Ontken jij nou daadwerkelijk dat ze onschuldige mensen doodmaken? Of het nou burgers zijn of onschuldige blanken? Trol of niet een zieke geest heb je sowieso.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dan mag je mij met hun materiaal aantonen dat zij burger slachttoffers maken, want dat heb ik tot nu toe niet gezien
Die mannen waren Syrische piloten die niet met bloemetjes rondstrooidenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
[..]
Nee, de koran is reuze vriendelijk naar andersdenkenden!
Ben jij een betaalde troll ofzo?
Ja en als Amerika en co stopt met alle groepen (koerden, soennitische stammen etc.) aldaar te bewapenen (of op andere manieren te steunen) dan zal de vrede daar weer terugkeren.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heel Syrie, Irak en Koerdistan ligt in puin zowat.
Massamoorden, massaverkrachtingen, ellende, verscheuring, het ergste wat je kan voorstellen, oorlog, hell.
Dat de VS daar OOK een rol in spelen, pleit die gezellige knuffelplofmoslims daar vrij??
Net als deze hulpverlener: http://www.dagelijksestan(...)britse-hulpverlener/quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die mannen waren Syrische piloten die niet met bloemetjes rondstrooiden
Zodra je kritische vragen gaat stellen komt de ware haatbaard naar boven inderdaad.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:55 schreef SuperFood het volgende:
[..]
gematigde moslims bestaan niet doh.
Hopeloze zaak. Een zieke immorele geest die zelfs Allah (als uitzondering bid ik tot hem) niet meer kan redden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:20 schreef girlygirl8 het volgende:
Dat de VS daar OOK een rol in spelen, pleit die gezellige knuffelplofmoslims daar vrij??
Ja
Als je je verstand gebruikt had je je nooit ingelaten met een religie die volop haat predikt, overal ter wereld dood en verderf zaait, vrouwen onderdrukking op nummer 1 zet , ongelovigen als afval ziet en waar de profeet een kinderneukende warlord is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Allah vraagt van mij om mijn verstand te gebruiken: 49.6 ''O you who have believed, if there comes to you a disobedient one with information, investigate, lest you harm a people out of ignorance and become, over what you have done, regretful.''
Leer eens iets over oorzaak en gevolg. Moeilijk te begrijpen voor je misschien maar er zijn mensen in de wereld die zich druk maken om massaslachtingen in het midden oosten en de agressors daar willen uitschakelen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die mannen waren Syrische piloten die niet met bloemetjes rondstrooiden
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja en als Amerika en co stopt met alle groepen (koerden, soennitische stammen etc.) aldaar te bewapenen (of op andere manieren te steunen) dan zal de vrede daar weer terugkeren.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
http://indiatoday.intoday(...)l-iraq/1/404112.html
O wacht, het moet van hunzelf zijn. Zie dan de ontvoerde journalisten die ze glimlachend de kop af snijden.
Dit is veelzeggendquote:He joined the Bangladeshi workers and narrated them his ordeal. He lived with them pretending to be a Muslim. He offered daily namaz to deceive the ISIS militants.
Read more at: http://indiatoday.intoday(...)l-iraq/1/404112.html
Op het andere voorbeeld ga je niet in. Veelzeggendquote:
Niet waar:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dan mag je mij met hun materiaal aantonen dat zij burger slachttoffers maken, want dat heb ik tot nu toe niet gezien
Maar goed hier heb je er nog wat:quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:48 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ze pleegde overspel (ik ken dat filmpje).
De Islamitische wetgeving is daar duidelijk over. Een man die overspel pleegt, krijgt ook de doodstraf in een land waar de Islamitische wetgeving toegepast wordt.
quote:Alan Henning (15 August 1967 – c. 3 October 2014) was a British taxicab driver-turned-volunteer humanitarian aid worker.[1][2] He was the fourth Western hostage killed by Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) whose killing was publicised in a beheading video.
Henning was captured during ISIL's occupation of the Syrian city of Al-Dana in December 2013. He was there helping provide humanitarian relief.[3] The British Foreign Office withheld news of Henning's capture while it attempted to negotiate his release.
