abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148931120
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn bevolkingsgroepen ergens schuldig aan?
Het ging hier niet om de schuldvraag. :N
pi_148931140
quote:

[..]

Dat was nou precies mijn vraag.
Waarom worden joden in Europa gepakt door moslims? Wat hebben zij met het pallestijnse conflict te maken?
Zover ik weet wonen en leven deze mensen hier al eeuwen. En van hun kant, in vrede.
Make my day!
pi_148931157
quote:

[..]

Waar twee kijven hebben twee schuld is mij geleerd, en volgens mij klopt het ook nog zo een beetje.
pi_148931190
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:28 schreef agter het volgende:

[..]

Wanneer was de laatste terroristische aanslag in Europa op moslims door joden dan?
De Franse afdeling van de JDL (LDJ) was bij minstens 115 gewelddadige incidenten betrokken sinds hun oprichting in 2001. De organisatie staat in Israel en in de VS op de lijst van verboden terroristische organisaties. Blijkbaar verdelen ze hun haat tussen moslims en mede-joden...

quote:
In 2002, in France, attackers from Betar and Ligue de Défense Juive (LDJ) violently assaulted Jewish demonstrators from Peace Now, journalists, police officers (one of whom was stabbed), and Arab bystanders.[57] At least two of the suspects in the 2010 murder of a French Muslim Saïd Bourarach appeared to have ties to the French chapter of the JDL.[58] In 2011, Israeli daily Haaretz reported members of the "French branch of Jewish terror group coming to Israel 'to defend settlements'."[14] In 2013, a French Arab man was critically injured in a "revenge attack" by LDJ, sparking calls for further attacks against the Jews and a condemnation of the militant group by the French Jewry umbrella group CRIF;[17] as of 2013, there have been least 115 violent incidents were attributed to LDJ "soldiers" since the group's registration in France in 2001, including many vigilante reprisals to antisemitic attacks. Earlier that year, two LDJ members were sentenced for an attack at a pro-Palestinian bookstore that injured two people and a LDJ propaganda video called for "five cops for every Jew, 10 Arabs for each rabbi."[59]

In June 2014 two LDJ supporters were sentenced to prison in France for targeting the car of Jonathan Moadab, the Jewish co-founder of the blog "Cercle des Volontaires (Circle of Volunteers)", with a home-made bomb in September 2012.[60]
pi_148931193
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:35 schreef agter het volgende:

[..]

Dat was nou precies mijn vraag.
Waarom worden joden in Europa gepakt door moslims? Wat hebben zij met het pallestijnse conflict te maken?
Zover ik weet wonen en leven deze mensen hier al eeuwen. En van hun kant, in vrede.
Zou het geen toeval zijn geweest die winkel?
pi_148931260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het geen toeval zijn geweest die winkel?
Het was een specifiek joodse winkel...wat denk je zelf?
Make my day!
pi_148931273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De Franse afdeling van de JDL (LDJ) was bij minstens 115 gewelddadige incidenten betrokken sinds hun oprichting in 2001. De organisatie staat in Israel en in de VS op de lijst van verboden terroristische organisaties. Blijkbaar verdelen ze hun haat tussen moslims en mede-joden...

[..]

Kijk, dat vind ik dan weer interessant! Dank.
Make my day!
pi_148931322
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:40 schreef agter het volgende:

[..]

Het was een specifiek joodse winkel...wat denk je zelf?
Ik wist helemaal niet dat chalie joods was,maar als ik dat combineer vind ik het inderdaad niet zo vreemd.
Maar dan nog waarom blijven doorgaan met die afbeeldingen voor een keer of zelfs een paar keer vind ik het niet verkeerd.
Maar volgens mij als ik maar iemand blijf terroriseren moet of denk ik dat het een keer knap zegt.
Weet niet of het goed geschreven is, maar daar heb ik ja feitelijk lak aan.
pi_148931367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat chalie joods was,maar als ik dat combineer vind ik het inderdaad niet zo vreemd.
Ik denk dat men het heeft over die joodse supermarkt. Wellicht een detail, maar daar zijn in Parijs ook een paar mensen omgekomen.
pi_148931415
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:45 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ik denk dat men het heeft over die joodse supermarkt. Wellicht een detail, maar daar zijn in Parijs ook een paar mensen omgekomen.
Ik ook slimmerd, maar ik lees hogerop ik lees namelijk veel door de topic.
Zodat ik niet als ik kip zonder kop ergens op reageer.
Hogerop of een pagina of twee of meer lees ik ook ergens dat chalie joods was, en ik nam maar aan dat het klopte.
pi_148931433
De joods-christelijke samenleving is niet meer dan politieke spin. Kan iemand me uitleggen hoe de joodse cultuur, het joodse geloof, Nederland gevormd heeft? Let wel, los van het antisemitisme.
pi_148931496
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ook slimmerd, maar ik lees hogerop ik lees namelijk veel door de topic.
Zodat ik niet als ik kip zonder kop ergens op reageer.
Hogerop of een pagina of twee of meer lees ik ook ergens dat chalie joods was, en ik nam maar aan dat het klopte.
Misschien niet zo slim om dat op basis van een post op Fok! zomaar aan te nemen.
pi_148931571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:28 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ben je van het idee dat ze dat niet kunnen op die plaatjes?
Naar het schijnt spreekt een deel van de orthodoxe joden in Antwerpen naast Jiddisch (en Hebreeuws?) hooguit Engels. Het is dan ook een gesloten gemeenschap, met eigen scholen, die zich niet mengen met de rest van de bevolking.
pi_148931573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:48 schreef luxerobots het volgende:
De joods-christelijke samenleving is niet meer dan politieke spin. Kan iemand me uitleggen hoe de joodse cultuur, het joodse geloof, Nederland gevormd heeft? Let wel, los van het antisemitisme.
Is ook onzin hoor.
pi_148931613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:48 schreef luxerobots het volgende:
Die uitdrukking wordt gebruikt om te verwijzen naar de gemeenschappelijke waarden van het jodendom en het christendom.
In onze beschaving draait het om de zgn. Bildung, welke (o.a.) haar oorsprong heeft in de joodse tradities.
Die Bildung heeft twee pijlers: de Grieken en de Romeinen. Denk aan filosofie, beeldende kunst, redeneren, geschiedschrijving etc.
De tweede pijler is de traditie van theologische, filosofische en literaire geschriften. Dat komt bij het joodse volk vandaan. Van die geschriften is de bijbel voor ons het belangrijkst. Maar veruit het grootste gedeelte van die bijbel is het oude testament...

Overigens is het christendom schatplichtig aan het joodse volk. Het is immers ook een verlossingsleer.

[ Bericht 19% gewijzigd door agter op 22-01-2015 01:02:29 ]
Make my day!
pi_148931655
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:56 schreef agter het volgende:

[..]

Die uitdrukking wordt gebruikt om te verwijzen naar de gemeenschappelijke waarden van het jodendom en het christendom.
In onze beschaving draait het om de zgn. Bildung, welke (o.a.) haar oorsprong heeft in de joodse tradities.
Overigens is het christendom schatplichtig aan het joodse volk.
En de islam ook, dus die past er prima bij.
pi_148931686
Onze samenleving is gestoeld op de principes van de verlichting. Die hebben juist de nare joods-christelijke (hoe je het wil noemen) ketens van ons afgegooid.
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 01:02:17 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148931749
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:17 schreef Rezania het volgende:
Lekker boeien dat wat mensen weggaan. Het is niet alsof de EU dan gelijk in elkaar dondert. :')
een complete bevolkingsgroep die zich niet welkom voelt om welke reden dan ook IS lekker boeien ja

kan me niet voorstellen dat iemand dat niet inziet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148931865
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:56 schreef agter het volgende:

[..]

Overigens is het christendom schatplichtig aan het joodse volk.
Dat is wel heel algemeen. Welke gemeenschappelijke waarden? Ik kan ook gemeenschappelijke waarden vinden tussen het jodendom en de islam. Heel concreet, zoals de rechten van de vrouw, de spijswetten en over besnijdenissen.

Zoals TorroFernandes terecht opmerkt, zou je kunnen stellen dat de islam die waarden ook heeft. Niet gek, het zijn de drie Abrahamitische godsdiensten.

In het nieuwe testament lezen we trouwens veel anti-joodse teksten. In het evangelie van Johannes lezen we bijvoorbeeld dat de joden stenen gooiden en spuugden naar Jezus en zijn volgelingen. Het is ook zeker niet zo dat Hitler het Europese antisemitisme uitgevonden heeft.

Pas na de Tweede-Wereldoorlog is er langzaamaan waardering voor de joden gekomen. Zonder de holocaust hadden de joden nooit hun eigen staat gekregen. Het is dat er nu zo weinig joden zijn, het geloof minder belangrijk is geworden en moslims voor veel problemen zorgen. Anders waren de joden nog steeds niet populair geweest.
pi_148931873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Naar het schijnt spreekt een deel van de orthodoxe joden in Antwerpen naast Jiddisch (en Hebreeuws?) hooguit Engels.
Die indruk krijg ik toch niet.
pi_148931895
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is wel heel algemeen. Welke gemeenschappelijke waarden? Ik kan ook gemeenschappelijke waarden vinden tussen het jodendom en de islam. Heel concreet, zoals de rechten van de vrouw, de spijswetten en over besnijdenissen.

Zoals TorroFernandes terecht opmerkt, zou je kunnen stellen dat de islam die waarden ook heeft. Niet gek, het zijn de drie Abrahamitische godsdiensten.

In het nieuwe testament lezen we trouwens veel anti-joodse teksten. In het evangelie van Johannes lezen we bijvoorbeeld dat de joden stenen gooiden en spuugden naar Jezus en zijn volgelingen. Het is ook zeker niet zo dat Hitler het Europese antisemitisme uitgevonden heeft.

Pas na de Tweede-Wereldoorlog is er langzaamaan waardering voor de joden gekomen. Zonder de holocaust hadden de joden nooit hun eigen staat gekregen. Het is dat er nu zo weinig joden zijn, het geloof minder belangrijk is geworden en moslims voor veel problemen zorgen. Anders waren de joden nog steeds niet populair geweest.
Het orthodoxe jodendom is wat dat betreft net zo erg als de orthodoxe islam.
pi_148931946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb m'n post ook wat uitgebreid.
Ja, de islam is ook zo'n godsdienst. Maar die heeft niet wezenlijk bijgedragen aan onze tradities. Vandaar dat die er niet bij genoemd wordt als het over onze tradities gaat. Het christendom is natuurlijk ook niet voortgekomen uit de islam.

Overigens hoef je het er van mij helemaal niet mee eens te zijn, ik gaf enkel uitleg wat men onder de term 'joods christelijke traditie' verstaat. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door agter op 22-01-2015 01:21:22 ]
Make my day!
pi_148931993
Is het niet zo dat alle geloven in een god geloven bij de een heet die zo en bij de ander anders, ik vind we zijn alle gelijk of zwart wit of arm rijk allemaal mens niet?
Iedereen in hun waardes laten, en dat is hier al niet hier in het forum worden er al vooroordeeld op hun spelling of wat dan ook.
Nou behoor ik toevallig tot die wat fout spellen andere behoren weer elders bij, nou wat dan nog zeg ik dan voor mezelf.
En hij die zonder schuld is die werpe de eerste steen.
pi_148932010
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

een complete bevolkingsgroep die zich niet welkom voelt om welke reden dan ook IS lekker boeien ja

kan me niet voorstellen dat iemand dat niet inziet
betwijfel of het een volledige bevolkingsgroep betreft. Ik zie Simon Amstell niet meteen naar Israel verhuizen. Of Amy Winehouse, als die nog had geleefd...
Lijkt me dat het vooral die joden betreft die aangesloten zijn bij "joodse" organisaties, die protesteren telkens er kritiek op Israel geuit wordt, die Europese congressen houden om over hun joodse zaken te praten, etc...
Maw, joden die zich meer verwant voelen bij Israel dan bij het land waar ze wonen. Die zich meer joods dan Nederlander/Belg/.. voelen.
pi_148932129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 01:08 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Die indruk krijg ik toch niet.
Jij vertoeft regelmatig bij Joden in de diamantbuurt in Antwerpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')