Die zijn er ja en jammer genoeg is er geen enkele moslimland waar de sharia regeertquote:Op zondag 18 januari 2015 01:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah ja, want binnen de islamitische wereld bestaan helemaal geen steenrijke oliesjeiks, imams, industrielen en prinsen en koningen.
Da's dan gek, want ik ben er in eentje meermalen geweest.quote:Op zondag 18 januari 2015 01:50 schreef girlygirl8 het volgende:
Die zijn er ja en jammer genoeg is er geen enkele moslimland waar de sharia regeert
IS heeft dat gedoe met de homo's en het hoge gebouw zelf laten filmen en laten verspreiden, en nog geloof je het niet?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:47 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Omdat ik geen bronnen tegenkwam die dit artikel in twijfel trokken. Verder komt het nieuws van de lokale politiebureau zelf (welke Frans is) en is het slachtoffer moslim. Ik zie niet in waarom de Franse politie een moord gemotiveerd door Islamhaat zou verzinnen. Daar hebben zij niks aan.
Moet ik nou airmiles bij Emirates of Qatar Airways gaan sparen, of fan worden van Arsenal of IS, na het zien van deze foto?quote:Op zondag 18 januari 2015 02:00 schreef jamesdeen het volgende:
Laat je niet gek maken, girly.
[ afbeelding ]
Goede redenquote:Op zondag 18 januari 2015 01:47 schreef girlygirl8 het volgende:
Omdat ik geen bronnen tegenkwam die dit artikel in twijfel trokken.
Veel info over IS komt ook van lokale bronnen, bijvoorbeeld:quote:Verder komt het nieuws van de lokale politiebureau zelf (welke Frans is)
Vrijwel alle slachtoffers van IS zijn moslim, behalve de 'no true mussulman' uiteraard.quote:en is het slachtoffer moslim.
[BNW modus]quote:Ik zie niet in waarom de Franse politie een moord gemotiveerd door Islamhaat zou verzinnen. Daar hebben zij niks aan.
Uit laksheid, uit angst (het is veiliger om je gewoon koest te houden) etc. Het ontbreekt aan wilskracht bij de meesten. Daarin verschilt een oprechte gelovige van een ander; hij is bereid te vechten voor waar hij in gelooft (tot het einde).quote:Op zondag 18 januari 2015 01:43 schreef I-care het volgende:
[..]
Goeie vraag. Je kunt die vraag ook omdraaien en afvragen waarom wij die macht afgeven? Enkel en alleen als mensen inzien dat het ook anders kan, dan pas zal er iets echt wezenlijks kunnen veranderen, meen ik. Vanuit regels en wetten kun je onderdrukken, maar niet leren waarom je iets beter anders kan doen.. Dat is het probleem. Ik denk dat er eerst nog heel veel leed nodig is om dat in te zien. Zoals alle geschriften leren.
Welke?quote:Op zondag 18 januari 2015 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Da's dan gek, want ik ben er in eentje meermalen geweest.
Het voormalig grootste land van Afrika.quote:
laten we 'vechten' en 'tot het einde' even verklaren, wat bedoel je precies? Jihad als in de innerlijke strijdt tot het einde-neem ik aan.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:18 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Uit laksheid, uit angst (het is veiliger om je gewoon koest te houden) etc. Het ontbreekt aan wilskracht bij de meesten. Daarin verschilt een oprechte gelovige van een ander; hij is bereid te vechten voor waar hij in gelooft (tot het einde).
Ik denk daarom ook dat geloof in God hierin essentieel is.
Er zijn natuurlijk mensen die dat op andere manieren gedaan willen krijgen (dus niet via geloof). Maar dat is als roeien tegen de stroom in. Want ook al lukt het voor even om bepaalde dingen gedaan te krijgen. Dit systeem zit vol van gaten. Het moet door iets anders vervangen worden: Een systeem dat minder ruimte laat voor gemanipuleer, dat duidelijker is etc.
Vanuit wetten kun je inderdaad onderdrukken. Maar ik denk dat het daarom belangrijk is dat mensen eerst voor zichzelf lezen wat de Islamitische wetgeving inhoudt.
De twijfels moeten natuurlijk gegrond zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:16 schreef highender het volgende:
[..]
[quote]Goede reden, en waarom hanteer je dat uitgangspunt niet bij de Koran? Daar wordt al sinds het ontstaan aan getwijfeld.
quote:Veel info over IS komt ook van lokale bronnen, bijvoorbeeld:
http://www.raqqa-sl.com/
[..]quote:Vrijwel alle slachtoffers van IS zijn moslim, behalve de 'no true mussulman' uiteraard.
quote:[BNW modus]
Dat doen ze om een verdere beperking van de privacy te motiveren, op een sneaky methode uiteraard.
[/BNW modus]
Die reden is logisch als wat. Al die landen willen helemaal geen Islamitische staat. Dit is een bekend gegeven.quote:Maar goed, ik zie ook geen geloofwaardige reden waarom dit verzonnen zou zijn. Net als ik geen reden zie om te geloven dat al die verschillende bronnen omtrent IS allemaal consistent dezelfde verhalen lopen te verzinnen.
Jihad (zowel innerlijk als fysiek).quote:Op zondag 18 januari 2015 02:23 schreef I-care het volgende:
[..]
laten we 'vechten' en 'tot het einde' even verklaren, wat bedoel je precies? Jihad als in de innerlijke strijdt tot het einde-neem ik aan.
Daar is geenquote:Op zondag 18 januari 2015 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het voormalig grootste land van Afrika.
Jawel, mevrouw.quote:
Nee.quote:
Hmm.. Kennis is goed, begrijpen nog beter. Innerlijke groei zou dan ideaal gezien fysieke strijdt moeten vermijden. Als in 'The art of war-is to prevent it'.quote:Op zondag 18 januari 2015 02:28 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Jihad (zowel innerlijk als fysiek).
Voor de duidelijkheid; ik roep niemand op om dit te doen![]()
Ik deel gewoon de kennis mee dat ik van Islam heb.
quote:
Elk heeft haar nut inderdaadquote:Op zondag 18 januari 2015 02:32 schreef I-care het volgende:
[..]
Hmm.. Kennis is goed, begrijpen nog beter. Innerlijke groei zou dan ideaal gezien fysieke strijdt moeten vermijden. Als in 'The art of war-is to prevent it'.
Als je fysiek aangevallen wordt is het anders, dan moet je aan lijfsbehoud doen, helaas.
Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevreden over is.quote:
Van wie ben jij een kloon danquote:Op zondag 18 januari 2015 02:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevredenheid over is.
Fysieke strijd ook nuttig is als je aangevallen/vervolgd wordt (bv. om je geloof) en je leven, bezittingen en land dreigt te verliezen.
Uiteraard. En voor de Koran zijn er geen gegronde twijfelsquote:Op zondag 18 januari 2015 02:26 schreef girlygirl8 het volgende:
De twijfels moeten natuurlijk gegrond zijn.
Ik heb het niet over landen maar over de pers, de slachtoffers en de daders zelf, die geven geen mening (althans daar moet je doorheen lezen indien zij dat wel doen), die doen verslag en jij vormt daar een mening over.quote:Die reden is logisch als wat. Al die landen willen helemaal geen Islamitische staat. Dit is een bekend gegeven.
Mijn complimenten over je meningen zover ik dat kan zien. Mag ook eens gezegd worden!quote:Op zondag 18 januari 2015 02:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat innerlijke strijd nuttig is. Vanuit Islamitisch perspectief gezien is het goed om jezelf te verbeteren in je zwakke/zondige eigenschappen (bv. afgunst, hebberigheid etc.). Soort van te strijden met je ego. Hoe langer je dit doet, hoe meer je richting een goede mens evolueert waar God tevredenheid over is.
Fysieke strijd ook nuttig is als je aangevallen/vervolgd wordt (bv. om je geloof) en je leven, bezittingen en land dreigt te verliezen.
Fractiemedewerkster van Geurt. Om moslims een goede naam te geven.quote:
Ik kan mij niet herinneren dat ik daar ooit om heb gevraagdquote:Op zondag 18 januari 2015 02:54 schreef I-care het volgende:
[..]
Mijn complimenten over je meningen zover ik dat kan zien. Mag ook eens gezegd worden!
Ik ben zo vrij geweest om ook de rest van je posts te lezen, en vond daar een tegenstrijdigheid-voor zover het dat is dan- over dat je een psycholoog wilde raadplegen, ik vraag me af waarom? Je wilde meen ik uit mijn hoofd, dat je bevestiging ergens voor zocht?
Is dat inmiddels opgelost?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |