Vooral dit. Ik begin een beetje moe te worden van TS en haar moslim-topics.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:44 schreef HulkHeld het volgende:
Hamsteren, je kelder in en alles op slot doen. Licht uit en vooral je internet uitzetten, ip-adres enzulks.
Je wordt niet graag uitgedaagd in je kijk op de wereld?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:46 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Vooral dit. Ik begin een beetje moe te worden van TS en haar moslim-topics.
Neuh, de kans dat je wat overkomt door een auto ongeluk is vele malen groter dan dat je iets overkomt door deze internethelden/zolderkamerautisten.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik lees steeds meer en meer van zo'n reacties en het doet mij denken: Is dit het begin van de uitroeiing van moslims in het Westen? Of moet ik mij nergens zorgen om maken als moslim?
Is dat een doodsbedreiging?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Neuh, de kans dat je wat overkomt door een auto ongeluk is vele malen groter dan dat je iets overkomt door deze internethelden/zolderkamerautisten.
Sowieso als jij je niet opstelt als radicaal heb je weinig te vrezen. Gelukkig slachten wij niet iedereen af die iets anders denkt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik lees steeds meer en meer van zo'n reacties en het doet mij denken: Is dit het begin van de uitroeiing van moslims in het Westen? Of moet ik mij nergens zorgen om maken als moslim?
Ts gaat het gesprek aan. Wees blij.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:46 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Vooral dit. Ik begin een beetje moe te worden van TS en haar moslim-topics.
Sinds ik in België woon, voel ik mij meer Nederlands. Ik waardeer Nederland nu meer dan ooit in deze politiestaat waar ome agent mij belt en vraagt hoe vaak ik langs mijn ouders op bezoek kom en mijn was doequote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Sowieso als jij je niet opstelt als radicaal heb je weinig te vrezen. Gelukkig slachten wij niet iedereen af die iets anders denkt.
Maat het is wel zo dat het gedrag van jouw medemoslims afstraalt op jou.
Metname als je jezelf profileert als moslim en niet in eerste plaats als Nederlander.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:00 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Maar op de 1ste plaats ben ik een moslim. Je kunt van mij niet verwachten dat ik mijn geloof op de 2de plaats zet, terwijl het voor mij van enorme waarde is. Die vrijheid heb je als mens bij je geboorte. Dat je zelf bepaald waar je in gelooft.
Islam en Christendom zijn op dat vlak heel verschillend. Een moslim is bij zijn geloof niet afhankelijk van zijn medemoslim (of diens daden). Daarin heeft Islam een veel sterkere fundament.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:55 schreef Mr.Ping het volgende:
Er zijn genoeg katholieken die niets meer met de kerk te maken willen hebben omdat er vele kinderen door priesters zijn misbruikt.
Zijn er ook moslims die niets meer met hun geloof te maken willen hebben omdat er aangezet wordt tot geweld?
Ik zou persoonlijk niet bij dit soort groepjes willen horen, dan wordt je er ook niet over aangesproken en heb je niets te vrezen.
Ik begrijp je zorgen wel. Maar het is nu eenmaal zo dat er heel veel mis is met een grote groep islamieten.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:00 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Sinds ik in België woon, voel ik mij meer Nederlands. Ik waardeer Nederland nu meer dan ooit in deze politiestaat waar ome agent mij belt en vraagt hoe vaak ik langs mijn ouders op bezoek kom en mijn was doe(I'm not kidding)
Maar op de 1ste plaats ben ik een moslim. Je kunt van mij niet verwachten dat ik mijn geloof op de 2de plaats zet, terwijl het voor mij van enorme waarde is. Die vrijheid heb je als mens bij je geboorte. Dat je zelf bepaald waar je in gelooft.
Wat bedoel je met ''dat straalt op jou af''?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik begrijp je zorgen wel. Maar het is nu eenmaal zo dat er heel veel mis is met een grote groep islamieten.
Dat straalt op jou af, alhoewel vrijwel iedereen jou gewoon normaal zal behandelen als je gewoon doet.
De manier waarop mensen naar mensen van die bevolkingsgroep opkijken. Lijkt mij niet heel moeilijk dat te begrijpen toch?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ''dat straalt op jou af''?
Vertel daar eens meer overquote:Ik waardeer Nederland nu meer dan ooit in deze politiestaat waar ome agent mij belt en vraagt hoe vaak ik langs mijn ouders op bezoek kom en mijn was doe(I'm not kidding)
Dat is juist geen vrijheid als je vanaf je geboorte geïndoctrineerd wordt door je omgeving om maar iets te gaan geloven. Het zou juist de ultieme vrijheid zijn als je na een uitgebreide scholing over alle en geen geloven je op je 18e een bewuste keuze zou maken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:00 schreef girlygirl8 het volgende:
Die vrijheid heb je als mens bij je geboorte. Dat je zelf bepaald waar je in gelooft.
Het kwam op mij over alsof ik mij daar schuldig voor zou moeten voelen. Daarom wilde ik een uitleg van hem hebben...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:12 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
De manier waarop mensen naar mensen van die bevolkingsgroep opkijken. Lijkt mij niet heel moeilijk dat te begrijpen toch?
Dat heb ik gelukkig gedaan, katholiek opgevoed maar geloof nergens in. Die mensen die je proberen te overtuigen van het feit dat die vent het beste met je voor heeft. Geloof dat meer dan 75% van alle oorlogen religie de oorzaak is, nou chapeau. Eerst zien, dan geloven.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is juist geen vrijheid als je vanaf je geboorte geïndoctrineerd wordt door je omgeving om maar iets te gaan geloven. Het zou juist de ultieme vrijheid zijn als je na een uitgebreide scholing over alle en geen geloven je op je 18e een bewuste keuze zou maken.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[ afbeelding ]
Of moet ik mij nergens zorgen om maken als moslim?
Je moet je niet schuldig voelen, maar als je bij de groep moslims wil horen moet je het niet gek vinden dat je er op aangesproken wordt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Het kwam op mij over alsof ik mij daar schuldig voor zou moeten voelen. Daarom wilde ik een uitleg van hem hebben...
Er was gedoe toen ik mij wilde inschrijven bij de gemeentehuis (blijkbaar kun je je in België enkel op een adres inschrijven als je over een minimum inkomen beschikt; die ik als studente niet heb)quote:
Wen er maar aanquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Er was gedoe toen ik mij wilde inschrijven bij de gemeentehuis (blijkbaar kun je je in België enkel op een adres inschrijven als je over een minimum inkomen beschikt; die ik als studente niet heb)
Uiteindelijk heb ik mij toch niet kunnen inschrijven op dit adres
Maar lange tijd hierna (echt weken) kreeg ik een telefoontje van mijn moeder, ze vroeg mij hoe het zat met mijn inschrijving, terwijl ik haar dit uitlegde nam de agent (die op dat moment bij mijn ouders zat) het gesprek over en vroeg mij hoe vaak ik thuis kwamdaarop antwoordde ik ''verschillend'', hij direct, bijna haastig erna ''hoevaak dan?'' ''1x per maand? 2x? '' etc. Vervolgens vroeg hij mij hoe vaak ik de was doe
Anyhow was de raarste gesprek die ik misschien ooit in mijn leven gehad heb
Iedereen maakt die beslissing voor zichzelf tijdens de adolescentiequote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is juist geen vrijheid als je vanaf je geboorte geïndoctrineerd wordt door je omgeving om maar iets te gaan geloven. Het zou juist de ultieme vrijheid zijn als je na een uitgebreide scholing over alle en geen geloven je op je 18e een bewuste keuze zou maken.
Jullie zijn wel 'n beetje speciaal, maar jammer genoeg niet in de positieve zin dan.Kan her helaas weinig anders van maken :dontknnow: En het begint allemaal 'n beetjequote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je wordt niet graag uitgedaagd in je kijk op de wereld?
Ow ik voel mij daar zeker niet schuldig over hoor. Ik wilde daar gewoon uitleg over hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:19 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Je moet je niet schuldig voelen, maar als je bij de groep moslims wil horen moet je het niet gek vinden dat je er op aangesproken wordt.
Jaaaaa joh, moet je eens zien wat er gebeurt bij een opstootje, dan komt ahmed met zijn hele familie tot aan zijn achter-achter-achter-achter nichtjequote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:06 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Een moslim is bij zijn geloof niet afhankelijk van zijn medemoslim (of diens daden).
Je moet zelf afstand nemen van het geweld wat is aangedaan uit de naam van jouw profeet. Ik neem aan dat je het niet goed vond wat ze hebben gedaan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:27 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ow ik voel mij daar zeker niet schuldig over hoor. Ik wilde daar gewoon uitleg over hebben.
Gek zal ik het niet vinden, maar ik heb wel medelijden met mensen die moslims gaan lastig vallen met wat ze op het nieuws zagen en verwachten dat die moslim ook meteen afstand neemt van die aanslagen.
Ze heeft het zelf nog niet door, maar stiekem is ze al aan het veranderen in een haatbaard. (Of haatsnor voor de vrouwen... )quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:32 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Je moet zelf afstand nemen van het geweld wat is aangedaan uit de naam van jouw profeet. Ik neem aan dat je het niet goed vond wat ze hebben gedaan?
Ik ga je vraag niet beantwoorden (ook al zou dat de makkelijke weg zijn).quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:32 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Je moet zelf afstand nemen van het geweld wat is aangedaan uit de naam van jouw profeet. Ik neem aan dat je het niet goed vond wat ze hebben gedaan?
Val ons dan ook niet lastig met je gezeurquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik ga je vraag niet beantwoorden (ook al zou dat de makkelijke weg zijn).
Mijn punt is: val moslims gewoon niet lastig met wat je in het nieuws ziet. Ik val westerlingen ook niet lastig met wat hun regeringen de moslims in Irak, Afghanistan, Yemen etc. hebben aangedaan.
Ik reageer gewoon op dingen, zoals jij nu bv doetquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:41 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Val ons dan ook niet lastig met je gezeur
Tuurlijk maak je die beslissing, maar hoe objectief is je beslissing als je vanaf je geboorte geïndoctrineerd wordt dat er eigenlijk maar 1 juiste keuze is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:24 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Iedereen maakt die beslissing voor zichzelf tijdens de adolescentie
Niet iedereen komt er voor uit (want we zitten nu eenmaal vast aan wat sociaal acceptabel is), maar die beslissing maakt iedereen voor zich. Don't worry
Als je in een geïsoleerde omgeving leeft waar je dus enkel in aanraking komt met jouw eigen cultuur/geloof/ongeloof whatever dan kan je vrij onmogelijk objectief zijn in je beslissing jaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk maak je die beslissing, maar hoe objectief is je beslissing als je vanaf je geboorte geïndoctrineerd wordt dat er eigenlijk maar 1 juiste keuze is.
fuck youquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:53 schreef Woestijnvos het volgende:
Laat je huid verbleken zoals Michael Jackson deed.
Vreemd gesprek ja..quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Er was gedoe toen ik mij wilde inschrijven bij de gemeentehuis (blijkbaar kun je je in België enkel op een adres inschrijven als je over een minimum inkomen beschikt; die ik als studente niet heb)
Uiteindelijk heb ik mij toch niet kunnen inschrijven op dit adres
Maar lange tijd hierna (echt weken) kreeg ik een telefoontje van mijn moeder, ze vroeg mij hoe het zat met mijn inschrijving, terwijl ik haar dit uitlegde nam de agent (die op dat moment bij mijn ouders zat) het gesprek over en vroeg mij hoe vaak ik thuis kwamdaarop antwoordde ik ''verschillend'', hij direct, bijna haastig erna ''hoevaak dan?'' ''1x per maand? 2x? '' etc. Vervolgens vroeg hij mij hoe vaak ik de was doe
Anyhow was de raarste gesprek die ik misschien ooit in mijn leven gehad heb
Moslims horen niet in het westen thuis, een tekening kunnen ze al niet aan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:57 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als je in een geïsoleerde omgeving leeft waar je dus enkel in aanraking komt met jouw eigen cultuur/geloof/ongeloof whatever dan kan je vrij onmogelijk objectief zijn in je beslissing ja
Daar heb ik als moslim opgegroeid in het Westen weinig last van (in tegenstelling tot menig fokker aka pvv'er)
Tuurlijk groei je wel op in een semi geïsoleerde omgeving dat je naar buiten mag wil niet zeggen dat je door elk geloof evenveel geïndoctrineerd bent en dus een objectieve keuze in je geloof kan maken. Geloven bestaan dankzij de aanwas van onderaf. Doordat in nl veel gelovigen niet meer naar de kerk gaan met hun kroost is er een ontkerkelijking aan de gang.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:57 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als je in een geïsoleerde omgeving leeft waar je dus enkel in aanraking komt met jouw eigen cultuur/geloof/ongeloof whatever dan kan je vrij onmogelijk objectief zijn in je beslissing ja
Daar heb ik als moslim opgegroeid in het Westen weinig last van (in tegenstelling tot menig fokker aka pvv'er)
Ik vind het alleen eng dat een bepaalde groep (die nog aanzienlijk groot is) het geloof zo serieus en letterlijk neemt, zich laat leiden door een geschreven boek door een aantal kerels 2000 jaar geleden met achterhaalde kennis.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:06 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Islam en Christendom zijn op dat vlak heel verschillend. Een moslim is bij zijn geloof niet afhankelijk van zijn medemoslim (of diens daden). Daarin heeft Islam een veel sterkere fundament.
De moslims moeten de Koran met een korreltje zou nemen, haal er de goede dingen uit en laat de rest voor wat het is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vind het alleen eng dat een bepaalde groep (die nog aanzienlijk groot is) het geloof zo serieus en letterlijk neemt, zich laat leiden door een geschreven boek door een aantal kerels 2000 jaar geleden met achterhaalde kennis.
Hou je alleen de kaft overquote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:08 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De moslims moeten de Koran met een korreltje zou nemen, haal er de goede dingen uit en laat de rest voor wat het is.
TS denkt ook dat IS een stel lieverdjes zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ts gaat het gesprek aan. Wees blij.
nee je hoeft je geen zorgen te maken, extremisten roepen ditzelfde namelijk over westerlingenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[ afbeelding ]
pics? misschien mag je wel bij mij in de kast komen schuilenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[ afbeelding ]
heb je geen achterhuis, dan hebben we over 100 jaar het beroemde boek het dagboek van girlygirl8.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:17 schreef SuperFood het volgende:
[..]
pics? misschien mag je wel bij mij in de kast komen schuilen
"In de kast" klinkt toch ook niet verkeerdquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
heb je geen achterhuis, dan hebben we over 100 jaar het beroemde boek het dagboek van girlygirl8.
Hoeveel moslims zijn er om hun geloofsovertuiging vermoord in Europa dit jaar? En hoeveel joden?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat je je meer betrokken voelt bij die mensen ver weg dan bij je westerse buren zegt eigenlijk al genoeg.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik ga je vraag niet beantwoorden (ook al zou dat de makkelijke weg zijn).
Mijn punt is: val moslims gewoon niet lastig met wat je in het nieuws ziet. Ik val westerlingen ook niet lastig met wat hun regeringen de moslims in Irak, Afghanistan, Yemen etc. hebben aangedaan.
Wat een vieze xenofobe, racistische, islamofobe pvv'ers zijn het hier toch ook allemaal hè?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:57 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor je erover begint dat het hierboven soldaten van assad betreft en dus te rechtvaardigen zou zijn, een fijne sfeerimpressie van de afgelopen gay pride IS:
Dat het maar eens een keer afgelopen mag zijn met dat misplaatste gejank van TS.![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Fopje op 18-01-2015 12:32:18 ]Je suis Charlie Sheen
Jij hoeft je nergens schuldig over te voelen als je dat niet bent. Jij hoeft je ook niet te verontschuldigen voor andere moslims. Echter is het wel zo dat als je een burka zou dragen dat ik je eerder zou indelen bij de club extremisten, hoe aardig je misschien ook bent. En als ik mijn kop zou kaalscheren, legerboots ging dragen en wat andere kenmerken, dat je mij snel zou zien als neonazi.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Het kwam op mij over alsof ik mij daar schuldig voor zou moeten voelen. Daarom wilde ik een uitleg van hem hebben...
Dat heb ik haar nergens zien zeggen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:35 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
TS denkt ook dat IS een stel lieverdjes zijn.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij hoeft je nergens schuldig over te voelen als je dat niet bent. Jij hoeft je ook niet te verontschuldigen voor andere moslims. Echter is het wel zo dat als je een burka zou dragen dat ik je eerder zou indelen bij de club extremisten, hoe aardig je misschien ook bent. En als ik mijn kop zou kaalscheren, legerboots ging dragen en wat andere kenmerken, dat je mij snel zou zien als neonazi.
De islam heeft een imagoprobleem, dat is te danken aan allerlei gedrag dat religieus wordt geïnspireerd. Dat begint bij het niet opzwemles mogen bij jonge meisjes, tot het doodschieten van een cartoonist of dragen van burka (en je daarmee effectief volledig buiten onze wereld stellen).
Jouw geloof is het jouwe. En datvanandrren ook. Echter religie (en bijbehorende gebruiken en gedrag) keur ik grotendeels af. Niet de feestjes (prima, lekker vasten en suikerfeest) maar wel verminking (besnijden) uithuwelijken (meer cultureel maargoed) en het invoeren vansharia achtig gedachtengoed.
Dat betekent dat ik tegen een hoofddoekje kan zijn (religir) terwijl ik jouw geloof (het idee dat Mohammed de echte profeet is en de koran het bijbehorend heilige boek) prima respecteer.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat heb ik haar nergens zien zeggen.
GC / Vragen die ik heb mbt IS (De Islamitische Staat)quote:Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef girlygirl8 het volgende:
Ik heb een paar vragen over IS omdat ik hun nog niet helemaal heb kunnen doorgronden. Ook sta ik sceptisch tegenover de berichtgeving en populaire standpunt rondom heel deze thema. Graag wil ik jullie visie hierop. Doe dit rationeel aub.
De vragen
1. a. Waarom mag IS geen geweld gebruiken om haar doelen te bereiken, terwijl westerse troepen dit wel mogen?
b. Jouw mening: Vind je dit rechtvaardig? Leg uit waarom.
2. a. Waarom is het afhakken van iemands hoofd tijdens oorlog een misdaad, maar het droppen van bommen niet?
3. a. Waarom mag je geen oorlog voeren in naam van God, maar wel in naam van grondstof winning?
4. a. Waarom worden de strijders van IS niet erkend als zijnde soldaten, terwijl soldaten die namens een westerse land strijden deze erkenning wel krijgen?
5. a. Is er nog sprake van juiste journalistiek als IS elke keer een terreurorganisatie wordt genoemd in de media? b. Is dat niet subjectief? c. En is dit geen propaganda? Leg uit waarom.
6. a. Is tot nu toe de achtergrondverhaal van de gegijzelden (op wat grond zij gegijzeld worden) gepubliceerd in de (westerse) media? Of is dit tot nu toe buiten beschouwing gelaten? b. Zo ja, leg uit wat dit is.
7. a. Waarom is het rekruteren van soldaten voor IS verboden, maar mogen westerse landen dit wel doen? Waarom is het een ronselen en het andere niet?
8. Jouw mening/standpunt: Als jihadisten geen hoofden zouden afhakken, maar ipv enkel geavanceerde wapens zouden gebruiken, zou je dan begrip hebben voor hun doel? Leg uit waarom.
Graag persoonlijke aanvallen bij je houden. Bij voorbaat dank.
P.s. aan mods: als dit de verkeerde rubriek is, verplaats het maar naar de juiste. Dankje.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoeveel moslims zijn er om hun geloofsovertuiging vermoord in Europa dit jaar? En hoeveel joden?
[..]
Dat je je meer betrokken voelt bij die mensen ver weg dan bij je westerse buren zegt eigenlijk al genoeg.![]()
[..]
Wat een vieze xenofobe, racistische, islamofobe pvv'ers zijn het hier toch ook allemaal hè?'Ja, maar dat zijn geen moslims.' Tering ;{SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor je erover begint dat het hierboven soldaten van assad betreft en dus te rechtvaardigen zou zijn, een fijne sfeerimpressie van de afgelopen gay pride IS:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat het maar eens een keer afgelopen mag zijn met dat misplaatste gejank van TS.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoeveel moslims zijn er om hun geloofsovertuiging vermoord in Europa dit jaar? En hoeveel joden?
[..]
Dat je je meer betrokken voelt bij die mensen ver weg dan bij je westerse buren zegt eigenlijk al genoeg.![]()
[..]
Wat een vieze xenofobe, racistische, islamofobe pvv'ers zijn het hier toch ook allemaal hè?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat het maar eens een keer afgelopen mag zijn met dat misplaatste gejank van TS.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zou zo iemand als vogeltjesdans ook moeten doen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:44 schreef HulkHeld het volgende:
Hamsteren, je kelder in en alles op slot doen. Licht uit en vooral je internet uitzetten, ip-adres enzulks.
quote:Op donderdag 25 december 2014 03:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Één van de recentere: http://reblop.com/breakin(...)american-aid-worker/
En nog wat pareltjes:quote:Op donderdag 25 december 2014 04:00 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik heb de bloederige stukken niet helemaal gekeken. Vond dat te gruwelijk. Maar wat mij opviel was het volgende:
- Schieten op vijandige soldaten
- Schreeuwen/soort van huilen wanneer Assad's raketten afgeschoten werden op woningen en een groot scala aan dode burgers achterlieten
- Het snijden van hoofden van nog meer soldaten
Ik zag niks van de verwijten die in dit topic werden gedaan?
quote:Op donderdag 25 december 2014 03:16 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat ik IS het voordeel van de twijfel geef en niet geloof dat zij onschuldigen vermoorden. Dit is zelfs binnen de moslimgemeenschap geen populaire standpunt.
De waarheid kan voor mij nooit pijnlijk zijn. Als de waarheid is dat IS bloeddorstige monsters zijn dan zou dat voor mij juist beter uitkomen, want aangevallen worden omdat je anders denkt/afwijkend is geen pretje. Daarom ben ik zeker bereid om van standpunt te veranderen, maar dan wil ik wel waterdicht bewijs hebben.
quote:Op donderdag 25 december 2014 03:37 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met schuldig aan homoseksualiteit/homofiele? Iemand die dat is maar daar niks mee doet? Of iemand die betrapt wordt op seks met hetzelfde geslacht in een land waar de wet naar Islamitische standaarden is? Want dit is nochal een verschil.
Naar mijn beleving verdienen homo's die daarop betrapt worden dat niet. Maar in een land waar de Islamitische wet geldt, krijgt iemand die door 4 getuigen betrapt op homoseks, de doodstraf.
quote:Op donderdag 25 december 2014 03:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Heb je hier aantoonbaar bewijs voor? Dat IS mensen puur om hun niet moslim zijn vermoorden en niet omdat ze IS met geweld bestrijden.
Als IS niet-moslims vermoord puur om hun niet-moslim zijn, dan zal ik daar nooit achterstaan. Dus hou dat beschuldigende vingertje maar voor je.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vind ook daar plaats hè? Kan de video waarin een vader door IS-strijders in de gelegenheid wordt gesteld de eerste steen naar z'n eigen dochter te gooien wel even voor je opzoeken? Geloof dat ze seks buiten het huwelijk had gehad. Ze smeekte haar vader nog om vergiffenis maarja, Allah hè?
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:48 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ze pleegde overspel (ik ken dat filmpje).
De Islamitische wetgeving is daar duidelijk over. Een man die overspel pleegt, krijgt ook de doodstraf in een land waar de Islamitische wetgeving toegepast wordt.
quote:
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:53 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als burgers op de hoogte worden gebracht van de toepassing van deze wet, ja.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:52 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En nog iets. Voor seks buiten het huwelijk, krijg je volgens de sharia niet de dood doodstraf. Je krijgt 100 zweepslagen.
Ik denk hetquote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:02 schreef I-care het volgende:
[..]
Vreemd gesprek ja..
Wilde ze weten of je daar woonachtig was ofzo..
Dat geldt voor het christendom jaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk groei je wel op in een semi geïsoleerde omgeving dat je naar buiten mag wil niet zeggen dat je door elk geloof evenveel geïndoctrineerd bent en dus een objectieve keuze in je geloof kan maken. Geloven bestaan dankzij de aanwas van onderaf. Doordat in nl veel gelovigen niet meer naar de kerk gaan met hun kroost is er een ontkerkelijking aan de gang.
Straks krijg je commentaar dat de postgeschiedenis van users niet relevant isquote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:52 schreef NotYou het volgende:
Overigens de reactie van TS op deze video:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
En nog wat pareltjes:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het groeit als een kwaadaardige tumor!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:53 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat geldt voor het christendom ja
Islam is aan het groeien
Holy shit.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:52 schreef NotYou het volgende:
Overigens de reactie van TS op deze video:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
En nog wat pareltjes:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik vind het misplaatst om een vrouw die burqa draagt te vergelijken met een neonazi. Vrouwen die dat doen, doen dat omdat hun geloof in God sterk is en ze willen hun volledige uiterlijk voor God opgeven. Wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij hoeft je nergens schuldig over te voelen als je dat niet bent. Jij hoeft je ook niet te verontschuldigen voor andere moslims. Echter is het wel zo dat als je een burka zou dragen dat ik je eerder zou indelen bij de club extremisten, hoe aardig je misschien ook bent. En als ik mijn kop zou kaalscheren, legerboots ging dragen en wat andere kenmerken, dat je mij snel zou zien als neonazi.
De islam heeft een imagoprobleem, dat is te danken aan allerlei gedrag dat religieus wordt geïnspireerd. Dat begint bij het niet opzwemles mogen bij jonge meisjes, tot het doodschieten van een cartoonist of dragen van burka (en je daarmee effectief volledig buiten onze wereld stellen).
Jouw geloof is het jouwe. En datvanandrren ook. Echter religie (en bijbehorende gebruiken en gedrag) keur ik grotendeels af. Niet de feestjes (prima, lekker vasten en suikerfeest) maar wel verminking (besnijden) uithuwelijken (meer cultureel maargoed) en het invoeren vansharia achtig gedachtengoed.
Dat betekent dat ik tegen een hoofddoekje kan zijn (religir) terwijl ik jouw geloof (het idee dat Mohammed de echte profeet is en de koran het bijbehorend heilige boek) prima respecteer.
Dat is ook relevant in sommige gevallen (in mijn geval bv). Daar schaam ik mij ook niet voor.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Straks krijg je commentaar dat de postgeschiedenis van users niet relevant is
Wellicht zou de vergelijking met een 'reguliere' nazi, zo één uit de jaren dertig van de vorige eeuw, treffender zijn:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:14 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik vind het misplaatst om een vrouw die burqa draagt te vergelijken met een neonazi. Vrouwen die dat doen, doen dat omdat hun geloof in God sterk is en ze willen hun volledige uiterlijk voor God opgeven. Wat is daar mis mee?
Er zijn veel denktanks die zich bezig houden met campagnes voeren tegen de Islam. Daar ligt het probleem.
quote:The Third Wave was a social experiment to demonstrate that even democratic societies are not immune to the appeal of fascism.[1][2] It was undertaken by history teacher Ron Jones with sophomore high school students attending his "Contemporary World" history class[1] as part of a study of Nazi Germany.[3]
quote:The experiment took place at Cubberley High School in Palo Alto, California, during the first week of April 1967.[1] Jones, finding himself unable to explain to his students how the German population could have claimed ignorance of the extermination of the Jewish people, decided to demonstrate it to them instead.[3] Jones started a movement called "The Third Wave" and told his students that the movement aimed to eliminate democracy.[1] The idea that democracy emphasizes individuality was considered as a drawback of democracy, and Jones emphasized this main point of the movement in its motto: "Strength through discipline, strength through community, strength through action, strength through pride."[1]
The experiment was not well documented at the time. Of contemporary sources, the experiment is only mentioned in the Cubberley High School student newspaper, The Cubberley Catamount. It is only briefly mentioned in two issues,[4][5] and one more issue of the paper has a longer article about this experiment at its conclusion.[1] Jones himself wrote a detailed account of the experiment some nine years afterwards[3] and more articles about the experiment followed, including some interviews with Jones and the original students.[2]
Veel van wat er over IS beweerd wordt blijft bij woorden. Als de berichtgeving van IS niet geboycot/gecensureerd zou worden dan kon ik nog een oordeel over hun vellen. Nu kan ik dat niet en moet ik het doen met wat de westerse media beweerd (het Westen dat graag olie en andere grondstoffen wil stelen van die gebieden, een hele betrouwbare bron inderdaadquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Holy shit.
"Ik geef IS het voordeel van de twijfel"
Ja, IS is wel een organisatie die je het voordeel van de twijfel geeft. Hun daden hebben daar toch zeker toe bijgedragen. Een betrouwbare, vredige, goed moslimse organisatie van strijders, haatbaarden en koppensnellers hooggeleide bijzonder goed in de koran ("doodt de ongelovigen waar gij hen ook vindt") ingelezen vrome vriendelijke moslims.
Van het padje af is nog zwak uitgedrukt. Dit is een aantal kamelenmarkten te ver....
Nee, zoals je al eerder gezegd is:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Veel van wat er over IS beweerd wordt blijft bij woorden. Als de berichtgeving van IS niet geboycot/gecensureerd zou worden dan kon ik nog een oordeel over hun vellen. Nu kan ik dat niet en moet ik het doen met wat de westerse media beweerd (het Westen dat graag olie en andere grondstoffen wil stelen van die gebieden, een hele betrouwbare bron inderdaad).
Westerse overheden laten deze zo snel mogelijk offline halen, westerse media tonen de meest expliciete beelden bewust niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 03:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Heb je de door hun eigen persbureau uitgegeven videos gezien?
Je hebt geen toegang tot Al Jazeera, RussiaToday, INTERNET??quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Veel van wat er over IS beweerd wordt blijft bij woorden. Als de berichtgeving van IS niet geboycot/gecensureerd zou worden dan kon ik nog een oordeel over hun vellen. Nu kan ik dat niet en moet ik het doen met wat de westerse media beweerd (het Westen dat graag olie en andere grondstoffen wil stelen van die gebieden, een hele betrouwbare bron inderdaad).
Sommige mensen houden zich bewust van de domme zodat ze hun fouten niet onder ogen hoeven te zien. Dan zijn ze zich niet bewust van hun zieke gedachtegoed.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt geen toegang tot Al Jazeera, RussiaToday, INTERNET??
Kom op zeg. Alsof ik de Westerse media op hun woord geloof.![]()
![]()
![]()
Slecht excuus voor de ziekste ideeen die ik in tijden op FOK! las. NotYou had gelijk. Perverse islam hang je aan.
Meestal zie je dat bij Nederlandse autochtone antitheisten en MSMbelievers, maar in dit geval betreft het een kansenparel.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sommige mensen houden zich bewust van de domme zodat ze hun fouten niet onder ogen hoeven te zien. Dan zijn ze zich niet bewust van hun zieke gedachtegoed.
Daarin zijn ze selectief.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee, zoals je al eerder gezegd is:
[..]
Westerse overheden laten deze zo snel mogelijk offline halen, westerse media tonen de meest expliciete beelden bewust niet.
![]()
VS laten kinderen hoofden van ongelovige honden afsnijdenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:48 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Daarin zijn ze selectief.
Verder bij de getoonde beelden zie ik niks wat de VS al niet gedaan heeft (VS daarboven nog oorlogsmisdaden). VS zou trouwens ook beelden moeten tonen van de door hun gedane schade door drones (incl. burgerslachtoffers).
Two wrongs make one right.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:48 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Verder bij de getoonde beelden zie ik niks wat de VS al niet gedaan heeft (VS daarboven nog oorlogsmisdaden). VS zou trouwens ook beelden moeten tonen van de door hun gedane schade door drones (incl. burgerslachtoffers).
Ook die media is gekleurdquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt geen toegang tot Al Jazeera, RussiaToday, INTERNET??
Kom op zeg. Alsof ik de Westerse media op hun woord geloof.![]()
![]()
![]()
Slecht excuus voor de ziekste ideeen die ik in tijden op FOK! las. NotYou had gelijk. Perverse islam hang je aan.
Dat is jullie probleem. Alleen maar wijzen naar anderen. Jaaaa, maar hun doen het ook!!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:48 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja, alsof ik dat wel doe. Vraag eens rond hier, hoe dik ik knuffel met de MSM....quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:52 schreef girlygirl8 het volgende:
Als het 1 is wat ik nooit zal doen, dan is de mainstream media volgen op haar woord. Daar kan niemand wat aan veranderen. Ik denk voor mezelf. Wen er maar aan.
gematigde moslims bestaan niet doh.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik dacht dat TS een gematigde moslima was, maar het valt helaas weer tegen.
Hallo, IS heeft zelf meerdere publicatiekanalen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:52 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ook die media is gekleurd
Dit heeft niks te maken met wat voor Islam ik zou aanhangen. Zelfs niet-moslims die verder denken dan hun neus lang hebben door dat er veel leugens/propaganda verspreidt wordt:
Als het 1 is wat ik nooit zal doen, dan is de mainstream media volgen op haar woord. Daar kan niemand wat aan veranderen. Ik denk voor mezelf. Wen er maar aan.
VS gooien willekeurig bommen op steden. Het kan VS niks schelen dat er burgerslachtoffers vallen. De schandalen van amerikaanse leger zijn volgens mij iedereen wel bekend: schieten op kinderen voor de fun, na het neerknallen van vijandige troepen op de lijken gaan pissen, vrouwen verkrachten (zelfs hun eigen vrouwelijke soldaten!) and so on.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
VS laten kinderen hoofden van ongelovige honden afsnijden
VS gooien homo's van balkon
VS laten andersgelovigen extra belasting betalen
Nergens heb ik gezegd dat IS wrong doet. Daarvoor heb ik gewoonweg geen bewijs gezien.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Two wrongs make one right.
Staat dat ook in die "vredelievende" Koran, naast de verzen over mij, dat ik lager dan een varken, een aap, in feite een Untermensch ben??
Dan is het goed dat die smerige ongelovige beesten extra belasting betalenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:06 schreef girlygirl8 het volgende:
Wat betreft jizya.. In de Islamitische wetgeving krijgen niet-moslims (volwassenen) vrijstelling van de dienstplicht. Daar waar moslims wel een dienstplicht hebben.
Allah vraagt van mij om mijn verstand te gebruiken: 49.6 ''O you who have believed, if there comes to you a disobedient one with information, investigate, lest you harm a people out of ignorance and become, over what you have done, regretful.''quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, alsof ik dat wel doe. Vraag eens rond hier, hoe dik ik knuffel met de MSM....
Dat is dus GEEN EXCUUS.
En je denkt per se niet voor jezelf. Je bent godverdomme moslima; Allah leidt jou.
Wat?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:08 schreef girlygirl8 het volgende:
Nergens heb ik gezegd dat IS wrong doet. Daarvoor heb ik gewoonweg geen bewijs gezien.
Dan mag je mij met hun materiaal aantonen dat zij burger slachttoffers maken, want dat heb ik tot nu toe niet gezienquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:57 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hallo, IS heeft zelf meerdere publicatiekanalen.![]()
Ben je ook al meermaals op gewezen.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:08 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nergens heb ik gezegd dat IS wrong doet.
Daarvoor heb ik gewoonweg geen bewijs gezien.
Nee, de koran is reuze vriendelijk naar andersdenkenden!quote:Nee dat staat niet over jou in de koran
Heel Syrie, Irak en Koerdistan ligt in puin zowat.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dan mag je mij met hun materiaal aantonen dat zij burger slachttoffers maken, want dat heb ik tot nu toe niet gezien
http://indiatoday.intoday(...)l-iraq/1/404112.htmlquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dan mag je mij met hun materiaal aantonen dat zij burger slachttoffers maken, want dat heb ik tot nu toe niet gezien
Ontken jij nou daadwerkelijk dat ze onschuldige mensen doodmaken? Of het nou burgers zijn of onschuldige blanken? Trol of niet een zieke geest heb je sowieso.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die mannen waren Syrische piloten die niet met bloemetjes rondstrooidenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[..]
Nee, de koran is reuze vriendelijk naar andersdenkenden!
Ben jij een betaalde troll ofzo?
Ja en als Amerika en co stopt met alle groepen (koerden, soennitische stammen etc.) aldaar te bewapenen (of op andere manieren te steunen) dan zal de vrede daar weer terugkeren.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heel Syrie, Irak en Koerdistan ligt in puin zowat.
Massamoorden, massaverkrachtingen, ellende, verscheuring, het ergste wat je kan voorstellen, oorlog, hell.
Dat de VS daar OOK een rol in spelen, pleit die gezellige knuffelplofmoslims daar vrij??
Net als deze hulpverlener: http://www.dagelijksestan(...)britse-hulpverlener/quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die mannen waren Syrische piloten die niet met bloemetjes rondstrooiden
Zodra je kritische vragen gaat stellen komt de ware haatbaard naar boven inderdaad.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:55 schreef SuperFood het volgende:
[..]
gematigde moslims bestaan niet doh.
Hopeloze zaak. Een zieke immorele geest die zelfs Allah (als uitzondering bid ik tot hem) niet meer kan redden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:20 schreef girlygirl8 het volgende:
Dat de VS daar OOK een rol in spelen, pleit die gezellige knuffelplofmoslims daar vrij??
Ja
Als je je verstand gebruikt had je je nooit ingelaten met een religie die volop haat predikt, overal ter wereld dood en verderf zaait, vrouwen onderdrukking op nummer 1 zet , ongelovigen als afval ziet en waar de profeet een kinderneukende warlord is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Allah vraagt van mij om mijn verstand te gebruiken: 49.6 ''O you who have believed, if there comes to you a disobedient one with information, investigate, lest you harm a people out of ignorance and become, over what you have done, regretful.''
Leer eens iets over oorzaak en gevolg. Moeilijk te begrijpen voor je misschien maar er zijn mensen in de wereld die zich druk maken om massaslachtingen in het midden oosten en de agressors daar willen uitschakelen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die mannen waren Syrische piloten die niet met bloemetjes rondstrooiden
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja en als Amerika en co stopt met alle groepen (koerden, soennitische stammen etc.) aldaar te bewapenen (of op andere manieren te steunen) dan zal de vrede daar weer terugkeren.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
http://indiatoday.intoday(...)l-iraq/1/404112.html
O wacht, het moet van hunzelf zijn. Zie dan de ontvoerde journalisten die ze glimlachend de kop af snijden.
Dit is veelzeggendquote:He joined the Bangladeshi workers and narrated them his ordeal. He lived with them pretending to be a Muslim. He offered daily namaz to deceive the ISIS militants.
Read more at: http://indiatoday.intoday(...)l-iraq/1/404112.html
Op het andere voorbeeld ga je niet in. Veelzeggendquote:
Niet waar:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Maar goed hier heb je er nog wat:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:48 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ze pleegde overspel (ik ken dat filmpje).
De Islamitische wetgeving is daar duidelijk over. Een man die overspel pleegt, krijgt ook de doodstraf in een land waar de Islamitische wetgeving toegepast wordt.
quote:Alan Henning (15 August 1967 – c. 3 October 2014) was a British taxicab driver-turned-volunteer humanitarian aid worker.[1][2] He was the fourth Western hostage killed by Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) whose killing was publicised in a beheading video.
Henning was captured during ISIL's occupation of the Syrian city of Al-Dana in December 2013. He was there helping provide humanitarian relief.[3] The British Foreign Office withheld news of Henning's capture while it attempted to negotiate his release.
Henning was driving an ambulance for Rochdale Aid 4 Syria, which raised money on behalf of Al-Fatiha Global, a British-based organisation which provides humanitarian aid to those caught up in warzones. Al-Fatiha Global is a registered charity which was under investigation by the Charity Commission after one of its workers was photographed with his arms around two hooded fighters carrying machine guns. Al-Fatiha Global said that worker had been dismissed. There is no suggestion that Henning knew about this controversy. Local colleagues warned Henning not to cross the border into Syria, but he said he wanted to make sure the supplies were delivered safely.[4][5][6]
Henning was shown at the end of David Cawthorne Haines's execution video, released on 13 September 2014, and referred to by "Jihadi John" of the ISIL cell known as The Beatles as the next victim. A video of Henning's beheading was released on 3 October 2014.[1][7] After his execution, British Prime Minister David Cameron ordered MI5, MI6, and GCHQ to track and kill or capture Jihadi John.[8][9][10]
Dat is mogelijk dat ze dat doen, mijn punt is dat ik tot nu toe daarvoor geen hard bewijs heb gezien. Er wordt veel gezegd maar het blijft bij woorden. In die gebieden is er oorlog en dan vallen er logischerwijs doden aan beide kanten. Niet enkel aan 1 zijde. Belangrijkste is dat men van onschuldigen afblijft.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:15 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Ontken jij nou daadwerkelijk dat ze onschuldige mensen doodmaken? Of het nou burgers zijn of onschuldige blanken? Trol of niet een zieke geest heb je sowieso.![]()
![]()
Is geloof niet per definitie irrationeel?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:34 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is mogelijk dat ze dat doen, mijn punt is dat ik tot nu toe daarvoor geen hard bewijs heb gezien. Er wordt veel gezegd maar het blijft bij woorden. In die gebieden is er oorlog en dan vallen er logischerwijs doden aan beide kanten. Niet enkel aan 1 zijde. Belangrijkste is dat men van onschuldigen afblijft.
Iemand steeds voor troll uitmaken of zieke geest i.p.v. met een inhoudelijke weerwoord te komen, getuigd niet van een rationeel stabiel denkend mens.
Je hebt pagina's vol inhoudelijke posts: links, video's, foto's. Je wil het niet weten, je draait je hoofd de andere kant op. Wir haben es nicht gewußt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:34 schreef girlygirl8 het volgende:
Iemand steeds voor troll uitmaken of zieke geest i.p.v. met een inhoudelijke weerwoord te komen, getuigd niet van een rationeel stabiel denkend mens.
nee het biedt genoeg praktische voordelen. denk er eens over na.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Is geloof niet per definitie irrationeel?
Nogmaals, dat zegt niks. IS beweerd dat de Yezidi's zelf naar die bergen kwamen om met hun te strijden. De berichtgeving rondom de yezidi's is zovaak veranderd dat dit gewoon ongeloofwaardig voor mij is geworden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Net als deze hulpverlener: http://www.dagelijksestan(...)britse-hulpverlener/
Of alle jezidi's die dood zijn gemaakt.
O nee, dat is terecht_!
Nee, dat is rechtvaardigheid. Waarom zouden moslims EN evenveel belasting betalen EN in dienstplicht gaan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan is het goed dat die smerige ongelovige beesten extra belasting betalen
nee het is ongelijkheid op basis van geloof. stel he in nederland is nog dienstplicht. en moslims krijgen hier vrijstelling van (want.. nou ja je begrijpt het welquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:55 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, dat is rechtvaardigheid. Waarom zouden moslims EN evenveel belasting betalen EN in dienstplicht gaan?
Ow en begin niet over ras. Want blanken tref je zowel in Amerika als bij IS (menig westerse bekeerling strijdt voor IS).quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:15 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Ontken jij nou daadwerkelijk dat ze onschuldige mensen doodmaken? Of het nou burgers zijn of onschuldige blanken? Trol of niet een zieke geest heb je sowieso.![]()
![]()
Ok, een beetje hard. Maar ok, TS wil niet luisteren, dan moet het maar zo.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zodat wij moslims die vanuit een gewelddadig haatboek "zelfstandig nadenken" een lesje beschaving kunnen geven, bedoel je?
Was dat niet exact dezelfde gedachtegang van de terroristen die wat cartoontekenaars neerrmaaiden?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:59 schreef LouisLitt het volgende:
Maar ok, TS wil niet luisteren, dan moet het maar zo.![]()
Gelieve mijn posts niet te wijzigen. Bij voorbaat dank.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hopeloze zaak. Een zieke immorele geest die zelfs Allah (als uitzondering bid ik tot hem) niet meer kan redden.
Ik herhaal je eigen woorden, meiske.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:01 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Gelieve mijn posts niet te wijzigen. Bij voorbaat dank.
Geen idee, ik kende ze nietquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was dat niet exact dezelfde gedachtegang van de terroristen die wat cartoontekenaars neerrmaaiden?
Je hebt het alleen op internet gezet (wat cheap is), maar de gedachtengang zal wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Wees er maar blij meequote:
Oh sorry hoor moeder Theresa. Zullen we anders gezellig naar Syrie toe en een kopje koffie drinken met deze lieverds? We komen er vast wel uit.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:04 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Je hebt het alleen op internet gezet (wat cheap is), maar de gedachtengang zal wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Wees er maar blij mee
Nogal sneaky jaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:50 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik denk het
Wel rare manier om dat te doen
Waarom zo naar tegen ts die jou persoonlijk niets heeft misdaan? Je kunt het over de inhoud hebben maar zo cheap op de persoonquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:06 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Oh sorry hoor moeder Theresa. Zullen we anders gezellig naar Syrie toe en een kopje koffie drinken met deze lieverds? We komen er vast wel uit.![]()
Dat is het punt, ik geloof niet dat Islam haat predikt of voor de dingen staat die jij beweerd. Verder ben ik zelf vrouw en voel mij alles behalve onderdrukt door de Islam.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je je verstand gebruikt had je je nooit ingelaten met een religie die volop haat predikt, overal ter wereld dood en verderf zaait, vrouwen onderdrukking op nummer 1 zet , ongelovigen als afval ziet en waar de profeet een kinderneukende warlord is.
Hoe kom je er in godsnaam op om zo' n geloof te omarmenecht. Sowieso is het geen geloof, het is gewoon een politiek instrument.
[..]
Leer eens iets over oorzaak en gevolg. Moeilijk te begrijpen voor je misschien maar er zijn mensen in de wereld die zich druk maken om massaslachtingen in het midden oosten en de agressors daar willen uitschakelen.
[..]![]()
Ik zou dat wel eerlijk vinden. Ik wil überhaupt niet in het Nederlandse leger. Zodat ik medemoslims mag afknallen zeker?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:57 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee het is ongelijkheid op basis van geloof. stel he in nederland is nog dienstplicht. en moslims krijgen hier vrijstelling van (want.. nou ja je begrijpt het wel). maar om dat te compenseren betalen ze meer belasting. niet echt fraai toch.
Dat een Marokkaanse moslimvriendin van mij voor de Nederlandse Defensie Afghaanse kinderen hielp, is zeker een fabeltje?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik zou dat wel eerlijk vinden. Ik wil überhaupt niet in het Nederlandse leger. Zodat ik medemoslims mag afknallen zeker?
Lees de Koran anders eens. "Je gelooft niet dat" geeft alleen maar aan dat je aan cherry picking doet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:16 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik geloof niet dat Islam haat predikt of voor de dingen staat die jij beweerd.
Wat dacht je ervan dat mensen de islam hebben bedacht om politiek te bedrijven. Net als christenen het concept hel hebben bedacht en over politiek een sausje religie gooien om het volk in het gareel te houden.quote:Islam en politiek staan niet los van elkaar. Politiek maakt onderdeel uit van Islam. Zo heeft God dat bedoeld. Dat wij als mensheid met zijn wetten regeren.
Apart dat de islam al eeuwenlang, lang voordat het woord uberhaupt olie bestond, met geweld probeert de wereld over te nemen. Lees de geschiedenis eens, het is erg verfrissend.quote:Oorzaak is de diefstal van grondstoffen van moslims door VS & co en de onderdrukking van de moslimbevolking (mede door dictators die door het Westen daar zijn geplaatst). Lang voor 9/11 probeerde VS ''haar'' olie al in Irak o.a. veilig te stellen en steunde/plaatste zij onderdrukkende regimes daar.
Maar ik geloof best dat niet ieder Nederlandse soldaat erop uit is om mensen te vermoorden als hij zich bij het leger aansluit. Ik had een voormalige klasgenoot (gewoon een autochtone Nederlander) die zich ook ging aansluiten bij het Nederlandse leger en dat was verder een vriendelijke jongen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat een Marokkaanse moslimvriendin van mij voor de Nederlandse Defensie Afghaanse kinderen hielp, is zeker een fabeltje?
"Het Westen schiet alleen maar en moslims zijn allemaal liev"
Blinde vlek, anyone?
ja - want daar is het leger voor.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik zou dat wel eerlijk vinden. Ik wil überhaupt niet in het Nederlandse leger. Zodat ik medemoslims mag afknallen zeker?
Je weigert te geloven dat IS aan volkerenmoord doet maar dit soort dingen geloof je wel?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:28 schreef girlygirl8 het volgende:
Feit is wel dat het Nederlandse leger niet strijdt voor de belangen van de moslims, maar voor de welvaart van Amerika (Koning van het westen). Alleen al daarom zou ik mij nooit willen aansluiten bij het Nederlandse leger.
moet wel een trol zijn. en anders kan ze beter gaan wonen waar het land wat meer naar haar smaak is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weigert te geloven dat IS aan volkerenmoord doet maar dit soort dingen geloof je wel?Mijn god wat zou ik jou graag willen ontmoeten, moet geweldig zijn
Ik kan het niet laten.
Ok, ik ben ervan overtuigd dat Islam geen haat predikt. Ik weet het zeker. Nu beter?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lees de Koran anders eens. "Je gelooft niet dat" geeft alleen maar aan dat je aan cherry picking doet.
[..]
Wat dacht je ervan dat mensen de islam hebben bedacht om politiek te bedrijven. Net als christenen het concept hel hebben bedacht en over politiek een sausje religie gooien om het volk in het gareel te houden.
in het westen worden wetten ook niet gedicteerd door een god maar door logica, verstand en fatsoen, zoals het hoort. Volgens gelovigen zou het in een wereld vol atheisten maar een zooitje zijn want er zijn geen geloofsregels, onzin natuurlijk. Normen en waarden staan compleet los van religie.
[..]
Apart dat de islam al eeuwenlang, lang voordat het woord uberhaupt olie bestond, met geweld probeert de wereld over te nemen. Lees de geschiedenis eens, het is erg verfrissend.
Dat er momenteel wat poppetjes van de VS in het midden oosten zitten en dat er daardoor haat is richting de VS: Jazeker maar dat staat absoluut los van het losgeslagen geloof dat daar al eeuwen voor ellende angst en onderdrukking zorgt.
Maar ik ga er verder niet meer op in, je bent of een troll of gehersenspoeld. Dat blijkt vrij duidelijk uit de antwoorden die je hier geeft.
Nederland is tot nu toe mee gegaan met wat Amerika haar als opdracht gaf. Als Nederland zou stoppen met het steunen van de VS en haar imperialistische gedrag en ze zou haar leger daadwerkelijk inzetten om de bevolking in moslimlanden te helpen dan zou ik daar niets tegen hebben. Maar dit is echter verre van de realiteit.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:30 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja - want daar is het leger voor.
eigenlijk zeg je nu dus dat je niet voor nederland bent. misschien is het dan ook wel eerlijk moslims sowieso meer belasting te laten betalen dan?
quote:Omar Ibnul-Khattab (may Allah be pleased with him) ordered the leaders of armies: "Do not impose jizyah on women or children. Impose it only on those who are adults."
quote:It was reported that Prophet Muhammad (PBUH) said about the people of zimmah: "whoever treats a covenanted citizen unjustly or takes away a part of his rights or overburdens him or forces something away from him, I will be his enemy on the Day of Judgment."
quote:Omar Ibnul-Khattab (may Allah be pleased with him) told his leaders: "Who is not able to pay jizyah, reduce it for him and who cannot pay, help him." When he saw an old Dhimmi man begging people he said:"Omar said to him, "Old man! We have not done justice to you. In your youth we realized Jizyah from you and have left you to fend for yourself in your old age". He then ordered his leaders not to take jizyah from the old.
quote:Caliph Omar Ibn Abdul-Aziz (may Allah be pleased with him) wrote to his Basra governor that, "consider the Dhimmi people in Basra. For the old and the weak give them an allocation from the public treasury."
quote:In the reign of Omar Ibnul-Khattab (may Allah be pleased with him) collecting jizyah was mercifully done. One of the leaders brought a lot of jizyah money to Omar who then told him, "It seems you squeezed people." But the people told him that "No, we took only the right of the state voluntarily and without coercion." Omar said, "Thank Allah that He has not made such matters in may reign." When Omar was dying he did not forget to tell Muslims to take care of Dhimmi people, "I demand the caliph after me to treat Dhimmi people fairly, fulfill their covenant, defend them and do not overburden them."
we zijn geen moslimland dus er lijkt me geen enkele reden om wat voor moslim wet dan ook als uitgangspunt te nemen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nederland is tot nu toe mee gegaan met wat Amerika haar als opdracht gaf. Als Nederland zou stoppen met het steunen van de VS en haar imperialistische gedrag en ze zou haar leger daadwerkelijk inzetten om de bevolking in moslimlanden te helpen dan zou ik daar niets tegen hebben. Maar dit is echter verre van de realiteit.
Ja dat recht hebben jullie (immers jullie land, jullie wetten), maar als je rechtvaardig wil zijn dan hou je de betaling van die belasting gelijk aan de jizya. Waardoor mensen nog steeds verzekerd zijn van hun bestaan zoals niet-moslims in de Khilafah.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wil je nu beweren dat Nederland op dat vlak een wil heeft? Europa moet buigen voor de VS. Jullie hebben daarin niks te willen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weigert te geloven dat IS aan volkerenmoord doet maar dit soort dingen geloof je wel?Mijn god wat zou ik jou graag willen ontmoeten, moet geweldig zijn
Ik kan het niet laten.
Nu niet. Maar dat kan nog veranderen. Ik ben ervan overtuigd dat vroeg of laat de meerderheid van de mensheid vrijwillig voor Islam zal kiezen. Het is een kwestie van tijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
we zijn geen moslimland dus er lijkt me geen enkele reden om wat voor moslim wet dan ook als uitgangspunt te nemen.
je bent een vlek op nederland. of een troll. beiden is niet fraai.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nu niet. Maar dat kan nog veranderen. Ik ben ervan overtuigd dat vroeg of laat de meerderheid van de mensheid vrijwillig voor Islam zal kiezen. Het is een kwestie van tijd.
Jij reageerdt lekker selectief en met enorme oogkleppen op.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nu niet. Maar dat kan nog veranderen. Ik ben ervan overtuigd dat vroeg of laat de meerderheid van de mensheid vrijwillig voor Islam zal kiezen. Het is een kwestie van tijd.
Waarom ben je dat van mening? Erg benieuwd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat ik zeg wat ik denk/vind, dingen waar ik van overtuigd dat ze beter zijn voor de mensheid?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je bent een vlek op nederland. of een troll. beiden is niet fraai.
Hoe reageer ik selectief en met oogkleppen op?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jij reageerdt lekker selectief en met enorme oogkleppen op.
En nee bedankt, ik hoef niet terug naar het stenentijdperk. Elk geloof is gebaseerd op een boek dat in het verleden is geschreven door mannen met achterhaalde kennis. Mannen die toevallig macht hadden en zo mensen naar hun broekspijpen konden laten dansen door middel van hun heilige boek.
Nee ik heb liever een vrije geest waar ik zelf mag bepalen wat ik doe in het leven. Zo lang je andere mensen maar in hun waarde laat.
het vrije woord betekent niet dat iedereen het met je eens moet zijn of niets terugzegt als dat niet het geval is. hier is het vrije woord zoals ik het zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Harm_principle / http://en.wikipedia.org/wiki/On_Liberty. tweede link bevat een externe link naar een compleet 'boek'.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat ik zeg wat ik denk/vind, dingen waar ik van overtuigd dat ze beter zijn voor de mensheid?
Ik dring niemand iets op. Je kunt zelf kiezen of je iets met mijn woorden doet ofniet. Je kunt mij weerleggen. Je kunt mij negeren. Maar ik vind het niet netjes dat ik hier steeds voor troll of andere dingen word uitgemaakt omdat ik niet denk zoals de gemiddelde fokker. Waar is het vrije woord waar men in het Westen zo krachtig voor zou staan? Of mag je enkel de dingen verkondigen waar de meerderheid van het Westen het mee eens is? Wat maakt dan nog dat er sprake is van vrijheid van meningsuiting?
Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten. Dit vind ik overigen van elk geloof, alleen is het eene geloof klaarblijkelijk radicaler dan de ander.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe reageer ik selectief en met oogkleppen op?
Kun je dan iets van de Islam benoemen wat zou aantonen dat het ooit door mannen bedacht is?
Daarin ben je vrij ja en mensen moeten altijd in hun waarde gelaten worden inderdaad
vergeet niet dat de moslimgemeenschap een hele tijd voor heeft gelopen op het klootjesvolk waar wij vanaf stammen. geen idee waar het mis is gegaan, maar dat is het wel imo.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten.
Dat is inderdaad doodzonde, dat is inderdaad waar. Het is ergens mis gegaan, ze hadden veel goede wetenschappelijke kennis in pacht. Helaas wordt dat steeds minder gefaciliteerd en dus uitgebannen door het geloof.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]
vergeet niet dat de moslimgemeenschap een hele tijd voor heeft gelopen op het klootjesvolk waar wij vanaf stammen. geen idee waar het mis is gegaan, maar dat is het wel imo.
Hier overigens een diagram, hoe orthodoxer iemand is, des te dommer hij of zij is. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Maar na diverse wetenschappelijke onderzoeken is het voor mij en veel anderen wel duidelijk. Geloof maakt dom.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe reageer ik selectief en met oogkleppen op?
Kun je dan iets van de Islam benoemen wat zou aantonen dat het ooit door mannen bedacht is?
Daarin ben je vrij ja en mensen moeten altijd in hun waarde gelaten worden inderdaad
'Jullie'? Hoezo geen 'wij'? O ja, je hart ligt bij het nieuwe kalifaat.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat Nederland op dat vlak een wil heeft? Europa moet buigen voor de VS. Jullie hebben daarin niks te willen.
Waarom zou je mij willen ontmoeten?
echt zo een topic en dan een versierpoging.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Jullie'? Hoezo geen 'wij'? O ja, je hart ligt bij het nieuwe kalifaat.
Ik wil je ontmoeten, omdat je fascinerend bent. Als je geen troll bent en meent wat je zegt lijkt het me geweldig om jou te horen praten over de wereld
Nee, ik zou niets willen met iemand die zo een gedachtegoed aanhangt en die zo verknipt is, maar het is fascinerend om dat soort mensen te horen praten.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
echt zo een topic en dan een versierpoging.![]()
![]()
hadden we maar een uitvinding dat je met elkaar kon communiceren zonder het gedoe van een afspraak makenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, ik zou niets willen met iemand die zo een gedachtegoed aanhangt en die zo verknipt is, maar het is fascinerend om dat soort mensen te horen praten.
In zo'n gesprek is alles belangrijk. Intonatie, mimiek, gebaren, etc. Dat moet wel in het eggie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:02 schreef SuperFood het volgende:
[..]
hadden we maar een uitvinding dat je met elkaar kon communiceren zonder het gedoe van een afspraak maken
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In zo'n gesprek is alles belangrijk. Intonatie, mimiek, gebaren, etc. Dat moet wel in het eggie.
Omdat Islam een eenvoudige boodschap heeft dat de meeste mensen zou aanspreken, vermits ze daarvoor openstaan natuurlijk, namelijk: Wij zijn geschapen door God en Hij heeft honderden profeten gestuurd doorheen de geschiedenis van de mensheid om ons te leiden naar de juiste pad. Van het oude testament tot de Islam.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:25 schreef I-care het volgende:
[..]
Waarom ben je dat van mening? Erg benieuwd.
Koekoekquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat Islam een eenvoudige boodschap heeft dat de meeste mensen zou aanspreken, vermits ze daarvoor openstaan natuurlijk, namelijk: Wij zijn geschapen door God en Hij heeft honderden profeten gestuurd doorheen de geschiedenis van de mensheid om ons te leiden naar de juiste pad. Van het oude testament tot de Islam.
Islam is een levenswijze dat zowel het wereldse als het ongeziene (wereld buiten ons gezichtvermogen) omvat. Het komt met praktische oplossingen voor wereldproblemen (vind je terug in de Islamitische wet/sharia) en geeft antwoorden op levensvragen.
Maar wat moeten we nu doen dan? Gezien er al vele profeten zijn geweest. Met elk hun eigen aanhangers. Hoe zou iedereen daarmee om kunnen gaan op dit moment in de tijd?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat Islam een eenvoudige boodschap heeft dat de meeste mensen zou aanspreken, vermits ze daarvoor openstaan natuurlijk, namelijk: Wij zijn geschapen door God en Hij heeft honderden profeten gestuurd doorheen de geschiedenis van de mensheid om ons te leiden naar de juiste pad. Van het oude testament tot de Islam.
Islam is een levenswijze dat zowel het wereldse als het ongeziene (wereld buiten ons gezichtvermogen) omvat. Het komt met praktische oplossingen voor wereldproblemen (vind je terug in de Islamitische wet/sharia) en geeft antwoorden op levensvragen.
Niemand moet het met mij eens zijn. Dat mensen mij als provocerend ervaren, dat is hun probleem. Ik zeg gewoon wat ik denk en datgene waarvan ik overtuigd ben en laat mij door niemand het zwijgen opleggen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:33 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het vrije woord betekent niet dat iedereen het met je eens moet zijn of niets terugzegt als dat niet het geval is. hier is het vrije woord zoals ik het zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Harm_principle / http://en.wikipedia.org/wiki/On_Liberty. tweede link bevat een externe link naar een compleet 'boek'.
de reden dat je als troll wordt neergezet is imo dat je nogal provocerend overkomt. ik betwijfel zelfs of je een moslim bent.
ergens besteed je teveel tijd hieraan op een te nette manier. misschien ben je wel moslima, maar dan wel 1tje die ook een beetje mind fucken op fok wel leuk vindt. ik geef je het voordeel van de twijfel.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Niemand moet het met mij eens zijn. Dat mensen mij als provocerend ervaren, dat is hun probleem. Ik zeg gewoon wat ik denk en datgene waarvan ik overtuigd ben en laat mij door niemand het zwijgen opleggen.
Over mijn moslimzijn = أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
Wat staat daar?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Niemand moet het met mij eens zijn. Dat mensen mij als provocerend ervaren, dat is hun probleem. Ik zeg gewoon wat ik denk en datgene waarvan ik overtuigd ben en laat mij door niemand het zwijgen opleggen.
Over mijn moslimzijn = أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
Ik getuig dat er geen god is dan Allah en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapperquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:29 schreef I-care het volgende:
أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
Als je verhaal klopt, dan kun je ook aantonen dat de koran bedacht is door mensen. Door bv. met een concrete voorbeeld te komen uit de koran waarin die typische irrationele verklaringen te vinden zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten. Dit vind ik overigen van elk geloof, alleen is het eene geloof klaarblijkelijk radicaler dan de ander.
Hoe geeft dit antwoord op mijn vragen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hier overigens een diagram, hoe orthodoxer iemand is, des te dommer hij of zij is. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Maar na diverse wetenschappelijke onderzoeken is het voor mij en veel anderen wel duidelijk. Geloof maakt dom.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hij is sowieso door mensen geschreven - toch?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als je verhaal klopt, dan kun je ook aantonen dat de koran bedacht is door mensen. Door bv. met een concrete voorbeeld te komen uit de koran waarin die typische irrationele verklaringen te vinden zijn.
volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Quranquote:According to the traditional narrative, several companions of Muhammad served as scribes and were responsible for writing down the revelations.[10] Shortly after Muhammad's death, the Quran was compiled by his companions who wrote down and memorized parts of it.[11]
Daarvoor ken ik die kalifaat te weinig.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Jullie'? Hoezo geen 'wij'? O ja, je hart ligt bij het nieuwe kalifaat.
Ik wil je ontmoeten, omdat je fascinerend bent. Als je geen troll bent en meent wat je zegt lijkt het me geweldig om jou te horen praten over de wereld
Niks beters te doenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:43 schreef Scorpie het volgende:
Zoveel mensen die reageren op zo'n troll
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:43 schreef Scorpie het volgende:
Zoveel mensen die reageren op zo'n troll
Als zoekend mens:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef I-care het volgende:
[..]
Maar wat moeten we nu doen dan? Gezien er al vele profeten zijn geweest. Met elk hun eigen aanhangers. Hoe zou iedereen daarmee om kunnen gaan op dit moment in de tijd?
Ik ben vooral benieuwd wat je er van vind, kennelijk des te geloviger des te dommer. Hoe gelovig ben jij? En ben jij bereid een zekere mate van intelligentie in te leveren voor je geloof? Want zo staan de feiten, ik vind het zonde van het potentieel dat de mens aan capaciteit heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe geeft dit antwoord op mijn vragen?
terwijl de profeet natuurlijk vooral de boodschapper was, niet degeen die het bedacht heeft. en je het in een tijdcontext moet plaatsen hoe zij zich gedroeg. ik zei al eerder de moslimwereld was zeer vooruitstrevend in het verleden - ondanks al die dwangmatigheden. en toch is er iets verandert waardoor het nu niet meer werkt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:51 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als zoekend mens:
Research te doen over elke religie en nagaan in hoeverre de teksten veranderd zijn
De oorsprong van de boodschap van elke religie achterhalen en dit met elkaar vergelijken
De boodschap van Islam is dat het allemaal dezelfde boodschap heeft (aanbid God, volg de leiding van de profeten), maar dat alle religies voorafgaand aan de Islam gecorrumpeerd zijn
Met de Islam heeft God passende maatregelen getroffen om de boodschap van Islam te beschermen en intact te houden zodat het tot het einde der tijd zuiver blijft
Daarom worden moslims ook gezien als extreem geloviger dan anderen: wij tolereren geen verandering van de koran (of verandering in de soennah: traditie van de profeet)
Zit er trouwens nog een verschil in uitwerking op het geheel? Als in: Alle mensen vredig en saamhorig laten samenleven in respect met elkaar en elkaars verschillen. Want tot nu toe is het een zooitje overal op de planeet. Maakt niet uit wie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:51 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als zoekend mens:
Research te doen over elke religie en nagaan in hoeverre de teksten veranderd zijn
De oorsprong van de boodschap van elke religie achterhalen en dit met elkaar vergelijken
De boodschap van Islam is dat het allemaal dezelfde boodschap heeft (aanbid God, volg de leiding van de profeten), maar dat alle religies voorafgaand aan de Islam gecorrumpeerd zijn
Met de Islam heeft God passende maatregelen getroffen om de boodschap van Islam te beschermen en intact te houden zodat het tot het einde der tijd zuiver blijft
Daarom worden moslims ook gezien als extreem geloviger dan anderen: wij tolereren geen verandering van de koran (of verandering in de soennah: traditie van de profeet)
Is er een limiet dan in hoeveel je op topics mag reageren?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:27 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ergens besteed je teveel tijd hieraan op een te nette manier. misschien ben je wel moslima, maar dan wel 1tje die ook een beetje mind fucken op fok wel leuk vindt. ik geef je het voordeel van de twijfel.
Waarom laat je je leiden door andere mensen en wat volgens hen in een boek staat ?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Is er een limiet dan in hoeveel je op topics mag reageren?
Ik ben de afgelopen dagen wel vaker op fok dan normaal ja, waarom zou dat mijn moslimzijn moeten betwijfelen?
Verder hou je maar je takfir bij je. Bij voorbaat dank.
En hierbij het bewijs dat deze dame ook wil dat het Westen gebukt moet gaan onder de sjarija, lees de vette regels maar.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:55 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ok, ik ben ervan overtuigd dat Islam geen haat predikt. Ik weet het zeker. Nu beter?![]()
Ik heb al die verzen gelezen die door Islambashers worden aangehaald dat Islam haat zou prediken jegens andersdenkenden en trof geen enkele met een dergelijke boodschap.
In het Westen worden dingen inderdaad niet door God's woorden gedicteerd ja. Nu. Maar in de toekomst kan dat nog veranderen. Islam en logica, verstand & fatsoen sluiten elkaar niet uit.
Het Westen steelt zelfs van haar eigen burgers. Kijk alleen maar hoe jullie overheden met de top omgaan: banken stelen van klanten en de overheid tolereert dit, directeuren van ''goede-doelen'' organisaties krijgen een schouderklopje en kunnen tonnen binnenslepen etc. Maar een oude man die eten uitdeelt aan de armen wordt opgepaktKan een dergelijke ''beschaving'' nog lager zinken?
Het Westen heeft gefaald en is dringend toe aan goddelijke wetten die rechtvaardigheid dwingend implementeren en corrupte lui hardhandig aanpakken. Het is goed dat steeds meer zich bekeren tot de Islam en dat moslims ook meer kinderen krijgen. Hopelijk stopt daarmee deze ellende binnen enkele eeuwen en kan iedereen zijn rechten terugkrijgen.
En jammer van je slot. Het is wel makkelijk om een gesprek met mij af te kappen met de verwijten dat ik een troll zou zijn of gehersenspoeld. Hoef je namelijk ook je standpunt niet te onderbouwen.
Daar gaat het niet om, elk heilig boek dat geschreven is, is geschreven door mensen (inhoud is totaal niet rellevant). En al was er een profeet of een jezus (ook hier maakt het type geloof niet uit), dan was dat een gewoon mens zoals jij en ik die zich met een bepaalde macht of of manipulatie technieken mensen beinvloede. Net zoals je nu bepaalde leiders hebt over bepaalde groepen of mensen zoals illusionisten die andere mensen voor de gek kunnen houden. Deze heilige figuren zoals de profeet of jezus waren wellicht goede mensen met een bepaalde invloed, maar zeker niet anders dan alle andere mensen. Het waren gewone mensen die een bepaalde status verkregen, maar zeker geen paranormale of bijzondere krachten hadden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als je verhaal klopt, dan kun je ook aantonen dat de koran bedacht is door mensen. Door bv. met een concrete voorbeeld te komen uit de koran waarin die typische irrationele verklaringen te vinden zijn.
Echt typisch dat iemand van jouw achtergrond dit moet doen, zeg gewoon wat je wil zeggen and get it over itquote:
Waar moet je nog antwoord op krijgen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:44 schreef I-care het volgende:
Ik wacht ook nog op antwoorden. Misschien overheen gelezen, dat kan natuurlijk?
Post 187quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:09 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waar moet je nog antwoord op krijgen?
Ik was al bekend met dat onderzoek. Ik daag men uit om onderzoek te doen naar de opleidingsniveau van moslimjongeren (hoogopgeleid vs laagopgeleid/ongeschoold). Wat ik uit eigen ervaring gezien heb is dat je vaker praktiserende moslims onder wo'ers zal vinden dan onder mbo'ers.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat je er van vind, kennelijk des te geloviger des te dommer. Hoe gelovig ben jij? En ben jij bereid een zekere mate van intelligentie in te leveren voor je geloof? Want zo staan de feiten, ik vind het zonde van het potentieel dat de mens aan capaciteit heeft.
Dat is inderdaad de bedoeling van profeten geweest. Om eenheid tussen mensen te creëren i.p.v. verdeeldheid. Daarin mag niemand gedwongen worden in iets te geloven waarin hij niet wenst te geloven.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:55 schreef I-care het volgende:
[..]
Zit er trouwens nog een verschil in uitwerking op het geheel? Als in: Alle mensen vredig en saamhorig laten samenleven in respect met elkaar en elkaars verschillen. Want tot nu toe is het een zooitje overal op de planeet. Maakt niet uit wie.
Of is dat niet de bedoeling van de profeten geweest?
Maar dan zou de oplossing toch relatief haalbaar moeten zijn? Tenminste als we dan zoeken naar manieren om eenheid te bereiken, niemand wil ellende, maar toch wil iedereen gelijk hebben als het gaat om de manier waarop. Naar mijn idee kan het maar op een manier, namelijk door open en eerlijk te kijken naar wat er in de weg staat van die eenheid tussen mensen,quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bedoeling van profeten geweest. Om eenheid tussen mensen te creëren i.p.v. verdeeldheid. Daarin mag niemand gedwongen worden in iets te geloven waarin hij niet wenst te geloven.
mohammed heeft anders aardig wat andersdenkenden (lees: niet moslims) uit de steden weten te krijgen waar hij het voor het zeggen had. hoe rijm je dat?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bedoeling van profeten geweest. Om eenheid tussen mensen te creëren i.p.v. verdeeldheid. Daarin mag niemand gedwongen worden in iets te geloven waarin hij niet wenst te geloven.
Nee.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ben ik in gevaar (dat vraag ik je als insider)?
Nee, doe maar nadenken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:08 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Echt typisch dat iemand van jouw achtergrond dit moet doen, zeg gewoon wat je wil zeggen and get it over it
Je leest het echt op de pvv stijlquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:01 schreef JoopUitdeknoop het volgende:
[..]
En hierbij het bewijs dat deze dame ook wil dat het Westen gebukt moet gaan onder de sjarija, lees de vette regels maar.
Ik ben tegen geweld maar als een zooitje baarddragende mannen en onherkenbare hysterische moslima's verwachten dat het Nederlandse volk zich zonder slag of stoot zal overgeven aan een respectloze religie die alleen maar haat zaait dan zal je nog gek gaan opkijken mevrouwtje TS en dan mag je je wel degelijk zorgen gaan maken om je eigen hachje.
Als een religie verlichting denkt te brengen door de wereld in duisternis te dompelen dan klopt er toch iets niet.
Ik haal maar eens het gedicht van Hendrik Mattheus van Randwijk aan:
Wij staan tesaam voor het gericht
voor goed of kwaad te kiezen,
een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.
En mevrouwtje TS het goede dat zijn al de mensen wereldwijd die in vrede en veiligheid willen leven, en het kwaad (de tirannen) is het oprukkende moslim extremisme.
En zolang het kwaad niet accepteert dat ieder mens het zelfbeschikkingsrecht heeft om in vrijheid te geloven of juist niet wil geloven, zal het kwaad met wortel en al uitgeroeid moeten worden, en als de dreiging toeneemt dan gaat het goede zich vanzelf bewapenen om het kwaad te verdelgen.
laten we het over mekka hebbenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is mijn post?quote:
Dit gedicht kun je op veel manieren interpreteren. Dit gedicht is tijdloos en identiteitsloos. Zelf onderhevig aan de tijden zelf.quote:Wij staan tesaam voor het gericht
voor goed of kwaad te kiezen,
een volk dat voor tiannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:38 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is mijn post?
Daarin quote ik iemand anders (geef ook antwoord)
Bedoel je niet een andere post?
Ik reageer trouwens straks (over een uur of 2). Moet wat doen.
Geen probleem.. Krijg jij ze niet binnen als gequote dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:38 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is mijn post?
Daarin quote ik iemand anders (geef ook antwoord)
Bedoel je niet een andere post?
Ik reageer trouwens straks (over een uur of 2). Moet wat doen.
Discriminisme!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:42 schreef SuperFood het volgende:
ok mekka dus. voordat muhammed er voet zette was mekka een multiculturele stad, waarin vele geloven bloeiden. vandaag de dag mag je er als niet moslim niet eens komen.
het is in ieder geval een geweldig voorbeeld van hoe tolerant moslims zijn voor andersdenkenden.quote:
Ik ben bekend met de elite en daar sta ik uiteraard NIET achter, ik ben er zelfs voor dat dit gestopt moet worden want dat zou beter voor iedereen zijn, moslim en niet moslim, ik heb alleen heel veel moeite die het moslim extremisme als oplossing aandraagt, het geweld wat zij als oplossing denken te hebben is buitenproportioneel, het is alsof je een mug doodschiet met een Leopard tank, die mug is dan dood maar ook iedereen die in de vuurlinie zit, en dat is blijkbaar wat jij niet wilt zien.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:34 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je leest het echt op de pvv stijl![]()
Dringend, omdat er veel onrecht is (daarvan heb ik ook voorbeelden gegeven) dat gestopt moet worden. Dat is niet om de gewone burger te onderdrukken, maar om die te bevrijden van de tirannie genaamd de elite en de top rijkaards dat de rest van de bevolking besteelt. Juist zij die zwakker staan in de samenleving.
Dwingend implementeren, omdat (nogmaals) de daders gestopt en gestraft moeten worden voor hun corruptie/diefstal and so on
Laat je maar bangmaken met dat Islam erop uit is om jou te onderdrukken. Kijk maar niet verder waar Islam voor staat. Ze (westerse regeringen in handen van de elite) doen hun werk perfect
Maar dan zou de oplossing toch relatief haalbaar moeten zijn? Tenminste als we dan zoeken naar manieren om eenheid te bereiken, niemand wil ellende, maar toch wil iedereen gelijk hebben als het gaat om de manier waarop. Naar mijn idee kan het maar op een manier, namelijk door open en eerlijk te kijken naar wat er in de weg staat van die eenheid tussen mensen,quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja die oplossing is heel haalbaar. Maar er zijn stevige krachten die er alles aandoen om Islam de kans niet te geven om dit op te lossen. Islam vormt op heel wat punten een directe bedreiging voor de elite. Het maakt o.a. een einde aan de huidige welvaart verdeling. Rijk worden: Ja, maar niet ten kostte van de rest van de mensheid.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:31 schreef I-care het volgende:
[..]
Maar dan zou de oplossing toch relatief haalbaar moeten zijn? Tenminste als we dan zoeken naar manieren om eenheid te bereiken, niemand wil ellende, maar toch wil iedereen gelijk hebben als het gaat om de manier waarop. Naar mijn idee kan het maar op een manier, namelijk door open en eerlijk te kijken naar wat er in de weg staat van die eenheid tussen mensen,
En daarbij is het de vraag ook of iedereen daarin zijn eigen mening en overtuigingen zou moeten herzien om dit te bereiken, mocht dat gewenst zijn uiteraard.
Al gereageerd dusquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:39 schreef I-care het volgende:
[..]
Geen probleem.. Krijg jij ze niet binnen als gequote dan?
Nu is het post 197Die andere had je al op gereageerd.
Grotendeels kan ik daar wel inkomen. Maar zou het kunnen wezen dat niet alleen de islam daarin iets kan betekenen? Dat was de kern van mijn vraag eigenlijk. Vandaar dat ik stelde dat profeten door de eeuwen allemaal verschillende gedaanten hebben gehad, en dus dat er niet 1 alles kan weten, maar dat meerdere samen alles weten. Dan is het slechts gaan kijken waar de weg ons kan leiden. Als in langzaam groeien en samenwerken met elkaar en de natuur.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:02 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja die oplossing is heel haalbaar. Maar er zijn stevige krachten die er alles aandoen om Islam de kans niet te geven om dit op te lossen. Islam vormt op heel wat punten een directe bedreiging voor de elite. Het maakt o.a. een einde aan de huidige welvaart verdeling. Rijk worden: Ja, maar niet ten kostte van de rest van de mensheid.
Rente is bv. verboden (omdat het een situatie creëert waarin een rijke enkel rijker kan worden en een arme armer). Monopolie (zoals dat bedrijft worden tegenwoordig) is ook verboden in Islam; het creeert een oneerlijke markt waarin de prijzen stijgen en dit het leven van mensen moeilijker maakt. Natuurlijke grondstoffen (gas, water etc.) zijn bezit van het volk en daarmee gratis voor gebruik (tenzij er kosten verbonden zijn om daar gebruik van te kunnen maken, bv. waterzuiveringsinstallatie).
Een paar dingen uit het hoofd. Maar er is veel meer dat een directe bedreiging vormt voor het kapitalistisch systeem (ook het communisme btw: want in Islam mag je gewoon dmv eerlijk handel bedrijven rijk worden en belasting blijft altijd gelijk staan. 2,5 procent van je jaarlijkse spaargeld).
Ik dacht al zoiets.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Al gereageerd dus
Nee ik krijg niet altijd meldingen binnen, moet soms naar mijn postgeschiedenis gaan en dan zie ik nieuwe reacties staan
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:42 schreef SuperFood het volgende:
ok mekka dus. voordat muhammed er voet zette was mekka een multiculturele stad, waarin vele geloven bloeiden. vandaag de dag mag je er als niet moslim niet eens komen.
Het mag inderdaad nietquote:The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Two religions cannot coexist in the Arabian Peninsula.”
Dat is inderdaad de trend van de koran. Dit mag niet en dat niet en zus niet en voor zo wordt je kop of hand afgehakt..quote:
Waarom weet je dit wel zeker en over alle berichten omtrent IS, welke van veel meer bronnen afkomen, twijfel je?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 08:37 schreef girlygirl8 het volgende:
Dat weet ik zeker, staat ook op andere bronnen
Het is in het artikel slordig geschreven
Nou punt is eigenlijk dat enkel Islam die sfeer creëert waarin mensen dat kunnen doen. Want nu heb je bv de top 2% rijkste mensen op aarde die met alles weg kunnen komen, want geld = macht. Zij bedenken de wetten, zij kunnen die omzeilen etc. Er moet een systeem zijn die hun op de vingers kan tikken als zij te ver gaan. Buiten de Islamitische wetgeving is er geen en zal er ook nooit 1 komen. Want waarom zouden zij hun macht afstaan?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:07 schreef I-care het volgende:
[..]
Grotendeels kan ik daar wel inkomen. Maar zou het kunnen wezen dat niet alleen de islam daarin iets kan betekenen? Dat was de kern van mijn vraag eigenlijk. Vandaar dat ik stelde dat profeten door de eeuwen allemaal verschillende gedaanten hebben gehad, en dus dat er niet 1 alles kan weten, maar dat meerdere samen alles weten. Dan is het slechts gaan kijken waar de weg ons kan leiden. Als in langzaam groeien en samenwerken met elkaar en de natuur.
Ah ja, want binnen de islamitische wereld bestaan helemaal geen steenrijke oliesjeiks, imams, industrielen en prinsen en koningen.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:35 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nou punt is eigenlijk dat enkel Islam die sfeer creëert waarin mensen dat kunnen doen. Want nu heb je bv de top 2% rijkste mensen op aarde die met alles weg kunnen komen, want geld = macht. Zij bedenken de wetten, zij kunnen die omzeilen etc. Er moet een systeem zijn die hun op de vingers kan tikken als zij te ver gaan. Buiten de Islamitische wetgeving is er geen en zal er ook nooit 1 komen. Want waarom zouden zij hun macht afstaan?
Dat zijn gewoon de regels. Het is de heilige plek van de moslims. Er zijn wel meer gebieden in de wereld waar niet iedereen (makkelijk) binnenkomt. Alsof ik bv. in Israël zou worden toegelaten.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de trend van de koran. Dit mag niet en dat niet en zus niet en voor zo wordt je kop of hand afgehakt..
Niet heel vreemd dat niet-moslims toch niet zo geloven in dat "vredelievende" van de koran....
Goeie vraag. Je kunt die vraag ook omdraaien en afvragen waarom wij die macht afgeven? Enkel en alleen als mensen inzien dat het ook anders kan, dan pas zal er iets echt wezenlijks kunnen veranderen, meen ik. Vanuit regels en wetten kun je onderdrukken, maar niet leren waarom je iets beter anders kan doen.. Dat is het probleem. Ik denk dat er eerst nog heel veel leed nodig is om dat in te zien. Zoals alle geschriften leren.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:35 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nou punt is eigenlijk dat enkel Islam die sfeer creëert waarin mensen dat kunnen doen. Want nu heb je bv de top 2% rijkste mensen op aarde die met alles weg kunnen komen, want geld = macht. Zij bedenken de wetten, zij kunnen die omzeilen etc. Er moet een systeem zijn die hun op de vingers kan tikken als zij te ver gaan. Buiten de Islamitische wetgeving is er geen en zal er ook nooit 1 komen. Want waarom zouden zij hun macht afstaan?
Omdat ik geen bronnen tegenkwam die dit artikel in twijfel trokken. Verder komt het nieuws van de lokale politiebureau zelf (welke Frans is) en is het slachtoffer moslim. Ik zie niet in waarom de Franse politie een moord gemotiveerd door Islamhaat zou verzinnen. Daar hebben zij niks aan.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:30 schreef highender het volgende:
[..]
Waarom weet je dit wel zeker en over alle berichten omtrent IS, welke van veel meer bronnen afkomen, twijfel je?
Die zijn er ja en jammer genoeg is er geen enkele moslimland waar de sharia regeertquote:Op zondag 18 januari 2015 01:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah ja, want binnen de islamitische wereld bestaan helemaal geen steenrijke oliesjeiks, imams, industrielen en prinsen en koningen.
Da's dan gek, want ik ben er in eentje meermalen geweest.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:50 schreef girlygirl8 het volgende:
Die zijn er ja en jammer genoeg is er geen enkele moslimland waar de sharia regeert
IS heeft dat gedoe met de homo's en het hoge gebouw zelf laten filmen en laten verspreiden, en nog geloof je het niet?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:47 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat ik geen bronnen tegenkwam die dit artikel in twijfel trokken. Verder komt het nieuws van de lokale politiebureau zelf (welke Frans is) en is het slachtoffer moslim. Ik zie niet in waarom de Franse politie een moord gemotiveerd door Islamhaat zou verzinnen. Daar hebben zij niks aan.
Moet ik nou airmiles bij Emirates of Qatar Airways gaan sparen, of fan worden van Arsenal of IS, na het zien van deze foto?quote:Op zondag 18 januari 2015 02:00 schreef jamesdeen het volgende:
Laat je niet gek maken, girly.
[ afbeelding ]
Goede redenquote:Op zondag 18 januari 2015 01:47 schreef girlygirl8 het volgende:
Omdat ik geen bronnen tegenkwam die dit artikel in twijfel trokken.
Veel info over IS komt ook van lokale bronnen, bijvoorbeeld:quote:Verder komt het nieuws van de lokale politiebureau zelf (welke Frans is)
Vrijwel alle slachtoffers van IS zijn moslim, behalve de 'no true mussulman' uiteraard.quote:en is het slachtoffer moslim.
[BNW modus]quote:Ik zie niet in waarom de Franse politie een moord gemotiveerd door Islamhaat zou verzinnen. Daar hebben zij niks aan.
Uit laksheid, uit angst (het is veiliger om je gewoon koest te houden) etc. Het ontbreekt aan wilskracht bij de meesten. Daarin verschilt een oprechte gelovige van een ander; hij is bereid te vechten voor waar hij in gelooft (tot het einde).quote:Op zondag 18 januari 2015 01:43 schreef I-care het volgende:
[..]
Goeie vraag. Je kunt die vraag ook omdraaien en afvragen waarom wij die macht afgeven? Enkel en alleen als mensen inzien dat het ook anders kan, dan pas zal er iets echt wezenlijks kunnen veranderen, meen ik. Vanuit regels en wetten kun je onderdrukken, maar niet leren waarom je iets beter anders kan doen.. Dat is het probleem. Ik denk dat er eerst nog heel veel leed nodig is om dat in te zien. Zoals alle geschriften leren.
Welke?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Da's dan gek, want ik ben er in eentje meermalen geweest.
Het voormalig grootste land van Afrika.quote:
laten we 'vechten' en 'tot het einde' even verklaren, wat bedoel je precies? Jihad als in de innerlijke strijdt tot het einde-neem ik aan.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:18 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Uit laksheid, uit angst (het is veiliger om je gewoon koest te houden) etc. Het ontbreekt aan wilskracht bij de meesten. Daarin verschilt een oprechte gelovige van een ander; hij is bereid te vechten voor waar hij in gelooft (tot het einde).
Ik denk daarom ook dat geloof in God hierin essentieel is.
Er zijn natuurlijk mensen die dat op andere manieren gedaan willen krijgen (dus niet via geloof). Maar dat is als roeien tegen de stroom in. Want ook al lukt het voor even om bepaalde dingen gedaan te krijgen. Dit systeem zit vol van gaten. Het moet door iets anders vervangen worden: Een systeem dat minder ruimte laat voor gemanipuleer, dat duidelijker is etc.
Vanuit wetten kun je inderdaad onderdrukken. Maar ik denk dat het daarom belangrijk is dat mensen eerst voor zichzelf lezen wat de Islamitische wetgeving inhoudt.
De twijfels moeten natuurlijk gegrond zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:16 schreef highender het volgende:
[..]
[quote]Goede reden, en waarom hanteer je dat uitgangspunt niet bij de Koran? Daar wordt al sinds het ontstaan aan getwijfeld.
quote:Veel info over IS komt ook van lokale bronnen, bijvoorbeeld:
http://www.raqqa-sl.com/
[..]quote:Vrijwel alle slachtoffers van IS zijn moslim, behalve de 'no true mussulman' uiteraard.
quote:[BNW modus]
Dat doen ze om een verdere beperking van de privacy te motiveren, op een sneaky methode uiteraard.
[/BNW modus]
Die reden is logisch als wat. Al die landen willen helemaal geen Islamitische staat. Dit is een bekend gegeven.quote:Maar goed, ik zie ook geen geloofwaardige reden waarom dit verzonnen zou zijn. Net als ik geen reden zie om te geloven dat al die verschillende bronnen omtrent IS allemaal consistent dezelfde verhalen lopen te verzinnen.
Jihad (zowel innerlijk als fysiek).quote:Op zondag 18 januari 2015 02:23 schreef I-care het volgende:
[..]
laten we 'vechten' en 'tot het einde' even verklaren, wat bedoel je precies? Jihad als in de innerlijke strijdt tot het einde-neem ik aan.
Daar is geenquote:Op zondag 18 januari 2015 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het voormalig grootste land van Afrika.
Jawel, mevrouw.quote:
Nee.quote:
Hmm.. Kennis is goed, begrijpen nog beter. Innerlijke groei zou dan ideaal gezien fysieke strijdt moeten vermijden. Als in 'The art of war-is to prevent it'.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:28 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Jihad (zowel innerlijk als fysiek).
Voor de duidelijkheid; ik roep niemand op om dit te doen![]()
Ik deel gewoon de kennis mee dat ik van Islam heb.
quote:
Elk heeft haar nut inderdaadquote:Op zondag 18 januari 2015 02:32 schreef I-care het volgende:
[..]
Hmm.. Kennis is goed, begrijpen nog beter. Innerlijke groei zou dan ideaal gezien fysieke strijdt moeten vermijden. Als in 'The art of war-is to prevent it'.
Als je fysiek aangevallen wordt is het anders, dan moet je aan lijfsbehoud doen, helaas.
Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevreden over is.quote:
Van wie ben jij een kloon danquote:Op zondag 18 januari 2015 02:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevredenheid over is.
Fysieke strijd ook nuttig is als je aangevallen/vervolgd wordt (bv. om je geloof) en je leven, bezittingen en land dreigt te verliezen.
Uiteraard. En voor de Koran zijn er geen gegronde twijfelsquote:Op zondag 18 januari 2015 02:26 schreef girlygirl8 het volgende:
De twijfels moeten natuurlijk gegrond zijn.
Ik heb het niet over landen maar over de pers, de slachtoffers en de daders zelf, die geven geen mening (althans daar moet je doorheen lezen indien zij dat wel doen), die doen verslag en jij vormt daar een mening over.quote:Die reden is logisch als wat. Al die landen willen helemaal geen Islamitische staat. Dit is een bekend gegeven.
Mijn complimenten over je meningen zover ik dat kan zien. Mag ook eens gezegd worden!quote:Op zondag 18 januari 2015 02:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevredenheid over is.
Fysieke strijd ook nuttig is als je aangevallen/vervolgd wordt (bv. om je geloof) en je leven, bezittingen en land dreigt te verliezen.
Fractiemedewerkster van Geurt. Om moslims een goede naam te geven.quote:
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar ooit om heb gevraagdquote:Op zondag 18 januari 2015 02:54 schreef I-care het volgende:
[..]
Mijn complimenten over je meningen zover ik dat kan zien. Mag ook eens gezegd worden!
Ik ben zo vrij geweest om ook de rest van je posts te lezen, en vond daar een tegenstrijdigheid-voor zover het dat is dan- over dat je een psycholoog wilde raadplegen, ik vraag me af waarom? Je wilde meen ik uit mijn hoofd, dat je bevestiging ergens voor zocht?
Is dat inmiddels opgelost?
Alright dan.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar ooit om heb gevraagd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
Impliciet welquote:Op zondag 18 januari 2015 02:56 schreef girlygirl8 het volgende:
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar ooit om heb gevraagd
Ja de pers van die landen (die dus hun nieuws van persbureau's krijgen en dan mogen zij het een beetje in eigen woorden gaan schrijven: journalistiekquote:Op zondag 18 januari 2015 02:53 schreef highender het volgende:
[..]
Uiteraard. En voor de Koran zijn er geen gegronde twijfels![]()
.
[..]
Ik heb het niet over landen maar over de pers, de slachtoffers en de daders zelf, die geven geen mening (althans daar moet je doorheen lezen indien zij dat wel doen), die doen verslag en jij vormt daar een mening over.
Alsof jij kan bepalen wanneer er wel en niet spraken is van de (correcte) sharia.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:50 schreef girlygirl8 het volgende:
jammer genoeg is er geen enkele moslimland waar de sharia regeert
Dan zijn in één keer 10 reeksen vol, en Fok! is al niet zo stabiel de laatste maanden.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:59 schreef girlygirl8 het volgende:
Kan je dan een bericht van mij tonen dat jou die indruk gaf? Ben benieuwd.
Dat doe ik nietquote:Op zondag 18 januari 2015 03:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Alsof jij kan bepalen wanneer er wel en niet spraken is van de (correcte) sharia.
quote:Op zondag 18 januari 2015 03:00 schreef highender het volgende:
[..]
Dan zijn in één keer 10 reeksen vol, en Fok! is al niet zo stabiel de laatste maanden.
Wat is een bekend gegeven?quote:Op zondag 18 januari 2015 03:01 schreef girlygirl8 het volgende:
Dat doe ik niet
Is een bekend gegeven
Blufferdquote:Op zondag 18 januari 2015 03:00 schreef I-care het volgende:
In een oud topic..2013.. Ja, ik kijk altijd echt alles!
Bekend gegeven onder moslims dat er geen land is waar de sharia correct geïmplementeerd wordtquote:
Ow, vanzelfsprekend ja. Dat betekent echter niet dat je in staat bent te bepalen wanneer die er wel is.quote:Op zondag 18 januari 2015 03:06 schreef girlygirl8 het volgende:
Bekend gegeven onder moslims dat er geen land is waar de sharia correct geïmplementeerd wordt
Er mankeert altijd wel wat: of er is monarchie (= een Islamitische land moet hier vrij van zijn) of men discrimineert bij uitvoeren van straffen of er is armoede etc etc
Mata drinkt alcohol in Khartoum en wordt aangehoudenquote:Op zondag 18 januari 2015 03:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ow, vanzelfsprekend ja. Dat betekent echter niet dat je in staat bent te bepalen wanneer die er wel is.
Nee ik bluf niet, beetje dan..quote:
Jij ook welterusten voor straks, engerdquote:Op zondag 18 januari 2015 03:09 schreef I-care het volgende:
[..]
Nee ik bluf niet, beetje dan..
En weltrusten![]()
Shut up..quote:Op zondag 18 januari 2015 03:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Jij ook welterusten voor straks, engerd
quote:Op zondag 18 januari 2015 03:09 schreef El_Matador het volgende:
Mata drinkt alcohol in Khartoum en wordt aangehouden
"Nee maar, dit mag gewoon, u heeft geen sharia hier. Luister naar girlygirl8, op FOK!"
quote:
http://www.nytimes.com/2015/01/14/opinion/the-anger-of-europes-young-marginalized-muslims.htmlquote:From Teenage Angst to Jihad
The Anger of Europe’s Young Marginalized Muslims
By ABDELKADER BENALIJAN. 13, 2015
AMSTERDAM — Something snapped. I was 13 years old, dreaming of books and girls and nothing else — a healthy Dutch kid with a Moroccan background who freewheeled through life. Then something happened that made me feel different from the pack. One day in history class, the fatwa against Salman Rushdie became the subject. Our teacher talked about freedom of expression; I talked about insulting the Prophet. There was an awkward silence. What was that Abdelkader guy talking about? Fatwhat?
But our teacher, Mr. Fok, understood me. He claimed the fatwa didn’t make sense. How could somebody be offended by fiction? How could using one’s imagination lead to the death sentence?
I remember standing up, my voice rising as I struggled to make an argument about the holiness of the Prophet to me and my community. And the more Mr. Fok responded with cold and rational analysis the angrier I got. Didn’t he get that this was about more than reason and common sense? Didn’t he get that mocking the Prophet was a moral crime?
My classmates looked at me like a madman. By then I was standing and shouting. I’d never felt such anger before. This wasn’t about a novel, this was about me. About us. I wanted revenge. Mr. Fok just looked at me, amazed by my temper and a bit annoyed, and dismissed me from class.
For the first time in my life I felt what it meant to be Muslim. I didn’t want to feel that way. I wanted to blend in, to look normal like the other kids in my class. After the frustration and anger ebbed, I felt shame — for letting my religion down, letting my family down, letting myself down. Shame for an anger I didn’t understand.
I grew up in a relatively traditional Moroccan family. We observed Ramadan but my father rarely went to the mosque. There were two books in our house, the Quran and the phone book. We never looked at either of them.
We didn’t talk much about the fatwa but it was impossible to ignore. Muslims were marching through the streets of Rotterdam. It was the first time we felt seen as part of a community that had questions to answer: Which side are you on? Why are you offended? Where does this anger come from? Can Islam coexist with Western values?
Continue reading the main story
The world didn’t stop reminding me I was a Muslim. My name, my background, my skin, my family and the events unfolding in the world all led to more self-questioning.
Islam told me God is One and the Prophet is his messenger. Adhere to the five pillars and all will be well. But we were living in a non-Muslim country. But I wasn’t Dutch, nor was I secular. I had to find a way to reconcile my religious background with a secular world. I felt orphaned.
And resolving that dilemma is much harder in a secular society that seems to have stopped struggling with these big questions altogether.
In the end, I didn’t find the answers in holy texts. I found them in literature.
I read Kafka’s “Metamorphosis” and Camus’ “The Plague.” I thought back on my younger days lashing out against “The Satanic Verses.” I remembered sneaking into a bookshop and seeing the book piled up ready to be read but my English was insufficient to understand it. The book turned me away; the curiosity stayed.
When I was 17, I found “The Satanic Verses” tucked away in a school library. I grabbed it, started reading and was mesmerized. Here was a young man struggling with his faith in a faithless world — an immigrant son from a deeply religious home thrown into a world where everything is embraced and nothing is sacred. It confirmed what I had felt deep inside: a free and open society is a threat to religious people. Their religion will be mocked — sometimes even suppressed — and this will provoke anger.
And now it’s happening again. The rise of extremists who lure young Muslims in the West with visions of Islamic utopia is creating nausea among European Muslims. Boys and girls are leaving their families and being converted into killing machines. They are leaving not from Baghdad but from Brussels and The Hague. We insist that this can’t be our Islam and if this is Islam we don’t want it. But I know from my own experience that the lure of extremism can be very powerful when you grow up in a world where the media and everyone around you seems to mock and insult your culture.
And European governments are not helping fight extremism by giving in to Islamophobia cooked up by right-wing populists. What I see is a lack of courage to embrace the Muslims of Europe as genuinely European — as citizens like everyone else.
One of the first people the terrorists in Paris killed was one of us: Mustapha Ourrad, an Algerian-born copy editor at Charlie Hebdo. Then they killed another Muslim: the police officer, Ahmed Merabet. The killers didn’t take mercy on them. In the name of Islam they killed Muslims. And every time a European Muslim sees that image of Mr. Merabet’s last moments, he sees himself lying there on the cold pavement. Helpless. And the next question will be: What will I say tomorrow at work or at school?
What happened last week is not about lack of humor, or a failure to understand caricature. Nor is it about hatred of the West. It’s about anger taking a wrong turn.
What makes us human and creative is our doubt. But doubt on its own can turn into anger and fundamentalism.
As the French writer Michel Houellebecq said in an interview: “People cannot live without God. Life becomes unbearable.” The terrorists found their God in a godless society. Charlie Hebdo mocked their God by declaring him nothing more than a cartoon. They came back to rescue their God and left 12 dead behind. They fell prey to a powerful delusion.
It was the same delusion I felt as a teenager: that by attacking the messenger your anger will disappear and you will be victorious. But the only way to conquer your anger is to understand where its roots lie. For me the freedom to doubt, to not choose sides and to feel empathy for characters and people with whom I disagree was liberating. Today I still embrace my Islamic background, but without the dogma, repression and strict adherence to ritual.
Since 9/11, so many European Muslims have also doubted their belonging. Do they belong to the Paris of Voltaire or the Mecca of Muhammad? It’s the wrong question.
Muslims are every bit as European as the Roma, gays, intellectuals, farmers and factory workers. We have been in Europe for centuries and politicians and the press must stop acting is if we arrived yesterday. We are here to stay.
klinkt als een extremistje in de dop.quote:Op zondag 18 januari 2015 05:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
http://www.nytimes.com/2015/01/14/opinion/the-anger-of-europes-young-marginalized-muslims.html
En jij vindt het gek dat er hier mensen die strijd willen aangaan omdat onze levenswijze aangevallenwordt...quote:Op zondag 18 januari 2015 02:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevreden over is.
Toch geldt deze man zo'n beetje als schoolvoorbeeld van geslaagde integratie.quote:Op zondag 18 januari 2015 07:56 schreef SuperFood het volgende:
[..]
klinkt als een extremistje in de dop.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdelkader_Benaliquote:Benali werd geboren in Marokko, maar kwam op vierjarige leeftijd naar Rotterdam. Later verhuisde hij naar Amsterdam. Benali schrijft behalve romans en toneel ook artikelen en recensies voor onder meer Algemeen Dagblad, de Groene Amsterdammer, Esquire, de Volkskrant en Vrij Nederland. Voor zijn romandebuut Bruiloft aan zee werd hij in 1997 genomineerd voor de Libris Literatuur Prijs, die hij in 2003 kreeg voor zijn tweede roman, De langverwachte.
Tijdens de Israëlisch-Libanese Oorlog in 2006 verzorgde Benali voor Vrij Nederland een weblog vanuit Libanon, waar hij bij het uitbreken van de oorlog toevallig verbleef. In 2010 trok hij met Jan Mulder in het programma Wereldkampioen van Afrika door Afrika in aanloop naar het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika.
Benali presenteerde in het voorjaar van 2010 het NPS-programma De schrijver en de stad. In 2011 volgde en zesdelige serie Benali Boekt waarin Abdelkader Benali bekende Nederlandse schrijvers interviewde: Ramsey Nasr, Leon de Winter, Doeschka Meijsing, Tommy Wieringa, Thomas Rosenboom, Connie Palmen.
In het tweede seizoen van Benali Boekt (2012) stonden centraal: Jan Wolkers, Maarten 't Hart, Tim Krabbé, Tessa de Loo, Anna Blaman en J. Bernlef.
Overzicht werken
1996: Bruiloft aan zee, debuutroman, verschenen in vertaling in onder meer Engeland, de Verenigde Staten, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Denemarken en Griekenland. Geertjan Lubberhuizenprijs 1997 voor beste debuut; Prix de Meilleur Premier Roman Etranger, Frankrijk 1999
1999 De Ongelukkige, toneelstuk, ook in boekvorm verschenen
2001 Berichten uit Maanzaad Stad, verhalenbundel
2001 Yasser (Jasser), toneelmonoloog, ook in boekvorm verschenen
2002 De Argentijn (Rotterdams Leescadeau)
2002 De langverwachte, roman, Libris Literatuur Prijs 2003
2003 Onrein, de vader, de zoon en de hond
2003 Gedichten voor de zomer, gedichten (deel 5 in de serie De Sandwich-reeks, onder redactie van Gerrit Komrij)
2005 Laat het morgen mooi weer zijn, roman
2005 Marokko door Nederlandse ogen 1605-2005, verslag van een reis door de tijd (ism Herman Obdeijn)
2006 Panacee, gedichten
2006 Wie kan het paradijs weerstaan, briefwisseling met Michaël Zeeman
2006 Berichten uit een belegerde stad, gebundelde berichten uit Beiroet
2006 Feldman en ik, roman
2007 De eeuwigheidskunstenaar (hommage aan Harry Mulisch, ter gelegenheid van diens 80ste verjaardag)
2007 Marathonloper, roman
2009 De stem van mijn moeder, roman
2009 Het Museum van de Verloren Geliefden, novelle ter gelegenheid van de opening van KAdE
2010 Zandloper, roman
2010 Ramen en deuren
2010 De weg naar Kaapstad, beschouwingen n.a.v. Benali's reis door Zuid-Afrika met Jan Mulder
2011 Oost = West. Reizen door de Arabische wereld en het Westen.
2013 De 7 van Nijmegen, verhalenbundel
2013 Bad Boy, roman gebaseerd op de affaire rondom Badr Hari
Onderscheidingen
In 1997 ontving Benali de Geertjan Lubberhuizenprijs voor zijn boek Bruiloft aan Zee.
In 2002 ontving Benali de Mr. H.G. van der Vies-prijs voor zijn boek Yasser.
In 2003 ontving Benali de Libris Literatuur Prijs voor zijn boek De Langverwachte.
In 2009 ontving Benali de E. du Perronprijs voor zijn boek De stem van mijn moeder.
Het is een opiniestuk uit de New York Times, geen interview.quote:Op zondag 18 januari 2015 08:59 schreef SuperFood het volgende:
als schrijver moet ie zich fucking schamen dat ie de vrijheid van meningsuiting niet veel duidelijker verdedigt in dat engelstalige interview.
thanks voor de correctie. blijf wel bij mijn meningquote:Op zondag 18 januari 2015 09:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is een opiniestuk uit de New York Times, geen interview.
Is dat niet een kenmerk van geloof - dat je stopt met jezelf kritische vragen te stellen.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:29 schreef Scorpie het volgende:
Zijn we er al over uit waarom TS alle westerse media in twijfel trekt maar blindelings gelooft in baardmannen die een boek, 2000 jaar geleden verzonnen, op eigen wijze interpreteren en citeren en op die manier een fabeltje in stand houden ?
Het is vooral een kenmerk van domme gelovigen ja, het gebrek aan zelfkritiek.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:32 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Is dat niet een kenmerk van geloof - dat je stopt met jezelf kritische vragen te stellen.
Het kenmerk van geloof is dat je bij voorbaat al niet voor rede vatbaar bent.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:32 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Is dat niet een kenmerk van geloof - dat je stopt met jezelf kritische vragen te stellen.
quote:Op zondag 18 januari 2015 09:36 schreef Abed het volgende:
[..]
Het kenmerk van geloof is dat je bij voorbaat al niet voor rede vatbaar bent.
Dat lijkt mij nu net niet de bedoeling..quote:Op zondag 18 januari 2015 09:32 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Doen wij dat niet allemaal? Een standpunt innemen en die dan verdedigen tot je (mogelijk) inziet dat het wel eens anders zou kunnen zijn. Ik denk dat we allemaal wel ergens een deel van onze identiteit halen uit overtuigingen, die zomaar even loslaten doen er niet veel. Wat de overtuigingen ook zijn..quote:Op zondag 18 januari 2015 09:38 schreef JoopUitdeknoop het volgende:
Ik heb het hele topic nog maar eens doorgelezen, wat is TS een wentelteef zeg, niet normaal meer in wat voor bochten ze zich draait om maar haar gelijk te krijgen, ik haak dus af want een dialoog gaat er niet van komen, zonde van mijn energie om er nog langer tijd in te steken.
da's een beetje het probleem met de islam - en veel andere geloven - het ontmoedigt zelfreflectie en vragen stellen over het geloof.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:51 schreef I-care het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nu net niet de bedoeling..
Kritisch naar jezelf kijken en ook naar de regels die je leert en hanteert, en je omgang met anderen. Durven twijfelen over autoriteiten is de weg naar volwassenheid meen ikZo is het dan ook binnen geloof en religie, anders is er toch geen groei mogelijk.
Ik ben ook van mening dat dat teveel op de achtergrond is komen te staan. Puur en alleen al door de inconsistenties in de verhalen lijkt het mij dat twijfel en analyse eigenlijk niet anders kunnen, hoe kan het anders zijn dan als geloof de ingang tot liefde en moraal is, dat er geen medeleven en compassie gevoeld wordt door de lezers. De een ontvangt alle liefde, en de ander gaat kapot door gebrek aan dit of dat.. Wordt de lezer dan in feite niet geprikkeld, of zou dat de bedoeling ervan zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:57 schreef SuperFood het volgende:
[..]
da's een beetje het probleem met de islam - en veel andere geloven - het ontmoedigt zelfreflectie en vragen stellen over het geloof.
Dat doe je zelf al met de onzin die je hier over het forum uitkotst.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:55 schreef girlygirl8 het volgende:
En jammer van je slot. Het is wel makkelijk om een gesprek met mij af te kappen met de verwijten dat ik een troll zou zijn of gehersenspoeld. Hoef je namelijk ook je standpunt niet te onderbouwen.
Omdat je je voorsprong wel vol moet houden en dat is in islamitische landen structureel om zeep geholpen door de invloed van de islam. Teveel kritiek uiten kost je je kop, zelf nadenken over anderere oplossingen voor problemen is blasphemy en zelfreflectie bestaat niet want alles is al voor je bepaald en 'gods wil'quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]
vergeet niet dat de moslimgemeenschap een hele tijd voor heeft gelopen op het klootjesvolk waar wij vanaf stammen. geen idee waar het mis is gegaan, maar dat is het wel imo.
Punt?quote:Op zondag 18 januari 2015 05:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
http://www.nytimes.com/2015/01/14/opinion/the-anger-of-europes-young-marginalized-muslims.html
Extreem denkend vind ik mezelf niet (maar als jij dat vind, dat mag), maar een dergelijke denkwijze heb ik al jaren.quote:Op zondag 18 januari 2015 07:56 schreef SuperFood het volgende:
[..]
klinkt als een extremistje in de dop.
ik had het niet over jou liefjequote:Op zondag 18 januari 2015 19:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Extreem denkend vind ik mezelf niet (maar als jij dat vind, dat mag), maar een dergelijke denkwijze heb ik al jaren.
Dus dat ''in de dop'' is niet echt van toepassing. Maar zoals altijd denken fokkers alles over mij te weten.
Gek? Nee. Ik vind het wel logisch. Mensen hebben moeite met verandering.quote:Op zondag 18 januari 2015 08:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En jij vindt het gek dat er hier mensen die strijd willen aangaan omdat onze levenswijze aangevallenwordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |