SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkjes
Twaalf doden door aanslag in Parijs
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
Daders aanslag bekend
Gijzeling Dammartin beindigd
Frankrijk: alle gijzelnemers gedood
Wat is Charlie Hebdo?
Beelden van beschietingen (Klik niet als je maag gevoelig is)
Fotoreeks De Morgen
Fotoreeks NRC
(Extra) uitzendingen NOS gemist?
Voor de complotbespeurders is er een topic in BNW
BNW / de aanslag op Charlie Hebdo
Wie is wie tijdens deze acties
NWS / Speciale eenheden Frankrijk SPOILER: restanten van terroristOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestorming supermarkt
Bestorming Dammartin
Rowan Atkinson, juni 2014
[ Bericht 12% gewijzigd door El_Matador op 11-01-2015 21:55:44 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hij zegt toch ook dat ALS HIJ DEZELFDE IDEOLOGISCHE/POLITIEKE idealen als Breivik hanteerde dat hij zich geroepen zou voelen afstand te nemen van Breivik.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef AhmedJaret het volgende:
dit ging ook om politieke idealen mijn vriend, je praat troep en dat weet je dondersgoed
hoe weet ik dat hij heeft nooit afstand genomenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook dat ALS HIJ DEZELFDE IDEOLOGISCHE/POLITIEKE idealen als Breivik hanteerde dat hij zich geroepen zou voelen afstand te nemen van Breivik.
quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
De vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt en is dat ook nooit geweest.
De vrijheid van meningsuiting is ooit in het leven geroepen om het straffeloos oneens te kunnen zijn met de zittende machthebbers (om te voorkomen dat je dan in het cachot gegooid kon worden of erger). Niet om ongebreideld als te mogen roepen wat in je hersens opkomt.
De vrijheid van meningsuiting is dan ook begrensd door het (straf)recht.
En de vrijheid van meningsuiting houdt ook niet in dat je alles maar moet roepen. Je kunt dat ook gewoon laten. Het mag, maar het hoeft niet.
Hij komt het oplossen, jeweetzelf.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mata, wat is dat toch met dat lapo-hunten van jou? Kom je aandacht te kort ofzo?
ALSquote:Op zondag 11 januari 2015 21:51 schreef AhmedJaret het volgende:
hoe weet ik dat hij heeft nooit afstand genomen
Het wordt veelal gempliceerd. Wil je echt dat mensen alles wat ze roepen nauwkeurig verwoorden? Ja, dat zou mooi zijn. Maar het is geen rele verwachting.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef VromeBroeder het volgende:
Dat past niet echt bij wat ik over het algemeen hoor. Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen zo.
precies wie zegt dat het nietzelfde geld voor die ministerquote:
I know, vertel hem dat...quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
De vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt en is dat ook nooit geweest.
De vrijheid van meningsuiting is ooit in het leven geroepen om het straffeloos oneens te kunnen zijn met de zittende machthebbers (om te voorkomen dat je dan in het cachot gegooid kon worden of erger). Niet om ongebreideld als te mogen roepen wat in je hersens opkomt.
De vrijheid van meningsuiting is dan ook begrensd door het (straf)recht.
En de vrijheid van meningsuiting houdt ook niet in dat je alles maar moet roepen. Je kunt dat ook gewoon laten. Het mag, maar het hoeft niet.
Binnen de grenzen van de (straf)wet blijven is formeel gezien genoeg.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het wordt veelal gempliceerd. Wil je echt dat mensen alles wat ze roepen nauwkeurig verwoorden? Ja, dat zou mooi zijn. Maar het is geen rele verwachting.
Dit. Het is een beetje hetzelfde als zeggen: "ik ben voor democratie, maar alleen als mensen alleen mogen stemmen op de partij waar ik het mee eens ben". Dan heb je in mijn ogen ook geen stemrecht meer, je wilt namelijk gebruik maken van iets wat je zelf niet erkent.quote:
Daar heb ik niets mee te maken. Ik leg alleen maar uit dat jij zijn voorbeeld niet goed las.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:52 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
precies wie zegt dat het nietzelfde geld voor die minister
Ach, wat wel en niet wenselijk is, is niet makkelijk te duiden. Voor mij is het afzeiken van b.v. de islam belangrijk en misschien wel noodzakelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Binnen de grenzen van de (straf)wet blijven is formeel gezien genoeg.
Maar het is niet niet altijd wenselijk je slechts daartoe te beperken.
Dat je iets wettelijk gezien mag zeggen wil nog niet zeggen dat je het ook moet zeggen.
Tsja, en daar hoef ik het dan weer niet mee eens te zijnquote:Op zondag 11 januari 2015 21:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ach, wat wel en niet wenselijk is, is niet makkelijk te duiden. Voor mij is het afzeiken van b.v. de islam belangrijk en misschien wel noodzakelijk.
Idd, als ik elke dag al het gedrag wat ik persoonlijk niet zo wenselijk vind zou afstraffen met een kogel...quote:Op zondag 11 januari 2015 21:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ach, wat wel en niet wenselijk is, is niet makkelijk te duiden. Voor mij is het afzeiken van b.v. de islam belangrijk en misschien wel noodzakelijk.
Of niet neergestoken/schoten worden inderdaad.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tsja, en daar hoef ik het dan weer niet mee eens te zijn
Maar desalniettemin is het dan prettig als we daar gewoon over kunnen praten/discussiren. En dat dus niet doen op het randje van wat wettelijk is toegestaan
Er wordt al volop gewerkt aan het bewaken en bevorderen van onze hoogstgewaardeerde vrijheid van meningsuiting.twitter:BBCWorld twitterde op zondag 11-01-2015 om 16:55:40Tighter internet surveillance "urgently" needed to foil jihadists, governments agree in Paris http://t.co/O378OlJSNC http://t.co/iGGXBegixf reageer retweet
Ho even, ik had iig ik het NIET over he?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:57 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Idd, als ik elke dag al het gedrag wat ik persoonlijk niet zo wenselijk vind zou afstraffen met een kogel...
Dat was een beetje cynischquote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ho even, ik had iig ik het NIET over he?
Dat is OVER het randje. En uiteraard nog veel en veel en veel onwenselijker (to put it mildly).quote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Of niet neergestoken/schoten worden inderdaad.
Putin zal wel lachen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Er wordt al volop gewerkt aan het bewaken en bevorderen van onze hoogstgewaardeerde vrijheid van meningsuiting.twitter:BBCWorld twitterde op zondag 11-01-2015 om 16:55:40Tighter internet surveillance "urgently" needed to foil jihadists, governments agree in Paris http://t.co/O378OlJSNC http://t.co/iGGXBegixf reageer retweet
#JeSuisSurveillance
Ligt eraan. Als er een maatschappelijk fenomeen is dat aangekaart moet/kan worden, zoals de islam, dan hoeft dat niet alleen via discussies, maar mag dat ook best middels grove cabaretiers en cartoonisten, die vaak slechts de conclusie afschilderen. Dat het op grove/beledigende wijze gebeurt is misschien wel goed; het roept op tot discussies. En het betekent gelijktijdig ook niet dat er gn argumenten van de beledigende zijn. Deze wel eisen als voorwaarde om de conclusie te mogen geven lijkt mij irreel en onwenselijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat is OVER het randje. En uiteraard nog veel en veel en veel onwenselijker (to put it mildly).
Maar ik had het dus over een normaal gesprek/ een normale discussie kunnen voeren met iemand waarmee je het (al dan niet hartgrondig) oneens bent.
Dat hoeft wat mij betreft niet op het scherpst van de vrijheid-van-meningsuiting-snede. Veel prettiger is het om dat gewoon met normale argumenten te doen, wat mij betreft.
Ik heb de discussie niet gevolgd, dus als ik het verkeerd begrepen heb kan dat, maar de doodstraf (waar ik persoonlijk tegen ben) wordt uitgevoerd door overheden en niet door willekeurige individuen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
waarom moet ik daar affiniteit mee tonen? ik praat niets goed maar de doodstraf een legitieme optie vinden is niet strafbaar
waarom zou je als homo zwaar gekrenkt moeten zijn door het lezen van de koran?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef SuperFood het volgende:
ahmed laten we het omdraaien. stel ik ben homo en lees de koran en voel me zwaar gekrenkt. dat geeft mij toch ook niet het recht om een moslim te vermoorden. als je de overeenkomsten niet ziet dan kan ik het verder ook niet meer helpen
Leave Tofik Dibi alone!!!quote:Op zondag 11 januari 2015 22:04 schreef SuperFood het volgende:
ahmed laten we het omdraaien. stel ik ben homo en lees de koran en voel me zwaar gekrenkt. dat geeft mij toch ook niet het recht om een moslim te vermoorden. als je de overeenkomsten niet ziet dan kan ik het verder ook niet meer helpen
Je slaat de spijker op de kop!quote:Op zondag 11 januari 2015 21:51 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
hoe weet ik dat hij heeft nooit afstand genomen
Omdat volgens de koran homo's gestenigd moeten worden?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:06 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
waarom zou je als homo zwaar gekrenkt moeten zijn door het lezen van de koran?
Ik zie niet in waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Ik heb helemaal niks tegen "de islam".quote:Op zondag 11 januari 2015 22:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als er een maatschappelijk fenomeen is dat aangekaart moet/kan worden, zoals de islam, dan hoeft dat niet alleen via discussies, maar mag dat ook best middels grove cabaretiers en cartoonisten, die vaak slechts de conclusie afschilderen. Dat het op grove/beledigden wijze gebeurt is misschien wel goed; het roept op tot discussies. En het betekent gelijktijdig ook niet dat er gn argumenten van de beledigende zijn. Deze wel eisen als voorwaarde om de conclusie te mogen geven lijkt mij irreel en onwenselijk.
Dan vind je het vast geen probleem betreffende vers hier te plaatsen. Ik wacht.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Omdat volgens de koran homo's gestenigd moeten worden?
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_in_Islamquote:Op zondag 11 januari 2015 22:06 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
en in Nederland lopen ze allemaal op klompenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
waarom moet hij jullie mening hebben?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:02 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je praat daarmee ergens goed dat het is gebeurd, je geeft geen enige affiniteit met dat je moet kunnen zeggen wat je wilt zonder dat daar ooit de dood als straf op kan staan.
Tsja, ook volgens de bijbel en diens voorloper (wat christenen nu het OT noemen).quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er zijn genoeg redenen waarom de islam aangekaart moet worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan de noodzakelijkheid voor de mogelijkheid het te kunnen doen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zie niet in waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Ik heb helemaal niks tegen "de islam".
Uiteraard heb ik wel iets tegen terroristen en criminelen, maar van welke gezindte die zijn boeit me werkelijk helemaal niet. Die moeten gewoon worden aangepakt.
Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet". Discrimineren mag niet, behalve als het namens je religie is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_in_Islam
Ik denk dat dat meer cultuur dan Koran is, het stenigen van homo's.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
dat was het punt niet. teruglezen zal wel niet gaanquote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet".
dat is dus niet zo.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer cultuur dan Koran is, het stenigen van homo's.
SGP stelt ook dat hun God boven de democratie staat. Letterlijk in hun grondbeginselen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet". Discrimineren mag niet, behalve als het namens je religie is.
....quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tsja, ook volgens de bijbel en diens voorloper (wat christenen nu het OT noemen).
Er is geen enkele reden waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan het feit dat het nergens voor nodig is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er zijn genoeg redenen waarom de islam aangekaart moet worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan de noodzakelijkheid voor de mogelijkheid het te kunnen doen.
heb je het artikel gelezen of denk je dat welke wikipedia link dan ook je case sterker maakt?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_in_Islam
Vandaar dat het belangrijk is dat we het, netzoals de islam, het christendom kunnen bekritiseren en afzeiken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef agter het volgende:
[..]
SGP stelt ook dat hun God boven de democratie staat. Letterlijk in hun grondbeginselen.
Zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef agter het volgende:
[..] stelt ook dat hun God boven de democratie staat.
De islam is maar een voorbeeld. Je zou ook kunnen zeggen; ''ideologie x'' die b.v. zwarten, of democratie, of wat dan ook, als minderwaardig zien. Lijkt me wel handig als we die beweging kunnen bekritiseren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er is geen enkele reden waarom "de islam" aangekaart zou moeten worden. Dat jij het er niet mee eens bent, doet niets af aan het feit dat het nergens voor nodig is.
Geldt ook voor (oa) de Bijbel idd.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de bijbel. Sowieso een heel vreemd geval van "religie staat boven de wet". Discrimineren mag niet, behalve als het namens je religie is.
Oke de steniging werd door god gedaan. Punt is dat er op homo's wordt neergekeken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan vind je het vast geen probleem betreffende vers hier te plaatsen. Ik wacht.
Dit. Christelijk Europa zou er vandaag de dag anders hebben uitgezien als men niet massaal het geloof, de verschillende stromingen en instituten aan de kaak gesteld zou hebben. Dus moslims krijgen gewoon precies dezelfde behandeling als de christenen van de vorige eeuw.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vandaar dat het belangrijk is dat we het, netzoals de islam, het christendom kunnen bekritiseren en afzeiken.
Ik zei het van de week nog dat er zoiets wel uit zou komen. Alles nog meer opslaan en langer bewaren en databases koppelen aan elkaar en alles.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
#JeSuisSurveillance
Nope. Komt in alle abrahamitische relegies voor in het heilige boekquote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
En dat zou wat mij betreft ook niet mogen, aangezien dit haaks staat op de vrijheid van (geen) Godsdienst. Het 'grappige' is dat de SGP dus eigenlijk gebruikt maakt van een systeem waar ze zelf tegen zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef agter het volgende:
[..]
SGP stelt ook dat hun God boven de democratie staat. Letterlijk in hun grondbeginselen.
Kan ie mooi bij de bovenste keukenkastjes.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Maar ja, mijn god staat daar weer boven...
Klopt er iets niet aan?quote:
gast je lult maar wat, nergens in de koran is steningen van homos genoemdquote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Komt in alle abrahamitische relegies voor in het heilige boek
Wat doet dit soort BNW-praat in NWS?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zei het van de week nog dat er zoiets wel uit zou komen. Alles nog meer opslaan en langer bewaren en databases koppelen aan elkaar en alles.
Allemaal uiteraard louter en alleen om terroristen op te sporen en niet om de gewone burger in de gaten te houden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!
Dat kan toch ook gewoon? Maar doorslaan is nou ook weer niet nodig.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De islam is maar een voorbeeld. Je zou ook kunnen zeggen; ''ideologie x'' die b.v. zwarten, of democratie, of wat dan ook, als minderwaardig zien. Lijkt me wel handig als we die beweging kunnen bekritiseren.
Het is geen BNW praat. Het is gewoon nieuws.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat doet dit soort BNW-praat in NWS?
heb je iets te verbergen danquote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zei het van de week nog dat er zoiets wel uit zou komen. Alles nog meer opslaan en langer bewaren en databases koppelen aan elkaar en alles.
Allemaal uiteraard louter en alleen om terroristen op te sporen en niet om de gewone burger in de gaten te houden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!
Het is een non-argument waar ik moe van wordt.quote:
Joh?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het is geen BNW praat. Het is gewoon nieuws.
Nope. Van huis uit een katholiek, maar niet praktiserend.quote:
Volgens mij niet zo letterlijk (stenigen door mensen van homo's) in de Koran.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Komt in alle abrahamitische relegies voor in het heilige boek
Steniging door god zelf wordt echter wel degelijk vermeld (Sodom)quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gast je lult maar wat, nergens in de koran is steningen van homos genoemd
Ligt eraan. Wat mij betreft houden we een Mohammed-afzeik-maand.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat kan toch ook gewoon? Maar doorslaan is nou ook weer niet nodig.
Dat is mijn hele probleem een beetje met (een deel van de) religieuze mensen. Zelf 'respect', ruimte en vrijheid voor hun geloof eisen, maar het aan anderen niet geven.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geldt ook voor (oa) de Bijbel idd.
En dat is de exceptio religionis: De Hoge Raad heeft in de afgelopen jaren een aantal arresten gewezen waarin is vastgesteld dat een uitlating zijn beledigende karakter kan verliezen indien deze is gedaan in de context van een geloofsovertuiging. Beroemde arresten in deze zijn het Van Dijke-arrest en het Van der Wende-arrest. In 1996 vergeleek Van Dijke in een interview met het weekblad Nieuwe Revu praktiserende homo's met dieven en fraudeurs. Een jaar later schreef Van der Wende in de Justitiekrant dat met het openstellen van het huwelijk voor homo’s heteroseksualiteit gelijk werd gesteld met homoseksualiteit. Volgens hem was dat hetzelfde als het gelijkstellen van diefstal aan schenking en van mishandeling aan verpleging. Beiden deden die uitlatingen omdat zij op grond van hun geloofovertuiging het praktiseren van homoseksualiteit als een zonde zagen. En in beide gevallen oordeelde de Hoge Raad dat de op zichzelf kwetsende uitlatingen over homoseksuelen hun beledigend karakter kunnen verliezen gelet op de religieuze context waarin zij zijn gedaan. Het is hierbij wel vereist dat er geen onnodig grievende bewoordingen zijn gebruikt bij de uiteenzetting van de geloofsovertuiging
Gast? Is icons lezen moeilijk?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
gast je lult maar wat, nergens in de koran is steningen van homos genoemd
Moest denken aan het gevalletje Yunus paar jaar terug. Het kind kwam terecht bij 2 getrouwde niet-moslims van hetzelfde geslacht. De pleuris brak uit.. tot over de grens. Zal inderdaad wel de cultuur zijn waar homosexualiteit niet gewaardeerd kan worden. Maar de koran zal er zeker ook wel over schrijven, want het is niet voor niets een moslim-issue. Helaas weet ik niet wat precies.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef agter het volgende:
[..]
Ach, zolang we allemaal zo nu en dan braaf met een #JeSuisCharlie sticker op ons voorhoofd ergens op een plein gaan staan en "Bravo Les Polices" scanderen, houden ze vast alleen de terroristen wat meer in de gaten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!
ik had het over stenigingquote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gast? Is icons lezen moeilijk?
Afwijzing van homoseksualiteit komt wel degelijk in alle 3 de abrahamistsiche godsdiensten voor.
Wat zegt ie dan?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Sylv3se het volgende:
Als ik Opstelten zo hoor bij Nieuwsuur is Patriot Act II in de maak.
Waar heb je het over?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Oke de steniging werd door god gedaan. Punt is dat er op homo's wordt neergekeken.
Welnee. Jij hebt jezelf aangepraat dat alleen de islam bepaalde dingen predikt, terwijl dat niet zo is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is een non-argument waar ik moe van wordt.
''Verkrachten is slecht!''
Jij: ''Moorden is ook slecht hoor!''
''Cocane is slecht!''
Jij: ''Herone ook!''
In Frankrijk gingen vorig jaar ook nog 300k mensen demonstreren tegen het homohuwelijk, het komt overal voor. Zelfs bij Atheisten.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gast? Is icons lezen moeilijk?
Afwijzing van homoseksualiteit komt wel degelijk in alle 3 de abrahamistsiche godsdiensten voor.
Ja. God bepaalt de straf. Dat is meestal zo.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Steniging door god zelf wordt echter wel degelijk vermeld (Sodom)
Nee dat heb ik niet en mensen die roepen dat ze niks te verbergen hebben en dat de overheid alles van ze mag weten zijn compleet achterlijk. Die data gaat nooit meer weg en hoewel je wellicht de huidige overheid vertrouwd met al jouw gegevens weet niemand of in de toekomst de overheid nog wel te vertrouwen is met diezelfde gegevens.quote:
Wat mij betreft niet.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ligt eraan. Wat mij betreft houden we een Mohammed-afzeik-maand.
90% interpreteert de Koran verkeerd. Dat is het.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
Moest denken aan het gevalletje Yunus paar jaar terug. Het kind kwam terecht bij 2 getrouwde niet-moslims van hetzelfde geslacht. De pleuris brak uit.. tot over de grens. Zal inderdaad wel de cultuur zijn waar homosexualiteit niet gewaardeerd kan worden. Maar de koran zal er zeker ook wel over schrijven, want het is niet voor niets een moslim-issue. Helaas weet ik niet wat precies.
quote:
De hele wereld in rep en roer vanwege een gekkie op twitter.
Er stond een agent aan de deur.
Er belde een mevrouw van de terrorismebestrijding.
En een mevrouw van Twitter.
Ze stoorden bij de herontdekking van mijn favoriete hobby: Lego.
Of ik aangifte wilde doen.
De mevrouw van Twitter stond ik vriendelijk te woord: nee, maar succes ermee.
De mevrouw van de terrorismebestrijding stond ik beleefd te woord: nee.
De agent mocht niet binnenkomen en kreeg het NEE! op straat te horen. Hij bleef vriendelijk. Gaf zijn telefoonnummer. Ligt inmiddels bij het oud papier.
Natuurlijk doe ik geen aangifte.
Oom Ivo sluit 200 politiebureau’s, dus de agenten zitten echt te wachten op mij. NOT. Bovendien, die ene keer dat ze wl op mij wachtten voor de aangifte van 2000 bedreigingen, kostte het me zeker drie uur. En een hoge bloeddruk toen zes maanden later een agent belde dat ze niets en niemand hadden weten te vinden.
Als je een fokking semi-bekende rapper die je bedreigt, niet weet te vinden, terwijl in Nederland lk telefoonnummer door een beetje journo binnen een uur te achterhalen is, ben je incompetent.
Dus naar het politiebureau om aangifte te doen? Waarom? Zelfs een cursus koken heeft meer kans van slagen dan dat Ivo’s laatste agenten een bedreiger weten op te pakken wanneer ‘ie zich vrijwillig meldt.
Nee. Sorry.
Bovendien ben ik niet bang voor moslims, of voor islamfundi’s. Ik ben bang voor politici die ervoor gezorgd hebben dat door hun beleid Nederland is verworden tot een land waarin geweld en godsdienstwaanzin de ruimte krijgen. Bang voor politici die ontkennen n toestaan dat geweld en godsdienstwaanzin in moskeen, internaten en gevangenissen gepredikt worden. Bang voor politici die onze normen en waarden, onze rechten verkwanselen al naar gelang de eerste de beste stem die ze uitkomt.
Het wordt tijd dat politici beseffen dat vrijheid van meningsuiting ook geldt voor fotofucks van Van Aartsen, voor anti-koningshuisdemonstranten, journo’s en cartoonisten. Het wordt tijd dat politici beseffen dat we niet in een islamitisch deel van de wereld leven, tijd dat politici die jihadistische inwoners, burgers van Nederland duidelijk maken, desnoods op hardhandige wijze, dat iedereen in Nederland recht op vrijheid en veiligheid heeft. Ook als ze vrouw zijn. Of een mening hebben die je niet aanstaat.
Want degenen die de trekker overhalen, zijn niet altijd de schuldigen. En de mensen die aan de deur staan, de mensen die bellen? Die weten dat maar al te goed.
Dat snap ik.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat is mijn hele probleem een beetje met (een deel van de) religieuze mensen. Zelf 'respect', ruimte en vrijheid voor hun geloof eisen, maar het aan anderen niet geven.
Het punt ging over het stenigen door mensen van homo's.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Moest denken aan het gevalletje Yunus paar jaar terug. Het kind kwam terecht bij 2 getrouwde niet-moslims van hetzelfde geslacht. De pleuris brak uit.. tot over de grens. Zal inderdaad wel de cultuur zijn waar homosexualiteit niet gewaardeerd kan worden. Maar de koran zal er zeker ook wel over schrijven, want het is niet voor niets een moslim-issue. Helaas weet ik niet wat precies.
dit, zielig gewoonquote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ach, zolang we allemaal zo nu en dan braaf met een #JeSuisCharlie sticker op ons voorhoofd ergens op een plein gaan staan en "Bravo Les Polices" scanderen, houden ze vast alleen de terroristen wat meer in de gaten.
Hoe kom je daar in Godsnaam bij? De bijbel is wat mij betreft net zo debiel als de Koran. Ik erken, anders dan jij, wl dat het geen nut heeft om het christendom erbij te betrekken wanneer je de Koran bekritiseerd.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Welnee. Jij hebt jezelf aangepraat dat alleen de islam bepaalde dingen predikt, terwijl dat niet zo is.
Dat is jouw probleem, niet het mijne.
Dat is het gevolg van de afkeer en te extremitische moslims.quote:
Het is helemaal geen exclusief moslim-issue. Christenen gaan ook uit hun plaat. Vraag maar eens aan kinderen van christelijke ouders uit de Biblebelt..quote:Op zondag 11 januari 2015 22:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Is weliswaar geen stenigen.. maar de afkeur en walging die door moslimland trok erover
Daarom vind ik die strenggelovigen zo bekrompen. Geloof boven alles stellen, in plaats van te kijken naar de werkelijke achterliggende redenen en de situatie. Dat het belang van het knd voorop stond, zagen ze niet. Wel dat het kind bij een niet-moslim ondergebracht werd.
Verdoe je tijd niet johquote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van de afkeer en te extremitische moslims.
Overigens.. is er hier een Moslim die een ongelovige (mij dus) aan zo'n sprookjesboek kan helpen? Ik ben wel benieuwd naar hoe achterlijk dat boek eigenlijk wel niet is.
en dat punt is dus niet waarquote:Op zondag 11 januari 2015 22:22 schreef MouzurX het volgende:
Maar 30 posts verder:
Het punt is als homo kan je je net zo beledigd voelen (nog erger zelfs) door de koran dan een stomme tekening
Sinead O'Connor had in de VS politiebeveiliging nodig nadat ze een foto van de paus had verscheurd.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vandaar dat het belangrijk is dat we het, netzoals de islam, het christendom kunnen bekritiseren en afzeiken.
Welke? Ebru of die hersenloze islamextremiste twitterkut ?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:21 schreef Mani89 het volgende:
Respect voor dit vrouwtje met grote mond
[..]
Nee want door god gedood worden kan je niet als een belediging opvatten.quote:
Maar goed, voor die homo kom je op en voor de average Moslim niet?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:22 schreef MouzurX het volgende:
Maar 30 posts verder:
Het punt is als homo kan je je net zo beledigd voelen (nog erger zelfs) door de koran dan een stomme tekening
Maar ja, die kijken geen tv, lezen alleen het Reformatorisch dagblad enzo. 😀quote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen exclusief moslim-issue. Christenen gaan ook uit hun plaat. Vraag maar eens aan kinderen van christelijke ouders uit de Biblebelt..
heb je daar serieus een moslim voor nodig? heb je een handicap ofzo?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Overigens.. is er hier een Moslim die een ongelovige (mij dus) aan zo'n sprookjesboek kan helpen? Ik ben wel benieuwd naar hoe achterlijk dat boek eigenlijk wel niet is.
Steniging komt ook inde Bijbel voor hoor.. Weet je waar de uitdrukking "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" vandaan komt?quote:
Interessant zeg.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:24 schreef meth1745 het volgende:
Sinead O'Connor had in de VS politiebeveiliging nodig nadat ze een foto van de paus had verscheurd.
Oh ik dacht dat de grootste slachtoffers de mensen waren die vermoord zijn in deze actie en de familieleden....maar natuurlijk zijn de grootste slachtoffers zoals altijd weer moslims.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Men vergeet dat de grootste slachtoffers van dit alles de bonafide Moslims zijn. De Moslims die zelfs geen mier krenken en elke ochtend de auto (van de zaak) instappen om weer een klant tevreden te krijgen of te houden.
steniging van homos komt niet in de koran voorquote:Op zondag 11 januari 2015 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Steniging komt ook inde Bijbel voor hoor.. Weet je waar de uitdrukking "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" vandaan komt?
Maar de afkeur jegens homosexuele medemens waarschijnlijk wel.. en daar komt het stenigen weer uit voort.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:22 schreef agter het volgende:
[..]
Het punt ging over het stenigen door mensen van homo's.
En dat staat niet in de Koran.
Ik weet het. Hoewel dat wel voornamelijk gelovigen waren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:21 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
In Frankrijk gingen vorig jaar ook nog 300k mensen demonstreren tegen het homohuwelijk, het komt overal voor. Zelfs bij Atheisten.
typischquote:Op zondag 11 januari 2015 22:25 schreef LelijKnap het volgende:
De domheid zet zich maar voort. Ik heb de energie er niet meer voor jullie te onderwijzen. Toedeloe
Hou toch eens op.. In de Koran staat echt niet meer ellende dan in de Tenach of de Bijbel..quote:Op zondag 11 januari 2015 22:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
90% interpreteert de Koran verkeerd. Dat is het.
Kuch
Wat zitten jullie dan met zijn allen te janken om de vrijheid van meningsuiting. Leg meer gewicht bij de (daadwerkelijke) slachtoffers dan.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:25 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de grootste slachtoffers de mensen waren die vermoord zijn in deze actie en de familieleden....maar natuurlijk zijn de grootste slachtoffers zoals altijd weer moslims.
Wel voor de 'average moslims' die homo's niet discrimineren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar goed, voor die homo kom je op en voor de average Moslim niet?
En dat, mijn vriend, is waarom belediging zo'n zwak argument is. Iedereen kan zich altijd overal beledigd door voelen. Ergo: belediging kan niet gebruikt worden om recht te spreken, de belediging zegt namelijk meer over de tenen van het 'slachtoffer' dan degene die iets zegt of doet dat als beledigend wordt ervaren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:06 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
Nee. Geen enkel respect.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:21 schreef Mani89 het volgende:
Respect voor dit vrouwtje met grote mond
[..]
En ik vind dat je je niet op 1 geloof moet focussen als er nog 2 zeer nauw verwante geloven precies hetzelfde zeggen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe kom je daar in Godsnaam bij? De bijbel is wat mij betreft net zo debiel als de Koran. Ik erken, anders dan jij, wl dat het geen nut heeft om het christendom erbij te betrekken wanneer je de Koran bekritiseerd.
Die kun je gratis krijgen. Bijvoorbeeld bij de dichtstbijzijnde moskee. Pas wel een beetje op als je teruggaat naar die moskee met vragen over de koran die je in dat boekje hebt gemarkeerd met markeerstift: Het is wel handig als je jezelf weet te verdedigen tegen wapens en sportschoenen aan hebt om jezelf in veiligheid te brengen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
VOOR DE LAATSTE KEER: BEIDE BOEKEN ZIJN EVEN DEBIEL, MET EVENVEEL LEUGENS, ONWAARHEDEN, MANIPULERENDE RETORIEK, etc. Maar als ik de Koran bekritiseer heb ik echt geen vrouwmens nodig die als een vastgelopen plaat continue roept: ''maar de bijbel...ja maar de bijbel, LK,...''quote:Op zondag 11 januari 2015 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hou toch eens op.. In de Koran staat echt niet meer ellende dan in de Tenach of de Bijbel..
Ik heb er vorig jaar gratis 1 gekregen. Als gevolg van de stickeractie van Wildersquote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Das waar. Maar toch heb ik he tide dat moslimquote:Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen exclusief moslim-issue. Christenen gaan ook uit hun plaat. Vraag maar eens aan kinderen van christelijke ouders uit de Biblebelt..
Misschien zijn er wel plaatsen waar mensen gratis korans kunnen halen ofzo?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:24 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
heb je daar serieus een moslim voor nodig? heb je een handicap ofzo?
Die kijken wel tv. Ze doen alleen of ze het niet doenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:24 schreef agter het volgende:
[..]
Maar ja, die kijken geen tv, lezen alleen het Reformatorisch dagblad enzo. 😀
In de Bijbel ook niet. Steniging zelf welquote:Op zondag 11 januari 2015 22:25 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
steniging van homos komt niet in de koran voor
Het gaat niet alleen om wat het geloof zegt, maar ook om wat de gelovigen doen. Wat dat betreft heeft de Islam deze eeuw een riante voorsprong als het gaat over moorden in naam van de religie.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik vind dat je je niet op 1 geloof moet focussen als er nog 2 zeer nauw verwante geloven precies hetzelfde zeggen.
Dat doen alleen katholieken.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die kijken wel tv. Ze doen alleen of ze het niet doen
Scherp punt. Heb je gelijk in.. ze staan op nummer 2 want de 'goede' moslims zijn zeker slachtoffer.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:25 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de grootste slachtoffers de mensen waren die vermoord zijn in deze actie en de familieleden....maar natuurlijk zijn de grootste slachtoffers zoals altijd weer moslims.
En dan hebben we de Tenach nogquote:Op zondag 11 januari 2015 22:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
VOOR DE LAATSTE KEER: BEIDE BOEKEN ZIJN EVEN DEBIEL, MET EVENVEEL LEUGENS, ONWAARHEDEN, MANIPULERENDE RETORIEK, etc. Maar als ik de Koran bekritiseer heb ik echt geen vrouwmens nodig die als een vastgelopen plaat continue roept: ''maar de bijbel...ja maar de bijbel, LK,...''
Nee. Het grootste slachtoffer is zoals altijd BSB. De kleinste pik maar de langste tenen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:25 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ze maken gebruik van uitzending gemist. Dat is geen tv.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die kijken wel tv. Ze doen alleen of ze het niet doen
Doei!quote:Op zondag 11 januari 2015 22:25 schreef LelijKnap het volgende:
De domheid zet zich maar voort. Ik heb de energie er niet meer voor jullie te onderwijzen. Toedeloe
Leuk hoor, maar ondertussen staat belediging gewoon in het Srquote:Op zondag 11 januari 2015 22:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En dat, mijn vriend, is waarom belediging zo'n zwak argument is. Iedereen kan zich altijd overal beledigd door voelen. Ergo: belediging kan niet gebruikt worden om recht te spreken, de belediging zegt namelijk meer over de tenen van het 'slachtoffer' dan degene die iets zegt of doet dat als beledigend wordt ervaren.
Hetzelfde speelt andersom. VOor mij is een spotprent van wat dan ook geen enkel probleem, maar wel voor een ander.
Je KUNT rekening houden met elkaar, maar het hoeft niet altijd.
De Islam als religie heeft macht, en oefent deze ook uit. Er wordt ons verboden om iets te doen wat volgens hun geloof niet ok is. Maar volgens mijn 'geloof' is het aanvallen van mensen die hun mening geven net zo erg.
Ga ik ook niet doen. Maar toch vind ik het verschrikkelijk wat er gebeurd is.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zitten jullie dan met zijn allen te janken om de vrijheid van meningsuiting. Leg meer gewicht bij de (daadwerkelijke) slachtoffers dan.
Allemaal een grote mond, maar het condoleanceregister tekenen bij de Franse ambassade ho maar.
Daar heb je gewoon gelijk in.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:32 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ga ik ook niet doen. Maar toch vind ik het verschrikkelijk wat er gebeurd is.
joh ga je schamen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zitten jullie dan met zijn allen te janken om de vrijheid van meningsuiting. Leg meer gewicht bij de (daadwerkelijke) slachtoffers dan.
Allemaal een grote mond, maar het condoleanceregister tekenen bij de Franse ambassade ho maar.
Dan negeer je mijn posts toch lekker? Heethoofdjequote:Op zondag 11 januari 2015 22:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
VOOR DE LAATSTE KEER: BEIDE BOEKEN ZIJN EVEN DEBIEL, MET EVENVEEL LEUGENS, ONWAARHEDEN, MANIPULERENDE RETORIEK, etc. Maar als ik de Koran bekritiseer heb ik echt geen vrouwmens nodig die als een vastgelopen plaat continue roept: ''maar de bijbel...ja maar de bijbel, LK,...''
Het gaat hier, in dit topic, over de islam. Dan focus je je in dat topic op de islam. Dat betekent niet dat je op een ander tijdstip niet op de christendom kan focussen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
En ik vind dat je je niet op 1 geloof moet focussen als er nog 2 zeer nauw verwante geloven precies hetzelfde zeggen.
Lulkoekquote:Op zondag 11 januari 2015 22:28 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Die kun je gratis krijgen. Bijvoorbeeld bij de dichtstbijzijnde moskee. Pas wel een beetje op als je teruggaat naar die moskee met vragen over de koran die je in dat boekje hebt gemarkeerd met markeerstift: Het is wel handig als je jezelf weet te verdedigen tegen wapens en sportschoenen aan hebt om jezelf in veiligheid te brengen.
Dat deed jij in eerste instantie toen je wr met die vergelijking kwam aanzetten. Vandaar die hoofdletters.... God...sta me bijquote:Op zondag 11 januari 2015 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dan negeer je mijn posts toch lekker? Heethoofdje
Yip, en we hebben heel wat narigheid gehad met het christendom voordat de kerk goeddeels ontdaan werd van zijn/haar macht. De inquisitie, andere godsdienstoorlogen hebben we van geleerd hopelijk...quote:Op zondag 11 januari 2015 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Steniging komt ook inde Bijbel voor hoor.. Weet je waar de uitdrukking "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" vandaan komt?
zit wel een verschilletje in en dat is dat de christenen volgens mij niet net een aanslag hebben gepleegd uit naam van hun geloof.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat hier, in dit topic, over de islam. Dan focus je je in dat topic op de islam. Dat betekent niet dat je op een ander tijdstip niet op de christendom kan focussen.
Maak je niet druk man, ik zit yoghurt te eten.quote:
En als je nou een hartaanval krijgt en in elkaar zakt. Zou je dan mond-op-mond reanimatie van ze accepteren als ze het zien gebeuren en je te hulp schieten?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ebru Umar, Geert Wilders, Efshan Ellian, neen.
mooi momentje om even aan zelfreflectie te doen misschien.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maak je niet druk man, ik zit yoghurt te eten.
Leuk hoor, dat er ergens iets in staat, niemand die 'belediging' aantoonbaar gaat kunnen maken, zoals zoveel wetjes kan deze ook per direct verwijderd worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leuk hoor, maar ondertussen staat belediging gewoon in het Sr
Irak 2003-2014 al vergeten?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:33 schreef SuperFood het volgende:
[..]
zit wel een verschilletje in en dat is dat de christenen volgens mij niet net een aanslag hebben gepleegd uit naam van hun geloof.
Prima. Maar dan mag je ook erkennen dat de overgrote meerderheid van de moslimgelovigen geen vlieg kwaad doet en gewoon zijn/haar eigen leven wil leiden met studie, werk, carriere, echtgenoot, kinderen en familie.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om wat het geloof zegt, maar ook om wat de gelovigen doen. Wat dat betreft heeft de Islam deze eeuw een riante voorsprong als het gaat over moorden in naam van de religie.
Ben jij je pillen niet vergeten?quote:
Die zouden ze mij niet geven omdat ik een Moslim met een baard ben.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:34 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
En als je nou een hartaanval krijgt en in elkaar zakt. Zou je dan mond-op-mond reanimatie van ze accepteren als ze het zien gebeuren en je te hulp schieten?
Nee hoor, die mogen gewoon tv kijken.quote:
De harde kern van VSAmerikaanse neocons zag het zeker wel zo. En zij waren nota bene de aanstichters. Jouw of mijn mening wat de intenties waren, zijn ondergeschikt aan die van de architecten, denk je niet?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat was geen oorlog / aanslag uit naam van het christendom.
Het gaat hier, in dit topic, over aanslagen in Frankrijk de afgelopen week. En de gevolgen daarvan. Niet over de islamquote:Op zondag 11 januari 2015 22:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat hier, in dit topic, over de islam. Dan focus je je in dat topic op de islam. Dat betekent niet dat je op een ander tijdstip niet op de christendom kan focussen.
Plaats even een foto. Dan weet ik welke moslim met een baard ik niet hoef te reanimeren mocht dat noodzakelijk zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die zouden ze mij niet geven omdat ik een Moslim met een baard ben.
zegt me niets.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De harde kern van VSAmerikaanse neocons zag het zeker wel zo. En zij waren nota bene de aanstichters. Jouw of mijn mening wat de intenties waren, zijn ondergeschikt aan die van de architecten, denk je niet?
Als je het niet aankunt mag je weg hoorquote:Op zondag 11 januari 2015 22:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat deed jij in eerste instantie toen je wr met die vergelijking kwam aanzetten. Vandaar die hoofdletters.... God...sta me bij
Hoi hoi hoiquote:
zonder islam was dit topic er niet eens geweest. dus lijkt me een relevant onderwerp.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat hier, in dit topic, over aanslagen in Frankrijk de afgelopen week. En de gevolgen daarvan. Niet over de islam
aanslagen gepleegd uit naam van de Islam. Of dat terecht is of niet - dat kan juist blijken uit een discussie erover.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het gaat hier, in dit topic, over aanslagen in Frankrijk de afgelopen week. En de gevolgen daarvan. Niet over de islam
Project for a New American Century?quote:
Ik las laatst dat het totaal aantal slachtoffers op de brandstapel van die hele inquisitie maar iets van 1200 a 2000 mensen geweest zijn, in 20 jaar tijd. (Wiki volgens mij).quote:Op zondag 11 januari 2015 22:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yip, en we hebben heel wat narigheid gehad met het christendom voordat de kerk goeddeels ontdaan werd van zijn/haar macht. De inquisitie, andere godsdienstoorlogen hebben we van geleerd hopelijk...
Ja en? Ook heel veel met geweld van autochtonen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:35 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Zoals wel meer mensen heb ik ook te maken gehad met geweld van moslims.
Zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:39 schreef SuperFood het volgende:
[..]
zonder islam was dit topic er niet eens geweest. dus lijkt me een relevant onderwerp.
Mooi wel.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:35 schreef highender het volgende:
[..]
Leuk hoor, dat er ergens iets in staat, niemand die 'belediging' aantoonbaar gaat kunnen maken, zoals zoveel wetjes kan deze ook per direct verwijderd worden.
Gelukkig niet. (Dankzij jaren van harde kritiek erop).quote:Op zondag 11 januari 2015 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als je het niet aankunt mag je weg hoor
En roep je nu zo'n walgelijke abrahamistische god aan??
Mij niet.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:39 schreef SuperFood het volgende:
[..]
zonder islam was dit topic er niet eens geweest. dus lijkt me een relevant onderwerp.
Inderdaad, een echte man wendt zich tot Odin.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En roep je nu zo'n walgelijke abrahamistische god aan??
Welnee. dat is gewoon vastgeroeste standpunten uitwisselenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
aanslagen gepleegd uit naam van de Islam. Of dat terecht is of niet - dat kan juist blijken uit een discussie erover.
Gaia.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Inderdaad, een echte man wendt zich tot Odin.
Als Frankrijk Mali nooit bezet had......quote:Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nou komt u maar met een paar. ik ben benieuwd.
Mijn reactie kwam voort uit het feit dat jij mijn ervaringen met moslims in twijvel trekt. Het argument omdraaien is dan ook een beetje sneu: Ik heb nooit beweerd dat moslims niet te maken krijgen van geweld door autochtonen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja en? Ook heel veel met geweld van autochtonen.
Alleen de brandstapel maar?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef agter het volgende:
[..]
Ik las laatst dat het totaal aantal slachtoffers op de brandstapel van die hele inquisitie maar iets van 1200 a 2000 mensen geweest zijn, in 20 jaar tijd. (Wiki volgens mij).
Dacht eerlijk gezegd dat het er veel meer moesten zijn geweest, het heeft zo'n beroerde naam.
Hoezo niet dan?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:42 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Mijn reactie kwam voort uit het feit dat jij mijn ervaringen met moslims in twijvel trekt. Het argument omdraaien is dan ook een beetje sneu: Ik heb nooit beweerd dat moslims niet te maken krijgen van geweld door autochtonen.
ik heb het wel over iets actueels. niet over zinnen als - als de wereld nooit ontstaan was.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Frankrijk Mali nooit bezet had......
Dit waren Algerijnen uit naam van Jemenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Frankrijk Mali nooit bezet had......
George Bush: 'God told me to end the tyranny in Iraq'quote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat was geen oorlog / aanslag uit naam van het christendom.
Waar heb ik jouw ervaringen in twijfel getrokken dan?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:42 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Mijn reactie kwam voort uit het feit dat jij mijn ervaringen met moslims in twijvel trekt. Het argument omdraaien is dan ook een beetje sneu: Ik heb nooit beweerd dat moslims niet te maken krijgen van geweld door autochtonen.
Spelregels tijdens de wedstrijd aanpassen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik heb het wel over iets actueels. niet over zinnen als - als de wereld nooit ontstaan was.
Misschien de Joodse god?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
George Bush: 'God told me to end the tyranny in Iraq'
http://www.theguardian.com/world/2005/oct/07/iraq.usa
Dank.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat op zo'n moment geloof geen enkel rol meer speelt eigenlijk. Denk ik..quote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die zouden ze mij niet geven omdat ik een Moslim met een baard ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
Klopt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit waren Algerijnen uit naam van Jementoch?
Weinig Malinees aan?
brrr engnek. nou ja bijna elk geloof is slecht natuurlijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bij alle ''grote gebeurtenissen'' in de pre-moderne geschiedenis gaat logischerwijze om veel minder mensen en spelen er andere factoren mee, zoals ''middelen tot'' (beschikbare technologie). Dat een genocidepleger zoals Hitler meer moorden doden op zijn geweten heeft dan eentje van 300 jaar terug, maakt het niet 'minder beduidend'.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef agter het volgende:
Ik las laatst dat het totaal aantal slachtoffers op de brandstapel van die hele inquisitie maar iets van 1200 a 2000 mensen geweest zijn, in 20 jaar tijd. (Wiki volgens mij).
Dacht eerlijk gezegd dat het er veel meer moesten zijn geweest, het heeft zo'n beroerde naam.
Mijn bericht linkt terug naar jouw bericht. Daarin kun je het terugvinden.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar heb ik jouw ervaringen in twijfel getrokken dan?
ik ging ervan uit dat je wel begreep dat het niet te ver gezocht moest zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Spelregels tijdens de wedstrijd aanpassen.
Dank je!quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt.
De redder van een aantal joodse winkelende supermarktbezoekers was Malinees
Ik heb jouw ervaringen nooit in twijfel getrokken. Ik ben het niet eens met je reactie daaropquote:Op zondag 11 januari 2015 22:45 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Mijn bericht linkt terug naar jouw bericht. Daarin kun je het terugvinden.
Het onderwerp is hier inderdaad niet van gisteren dankzij Theo en Wilders.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Welnee. dat is gewoon vastgeroeste standpunten uitwisselen
Dat was niet om jou te helpen hoor. Het is gewoon de waarheidquote:
Ik vroeg waarom je dit niet beweerde. Ik ben benieuwd naar je beweegredenen om dit dus toch niet te beweren.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Bron waarin ik dit beweer of stfu.
Ben jij trouwens degene die de sollicitatiebrieven voor de Frontpage leest?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat was niet om jou te helpen hoor. Het is gewoon de waarheid
Ik begrijp je. En ja, het is zeker de waarheid.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was niet om jou te helpen hoor. Het is gewoon de waarheid
Nope. Dat doen ER's. Ik ben maar een simpel redacteurtjequote:Op zondag 11 januari 2015 22:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ben jij trouwens degene die de sollicitatiebrieven voor de Frontpage leest?
Odin en Wodanquote:Op zondag 11 januari 2015 22:41 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Inderdaad, een echte man wendt zich tot Odin.
Mwah, er waren wel 150.000 processen in de inquisitie. Ongeveer 1 a 2 % werd ter dood veroordeeld.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bij alle ''grote gebeurtenissen'' in de pre-moderne geschiedenis gaat logischerwijze om veel minder mensen en spelen er andere factoren mee, zoals ''middelen tot'' (beschikbare technologie). Dat een genocidepleger zoals Hitler meer moorden doden op zijn geweten heeft dan eentje van 300 jaar terug, maakt het niet 'minder beduidend'.
Dat doe ik. Net als ik constateer dat een substiantiele minderheid van islamieten behoorlijk conservatief is en de basis van onze samenleving verwerpt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima. Maar dan mag je ook erkennen dat de overgrote meerderheid van de moslimgelovigen geen vlieg kwaad doet en gewoon zijn/haar eigen leven wil leiden met studie, werk, carriere, echtgenoot, kinderen en familie.
Als hulpverlener heb je de mogelijkheid om geen hulp te verlenen. Daarom wil ik ook graag een foto van BSB zodat ik niet per ongeluk een onschuldige moslim met baard vergeet te reanimeren of per ongeluk BSB tegen mijn en zijn wil reanimeer als die last krijgt van hartfalen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat op zo'n moment geloof geen enkel rol meer speelt eigenlijk. Denk ik..
Wow, dat je zulke dingen hier neer kunt zetten, hoezo respectloos.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nope. Dat doen ER's. Ik ben maar een simpel redacteurtje
Mijn reactie daarop? Ik had van jou moeten blijven staan toen die moslims aan kwamen zetten met messen?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb jouw ervaringen nooit in twijfel getrokken. Ik ben het niet eens met je reactie daarop
Klopt. Weer terug naar het onderwerp: de islam en zijn volgelingen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef agter het volgende:
Mwah, er waren wel 150.000 processen in de inquisitie. Ongeveer 1 a 2 % werd ter dood veroordeeld.
Maar ik ben het met je eens dat H. het moordproces pas goed industrialiseerde.
Overigens gaan we nu wel off topic.
Mooi niet, belediging is een irrationele en emotionele staat, de overheid kan zich daar niet mee bemoeien. Ik voel me beledigd omdat bla bla bla, zaak of geen zaak?quote:
Ben je hulpverlener?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Als hulpverlener heb je de mogelijkheid om geen hulp te verlenen. Daarom wil ik ook graag een foto van BSB zodat ik niet per ongeluk een onschuldige moslim met baard vergeet te reanimeren of per ongeluk BSB tegen mijn en zijn wil reanimeer als die last krijgt van hartfalen.
Verder alles goed?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef RolandArthur het volgende:
Daarom wil ik ook graag een foto van BSB zodat ik niet per ongeluk een onschuldige moslim met baard vergeet te reanimeren of per ongeluk BSB tegen mijn en zijn wil reanimeer als die last krijgt van hartfalen.
Ik ga in zekere zin met je mee. Maar dit geldt niet voor Hebreeuwse aangelegenheden. Ontken de Holocaust maar eens in de vorm van een mening.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:50 schreef highender het volgende:
[..]
Mooi niet, belediging is een irrationele en emotionele staat, de overheid kan zich daar niet mee bemoeien. Ik voel me beledigd omdat bla bla bla, zaak of geen zaak?
Meer omdat ik hier weinig nuance zie. En ik ben gewend aan de FP. Daar lijkt helemaal weinig nuance te bestaan bij sommigenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat doe ik. Net als ik constateer dat een substiantiele minderheid van islamieten behoorlijk conservatief is en de basis van onze samenleving verwerpt.
Waarom denk je dat ik geen nuances zou zien? Makkelijk om mensen in hokjes te stoppen zeker?
Ben wat moe, wie bedoel je met BSB?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Als hulpverlener heb je de mogelijkheid om geen hulp te verlenen. Daarom wil ik ook graag een foto van BSB zodat ik niet per ongeluk een onschuldige moslim met baard vergeet te reanimeren of per ongeluk BSB tegen mijn en zijn wil reanimeer als die last krijgt van hartfalen.
Ik schrik altijd van de manier van denken van de reaguurders op geenstijl.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meer omdat ik hier weinig nuance zie. En ik ben gewend aan de FP. Daar lijkt helemaal weinig nuance te bestaan bij sommigen
BanSheeBoyquote:Op zondag 11 januari 2015 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben wat moe, wie bedoel je met BSB?
OK, nu praten we langs elkaar heen geloof ik.. Ik heb je verhaal niet meegekregen verder, dus heb ik jouw ervaringen nooit in twijfel getrokken (en anders ook niet overigens). Ik reageerde gewoon ergens op een uitlating van jou over de islam. daar ben jij boos over kennelijk, dus vandaar dat ik zeg dat ik het niet eens ben met je reactie daaropquote:Op zondag 11 januari 2015 22:50 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Mijn reactie daarop? Ik had van jou moeten blijven staan toen die moslims aan kwamen zetten met messen?
Dat moet dan ook gewoon kunnen, het is een achterhaalde wet, helaas werkt de wetgevende macht uiterst langzaam, zeker als het gaat om het laten vervallen van oude wetgeving, het heeft bijvoorbeeld ook even geduurd voordat het verbod op blasfemie geschrapt werd, tijd heelt veel wonden.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ga in zekere zin met je mee. Maar dit geldt niet voor Hebreeuwse aangelegenheden. Ontken de Holocaust maar eens in de vorm van een mening.
Joh, je kunt zoveel vinden maar het staat in het Sr en er zijn veroordelingen voor geweest.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:50 schreef highender het volgende:
[..]
Mooi niet, belediging is een irrationele en emotionele staat, de overheid kan zich daar niet mee bemoeien. Ik voel me beledigd omdat bla bla bla, zaak of geen zaak?
Je bedoelt mijn zwager? Nee, woont in het noorden van Frankrijk. Daarnaast is hij druk met zijn gezin en supermarkt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Bansheeboy was je oom vandaag ook naar Parijs geweest?
Maar er gaan er geen meer bijkomen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Joh, je kunt zoveel vinden maar het staat in het Sr en er zijn veroordelingen voor geweest.
De FP is GS niet. Ik had het over (sommigen op) de FPquote:Op zondag 11 januari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik schrik altijd van de manier van denken van de reaguurders op geenstijl.
Heeft hij in zijn dorp ook niet meegedaan aan een mars?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bedoelt mijn zwager? Nee, woont in het noorden van Frankrijk. Daarnaast is hij druk met zijn gezin en supermarkt.
Heel veel Nederlanders zijn hulpverlener. Levensreddende handelingen, BHV en EHBO zijn opleidingen die tegenwoordig bij de meeste bedrijven worden gegeven aan de medewerkers. Voor jou komt het misschien een beetje vreemd over maar wij willen wel graag mensen in onze omgeving helpen als dat nodig is. Om jouw vraag te beantwoorden: Iedereen mag hulp verlenen en dus optreden als hulpverlener en ja, ik volg wel i.i.g. de cursussen. Maar waar blijft nou jouw foto? Ik zou mij bezwaard voelen als ik jou zou beledigen door je te reanimeren mocht je omvallen door een hartstilstand.quote:
Ja, maar ik vind de reacties op geenstijl best wel eng vaak. Geeft mij een gevoel dat ik hier niet welkom ben.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De FP is GS niet. Ik had het over (sommigen op) de FP
Van een (medische) hulpverlener verwacht ik dat die gewoon zijn werk doet, ongescht wie. Dat is ook bij de opleiding meegegeven.quote:
Glazen bol?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:56 schreef highender het volgende:
[..]
Maar er gaan er geen meer bijkomen.
Is dat verplicht?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Heeft hij in zijn dorp ook niet meegedaan aan een mars?
Ja, ik heb ook zo'n diploma. Ik weet wat je bedoelt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:57 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Heel veel Nederlanders zijn hulpverlener. Levensreddende handelingen, BHV en EHBO zijn opleidingen die tegenwoordig bij de meeste bedrijven worden gegeven aan de medewerkers.hartstilstand.
De echte inquisitie (de spaanse) misschien. Maar wegens hekserij zijn er heel wat meer gelyncht. Bovendien was de bevolking een stuk kleiner. Een grote stad als Delft had 6500 inwoners in 1400.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef agter het volgende:
[..]
Daar was geen mars.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Heeft hij in zijn dorp ook niet meegedaan aan een mars?
Hou je dan gewoon aan de eisen daarvoor. Nl. dat je iedereen helpt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:57 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Heel veel Nederlanders zijn hulpverlener. Levensreddende handelingen, BHV en EHBO zijn opleidingen die tegenwoordig bij de meeste bedrijven worden gegeven aan de medewerkers. Voor jou komt het misschien een beetje vreemd over maar wij willen wel graag mensen in onze omgeving helpen als dat nodig is. Om jouw vraag te beantwoorden: Iedereen mag hulp verlenen en dus optreden als hulpverlener en ja, ik volg wel i.i.g. de cursussen. Maar waar blijft nou jouw foto? Ik zou mij bezwaard voelen als ik jou zou beledigen door je te reanimeren mocht je omvallen door een hartstilstand.
Die leeft al 10 jaar in een soort van safehouse. Is zn vrijheid allang kwijt.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:01 schreef Dr.Maart het volgende:
Wilders de afgelopen dagen alleen op zijn eigen videoboodschap gezien, uit angst/veiligheid in een safehouse?
Waarom nou weer wijzen naar de bijbel? Er staan momenteel weinig politici te roepen dat het gristendom de religie van de vrede is. Daarvan hebben we allang geacepteerd dat een groot gedeelte van de leer achterlijk is. Bij moslims is dat besef nog niet doorgedrongen en dat gaat ook niet gebeuren zolang er een groot taboe op dit zeggen rust. Je bent tenslotte een xenofobe islamofoob dan. Ook al kan niemand uitleggen hoe je nou precies een islamofoob kan zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De bijbel - hetzelfde laken een pak. Maar de meeste 'gewone' christenen en moslims laten zich daar gelukkig niet door leiden.
Mwah, net als het voorspelbaar is dat ik nog eens naar het toilet moet en honger krijg wanneer ik niet eet.quote:
Delft is geen grote stadquote:Op zondag 11 januari 2015 22:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De echte inquisitie (de spaanse) misschien. Maar wegens hekserij zijn er heel wat meer gelyncht. Bovendien was de bevolking een stuk kleiner. Een grote stad als Delft had 6500 inwoners in 1400.
Nee. Zo reageert hij altijdquote:Op zondag 11 januari 2015 23:01 schreef Dr.Maart het volgende:
Wilders de afgelopen dagen alleen op zijn eigen videoboodschap gezien, uit angst/veiligheid in een safehouse?
Eigen schuld, dikke bultquote:Op zondag 11 januari 2015 23:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Die leeft al 10 jaar in een soort van safehouse. Is zn vrijheid allang kwijt.
Iedereen helpen is helemaal geen eis. Als hulpverlener mag je zelf de keuze maken of je dit veilig kan doen. Slachtoffers hebben minder keus: Al heb je ¨Niet reanimeren!¨ op je voorhoofd getattoueerd dan mag ik het alsnog doen.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou je dan gewoon aan de eisen daarvoor. Nl. dat je iedereen helpt.
quote:Op zondag 11 januari 2015 23:02 schreef highender het volgende:
[..]
Mwah, net als het voorspelbaar is dat ik nog eens naar het toilet moet en honger krijg wanneer ik niet eet.
Ja en nee.quote:
Precies, de Islam en haar aanhangers hebben de jaren 50 en 60 gemist, toen werden christenen opnieuw opgevoed.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom nou weer wijzen naar de bijbel? Er staan momenteel weinig politici te roepen dat het gristendom de religie van de vrede is. Daarvan hebben we allang geacepteerd dat een groot gedeelte van de leer achterlijk is. Bij moslims is dat besef nog niet doorgedrongen en dat gaat ook niet gebeuren zolang er een groot taboe op dit zeggen rust. Je bent tenslotte een xenofobe islamofoob dan. Ook al kan niemand uitleggen hoe je nou precies een islamofoob kan zijn.
Geloof ik ook wel ja... hoewel ik het niet met eens ben is dat natuurlijk een schande.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:02 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Die leeft al 10 jaar in een soort van safehouse. Is zn vrijheid allang kwijt.
Mag of moet? Ik dacht namelijk dat je hulp verlenen niet mag weigeren als hulpverlener.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:04 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Iedereen helpen is helemaal geen eis. Als hulpverlener mag je zelf de keuze maken of je dit veilig kan doen. Slachtoffers hebben minder keus: Al heb je ¨Niet reanimeren!¨ op je voorhoofd getattoueerd dan mag ik het alsnog doen.
Doodsbedreigingen zijn altijd fout idd. maar hij doet zijn uiterste best ze te krijgen en hij wentelt zich in zijn slachtofferrol.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ja en nee.
Hij vraagt er soms wel om, maar dan nog moeten tegenstanders hem niet met de dood bedreigen.
Ben je er al achter waarom jij wel van alles mag vinden, waar een pvv'er door beledigd raakt, maar die pvv'ers zich in moeten houden over de profeet. Je had er een logische verklaring voor zei je dus ik ben benieuwd.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind de reacties op geenstijl best wel eng vaak. Geeft mij een gevoel dat ik hier niet welkom ben.
Als EHBO'er hoef je vooralsnog niet op zoek naar anti reanimatie ringetjes of badges. Het is wachten op de eerste aanklacht tegen een hulpverlener, maar dat was van de zomer nog de richtlijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:57 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Heel veel Nederlanders zijn hulpverlener. Levensreddende handelingen, BHV en EHBO zijn opleidingen die tegenwoordig bij de meeste bedrijven worden gegeven aan de medewerkers. Voor jou komt het misschien een beetje vreemd over maar wij willen wel graag mensen in onze omgeving helpen als dat nodig is. Om jouw vraag te beantwoorden: Iedereen mag hulp verlenen en dus optreden als hulpverlener en ja, ik volg wel i.i.g. de cursussen. Maar waar blijft nou jouw foto? Ik zou mij bezwaard voelen als ik jou zou beledigen door je te reanimeren mocht je omvallen door een hartstilstand.
Ja, in Nederland wel. Maar er bestaat ook nog steeds genoeg religieus gemotiveerd geweld binnen het christendom hoor. Wat dacht je bijvoorbeeld van de homo's in Oeganda...?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom nou weer wijzen naar de bijbel? Er staan momenteel weinig politici te roepen dat het gristendom de religie van de vrede is. [b]Daarvan hebben we allang geacepteerd dat een groot gedeelte van de leer achterlijk is.[/b] Bij moslims is dat besef nog niet doorgedrongen en dat gaat ook niet gebeuren zolang er een groot taboe op dit zeggen rust. Je bent tenslotte een xenofobe islamofoob dan. Ook al kan niemand uitleggen hoe je nou precies een islamofoob kan zijn.
Dan nog.. het is belachelijk dat ie met beveiliging rond moet lopen om wat ie verkondigt en zn leven niet zeker is.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doodsbedreigingen zijn altijd fout idd. maar hij doet zijn uiterste best ze te krijgen en hij wentelt zich in zijn slachtofferrol.
Dat mag je wel. Daarvoor hoef je alleen als reden op te geven dat je het vermoeden had dat je daarmee je eigen veiligheid in gevaar zou brengen. Dt zal niet snel getoetst worden tenzij je misschien politieagent bent.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Mag of moet? Ik dacht namelijk dat je hulp verlenen niet mag weigeren.
Ze hebben de hele verlichting gemist, in feite hebben ze de hele moderne ontwikkeling gemist. Olie oppompen en verder doen zoals je al eeuwen doet. Stammen, oude tradities en verder niets.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:05 schreef highender het volgende:
[..]
Precies, de Islam en haar aanhangers hebben de jaren 50 en 60 gemist, toen werden christenen opnieuw opgevoed.
Ok, dit gaat men massaal niet met mij eens zijn, maar ik zeg het toch: hij vraagt er zelf om. Hij is er blij mee en wentelt zich er in. Dus nee, ik heb geen medelijden.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:05 schreef Dr.Maart het volgende:
[..]
Geloof ik ook wel ja... hoewel ik het niet met eens ben is dat natuurlijk een schande.
Als de president van de VS in 2003 een land binnenvalt omdat, zoals hij zelf toegaf, God hem dat opgedragen heeft, en een mormoon presidentskandidaat was in 2012, dan lijken Christenen potentieel een groter gevaar voor de wereldvrede imo.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom nou weer wijzen naar de bijbel? Er staan momenteel weinig politici te roepen dat het gristendom de religie van de vrede is. Daarvan hebben we allang geacepteerd dat een groot gedeelte van de leer achterlijk is. Bij moslims is dat besef nog niet doorgedrongen en dat gaat ook niet gebeuren zolang er een groot taboe op dit zeggen rust. Je bent tenslotte een xenofobe islamofoob dan. Ook al kan niemand uitleggen hoe je nou precies een islamofoob kan zijn.
Exactquote:Op zondag 11 januari 2015 23:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, in Nederland wel. Maar er bestaat ook nog steeds genoeg religieus gemotiveerd geweld binnen het christendom hoor. Wat dacht je bijvoorbeeld van de homo's in Oeganda...?
Mijn punt was dat elke religie geweldadige teksten en elementen kent. En die worden gelukkig door de meeste gelovigen genegeerd, k binnen de islam.
We hebben het niet over degenen die geweldloos zijn, we hebben het over de substantiele minderheid van islamieten die met steun van een groter percetage de eer en leer met geweld verdedigt.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, in Nederland wel. Maar er bestaat ook nog steeds genoeg religieus gemotiveerd geweld binnen het christendom hoor. Wat dacht je bijvoorbeeld van de homo's in Oeganda...?
Mijn punt was dat elke religie geweldadige teksten en elementen kent. En die worden gelukkig door de meeste gelovigen genegeerd, k binnen de islam.
Wacht even. Ik doelde om een ongegronde reden. Als je eigen veiligheid in gevaar is, is het logisch.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:07 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat mag je wel. Daarvoor hoef je alleen als reden op te geven dat je het vermoeden had dat je daarmee je eigen veiligheid in gevaar zou brengen. Dt zal niet snel getoetst worden tenzij je misschien politieagent bent.
Vind ik ook een gevaarlijk idee. Omdat God m geroepen heeft..quote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als de president van de VS in 2003 een land binnenvalt omdat, zoals hij zelf toegaf, God hem dat opgedragen heeft, en een mormoon presidentskandidaat was in 2012, dan lijken Christenen potentieel een groter gevaar voor de wereldvrede imo.
Nogal wiedes, omdat anders iedere Nederlandse moslim in de gevangenis zit of dood op een slagveld zou liggen. Waarom wil je nou weer wijzen naar de christenen in verwegistan die niet wonen en opgegroeid zijn in een land waar de verlichting heeft plaatsgevonden? Komt dat door een misplaatst schuldgevoel? Of door het idee dat je eerst expliciet kritisch moet zijn over je eigen cultuur, voor je naar een homofobe barbaarse religie mag wijzen? Het feit dat 99% van de gelovigen de helft van een religie negeren, maakt de religie er niet beter op.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja en nee. Hij doet ook wel weer erg zijn best om zo hard mogelijk te schoppen en maakt geen onderscheid tussen schuldigen en onschuldigen.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:07 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dan nog.. het is belachelijk dat ie met beveiliging rond moet lopen om wat ie verkondigt en zn leven niet zeker is.
Ik bedoel precies om ¨ongegronde reden¨. Die veiligheid die ik aandroeg is een legitieme reden die moeilijk te toetsen is. Als BSB niet door mij gereanimeerd wil worden omdat hij dat als een belediging ervaart kan ik ¨veiligheid¨ aanvoeren om het niet te doen. Ik word waarschijnlijk niet vervolgd en BSB wordt niet beledigd.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:11 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wacht even. Ik doelde om een ongegronde reden. Als je eigen veiligheid in gevaar is, is het logisch.
Maar dan moet je wel echt een extreme situatie hebben.
Ja.quote:
quote:Maar nogmaals: degenen die hem bedreigen moeten worden opgepakt en berecht
Wat een ongelooflijk debiel stukje. Wat is dat voor een site?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef marcodej het volgende:
Dit verwoord wel een beetje hoe ik er in sta: https://asecondglance.wor(...)-jenesuispascharlie/
Je ne suis pas Charlie.
Dan kun jij eindelijk aan mij uitleggen wat islamfobie is.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef marcodej het volgende:
Dit verwoord wel een beetje hoe ik er in sta: https://asecondglance.wor(...)-jenesuispascharlie/
Je ne suis pas Charlie.
Ja maar die doen dat omdat ze zichzelf willen beschermen.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als de president van de VS in 2003 een land binnenvalt omdat, zoals hij zelf toegaf, God hem dat opgedragen heeft, en een mormoon presidentskandidaat was in 2012, dan lijken Christenen potentieel een groter gevaar voor de wereldvrede imo.
Op het moment van reanimeren lijkt me dat niet van toepassing?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:15 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik bedoel precies om ¨ongegronde reden¨. Die veiligheid die ik aandroeg is een legitieme reden die moeilijk te toetsen is. Als BSB niet door mij gereanimeerd wil worden omdat hij dat als een belediging ervaart kan ik ¨veiligheid¨ aanvoeren om het niet te doen. Ik word waarschijnlijk niet vervolgd en BSB wordt niet beledigd.
De reden die hij naar de buitenwereld uitdroeg was niet: ''god fluistert wat in mijn oor''.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting gaat ook om alles of niks. Als je uitzonderingen gaat maken gebaseerd op geloof of iets anders dan sla je een gevaarlijk weg in.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:14 schreef marcodej het volgende:
Je ne suis pas Charlie.
Ons strafrecht geeft anders wel degelijk uitzonderingen aan.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:19 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting gaat ook om alles of niks. Als je uitzonderingen gaat maken gebaseerd op geloof of iets anders dan sla je een gevaarlijk weg in.
En terecht.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:20 schreef agter het volgende:
[..]
Ons strafrecht geeft anders wel degelijk uitzonderingen aan.
Het is helemaal niet alles of niets. Bovendien, en dat is wat me vooral stoorde de afgelopen dagen: Vrijheid van meningsuiting wordt de laatste dagen vooral gebracht als de plicht tot beledigen en 'je mag je niet beledigd voelen door een plaatje'.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:19 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting gaat ook om alles of niks. Als je uitzonderingen gaat maken gebaseerd op geloof of iets anders dan sla je een gevaarlijk weg in.
Gelukkig is er, omdat jij er ''geen behoefte'' aan hebt, ook logischerwijze geen (mogelijke) noodzaak toe. Wat idioot arrogant om dat vervolgens voor andere te bepalen en ze te bestempelen als ''intolerant'' en ''islamofoob ''.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting wordt de laatste dagen vooral gebracht als de plicht tot beledigen. Ik heb daar helemaal geen behoefte aan.
Deze discussie is ontstaan doordat BSB geen foto wil verstrekken en ik weiger om moslims met baard niet zomaar niet te reanimeren. Er bestaat nu een risico dat ik BSB ongewenst ga reanimeren en hem daarmee beledig. Dan krijg ik straks twee idioten moslims met kalashnikovs aan de deur die mij even een kopje kleiner maken.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:18 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Op het moment van reanimeren lijkt me dat niet van toepassing?
Als ie boos erna is.. zit ie allang ingegespt in een brancard
Wat is islamfobie? Leg het uit alsjeblieft. Je staat achter die term dus leg hem uit.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is helemaal niet alles of niets. Bovendien, en dat is wat me vooral stoorde de afgelopen dagen: Vrijheid van meningsuiting wordt de laatste dagen vooral gebracht als de plicht tot beledigen en 'je mag je niet beledigd voelen door een plaatje'.
Dat is dan ook wat jouw vrijheid is. Anderen daarentegen mogen dat best doen als ze dat willenquote:Op zondag 11 januari 2015 23:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het is helemaal niet alles of niets. Bovendien, en dat is wat me vooral stoorde de afgelopen dagen: Vrijheid van meningsuiting wordt de laatste dagen vooral gebracht als de plicht tot beledigen en 'je mag je niet beledigd voelen door een plaatje'.
Gewoon laten liggen. Ins'ah Allah.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Deze discussie is ontstaan doordat BSB geen foto wil verstrekken en ik weiger om moslims met baard niet zomaar niet te reanimeren. Er bestaat nu een risico dat ik BSB ongewenst ga reanimeren en hem daarmee beledig. Dan krijg ik straks twee idioten moslims met kalashnikovs aan de deur die mij even een kopje kleiner maken.
Angst voor alles wat met de islam te maken heeft.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is islamfobie? Leg het uit alsjeblieft. Je staat achter die term dus leg hem uit.
En als het nu niet BSB is maar een relatief normale moslim?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Gewoon laten liggen. Ins'ah Allah.
Een fobie is een onredelijke angst. Waarom is het onredelijk?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Angst voor alles wat met de islam te maken heeft.
Maakt allemaal geen moer uit: je reanimeert. PUNTquote:Op zondag 11 januari 2015 23:25 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En als het nu niet BSB is maar een relatief normale moslim?
Kwestie van goede smaak, normen en waarden.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat jouw vrijheid is. Anderen daarentegen mogen dat best doen als ze dat willen
Om vervolgens dequote:Op zondag 11 januari 2015 23:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat jouw vrijheid is. Anderen daarentegen mogen dat best doen als ze dat willen
Serieus??quote:Op zondag 11 januari 2015 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een fobie is een onredelijke angst. Waarom is het onredelijk?
Nogmaals, insha'Allah.Een normale moslim gelooft ook in de wil en almacht van God. Of jij het nou wel of niet doet, God heeft het al bepaalt.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:25 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En als het nu niet BSB is maar een relatief normale moslim?
Maar hij wil het niet? En hij is al zo snel beledigd.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen moer uit: je reanimeert. PUNT
Ik zou niet weten waarom ik bang zou moeten zijn voor alles wat te maken heeft met de islam, zonder de duistere kant van de islam te ontkennen.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een fobie is een onredelijke angst. Waarom is het onredelijk?
Dat is jouw zorg niet. Jij bent (vrijwillig) hulpverlener en het maakt niet uit wie hulp nodig heeftquote:Op zondag 11 januari 2015 23:28 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Maar hij wil het niet? En hij is al zo snel beledigd.
De rest doet er eigenlijk niet toe, het is gewoon een ronduit trieste opmerking.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja.
Heb je de rest ook gelezen? Zoals:
[..]
Dus omdat jij ongenformeerd bent is een andermans angst een ''fobie''?quote:Op zondag 11 januari 2015 23:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik bang zou moeten zijn voor alles wat te maken heeft met de islam, zonder de duistere kant van de islam te ontkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |