abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 januari 2015 @ 01:50:38 #226
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_148796445
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah ja, want binnen de islamitische wereld bestaan helemaal geen steenrijke oliesjeiks, imams, industrielen en prinsen en koningen.
Die zijn er ja en jammer genoeg is er geen enkele moslimland waar de sharia regeert

Van IS moet tijd het nog gaan uitwijzen
pi_148796471
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:50 schreef girlygirl8 het volgende:
Die zijn er ja en jammer genoeg is er geen enkele moslimland waar de sharia regeert
Da's dan gek, want ik ben er in eentje meermalen geweest.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148796629
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:47 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Omdat ik geen bronnen tegenkwam die dit artikel in twijfel trokken. Verder komt het nieuws van de lokale politiebureau zelf (welke Frans is) en is het slachtoffer moslim. Ik zie niet in waarom de Franse politie een moord gemotiveerd door Islamhaat zou verzinnen. Daar hebben zij niks aan.
IS heeft dat gedoe met de homo's en het hoge gebouw zelf laten filmen en laten verspreiden, en nog geloof je het niet? :{ Wat wil je zien om je te overtuigen? Dit vind ik oprecht zorgwekkend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148796648
Laat je niet gek maken, girly. :)

pi_148796761
quote:
17s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:00 schreef jamesdeen het volgende:
Laat je niet gek maken, girly. :)

[ afbeelding ]
Moet ik nou airmiles bij Emirates of Qatar Airways gaan sparen, of fan worden van Arsenal of IS, na het zien van deze foto?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 18 januari 2015 @ 02:16:40 #231
224960 highender
Travellin' Light
pi_148796980
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:47 schreef girlygirl8 het volgende:
Omdat ik geen bronnen tegenkwam die dit artikel in twijfel trokken.
Goede reden ^O^, en waarom hanteer je dat uitgangspunt niet bij de Koran? Daar wordt al sinds het ontstaan aan getwijfeld.
quote:
Verder komt het nieuws van de lokale politiebureau zelf (welke Frans is)
Veel info over IS komt ook van lokale bronnen, bijvoorbeeld:
http://www.raqqa-sl.com/
quote:
en is het slachtoffer moslim.
Vrijwel alle slachtoffers van IS zijn moslim, behalve de 'no true mussulman' uiteraard.
quote:
Ik zie niet in waarom de Franse politie een moord gemotiveerd door Islamhaat zou verzinnen. Daar hebben zij niks aan.
[BNW modus]
Dat doen ze om een verdere beperking van de privacy te motiveren, op een sneaky methode uiteraard.
[/BNW modus]

Maar goed, ik zie ook geen geloofwaardige reden waarom dit verzonnen zou zijn. Net als ik geen reden zie om te geloven dat al die verschillende bronnen omtrent IS allemaal consistent dezelfde verhalen lopen te verzinnen.
  zondag 18 januari 2015 @ 02:18:07 #232
412436 girlygirl8
pi_148797007
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:43 schreef I-care het volgende:

[..]

Goeie vraag. Je kunt die vraag ook omdraaien en afvragen waarom wij die macht afgeven? Enkel en alleen als mensen inzien dat het ook anders kan, dan pas zal er iets echt wezenlijks kunnen veranderen, meen ik. Vanuit regels en wetten kun je onderdrukken, maar niet leren waarom je iets beter anders kan doen.. Dat is het probleem. Ik denk dat er eerst nog heel veel leed nodig is om dat in te zien. Zoals alle geschriften leren.
Uit laksheid, uit angst (het is veiliger om je gewoon koest te houden) etc. Het ontbreekt aan wilskracht bij de meesten. Daarin verschilt een oprechte gelovige van een ander; hij is bereid te vechten voor waar hij in gelooft (tot het einde).
Ik denk daarom ook dat geloof in God hierin essentieel is.

Er zijn natuurlijk mensen die dat op andere manieren gedaan willen krijgen (dus niet via geloof). Maar dat is als roeien tegen de stroom in. Want ook al lukt het voor even om bepaalde dingen gedaan te krijgen. Dit systeem zit vol van gaten. Het moet door iets anders vervangen worden: Een systeem dat minder ruimte laat voor gemanipuleer, dat duidelijker is etc.

Vanuit wetten kun je inderdaad onderdrukken. Maar ik denk dat het daarom belangrijk is dat mensen eerst voor zichzelf lezen wat de Islamitische wetgeving inhoudt.
  zondag 18 januari 2015 @ 02:18:22 #233
412436 girlygirl8
pi_148797011
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Da's dan gek, want ik ben er in eentje meermalen geweest.
Welke?
pi_148797066
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:18 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Welke?
Het voormalig grootste land van Afrika.

pi_148797103
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:18 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Uit laksheid, uit angst (het is veiliger om je gewoon koest te houden) etc. Het ontbreekt aan wilskracht bij de meesten. Daarin verschilt een oprechte gelovige van een ander; hij is bereid te vechten voor waar hij in gelooft (tot het einde).
Ik denk daarom ook dat geloof in God hierin essentieel is.

Er zijn natuurlijk mensen die dat op andere manieren gedaan willen krijgen (dus niet via geloof). Maar dat is als roeien tegen de stroom in. Want ook al lukt het voor even om bepaalde dingen gedaan te krijgen. Dit systeem zit vol van gaten. Het moet door iets anders vervangen worden: Een systeem dat minder ruimte laat voor gemanipuleer, dat duidelijker is etc.

Vanuit wetten kun je inderdaad onderdrukken. Maar ik denk dat het daarom belangrijk is dat mensen eerst voor zichzelf lezen wat de Islamitische wetgeving inhoudt.
laten we 'vechten' en 'tot het einde' even verklaren, wat bedoel je precies? Jihad als in de innerlijke strijdt tot het einde-neem ik aan. ;)
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zondag 18 januari 2015 @ 02:26:25 #236
412436 girlygirl8
pi_148797157
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:16 schreef highender het volgende:

[..]

[quote]Goede reden ^O^, en waarom hanteer je dat uitgangspunt niet bij de Koran? Daar wordt al sinds het ontstaan aan getwijfeld.
De twijfels moeten natuurlijk gegrond zijn.

quote:
Veel info over IS komt ook van lokale bronnen, bijvoorbeeld:
http://www.raqqa-sl.com/
quote:
Vrijwel alle slachtoffers van IS zijn moslim, behalve de 'no true mussulman' uiteraard.
[..]

quote:
[BNW modus]
Dat doen ze om een verdere beperking van de privacy te motiveren, op een sneaky methode uiteraard.
[/BNW modus]
quote:
Maar goed, ik zie ook geen geloofwaardige reden waarom dit verzonnen zou zijn. Net als ik geen reden zie om te geloven dat al die verschillende bronnen omtrent IS allemaal consistent dezelfde verhalen lopen te verzinnen.
Die reden is logisch als wat. Al die landen willen helemaal geen Islamitische staat. Dit is een bekend gegeven.
  zondag 18 januari 2015 @ 02:28:30 #237
412436 girlygirl8
pi_148797185
quote:
6s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:23 schreef I-care het volgende:

[..]

laten we 'vechten' en 'tot het einde' even verklaren, wat bedoel je precies? Jihad als in de innerlijke strijdt tot het einde-neem ik aan. ;)
Jihad (zowel innerlijk als fysiek).

Voor de duidelijkheid; ik roep niemand op om dit te doen |:(
Ik deel gewoon de kennis mee dat ik van Islam heb.
  zondag 18 januari 2015 @ 02:29:35 #238
412436 girlygirl8
pi_148797199
quote:
6s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het voormalig grootste land van Afrika.
Daar is geen
pi_148797206
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:29 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Daar is geen
Jawel, mevrouw.

zondag 18 januari 2015 @ 02:31:28 #240
412436 girlygirl8
pi_148797215
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jawel, mevrouw.
Nee.

Er is er geen enkele op dit moment waarbij het 100 procent duidelijk is dat zij de Islamitische wetgeving (sharia) correct uitvoeren. Geen.
pi_148797223
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:28 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Jihad (zowel innerlijk als fysiek).

Voor de duidelijkheid; ik roep niemand op om dit te doen |:(
Ik deel gewoon de kennis mee dat ik van Islam heb.
Hmm.. Kennis is goed, begrijpen nog beter. Innerlijke groei zou dan ideaal gezien fysieke strijdt moeten vermijden. Als in 'The art of war-is to prevent it'.

Als je fysiek aangevallen wordt is het anders, dan moet je aan lijfsbehoud doen, helaas.
pi_148797227
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:31 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Nee.

Paars: Countries where Sharia applies in full, covering personal status issues as well as criminal proceedings.

zondag 18 januari 2015 @ 02:35:14 #243
412436 girlygirl8
pi_148797253
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:32 schreef I-care het volgende:

[..]

Hmm.. Kennis is goed, begrijpen nog beter. Innerlijke groei zou dan ideaal gezien fysieke strijdt moeten vermijden. Als in 'The art of war-is to prevent it'.

Als je fysiek aangevallen wordt is het anders, dan moet je aan lijfsbehoud doen, helaas.
Elk heeft haar nut inderdaad
pi_148797299
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:35 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Elk heeft haar nut inderdaad
Hoe bedoel je?
  zondag 18 januari 2015 @ 02:49:11 #245
412436 girlygirl8
pi_148797382
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:40 schreef I-care het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevreden over is.

Fysieke strijd ook nuttig is als je aangevallen/vervolgd wordt (bv. om je geloof) en je leven, bezittingen en land dreigt te verliezen.
pi_148797417
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:49 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevredenheid over is.

Fysieke strijd ook nuttig is als je aangevallen/vervolgd wordt (bv. om je geloof) en je leven, bezittingen en land dreigt te verliezen.
Van wie ben jij een kloon dan
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  zondag 18 januari 2015 @ 02:53:31 #247
224960 highender
Travellin' Light
pi_148797427
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:26 schreef girlygirl8 het volgende:
De twijfels moeten natuurlijk gegrond zijn.
Uiteraard. En voor de Koran zijn er geen gegronde twijfels :'( :{ .
quote:
Die reden is logisch als wat. Al die landen willen helemaal geen Islamitische staat. Dit is een bekend gegeven.
Ik heb het niet over landen maar over de pers, de slachtoffers en de daders zelf, die geven geen mening (althans daar moet je doorheen lezen indien zij dat wel doen), die doen verslag en jij vormt daar een mening over.
pi_148797435
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:49 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevredenheid over is.

Mijn complimenten over je meningen zover ik dat kan zien. Mag ook eens gezegd worden!

Ik ben zo vrij geweest om ook de rest van je posts te lezen, en vond daar een tegenstrijdigheid-voor zover het dat is dan- over dat je een psycholoog wilde raadplegen, ik vraag me af waarom? Je wilde meen ik uit mijn hoofd, dat je bevestiging ergens voor zocht?

Is dat inmiddels opgelost?
pi_148797436
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:52 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Van wie ben jij een kloon dan
Fractiemedewerkster van Geurt. Om moslims een goede naam te geven.

zondag 18 januari 2015 @ 02:56:03 #250
412436 girlygirl8
pi_148797460
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:54 schreef I-care het volgende:

[..]

Mijn complimenten over je meningen zover ik dat kan zien. Mag ook eens gezegd worden!

Ik ben zo vrij geweest om ook de rest van je posts te lezen, en vond daar een tegenstrijdigheid-voor zover het dat is dan- over dat je een psycholoog wilde raadplegen, ik vraag me af waarom? Je wilde meen ik uit mijn hoofd, dat je bevestiging ergens voor zocht?

Is dat inmiddels opgelost?
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar ooit om heb gevraagd :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')