abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:29:46 #151
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_148785997
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Jij reageerdt lekker selectief en met enorme oogkleppen op.

En nee bedankt, ik hoef niet terug naar het stenentijdperk. Elk geloof is gebaseerd op een boek dat in het verleden is geschreven door mannen met achterhaalde kennis. Mannen die toevallig macht hadden en zo mensen naar hun broekspijpen konden laten dansen door middel van hun heilige boek.

Nee ik heb liever een vrije geest waar ik zelf mag bepalen wat ik doe in het leven. Zo lang je andere mensen maar in hun waarde laat.
Hoe reageer ik selectief en met oogkleppen op?

Kun je dan iets van de Islam benoemen wat zou aantonen dat het ooit door mannen bedacht is?

Daarin ben je vrij ja en mensen moeten altijd in hun waarde gelaten worden inderdaad
pi_148786138
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:26 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Omdat ik zeg wat ik denk/vind, dingen waar ik van overtuigd dat ze beter zijn voor de mensheid?
Ik dring niemand iets op. Je kunt zelf kiezen of je iets met mijn woorden doet ofniet. Je kunt mij weerleggen. Je kunt mij negeren. Maar ik vind het niet netjes dat ik hier steeds voor troll of andere dingen word uitgemaakt omdat ik niet denk zoals de gemiddelde fokker. Waar is het vrije woord waar men in het Westen zo krachtig voor zou staan? Of mag je enkel de dingen verkondigen waar de meerderheid van het Westen het mee eens is? Wat maakt dan nog dat er sprake is van vrijheid van meningsuiting?
het vrije woord betekent niet dat iedereen het met je eens moet zijn of niets terugzegt als dat niet het geval is. hier is het vrije woord zoals ik het zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Harm_principle / http://en.wikipedia.org/wiki/On_Liberty. tweede link bevat een externe link naar een compleet 'boek'.

de reden dat je als troll wordt neergezet is imo dat je nogal provocerend overkomt. ik betwijfel zelfs of je een moslim bent.
pi_148786305
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:29 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Kun je dan iets van de Islam benoemen wat zou aantonen dat het ooit door mannen bedacht is?

Daarin ben je vrij ja en mensen moeten altijd in hun waarde gelaten worden inderdaad
Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten. Dit vind ik overigen van elk geloof, alleen is het eene geloof klaarblijkelijk radicaler dan de ander.
pi_148786343
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten.
vergeet niet dat de moslimgemeenschap een hele tijd voor heeft gelopen op het klootjesvolk waar wij vanaf stammen. geen idee waar het mis is gegaan, maar dat is het wel imo.
pi_148786437
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef SuperFood het volgende:

[..]

vergeet niet dat de moslimgemeenschap een hele tijd voor heeft gelopen op het klootjesvolk waar wij vanaf stammen. geen idee waar het mis is gegaan, maar dat is het wel imo.
Dat is inderdaad doodzonde, dat is inderdaad waar. Het is ergens mis gegaan, ze hadden veel goede wetenschappelijke kennis in pacht. Helaas wordt dat steeds minder gefaciliteerd en dus uitgebannen door het geloof.
pi_148786733
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:29 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Hier overigens een diagram, hoe orthodoxer iemand is, des te dommer hij of zij is. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Maar na diverse wetenschappelijke onderzoeken is het voor mij en veel anderen wel duidelijk. Geloof maakt dom.

[ Bericht 5% gewijzigd door Apekoek op 17-01-2015 21:13:12 ]
pi_148786782
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Wil je nu beweren dat Nederland op dat vlak een wil heeft? Europa moet buigen voor de VS. Jullie hebben daarin niks te willen.

Waarom zou je mij willen ontmoeten?
'Jullie'? Hoezo geen 'wij'? O ja, je hart ligt bij het nieuwe kalifaat.

Ik wil je ontmoeten, omdat je fascinerend bent. Als je geen troll bent en meent wat je zegt lijkt het me geweldig om jou te horen praten over de wereld :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148786954
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'Jullie'? Hoezo geen 'wij'? O ja, je hart ligt bij het nieuwe kalifaat.

Ik wil je ontmoeten, omdat je fascinerend bent. Als je geen troll bent en meent wat je zegt lijkt het me geweldig om jou te horen praten over de wereld :)
echt zo een topic en dan een versierpoging. :D _O- :')
pi_148786993
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:59 schreef SuperFood het volgende:

[..]

echt zo een topic en dan een versierpoging. :D _O- :')
Nee, ik zou niets willen met iemand die zo een gedachtegoed aanhangt en die zo verknipt is, maar het is fascinerend om dat soort mensen te horen praten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148787077
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, ik zou niets willen met iemand die zo een gedachtegoed aanhangt en die zo verknipt is, maar het is fascinerend om dat soort mensen te horen praten.
hadden we maar een uitvinding dat je met elkaar kon communiceren zonder het gedoe van een afspraak maken ;(
pi_148787173
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:02 schreef SuperFood het volgende:

[..]

hadden we maar een uitvinding dat je met elkaar kon communiceren zonder het gedoe van een afspraak maken ;(
In zo'n gesprek is alles belangrijk. Intonatie, mimiek, gebaren, etc. Dat moet wel in het eggie.
pi_148787212
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In zo'n gesprek is alles belangrijk. Intonatie, mimiek, gebaren, etc. Dat moet wel in het eggie.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:19:54 #165
412436 girlygirl8
pi_148787701
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:25 schreef I-care het volgende:

[..]

Waarom ben je dat van mening? Erg benieuwd.
Omdat Islam een eenvoudige boodschap heeft dat de meeste mensen zou aanspreken, vermits ze daarvoor openstaan natuurlijk, namelijk: Wij zijn geschapen door God en Hij heeft honderden profeten gestuurd doorheen de geschiedenis van de mensheid om ons te leiden naar de juiste pad. Van het oude testament tot de Islam.

Islam is een levenswijze dat zowel het wereldse als het ongeziene (wereld buiten ons gezichtvermogen) omvat. Het komt met praktische oplossingen voor wereldproblemen (vind je terug in de Islamitische wet/sharia) en geeft antwoorden op levensvragen.
pi_148787756
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:19 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Omdat Islam een eenvoudige boodschap heeft dat de meeste mensen zou aanspreken, vermits ze daarvoor openstaan natuurlijk, namelijk: Wij zijn geschapen door God en Hij heeft honderden profeten gestuurd doorheen de geschiedenis van de mensheid om ons te leiden naar de juiste pad. Van het oude testament tot de Islam.

Islam is een levenswijze dat zowel het wereldse als het ongeziene (wereld buiten ons gezichtvermogen) omvat. Het komt met praktische oplossingen voor wereldproblemen (vind je terug in de Islamitische wet/sharia) en geeft antwoorden op levensvragen.
Koekoek
pi_148787988
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:19 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Maar wat moeten we nu doen dan? Gezien er al vele profeten zijn geweest. Met elk hun eigen aanhangers. Hoe zou iedereen daarmee om kunnen gaan op dit moment in de tijd?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:26:18 #168
412436 girlygirl8
pi_148788004
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:33 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het vrije woord betekent niet dat iedereen het met je eens moet zijn of niets terugzegt als dat niet het geval is. hier is het vrije woord zoals ik het zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Harm_principle / http://en.wikipedia.org/wiki/On_Liberty. tweede link bevat een externe link naar een compleet 'boek'.

de reden dat je als troll wordt neergezet is imo dat je nogal provocerend overkomt. ik betwijfel zelfs of je een moslim bent.
Niemand moet het met mij eens zijn. Dat mensen mij als provocerend ervaren, dat is hun probleem. Ik zeg gewoon wat ik denk en datgene waarvan ik overtuigd ben en laat mij door niemand het zwijgen opleggen.

Over mijn moslimzijn = أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
pi_148788083
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Niemand moet het met mij eens zijn. Dat mensen mij als provocerend ervaren, dat is hun probleem. Ik zeg gewoon wat ik denk en datgene waarvan ik overtuigd ben en laat mij door niemand het zwijgen opleggen.

Over mijn moslimzijn = أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
ergens besteed je teveel tijd hieraan op een te nette manier. misschien ben je wel moslima, maar dan wel 1tje die ook een beetje mind fucken op fok wel leuk vindt. ik geef je het voordeel van de twijfel.
pi_148788185
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:26 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Wat staat daar?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_148788232
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:29 schreef I-care het volgende:
أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
Ik getuig dat er geen god is dan Allah en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper

Zo'n geknipt stukje.
pi_148788539
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:39:05 #173
412436 girlygirl8
pi_148788592
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Het boek is, net zoals alle andere heilige boeken, ooit geschreven door mensen duizenden jaren geleden. Dit wil zeggen dat het mensen waren die veel vreemde gebeurtenissen destijds nog niet een plaats konden geven. De aarde was plat, onweer kwam door goden met hamers etc. Beperkte kennis zonder wetenschap leide tot verklaringen zoeken die niet rationeel waren, maar de mens laat zich graag leiden ook al is het niet rationeel. Het is een instinctief iets dat totaal niet rationeel of reeel is te noemen. Ik vind het daarom eng dat mensen een dergelijk boekje zo serieus nemen, iets dat gebaseerd is op achterhaalde kennis en irrationele gedachten. Dit vind ik overigen van elk geloof, alleen is het eene geloof klaarblijkelijk radicaler dan de ander.
Als je verhaal klopt, dan kun je ook aantonen dat de koran bedacht is door mensen. Door bv. met een concrete voorbeeld te komen uit de koran waarin die typische irrationele verklaringen te vinden zijn.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:39:54 #174
412436 girlygirl8
pi_148788618
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hier overigens een diagram, hoe orthodoxer iemand is, des te dommer hij of zij is. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Maar na diverse wetenschappelijke onderzoeken is het voor mij en veel anderen wel duidelijk. Geloof maakt dom.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe geeft dit antwoord op mijn vragen?
pi_148788631
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:39 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Als je verhaal klopt, dan kun je ook aantonen dat de koran bedacht is door mensen. Door bv. met een concrete voorbeeld te komen uit de koran waarin die typische irrationele verklaringen te vinden zijn.
hij is sowieso door mensen geschreven - toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')