Ik gok dat Amerika populair zal zijn (of al is). Daar is veel minder Jodenhaat.quote:
Ik zou het anders bijzonder triest en beschamend vinden voor een land als Nederland dat het zo ver moet komen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:15 schreef Downwards het volgende:
Laten we niet hypocriet doen; (vrijwel) niemand van buiten de joodse gemeenschap zou erom malen als ze massaal het hazenpad kiezen.
Wat een rare aanname, ik vind het gewoon erg dat er een hele groep mensen rondloopt die de toekomst somber tegemoet zien en vrezen voor hun veiligheid en om die reden willen verkassen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:15 schreef Downwards het volgende:
Laten we niet hypocriet doen; (vrijwel) niemand van buiten de joodse gemeenschap zou erom malen als ze massaal het hazenpad kiezen.
Ikke wel en gelukkig nog velen met mij. Het is dus weer eens één van die keren dat ik het volledig met Fransje eens ben.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:15 schreef Downwards het volgende:
Zal vast geen 100 jaar meer duren.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:17 schreef Rezania het volgende:
Lekker boeien dat wat mensen weggaan. Het is niet alsof de EU dan gelijk in elkaar donderd.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:17 schreef Rezania het volgende:
Lekker boeien dat wat mensen weggaan. Het is niet alsof de EU dan gelijk in elkaar dondert.
Ik geloof niet dat de vice-voorzitter van de Europese commissie het met je eens is.quote:Timmermans zei dat de kwestie van even groot gewicht is als de problemen met de euro. In sommige lidstaten van de Europese Unie zijn Joden er niet meer zeker van dat zij daar een toekomst hebben, zei Timmermans. Deze zaak raakt volgens hem aan de fundamenten van Europa.
Oh nee, we raken een minderheid kwijt. RIP EUquote:Op woensdag 21 januari 2015 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof niet dat de vice-voorzitter van de Europese commissie het met je eens is.
Wat een flauwekul buiten de Joden om is er in het Westen vrij weinig talent en expertise bovendien wordt een Westerse groep weggejaagd door zeer anti-Westerse groeperingen zo dat is verkeerd.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:15 schreef Downwards het volgende:
2/10quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een flauwekul buiten de Joden om is er in het Westen vrij weinig talent en expertise.
Ik zou het wel heel erg vinden. Dit zijn op en top Nederlanders en Europeanen waar je het over hebt.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:15 schreef Downwards het volgende:
Wat een onzin.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een flauwekul buiten de Joden om is er in het Westen vrij weinig talent en expertise.
Dat is geen onzin mede daarom loopt Europa na de Tweede Wereldoorlog ook zo achter om het maar even kort te zeggen.quote:
Zodat de zionisten nog meer land kunnen claimen en Palestijnen uit kunnen moorden? Laat ze lekker opdonderen naar Amerika ofzo, genoeg woestijn land daar.quote:
Joden zijn de enige groep met talent en expertise in Europa?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een flauwekul buiten de Joden om is er in het Westen vrij weinig talent en expertise bovendien wordt een Westerse groep weggejaagd door zeer anti-Westerse groeperingen zo dat is verkeerd.
Een belangrijke en bijzondere groep zijn ze in ieder geval.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Joden zijn de enige groep met talent en expertise in Europa?
Nou, noem eens wat belangrijke Joden dan?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een belangrijke en bijzondere groep zijn ze in ieder geval.
Van de moslims die we er voor terug krijgen, zal het niet komen...quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Joden zijn de enige groep met talent en expertise in Europa?
Op wie?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is geen onzin daarom loopt Europa na de Tweede Wereldoorlog ook zo achter om het maar even kort te zeggen.
Dat valt allemaal wel mee. Haal hun expertise en talent weg uit Europa en je zult er vrijwel niets van merken op de terreinen die er werkelijk toe doen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een belangrijke en bijzondere groep zijn ze in ieder geval.
Oh kom op, er zijn ook wel normale moslims.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:26 schreef agter het volgende:
[..]
Van de moslims die we er voor terug krijgen, zal het niet komen...
Die een substantiële bijdrage leveren aan de NLse samenleving, door talent en expertise?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh kom op, er zijn ook wel normale moslims.
Grapje zeker, kijk in de Europese politiek van Moscovici tot en met Lodewijk Asscher, kijk in de wetenschappen, binnen de media, Joden zijn simpelweg zeer talentvol en belangrijk.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, noem eens wat belangrijke Joden dan?
Op vrijwel elk land qua groei en ontwikkeling, huidige glorie of wat ervan over is stamt nog uit oude tijden, beetje treurig dus.quote:
Ahh nou ok dan, weten we dat ook weer.quote:
Voor een deel nog wel. Daar gaat het ook zo vaak mis.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:31 schreef agter het volgende:
Overigens, ik dacht dat onze cultuur en waarden mede gebaseerd waren op de zgn. judeo christelijke traditie.
Vooral hopen blijven dat doe ik ook als ik me een staatslot koop!quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Timmermans waarschuwt voor uittocht Joden
[
Ook hoopt hij dat er zo snel mogelijk een Europees systeem komt voor de uitwisseling van passagiersgegevens. In het Europees Parlement en in de lidstaten wordt gevreesd dat dat leidt tot beperking van grondwettelijke vrijheden. Timmermans zei dat dat niet het geval is en trachtte de critici tegemoet te komen door te zeggen dat alles wat ingaat tegen de open en tolerante aard van Europa, terroristen in de kaart speelt.
http://nos.nl/artikel/201(...)-uittocht-joden.html
Lodewijk Asscher, dat is je grote voorbeeld?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Grapje zeker, kijk in de Europese politiek van Moscovici tot en met Lodewijk Asscher, kijk in de wetenschappen, binnen de media, Joden zijn simpelweg zeer talentvol en belangrijk.
Er zijn vast wel wat Islamitische artsen en zo te vinden.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:28 schreef agter het volgende:
[..]
Die een substantiële bijdrage leveren aan de NLse samenleving, door talent en expertise?
Noem er eens en paar dan.
Aboutaleb!!quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er zijn vast wel wat Islamitische artsen en zo te vinden.
Ik denk meer joodse.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er zijn vast wel wat Islamitische artsen en zo te vinden.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:26 schreef Deadre het volgende:
[..]
Klopt de veroorzakers van de economische crisis wereldwijd.
Dat was ook de enige die ik me kon bedenken, maar er zijn veel meer mensen met een joodse achtergrond in de 'serieuze' politiek aanwezig dan ik islamitische kan bedenken.quote:
_0-quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoeft niet slecht uit te pakken. Meer geld op straat voor de rest. Niet meer je wisselgeld nauwkeurig hoeven natellen.
Nou en. Feit blijft wel dat je niet hele groepen mensen over een kam moet gaan scheren.quote:
Onzin als je juist geluisterd had naar Joden was dit niet gebeurd.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:26 schreef Deadre het volgende:
[..]
Klopt de veroorzakers van de economische crisis wereldwijd.
Wat een onzin, dat beweer jij, maar laten we wel wezen jij hebt dan ook geen kennis of verstand van de terreinen die er werkelijk toe doen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:27 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Haal hun expertise en talent weg uit Europa en je zult er vrijwel niets van merken op de terreinen die er werkelijk toe doen.
Ik noem slechts een voorbeeld uit duizenden zo niet meer politieke voorbeelden.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Lodewijk Asscher, dat is je grote voorbeeld?
Inderdaad.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh nou ok dan, weten we dat ook weer.
Ik ben benieuwd naar die science jews. Noem er eens een paar?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik noem slechts een voorbeeld uit duizenden zo niet meer politieke voorbeelden.
Dan kies ik toch liever voor de judeo christelijke leefomgeving.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef hpeopjes het volgende:
We zullen moeten kiezen: of we blijven Joden een veilige leefomgeving bieden binnen Europa, of kiezen voor de islamitische vrede.
De keuze is makkelijk gemaakt als je weet dat Moslims voor een groot deel anti-Westers zijn en Joden Westers en er in het Westen dus gewoon volledig bij horen zo.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef hpeopjes het volgende:
We zullen moeten kiezen: of we blijven Joden een veilige leefomgeving bieden binnen Europa, of kiezen voor de islamitische vrede.
Hier, dan hebben we dit ook meteen gehad:quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:37 schreef Rezania het volgende:
Goed topic dit.Joden vs. Moslims en argumenten op basis van rassenleer.
Ja ach, zolang dat de beoordeling is van iemand die een evidente farizeeër als Lodewijk Asscher aanhaalt als positief voorbeeld, kan ik er smakelijk om lachen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat beweer jij, maar laten we wel wezen jij hebt dan ook geen kennis of verstand van de terreinen die er werkelijk toe doen.
Zoek maar een paar Joden in de Westerse wetenschap op:quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar die science jews. Noem er eens een paar?
Ik citeer mezelf uit een ander topic, maar precies hetzelfde geldt hier ook:quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:17 schreef Rezania het volgende:
Lekker boeien dat wat mensen weggaan. Het is niet alsof de EU dan gelijk in elkaar dondert.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:23 schreef Elfletterig het volgende:
Als gevoelens van onbehagen en onveiligheid (al dan niet door toedoen van moslims) hebben geleid tot of hebben bijgedragen aan zijn keuze om te emigreren, is dat diep droevig. Veiligheid is een essentiële basisvoorwaarde in onze samenleving. Het raakt direct de kwaliteit van leven.
Een van de voorbeelden inderdaad wat betreft politici, beetje je onzin voor je houden dus over Joden, je roept maar wat.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:40 schreef Downwards het volgende:
[..]
Ja ach, zolang dat de beoordeling is van iemand ie een evidente farizeeër als Lodewijk Asscher aanhaalt als positief voorbeeld, kan ik er smakelijk om lachen.
Ene A. Einstein, ooit van gehoord?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar die science jews. Noem er eens een paar?
Je gaf enorm hoog op van de joodse gemeenschap en desgevraagd kwam je aan met Asscher; zie je zelf niet in hoe ironisch dat is?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een van de voorbeelden inderdaad wat betreft politici, beetje je onzin voor je houden dus, je roept maar wat.
Ja, dat is ernstig, tuurlijk. Maar waarom nou weer precies Joden, waarom altijd zij? Er is een algemeen gevoel van onveiligheid na dat gedoe in Parijs, daar moet Timmermans het over hebben. Niet over een specifieke minderheid, gewoon iedereen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik citeer mezelf uit een ander topic, maar precies hetzelfde geldt hier ook:
[..]
Jep, de banken vielen 1 voor 1 om in de VS. En wie waren de machthebbers van deze banken?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin als je juist geluisterd had naar Joden was dit niet gebeurd.
Asscher is een Nederlands voorbeeld van een bekende en belangrijke Joodse politicus! Wat is je probleem?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je gaf enorm hoog op van de joodse gemeenschap en desgevraagd kwam je aan met Asscher; zie je zelf niet in hoe ironisch dat is?
Het zijn niet al meermaals specifiek joden geweest die om hun joods zijn doelwit waren van jihadistische aanvallen?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat is ernstig, tuurlijk. Maar waarom nou weer precies Joden, waarom altijd zij? Er is een algemeen gevoel van onveiligheid na dat gedoe in Parijs, daar moet Timmermans het over hebben. Niet over een specifieke minderheid, gewoon iedereen.
Amerikanen, maar alsof het slechts met banken te maken heeft, het is een verrot systeem en daarvoor waarschuwden beroemde Joden zoals Thomas Friedman en Joseph Stiglitz al jaren.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef Deadre het volgende:
[..]
Jep, de banken vielen 1 voor 1 om in de VS. En wie waren de machthebbers van deze banken?
Charlie was Joods?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zijn niet al meermaals specifiek joden geweest die om hun joods zijn doelwit waren van jihadistische aanvallen?
Dan kijk je zelf even hier.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je gaf enorm hoog op van de joodse gemeenschap en desgevraagd kwam je aan met Asscher; zie je zelf niet in hoe ironisch dat is?
Iemand als Lodewijk Asscher kan dit land echt missen als kiespijn.
Asscher is een huichelaar en onderdeel van het probleem dat de PvdA (anno 2015) heet. Desondanks doe je alsof hij over unieke eigenschappen en talenten bezit die we echt niet kunnen missen in Europa. Ik zal je zeggen dat de politiek er helemaal niets door verandert, mocht Asscher morgen de benen nemen. Zeker niet in negatieve zin.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Asscher is een Nederlands voorbeeld van een bekende en belangrijke Joodse politicus! Wat is je probleem?
De gerelateerde aanval door een kameraad van die daders op een joodse supermarkt met 5 doden als gevolg ben je alweer vergeten?quote:
Neehoor. Nederland heeft allang gekozen, voor de kleurrijke en vredelievende islam.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
De keuze is makkelijk gemaakt als je weet dat Moslims voor een groot deel anti-Westers zijn en Joden Westers en er in het Westen dus gewoon volledig bij horen zo.
Heb je de voorlichtingsspotjes van de overheid al gezien waarin de bezuinigingen op de zorg als verbeteringen gepresenteerd worden?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:45 schreef Downwards het volgende:
[..]
Asscher is een huichelaar en onderdeel van het probleem dat de PvdA (anno 2015) heet. Desondanks doe je alsof hij over unieke eigenschap bezit die we echt niet kunnen missen in Europa. Ik zal je zeggen dat de politiek er helemaal niets door verandert, mocht Asscher morgen de benen nemen. Zeker niet in positieve zin.
Dus omdat jij een of andere wantrouwen hebt jegens Asscher en de PvdA mag ik hem niet noemen in de bovenstaande lijst? Maar nogmaals kijk maar naar beroemde Joodse voorbeelden in de Nederlandse en Europese politiek het is zoals gezegd niet voor niets dat Europa al zo ontzettend lang bijna stilstaat en zich bijna moet laten leiden binnen de Internationale Betrekkingen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:45 schreef Downwards het volgende:
[..]
Asscher is een huichelaar en onderdeel van het probleem dat de PvdA (anno 2015) heet. Desondanks doe je alsof hij over unieke eigenschappen en talenten bezit die we echt niet kunnen missen in Europa. Ik zal je zeggen dat de politiek er helemaal niets door verandert, mocht Asscher morgen de benen nemen. Zeker niet in negatieve zin.
Ik hoop het niet in ieder geval dus.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Neehoor. Nederland heeft allang gekozen, voor de kleurrijke en vredelievende islam.
Nou ik zie ze liever blijven.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:15 schreef Downwards het volgende:
Ik zal even mijn rassenleerboek er bij pakken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:37 schreef Rezania het volgende:
Goed topic dit.Joden vs. Moslims en argumenten op basis van rassenleer.
Natuurlijk mag jij hem wel noemen. Maar als Lodewijk Asscher mede moet aantonen dat de joden over unieke eigenschappen en talenten beschikken die we niet kunnen missen...quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus omdat jij een of andere wantrouwen hebt jegens Asscher en de PvdA mag ik hem niet noemen in de bovenstaande lijst?
quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:51 schreef happinessfordogs het volgende:
Overigens is antisemitisme strict genomen ook een afkeer naar andere semieten zoals moslims toe. Zou Timmermans op dezelfde manier oproepen om moslims binnen de grenzen te houden als zij net als de joden lijden onder het antisemitisme?
Je hebt misgegrepen, dat is je Torah, niet je rassenleerboek.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zal even mijn rassenleerboek er bij pakken.
Hierin staat inderdaad dat joden superieur zijn tov moslims en daarom met een zelfgemaakte joodse staat arabieren kunnen trollen in het midden-oosten, simpelweg omdat arabieren ze niks kunnen maken. Dus het lijkt wel te kloppen dat joden het beter zouden doen moslims.
Ja, Netanyahu heeft er belang bij om angst te zaaien bij Europese Joden.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat is toch wat Netanyahu wil?
Vind het wel erg jammer en hoop dat joden hier niet weggaan door ophitsers als Netanyahu. En ook niet door idiote antisemieten die joden het leven zuur maken.
Inderdaad, als iemand mij beschuldigd van antisemitisme zeg ik altijd dat ik helemaal niks tegen Arabieren heb.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:51 schreef happinessfordogs het volgende:
Overigens is antisemitisme strict genomen ook een afkeer naar andere semieten zoals moslims toe. Zou Timmermans op dezelfde manier oproepen om moslims binnen de grenzen te houden als zij net als de joden lijden onder het antisemitisme?
Blijven hopen kan altijd.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik hoop het niet in ieder geval dus.
Vind het juist heerlijk wonen hier. Blijkbaar heb jij er problemen? Niet dat ik er wakker van ligquote:Op woensdag 21 januari 2015 23:51 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Oke SalahHet leven valt niet mee he? In het verachtelijke westen.
Stel er komt nog eens zo een persoon als in WOII, dan zijn ze wel veilig althans dat denken ze, hoop het ook voor ze trouwens dan!quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:46 schreef happinessfordogs het volgende:
Waarom moeten we voorkomen dat Joden Europa ontvluchten? Die mensen zijn wijs genoeg om dat zelf te beslissen. Wat we wel moeten doen is voorkomen dat antisemitisme een voedingsbodem krijgt zodat het in elk geval geen reden is tot emigratie.
Met alle respect maar ik kan echt niet ontcijferen wat je precies bedoelt.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stel er komt nog eens zo een persoon als in WOII, dan zijn ze wel veilig althans dat denken ze, hoop het ook voor ze trouwens dan!
Hier zal het dan wel rap gaan hebben ze gelijk de medische dosiers van de mensen en dan zullen ze de schroot wel opruimen lijkt me zo, het is immers adminstratief goed geregeld in ons of mijn land toch.
Het zijn maar ingevingen van me hoor ik ben immers paranoide toch, en waarom laten we het eigenlijk zolang duren daar in die landen, of moet het daar ook vijf jaar duren voordat ze bevrijd worden?
Alles mijn mening trouwens he!
Kerel bijna alle banken die omvielen in de VS was de machthebber joods van originequote:Op woensdag 21 januari 2015 23:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Amerikanen, maar alsof het slechts met banken te maken heeft, het is een verrot systeem en daarvoor waarschuwden beroemde Joden zoals Thomas Friedman en Joseph Stiglitz al jaren.
Daar doe je toch zelf volop aan mee?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:38 schreef Rezania het volgende:
Oh, en op de man spelende argumenten zonder inhoud. Bravo, zo ken ik NWS weer.
Omdat Joden heel concreet onder vuur liggen en doelwit zijn. Doelwit van terroristen, zoals we bijvoorbeeld in Parijs en Brussel hebben kunnen zien, maar ook doelwit van bedreigingen en "lichtere" vormen van straatterreur.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:42 schreef Rezania het volgende:
Ja, dat is ernstig, tuurlijk. Maar waarom nou weer precies Joden, waarom altijd zij? Er is een algemeen gevoel van onveiligheid na dat gedoe in Parijs, daar moet Timmermans het over hebben. Niet over een specifieke minderheid, gewoon iedereen.
Los van kapitaal hebben we sowieso een immens probleem in Europa (en in Nederland) als we de veiligheid van groepen mensen niet meer kunnen garanderen. Wie is de volgende groep die vogelvrij wordt verklaard?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:47 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik denk overigens dat het werkelijke probleem niet een exodus is van Joden (die zijn maar in beperkte oplage aanwezig in Europa) maar een uittocht van het kapitaal wat de Joden in beheer hebben. Als dat wegvloeit heeft iedereen een probleem, zelfs de antisemieten.
Er is een verschil tussen "een groot deel van de veroorzakers van de crisis zijn Joods" en "Joden zijn de veroorzakers van de crisis". Wat heeft een Joodse winkelier nou weer van doen met Goldman Sachs?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:58 schreef Deadre het volgende:
[..]
Kerel bijna alle banken die omvielen in de VS was de machthebber joods van origine
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |