat joden het beter zouden doen moslims.
Je hebt misgegrepen, dat is je Torah, niet je rassenleerboek.
pi_148929938
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat is toch wat Netanyahu wil?

Vind het wel erg jammer en hoop dat joden hier niet weggaan door ophitsers als Netanyahu. En ook niet door idiote antisemieten die joden het leven zuur maken. :r
Ja, Netanyahu heeft er belang bij om angst te zaaien bij Europese Joden.
Maar zo heel onlogisch is de keuze voor Joden in bepaalde Europese landen niet om hun heil elders te zoeken. Helaas :{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_148929943
Wat krijgen we terug in NL voor de vertrekkende, merendeel hoogopgeleide en productieve, joden?
Make my day!
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:54:03 #92
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148929960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:51 schreef happinessfordogs het volgende:
Inderdaad, als iemand mij beschuldigd van antisemitisme zeg ik altijd dat ik helemaal niks tegen Arabieren heb.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_148929998
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik hoop het niet in ieder geval dus.
Blijven hopen kan altijd.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:55:02 #94
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_148929999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:51 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Oke Salah :') Het leven valt niet mee he? In het verachtelijke westen.
Vind het juist heerlijk wonen hier. Blijkbaar heb jij er problemen? Niet dat ik er wakker van lig :')
Schijt aan iedereen
pi_148930006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:46 schreef happinessfordogs het volgende:
Waarom moeten we voorkomen dat Joden Europa ontvluchten? Die mensen zijn wijs genoeg om dat zelf te beslissen. Wat we wel moeten doen is voorkomen dat antisemitisme een voedingsbodem krijgt zodat het in elk geval geen reden is tot emigratie.
Stel er komt nog eens zo een persoon als in WOII, dan zijn ze wel veilig althans dat denken ze, hoop het ook voor ze trouwens dan!
Hier zal het dan wel rap gaan hebben ze gelijk de medische dosiers van de mensen en dan zullen ze de schroot wel opruimen lijkt me zo, het is immers adminstratief goed geregeld in ons of mijn land toch.
Het zijn maar ingevingen van me hoor ik ben immers paranoide toch, en waarom laten we het eigenlijk zolang duren daar in die landen, of moet het daar ook vijf jaar duren voordat ze bevrijd worden?
Alles mijn mening trouwens he!
pi_148930096
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel er komt nog eens zo een persoon als in WOII, dan zijn ze wel veilig althans dat denken ze, hoop het ook voor ze trouwens dan!
Hier zal het dan wel rap gaan hebben ze gelijk de medische dosiers van de mensen en dan zullen ze de schroot wel opruimen lijkt me zo, het is immers adminstratief goed geregeld in ons of mijn land toch.
Het zijn maar ingevingen van me hoor ik ben immers paranoide toch, en waarom laten we het eigenlijk zolang duren daar in die landen, of moet het daar ook vijf jaar duren voordat ze bevrijd worden?
Alles mijn mening trouwens he!
Met alle respect maar ik kan echt niet ontcijferen wat je precies bedoelt.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:58:26 #97
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_148930119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerikanen, maar alsof het slechts met banken te maken heeft, het is een verrot systeem en daarvoor waarschuwden beroemde Joden zoals Thomas Friedman en Joseph Stiglitz al jaren.
Kerel bijna alle banken die omvielen in de VS was de machthebber joods van origine
Schijt aan iedereen
pi_148930382
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef Rezania het volgende:
Oh, en op de man spelende argumenten zonder inhoud. Bravo, zo ken ik NWS weer.
Daar doe je toch zelf volop aan mee? :?

quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef Rezania het volgende:
Ja, dat is ernstig, tuurlijk. Maar waarom nou weer precies Joden, waarom altijd zij? Er is een algemeen gevoel van onveiligheid na dat gedoe in Parijs, daar moet Timmermans het over hebben. Niet over een specifieke minderheid, gewoon iedereen.
Omdat Joden heel concreet onder vuur liggen en doelwit zijn. Doelwit van terroristen, zoals we bijvoorbeeld in Parijs en Brussel hebben kunnen zien, maar ook doelwit van bedreigingen en "lichtere" vormen van straatterreur.

De slotsom is hoe dan ook dat steeds meer Joden zich onveilig voelen. In plaats van dat gevoel te veroordelen en belachelijk te maken, zou je ook kunnen zoeken naar de oorzaken ervan en het aanpakken van de veroorzakers.
pi_148930416
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:47 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik denk overigens dat het werkelijke probleem niet een exodus is van Joden (die zijn maar in beperkte oplage aanwezig in Europa) maar een uittocht van het kapitaal wat de Joden in beheer hebben. Als dat wegvloeit heeft iedereen een probleem, zelfs de antisemieten.
Los van kapitaal hebben we sowieso een immens probleem in Europa (en in Nederland) als we de veiligheid van groepen mensen niet meer kunnen garanderen. Wie is de volgende groep die vogelvrij wordt verklaard?
pi_148930447
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:58 schreef Deadre het volgende:

[..]

Kerel bijna alle banken die omvielen in de VS was de machthebber joods van origine
Er is een verschil tussen "een groot deel van de veroorzakers van de crisis zijn Joods" en "Joden zijn de veroorzakers van de crisis". Wat heeft een Joodse winkelier nou weer van doen met Goldman Sachs?
pi_148930465
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Los van kapitaal hebben we sowieso een immens probleem in Europa (en in Nederland) als we de veiligheid van groepen mensen niet meer kunnen garanderen. Wie is de volgende groep die vogelvrij wordt verklaard?
Jij schrijft het anders als mij maar in principe hetzelfde.
pi_148930539
Ik begrijp ook niet zo goed waarom willekeurige joden hier maar meteen bedreigd en aangevallen moeten worden.
Wat hebben zij met het Palestijnse conflict te maken?
Waar in dit verhaal vallen zij moslims aan?
Make my day!
pi_148930543
quote:
9s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:47 schreef NotYou het volgende:

[..]

Heb je de voorlichtingsspotjes van de overheid al gezien waarin de bezuinigingen op de zorg als verbeteringen gepresenteerd worden? :')

Het is een schande. Te bizar voor woorden dat, dat tuig hiermee wegkomt. :r
Er wordt niet bezuinigd op zorg. Er komt een rem op de alsmaar stijgende zorguitgaven. In 2015 blijven de uitgaven ten opzichte van 2014 ongeveer gelijk; dit na jarenlange stijgingen. En het zou natuurlijk best kunnen dat de zorg verbetert als deze anders wordt georganiseerd. Wacht eerst eens hoe het uitpakt voordat je het zo gemakkelijk afkraakt.
pi_148930606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat iedereen zich in Europa veilig moet kunnen wanen op basis van controleerbare parameters. Hoe een ieder deze cijfers interpreteert is bovenal een persoonlijke zaak en het zou de politiek (Timmermans) sieren als ze zich daar niet mee bezig hielden omdat het per definitie een subjectieve aangelegenheid is. Als er echt sprake is van antisemitisme dan moet dat keihard worden aangepakt en dat is dan wel weer een zaak voor de overheid.
pi_148930613
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:22 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zou het wel heel erg vinden. Dit zijn op en top Nederlanders en Europeanen waar je het over hebt.
In antwerpen zijn ze niet echt op en top Belgisch

pi_148930675
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er wordt niet bezuinigd op zorg. Er komt een rem op de alsmaar stijgende zorguitgaven. In 2015 blijven de uitgaven ten opzichte van 2014 ongeveer gelijk; dit na jarenlange stijgingen. En het zou natuurlijk best kunnen dat de zorg verbetert als deze anders wordt georganiseerd. Wacht eerst eens hoe het uitpakt voordat je het zo gemakkelijk afkraakt.
Afkraken wil ik nog niet zo direct, maar ergens denk ik dat er iets scheef zit.
Privatiseren lijkt het me?
Het of gedeelte onderbrengen bij de gemeentes, vind ik niet juist, hoeveel gemeentes hadden nog eens geld gestald bij icie bank in ijsland?
Nou konden ze dat natuurlijk niet weten maar dan nog het is ned geld laat het dan in ned voor werkgelegenheid zorgen of zie ik dat fout?
  donderdag 22 januari 2015 @ 00:17:12 #107
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_148930685
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:11 schreef agter het volgende:
Ik begrijp ook niet zo goed waarom willekeurige joden hier maar meteen bedreigd en aangevallen moeten worden.
Dat is een zelfde vraag als, waarom worden moslima's, ouderen en gebedshuizen hier in Nederland aangevallen, wanneer er in Amerika en of Frankrijk een aanslag heeft plaatsgevonden?
Schijt aan iedereen
pi_148930689
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:14 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk plaatje!
Dit zijn wel typische Europese joden. Die wonen hier al honderden jaren.
En zover ik weet is het geen gemeenschap die structureel overlast veroorzaakt.
Hoe ze zich kleden, zou mij een worst zijn, dat is hun goed recht.
Make my day!
pi_148930709
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:11 schreef agter het volgende:
Het leuke is dat mensen die Joden aanvallen om die reden, Israël alleen maar versterken en indirect dus de Palestijnen aanvallen.
pi_148930717
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:17 schreef Deadre het volgende:

[..]

Dat is een zelfde vraag als, waarom worden moslima's, ouderen en gebedshuizen hier in Nederland aangevallen, wanneer er in Amerika en of Frankrijk een aanslag heeft plaatsgevonden?
Er is ook niemand hier die dat goed praat.
Feit is wel dat de joodse gemeenschap geen overlast veroorzaakt, terwijl dat met moslims anders ligt.
Make my day!
pi_148930723
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben er in mijn leven een keer geweest, leuke plaats en ook leuke prijzen vond ik dan he!
pi_148930746
quote:

[..]

Hoezo niet? Wat is eigenlijk op en top Belgisch?
  donderdag 22 januari 2015 @ 00:20:56 #113
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_148930769
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:18 schreef agter het volgende:

[..]

Er is niemand hier die dat goed praat.
Dekt is wel dat de joodse gemeenschap geen overlast veroorzaakt, terwijl dat met moslims anders ligt.
Nee jij bent alleen voor uitsluiting van moslims. En dan heb ik je post geschiedenis nog niet eens bekeken.
Schijt aan iedereen
pi_148930797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:19 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Wat is op en top belgies ik weet het niet maar indie zelfde plaats op de markt lopen ze gerust in de pyama en daar kijkt niemand van op!
pi_148930815
quote:

[..]

Ik vind dat beeld van die (wat zijn het chassidische?) joden eigenlijk juist typisch Belgisch. Zo kent men die buurt in Antwerpen. :)
Je zou bijna zeggen 'beschermd stadsgezicht'.
Make my day!
pi_148930851
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:20 schreef Deadre het volgende:

[..]

Nee jij bent alleen voor uitsluiting van moslims. En dan heb ik je post geschiedenis nog niet eens bekeken.
Op de man spelen? Zwak.
Make my day!
pi_148930900
quote:

[..]

Eén van de landstalen kunnen spreken bvb.
pi_148930913
moslims uitsluiten zou ik niet willen maar wel selecteren dat zou ik wel doen, maar ik ben misschien wel te radicaal met zo een dingen .
pi_148930938
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar doe je toch zelf volop aan mee? :?

[..]

Omdat Joden heel concreet onder vuur liggen en doelwit zijn. Doelwit van terroristen, zoals we bijvoorbeeld in Parijs en Brussel hebben kunnen zien, maar ook doelwit van bedreigingen en "lichtere" vormen van straatterreur.

De slotsom is hoe dan ook dat steeds meer Joden zich onveilig voelen. In plaats van dat gevoel te veroordelen en belachelijk te maken, zou je ook kunnen zoeken naar de oorzaken ervan en het aanpakken van de veroorzakers.
Dat geldt eveneens voor moslims. Maar de dubbele standaard laat zich weer eens gelden.

Timmermans zou er beter aan doen zich uit te spreken tegen onrust in het algemeen.
pi_148930983
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat geldt eveneens voor moslims. Maar de dubbele standaard laat zich weer eens gelden.
Wanneer was de laatste terroristische aanslag in Europa op moslims door joden dan?
Make my day!
pi_148930992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:25 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Eén van de landstalen kunnen spreken bvb.
Ben je van het idee dat ze dat niet kunnen op die plaatjes?
pi_148931051
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:28 schreef agter het volgende:

[..]

Wanneer was de laatste terroristische aanslag in Europa op moslims door joden dan?
Jaren 70 toen de Mossad wraak kwam nemen voor Munchen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148931056
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Timmermans zou er beter aan doen zich uit te spreken tegen onrust in het algemeen.
Als je de OP zou lezen, dan kon je er kennis van nemen dat Timmermans dat inderdaad heeft gedaan...
pi_148931082
quote:

[..]

Sinds wanneer zijn bevolkingsgroepen ergens schuldig aan?
  donderdag 22 januari 2015 @ 00:33:43 #125
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_148931109
quote:
5s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
Waar zou dat toenemend antisemitisme vandaan komen?
De oorsprong komt in ieder geval uit Europa/het Westen zover ik het weet.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_148931120
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het ging hier niet om de schuldvraag. :N
pi_148931140
quote:

[..]

Dat was nou precies mijn vraag.
Waarom worden joden in Europa gepakt door moslims? Wat hebben zij met het pallestijnse conflict te maken?
Zover ik weet wonen en leven deze mensen hier al eeuwen. En van hun kant, in vrede.
Make my day!
pi_148931157
quote:

[..]

Waar twee kijven hebben twee schuld is mij geleerd, en volgens mij klopt het ook nog zo een beetje.
pi_148931190
quote:

[..]

De Franse afdeling van de JDL (LDJ) was bij minstens 115 gewelddadige incidenten betrokken sinds hun oprichting in 2001. De organisatie staat in Israel en in de VS op de lijst van verboden terroristische organisaties. Blijkbaar verdelen ze hun haat tussen moslims en mede-joden...

quote:
In 2002, in France, attackers from Betar and Ligue de Défense Juive (LDJ) violently assaulted Jewish demonstrators from Peace Now, journalists, police officers (one of whom was stabbed), and Arab bystanders.[57] At least two of the suspects in the 2010 murder of a French Muslim Saïd Bourarach appeared to have ties to the French chapter of the JDL.[58] In 2011, Israeli daily Haaretz reported members of the "French branch of Jewish terror group coming to Israel 'to defend settlements'."[14] In 2013, a French Arab man was critically injured in a "revenge attack" by LDJ, sparking calls for further attacks against the Jews and a condemnation of the militant group by the French Jewry umbrella group CRIF;[17] as of 2013, there have been least 115 violent incidents were attributed to LDJ "soldiers" since the group's registration in France in 2001, including many vigilante reprisals to antisemitic attacks. Earlier that year, two LDJ members were sentenced for an attack at a pro-Palestinian bookstore that injured two people and a LDJ propaganda video called for "five cops for every Jew, 10 Arabs for each rabbi."[59]

In June 2014 two LDJ supporters were sentenced to prison in France for targeting the car of Jonathan Moadab, the Jewish co-founder of the blog "Cercle des Volontaires (Circle of Volunteers)", with a home-made bomb in September 2012.[60]
pi_148931193
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:35 schreef agter het volgende:

[..]

Dat was nou precies mijn vraag.
Waarom worden joden in Europa gepakt door moslims? Wat hebben zij met het pallestijnse conflict te maken?
Zover ik weet wonen en leven deze mensen hier al eeuwen. En van hun kant, in vrede.
Zou het geen toeval zijn geweest die winkel?
pi_148931260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het geen toeval zijn geweest die winkel?
Het was een specifiek joodse winkel...wat denk je zelf?
Make my day!
pi_148931273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De Franse afdeling van de JDL (LDJ) was bij minstens 115 gewelddadige incidenten betrokken sinds hun oprichting in 2001. De organisatie staat in Israel en in de VS op de lijst van verboden terroristische organisaties. Blijkbaar verdelen ze hun haat tussen moslims en mede-joden...

[..]

Kijk, dat vind ik dan weer interessant! Dank.
Make my day!
pi_148931322
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:40 schreef agter het volgende:

[..]

Het was een specifiek joodse winkel...wat denk je zelf?
Ik wist helemaal niet dat chalie joods was,maar als ik dat combineer vind ik het inderdaad niet zo vreemd.
Maar dan nog waarom blijven doorgaan met die afbeeldingen voor een keer of zelfs een paar keer vind ik het niet verkeerd.
Maar volgens mij als ik maar iemand blijf terroriseren moet of denk ik dat het een keer knap zegt.
Weet niet of het goed geschreven is, maar daar heb ik ja feitelijk lak aan.
pi_148931367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat chalie joods was,maar als ik dat combineer vind ik het inderdaad niet zo vreemd.
Ik denk dat men het heeft over die joodse supermarkt. Wellicht een detail, maar daar zijn in Parijs ook een paar mensen omgekomen.
pi_148931415
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:45 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ik denk dat men het heeft over die joodse supermarkt. Wellicht een detail, maar daar zijn in Parijs ook een paar mensen omgekomen.
Ik ook slimmerd, maar ik lees hogerop ik lees namelijk veel door de topic.
Zodat ik niet als ik kip zonder kop ergens op reageer.
Hogerop of een pagina of twee of meer lees ik ook ergens dat chalie joods was, en ik nam maar aan dat het klopte.
pi_148931433
De joods-christelijke samenleving is niet meer dan politieke spin. Kan iemand me uitleggen hoe de joodse cultuur, het joodse geloof, Nederland gevormd heeft? Let wel, los van het antisemitisme.
pi_148931496
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ook slimmerd, maar ik lees hogerop ik lees namelijk veel door de topic.
Zodat ik niet als ik kip zonder kop ergens op reageer.
Hogerop of een pagina of twee of meer lees ik ook ergens dat chalie joods was, en ik nam maar aan dat het klopte.
Misschien niet zo slim om dat op basis van een post op Fok! zomaar aan te nemen.
pi_148931571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:28 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ben je van het idee dat ze dat niet kunnen op die plaatjes?
Naar het schijnt spreekt een deel van de orthodoxe joden in Antwerpen naast Jiddisch (en Hebreeuws?) hooguit Engels. Het is dan ook een gesloten gemeenschap, met eigen scholen, die zich niet mengen met de rest van de bevolking.
pi_148931573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:48 schreef luxerobots het volgende:
De joods-christelijke samenleving is niet meer dan politieke spin. Kan iemand me uitleggen hoe de joodse cultuur, het joodse geloof, Nederland gevormd heeft? Let wel, los van het antisemitisme.
Is ook onzin hoor.
pi_148931613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:48 schreef luxerobots het volgende:
Die uitdrukking wordt gebruikt om te verwijzen naar de gemeenschappelijke waarden van het jodendom en het christendom.
In onze beschaving draait het om de zgn. Bildung, welke (o.a.) haar oorsprong heeft in de joodse tradities.
Die Bildung heeft twee pijlers: de Grieken en de Romeinen. Denk aan filosofie, beeldende kunst, redeneren, geschiedschrijving etc.
De tweede pijler is de traditie van theologische, filosofische en literaire geschriften. Dat komt bij het joodse volk vandaan. Van die geschriften is de bijbel voor ons het belangrijkst. Maar veruit het grootste gedeelte van die bijbel is het oude testament...

Overigens is het christendom schatplichtig aan het joodse volk. Het is immers ook een verlossingsleer.

[ Bericht 19% gewijzigd door agter op 22-01-2015 01:02:29 ]
Make my day!
pi_148931655
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:56 schreef agter het volgende:

[..]

Die uitdrukking wordt gebruikt om te verwijzen naar de gemeenschappelijke waarden van het jodendom en het christendom.
In onze beschaving draait het om de zgn. Bildung, welke (o.a.) haar oorsprong heeft in de joodse tradities.
Overigens is het christendom schatplichtig aan het joodse volk.
En de islam ook, dus die past er prima bij.
pi_148931686
Onze samenleving is gestoeld op de principes van de verlichting. Die hebben juist de nare joods-christelijke (hoe je het wil noemen) ketens van ons afgegooid.
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 01:02:17 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148931749
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:17 schreef Rezania het volgende:
Lekker boeien dat wat mensen weggaan. Het is niet alsof de EU dan gelijk in elkaar dondert. :')
een complete bevolkingsgroep die zich niet welkom voelt om welke reden dan ook IS lekker boeien ja

kan me niet voorstellen dat iemand dat niet inziet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148931865
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:56 schreef agter het volgende:

[..]

Overigens is het christendom schatplichtig aan het joodse volk.
Dat is wel heel algemeen. Welke gemeenschappelijke waarden? Ik kan ook gemeenschappelijke waarden vinden tussen het jodendom en de islam. Heel concreet, zoals de rechten van de vrouw, de spijswetten en over besnijdenissen.

Zoals TorroFernandes terecht opmerkt, zou je kunnen stellen dat de islam die waarden ook heeft. Niet gek, het zijn de drie Abrahamitische godsdiensten.

In het nieuwe testament lezen we trouwens veel anti-joodse teksten. In het evangelie van Johannes lezen we bijvoorbeeld dat de joden stenen gooiden en spuugden naar Jezus en zijn volgelingen. Het is ook zeker niet zo dat Hitler het Europese antisemitisme uitgevonden heeft.

Pas na de Tweede-Wereldoorlog is er langzaamaan waardering voor de joden gekomen. Zonder de holocaust hadden de joden nooit hun eigen staat gekregen. Het is dat er nu zo weinig joden zijn, het geloof minder belangrijk is geworden en moslims voor veel problemen zorgen. Anders waren de joden nog steeds niet populair geweest.
pi_148931873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Naar het schijnt spreekt een deel van de orthodoxe joden in Antwerpen naast Jiddisch (en Hebreeuws?) hooguit Engels.
Die indruk krijg ik toch niet.
pi_148931895
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is wel heel algemeen. Welke gemeenschappelijke waarden? Ik kan ook gemeenschappelijke waarden vinden tussen het jodendom en de islam. Heel concreet, zoals de rechten van de vrouw, de spijswetten en over besnijdenissen.

Zoals TorroFernandes terecht opmerkt, zou je kunnen stellen dat de islam die waarden ook heeft. Niet gek, het zijn de drie Abrahamitische godsdiensten.

In het nieuwe testament lezen we trouwens veel anti-joodse teksten. In het evangelie van Johannes lezen we bijvoorbeeld dat de joden stenen gooiden en spuugden naar Jezus en zijn volgelingen. Het is ook zeker niet zo dat Hitler het Europese antisemitisme uitgevonden heeft.

Pas na de Tweede-Wereldoorlog is er langzaamaan waardering voor de joden gekomen. Zonder de holocaust hadden de joden nooit hun eigen staat gekregen. Het is dat er nu zo weinig joden zijn, het geloof minder belangrijk is geworden en moslims voor veel problemen zorgen. Anders waren de joden nog steeds niet populair geweest.
Het orthodoxe jodendom is wat dat betreft net zo erg als de orthodoxe islam.
pi_148931946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb m'n post ook wat uitgebreid.
Ja, de islam is ook zo'n godsdienst. Maar die heeft niet wezenlijk bijgedragen aan onze tradities. Vandaar dat die er niet bij genoemd wordt als het over onze tradities gaat. Het christendom is natuurlijk ook niet voortgekomen uit de islam.

Overigens hoef je het er van mij helemaal niet mee eens te zijn, ik gaf enkel uitleg wat men onder de term 'joods christelijke traditie' verstaat. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door agter op 22-01-2015 01:21:22 ]
Make my day!
pi_148931993
Is het niet zo dat alle geloven in een god geloven bij de een heet die zo en bij de ander anders, ik vind we zijn alle gelijk of zwart wit of arm rijk allemaal mens niet?
Iedereen in hun waardes laten, en dat is hier al niet hier in het forum worden er al vooroordeeld op hun spelling of wat dan ook.
Nou behoor ik toevallig tot die wat fout spellen andere behoren weer elders bij, nou wat dan nog zeg ik dan voor mezelf.
En hij die zonder schuld is die werpe de eerste steen.
pi_148932010
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

een complete bevolkingsgroep die zich niet welkom voelt om welke reden dan ook IS lekker boeien ja

kan me niet voorstellen dat iemand dat niet inziet
betwijfel of het een volledige bevolkingsgroep betreft. Ik zie Simon Amstell niet meteen naar Israel verhuizen. Of Amy Winehouse, als die nog had geleefd...
Lijkt me dat het vooral die joden betreft die aangesloten zijn bij "joodse" organisaties, die protesteren telkens er kritiek op Israel geuit wordt, die Europese congressen houden om over hun joodse zaken te praten, etc...
Maw, joden die zich meer verwant voelen bij Israel dan bij het land waar ze wonen. Die zich meer joods dan Nederlander/Belg/.. voelen.
pi_148932129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Die indruk krijg ik toch niet.
Jij vertoeft regelmatig bij Joden in de diamantbuurt in Antwerpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')