Henning was driving an ambulance for Rochdale Aid 4 Syria, which raised money on behalf of Al-Fatiha Global, a British-based organisation which provides humanitarian aid to those caught up in warzones. Al-Fatiha Global is a registered charity which was under investigation by the Charity Commission after one of its workers was photographed with his arms around two hooded fighters carrying machine guns. Al-Fatiha Global said that worker had been dismissed. There is no suggestion that Henning knew about this controversy. Local colleagues warned Henning not to cross the border into Syria, but he said he wanted to make sure the supplies were delivered safely.[4][5][6]
Henning was shown at the end of David Cawthorne Haines's execution video, released on 13 September 2014, and referred to by "Jihadi John" of the ISIL cell known as The Beatles as the next victim. A video of Henning's beheading was released on 3 October 2014.[1][7] After his execution, British Prime Minister David Cameron ordered MI5, MI6, and GCHQ to track and kill or capture Jihadi John.[8][9][10]
Dat is mogelijk dat ze dat doen, mijn punt is dat ik tot nu toe daarvoor geen hard bewijs heb gezien. Er wordt veel gezegd maar het blijft bij woorden. In die gebieden is er oorlog en dan vallen er logischerwijs doden aan beide kanten. Niet enkel aan 1 zijde. Belangrijkste is dat men van onschuldigen afblijft.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:15 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Ontken jij nou daadwerkelijk dat ze onschuldige mensen doodmaken? Of het nou burgers zijn of onschuldige blanken? Trol of niet een zieke geest heb je sowieso.![]()
![]()
Is geloof niet per definitie irrationeel?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:34 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is mogelijk dat ze dat doen, mijn punt is dat ik tot nu toe daarvoor geen hard bewijs heb gezien. Er wordt veel gezegd maar het blijft bij woorden. In die gebieden is er oorlog en dan vallen er logischerwijs doden aan beide kanten. Niet enkel aan 1 zijde. Belangrijkste is dat men van onschuldigen afblijft.
Iemand steeds voor troll uitmaken of zieke geest i.p.v. met een inhoudelijke weerwoord te komen, getuigd niet van een rationeel stabiel denkend mens.
Je hebt pagina's vol inhoudelijke posts: links, video's, foto's. Je wil het niet weten, je draait je hoofd de andere kant op. Wir haben es nicht gewußt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:34 schreef girlygirl8 het volgende:
Iemand steeds voor troll uitmaken of zieke geest i.p.v. met een inhoudelijke weerwoord te komen, getuigd niet van een rationeel stabiel denkend mens.
nee het biedt genoeg praktische voordelen. denk er eens over na.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Is geloof niet per definitie irrationeel?
Nogmaals, dat zegt niks. IS beweerd dat de Yezidi's zelf naar die bergen kwamen om met hun te strijden. De berichtgeving rondom de yezidi's is zovaak veranderd dat dit gewoon ongeloofwaardig voor mij is geworden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Net als deze hulpverlener: http://www.dagelijksestan(...)britse-hulpverlener/
Of alle jezidi's die dood zijn gemaakt.
O nee, dat is terecht_!
Nee, dat is rechtvaardigheid. Waarom zouden moslims EN evenveel belasting betalen EN in dienstplicht gaan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan is het goed dat die smerige ongelovige beesten extra belasting betalen
nee het is ongelijkheid op basis van geloof. stel he in nederland is nog dienstplicht. en moslims krijgen hier vrijstelling van (want.. nou ja je begrijpt het welquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:55 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, dat is rechtvaardigheid. Waarom zouden moslims EN evenveel belasting betalen EN in dienstplicht gaan?
Ow en begin niet over ras. Want blanken tref je zowel in Amerika als bij IS (menig westerse bekeerling strijdt voor IS).quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:15 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Ontken jij nou daadwerkelijk dat ze onschuldige mensen doodmaken? Of het nou burgers zijn of onschuldige blanken? Trol of niet een zieke geest heb je sowieso.![]()
![]()
Ok, een beetje hard. Maar ok, TS wil niet luisteren, dan moet het maar zo.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zodat wij moslims die vanuit een gewelddadig haatboek "zelfstandig nadenken" een lesje beschaving kunnen geven, bedoel je?
Was dat niet exact dezelfde gedachtegang van de terroristen die wat cartoontekenaars neerrmaaiden?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:59 schreef LouisLitt het volgende:
Maar ok, TS wil niet luisteren, dan moet het maar zo.![]()
Gelieve mijn posts niet te wijzigen. Bij voorbaat dank.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hopeloze zaak. Een zieke immorele geest die zelfs Allah (als uitzondering bid ik tot hem) niet meer kan redden.
Ik herhaal je eigen woorden, meiske.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:01 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Gelieve mijn posts niet te wijzigen. Bij voorbaat dank.
Geen idee, ik kende ze nietquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was dat niet exact dezelfde gedachtegang van de terroristen die wat cartoontekenaars neerrmaaiden?
Je hebt het alleen op internet gezet (wat cheap is), maar de gedachtengang zal wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Wees er maar blij meequote:
Oh sorry hoor moeder Theresa. Zullen we anders gezellig naar Syrie toe en een kopje koffie drinken met deze lieverds? We komen er vast wel uit.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:04 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Je hebt het alleen op internet gezet (wat cheap is), maar de gedachtengang zal wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Wees er maar blij mee
Nogal sneaky jaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:50 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik denk het
Wel rare manier om dat te doen
Waarom zo naar tegen ts die jou persoonlijk niets heeft misdaan? Je kunt het over de inhoud hebben maar zo cheap op de persoonquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:06 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Oh sorry hoor moeder Theresa. Zullen we anders gezellig naar Syrie toe en een kopje koffie drinken met deze lieverds? We komen er vast wel uit.![]()
Dat is het punt, ik geloof niet dat Islam haat predikt of voor de dingen staat die jij beweerd. Verder ben ik zelf vrouw en voel mij alles behalve onderdrukt door de Islam.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je je verstand gebruikt had je je nooit ingelaten met een religie die volop haat predikt, overal ter wereld dood en verderf zaait, vrouwen onderdrukking op nummer 1 zet , ongelovigen als afval ziet en waar de profeet een kinderneukende warlord is.
Hoe kom je er in godsnaam op om zo' n geloof te omarmenecht. Sowieso is het geen geloof, het is gewoon een politiek instrument.
[..]
Leer eens iets over oorzaak en gevolg. Moeilijk te begrijpen voor je misschien maar er zijn mensen in de wereld die zich druk maken om massaslachtingen in het midden oosten en de agressors daar willen uitschakelen.
[..]![]()
Ik zou dat wel eerlijk vinden. Ik wil überhaupt niet in het Nederlandse leger. Zodat ik medemoslims mag afknallen zeker?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:57 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee het is ongelijkheid op basis van geloof. stel he in nederland is nog dienstplicht. en moslims krijgen hier vrijstelling van (want.. nou ja je begrijpt het wel). maar om dat te compenseren betalen ze meer belasting. niet echt fraai toch.
Dat een Marokkaanse moslimvriendin van mij voor de Nederlandse Defensie Afghaanse kinderen hielp, is zeker een fabeltje?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik zou dat wel eerlijk vinden. Ik wil überhaupt niet in het Nederlandse leger. Zodat ik medemoslims mag afknallen zeker?
Lees de Koran anders eens. "Je gelooft niet dat" geeft alleen maar aan dat je aan cherry picking doet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:16 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik geloof niet dat Islam haat predikt of voor de dingen staat die jij beweerd.
Wat dacht je ervan dat mensen de islam hebben bedacht om politiek te bedrijven. Net als christenen het concept hel hebben bedacht en over politiek een sausje religie gooien om het volk in het gareel te houden.quote:Islam en politiek staan niet los van elkaar. Politiek maakt onderdeel uit van Islam. Zo heeft God dat bedoeld. Dat wij als mensheid met zijn wetten regeren.
Apart dat de islam al eeuwenlang, lang voordat het woord uberhaupt olie bestond, met geweld probeert de wereld over te nemen. Lees de geschiedenis eens, het is erg verfrissend.quote:Oorzaak is de diefstal van grondstoffen van moslims door VS & co en de onderdrukking van de moslimbevolking (mede door dictators die door het Westen daar zijn geplaatst). Lang voor 9/11 probeerde VS ''haar'' olie al in Irak o.a. veilig te stellen en steunde/plaatste zij onderdrukkende regimes daar.
Maar ik geloof best dat niet ieder Nederlandse soldaat erop uit is om mensen te vermoorden als hij zich bij het leger aansluit. Ik had een voormalige klasgenoot (gewoon een autochtone Nederlander) die zich ook ging aansluiten bij het Nederlandse leger en dat was verder een vriendelijke jongen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat een Marokkaanse moslimvriendin van mij voor de Nederlandse Defensie Afghaanse kinderen hielp, is zeker een fabeltje?
"Het Westen schiet alleen maar en moslims zijn allemaal liev"
Blinde vlek, anyone?
ja - want daar is het leger voor.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik zou dat wel eerlijk vinden. Ik wil überhaupt niet in het Nederlandse leger. Zodat ik medemoslims mag afknallen zeker?
Je weigert te geloven dat IS aan volkerenmoord doet maar dit soort dingen geloof je wel?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:28 schreef girlygirl8 het volgende:
Feit is wel dat het Nederlandse leger niet strijdt voor de belangen van de moslims, maar voor de welvaart van Amerika (Koning van het westen). Alleen al daarom zou ik mij nooit willen aansluiten bij het Nederlandse leger.
moet wel een trol zijn. en anders kan ze beter gaan wonen waar het land wat meer naar haar smaak is.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weigert te geloven dat IS aan volkerenmoord doet maar dit soort dingen geloof je wel?Mijn god wat zou ik jou graag willen ontmoeten, moet geweldig zijn
Ik kan het niet laten.
Ok, ik ben ervan overtuigd dat Islam geen haat predikt. Ik weet het zeker. Nu beter?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lees de Koran anders eens. "Je gelooft niet dat" geeft alleen maar aan dat je aan cherry picking doet.
[..]
Wat dacht je ervan dat mensen de islam hebben bedacht om politiek te bedrijven. Net als christenen het concept hel hebben bedacht en over politiek een sausje religie gooien om het volk in het gareel te houden.
in het westen worden wetten ook niet gedicteerd door een god maar door logica, verstand en fatsoen, zoals het hoort. Volgens gelovigen zou het in een wereld vol atheisten maar een zooitje zijn want er zijn geen geloofsregels, onzin natuurlijk. Normen en waarden staan compleet los van religie.
[..]
Apart dat de islam al eeuwenlang, lang voordat het woord uberhaupt olie bestond, met geweld probeert de wereld over te nemen. Lees de geschiedenis eens, het is erg verfrissend.
Dat er momenteel wat poppetjes van de VS in het midden oosten zitten en dat er daardoor haat is richting de VS: Jazeker maar dat staat absoluut los van het losgeslagen geloof dat daar al eeuwen voor ellende angst en onderdrukking zorgt.
Maar ik ga er verder niet meer op in, je bent of een troll of gehersenspoeld. Dat blijkt vrij duidelijk uit de antwoorden die je hier geeft.
Nederland is tot nu toe mee gegaan met wat Amerika haar als opdracht gaf. Als Nederland zou stoppen met het steunen van de VS en haar imperialistische gedrag en ze zou haar leger daadwerkelijk inzetten om de bevolking in moslimlanden te helpen dan zou ik daar niets tegen hebben. Maar dit is echter verre van de realiteit.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:30 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja - want daar is het leger voor.
eigenlijk zeg je nu dus dat je niet voor nederland bent. misschien is het dan ook wel eerlijk moslims sowieso meer belasting te laten betalen dan?
quote:Omar Ibnul-Khattab (may Allah be pleased with him) ordered the leaders of armies: "Do not impose jizyah on women or children. Impose it only on those who are adults."
quote:It was reported that Prophet Muhammad (PBUH) said about the people of zimmah: "whoever treats a covenanted citizen unjustly or takes away a part of his rights or overburdens him or forces something away from him, I will be his enemy on the Day of Judgment."
quote:Omar Ibnul-Khattab (may Allah be pleased with him) told his leaders: "Who is not able to pay jizyah, reduce it for him and who cannot pay, help him." When he saw an old Dhimmi man begging people he said:"Omar said to him, "Old man! We have not done justice to you. In your youth we realized Jizyah from you and have left you to fend for yourself in your old age". He then ordered his leaders not to take jizyah from the old.
quote:Caliph Omar Ibn Abdul-Aziz (may Allah be pleased with him) wrote to his Basra governor that, "consider the Dhimmi people in Basra. For the old and the weak give them an allocation from the public treasury."
quote:In the reign of Omar Ibnul-Khattab (may Allah be pleased with him) collecting jizyah was mercifully done. One of the leaders brought a lot of jizyah money to Omar who then told him, "It seems you squeezed people." But the people told him that "No, we took only the right of the state voluntarily and without coercion." Omar said, "Thank Allah that He has not made such matters in may reign." When Omar was dying he did not forget to tell Muslims to take care of Dhimmi people, "I demand the caliph after me to treat Dhimmi people fairly, fulfill their covenant, defend them and do not overburden them."
we zijn geen moslimland dus er lijkt me geen enkele reden om wat voor moslim wet dan ook als uitgangspunt te nemen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nederland is tot nu toe mee gegaan met wat Amerika haar als opdracht gaf. Als Nederland zou stoppen met het steunen van de VS en haar imperialistische gedrag en ze zou haar leger daadwerkelijk inzetten om de bevolking in moslimlanden te helpen dan zou ik daar niets tegen hebben. Maar dit is echter verre van de realiteit.
Ja dat recht hebben jullie (immers jullie land, jullie wetten), maar als je rechtvaardig wil zijn dan hou je de betaling van die belasting gelijk aan de jizya. Waardoor mensen nog steeds verzekerd zijn van hun bestaan zoals niet-moslims in de Khilafah.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wil je nu beweren dat Nederland op dat vlak een wil heeft? Europa moet buigen voor de VS. Jullie hebben daarin niks te willen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weigert te geloven dat IS aan volkerenmoord doet maar dit soort dingen geloof je wel?Mijn god wat zou ik jou graag willen ontmoeten, moet geweldig zijn
Ik kan het niet laten.
Nu niet. Maar dat kan nog veranderen. Ik ben ervan overtuigd dat vroeg of laat de meerderheid van de mensheid vrijwillig voor Islam zal kiezen. Het is een kwestie van tijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
we zijn geen moslimland dus er lijkt me geen enkele reden om wat voor moslim wet dan ook als uitgangspunt te nemen.
je bent een vlek op nederland. of een troll. beiden is niet fraai.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nu niet. Maar dat kan nog veranderen. Ik ben ervan overtuigd dat vroeg of laat de meerderheid van de mensheid vrijwillig voor Islam zal kiezen. Het is een kwestie van tijd.
Jij reageerdt lekker selectief en met enorme oogkleppen op.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nu niet. Maar dat kan nog veranderen. Ik ben ervan overtuigd dat vroeg of laat de meerderheid van de mensheid vrijwillig voor Islam zal kiezen. Het is een kwestie van tijd.
Waarom ben je dat van mening? Erg benieuwd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat ik zeg wat ik denk/vind, dingen waar ik van overtuigd dat ze beter zijn voor de mensheid?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je bent een vlek op nederland. of een troll. beiden is niet fraai.
Hoe reageer ik selectief en met oogkleppen op?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jij reageerdt lekker selectief en met enorme oogkleppen op.
En nee bedankt, ik hoef niet terug naar het stenentijdperk. Elk geloof is gebaseerd op een boek dat in het verleden is geschreven door mannen met achterhaalde kennis. Mannen die toevallig macht hadden en zo mensen naar hun broekspijpen konden laten dansen door middel van hun heilige boek.
Nee ik heb liever een vrije geest waar ik zelf mag bepalen wat ik doe in het leven. Zo lang je andere mensen maar in hun waarde laat.
het vrije woord betekent niet dat iedereen het met je eens moet zijn of niets terugzegt als dat niet het geval is. hier is het vrije woord zoals ik het zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Harm_principle / http://en.wikipedia.org/wiki/On_Liberty. tweede link bevat een externe link naar een compleet 'boek'.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat ik zeg wat ik denk/vind, dingen waar ik van overtuigd dat ze beter zijn voor de mensheid?
Ik dring niemand iets op. Je kunt zelf kiezen of je iets met mijn woorden doet ofniet. Je kunt mij weerleggen. Je kunt mij negeren. Maar ik vind het niet netjes dat ik hier steeds voor troll of andere dingen word uitgemaakt omdat ik niet denk zoals de gemiddelde fokker. Waar is het vrije woord waar men in het Westen zo krachtig voor zou staan? Of mag je enkel de dingen verkondigen waar de meerderheid van het Westen het mee eens is? Wat maakt dan nog dat er sprake is van vrijheid van meningsuiting?
Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten. Dit vind ik overigen van elk geloof, alleen is het eene geloof klaarblijkelijk radicaler dan de ander.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe reageer ik selectief en met oogkleppen op?
Kun je dan iets van de Islam benoemen wat zou aantonen dat het ooit door mannen bedacht is?
Daarin ben je vrij ja en mensen moeten altijd in hun waarde gelaten worden inderdaad
vergeet niet dat de moslimgemeenschap een hele tijd voor heeft gelopen op het klootjesvolk waar wij vanaf stammen. geen idee waar het mis is gegaan, maar dat is het wel imo.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten.
Dat is inderdaad doodzonde, dat is inderdaad waar. Het is ergens mis gegaan, ze hadden veel goede wetenschappelijke kennis in pacht. Helaas wordt dat steeds minder gefaciliteerd en dus uitgebannen door het geloof.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]
vergeet niet dat de moslimgemeenschap een hele tijd voor heeft gelopen op het klootjesvolk waar wij vanaf stammen. geen idee waar het mis is gegaan, maar dat is het wel imo.
Hier overigens een diagram, hoe orthodoxer iemand is, des te dommer hij of zij is. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Maar na diverse wetenschappelijke onderzoeken is het voor mij en veel anderen wel duidelijk. Geloof maakt dom.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:29 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe reageer ik selectief en met oogkleppen op?
Kun je dan iets van de Islam benoemen wat zou aantonen dat het ooit door mannen bedacht is?
Daarin ben je vrij ja en mensen moeten altijd in hun waarde gelaten worden inderdaad
'Jullie'? Hoezo geen 'wij'? O ja, je hart ligt bij het nieuwe kalifaat.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat Nederland op dat vlak een wil heeft? Europa moet buigen voor de VS. Jullie hebben daarin niks te willen.
Waarom zou je mij willen ontmoeten?
echt zo een topic en dan een versierpoging.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Jullie'? Hoezo geen 'wij'? O ja, je hart ligt bij het nieuwe kalifaat.
Ik wil je ontmoeten, omdat je fascinerend bent. Als je geen troll bent en meent wat je zegt lijkt het me geweldig om jou te horen praten over de wereld
Nee, ik zou niets willen met iemand die zo een gedachtegoed aanhangt en die zo verknipt is, maar het is fascinerend om dat soort mensen te horen praten.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
echt zo een topic en dan een versierpoging.![]()
![]()
hadden we maar een uitvinding dat je met elkaar kon communiceren zonder het gedoe van een afspraak makenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, ik zou niets willen met iemand die zo een gedachtegoed aanhangt en die zo verknipt is, maar het is fascinerend om dat soort mensen te horen praten.
In zo'n gesprek is alles belangrijk. Intonatie, mimiek, gebaren, etc. Dat moet wel in het eggie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:02 schreef SuperFood het volgende:
[..]
hadden we maar een uitvinding dat je met elkaar kon communiceren zonder het gedoe van een afspraak maken
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In zo'n gesprek is alles belangrijk. Intonatie, mimiek, gebaren, etc. Dat moet wel in het eggie.
Omdat Islam een eenvoudige boodschap heeft dat de meeste mensen zou aanspreken, vermits ze daarvoor openstaan natuurlijk, namelijk: Wij zijn geschapen door God en Hij heeft honderden profeten gestuurd doorheen de geschiedenis van de mensheid om ons te leiden naar de juiste pad. Van het oude testament tot de Islam.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:25 schreef I-care het volgende:
[..]
Waarom ben je dat van mening? Erg benieuwd.
Koekoekquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat Islam een eenvoudige boodschap heeft dat de meeste mensen zou aanspreken, vermits ze daarvoor openstaan natuurlijk, namelijk: Wij zijn geschapen door God en Hij heeft honderden profeten gestuurd doorheen de geschiedenis van de mensheid om ons te leiden naar de juiste pad. Van het oude testament tot de Islam.
Islam is een levenswijze dat zowel het wereldse als het ongeziene (wereld buiten ons gezichtvermogen) omvat. Het komt met praktische oplossingen voor wereldproblemen (vind je terug in de Islamitische wet/sharia) en geeft antwoorden op levensvragen.
Maar wat moeten we nu doen dan? Gezien er al vele profeten zijn geweest. Met elk hun eigen aanhangers. Hoe zou iedereen daarmee om kunnen gaan op dit moment in de tijd?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat Islam een eenvoudige boodschap heeft dat de meeste mensen zou aanspreken, vermits ze daarvoor openstaan natuurlijk, namelijk: Wij zijn geschapen door God en Hij heeft honderden profeten gestuurd doorheen de geschiedenis van de mensheid om ons te leiden naar de juiste pad. Van het oude testament tot de Islam.
Islam is een levenswijze dat zowel het wereldse als het ongeziene (wereld buiten ons gezichtvermogen) omvat. Het komt met praktische oplossingen voor wereldproblemen (vind je terug in de Islamitische wet/sharia) en geeft antwoorden op levensvragen.
Niemand moet het met mij eens zijn. Dat mensen mij als provocerend ervaren, dat is hun probleem. Ik zeg gewoon wat ik denk en datgene waarvan ik overtuigd ben en laat mij door niemand het zwijgen opleggen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:33 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het vrije woord betekent niet dat iedereen het met je eens moet zijn of niets terugzegt als dat niet het geval is. hier is het vrije woord zoals ik het zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Harm_principle / http://en.wikipedia.org/wiki/On_Liberty. tweede link bevat een externe link naar een compleet 'boek'.
de reden dat je als troll wordt neergezet is imo dat je nogal provocerend overkomt. ik betwijfel zelfs of je een moslim bent.
ergens besteed je teveel tijd hieraan op een te nette manier. misschien ben je wel moslima, maar dan wel 1tje die ook een beetje mind fucken op fok wel leuk vindt. ik geef je het voordeel van de twijfel.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Niemand moet het met mij eens zijn. Dat mensen mij als provocerend ervaren, dat is hun probleem. Ik zeg gewoon wat ik denk en datgene waarvan ik overtuigd ben en laat mij door niemand het zwijgen opleggen.
Over mijn moslimzijn = أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
Wat staat daar?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Niemand moet het met mij eens zijn. Dat mensen mij als provocerend ervaren, dat is hun probleem. Ik zeg gewoon wat ik denk en datgene waarvan ik overtuigd ben en laat mij door niemand het zwijgen opleggen.
Over mijn moslimzijn = أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
Ik getuig dat er geen god is dan Allah en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapperquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:29 schreef I-care het volgende:
أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
Als je verhaal klopt, dan kun je ook aantonen dat de koran bedacht is door mensen. Door bv. met een concrete voorbeeld te komen uit de koran waarin die typische irrationele verklaringen te vinden zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten. Dit vind ik overigen van elk geloof, alleen is het eene geloof klaarblijkelijk radicaler dan de ander.
Hoe geeft dit antwoord op mijn vragen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hier overigens een diagram, hoe orthodoxer iemand is, des te dommer hij of zij is. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Maar na diverse wetenschappelijke onderzoeken is het voor mij en veel anderen wel duidelijk. Geloof maakt dom.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hij is sowieso door mensen geschreven - toch?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als je verhaal klopt, dan kun je ook aantonen dat de koran bedacht is door mensen. Door bv. met een concrete voorbeeld te komen uit de koran waarin die typische irrationele verklaringen te vinden zijn.
volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Quranquote:According to the traditional narrative, several companions of Muhammad served as scribes and were responsible for writing down the revelations.[10] Shortly after Muhammad's death, the Quran was compiled by his companions who wrote down and memorized parts of it.[11]
Daarvoor ken ik die kalifaat te weinig.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
'Jullie'? Hoezo geen 'wij'? O ja, je hart ligt bij het nieuwe kalifaat.
Ik wil je ontmoeten, omdat je fascinerend bent. Als je geen troll bent en meent wat je zegt lijkt het me geweldig om jou te horen praten over de wereld
Niks beters te doenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:43 schreef Scorpie het volgende:
Zoveel mensen die reageren op zo'n troll
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:43 schreef Scorpie het volgende:
Zoveel mensen die reageren op zo'n troll
Als zoekend mens:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef I-care het volgende:
[..]
Maar wat moeten we nu doen dan? Gezien er al vele profeten zijn geweest. Met elk hun eigen aanhangers. Hoe zou iedereen daarmee om kunnen gaan op dit moment in de tijd?
Ik ben vooral benieuwd wat je er van vind, kennelijk des te geloviger des te dommer. Hoe gelovig ben jij? En ben jij bereid een zekere mate van intelligentie in te leveren voor je geloof? Want zo staan de feiten, ik vind het zonde van het potentieel dat de mens aan capaciteit heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe geeft dit antwoord op mijn vragen?
terwijl de profeet natuurlijk vooral de boodschapper was, niet degeen die het bedacht heeft. en je het in een tijdcontext moet plaatsen hoe zij zich gedroeg. ik zei al eerder de moslimwereld was zeer vooruitstrevend in het verleden - ondanks al die dwangmatigheden. en toch is er iets verandert waardoor het nu niet meer werkt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:51 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als zoekend mens:
Research te doen over elke religie en nagaan in hoeverre de teksten veranderd zijn
De oorsprong van de boodschap van elke religie achterhalen en dit met elkaar vergelijken
De boodschap van Islam is dat het allemaal dezelfde boodschap heeft (aanbid God, volg de leiding van de profeten), maar dat alle religies voorafgaand aan de Islam gecorrumpeerd zijn
Met de Islam heeft God passende maatregelen getroffen om de boodschap van Islam te beschermen en intact te houden zodat het tot het einde der tijd zuiver blijft
Daarom worden moslims ook gezien als extreem geloviger dan anderen: wij tolereren geen verandering van de koran (of verandering in de soennah: traditie van de profeet)
Zit er trouwens nog een verschil in uitwerking op het geheel? Als in: Alle mensen vredig en saamhorig laten samenleven in respect met elkaar en elkaars verschillen. Want tot nu toe is het een zooitje overal op de planeet. Maakt niet uit wie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:51 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als zoekend mens:
Research te doen over elke religie en nagaan in hoeverre de teksten veranderd zijn
De oorsprong van de boodschap van elke religie achterhalen en dit met elkaar vergelijken
De boodschap van Islam is dat het allemaal dezelfde boodschap heeft (aanbid God, volg de leiding van de profeten), maar dat alle religies voorafgaand aan de Islam gecorrumpeerd zijn
Met de Islam heeft God passende maatregelen getroffen om de boodschap van Islam te beschermen en intact te houden zodat het tot het einde der tijd zuiver blijft
Daarom worden moslims ook gezien als extreem geloviger dan anderen: wij tolereren geen verandering van de koran (of verandering in de soennah: traditie van de profeet)
Is er een limiet dan in hoeveel je op topics mag reageren?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:27 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ergens besteed je teveel tijd hieraan op een te nette manier. misschien ben je wel moslima, maar dan wel 1tje die ook een beetje mind fucken op fok wel leuk vindt. ik geef je het voordeel van de twijfel.
Waarom laat je je leiden door andere mensen en wat volgens hen in een boek staat ?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Is er een limiet dan in hoeveel je op topics mag reageren?
Ik ben de afgelopen dagen wel vaker op fok dan normaal ja, waarom zou dat mijn moslimzijn moeten betwijfelen?
Verder hou je maar je takfir bij je. Bij voorbaat dank.
En hierbij het bewijs dat deze dame ook wil dat het Westen gebukt moet gaan onder de sjarija, lees de vette regels maar.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:55 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ok, ik ben ervan overtuigd dat Islam geen haat predikt. Ik weet het zeker. Nu beter?![]()
Ik heb al die verzen gelezen die door Islambashers worden aangehaald dat Islam haat zou prediken jegens andersdenkenden en trof geen enkele met een dergelijke boodschap.
In het Westen worden dingen inderdaad niet door God's woorden gedicteerd ja. Nu. Maar in de toekomst kan dat nog veranderen. Islam en logica, verstand & fatsoen sluiten elkaar niet uit.
Het Westen steelt zelfs van haar eigen burgers. Kijk alleen maar hoe jullie overheden met de top omgaan: banken stelen van klanten en de overheid tolereert dit, directeuren van ''goede-doelen'' organisaties krijgen een schouderklopje en kunnen tonnen binnenslepen etc. Maar een oude man die eten uitdeelt aan de armen wordt opgepaktKan een dergelijke ''beschaving'' nog lager zinken?
Het Westen heeft gefaald en is dringend toe aan goddelijke wetten die rechtvaardigheid dwingend implementeren en corrupte lui hardhandig aanpakken. Het is goed dat steeds meer zich bekeren tot de Islam en dat moslims ook meer kinderen krijgen. Hopelijk stopt daarmee deze ellende binnen enkele eeuwen en kan iedereen zijn rechten terugkrijgen.
En jammer van je slot. Het is wel makkelijk om een gesprek met mij af te kappen met de verwijten dat ik een troll zou zijn of gehersenspoeld. Hoef je namelijk ook je standpunt niet te onderbouwen.
Daar gaat het niet om, elk heilig boek dat geschreven is, is geschreven door mensen (inhoud is totaal niet rellevant). En al was er een profeet of een jezus (ook hier maakt het type geloof niet uit), dan was dat een gewoon mens zoals jij en ik die zich met een bepaalde macht of of manipulatie technieken mensen beinvloede. Net zoals je nu bepaalde leiders hebt over bepaalde groepen of mensen zoals illusionisten die andere mensen voor de gek kunnen houden. Deze heilige figuren zoals de profeet of jezus waren wellicht goede mensen met een bepaalde invloed, maar zeker niet anders dan alle andere mensen. Het waren gewone mensen die een bepaalde status verkregen, maar zeker geen paranormale of bijzondere krachten hadden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als je verhaal klopt, dan kun je ook aantonen dat de koran bedacht is door mensen. Door bv. met een concrete voorbeeld te komen uit de koran waarin die typische irrationele verklaringen te vinden zijn.
Echt typisch dat iemand van jouw achtergrond dit moet doen, zeg gewoon wat je wil zeggen and get it over itquote:
Waar moet je nog antwoord op krijgen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:44 schreef I-care het volgende:
Ik wacht ook nog op antwoorden. Misschien overheen gelezen, dat kan natuurlijk?
Post 187quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:09 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waar moet je nog antwoord op krijgen?
Ik was al bekend met dat onderzoek. Ik daag men uit om onderzoek te doen naar de opleidingsniveau van moslimjongeren (hoogopgeleid vs laagopgeleid/ongeschoold). Wat ik uit eigen ervaring gezien heb is dat je vaker praktiserende moslims onder wo'ers zal vinden dan onder mbo'ers.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wat je er van vind, kennelijk des te geloviger des te dommer. Hoe gelovig ben jij? En ben jij bereid een zekere mate van intelligentie in te leveren voor je geloof? Want zo staan de feiten, ik vind het zonde van het potentieel dat de mens aan capaciteit heeft.
Dat is inderdaad de bedoeling van profeten geweest. Om eenheid tussen mensen te creëren i.p.v. verdeeldheid. Daarin mag niemand gedwongen worden in iets te geloven waarin hij niet wenst te geloven.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:55 schreef I-care het volgende:
[..]
Zit er trouwens nog een verschil in uitwerking op het geheel? Als in: Alle mensen vredig en saamhorig laten samenleven in respect met elkaar en elkaars verschillen. Want tot nu toe is het een zooitje overal op de planeet. Maakt niet uit wie.
Of is dat niet de bedoeling van de profeten geweest?
Maar dan zou de oplossing toch relatief haalbaar moeten zijn? Tenminste als we dan zoeken naar manieren om eenheid te bereiken, niemand wil ellende, maar toch wil iedereen gelijk hebben als het gaat om de manier waarop. Naar mijn idee kan het maar op een manier, namelijk door open en eerlijk te kijken naar wat er in de weg staat van die eenheid tussen mensen,quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bedoeling van profeten geweest. Om eenheid tussen mensen te creëren i.p.v. verdeeldheid. Daarin mag niemand gedwongen worden in iets te geloven waarin hij niet wenst te geloven.
mohammed heeft anders aardig wat andersdenkenden (lees: niet moslims) uit de steden weten te krijgen waar hij het voor het zeggen had. hoe rijm je dat?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bedoeling van profeten geweest. Om eenheid tussen mensen te creëren i.p.v. verdeeldheid. Daarin mag niemand gedwongen worden in iets te geloven waarin hij niet wenst te geloven.
Nee.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ben ik in gevaar (dat vraag ik je als insider)?
Nee, doe maar nadenken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:08 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Echt typisch dat iemand van jouw achtergrond dit moet doen, zeg gewoon wat je wil zeggen and get it over it
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |